Tūrisma nozare vēlas zināt, kāpēc airBaltic īpašnieki meklē izdevīgākas biznesa attīstības iespējas kaimiņvalstīs, kas ir Latvijas tūrisma nozares ne tikai sadarbības partneri, bet arī vistiešākie konkurenti.
Nozares pārstāvji aicina aicina Satiksmes ministriju, starptautisko lidostu Rīga un citas iesaistītās puses sniegt nepastarpinātu informāciju par šādas rīcības iemesliem.
Attīstoties konkurētspējīgai lidsabiedrībai kaimiņos, daļa tūristu plūsmas novirzīsies uz Lietuvu/Viļņu, kā rezultātā tūrisma nozare Latvijā, viesnīcas tai skaitā, saskarsies ar ievērojamu tūristu skaita samazināšanos jau nākamajā gadā, norāda Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru asociācijas prezidente Kitija Gitendorfa, tādējādi saskatot draudus tūrisma attīstībai Latvijā nākotnē.
Arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas prezidents Jānis Naglis atzīst, ka airBaltic ir viens no galvenajiem tūristu piegādātajiem Rīgas naktsmītnēm un restorāniem un katra airBaltic veiksme vai neveiksme momentāli atspoguļojas tūrisma biznesā kā domino efekts.
Savukārt viesnīcu tīkla Kolonna Hotels Group direktore Margarita Platace uzsver - ja «airBaltic pārcelsies uz Lietuvu, tad zaudētāji būsim mēs visi, jo arī ārzemju tūrists mainīs savu galamērķi».