Transports un loģistika

Ungārijai būs sava lētā lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 13.01.2004

Jaunākais izdevums

Vienlaicīgi ar Ungārijas iestāšanos Eiropas Savienībā, proti, šī gada 1. maijā, tiek plānots, ka darbību uzsāks pirmā ungāru lēto lidojumu lidsabiedrība Wizz Air. Jaunā lidsabiedrība galvenokārt darbosies Ungārijas gaisa satiksmes tirgū. Wizz Air cer jau savā pirmajā darbības gadā apkalpot vairākus miljonus pasažieru. Lidsabiedrībai gan pagaidām vēl nav skaidrs cik lidmašīnu tiks izmantotas. Lidsabiedrība tika dibināta un reģistrēta jau pagājušā gada rudenī Londonā, un līdz šim ir dibinājusi meitas uzņēmumus Polijā un Ungārijā. Plānotajā lidojumu maršrutā Londona – Budapešta lidsabiedrība Wizz Air būs jau kā ceturtā darbojošās lidsabiedrība pēc tādām lidsabiedrībām kā Sky Europe (Slovākija), Snowflake (Skandināvija) un Ryanair (Īrija). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsolot Latvijai finansiālu palīdzību, Eiropas Komisija brīdina, ka Latvijai stingri būs jāievēro tās uzstādītie noteikumi un ļauj noprast, ka Latvijas problēmās vainojama maksājumu bilances nestabilitāte vai valūta.

Tas izriet no Eiropas Savienības līguma 119. panta, uz kuru, paziņojot par atbalsta sniegšanu, atsaucās Eiropas Komisija.

Paziņojot par to, ka Eiropas Savienība ir ar mieru palīdzēt grūtībās nonākušajai Latvijai, EK norādīja, ka finansiālas palīdzības sniegšana ES dalībvalstij, kas nav iekļāvusies eiro zonai, iespējama, ja valstij «radušās grūtības vai draud nopietnas grūtības, ko radījusi vai nu vispārēja tās maksājumu bilances nestabilitāte vai arī valūta, kas ir attiecīgās dalībvalsts rīcībā».

Tomēr Db lūgta precizēt, kas, saskaņā ar Eiropas Komisijas redzējumu un Līgumā aprakstītajiem iemesliem, vainojams grūtībās, kurā nonākusi Latvija, EK finanšu un monetāro lietu komisāra Hoakina Almunjas pārstāve Amēlija Toresa izvērsti paskaidrot EK pausto atteicās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Avoti: ES var Ungārijai piedāvāt naudu par atteikšanos no Krievijas naftas

LETA--BBC, 11.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) varētu apsolīt Ungārijai papildu finansējumu enerģētikas sektora reformai apmaiņā pret atbalstu sestajai sankciju paketei pret Krieviju, kas ietver pakāpenisku atteikšanos no Krievijas naftas, atsaucoties uz anonīmām augstām ES amatpersonām, vēsta tīmekļa medijs "Politico".

Kā sacījuši "Politico" avoti, Ungārijai varētu tikt apsolīts papildu finansējums jaunās ES programmas "REPowerEU" ietvaros. Tajā būs noteikts, ka ES tuvāko gadu laikā pilnībā atteiksies no atkarības no Krievijas energoresursiem.

Pagaidām ES Ungārijas nostājas dēļ nespēj saskaņot sesto sankciju paketi.

Tajā cita starpā tiek piedāvāts visām ES valstīm atteikties no Krievijas naftas iegādes jau līdz gada beigām, bet Ungārijai, Slovākijai un Čehijai, kas ir lielā mērā no tās atkarīgas, noteikt pārejas laiku. Ungārijai un Slovākijai līdz 2024.gada beigām, Čehijai līdz 2024.gada vidum.

Ungārijas valdība šobrīd apgalvo, ka valstij nepietiks ar divarpus gadiem, lai atteiktos no Krievijas naftas, un ka atteikšanās no Krievijas naftas būs smags trieciens Ungārijas ekonomikai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) valstu vairākums ir vienojušās iesaldēt Ungārijai paredzētus ES budžeta līdzekļus 6,3 miljardu eiro apmērā, ņemot vērā bažas par likuma varas neievērošanu Ungārijā, pirmdienas vakarā paziņoja ES prezidējošā valsts Čehija.

Summa, par kuru tika panākta vienošanās dalībvalstu pastāvīgo pārstāvju sanāksmē Briselē, tomēr ir par 1,2 miljardiem eiro mazāka, nekā sākotnēji ierosināja Eiropas Komisija (EK).

Briselē pastāv bažas par ES līdzekļu nepiemērotu izmantošanu Ungārijā nepietiekamu pretkorupcijas pasākumu dēļ.

Īsi pirms šīs vienošanās EK atjaunoja rekomendāciju, saskaņā ar kuru Ungārijai paredzētie līdzekļi 7,5 miljardu eiro apmērā jāsaglabā iesaldēti, līdz Ungārijas premjerministra Viktora Orbāna valdība būs pilnībā izpildījusi savus solījumus par reformu īstenošanu likuma varas uzlabošanai.

EK gaida ES dalībvalstu atļauju samazināt ES budžeta līdzekļus Ungārijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

ES iesaldē Ungārijai nākamgad piešķiramos fondu līdzekļus

Gunta Kursiša, 13.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijai tiks piemērotas sankcijas tās lielā budžeta deficīta dēļ, iesaldējot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus 495 miljonu eiro apmērā. Tomēr šis lēmums, pakļaujoties dažu ES valstu spiedienam, tiks vēlreiz pārskatīts šā gada jūnijā, tā lēma otrdien tikšanās laikā lēma ES finanšu ministri, vēsta BBC.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārija otrdien uzlikusi Eiropas Savienības (ES) plānam nākamgad nodrošināt Ukrainai palīdzību 18 miljardu eiro apmērā.

Tā vietā, lai vienprātīgu apstiprinātu palīdzību Ukrainai, Ungārijas veto liek pārējām 26 ES dalībvalstīm izstrādāt sarežģītāku tehnisku plānu, lai nodrošinātu palīdzības plūsmu uz Kijivu arī jaunajā gadā.

Palīdzības programma Ukrainai ir viena no ES prioritātēm, ko Ungārija pēdējos mēnešos ir nobloķējusi. Ungārija, kā izskatās, izmanto savas veto tiesības, lai panāktu, ka ES atbrīvo miljardiem eiro lielo finansējumu, kas Ungārijai aizturēts saistībā ar bažām par likuma varas ievērošanu un korupciju.

Šī mērķa sasniegšanai Ungārijas valdība arī iebildusi pret ES centieniem pieņemt 15% minimālo uzņēmumu ienākuma nodokli, kam nepieciešams vienprātīgs bloka dalībvalstu atbalsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārija nevar atļauties atlikt pasākumus, lai samazinātu tās budžeta deficīitu, nosodot premjerministra Viktora Orbana (Viktor Orban) rīcību, sacījis Eiropas Savienības Ekonomikas un monetāro leitu komisārs Olli Rēns (Olli Rehn), ziņo Bloomberg.

«Laikā, kad pārējās ES dalībvalstis ir uz fiskālās konsolidācijas ceļa, Ungārija nevar atļauties atkāpties no šī ceļa,» O. Rēns sacījis intervijā, kas publicēta izdevumā Vasarnapi Hirek. «Tā vietā, lai palielinātu budžeta deficītu, Ungārijai vajadzētu ievērot stingru fiskālo politiku, kas ir priekšnoteikums ilgtspējīgai izaugsmei,» piebildis komisārs.

Kā vēstīts, sarunas starp Ungāriju, Starptautisko Valūtas fondu un Eiropas Savienību aprāvās pagājušajā mēnesī, kad V. Orbans atteicās pildīt iepriekšējās valdības mērķi samazināt budžeta deficītu līdz mazāk nekā 3% no iekšzemes kopprodukta 2011.gadā. V. Orbans uzskata, ka Ungārijai ir nepieciešams lielāks deficīts, lai stimulētu ekonomiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Baidoties no autoritārisma, ES sūdz tiesā Ungāriju

Jānis Rancāns, 18.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) uzsākusi juridisku procedūru pret Ungāriju saistībā ar Eiropas Savienības (ES) likumdošanas pārkāpumiem un demokrātiskas iekārtas apdraudējumu.

Komisija norāda, ka jaunā Ungārijas konstitūcija, kura stājās spēkā 1. janvārī, ierobežo valsts centrālās bankas un tiesu neatkarību, kā arī nerespektē datu aizsardzību. EK rīcībā esot pietiekami daudz pierādījumu, lai jau šī gada laikā lieta nonāktu tiesā, vēsta AP.

«Mēs nevēlamies, lai valstī [Ungārijā] eksistētu šaubu ēna par demokrātiskiem principiem un vērtībām. Jo ātrāk mēs to atrisināsim, jo labāk,» sacīja EK prezidents Žozē Manuels Barrozu.

Ungārijas premjers Viktors Orbans, kurš jau ir izpelnījies palmu – Viktators, apstrīdējis ES kritiku. «Mēs neļausim, ka Ungārijai tiek celta neslava, izmantojot nepatiesību un melus,» norādīja premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Estonian Air vasaras sezonā būs aktīva

Jānis Rancāns, 26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas aviokompānija Estonian Air vasaras sezonā atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu, kā arī dosies maršrutos uz Vīni, Tbilisi un Venēciju. Lidojumus uz Viļņu atjaunos arī Krievijas Aeroflot, vēsta BBN.

25. martā Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Jiveskile Somijā. Uz šo Somijas centrālās daļas pilsētu Estonian Air lidos septiņas reizes nedēļā – vienu reizi darba dienās un divas reizes svētdienā. Tāpat Estonian Air atsāks lidojumus no Rīgas uz Tallinu. Šajā maršrutā kaimiņvalsts lidsabiedrībai būs 17 lidojumi nedēļā.

Estonian Air atjaunos lidojumus arī uz Austrijas galvaspilsētu Vīni, šajā maršrutā lidsabiedrība martā un aprīlī dosies sešas reizes nedēļā, bet maijā lidojumu skaits pieaugs līdz septiņiem.

26. martā Estonian Air uzsāks lidojumus maršrutā Tallina – Joensū un atsāks lidojumus uz Helsinkiem. 2. aprīlī Igaunijas lidsabiedrība uzsāks lidojumus uz Hanoveri, 3. aprīlī uz Kajaani Somijā. Aprīlī Igaunijas lidsabiedrība ieplānojusi uzsākt lidojumus arī uz Gruzijas galvaspilsētu Tbilisi. Maijā Estonian Air uzsāks lidojumus sezonālajā maršrutā no Tallinas uz Nicu, bet jūnijā - uz Venēciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Olainfarm padomes locekļi un Čehijas uzņēmēji plānoja iegūt kontroli pār vairāk nekā 50% akciju

LETA, 09.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāļu ražotājas AS "Olainfarm" padomes locekļi Haralds Velmers un Kārlis Krastiņš un vairākas citas personas ar vairāku Čehijas un Kipras uzņēmumu ķēdes starpniecību, iespējams, bija plānojuši iegūt kontroli pār vairāk nekā 50% "Olainfarm" akciju, liecina aģentūras LETA rīcībā esošie marta vidū sastādītie līgumu projekti.

LETA rīcībā nonākušie Akcionāru līguma un Aizdevuma finansējuma līguma projekti, kuri datēti ar 2021.gada 15.martu, liecina, ka vairākas personas - visticamāk, Čehijas pilsoņi Vojtehs Kačena un Tibors Bokors, bijusī "Olainfarm" lielākā akcionāra "Olmafarm" valdes locekle Milana Beļeviča, Krastiņš, Velmers, un, iespējams, citas personas, bija sākuši darbības, kas vērstas uz kontroles pārņemšanu pār "Olainfarm".

Krastiņš aģentūrai LETA atzina, ka piedalījies sarunās ar dažādiem investoriem, taču neviens no šiem piedāvājumiem nav rezultējies ar kādu līgumu vai darījumu.

Viņš pastāstīja, ka pēdējo divu gadu laikā investoriem bija zināms, ka bijušā "Olainfarm" īpašnieka, nelaiķa Valērija Maligina mantinieces Irina Maligina, Nika Saveļjeva un Anna Emīlija Maligina vēlas pārdot sev piederošās akcijas, tāpēc pie Krastiņa vērsušies daudzu investoru pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība sākusi sagatavošanās darbus, lai valsts nepieciešamības gadījumā pārņemtu lidsabiedrības airBaltic privātajam akcionāram piederošās kapitāla daļas un veiktu turpmākos ieguldījumus kompānijā, liecina aģentūras LETA rīcībā esošā neoficiālā informācija.

Šāds solis jau pārrunāts ar Saeimas Budžeta un finanšu komisiju, kas, visticamāk, konceptuāli atbalstījusi airBaltic akciju pārņemšanu un Satiksmes ministrijas (SM) šā gada budžeta apropriāciju jeb noteiktam mērķim atvēlamās naudas summas palielināšanu.

Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) pagaidām atturas plašāk komentēt valdības plānus attiecībā uz aviokompānijas nākotni, taujāts, cik nopietni valdība patlaban vērtē privātā akcionāra - SIA Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) - kapitāldaļu pārņemšanu, Dombrovskis aģentūrai LETA vien spēja norādīt, ka šis jautājums tika skatīts valdības slēgtajā daļā un informācijas pieejamība ir klasificēta, tāpēc nekādi plašāki komentāri netiek sniegti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" publiskojusi savu lidojumu grafiku gaidāmajai vasaras sezonai, kas sāksies 2021. gada 28. martā. Lidsabiedrība plāno savienot Rīgu ar 65 galamērķiem savā maršrutu tīklā un uzsākt lidojumus piecos jaunos maršrutos.

"Mūsu darbinieku un pasažieru drošība un veselība bijusi un būs pati svarīgākā. Mēs redzam, ka cilvēki ilgojas pēc ceļošanas. Es ticu, ka pieprasījums pēc lidojumiem sāks pieaugt turpmākajos mēnešos, līdzko tiks ieviesti uzticami risinājumi, tostarp vakcīnas un plašāka testēšana, lai ierobežotu Covid-19 izplatību. Lai arī lidošana noteikti būs citāda, mēs paredzam, ka līdz nākamajai vasarai ar noteiktiem ierobežojumiem būs pieejamas plašākas ceļošanas iespējas. Kā vadošajam savienojamības nodrošinātājam Baltijā, mums jābūt gataviem šim brīdim, tāpēc mēs jau tagad esam publiskojuši savu plānoto grafiku. Mēs turpināsim nodrošināt lidojumus uz dažādiem nozīmīgiem biznesa, kā arī populāriem atpūtas galamērķiem," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Norvēģijā var saskarties ar boikotu pēc tam, kad atklājušies sliktie darba apstākļi aviokompānijā.

Norvēģijas premjers Jenss Stoltenbergs nācis klajā ar paziņojumu, ka neizmantos Ryanair pakalpojumus, kā arī aicinājis savam piemēram sekot citus valsts iedzīvotājus, vēsta International Business Times. Skandināvijas valsts premjeru saniknojušas apsūdzības, ka lidsabiedrības vadītājs Maikls O’ Līrijs pret saviem darbiniekiem izturas kā pret «vergiem» – samazinot algu un nenodrošinot atbilstošus darba apstākļus.

Pret Ryanair vērstas apsūdzības izskanēja pēc tam, kad divas lidsabiedrības stjuartes nāca klajā ar plānu piedzīt no aviokompānijas kompensācijas par nepamatotu atlaišanu no darba un nodarbinātības likumdošanas pārkāpšanu. Stjuartes, kuras bija nolīgusi Īrijas aģentūra, kurai zemo cenu lidsabiedrība uzticējusi sava personāla pārvaldīšanu, pavēstījušas, ka Ryanair darbinieku vidū dominējot «baiļu kultūra» un ka lidmašīnu apkalpēm neesot gandrīz nekādas darba aizsardzības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Polijas gaisa satiksmes tirgu sagaida paplašināšanās

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas gaisa satiksmes tirgū pirms iestāšanās Eiropas Savienībā vēl ir gaidāma liberalizācija. Uzsākot 2004. gada vasaras lidojumu plānu (marta beigās) tiek paredzēts, ka būs vairāk lidojumu piedāvātāju un lidojumu maršrutu. Tā, piemēram skandināvu lidsabiedrība SAS ir paziņojusi, ka palielinās savu lidojumu skaitu uz Poliju par 40%. Tai skaitā palielinot arī lidojumu skaitu maršrutā Kopenhāgena – Danciga un atverot jaunu lidojumu līniju Kopenhāgena – Krakova. Iestājoties ES, Polija rēķinās ar starptautisko sadarbības kontraktu palielināšanos un jaunu lidojumu līniju atklāšanu. Eksperti prognozē, ka pasažieru skaits varētu palielināties par vienu piekto daļu. No 1999. gada līdz 2002. gadam pasažieru skaits ir palielinājies ik gadu par 7,3%. Saglabājoties pozitīvajai 2003. gada tendencei, 2004. gadā varētu sasniegt septiņus miljonus pasažieru gadā, turpretī optimisti nosauc pat 8,5 miljonus pasažieru gadā. Polijas lielākā lidsabiedrība LOT vēlas palielināt esošo lidojumu maršrutu startu skaitu, kā arī plāno uzsākt lidojumus starp Štetinu – Minheni, Varšavu – Dublinu, Varšavu – Venēciju. Tāpat plānots ir arī biežāk nekā līdz šim veikt lidojumus uz Barselonu, Madridi, Tallinu un Odesu. Patlaban netiks veidoti citi lidojumu maršruti uz Rietumeiropu, jo vietu noslogojums lidmašīnās sasniedz tikai 60%. Lidsabiedrība British Airways plāno palielināt lidojumu skaitu no Londonas uz Krakovu līdz piecām reizēm nedēļā, turpretī lidsabiedrība KLM vēlas trīs reizes nedēļā veikt lidojumus no Amsterdamas uz Varšavu. Poļu pirmā lēto lidojumu lidsabiedrība Air Polonia no vasaras sezonas sāks piedāvāt lētos lidojumus uz Londonu, Madridi, Parīzi, Romu un Atēnām. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī aviokompānijai SAS nāksies samazināt izmaksas un cirpt darbavietas

Gunta Kursiša, 12.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skandināvijas lidsabiedrība samazinās izmaksas par 445 miljonu ASV dolāriem, «nogriežot» vismaz 800 darbavietu, vēsta thelocal.se.

Ziņas par jostas savilkšanu lidsabiedrībā SAS izskanējušas pirmdien – pēc brīvdienās notikušās «krīzes tikšanās». SAS veiks tādus taupības pasākumus kā atteikšanos no aviācijas zemes pakalpojumiem un Norvēģijas meitasuzņēmuma. Tāpat aviokompānijā tiks samazināti 800 darbavietu, un tagad ir sākušās sarunas arī par algu samazināšanu. Tādējādi Skandināvijas lidsabiedrība cer ietaupīt 455 miljonus ASV dolāru. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā.

«Valde ir sniegusi vienprātīgu atbalstu šim plānam un iesaka arī aviokompānijas darbiniekiem atbalstīt gaidāmos pasākumus,» teikts SAS paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 27. martā piedalījās 44. Air Transport World (ATW) Aviācijas nozares balvas pasniegšanas ceremonijā Dublinā, kurā airBaltic komanda saņēma ATW Aviācijas nozares sasniegumu balvu kā gada tirgus līderis, informē aviokompānijā.

ATW Aviācijas nozares sasniegumu balva ir augstākais pagodinājums, ko lidsabiedrība vai persona var saņemt par izcilību gaisa transporta nozarē.

«Esmu lepns par mūsu komandu, kas veic lielisku darbu – šis apbalvojums ir kārtējais apliecinājums tam. Pagājušais gads airBaltic bija rekorda gads. Mēs esam pagodināti, ka mūsu sasniegumus ir novērtējuši ATW redaktori globālā mērogā. airBaltic izaugsme ļāvusi mums palielināt tirgus daļu Baltijas reģionā un stiprināt pozīcijas kā tirgus līderim,» norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

«AirBaltic ir ievērojami paplašinājusi un uzlabojusi komerciālos gaisa pārvadājumus Baltijā. Šī inovatīvā lidsabiedrība nodrošina kvalitatīvu klientu apkalpošanu ar modernajām Bombardier C Series lidmašīnām un augstiem darbības standartiem. Es apsveicu Martinu Gausu un airBaltic komandu ar šo pelnīto apbalvojumu,» teic ATW galvenā redaktore Kārena Volkere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

19. aprīlī starptautiskajā lidostā Rīga darbu sāks šogad piektā jaunā lidsabiedrība - Ukrainas nacionālā aviokompānija AeroSvit. Ukrainas lidsabiedrība veiks lidojumus katru dienu starp Rīgu un Kijevu, informē lidosta.

AeroSvit maršrutā Kijeva – Rīga - Kijeva lidos katru dienu, veicot 7 tiešos reisus nedēļā. Lidsabiedrība lidojumus veiks ar Embraer 145 gaisa kuģi. Lidojuma ilgums ir viena stunda un 45 minūtes.

Lidojumu grafiks*:

* Izlidošana no Rīgas 08:50 – ielidošana Kijevā 10:25

* Izlidošana no Kijevas 20:15 – ielidošana Rīgā 21:55

*Pēc vietējā laika

Aviokompānija AeroSvit ir dibināta 1994. gadā un šobrīd ir lielākā aviopārvadājumu kompānija Ukrainā. Šobrīd AeroSvit lidsabiedrība piedāvā plašāko galamērķu klāstu lidojumiem no Ukrainas. Aviokompānija apkalpo 60 starptautiskos maršrutus, kas Ukrainu savieno ar galvaspilsētām, biznesa centriem un kūrortpilsētām 29 valstīs, ieskaitot Azerbaidžānu, Bulgāriju, Kanādu, Ķīnu, Horvātiju, Kipru, Čehiju, Ēģipti, Igauniju, Vāciju, Grieķiju, Ungāriju, Indiju, Izraēlu, Itāliju, Latviju, Lietuvu, Maltu, Melnkalni, Poliju, Pakistānu, Krieviju, Serbiju, Zviedriju, Taizemi, Turciju, Apvienoto Karalisti, Amerikas Savienotajām Valstīm un Apvienotajiem Arābu Emirātiem. AeroSvit nodrošina arī lidojumus uz vairākiem administratīvajiem centriem Ukrainā – Dņeprapetrovsku, Doņecku, Zaporožji, Ivano-Frankovsku, Ļvovu, Odesu, Simferopoli un Harkovu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair melo par savu lidaparātu svaru, lai tādējādi samazinātu lidostu izmantošanas maksas, kas sniedz negodīgas priekšrocības pār citām Eiropas kompānijām, pavēstījusi Skandināvijas lidsabiedrība SAS.

Aizvadītā gada novembrī SAS iesniedza sūdzību Skandināvijas aviācijas uzraugiem, norādot, ka Ryanair Eiropas aviācijas aģentūrai Eurocontrol sniegtās ziņas par lidaparātu svaru neatbilst patiesībai.

Lidsabiedrībām par nolaišanos lidostā jāmaksā noteikta nodeva, kura tiek aprēķināta ņemot vērā attiecīgās lidmašīnas svaru pacelšanās brīdī. Tādējādi aviokompānijām, kuras ievēro noteikumus, jāmaksā lielāki rēķini, Dānijas laikrakstam Berlingske Business norādīja SAS pārstāvis Lars Andersens.

Līdzīgas apsūdzības, saistībā ar šādām Ryanair darbībām, izteikusi arī Francijas lidsabiedrība Air France. Savukārt Vācijā pret Ryanair uzsākta izmeklēšana. Vācijas varasiestādēm ir aizdomas, ka Īrijas zemo cenu lidsabiedrība, falsificējot lidaparātu svaru, gadā spējusi izvairīties no 370 tūkstošu eiro maksāšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic atceltajiem reisiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz šim saņēmis tikai vienu oficiālu sūdzību, Db.lv apliecināja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Tomēr centrs ir saņēmis cilvēku zvanus, kuri interesējas par savām tiesībām un iespējām šādā situācijā. Saistībā ar reisu atcelšanu par aviopasažieru tiesībām PTAC kopā sniedzis astoņas konsultācijas telefoniski. Patērētāji interesējušie par savām tiesībām, kā arī par iespējām atgūt naudu par apmaksātajām biļetēm un saņemt kompensāciju.

Db.lv jau rakstīja, ka situācijās, kad lidsabiedrība laicīgi nepaziņo par reisu atcelšanu un nav bijuši nekādi ārkārtas notikumi, pasažieriem pienākas finansiāla kompensācija un naudas atgriešana par biļeti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«EasyJet» palielinājies pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected], 12.03.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas otra lielākā zemo izmaksu lidsabiedrība EasyJet ir paziņojusi, ka šī gada februārī tai ir palielinājies apkalpoto pasažieru skaits par 17%, kas ir saistīts ar lidsabiedrības Eiropas lidojumu maršrutu un lidojumu skaita palielināšanu. Šī gada februārī EasyJet ir pārvadājusi pavisam 1,86 miljonus pasažieru (2003. gadā: 1,59 miljonus pasažierus). Turpretī pēdējo 12 mēnešu laikā lidsabiedrība ir apkalpojusi 21,5 miljonus pasažierus. Lidsabiedrība EasyJet, kurai bāzes vieta atrodas Londonas-Lutonas lidostā, spēja konkurēt ar British Airways Plc un citām tradicionālajām lidsabiedrībām tikai pateicoties plašajam pakalpojumu piedāvājumam un zemajiem tarifiem. No šī gada maija lidsabiedrība plāno atvērt bāzes vietu arī Vācijā (Dortmundes un Berlīnes-Šēnefeldas lidostās). EasyJet šī gada finansu plānos, ietilpst arī pasažieru skaita palielināšana par 20%. Salīdzinoši šī gada februārī lidsabiedrībai British Airways ir palielinājies pārvadāto pasažieru skaits par 7,1%, sasniedzot 1,71 miljonu pasažierus, kas tika panākts pazeminot tarifus un palielinoties pieprasījumam tālo lidojumu maršrutu premium klasē. Tajā pašā laikā īru zemo izmaksu lidsabiedrība Ryanair februārī pārvadāja 1,86 miljonus pasažieru, kas ir par 45% vairāk nekā attiecīgā laika posmā pirms gada. Noslogotības koeficients gan tika samazinājies par 4 procentu punktiem, sasniedzot 77%. Lidsabiedrības Ryanair plāno šogad 12 mēnešu laikā pārvadāt 24 miljonus pasažierus. Turpretī nīderlandiešu lidsabiedrībai KLM Royal Dutch Airlines šī gada februārī pārvadāto pasažieru apjoms ir palielinājies par 5% attiecībā pret 2003. gada februāri. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā visvairāk pasažieru no Rīgas ir devušies uz Londonu. Lielbritānijas galvaspilsētu pirmajā pusgadā izvēlējušies 145 947 pasažieri, sastādot 9% no kopējā pasažieru apjoma.

Otrs populārākais galamērķis pirmajā pusgadā ir Dublina ar 102 279 pasažieriem, jeb 6.6% no kopējā pasažieru skaita. Trešajā vietā ir Berlīne ar 96 303 pasažieriem, jeb 6.2% no kopējā pasažieru skaita. Ceturtajā un piektajā vietā pirmajā pusgadā ierindojas Stokholma ar 90 792 pasažieru, kas veido 5.8% no pasažieru kopskaita un Kopenhāgena ar 78 166 pasažieru, jeb 5% no šā gada pirmajā pusgadā apkalpotajiem pasažieriem, Db.lv informē A/S airBaltic Corporation Starptautiskā lidosta Rīga Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Šā gada pirmajā pusgadā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 1 659 185 pasažierus, kas ir par 17.4% vairāk nekā aizvadītā gada pirmajā pusgadā. Tallinas lidosta šā gada pirmajā pusgadā apkalpoja 900 190 pasažierus un Viļņas lidosta – 993 509. Jūnijā VAS Starptautiskā lidosta Rīga apkalpoja 346 137 pasažierus, kas ir par 14.4% vairāk, nekā 2007. gada jūnijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Finnair» iegūst Zviedrijas tūrisma industrijas balvu

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Finnair ir ieguvusi prestižo zviedru tūrisma industrijas balvu, tā saucamo “Travel Oscar”, ko ik gadu piešķir izdevniecība Travel News. Pavisam 600 zviedri – tūrisma nozares profesionāļi tika atzinuši lidsabiedrību Finnair kā labāko Eiropas lidsabiedrību. Kā atzīst Finnair direktors Zviedrijā Riki Helminens, tad balvas iegūšanas nozīme, tagad ir jūtama ik dienas, jo nebija gaidīts, ka tas tik ļoti pozitīvi atsauksies uz tirgus situāciju. Lidsabiedrība Finnair kļuva par līderi starp Eiropas lidsabiedrībām, iegūstot 4,59 punktus un apsteidzot savus konkurentus britu lidsabiedrību British Airways, kura ieguva 4,18 punktus. Tāpat līderu “pieciniekā” ir lidsabiedrības KLM, SAS un Sterling. Lidsabiedrība Finnair tika atzīta par labāko arī starpkontinentālo pārvadājumu kategorijā, iegūstot 4,55 punktus un piekāpjoties tikai lidsabiedrībai Lufthansa, kura ieguva 4,59 punktus. Turpretī lidsabiedrība Nordic Airlink tika atzīta par ceturto labāko Zviedrijas iekšzemes lidojumos un ieguva otro vietu jaunajā kategorijā “lidsabiedrība ar zemo izmaksu biļetēm”, apsteidzot lidsabiedrības Ryanair un Virgin Express. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru