Jaunākais izdevums

Korpulentiem pasažieriem nāksies iegādāties otru sēdvietu ekonomiskajā klasē vai arī pirkt vienu biznesa klases biļetei, ja tie vēlēsies lidot ar United Airlines lidmašīnām, ziņo News.com.

"Ja pasažieris būs iegādājies vienu biļeti, tad mēs piedāvāsim iegādāties otru biļeti un nosēdināt vietā kur ir divas brīvas vietas blakām, bet ja lidojumam visas biļetes būs izpirktas, tad šis pasažieris nevarēs lidot ar United Airlines lidmašīnu," uzsvēra kompānijas pārstāvis Robins Urbanskis (Robin Urbanski)

Šādu lēmumu kompānija United Airlines nolēma pieņemt pēc tam, kad pagājušā gada laikā tā saņēma vairāk nekā 700 sūdzības no pasažieriem, kuri lidmašīnās sēdējuši blakus korpulentiem cilvēkiem.

“ Lūdzu, saprotiet, ka mēs rūpējamies par visiem mūsu klientiem un šo lēmumu esam pieņēmuši, lai ikviens pasažieris lidojot ar United Airlines justos ērti un patīkami," teikts kompānijas oficiālajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

United Group neatklāj piedāvāto summu par Liepājas metalurgu; nepieciešamo darbinieku skaitu lēš ap 1000

LETA, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no potenciālajiem maksātnespējīgā metalurģijas uzņēmuma AS Liepājas metalurgs (LM) investoriem Luksemburgā reģistrētais uzņēmums United Group neatklāj piedāvāto summu par LM, taču nepieciešamo darbinieku skaits uzņēmumā varētu būt ap 1000, šodien žurnālistiem sacīja United Group īpašnieks, Krievijas uzņēmējs Igors Šamiss.

Šamiss atteicās nosaukt piedāvāto cenu par LM un citu ar potenciālo darījumu saistītu informāciju, aizbildinoties, kas tas ir komercnoslēpums. Tajā pašā laikā uzņēmējs atklāja, ka United Group papildus investīcijas LM varētu būt ap 50 miljoniem eiro.

Vaicāts, cik daudz darbinieku United Group plāno nodarbināt LM, Šamiss atturējās nosaukt precīzu skaitu. Rupji rēķinot, vienā maiņā jābūt 250 darbiniekiem, bet, tā kā ražošanu nedrīkst pārtraukt, tad to skaits varētu būt četrreiz lielāks. Tāpat jāatceras, ka papildus darbā jāpieņem elektriķi, meistari, biroja darbinieki, nodaļu vadītāji utt. Konkrētu skaitu patlaban nevaru nosaukt, bet tas būs maksimālais skaits, kas nepieciešams ražošanas nodrošināšanai, uzsvēra potenciālais LM investors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par cenas fiksēšanu soda divus tehnisko eļļu un šķidrumu tirgotājus

Elīna Pankovska, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) sodījusi SIA United oils un SIA United oils Vidzeme par to, ka uzņēmumi vienojušies par fiksētu tālākpārdošanas cenu. Uzņēmumiem piemērots naudas sods 11, 7 tūkst. Ls apmērā. SIA United oils piemērots naudas sods 11,05 tūkst. Ls, bet SIA United oils Vidzeme – 645 Ls apmērā.

Uzņēmumi bija noslēguši vienošanos, ka diviem klientiem – SIA East-West Transit un AS Virši-A – preces tiks pārdotas par cenām un preču apmaksas noteikumiem, kurus noteica vairumtirgotājs SIA United oils, bet konkrētajiem klientiem mazumtirdzniecībā piemēroja SIA United oils Vidzeme.

Tāpat līgumā SIA United oils Vidzeme bija paredzēts SIA United oils sniegt finanšu informāciju par savu darbību, konstatējusi KP.

Vēsturiski SIA United oils bija izveidojusi plašu filiāļu tīklu visā Latvijā, kas darbojās līdz par 2008.gadam, kad uzņēmums pārdeva filiāles saviem darbiniekiem, bet Vidzemes filiāli – ar uzņēmumu nesaistītai personai. Tādējādi KP norāda, ka starp SIA United oils un tās bijušajām filiālēm jau kopš 2008.gada bija jāpastāv konkurences attiecībām un cenu politika bija jānosaka patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija United Airlines veikusi pirmo lidojumu ar Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu, tādējādi kļūstot par pirmo ASV lidsabiedrību, kura izmanto jauno kompozītmateriālu lidaparātu.

Lidaparātu pasaules lielākā aviokompānija pēc piedāvātajiem galamērķiem saņēma ar divu gadu aizkavēšanos, jo Boeing nomocīja dažādas ražošanas problēmas. Paredzēts, ka lidmašīna spēs par 20% samazināt degvielas patēriņu, kā arī tai būs zemākas uzturēšanas izmaksas.

Šādas īpašības United Airlines nāk tieši laikā – Čikāgā reģistrētā aviokompānija šogad piedzīvojusi ienākumu kritumu, atceltus lidojumus un regulāru kavēšanos, raksta Hjūstonas laikraksts Houston Chronicle.

Pirmo lidojumu United Airlines ar jauno Boeing 787 Dreamliner veica no Hjūstonas uz Čikāgu. Paredzēts, ka lidsabiedrība janvārī uzsāks regulārus lidojumus no Losandželosas uz Japānu. Kopumā United Airlines ar Boeing noslēgusi līgumu par piecdesmit Dreamliner lidmašīnu piegādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Ir kontakts!

Anna Novicka, 28.05.2010

Šogad United Press plāno arī iegūt Zaļā gulbja sertifikātu, kas apliecina uzņēmuma zaļumu un ir ļoti augstu vērtēts Skandināvijas tirgū, plānus ieskicē tipogrāfijas komercdirektors Artūrs Broks.

Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tipogrāfija United Press savu pārliecinošo veikumu skaidro ar spēju veidot ar klientiem ilgtermiņa attiecības, kurām krīze netraucē.

Atslēga nav cenā un pat ne kvalitātē, jo visi strādā labi un tagad arī pietiekami lēti, bet gan personiskajos kontaktos un spējā pareizi komunicēt ar klientiem – tā poligrāfijas grupas United Press pagājušā gada veikumu, uzņēmuma apgrozījumam pieaugot par 35%, skaidro tās komercdirektors Artūrs Broks. Ilgus gadus nodzīvojis Norvēģijā, viņš Latvijā atgriezies ar diplomu mārketingā un pieredzi poligrāfijas biznesā, kas arī ļāva United Press tik veiksmīgi iekarot Norvēģijas tirgu.

Iegādājas veselu tipogrāfiju

Šogad United Press plāni ir vēl ambiciozāki – apgrozījumam jāpieaug par 40%, toties 2011. gadā jāpietuvojas piecu miljonu latu robežai, pārliecinoši saka A. Broks. Latvijā uzņēmumam ir tikai birojs un ražotne, bet vērtīgākais «kapitāls» – klienti – ir Norvēģijas izdevniecības. Cits Latvijas eksporta čempions poligrāfijā – uzņēmums Livonia Print – Skandināvijas tirgū startē ar grāmatām, tad United Press specializācija ir periodikas izdevumi. Ik mēnesi kompānija drukā 70–80 dažādus Norvēģijā izdotos žurnālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eļļu un smērvielu ražotājam un tirgotājam SIA “United Oils” ierosināts tiesiskās aizsardzības process, liecina Lursoft dati.

Iepriekš tiesiskās aizsardzības process uzņēmumam bija ierosināts arī 2017.gada beigās, bet tas izbeigts 2018.gada martā.

Balstoties uz VID sniegtajiem datiem, SIA “United Oils” ir izveidojies 128,94 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds, VID piemērojis uzņēmumam liegumu arī reģistrēt komercķīlas, tās pārreģistrēt, pārjaunot un grozīt. Lursoft Kavēto maksājumu datu bāzē atrodamā informācija rāda, ka uzņēmumam reģistrēts arī neapmaksāts rēķins. Tā apmaksas termiņš tiek kavēts jau vairāk nekā 50 dienas.

SIA “United Oils” īpašnieki ir piecas fiziskas personas, no kurām vairākuma daļu īpašnieks un reizē arī uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Džeihuns Zalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

United Partners Advisory kļuvis par Baltijas First North sertificēto konsultantu

Žanete Hāka, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) paziņo, ka ar 13. oktobri Igaunijas finanšu konsultāciju kompānija United Partners Advisory kļūst par Baltijas Sertificēto konsultantu First North tirgū. Šī statusa iegūšana ļauj United Partners Advisory konsultēt potenciālos First North uzņēmumus visās trijās Baltijas valstīs.

Nasdaq Baltic First North ir alternatīvais tirgus, kas sniedz iespējas augošiem uzņēmumiem piesaistīt kapitālu attīstībai un veicināt savu atpazīstamību. Salīdzinot ar regulētā tirgus prasībām, alternatīvā tirgus prasības ir mērenākas, tādējādi augošiem uzņēmumiem ir vieglāk kļūt publiskiem. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt uzņēmumam atbalstu sagatavošanās procesā, kā arī vēlāk nodrošināt, lai uzņēmums izpilda First North noteikumu prasības.

«Priecājos, ka interese par First North tirgu ir pieaugusi gan starp uzņēmumiem, kuri vēlas nokļūt publiskajā tirgū, gan arī Sertificēto konsultantu vidū,» pauda Kaarel Ots, Nasdaq Tallinn vadītājs. «Pēdējā laikā mēs biržā īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mazie un vidējie uzņēmumi būtu informēti par ieguvumiem, ko sniedz biržas alternatīvais tirgus First North. Te lielu lomu spēlē Sertificētie konsultanti, kuri palīdz uzņēmumiem spert pirmos soļus kapitāla tirgū. Esmu pārliecināts, ka United Partners, kas pavisam nesen arī paši mēroja ceļu uz First North, kļūs par izcilu konsultantu potenciālajiem First North uzņēmumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Delta Airlines gatavojas kļūt par gigantisku aviokompāniju

Jānis Rancāns, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules finanšu krīze nav spējusi nopietni ietekmēt ASV avionozares giganta Delta Airlines ieņēmumus. Kompānija plāno arī pārņemt vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām.

ASV aviokompānijas Delta Airlines aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa neto peļņa bijusi 422 miljonu ASV dolāru apmērā. Savukārt lidsabiedrības ieņēmumi palielinājušies par 8% un sasnieguši 8,4 miljardus ASV dolāru, vēsta The Wall Street Journal.

Kā norādīja Delta izpilddirektors Ričards Andersons, lidsabiedrība ir pārliecināta, ka arī 2012. gads kompānijai kopumā būs labs, jo saglabājas augsts biznesa un izklaides lidojumu pieprasījums.

Delta Airlines pašlaik izskata iespējas pārņemt aviokompānijas American Airlines mātesuzņēmumu AMR Corp., kas aizvadītā gada novembrī tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompāniija «Small Planet Airlines» Lietuvā atlaidīs 44 darbiniekus.

Ziņu aģentūra BNS Lietuvas Nodarbinātības dienestā uzzināja, ka uzņēmums informējis dienestu par plānoto kolektīvo atlaišanu, kas notiks novembrī.

Kā atlaišanas iemeslu aviokompānija minējusi «nevajadzīgas darba funkcijas, ko veic pārmērīgi liels personāls».

«Small Planet Airlines» grupā ir aviokompānijas Lietuvā, Polijā, Vācijā un Kambodžā.

Jau vēstīts, ka «Small Planet Airlines» meitasuzņēmums Vācijā septembrī iesniedza tiesā maksātnespējas pieteikumu, tiek veikta uzņēmuma restrukturizācija un tam tiek meklēts pircējs. Kompānija turpina veikt ieplānotos čārterreisus.

Oktobra sākumā tika paziņots, ka sākta arī «Small Planet Airlines» meitasuzņēmuma Polijā restrukturizācija, kuras gaitā iecerēts samazināt lidmašīnu skaitu un piesaistīt investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija "SmartLynx Airlines" un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) šī gada aprīlī noslēguši savstarpēju sadarbības līgumu ar mērķi mazināt aviācijas inženieru trūkumu darba tirgū un nodrošināt augstas kvalitātes izglītības programmu topošajiem aviotehnikas speciālistiem, informē "SmartLynx Airlines".

Pēc teorētisko zināšanu apguves universitātē, "SmartLynx Airlines" nodrošinās iegūto prasmju praktisku apgūšanu uzņēmumā.

"Aviācijas pārvadājumu un transporta ražošanas uzņēmumos notiek strauja paaudžu maiņa un jauno speciālistu ienākšana darba tirgū tikai daļēji kompensē darbinieku vajadzību. Tā rezultātā aviācijas nozare kopumā un izteikti Latvijā piedzīvo kvalificētu inženiertehnisko speciālistu trūkumu. "SmartLynx Airlines" sadarbība ar RTU ir stratēģiski svarīga gan mums kā darba devējam, lai piesaistītu jaunos speciālistus, gan izglītības sistēmai, lai ieinteresētu jauniešus studēt tehniskās zinātnes Latvijā," skaidro "SmartLynx Airlines" vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atjaunināts aviokompāniju melnais saraksts

, 10.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija pieņēmusi atjaunināto versiju tā dēvētajam aviokompāniju melnajam sarakstam, informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Sarakstā iekļauj aviokompānijas, kurām drošuma apsvērumu dēļ aizliegts ielidot Eiropas Savienībā. Komisija šādu aizliegumu noteikusi sešām Kazahstānas aviokompānijām, vienai aviokompānijai, kas sertificēta Taizemē, vēl vienam Ukrainas gaisa pārvadātājam, kā arī visiem Beninā sertificētiem gaisa pārvadātājiem.

Komisijas tīmekļa vietnē jau ir pieejams jaunais saraksts, kas aizstāj 2008. gada novembrī publicēto. Pēc Aviācijas drošības komitejas vienprātīga atzinuma Komisija atjaunināja sarakstu un nolēma to paplašināt, drošuma apsvērumu dēļ nosakot darbības aizliegumu šādiem gaisa pārvadātājiem:

- Air Company Kokshetau, ATMA Airlines, Berkut Air, East Wing, Sayat Air un Starline KZ (Kazahstāna), One Two Go Airlines (Taizeme),

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izsniedz licenci jaunai Latvijā reģistrētai aviokompānijai

Db.lv, 30.11.2022

Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars (no labās) un SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija 30.novembrī izsniedza gaisa pārvadājumu licenci uzņēmumam SIA “GetJet Airlines Latvia”, kas plāno strādāt un attīstīties čarterlidojumu tirgū.

Jaunu uzņēmumu ienākšana Latvijas aviācijas nozarē stiprina nozares konkurētspēju un paver jaunas ceļošanas iespējas Latvijas iedzīvotājiem.

Aviokompānijas mērķis ir uzsākt darbību Latvijas čarterlidojumu tirgū sadarbībā ar Latvijas tūroperatoriem. Izsniegtā gaisa pārvadājumu licence SIA “GetJet Airlines Latvia” ļauj veikt komerclidojumus visā pasaulē. Pašlaik uzņēmuma flotē ir viens Airbus A320 tipa gaisa kuģis. Tomēr, jau nākamajā gadā uzņēmums plāno paplašināt savu floti, jo pieprasījums komerclidojumu segmentā pieaug. Par konkrētiem galamērķiem pašlaik vēl pāragri runāt, līdz ar to precīzāka informācija būs pieejama nākamā gada sākumā, norāda SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

American Airlines un US Airways veidos pasaulē lielāko aviokompāniju

Jānis Rancāns, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas American Airlines un US Airways paziņojušas par apvienošanos, kuras rezultātā tiks izveidota pasaulē lielākā lidsabiedrība. Darījumu jau apstiprinājušas abu kompāniju direktoru padomes.

Darījuma vērtība aplēsta 11 miljardu ASV dolāru apmērā. Prognozēts, ka apvienotā aviokompānija saglabās nosaukumu American Airlines, bet vadīs to US Airways izpilddirektors Dougs Pārkers (Doug Parker).

Apvienotās aviokompānijas rīcībā nonāks 900 lidmašīnu un katru dienu lidsabiedrība izpildīs 3,2 tūkstošus lidojumu. Pēc apvienošanās kompānijā strādās aptuveni 95 tūkstoši cilvēku.

ASV avionozare pēdējo piecu gadu laikā pieredzējusi jau vairākas lidsabiedrību apvienošanās – līdzīgus darījumus iepriekš noslēgušas Delta ar Northwest, United ar Continental un Southwest Airlines Co. ar AirTran. Tiek prognozēts, ka nozares konsolidācijas sekmēs biļešu cenu pieaugumu. Kopš 2009. gada ASV aviokompāniju biļešu cenas palielinājušās par 11 procentiem, vēsta AP.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija "SmartLynx Airlines" pērn uzlabojusi sniegumu visos galvenajos darbības aspektos, kopējo apkalpoto reisu skaitu palielinot par 2%, bet pārvadāto pasažieru skaitu palielinot par 20% jeb līdz 3,6 miljoniem cilvēku.

2019. gadā "SmartLynx Airlines" savas operācijas veica ar 24 gaisa kuģiem. Kompānijas floti veido 16 "Airbus A320" un 8 "Airbus A321" lidmašīnas.

Pērn ievērojami palielinājies kompānijas nolidoto stundu skaits – līdz 63 800 stundām. 2018. gadā nolidoti 54 tūkstoši stundu. Uzlabojies arī OTP rādītājs par 5%. Šis lielums aviācijas pasažieru pārvadājumos nosaka attiecību starp kavētajiem un laikā izpildītajiem lidojumiem. "SmartLynx Airlines" apgrozījums ir pieaudzis no 172 miljoniem eiro 2018. gadā līdz 215 miljoniem eiro pērn jeb par 25%.

""SmartLynx Airlines" 2019. gads bija nozīmīgs. Esam veiksmīgi īstenojuši vairākus attīstības projektus un nostiprinājuši savu pozīciju tirgū. Tas apliecina, ka mūsu izvēlētā stratēģija darbojas efektīvi un sasniedz plānoto rezultātu. 2020. gadā kompānija turpinās iesākto, īstenojot jaunus projektus un apgūstot jaunus tirgus," apgalvo "SmartLynx Airlines" izpilddirektors Žigimants Surints.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētā lidsabiedrība "SmartLynx Airlines" ("SmartLynx") šogad plāno gaisa floti palielināt līdz 60 lidaparātiem, informē "SmartLynx" pārstāvji.

Šobrīd SmartLynx Airlines operē ar 33 lidmašīnām, aprīlī tiks piegādātas vēl piecas, bet pārējās 22 – pakāpeniski līdz vasaras sezonas beigām.

Uzņēmuma floti veido Airbus A320 (25), A330-300 (6) un A321 (4) modeļu gaisa kuģi. Vēl divas ir Airbus A321F gaisa kravas lidmašīnas, bet jau aprīlī floti papildinās arī pirmā Boeing 737 MAX 8 lidmašīna.

“Prognozējam, ka flotes lieluma ziņā šogad apsteigsim pāris lielos pasaules aviācijas vārdus, taču konkrētāk par to varēsim runāt tad, kad būsim saņēmuši visus lidaparātus. Galvenokārt tieši Covid-19 krīzes sākumā gūtā pieredze palīdzēja mums turpināt attīstīt ilgtspējīgu kompānijas izaugsmi, lai savu 30. dzimšanas dienu sagaidītu ar rekordaugstu lidmašīnu skaitu. Līdz ar flotes paplašināšanos pieaug arī mūsu darbinieku skaits – šobrīd Rīgas birojā esam jau 300, un līdz gada beigām plānojam aizpildīt vēl aptuveni 40 vakances. Ceram sagaidīt nākamo dzimšanas dienu jau kā lielākais Latvijas darba devējs aviācijā,” saka SmartLynx Airlines vadītājs Žigimants Surints (Žygimantas Surintas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Japan Airlines sniegto informāciju vienā no tās lidmašīnām - Boeing 787 Dreamliner - izcēlies ugunsgrēks. Tas noticis īsi pēc nosēšanās Bostonā pēc lidojuma no Tokijas, vēsta BBC.

Ugunsgrēka cēlonis ir detaļas pārkaršana. Japan Airlines sniegusi informāciju, ka darbinieki pamanījuši dūmus gan lidmašīnas salonā, gan ārpus tās.

Kā informējusi aviosabiedrība, ugunsgrēkā nav cietuši ne pasažieri, ne apkalpes locekļi.

Šī ir jaunākā negatīvā informācija par Dreamliner, kas seko kavējumiem ražošanā un vairākām tehniskām problēmām.

Dougs Alders, Boeing pārstāvis, ziņu aģentūrai AFP sacījis, ka lidmašīnu ražotājs ir informēts par situāciju un sadarbojas ar aviokompāniju, lai uzzinātu par notikušo vairāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bostonā jau otrais incidents ar Boeing Dreamliner

Lelde Petrāne, 09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas noplūde no Boeing 787 Dreamliner likusi Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Tas ir jau otrais incidents, kurā dažu dienu laikā iesaistīts šī modeļa lidaparāts, ziņo BBC.

Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas.

Pasažieri tikuši cauri sveikā un neviens incidentā nav guvis ievainojumus, informējis lidostas pārstāvis.

Jāatgādina, ka pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Arī šajā incidentā neviens ievainojumus neguva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Boeing Dreamliner turpina vajāt neveiksmes - Japānā noplūdusi degviela

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing 787 Dreamliner lidaparāta degvielas noplūdes dēļ aviokompānijai All Nippon Airways piektdien nācās atcelt vietējos lidojumus Japānā. Šis ir pēdējais incidents vairāku neveiksmju sērijā, kas pēdējo dienu laikā piemeklējusi Boeing 787 Dreamliner modeļa lidmašīnas, ziņo Reuters.

Lidmašīna, kas veica pasažieru pārvadājumu no Tokijas, veiksmīgi piezemējās Matsujamas lidostā Japānas rietumos, taču pirms nosēšanās lidmašīnas pilotu kabīnes vējstiklā izveidojās plaisa, un lidojums atpakaļ uz Tokiju tika atcelts. Tā pati aviokompānija vēlāk paziņoja, ka 787 Dreamliner lidaparātā Mijazaki lidostā Japānas dienvidos tika atklāta degvielas noplūde.

Problēmu dēļ neviens pasažieris nav cietis.

Jau vēstīts, ka pēdējo dienu laikā līdzīgas problēmas piemeklēja arī Dreamliner lidaparātus Bostonā – degvielas noplūde lika Japan Airlines atcelt pacelšanos no Bostonas Logan lidostas. Lidmašīna, kas devās uz Tokiju, bija jau izbraukusi uz pacelšanos, kad tika konstatēti aptuveni 40 galoni (151 litrs) izlijušas degvielas. Pirmdien šajā pašā lidostā citā Dreamliner, kuru izmanto Japan Airlines, izcēlās ugunsgrēks. Tas notika neilgi pēc nosēšanās. Ugunsgrēks izcēlies no pārkarsušas detaļas. Nevienā no incidentiem cietušo nebija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Madrides Real jau ceturto gadu pēc kārtas saglabā pirmo vietu vērtīgāko (pēc ienākumiem) futbola klubu reitingā Deloitte Football Money League, ziņo rus.db.lv. Kopējie kluba ienākumi šajā sezonā ir 366 miljoni eiro, kas ir par 4% vairāk kā pagājušajā sezonā.

Otrās un trešās vietas ieguvēji arī nemainās jau vairākus gadus - Mančestras United ar 325 miljoniem eiro (21% pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu), ieņem otro vietu, bet FC Barcelona ar 309 miljoniem eiro ierindojusies trešajā vietā (pieaugums 6%).

„Neskatoties uz to, ka 4% pieaugums ir mazākais pēdējo gadu laikā, klubs no 2000.gada savus ienākumus ir divkāršojis. Turklāt, kluba menedžeri ir paziņojuši, ka nākamgad ienākumi sasniegs 400 miljonus eiro. Ja tas notiks, tad pārējiem klubiem būs grūti cīnīties ar Real par pirmo vietu reitingā”, piebilst Valdis Mitenbergs, Deloitte Latvia biznesa attīstības direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga 2014.gadā apkalpojusi 4,8 miljonus pasažieru, kas ir par 0,4% ceļotāju vairāk nekā iepriekš. Savukārt šogad lidostā darbu uzsāks vairākas jaunas aviosabiedrības, kā arī jau esošās paplašinās galamērķu skaitu, informē Rīgas lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

Šogad lidostā plānota vairāku jaunu aviosabiedrību ienākšana (Turkmenistan Airlines, Ukraine International Airlines, Swiss International Airlines) un jaunu reisu atklāšana. Savukārt aviosabiedrība Wizz Air šogad pavasarī plāno paplašināties Rīgā, izvietojot otru gaisa kuģi un atklājot trīs jaunus galamērķus.

«Esam lielākais gaisa transporta mezgls Baltijā – caur Rīgu tiek pārvadāti 46% šī reģiona aviopasažieru. Arī šogad turpināsim strādāt pie plaša galamērķu skaita nodrošināšanas un jaunu aviopārvadātāju piesaistes,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FlightStats nominē airBaltic punktuālākās Eiropas reģionālās aviokompānijas titulam

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic nominēta kā punktuālākā aviokompānija Eiropā starp reģionālajām aviokompānijām. Šim titulam airBaltic nominējuši FlightStats analītiķi.

FlightStats apkopo un analizē punktualitātes rādītājus par teju 150 tūkstošiem reisu, ko ik dienas pasaulē veic tūkstošiem aviokompāniju.

2011. gadā airBaltic 15 minūšu punktualitātes rādītājs bija 88,6% no visiem lidojumiem, kas savieno Rīgu ar galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Krievijā un NVS valstīs. Tādējādi deviņas no desmit lidmašīnām izlido laikā. Salīdzinot ar 2010. gadu, airBaltic punktualitātes rādītājs ir uzlabojies par 5,2 procentpunktiem.

2009. gadā airBaltic kļuva par pirmo aviokompāniju Eiropā, kas ieviesa laicīgas ielidošanas apdrošināšanu, kas piedāvā papildu ieguvumus gadījumos, ja lidmašīna ir aizkavējusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Turkish Airlines paplašina floti

Dienas Bizness, 01.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turkish Airlines valde ir pieņēmusi lēmumu jaunu gaisu kuģu iegādei. Saskaņā ar šo lēmumu Turkish Airlines iegādāsies 7 Airbus 330 un 7 Boeing 777 lidmašīnas.

Turkish Airlines 2009 –2023 Flotes projekta ietvaros kopumā plānots iegādāties 35 jaunus divu koridoru gaisa kuģus. Līdz ar to lidsabiedrības divu koridoru gaisu kuģu skaits sasniegs 37 jeb 30% no visas gaisa kuģu flotes.

Pērn no Jet Airways tika noīrētas 3 Boeing 777 lidmašīnas un ir pieņemts lēmums par vēl vienas Boeing 777 lidmašīnas īri.

Turkish Airlines, kuras flotes sastāvā 2003.gadā divu koridoru lidmašīnas bija vien 10%, tagad no reģiona nozīmes lidsabiedrības kļūs par pasaules nozīmes lidsabiedrību.

Jāatgādina, ka Turkish Airlines lidojumus no Rīgas veic kopš 2006. gada aprīļa. Pašreiz Turkish Airlines no Rīgas uz Stambulu lidojumus veic 4 reizes nedēļā. Lidojumi no Rīgas galvenokārt tiek veikti ar Boeing 737-800 tipa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vienu rezerves daļu cīnās desmit pretendentu

Armanda Vilciņa, 26.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas karš Ukrainā ļoti sarežģījis visas līdzšinējās piegādes ķēdes, kuras jau bija ietekmētas Covid-19 ierobežojumu dēļ, tādēļ aviācijas nozare pašlaik saskaras ar milzīgu rezerves daļu trūkumu, atzīmē Deniss Žilkins, SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs.

Šī problēma bija aktuāla arī pirms kara sākuma, taču šobrīd cīņa par detaļām ir sīvāka nekā jebkad agrāk, norāda D.Žilkins, uzsverot, ka pašlaik uz katru pieejamo rezerves daļu pretendē aptuveni desmit aviokompānijas. Rezerves daļu krājumi izsīkst, un tirgū pieejamās detaļas savā īpašumā iegūst tikai tie komersanti, kas piegādātājam var piedāvāt augstāku cenu vai izdevīgākus līguma nosacījumus, teic SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs, prognozējot, ka šī problēma nozarē, visticamāk, būs aktuāla vēl vismaz divus, trīs gadus.

Risinājuma nav

Aviācija ir stingri regulēta joma, kas pakļauta dažādām prasībām, tajā skaitā tehniskām, pauž D.Žilkins. “Pat pilnīgi jaunai lidmašīnai atsevišķas detaļas ir jāmaina pēc iepriekš noteikta stundu skaita vai nolidotajiem cikliem, kas nozīmē, ka arī jaunām lidmašīnām ir nepieciešamas rezerves daļas, bet to šobrīd ļoti trūkst. Gatavojoties lidojumu skaita pieaugumam pavasarī, aviokompānijas sāka pārbaudīt un apkopt lidmašīnas, kas Covid-19 laikā stāvēja dīkstāvē, kas nozīmē, ka rezerves daļas bija kritiski nepieciešamas, taču to vienkārši nebija, tādēļ daudzas lidmašīnas nevarēja atsākt lidojumus,” norāda D.Žilkins, piebilstot, ka šobrīd aviācijas nozare saskaras arī ar strauju degvielas cenu pieaugumu, kā arī darbinieku trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru