Transports un loģistika

Turku TAV gaida uz airBaltic un valdības vienošanos

Ritvars Bīders, speciāli no Turicijas, 02.06.2010

Jaunākais izdevums

Lidostu attīstītājs un operators – Turcijas kompānija TAV Airports Group, kas ir airBaltic partneris iecerē būvēt jaunu termināli lidostā Rīga, patlaban gaida airBaltic un Latvijas valdības sarunu rezultātus, lai varētu turpināt iecerētos investīciju plānus.

TAV attīstības un investīciju koordinators Gučlu Batkins žurnālistiem Stambulā skaidroja, ka patlaban projekts ir airBaltic un Latvijas valdības līmenī, taču TAV rūpīgi vēro situāciju un paralēli risina sarunas ar airBaltic.

Viņš arī uzsvēra, ka Turcijas lidostu operatoram Latvijas aviācijas tirgus ir ļoti svarīgs, jo tas, līdzīgi kā Stambulā, ir straujāk augošs nekā citur Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums TAV Construction, kas tāpat kā TAV Airports ir TAV Group meitas uzņēmums un specializējas būvniecībā, oficiāli atzīts par pasaulē lielāko uzņēmumu lidostu būvniecības sektorā - šo novērtējumu TAV Construction piešķīris viens no respektablākajiem nozares izdevumiem Engineering News Record (ENR).

«Pēdējo trīs gadu laikā esam guvuši ievērojamus panākumus Persijas līča reģionā un esam īstenojuši tādus projektus kā Abū Dabī lidostas vidējās zonas termināls, Medīnas lidosta, aviokompānijas Saudi Airlines angāri Jedahas lidostā un Rijādas lidosta,» uzsver TAV Group prezidents un izpilddirektors Sani Seners (Sani Şener).

Pateicoties straujai izaugsmei Turcijā un citās reģiona valstīs, TAV Construction īsā laika posmā kļuvis par vienu no līderiem lidostu būvniecībā un šobrīd ir pasaulē lielākais uzņēmums lidostu būvniecības sektorā. 2014. gadā TAV Construction ieņēmumi sasniedza 1 245 800 000 (1,245 miljardus) ASV dolāru. Uzņēmuma līdz šim realizēto projektu kopējā vērtība pārsniedz 16,2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turku TAV izveido jaunu uzņēmumu darbības izvēršanai Rīgas lidostā

LETA, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas vadošais lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) izveidojis jaunu uzņēmumu SIA Riga Airport Commercial Development, kas, spriežot pēc nosaukuma, varētu būt dibināts komercplatību apsaimniekošanai lidostā Rīga.

Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft datos pagaidām nav pieejama informācija par jaunā uzņēmuma dalībniekiem, taču 16.novembrī reģistrētā uzņēmuma padomes locekļu amatos ir vadoši TAV holdinga darbinieki. Piemēram, padomē strādā TAV biznesa attīstības un investīciju direktors Serkans Kaptans, finanšu direktors Ulugs Murats, kā arī vēl kāds Turcijas pilsonis Denizs Aidins.

Savukārt SIA Riga Airport Commercial Development vienīgais valdes loceklis būs TAV operāciju direktors Ornekols Murats.

Patlaban Turcijā ir valsts svētku brīvdienas, tāpēc sazināties ar kompānijas pārstāvjiem, lai noskaidrotu detaļas par jaundibināto uzņēmumu un tā darbību, neizdevās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostas Rīga atpūtas zonu apkalpos Turcijas uzņēmums, kas Latvijā jau ieguldījis 10 miljonus eiro

LETA, 25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums TAV Operation Services Latvia, sākot ar 1.aprīli, apkalpos starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību, kur tiks nodrošināts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī tiks atjaunots ēdināšanas serviss atpūtas zonu pasažieriem, informēja TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans.

Viņš skaidro, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi tiks radīts piektais TAV Group uzņēmums Latvijā, kas turpinās līdz šim sasniegto. «Tas ir vēl viens nozīmīgs apliecinājums TAV Group ticībai Latvijas aviācijai un tās attīstības potenciālam. Kā ārvalstu investors ar šādu pārliecību pēdējo piecu gadu laikā savā darbībā Latvijā esam ieguldījuši desmit miljonus eiro. Esam pārliecināti, ka līdz ar TAV Operation Services Latvia un Cakes and Bakes Latvia ienākšanu starptautiskajā lidostā Rīga šis skaitlis ievērojami palielināsies,» secina Čolpans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pomers: Rīgas lidostai jāatīstās straujāk nekā kaimiņiem

Egons Mudulis, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostai Rīga tās ģeogrāfiskā stāvokļa dēļ būtu jāattīstās straujāk nekā Kauņai vai Tallinai

To sarunā ar DB norāda A.C.B. uzņēmumu grupas tehniskais direktors Dzintars Pomers, kurš savulaik mūzikas vai sporta vietā izvēlējies inženierstudijas, bet vēlāk 15 gadus (1992–2007) vadīja lidostu Rīga, pēc viņa teiktā, noliekot to uz pareizajām sliedēm. DB jau rakstījis (15.01.2014.), ka nesen tika prezentēts 95,59 milj. eiro vērtais lidostas rekonstrukcijas projekts, kur piedalījās arī A.C.B. un Dz. Pomers – nu jau būvnieka statusā. Savukārt kaimiņvalstu lidostās vērojams straujāks pasažieru skaita kāpums nekā Rīgā.

Kā nonācāt celtniecībā, kāpēc savulaik izlēmāt mācīties Rīgas Politehniskajā institūtā (beidzis 1976. g.)?

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lidostas Rīga komercplatību operators būs Turcijas TAV

Ritvars Bīders, 27.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) uzvarējis lidostas Rīga izsludinātajā konkursā un ieguvusi tiesības uz 4 646 m2 lielas lidostas komercplatības iznomāšanu, ziņo worldbulletin.net.

TAV desmit gadus, sākot ar 2011. gada 1. janvāri, būs vecā lidostas termināla komercplatību, kā arī beznodokļu zonas telpu operators.

Jau ziņots, ka Turcijas lidostu operators TAV Airports Holding (TAV) ar lidsabiedrību airBaltic noslēdzis nodomu protokolu jauna uzņēmuma dibināšanai, kas būvēs jauno pasažieru termināli Rīgas lidostā.

TAV Airports Holding ir operators četrās lielākajās Turcijas lidostās, ieskaitot Stambulu un Ankaru, kā arī pārvalda divas lidostas Gruzijā un vienu Tunisijā.

Lai gan par konkursu interesējās 20 starptautiskas kompānijas un nolikumu izņēma 17 kompānijas, savus piedāvājumus iesniegušas tikai divas kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

TAV Latvia: Transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls Latvijā ir daudz spēcīgāks nekā kaimiņvalstīs

Dienas Bizness, 30.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir viena no reģiona pievilcīgākajiem ieguldījumu mērķiem Turcijas uzņēmumiem un interese par Latviju Turcijas uzņēmumu vidū ievērojami pieaug, norāda viens no lielākajiem Turcijas uzņēmumiem, kas darbojas Latvijā - lidostu operators TAV Latvia.

«Latvija, kā Baltijas reģiona centrs, ir vēsturisks tilts starp Rietumu un Austrumu tirgiem, tādēļ esošais transporta un tranzīta uzņēmējdarbības potenciāls ir daudz spēcīgāks, nekā jebkurā citā no kaimiņvalstīm. Mums ir arī svarīgi, ka Latvijai ir arī ilggadēja pieredze kā reģiona aviācijas biznesa centram. Starptautiskā lidosta Rīga un airBaltic pēdējās desmitgades laikā realizējuši virkni sasniegumu, tādējādi novietojot Latviju potenciālo aviācijas investoru uzmanības centrā,» norāda TAV Latvia vadītājs Girajs Čolpans (Giray Colpan).

Kompānijā norāda, ka Latvija sniedz unikālas priekšrocības tiem Turcijas uzņēmumiem, kas ieinteresēti investēt dažādās uzņēmējdarbības jomās, tai skaitā, jau pastāvošās starptautiskajās tirdzniecības aktivitātēs. Stratēģiski izdevīgā atrašanās vieta ir spēcīgs stimuls Turcijas investoriem, kuru mērķis ir daudzveidīgas tirgus iespējas dažādās, viegli sasniedzamās valstīs/reģionos, kā arī priekšrocības, kas tiek gūtas darbojoties kādā no ES valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Parīzes lidostu operators pērk 38% akciju Rīgas lidostā strādājošajā Turcijas koncernā TAV Airports Holding

BNS, 12.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētas Parīzes lidostu operators Aeroports de Paris (ADP) ir vienojies par 38% daļu iegādi Turcijas lidostu operatorā TAV Airports Holding, kas darbojas arī starptautiskajā lidostā Rīga, tostarp iznomā komercplatības un nodrošina beznodokļu tirdzniecību.

Pirmdien izplatītajā ADP paziņojumā sacīts, ka TAV Airports Holding akcijas par 874 miljoniem ASV dolāru (464 miljoniem latu) franči pērk no trim Turcijas koncerna lielākajiem akcionāriem – Turcijas kompānijām Akfen Holding, Tepe Holding un Sera Yapi Endustrisi & Ticaret. Turklāt ADP iegādāsies 49% daļu Turcijas koncerna būvniecības struktūrvienībā TAV Yatirim Holding.

«Šā darījuma dēļ tiks izveidota viena no lielākajām lidostu operatoru aliansēm pasaulē, kas tiešā vai netiešā veidā pārvalda 37 lidostas, kurās apkalpo kopumā 180 miljonus pasažieru gadā,» sacīts ADP paziņojumā. ADP norāda, ka iegādes darījums ir daļa Francijas kompānijas stratēģijas, kas paredz darbības izvēršanu attīstības valstu tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas uzņēmums Cakes and Bakes pieņēmis lēmumu veikt nopietnas investīcijas Rīgas lidostā, tādējādi veicot būtisku ieguldījumu lidostas Rīga komerczonas attīstībā, informēja TAV Latvia pārstāvis Girajs Čolpans.

Viņš skaidroja, ka Cakes and Bakes darbu sāks īsi pirms vasaras sezonas un piedāvās jaunus restorānus un kafejnīcas, kur pasažieri varēs izbaudīt «visaugstāko servisu».

Pašlaik projekts ir procesā, un plašāka informācija par investīciju apjomiem būšot pieejama tuvākajos mēnešos.

Kā skaidro TAV Latvia, uzņēmums SIA Cakes and Bakes Latvia (Cakes and Bakes) ir Turcijas kompānijai BTA Catering Services (BTA Cat. Ser.) pilnībā piederošs meitasuzņēmums. BTA Cat. Ser. ir TAV Airports Holding grupas uzņēmums, kas specializējas pārtikas un dzērienu pakalpojumu, konditorejas izstrādājumu ražošanas un viesnīcu vadības jomā. Uzņēmums ir atbildīgs par visiem pārtikas un dzērienu pakalpojumiem, kas tiek sniegti TAV Airports Holding apkalpotajās lidostās. Ņemot vērā, ka TAV Latvia, kas ir vēl viens TAV Airports Holding grupai pilnībā piederošs uzņēmums, jau kopš 2011.gada nodrošina komerczonas darbu starptautiskajā lidostā Rīga, ir pieņemts lēmums sākt darbību Rīgas lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga atpūtas zonu darbību turpmāk nodrošinās uzņēmums TAV Operation Services Latvia. Atpūtas zonās tiks piedāvāts internets, nacionālie un starptautiskie televīzijas kanāli, jaunākie laikraksti un žurnāli, kā arī izmeklēts ēdināšanas serviss atpūtas zonas pasažieriem, informē Linda Anaite.

TAV Operation Services Latvia ir uzņēmuma TAV Operation Services meitas uzņēmums Latvijā. TAV Operation Services savukārt ir TAV Airports Group meitas uzņēmums, kas specializējas pasažieriem pielāgotu neaviācijas pakalpojumu sniegšanā lidostās, to skaitā nodrošina atpūtas zonu vadību, reklāmas konsultācijas, lojalitātes programmas un interneta risinājumus ceļotāju vajadzībām. Šobrīd kompānija pārvalda 29 atpūtas zonas 5 valstīs un 2014.gadā apkalpoja 2,1 miljonu atpūtas zonu klientu.

Līdz ar TAV Operation Services Latvia izveidi, TAV Operation Services būs jau piektais TAV Group uzņēmums Latvijā. Uzņēmums dibināts 2001.gadā un ar zīmola primeclass vārdu piedāvā VIP/CIP pakalpojumus. Zīmola primeclass galvenā darbība ir vērsta uz pasažieru vēlmju analizēšanu un nākotnes vajadzību prognozēšanu, lai radītu jauna līmeņa ilgtspējīgus pakalpojumus un produktus, investējot darbaspēkā, tehnoloģijās, kvalitātē un viesmīlībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turku investors TAV sola Lidostu Rīga pārvērst līdz nepazīšanai

Līva Melbārzde, 15.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Lidostas beznodokļu tirdzniecības zonas pārbūve sāksies nākamā gada janvārī un tiks pabeigta aprīlī.

To paredz Starptautiskās lidostas Rīga un Turcijas kompāniju TAV Airports Holding parakstītais līgums par beznodokļu tirdzniecības zonas apsaimniekošanu. TAV tika izvēlēts konkursa kārtībā. Kā DB jau rakstīja savus piedāvājumus konkursā iesniedza divi pretendenti – Turcijas TAV un poļu Baltona. Baltona arī pēc tam izplatīja sūdzību, vēršoties pie Satiksmes ministrijas sakarā ar, viņuprāt, negodīgiem konkursa rezultātiem. Baltona uzskata, ka konkurss atbalsta vienas puses intereses, jo TAV apņēmies uzbūvēt arī jauno lidostas termināli sadarbībā ar airBaltic. Lidostas pārstāvji šādus pārmetumus noraida un uzsver, ka izvēlēts finansiāli izdevīgākais piedāvājums, proti, TAV apsolījis lidostas ieņēmumus no neaviācijas pakalpojumiem tuvākajos gados vismaz dubultot. Tas nozīmē, ka lidosta sadarbībā ar TAV no beznodokļu veikaliem gada laikā varētu ieņemt vismaz 10 miljonus eiro. «Es apsolu, ka tuvākajā laikā jūs lidostas Rīga beznodokļu veikalu zonu labā nozīmē vairs nepazīsiet. Šī ir 11. lidosta, kurā mēs sniegsim šādus pakalpojumus. Piesaistīsim Rīgai pazīstamus zīmolus, ar kuriem jau sadarbojamies,» sacīja TAV prezidents Mustafa Sani Seners, piebilstot, ka kompānijas investīcijas Rīgas lidostā sasniegs vismaz 3 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Fliks: vakardienas kratīšana bija «totāli lieka»

Ritvars Bīders, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakardienas Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktā kratīšana ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic saistītajos uzņēmumos bija «totāli lieka», komentējot 26. septembra notikumus, norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

«Mani mazliet pārsteidz, ka KNAB veica tādu kratīšanu, un mani pārsteidz, kādus dokumentus viņi apskatījās, jo tie līgumi, ko viņi skatījās, tika auditēti no KPMG, no valdības nolīgtiem konsultantiem... Prudentia. Tādēļ mani nedaudz pārsteidz, ka tos pašus līgumus vēlreiz gribēja skatīt. Ja es nemaldos arī KNAB šie dokumenti jau agrāk bija aizsūtīti, tādēļ man liekas, ka šis patiešām nu gan bija totāli lieki,» intervijā Latvijas Radio sacīja B. Fliks.

Viņš arī norādīja, ka bankas ir garantējušas Baltijas aviācijas sistēmu (BAS) ieguldījumu airBaltic pamatkapitālā. Tas gan vēl esot jāparaksta vienam no airBaltic mazākuma akcionāru patiesajiem labuma guvējiem Andrejam Rudeško.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija ir rakstveidā izvirzījusi prasību novērst nesakritību starp reģistrēto un apmaksāto airBaltic pamatkapitālu.

Tas bijis viens no galvenajiem priekšnosacījumiem tam, lai airBaltic akcionāru sapulcē varētu tikt skatīts jautājums par pamatkapitāla palielināšanu, apgalvots lidsabiedrības airBaltic izplatītajā paziņojumā presei.

«[..] lidsabiedrības padarīšana par pirmsvēlēšanu ķīlnieku un ieraušana kampaņā ir izraisījusi uzticības krīzi gan klientu, gan partneru vidū, novedot pie kritiska apgrozāmo līdzekļu trūkuma. Diemžēl absolūti nepieciešamais lēmums par airBaltic pamatkapitāla palielināšanu joprojām nav pieņemts, un jautājuma ļoti lēnā virzība var kļūt liktenīga lidsabiedrībai,» teikts paziņojumā, kuru parakstījis Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde, 17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prudentia: SM neizlēmības dēļ airBaltic var zaudēt vairākus miljonus eiro un jauno lidmašīnu iegādes kontraktu

LETA, 18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Satiksmes ministrijas (SM) neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic netiks piesaistīts investors, tad uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par Bombardier lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju, sacīja finanšu konsultanta Prudentia valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Viņš skaidro, ka nepieciešamie ieguldījumi - 130 miljonu eiro apmērā - vienā dienā ne valstij, ne investoram nav jāmaksā. Tomēr esot jāsaprot, ka, lai finansētu darījumu ar lidmašīnu ražotāju Bombardier un realizētu uzņēmuma biznesa plānu, airBaltic ir svarīgi sasniegt pozitīvu pašu kapitālu.

Saskaņā ar 2014.gada biznesa pārskatu kompānijai ir 170 miljonu eiro negatīvs pašu kapitāls. Šogad gan esot notikuši būtiski un pozitīvi procesi. Valsts pēc tiesas aizlieguma noņemšanas kompānijā ir kapitalizējusi 83 miljonus eiro. airBaltic esot arī tuvu tam, lai noslēgtu izlīgumu ar Rīgas lidostu. Tas došot pozitīvus rezultātus, turklāt kompānija, visticamāk, beigs gadu ar peļņu. Pašu kapitāls tad uzlabosies, bet aizvien būšot negatīvs. Tādejādi, veicot ieguldījumus jaunā emisijā 130 miljonu eiro apmērā, airBaltic būšot ar pienācīgi lielu pašu kapitālu, un tad sarunās ar bankām un lidmašīnu ražotāju Bombardier varētu nofinansēt kontraktu ar daudz izdevīgākiem nosacījumiem, skaidro Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievija novembrī nosūtījusi tiesiskās palīdzības lūgumu Latvijai, prasot piedzīt vairāk nekā 20 miljonus eiro no nacionālās lidsabiedrības «airBaltic», liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija.

Prasība saistīta ar bijušajam «Latvijas Krājbankas» lielākajam akcionāram Vladimiram Antonovam savulaik piederējušo, nu jau bankrotējušo Krievijas banku «Investbank», kas 2012.gada martā sāka trīs civillietas pret bijušo «airBaltic» akcionāri SIA «Baltijas aviācijas sistēmas» (BAS) un «airBaltic» kā līdzatbildētāju, prasot atmaksāt it kā izsniegto aizdevumu 18,4 miljonu apmērā, procentus un līgumsodu.

Latvijas Tieslietu ministrijā (TM) aģentūrai LETA apstiprināja, ka ministrijas lietvedībā ir saņemti tiesiskās palīdzības lūgumi no Krievijas Tieslietu ministrijas par spriedumu atzīšanu un izpildi Latvijas teritorijā. Lūgumi, kas attiecas uz parādu piedziņu no «airBaltic» un BAS, saņemti šī gada 21.novembrī, taču to saturu TM nevarot komentēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

TAV: mēs ticam Rīgas potenciālam

Līva Melbārzde, 06.06.2011

"ATU" ģenerāldirektors Ersans Arkans (no kreisās) un Turcijas Transporta un sakaru ministrijas ministra vietnieks Suats Hajri Aka atklāj Turcijas lidostas operatora "TAV Airports Holding" pārstāvniecību "TAV Latvia" Starptautiskajā lidostā "Rīga".

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Nenožēlojam, ka tobrīd, kad vajadzēja izšķirties, investēt Rīgas vai Sanktpēterburgas lidostās, mēs izvēlējāmies Rīgu.»

To intervijā laikrakstam Dienas bizness norāda Turcijas investori Rīgas lidostā TAV Airports Biznesa attīstības un Investīciju direktors Serkans Kaptans un TAV Latvia vadītājs Guclu Batkins.

Viņi Latvijā darbojas jau vairākus gadus un šajā laika posmā ne viss ir gājis gludi, piemēram, krīze pārvilka svītru 300 milj. investīciju plāniem lidostā, kur TAV kopā ar Skonto būvi grasījās realizēt vērienīgu pārbūves projektu. Pašlaik TAV meitas uzņēmums HAVAS saimnieko lidostas Rīga beznodokļu zonā, to kapitāli pārbūvējot, kā arī ir līdzīpašnieks virszemes pakalpojumu sniedzējam North Hub Services, kas ir strauji augoša kompānija ar visai ambicioziem mērķiem- iekarot visu Baltijas jūras reģiona tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šlesers noraida viņam veltītos pārmetumus par neizdevīgo airBaltic akcionāru līgumu

LETA, 11.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (PLL) paziņojumā presei noraida viņam veltītos pārmetumus par neizdevīgo Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) akcionāru līgumu un aicina ekonomikas ministru Arti Kamparu (V) savus apgalvojumus atsaukt.

Kā ziņots, Kampars piektdien Rietumu radio apgalvoja, ka airBaltic šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai. Tiesa, ministrs nesniedza nekādus komentārus par citiem uzņēmuma finanšu rādītājiem, kas ļautu objektīvāk novērtēt tā finanšu situāciju.

Kampars atgādināja, ka savulaik Šlesers parakstījis izcili neizdevīgu akcionāru līgumu, kas rada zaudējumus Latvijas valstij. «Šim cilvēkam šie zaudējumi būtu jāatmaksā vai jāatbild kādā citā veidā,» sacīja ministrs.

Šlesers savukārt paziņojumā presei norāda, ka Valda Dombrovska (V) valdība 2010.gada 30.aprīlī noslēgusi jaunu airBaltic akcionāru līgumu un «atzinusi to par tik labu un veiksmīgu, ka ieguldījusi nacionālajā aviokompānijā 15 miljonus latu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Interneto partneris, kurai Latvijā pieder avioreisu biļešu tirdzniecības vietne Flysiesta.lv, uz laiku pārtraukusi Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biļešu tirdzniecību visās 12 valstīs, kurās kompānijai ir savas aviobiļešu tirdzniecības vietnes internetā. airBaltic to noliedz, sakot, ka aizliegumu piemērojusi pati.

Interneto partneris paziņoja, ka tāds lēmums pieņemts, ņemot vērā masu medijos parādījušos informāciju par iespējamo airBaltic maksātnespēju. Kompānija informē, ka Latvijas lidsabiedrības biļešu tirdzniecība pārtraukta Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un pārējās deviņās valstīs, kurās strādā Interneto partneris.

«Saistībā ar medijos izplatītajām baumām par iespējamo airBaltic maksātnespēju mēs nolēmām uz laiku pārtraukt biļešu tirdzniecību uz šis kompānijas reisiem. Tā mēs vēlamies pasargāt savus klientus no iespējamajiem zaudējumiem. Tādēļ mēs iesakām priekšroku dot citu aviokompāniju piedāvājumiem. Mēs aktīvi sekosim līdzi informācijai medijos un citos kanālos un pieņemsim turpmākus lēmumus atkarībā no notikumu attīstības gaitas,» kompānijas paziņojumā presei citēts Interneto partneris direktors Andris Ramanausks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rungainis: tiek ietekmēts Prudentia darbs, lai pasteidzinātu airBaltic pārdošanu

Nozare.lv, 14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No Prudentia viedokļa iepriekšējie kompānijas līdzīpašnieki un vadība vēl joprojām dažādos veidos mēģina ietekmēt kompānijas darbu. Tostarp tiek mēģināts ietekmēt arī Prudentia kā konsultantu darbu, lai pasteidzinātu "airBaltic" pārdošanu, jo uzņēmuma pārdošanas noteikumi īstermiņā ir mazāk izdevīgi nekā ilgākā laika periodā,» norāda investīciju baņķieru sabiedrības Prudentia partneris Ģirts Rungainis, skaidrojot, ka «no Latvijas viedokļa airBaltic investora meklēšana ir cieši saistīta arī ar lidostu un tās attīstību.

Viņš skaidro, ka «tas ir saistīts ar konkrētām interesēm mēģināt atgūt kādus līdzekļus no tā neveiksmīgā biznesa modeļa, kas bija izveidots iepriekšējā periodā».

Tomēr gan Rungainis, gan Prudentia partneris Kārlis Skrastiņš norāda, ka patlaban nav nepieciešams mēģināt ar steigu pārdot aviosabiedrību airBaltic, jo, sekojot izstrādātajam biznesa plānam, airBaltic vērtība līdz 2014.gadam ievērojami pieaugs un investoru interese būs lielāka,

Patlaban Eiropā un pasaulē ir vairāk tādu aviokompāniju, kuras grib pārdoties, nevis tādas, kuras vēlētos kādu nopirkt. Patlaban aviācijas nozarē ir tā saucamais pircēju tirgus, kurā noteikumus diktē pircēji, skaidroja Rungainis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka vispirms ir jāmaina Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic vadība, jāveic izmaiņas akcionāru līgumā un tikai tad ir jādomā par tālākajiem airBaltic situācijas risinājumiem.

Kampars ceturtdien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem teica, ka airBaltic esošā vadība nav pierādījusi, ka ir spējīga kompāniju vadīt, tādēļ ir vajadzīga pilnīgi jauna vadība.

Viņš norādīja – ir pilnīgi skaidrs, ka airBaltic ir jāiegulda līdzekļi, taču to nevar darīt situācijā, kad kompāniju vada cilvēki, kas valsts iepriekš ieguldītos 15 miljonus latu «ir iztērējusi nezināmā virzienā».

Pēc ekonomikas ministra sacītā, jāmaina arī akcionāru sadarbības līgums. «Šāda veida attiecības starp akcionāriem ir neiespējamas ilgtermiņā,» atzina Kampars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministra Arta Kampara (V) jūnija paziņojumi par Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic, kuros tika izteikta neuzticība aviokompānijai, radījuši vairāk nekā 25 miljonus latu lielus zaudējumus, šodien preses konferencē atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

(Papildināts ar Arta Kampara viedokli)

Viņš skaidroja, ka pēc negatīvajiem ministra paziņojumiem kreditoru pacietība sākusi izsīkt. Pēc paziņojuma biļešu tirdzniecība būtiski samazinājusies - par 70 000 biļešu, un kopumā tas radījis aptuveni piecus miljonus latu lielus zaudējumus.

Nosacījumu maiņa jaunu lidsabiedrības lidmašīnu iegādei radījusi vairāk nekā 20 miljonu latu zaudējumus.

Kā ziņots, jūnijā Latvijas Radio ekonomikas ministrs Kampars paziņoja, ka problēmas aviokompānijā airBaltic būtu jārisina, «agresīvā veidā pārņemot informācijas pieejamību un operatīvo menedžmentu» no pašreizējās kompānijas vadības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic veiksmes stāsts - arī uz lidostas un aizdevēju rēķina

Dienas Bizness, 08.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic padevusies iespaidīga pacelšanās – no 100 miljonu eiro mīnusiem 2011.gadā līdz plusiem pērn. Par spīti vairāku maršrutu slēgšanai Ukrainas krīzes dēļ, šogad airBaltic cer izskatīties vēl labāk. Taču tā ir tikai redzamā lidsabiedrības darbības daļa, svētdien vēstīja Latvijas Televīzijas (LTV) raidījums de facto.

Par pagājušo gadu, ko airBaltic noslēdza ar peļņu, aviokompānijas revidenti minējuši, ka sabiedrības īstermiņa saistības pārsniedz apgrozāmos līdzekļus par 70,7 miljoniem latu un pašu kapitāls bijis negatīvs 127,3 miljonu latu apmērā. Vienkāršāk sakot, «pastāv būtiska nenoteiktība, kas var radīt nozīmīgas šaubas par airBaltic spēju turpināt darbību,» raksta revidente no PricewaterhouseCoopers.

«Tas ir standarta paziņojums, ja jūs apskatīsieties pēdējo gadu pārskatus. Tas ir tādēļ, ka kompānijai ir negatīvs kapitāls,» neko neparastu revidentu teiktajā nesaskata airBaltic izpilddirektors Martins Gauss. Pēc viņa teiktā, šogad kompānija strādā vēl labāk – 14 miljonu eiro peļņa bijusi pirmajā pusgadā. «Gadu joprojām mēs noslēgsim ar negatīvu pašu kapitālu, bet ar pozitīvu rezultātu,» saka M. Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība airBaltic parūpējusies par šogad skaļāko skandālu transporta nozarē.

2010. gada skaļākais skandāls transporta nozarē saistīts ar daļēji valstij un daļēji airBaltic prezidentam Bertoldam Flikam, bet kopš dažām nedēļām jau arī ofšoru investoram Bahamu salās piederošo aviokompāniju airBaltic, ar šīs kompānijas strīdiem ar lidostu­ Rīga par rēķinu nomaksu, investīciju projektiem, bet galvenais par DB šovasar atklāto faktu, ka sešas airBaltic preču zīmes kopš 2009. gada nogales, kā izrādās, par 9,136 milj. Ls pārdotas B. Flika uzņēmumam Baltijas Aviācijas sistēmas. Neskatoties uz sākotnēju valdības satraukumu par šo darījumu, personāliju maiņām airBaltic padomē un solījumiem no B. Flika airBaltic preču zīmes atdabūt, tas līdz šim brīdim nav noticis, vēl vairāk - tās jau, kā ziņojis portāls pietiek.lv, esot ieķīlātas. Līdz ar to Baltijas Aviācijas sistēmu komercķīlas apjoms Latvijas Krājbankā un tās mātesbankā Snoras sasniedzis 31 miljonu latu - «ieķīlāta komercķīlas devējam piederošā manta kā lietu kopība, ieskaitot ķermeniskās un bezķermeniskās lietas, kā visas mantas sastāvā esošas lietas, t.sk. piederošās preču zīmes airBaltic, airBaltic.com, airBalticTravel.com, Baltic Taxi, BalticHotels, BalticMiles». Pārmaiņas notikušas arī pašā uzņēmumā Baltijas Aviācijas sistēmas. Bez jaunā ofšoru investora Taurus Asset Management Fund Limited piesaistes, kuru pārstāv Krievijas uzņēmējs Staņislavs Kovtuns, mainījies arī Baltijas Aviācijas sistēmu valdes sastāvs. To atstājis Mārtiņš Antonovičs, bet viņa vietā nācis Janeks Jeļkins, kas par saviem nākotnes nodomiem šajā uzņēmumā presei komentārus nesniedz. Arī Baltijas Aviācijas sistēmu preses pārstāvis Juris Pētersons izmaiņas valdē tikai pamatojis ar notikušajām izmaiņām uzņēmuma īpašnieku sastāvā, plašāk neko nepaskaidrojot.

Komentāri

Pievienot komentāru