Transports un loģistika

Turku investors TAV sola Lidostu Rīga pārvērst līdz nepazīšanai

Līva Melbārzde, 15.10.2010

Jaunākais izdevums

Rīgas Lidostas beznodokļu tirdzniecības zonas pārbūve sāksies nākamā gada janvārī un tiks pabeigta aprīlī.

To paredz Starptautiskās lidostas Rīga un Turcijas kompāniju TAV Airports Holding parakstītais līgums par beznodokļu tirdzniecības zonas apsaimniekošanu. TAV tika izvēlēts konkursa kārtībā. Kā DB jau rakstīja savus piedāvājumus konkursā iesniedza divi pretendenti – Turcijas TAV un poļu Baltona. Baltona arī pēc tam izplatīja sūdzību, vēršoties pie Satiksmes ministrijas sakarā ar, viņuprāt, negodīgiem konkursa rezultātiem. Baltona uzskata, ka konkurss atbalsta vienas puses intereses, jo TAV apņēmies uzbūvēt arī jauno lidostas termināli sadarbībā ar airBaltic. Lidostas pārstāvji šādus pārmetumus noraida un uzsver, ka izvēlēts finansiāli izdevīgākais piedāvājums, proti, TAV apsolījis lidostas ieņēmumus no neaviācijas pakalpojumiem tuvākajos gados vismaz dubultot. Tas nozīmē, ka lidosta sadarbībā ar TAV no beznodokļu veikaliem gada laikā varētu ieņemt vismaz 10 miljonus eiro. «Es apsolu, ka tuvākajā laikā jūs lidostas Rīga beznodokļu veikalu zonu labā nozīmē vairs nepazīsiet. Šī ir 11. lidosta, kurā mēs sniegsim šādus pakalpojumus. Piesaistīsim Rīgai pazīstamus zīmolus, ar kuriem jau sadarbojamies,» sacīja TAV prezidents Mustafa Sani Seners, piebilstot, ka kompānijas investīcijas Rīgas lidostā sasniegs vismaz 3 miljonus eiro.

Lidostas Rīga valdes loceklis Jānis Ķuzulis sacīja, ka līgumi ar esošajiem nomniekiem lidostas beznodokļu veikalu zonā – pašlaik ap 40 – pirms termiņa lauzti netiks. Tāpat arī neesot pamata uzskatīt, ka Lido vietā lidostā ēdināšanas pakalpojumus varētu turpmāk piedāvāt kāds turku Kebab bistro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums TAV Construction, kas tāpat kā TAV Airports ir TAV Group meitas uzņēmums un specializējas būvniecībā, oficiāli atzīts par pasaulē lielāko uzņēmumu lidostu būvniecības sektorā - šo novērtējumu TAV Construction piešķīris viens no respektablākajiem nozares izdevumiem Engineering News Record (ENR).

«Pēdējo trīs gadu laikā esam guvuši ievērojamus panākumus Persijas līča reģionā un esam īstenojuši tādus projektus kā Abū Dabī lidostas vidējās zonas termināls, Medīnas lidosta, aviokompānijas Saudi Airlines angāri Jedahas lidostā un Rijādas lidosta,» uzsver TAV Group prezidents un izpilddirektors Sani Seners (Sani Şener).

Pateicoties straujai izaugsmei Turcijā un citās reģiona valstīs, TAV Construction īsā laika posmā kļuvis par vienu no līderiem lidostu būvniecībā un šobrīd ir pasaulē lielākais uzņēmums lidostu būvniecības sektorā. 2014. gadā TAV Construction ieņēmumi sasniedza 1 245 800 000 (1,245 miljardus) ASV dolāru. Uzņēmuma līdz šim realizēto projektu kopējā vērtība pārsniedz 16,2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turku TAV izveido jaunu uzņēmumu darbības izvēršanai Rīgas lidostā

LETA, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas vadošais lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) izveidojis jaunu uzņēmumu SIA Riga Airport Commercial Development, kas, spriežot pēc nosaukuma, varētu būt dibināts komercplatību apsaimniekošanai lidostā Rīga.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft datos pagaidām nav pieejama informācija par jaunā uzņēmuma dalībniekiem, taču 16.novembrī reģistrētā uzņēmuma padomes locekļu amatos ir vadoši TAV holdinga darbinieki. Piemēram, padomē strādā TAV biznesa attīstības un investīciju direktors Serkans Kaptans, finanšu direktors Ulugs Murats, kā arī vēl kāds Turcijas pilsonis Denizs Aidins.

Savukārt SIA Riga Airport Commercial Development vienīgais valdes loceklis būs TAV operāciju direktors Ornekols Murats.

Patlaban Turcijā ir valsts svētku brīvdienas, tāpēc sazināties ar kompānijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu detaļas par jaundibināto uzņēmumu un tā darbību, neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostas Rīga atpūtas zonu apkalpos Turcijas uzņēmums, kas Latvijā jau ieguldījis 10 miljonus eiro

LETA, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums TAV Operation Services Latvia, sākot ar 1.aprīli, apkalpos starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību, kur tiks nodrošināts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī tiks atjaunots ēdināšanas serviss atpūtas zonu pasažieriem, informēja TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans.

Viņš skaidro, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi tiks radīts piektais TAV Group uzņēmums Latvijā, kas turpinās līdz šim sasniegto. «Tas ir vēl viens nozīmīgs apliecinājums TAV Group ticībai Latvijas aviācijai un tās attīstības potenciālam. Kā ārvalstu investors ar šādu pārliecību pēdējo piecu gadu laikā savā darbībā Latvijā esam ieguldījuši desmit miljonus eiro. Esam pārliecināti, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia un Cakes and Bakes Latvia ienākšanu starptautiskajā lidostā Rīga šis skaitlis ievērojami palielināsies,» secina Čolpans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Parīzes lidostu operators pērk 38% akciju Rīgas lidostā strādājošajā Turcijas koncernā TAV Airports Holding

BNS, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētas Parīzes lidostu operators Aeroports de Paris (ADP) ir vienojies par 38% daļu iegādi Turcijas lidostu operatorā TAV Airports Holding, kas darbojas arī starptautiskajā lidostā Rīga, tostarp iznomā komercplatības un nodrošina beznodokļu tirdzniecību.

Pirmdien izplatītajā ADP paziņojumā sacīts, ka TAV Airports Holding akcijas par 874 miljoniem ASV dolāru (464 miljoniem latu) franči pērk no trim Turcijas koncerna lielākajiem akcionāriem – Turcijas kompānijām Akfen Holding, Tepe Holding un Sera Yapi Endustrisi & Ticaret. Turklāt ADP iegādāsies 49% daļu Turcijas koncerna būvniecības struktūrvienībā TAV Yatirim Holding.

«Šā darījuma dēļ tiks izveidota viena no lielākajām lidostu operatoru aliansēm pasaulē, kas tiešā vai netiešā veidā pārvalda 37 lidostas, kurās apkalpo kopumā 180 miljonus pasažieru gadā,» sacīts ADP paziņojumā. ADP norāda, ka iegādes darījums ir daļa Francijas kompānijas stratēģijas, kas paredz darbības izvēršanu attīstības valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TAV Latvia: Transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls Latvijā ir daudz spēcīgāks nekā kaimiņvalstīs

Dienas Bizness, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir viena no reģiona pievilcīgākajiem ieguldījumu mērķiem Turcijas uzņēmumiem un interese par Latviju Turcijas uzņēmumu vidū ievērojami pieaug, norāda viens no lielākajiem Turcijas uzņēmumiem, kas darbojas Latvijā - lidostu operators TAV Latvia.

«Latvija, kā Baltijas reģiona centrs, ir vēsturisks tilts starp Rietumu un Austrumu tirgiem, tādēļ esošais transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls ir daudz spēcīgāks, nekā jebkurā citā no kaimiņvalstīm. Mums ir arī svarīgi, ka Latvijai ir arī ilggadēja pieredze kā reģiona aviācijas biznesa centram. Starptautiskā lidosta Rīga un airBaltic pēdējās desmitgades laikā realizējuši virkni sasniegumu, tādējādi novietojot Latviju potenciālo aviācijas investoru uzmanības centrā,» norāda TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans (Giray Colpan).

Kompānijā norāda, ka Latvija sniedz unikālas priekšrocības tiem Turcijas uzņēmumiem, kas ieinteresēti investēt dažādās uzņēmējdarbības jomās, tai skaitā, jau pastāvošās starptautiskajās tirdzniecības aktivitātēs. Stratēģiski izdevīgā atrašanās vieta ir spēcīgs stimuls Turcijas investoriem, kuru mērķis ir daudzveidīgas tirgus iespējas dažādās, viegli sasniedzamās valstīs/reģionos, kā arī priekšrocības, kas tiek gūtas darbojoties kādā no ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lidostas Rīga komercplatību operators būs Turcijas TAV

Ritvars Bīders, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) uzvarējis lidostas Rīga izsludinātajā konkursā un ieguvusi tiesības uz 4 646 m2 lielas lidostas komercplatības iznomāšanu, ziņo worldbulletin.net.

TAV desmit gadus, sākot ar 2011. gada 1. janvāri, būs vecā lidostas termināla komercplatību, kā arī beznodokļu zonas telpu operators.

Jau ziņots, ka Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) ar lidsabiedrību airBaltic noslēdzis nodomu protokolu jauna uzņēmuma dibināšanai, kas būvēs jauno pasažieru termināli Rīgas lidostā.

TAV Airports Holding ir operators četrās lielākajās Turcijas lidostās, ieskaitot Stambulu un Ankaru, kā arī pārvalda divas lidostas Gruzijā un vienu Tunisijā.

Lai gan par konkursu interesējās 20 starptautiskas kompānijas un nolikumu izņēma 17 kompānijas, savus piedāvājumus iesniegušas tikai divas kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums Cakes and Bakes pieņēmis lēmumu veikt nopietnas investīcijas Rīgas lidostā, tādējādi veicot būtisku ieguldījumu lidostas Rīga komerczonas attīstībā, informēja TAV Latvia pārstāvis Girajs Čolpans.

Viņš skaidroja, ka Cakes and Bakes darbu sāks īsi pirms vasaras sezonas un piedāvās jaunus restorānus un kafejnīcas, kur pasažieri varēs izbaudīt «visaugstāko servisu».

Pašlaik projekts ir procesā, un plašāka informācija par investīciju apjomiem būšot pieejama tuvākajos mēnešos.

Kā skaidro TAV Latvia, uzņēmums SIA Cakes and Bakes Latvia (Cakes and Bakes) ir Turcijas kompānijai BTA Catering Services (BTA Cat. Ser.) pilnībā piederošs meitasuzņēmums. BTA Cat. Ser. ir TAV Airports Holding grupas uzņēmums, kas specializējas pārtikas un dzērienu pakalpojumu, konditorejas izstrādājumu ražošanas un viesnīcu vadības jomā. Uzņēmums ir atbildīgs par visiem pārtikas un dzērienu pakalpojumiem, kas tiek sniegti TAV Airports Holding apkalpotajās lidostās. Ņemot vērā, ka TAV Latvia, kas ir vēl viens TAV Airports Holding grupai pilnībā piederošs uzņēmums, jau kopš 2011.gada nodrošina komerczonas darbu starptautiskajā lidostā Rīga, ir pieņemts lēmums sākt darbību Rīgas lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību turpmāk nodrošinās uzņēmums TAV Operation Services Latvia. Atpūtas zonās tiks piedāvāts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī izmeklēts ēdināšanas serviss atpūtas zonas pasažieriem, informē Linda Anaite.

TAV Operation Services Latvia ir uzņēmuma TAV Operation Services meitas uzņēmums Latvijā. TAV Operation Services savukārt ir TAV Airports Group meitas uzņēmums, kas specializējas pasažieriem pielāgotu neaviācijas pakalpojumu sniegšanā lidostās, to skaitā nodrošina atpūtas zonu vadību, reklāmas konsultācijas, lojalitātes programmas un interneta risinājumus ceļotāju vajadzībām. Šobrīd kompānija pārvalda 29 atpūtas zonas 5 valstīs un 2014.gadā apkalpoja 2,1 miljonu atpūtas zonu klientu.

Līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi, TAV Operation Services būs jau piektais TAV Group uzņēmums Latvijā. Uzņēmums dibināts 2001.gadā un ar zīmola primeclass vārdu piedāvā VIP/CIP pakalpojumus. Zīmola primeclass galvenā darbība ir vērsta uz pasažieru vēlmju analizēšanu un nākotnes vajadzību prognozēšanu, lai radītu jauna līmeņa ilgtspējīgus pakalpojumus un produktus, investējot darbaspēkā, tehnoloģijās, kvalitātē un viesmīlībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

TAV: mēs ticam Rīgas potenciālam

Līva Melbārzde, 06.06.2011

"ATU" ģenerāldirektors Ersans Arkans (no kreisās) un Turcijas Transporta un sakaru ministrijas ministra vietnieks Suats Hajri Aka atklāj Turcijas lidostas operatora "TAV Airports Holding" pārstāvniecību "TAV Latvia" Starptautiskajā lidostā "Rīga".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nenožēlojam, ka tobrīd, kad vajadzēja izšķirties, investēt Rīgas vai Sanktpēterburgas lidostās, mēs izvēlējāmies Rīgu.»

To intervijā laikrakstam Dienas bizness norāda Turcijas investori Rīgas lidostā TAV Airports Biznesa attīstības un Investīciju direktors Serkans Kaptans un TAV Latvia vadītājs Guclu Batkins.

Viņi Latvijā darbojas jau vairākus gadus un šajā laika posmā ne viss ir gājis gludi, piemēram, krīze pārvilka svītru 300 milj. investīciju plāniem lidostā, kur TAV kopā ar Skonto būvi grasījās realizēt vērienīgu pārbūves projektu. Pašlaik TAV meitas uzņēmums HAVAS saimnieko lidostas Rīga beznodokļu zonā, to kapitāli pārbūvējot, kā arī ir līdzīpašnieks virszemes pakalpojumu sniedzējam North Hub Services, kas ir strauji augoša kompānija ar visai ambicioziem mērķiem- iekarot visu Baltijas jūras reģiona tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozares eksperti prognozē, ka 2022. gadā pasaules gaisa satiksme no krīzes būs atguvusies 70% apmērā, bet līdz 2024.gadam - pilnībā, stāsta Serkans Kaptans (Serkan Kaptan), TAV Airports izpilddirektors un Eiropas Starptautiskās lidostu padomes (Airports Council International Europe) valdes loceklis.

Lai gan pēdējie divi gadi ir bijis vissarežģītākais periods civilās aviācijas vēsturē, ilgtermiņā aviācijas nozare strauji attīstīsies un pasažieru skaits tikai pieaugs, atzīmē S. Kaptans. Viņš stāsta, ka šobrīd tiek lēsts, ka līdz 2040. gadam katru gadu lidostas visā pasaulē apkalpos apmēram 19 miljardus pasažieru, kas ir vairāk nekā divas reizes vairāk nekā 2019. gadā. Šis pieaugums prasīs papildu investīcijas lidostās, un pašlaik tiek uzskatīts, ka, lai apkalpotu tik lielu pasažieru skaitu, lidostās visā pasaulē būs jāiegulda vismaz 2,4 triljoni ASV dolāru, skaidro TAV Airports izpilddirektors.

Fragments no intervijas

Pēdējie gadi uzņēmējiem visā pasaulē ir bijuši gana izaicinoši. Kā šajā laikā veicies TAV Airports?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas aviācijā samilzt problēmas

Egons Mudulis, 28.06.2019

«Rīgas Aviācijas foruma 2019» fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jārisina lidostu un gaisa telpas kapacitāte, aviokompāniju rentabilitātes problēmas

Tādus secinājumus izteica nozares eksperti Rīgas Aviācijas forumā 2019.

«Izdevās izveidot kvalitatīvu konferences saturu, sākot ar vietējiem ekspertiem attiecībā uz infrastruktūras jautājumiem un beidzot ar interesantu diskusiju par Eiropas aviācijas nozares izaicinājumiem,» gandarījumu par nu jau otro ikgadējo forumu pauž Latvijas Aviācijas asociācijas (LAA) vadītājs Artūrs Kokars.

Kā galvenās sistēmiskās problēmas, ar ko tuvāko gadu laikā saskarsies Eiropas aviācija, forumā minētas neizbēgamā aviokompāniju konsolidācija un lidostu un gaisa telpas kapacitāte. Proti, mazākās kompānijas ar laiku neizbēgami pazudīs no tirgus, jo tikai lielās lidsabiedrības Ziemeļamerikā un Eiropā spēj ģenerēt pietiekami lielu biznesa apjomu, lai tas nestu peļņu. Savukārt mazas aviokompānijas ilglaicīgi cieš zaudējumus pat pie labvēlīgiem nosacījumiem. Šobrīd kā papildu izaicinājums ir degvielas cenu kāpums un atsilums pasaules ekonomikā. «Līdz ar to vājākajiem vai nu jāpazūd, vai arī jāapvienojas,» saka A. Kokars. Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biznesa modeli runātāji gan vērtējuši visnotaļ pozitīvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ASV parāda ēnā

Neraugoties uz it kā pozitīvajām ziņām par parāda griestu palielināšanu, situācijai ir tikai pagaidu risinājums, un nav izslēgts, ka jau tuvāko gadu laikā pie šīs problēmas nāksies atgriezties atkal, neraugoties uz to, ka politiķi panākuši vienošanos - nākamo desmit gadu laikā tiks samazināti ASV tēriņi viena triljona ASV dolāru apmērā.

Krievijas baņķieru invāzija Latvijā

Krievijas baņķieru straujā aktivizēšanās pēdējā laikā Latvijas banku tirgū turpināsies, eksperti to vērtē pozitīvi. Šogad Latvijā notikuši jau vairāki darījumi, iespējams, vairāku desmitu miljonu latu apjomā, kuru rezultātā Krievijas izcelsmes kapitāls palielinājis savu ietekmi banku tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Turku, esot kultūras galvaspilsētas godā, ārvalstu viesu skaits palielinājies par 8,5%

Gunta Kursiša, 13.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos Somijas dienvidrietumkrasta pilsētā Turku, kas šogad tāpat kā Tallina tika godāta par Eiropas kultūras galvaspilsētu, naktsmītnēs apmetušies par 8,5% vairāk ārvalstu viesu nekā attiecīgajā laika posmā pērn. Kopumā Somijā ārvalstu viesu skaits viesnīcās palielinājies par 3,9%, Db.lv stāstīja Turku 2001 Fonda izpilddirektore Keija Sevona (Cay Sevon).

Lielākoties Turku šogad apmeklējuši Zviedrijas, Krievijas, Vācijas un Apvienotās Karalistes viesi.

Somijas pilsētā Turku šā gada laikā no 31. augusta līdz 5. septembrim katru dienu aptuveni 15% somu izdevumu bija saistīti ar kultūras notikumiem, norādīja K. Sevona, piebilstot , ka grūti teikt, vai šo ciparu ir ietekmējis Eiropas kultūras galvaspilsētas statuss.

Viņa norāda, ka šā gada laikā īpaši centieni bija, lai pievērstu sabiedrības un mediju interesi «radošajai ekonomikai».

Kopumā šā gada laikā Turku notika aptuveni pieci tūkstoši pasākumu vairāk nekā 160 projektu ietvaros. Visapmeklētākie pasākumi bija atklāšanas pasākumi, Logomo izstādes un prezentācijas, kā arī laivu regate. Kopumā tika Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumus apmeklēja 1,8 miljoni cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vēlas AirBaltic un Rīgas lidostas attīstību roku rokā

Egons Mudulis, 07.05.2019

Virszemes pakalpojumu sniedzēja Rīgas lidostā Havas Latvia vadītājs Simons Zitcers.

Foto: Edijs Pālens/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas infrastruktūra un darbaspēka pieejamība arvien ir aktuāli jautājumi, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda virszemes pakalpojumu sniedzēja Rīgas lidostā Havas Latvia vadītājs Simons Zitcers.

Fragments no intervijas

Kāda izskatās situācija aviācijā, raugoties no Havas biznesa nišas?

Pasaulē kopumā attīstības potenciāls ir milzīgs, cilvēki lido ārkārtīgi daudz, un tas mani priecē. Savukārt Eiropa ir ārkārtīgi sadrumstalota. Piedāvāto pakalpojumu klāsts te ir milzīgs, un mēs vairs nevaram teikt, ka aviācija Eiropā un arī Amerikā būtu kaut kas ekskluzīvs. Faktiski tas ir sabiedriskais transports. Amerika šajā ziņā pat ir soli priekšā, un tur, iekāpjot lidmašīnā, jūties, ka esi iekāpis sabiedriskajā transportā. Eiropā ir vairāk glamūra un sajūta, ka tā ir lidmašīna un tas ir kaut kas ekskluzīvāks.

Arī jaunie tirgi attīstās, raugoties no Havas, TAV, Group ADP redzespunkta. (Red. piez. – Group ADP pieder 46,12% turku lidostu operatorā TAV Airports.) Patlaban koncentrēties virszemes pakalpojumu jomā uz Eiropu ir ļoti grūti, tirgus ir ļoti blīvs. Mēs mēģinājām būt Somijā, Zviedrijā un Vācijā, taču tur ir ļoti grūti izsisties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

TAV ir gatavs ieguldīt Rīgā

Egons Mudulis, 02.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Mēs esam gatavi ieguldīt jaunajā terminālī un lidostā, ja parādās tāda iespēja. Mēs esam gatavi visām valsts un privātās partnerības iespējām. Mēs ticam nākotnei Latvijā," intervijā Dienas Biznesam saka "TAV Airports Holding" izpilddirektora vietnieks Serkans Kaptans (Serkan Kaptan).

"TAV Airports Holding" dibināts 1997. gadā un šobrīd vada 15 lidostas visā pasaulē. Uzņēmuma globālais pēdas nospiedums aptver 100 lidostas 30 valstīs. Kopš 2010. gada uzņēmums kontrolē komerciālās vadības operācijas lidostā "Rīga". Bizness Latvijā tika uzsākts 2009. gada beigās ar "HAVAS Latvia ", kas ir kompānijas uzņēmums apkalpošanai uz zemes, kurš Rīgas lidostā apkalpo gandrīz 70% no satiksmes apjoma, sniedz pakalpojumus arī nacionālajam pārvadātājam "airBaltic", kā arī dažiem citiem pārvadātājiem.

Cik liela ir jūsu grupa skaitliskā izteiksmē?

Pasažieru ziņā 2019. gadā mēs kā grupa sasniedzām vairāk nekā 280 miljonus visā pasaulē. Mēs esam lielākais uzņēmums pēc Spānijas operatora "Aena", taču tas ir 100% valsts uzņēmums. Kā privāts uzņēmums mēs pārvaldām lielāko portfeli – gandrīz 300 miljonus pasažieru. Personāla ziņā "TAV" ir 30 tūkstoši darbinieku. Ja mēs pieskaitām klāt ADP, mums ir vairāk nekā 150 tūkstoši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuva lidostu attīstībā investēs 700 miljonus eiro, bet jaunu lidostu necels

LETA, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valdība prognozē, ka līdz 2028.gadam Viļņas, Kauņas un Palangas lidostu attīstībā tiks investēti aptuveni 700 miljoni eiro, bet iepriekš apsvērtā iespēja celt jaunu lidostu vismaz šobrīd atmesta kā pārāk dārga, paziņojis satiksmes ministrs Roks Masjulis.

Valstī paredzēts uzturēt esošo triju lidostu tīklu, tā attīstību saskaņojot ar dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» izbūvi.

«Viļņas, Kauņas un Palangas lidostas nākotnē atkarībā no vajadzībām varēs attīstīt pēc moduļu principa, nodrošinot nepārtrauktu lidostu darbību un neradot neērtības pasažieriem un lidsabiedrībām,» valdības paziņojumā norādījis ministrs, kas otrdien iepazīstināja ar lidostu attīstības vadlīnijām valdības stratēģisko projektu komisiju. Lidostu infrastruktūras attīstības koncepciju plānots apstiprināt novembrī vai decembrī.

Kā uzsvēris premjerministrs Sauļus Skvernelis, attīstot lidostas, ir svarīgi izveidot integrētu transporta infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai palielinātu investīciju ieplūdi Latvijā, jāizvērtē valsts aktīvu pārdošana biržā.

Šādu rekomendāciju Ārvalstu investoru padome Latvijā (ĀIPL) ir iesniegusi tikšanās laikā ar Latvijas valdības augstākajām amatpersonām. ĀIPL aicina valdību piedāvāt investoriem plašākas investīciju iespējas valsts uzņēmumos, vienlaikus nodrošinot procesa caurskatāmību un godīgas konkurences iespējas visplašākajam investoru lokam, tostarp pensiju un ieguldījumu fondiem, līdzekļu pārvaldes kompānijām, brokersabiedrībām un citu veidu investoriem.

Cūkkopjiem bažas par mēra ietekmi

Lietuvā uzliesmojušais cūku klasiskais mēris apdraud arī Latvijas cūku audzētājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic atklās otru lidojumu no Turku un Oulu

Ieva Mārtiņa, 03.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic no 31.janvāra pievienos otru lidojumu ikdienā no Somijas pilsētām Turku un Oulu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair piedāvā jaunu lidojumu no Viļnas

Gunta Kursiša, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair piedāvā jaunu lidojumu galamērķi uz Vāciju no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas.

Turpmāk Ryanair piedāvās arī lidojumus no Viļņas uz Karlsrūi Vācijā. Lidojumi šajā maršrutā notiks trīs reizs nedēļā. Palaban Ryanair no Viļņas piedāvā sešus lidojumu galamērķus – Dublinu, Londonu, Milānu, Romu, Barselonu un Brēmeni.

Jau vēstīts, ka Īrijas zemo cenu aviokompānija, sākot no 26. oktobra, piedāvā lidojumus no Rīgas uz Bādenbādeni, Karlsrūi. Tiesa gan no šī datuma ir iespējams iegādāties biļetes, bet lidojumi sāksies nākamā gada martā. No Rīgas ar Ryanair patlaban ir iespējams lidot uz 17 lidostām – Brēmeni, Bristoli, Šarleroijas lidostu, kas atrodas netālu no Briseles, Vīzi lidostu netālu no Diseldorfas, Dublinu, Frankfurtes lidsotu, Pretvikas lidostu netālu no Glāzgovas, Karlsrūi, Līdsu, Liverpūli, Londonas Stanstedas lidostu, Milānas Bergamo lidostu, Ridži lidostu netālu no Oslo, Ciampino lidostu netālu no Romas un Stokholmas Skvastas lidostu, kā arī uz Tamperi. Savukārt no Tallinas lidostas tiek piedāvāti 11 lidojumu maršruti, ieskaitot Barselonu, Edinburgu un Londonas Lutonas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Tallink Grupp un Meyer Turku Oy ziņo, ka šodien, 4. augustā, ar metāla griešanas ceremoniju Turku kuģu būvētavā ir uzsākta jaunā Tallink LNG ātrgaitas prāmja būvniecība. Prāmi paredzēts izmantot satiksmei maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem.

Prāmis bruģēšot ceļu jaunai ērai ātrgaitas prāmju satiksmē Tallina – Helsinki maršrutā.

Turku kuģu būvētavai 2016. gadā šis pasūtījums palielinās produkcijas apjomu par 30%, salīdzinot ar 2015. gadu.

Prāmis būs aptuveni 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām. Prāmja būvniecība izmaksās aptuveni 230 miljonus eiro. Prāmis tiks būvēts Turku kuģu būvētavā Meyer Turku Oy, un tā piegāde ir plānota 2017. gada sākumā. Uz jaunā prāmja tiks nodrošinātas aptuveni 300 darbavietas. Jaunais prāmis kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Ar bruto tonnāžu 49 000 t un ātrumu 27 mezgli jaunais prāmis būs ar būtiskiem uzlabojumiem energoefektivitātē. Korpusa forma samazinās straumes pretestību un nodrošinās prāmim labu kursēšanu ledus apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru