Transports un loģistika

«United Airlines» svītro 8% lidojumu

Aivars Mackevics [email protected], 24.03.2003

Jaunākais izdevums

Irākas kara ietekmē pasaules otrā lielākā lidsabiedrība United Airlines ir nolēmusi pārtraukt 8% savu lidojumu. Pašlaik aviosabiedrība atrodas maksātnespējas procesā un tiek pārvaldīta ar tiesas lēmumu. No 1.aprīļa tiek atcelti 104 iekšzemes lidojumi un no 6. aprīļa 20 starptautiskie lidojumi, reducējot lidojumu skaitu uz Amsterdamu, Frankfurti, Londonu, Briseli, Parīzi, Tokiju un Taipē. Lidsabiedrībā uz laiku zaudē 3 448 strādājošie savas darba vietas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija United Airlines veikusi pirmo lidojumu ar Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu, tādējādi kļūstot par pirmo ASV lidsabiedrību, kura izmanto jauno kompozītmateriālu lidaparātu.

Lidaparātu pasaules lielākā aviokompānija pēc piedāvātajiem galamērķiem saņēma ar divu gadu aizkavēšanos, jo Boeing nomocīja dažādas ražošanas problēmas. Paredzēts, ka lidmašīna spēs par 20% samazināt degvielas patēriņu, kā arī tai būs zemākas uzturēšanas izmaksas.

Šādas īpašības United Airlines nāk tieši laikā – Čikāgā reģistrētā aviokompānija šogad piedzīvojusi ienākumu kritumu, atceltus lidojumus un regulāru kavēšanos, raksta Hjūstonas laikraksts Houston Chronicle.

Pirmo lidojumu United Airlines ar jauno Boeing 787 Dreamliner veica no Hjūstonas uz Čikāgu. Paredzēts, ka lidsabiedrība janvārī uzsāks regulārus lidojumus no Losandželosas uz Japānu. Kopumā United Airlines ar Boeing noslēgusi līgumu par piecdesmit Dreamliner lidmašīnu piegādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

United Group neatklāj piedāvāto summu par Liepājas metalurgu; nepieciešamo darbinieku skaitu lēš ap 1000

LETA, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no potenciālajiem maksātnespējīgā metalurģijas uzņēmuma AS Liepājas metalurgs (LM) investoriem Luksemburgā reģistrētais uzņēmums United Group neatklāj piedāvāto summu par LM, taču nepieciešamo darbinieku skaits uzņēmumā varētu būt ap 1000, šodien žurnālistiem sacīja United Group īpašnieks, Krievijas uzņēmējs Igors Šamiss.

Šamiss atteicās nosaukt piedāvāto cenu par LM un citu ar potenciālo darījumu saistītu informāciju, aizbildinoties, kas tas ir komercnoslēpums. Tajā pašā laikā uzņēmējs atklāja, ka United Group papildus investīcijas LM varētu būt ap 50 miljoniem eiro.

Vaicāts, cik daudz darbinieku United Group plāno nodarbināt LM, Šamiss atturējās nosaukt precīzu skaitu. Rupji rēķinot, vienā maiņā jābūt 250 darbiniekiem, bet, tā kā ražošanu nedrīkst pārtraukt, tad to skaits varētu būt četrreiz lielāks. Tāpat jāatceras, ka papildus darbā jāpieņem elektriķi, meistari, biroja darbinieki, nodaļu vadītāji utt. Konkrētu skaitu patlaban nevaru nosaukt, bet tas būs maksimālais skaits, kas nepieciešams ražošanas nodrošināšanai, uzsvēra potenciālais LM investors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par cenas fiksēšanu soda divus tehnisko eļļu un šķidrumu tirgotājus

Elīna Pankovska, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) sodījusi SIA United oils un SIA United oils Vidzeme par to, ka uzņēmumi vienojušies par fiksētu tālākpārdošanas cenu. Uzņēmumiem piemērots naudas sods 11, 7 tūkst. Ls apmērā. SIA United oils piemērots naudas sods 11,05 tūkst. Ls, bet SIA United oils Vidzeme – 645 Ls apmērā.

Uzņēmumi bija noslēguši vienošanos, ka diviem klientiem – SIA East-West Transit un AS Virši-A – preces tiks pārdotas par cenām un preču apmaksas noteikumiem, kurus noteica vairumtirgotājs SIA United oils, bet konkrētajiem klientiem mazumtirdzniecībā piemēroja SIA United oils Vidzeme.

Tāpat līgumā SIA United oils Vidzeme bija paredzēts SIA United oils sniegt finanšu informāciju par savu darbību, konstatējusi KP.

Vēsturiski SIA United oils bija izveidojusi plašu filiāļu tīklu visā Latvijā, kas darbojās līdz par 2008.gadam, kad uzņēmums pārdeva filiāles saviem darbiniekiem, bet Vidzemes filiāli – ar uzņēmumu nesaistītai personai. Tādējādi KP norāda, ka starp SIA United oils un tās bijušajām filiālēm jau kopš 2008.gada bija jāpastāv konkurences attiecībām un cenu politika bija jānosaka patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Star Alliance» vienojas ar «Amadeus» par kopīgu informācijas tehnoloģiju platformu

Aivars Mackevics [email protected], 12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance kopā ar biedru lidsabiedrībām Lufthansa un United Airlines attīstīs jaunu IT sistēmu paaudzi lidsabiedrību pasažieru apkalpošanas nozarē. Iesaistītie dalībnieki kopā ir devuši uzdevumu IT apgādātājam Amadeus, kas specializējas ceļojumu tehnoloģijās, izstrādāt aliansei kopīgu IT platformu (Common IT-Platform). Tās ietvaros Lufthansa un United Airlines aizvietos šobrīd esošo veco IT sistēmu sastāvdaļas. Tiek plānots to izplatīt arī starp citām biedru lidsabiedrībām. Star Alliance vadītājs J.Albrehts atzīst, ka ar Star Alliance kopīgo IT platformu tiks īstenoti ilgtermiņa stratēģiskie mērķi. Galvenais mērķis ir uzlabot klientu apkalpošanu, ievērojami samazināt IT izmaksas, kā arī daudz ātrāk ieviest tirgū jaunus produktus. Hosē Antonio Tazons (José Antonio Tazón), Amadeus prezidents un vadītājs: “Mēs esam lepni par to, ka esam izvēlēti no slavenāko IT piedāvātāju vidus. Šis paziņojums izceļ "Altea suite" unikālo vērtību IT risinājumu nozarē lidsabiedrībām un aliansēm patreizējos konkurences apstākļos.” Lufthansa un United Airlines aizvietos savas līdzšinējās vecās sistēmas ar vienu kopīgu tehnoloģiju platformu, kas balstīsies uz nozares vadošajiem produktiem, kā arī jaunākajām tehnoloģijām. Jauno sistēmu pielāgos, lai labāk izpildītu klientu prasības mainīgajos tirgus apstākļos un vienlaicīgi tā ļaus partneru lidsabiedrībām ievērojami samazināt izdevumus. „Jaunā kopīgā IT platforma ir nozīmīgs solis gan pasažieriem, gan Star Alliance un Lufthansa, kas piedāvās klientiem vēl labāku apkalpošanu sākot ar rezervēšanu un līdz pat biļešu reģistrēšanai“, skaidro W.Meirhūbers (Mayrhuber), Deutschen Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs. Viņš arī atzīst, ka kopīga IT produkta izveide liecina par padziļinātu sadarbību Star Alliance ietvaros, attīstot kopīgus produktus un Star Alliance nav pārdošanas un mārketinga apvienība, bet gan alianse, kas strādā klientu labā. Šobrīd lidsabiedrību izmantotās IT sistēmas balstās uz dažādām tehnoloģijām, bet jaunā platforma būs balstīta uz vienotu tehnisko infrastruktūru un programmatūru. Jaunās sistēmas būtība ir uzlabota klientu apkalpošanas darbība, gan pārdošanas nozarē, gan arī lidostas reģistrācijas nodaļā un tā ietver tādus darījumus kā lidojumu plānu, pieejamību, regularitāti, rezervēšanu, lidojumu cenas, biļešu izsniegšanu un piereģistrēšanu. Labāku klientu apkalpošanu sasniegs, pateicoties vienkāršākai lietošanai, kā arī pateicoties kopīgai datu bāzei un uzlabotai datu kvalitātei, kas būs pieejami lidsabiedrības apkalpošanas personālam, apkalpojot Star Alliance klientus. G.Tiltons, United priekšsēdētājs uzskata, ka Star Alliance kopīgā IT platforma ļaus piedāvāt klientam tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas: ērti un vienkārši. Tāpat kā United, tā arī Star Alliance koncentrējas uz to, lai visefektīvākajā veidā sasniegtu vislabāko iespējamo klientu apmierinātības līmeni. Pateicoties kopīgajai IT platformai, kas balstās uz jaunāko tehnikas stāvokli, lidsabiedrības dažādos veidos spēj ietaupīt izdevumus. Tas ietver sevī sākotnējās attīstības, apkalpošanas un turpmākās attīstības izmaksas. Automatizējot darījuma procesus, ir iespējams vēl papildus ietaupīt izmaksas. Turklāt platforma ļaus lidsabiedrībām ātrāk tirgū ieviest jaunus produktus un paplašināt darbību. „Kopīgā IT platforma ir piemērs tam, kādu mēs iedomājamies sadarbību nākotnē Star Alliance ietvaros. Līdz šim ļoti bieži mums bija jānodarbojas ar to, lai padarītu pieejamos produktus atbilstīgus aliansei. Kopīgās IT platformas gadījumā jau no paša sākuma runa bija par to, lai ieviestu vienu produktu mūsu sadarbības lidsabiedrībām“, tā uzsver J. Albrehts, Star Alliance vadītājs. 2006. gada 2. pusē Lufthansa uzsāks pārnest patreizējās sistēmas pirmās funkcijas uz kopīgo IT platformu. Pilnīga sistēmas pārveide ir jāpabeidz līdz 2007. gada beigām. United patreiz strādā pie tā, lai galīgi noteiktu sistēmas pār

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Ir kontakts!

Anna Novicka, 28.05.2010

Šogad United Press plāno arī iegūt Zaļā gulbja sertifikātu, kas apliecina uzņēmuma zaļumu un ir ļoti augstu vērtēts Skandināvijas tirgū, plānus ieskicē tipogrāfijas komercdirektors Artūrs Broks.

Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tipogrāfija United Press savu pārliecinošo veikumu skaidro ar spēju veidot ar klientiem ilgtermiņa attiecības, kurām krīze netraucē.

Atslēga nav cenā un pat ne kvalitātē, jo visi strādā labi un tagad arī pietiekami lēti, bet gan personiskajos kontaktos un spējā pareizi komunicēt ar klientiem – tā poligrāfijas grupas United Press pagājušā gada veikumu, uzņēmuma apgrozījumam pieaugot par 35%, skaidro tās komercdirektors Artūrs Broks. Ilgus gadus nodzīvojis Norvēģijā, viņš Latvijā atgriezies ar diplomu mārketingā un pieredzi poligrāfijas biznesā, kas arī ļāva United Press tik veiksmīgi iekarot Norvēģijas tirgu.

Iegādājas veselu tipogrāfiju

Šogad United Press plāni ir vēl ambiciozāki – apgrozījumam jāpieaug par 40%, toties 2011. gadā jāpietuvojas piecu miljonu latu robežai, pārliecinoši saka A. Broks. Latvijā uzņēmumam ir tikai birojs un ražotne, bet vērtīgākais «kapitāls» – klienti – ir Norvēģijas izdevniecības. Cits Latvijas eksporta čempions poligrāfijā – uzņēmums Livonia Print – Skandināvijas tirgū startē ar grāmatām, tad United Press specializācija ir periodikas izdevumi. Ik mēnesi kompānija drukā 70–80 dažādus Norvēģijā izdotos žurnālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrieši cīnīsies par Austrumeiropas pasažieriem

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2004. gada maija Austrijas lidsabiedrības izlidos no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Austrumeiropa ir potenciāls Austrijas lidsabiedrību nākotnes bizness. Pēc Austrijas lidsabiedrību veiktajām aptaujām tiek plānots, ka no nākamā gada maija pēc ES paplašināšanās tiešo lidojumu skaits no Austrumeiropas uz lielajām Rietumeiropas metropolēm pieaugs. Līdz ar to Austrian Airlines Group aktīvi veido maršrutus no Vīnes Centrāl- un Austrumeiropu. Kā viens no pirmajiem soļiem tiek minēts tiešo lidojumu reisu izveidošana no Slovākijas lidostas Bratislavā. Austrijas lidsabiedrība Austrian Airlines Group no 2004. gada maija nolēmusi katru dienu veikt lidojumus no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Slovākijas lidojumu tirgus iezīmē lielu attīstības potenciālu nākotnē. Lai apliecinātu šī argumenta patiesumu, kā piemērs tiek minēts pasažieru pieaugums Bratislavas lidostā, proti, no 2001. uz 2002. gadu pasažieru skaits pieauga par 25.5%, sasniedzot 370 000 pasažieru. Bratislavas lidosta spēj piedāvāt izdevīgas izmaksu cenas. Austrian Airlines Group Ziemas lidojumu plānā 2003/2004 piedāvā 273 lidojumus vienā nedēļā uz Centrāl- un Austrumeiropu. Jaunie lidojuma maršruti ir Baku (Azerbaidžāna) un Rostovas (Ukraina) virzienā. Vasaras lidojuma plānā 2004 ir paredzēts pievienot vēl 60 lidojumus šajā reģionā uz 16 lidostām - Skopje, Belgrada, Priština, Viļņa, Zagreba, Ļublina, Bukareste, Kijeva, Maskava, Krakova, Krasnodarska, Sanktpētersburga, Dubrovniki, Minska, Tbilisi un Splita, lai palielinātu lidojumu frekvenci. Pašlaik Austrian Airlines Group apkalpo 35 lidostas Centrāl- un Austrumeiropā, kuras nosedz apmēram 87% starptautiskos lidojumu pasažierus šajā reģionā. Deviņos reģionos Austrian Airlines Group ir vienīgā ES lidsabiedrība. Līdz ar austriešu lidsabiedrības finansiālo līdzdalību Ukrainas aviosabiedrībā Ukraine International Airlines, tā ir kļuvusi par šī reģiona līderi. Austrian Airlines Group Centrāl- un Austrumeiropā apkalpoja 2002.gadā vairāk kā 1,25 miljoni pasažieru, kas ir apmērām 20% no šīs lidsabiedrības kopējā pasažieru skaita. Tiek plānots, ka līdz 2008. gadam pasažieru skaits pieaugs par 50%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas nozare Latvijā 2019. gadā piedzīvojusi strauju izaugsmi, būtiski palielinoties gan lidostu, gan aviokompāniju apkalpoto pasažieru skaitam, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) apkopotie dati.

Īpaši veiksmīgs pagājušais gads bijis divām lielākajām Latvijā reģistrētajām aviokompānijām "airBaltic" un "SmartLynx Airlines", kuru pasažieru skaita pieaugums ir bijis vairāk nekā 20%, pērn kopā pārvadājot vairāk nekā 8,6 miljonus pasažieru. 2018. gadā abas kompānijas kopā pārvadāja vairāk nekā 7,1 miljonus pasažieru, informē CAA pārstāvis Aivis Vincevs.

"airBaltic" 2019. gadā savā maršrutu tīklā pārvadāja 5 049 317 pasažierus jeb par 22% vairāk nekā gadu iepriekš, kad lidsabiedrība pārvadāja 4 135 711 pasažieri. No tiem 4 483 102 pasažieri pērn, bet 3 782 026 gadu iepriekš pārvadāti no Latvijas starptautiskajam lidostām.

Savukārt "SmartLynx Airlines" pagājušajā gadā pārvadāja 3,6 miljonus pasažieru, bet vēl gadu iepriekš - 3 miljonus pasažierus, par piektdaļu palielinot pārvadāto pasažieru skaitu. No starptautiskās lidostas "Rīga" "SmartLynx Airlines" pērn pārvadājis 83 896 pasažierus, kas ir par 22,19% vairāk nekā 2018. gadā, kad aviokompānija pārvadāja 68 661 pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Lufthansa» un «United Airlines» atzīmē 10 gadus ilgo sadarbību

Aivars Mackevics [email protected], 01.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atzīmējot savu 10 gadus ilgo sadarbību aviobiznesā, lidsabiedrības Lufthansa un United Airlines ir paziņojušas par speciālu piedāvājumu saviem klientiem. Laikā no 1. līdz 30.septembrim rezervējot biļetes lidojumiem uz ASV no 1.oktobra līdz 9.decembrim ar vienu no abu iepriekšminēto aviokompāniju lidmašīnām, biļešu cenām tiks piemērotas īpašas svētku atlaides. Piemēram, rezervējot biļetes internetā, lidojums no Frankfurtes uz Ņujorku maksās 435 eiro, uz Vašingtonu 453 eiro, uz Sanfrancisko sākot no 555 eiro. Arī netiešo lidojumu (ar pārsēšanos) biļešu cenas būs zemākas nekā tagad. Lidojumi no Frankfurtes uz Lasvegasu caur Čikāgu (598 eiro), bet lidojumi uz Albukerki būs pieejami par 589 eiro. Biļetes jāizpērk vismaz 7 dienas pirms lidojuma. Lidojuma atcelšanas gadījumā nauda netiek atgriezta. Savu sadarbību abas lidsabiedrības sāka 1994.gada 1.jūnijā Atlantā un šobrīd United Airlines ir Lufthansa lielākais un nozīmīgākais partneris aviobiznesā. Abas lidsabiedrības ir pasaules lielākās aviokompāniju apvienības Star Alliance dibināšanas iniciatores (1997.gadā). Kopš 2003. gada janvāra Lufthansa un United Airlines kopīgi nodrošina lidojumus starp Eiropu un ASV un kā pierādījums veiksmīgai sadarbībai starp abām lidsabiedrībām ir elektroniskās biļetes, kuras Lufthansa klienti var izmantot arī United Airlines lidojumiem. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

fly-LAL aicina airBaltic samazināt aviobiļešu cenas

, 14.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien uzņēmuma airBaltic vadītājs Bertolts Martins Fliks esot saņēmis flyLAL Group ģenerāldirektora Lina Dovīdena (Linas Dovydėnas) vēstuli, kurā Latvijas uzņēmums tiek aicināts ņemt vērā situāciju tirgū un, sekojot flyLAL-Lithuanian Airlines piemēram, samazināt aviobiļešu cenas, liecina sniegtā informācija medijiem.

flyLAL Group ģenerāldirektors Lins Dovīdens vēstulē uzsver, ka, viņaprāt, konkurence starp flyLAL-Lithuanian Airlines un airBaltic Baltijas valstu tirgū ir ļoti izdevīga klientiem, valstīm un aviācijas attīstībai.

"Tomēr pats svarīgākais ir tas, ka Latvijas un Lietuvas pasažieriem tiek sniegtas plašākas iespējas apskatīt pasauli – viņi tagad var doties lidojumos dažādos virzienos lētāk un biežāk. Tas būtiski paplašinās Lietuvas un Latvijas iedzīvotāju pasaules skatījumu un ļaus viņiem ceļot un iepazīt citas valstis. Turklāt šādā veidā tiek radīti papildu ienākumi abās valstīs," vēstulē norāda L. Dovīdens.

No savas puses flyLAL Group esot pievērsusi vislielāko uzmanību uzņēmumu attīstībai 2005.-2008. gadā. Šobrīd uzņēmums esot gatavs palielināt lidojumu apjomu 4-5 reizes. Šobrīd tiekot paplašināta lidmašīnu flote, un tiekot plānots, ka jau 2008. gada ziemā būs vairāk par 20 lidmašīnām. Pamatojoties uz 2008. gada vasaras lidojumu sarakstu, flyLAL-Lithuanian Airlines izmantos 16 lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Delta Airlines gatavojas kļūt par gigantisku aviokompāniju

Jānis Rancāns, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules finanšu krīze nav spējusi nopietni ietekmēt ASV avionozares giganta Delta Airlines ieņēmumus. Kompānija plāno arī pārņemt vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām.

ASV aviokompānijas Delta Airlines aizvadītā gada pēdējā ceturkšņa neto peļņa bijusi 422 miljonu ASV dolāru apmērā. Savukārt lidsabiedrības ieņēmumi palielinājušies par 8% un sasnieguši 8,4 miljardus ASV dolāru, vēsta The Wall Street Journal.

Kā norādīja Delta izpilddirektors Ričards Andersons, lidsabiedrība ir pārliecināta, ka arī 2012. gads kompānijai kopumā būs labs, jo saglabājas augsts biznesa un izklaides lidojumu pieprasījums.

Delta Airlines pašlaik izskata iespējas pārņemt aviokompānijas American Airlines mātesuzņēmumu AMR Corp., kas aizvadītā gada novembrī tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eļļu un smērvielu ražotājam un tirgotājam SIA “United Oils” ierosināts tiesiskās aizsardzības process, liecina Lursoft dati.

Iepriekš tiesiskās aizsardzības process uzņēmumam bija ierosināts arī 2017.gada beigās, bet tas izbeigts 2018.gada martā.

Balstoties uz VID sniegtajiem datiem, SIA “United Oils” ir izveidojies 128,94 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds, VID piemērojis uzņēmumam liegumu arī reģistrēt komercķīlas, tās pārreģistrēt, pārjaunot un grozīt. Lursoft Kavēto maksājumu datu bāzē atrodamā informācija rāda, ka uzņēmumam reģistrēts arī neapmaksāts rēķins. Tā apmaksas termiņš tiek kavēts jau vairāk nekā 50 dienas.

SIA “United Oils” īpašnieki ir piecas fiziskas personas, no kurām vairākuma daļu īpašnieks un reizē arī uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Džeihuns Zalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

United Partners Advisory kļuvis par Baltijas First North sertificēto konsultantu

Žanete Hāka, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) paziņo, ka ar 13. oktobri Igaunijas finanšu konsultāciju kompānija United Partners Advisory kļūst par Baltijas Sertificēto konsultantu First North tirgū. Šī statusa iegūšana ļauj United Partners Advisory konsultēt potenciālos First North uzņēmumus visās trijās Baltijas valstīs.

Nasdaq Baltic First North ir alternatīvais tirgus, kas sniedz iespējas augošiem uzņēmumiem piesaistīt kapitālu attīstībai un veicināt savu atpazīstamību. Salīdzinot ar regulētā tirgus prasībām, alternatīvā tirgus prasības ir mērenākas, tādējādi augošiem uzņēmumiem ir vieglāk kļūt publiskiem. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt uzņēmumam atbalstu sagatavošanās procesā, kā arī vēlāk nodrošināt, lai uzņēmums izpilda First North noteikumu prasības.

«Priecājos, ka interese par First North tirgu ir pieaugusi gan starp uzņēmumiem, kuri vēlas nokļūt publiskajā tirgū, gan arī Sertificēto konsultantu vidū,» pauda Kaarel Ots, Nasdaq Tallinn vadītājs. «Pēdējā laikā mēs biržā īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mazie un vidējie uzņēmumi būtu informēti par ieguvumiem, ko sniedz biržas alternatīvais tirgus First North. Te lielu lomu spēlē Sertificētie konsultanti, kuri palīdz uzņēmumiem spert pirmos soļus kapitāla tirgū. Esmu pārliecināts, ka United Partners, kas pavisam nesen arī paši mēroja ceļu uz First North, kļūs par izcilu konsultantu potenciālajiem First North uzņēmumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Brilliance Motors, A/S United Motors filiāle, kas pārstāv BMW un MINI zīmolus Igaunijā, parakstījusi oficiālu importa līgumu ar HSO Motors Europe, pamatojoties uz kuru Brilliance Motors pārstāvēs Brilliance automašīnas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, Db.lv informēja United Motors valdes loceklis Kaljo Karilaid.

A/S United Motors valdes loceklis un izstrādes projektu vadītājs Kaljo Karilaid pastāstīja, ka Brilliance Motors ir filiāle, kas tika izveidota tieši Brilliance zīmola pārstāvēšanai Baltijas valstīs. "Brilliance ir jauna transportlīdzekļu līnija, kas izveidota BMW un ķīniešu sadarbības rezultātā un jau ražo automašīnas Ķīnā kopuzņēmumā ar BMW," informēja Karilaida kungs. "Šim jaunajam zīmolam piemīt milzīgs potenciāls un tieši tādēļ mēs izlēmām par labu pārstāvniecībai arī Baltijas valstīs."

Pēc Karilaida kunga teiktā, SIA Brilliance Motors būs atbildīga par dīleru tīkla izveidi un zīmola imidža veidošanu visās trīs valstīs. Šobrīd Brilliance Motors notiek vadītāja pieņemšanas process, pēc kura tiks uzsāktas jau konkrētākas sarunas ar potenciālajiem dīleriem. "Jau šobrīd ir jūtama interese par potenciālo Brilliance dīleru statusu, bet, kamēr mēs neesam parakstījuši vēl nekādus līgumus, jebkurš interesents ir laipni gaidīts pie sarunu galda kopā ar mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV vēstniecība Rīgā piedāvā apmācības semināru par ASV valsts iepirkumu procedūrām

, 29.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007.gada 28.augusts - Sadarbībā ar ASV Sauszemes spēkiem Vašingtonā, Kolumbijas apgabalā, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, ASV vēstniecība Rīgā piedāvā divu dienu apmācības semināru par ASV valsts iepirkumu procedūrām.

Seminārs "Kā kļūt par preču vai pakalpojumu piegādātāju ASV valdības institūcijām?" notiks no 20.-21.septembrī Jūrmalā, Hotel Jurmala Spa (Jomas ielā 47/39, Jūrmalā, un tā ietvaros būs iespēja uzzināt, kā darbojas ASV valsts iepirkumu un līgumu slēgšanas sistēma ASV valdībā. Seminārs paredzēts visiem uzņēmējiem, kas ieinteresēti izmantot daudzveidīgās līgumu slēgšanas iespējas ar ASV valdību, pievēršoties gan potenciālajiem tiešajiem uzņēmējiem, gan apakšuzņēmējiem

Semināru vadīs pasniedzēji no ASV Sauszemes spēkiem Vašingtonā, Kolumbijas apgabalā, ASV Aizsardzības iepirkumu universitātes (AIU), kā arī ASV Armijas inženieru korpusa. Dalībniekiem būs iespēja uzzināt, kādas uzņēmējdarbības iespējas ir pieejamas, kā arī par iepirkumu konkursu kārtību. Semināra noslēgumā dalībnieki saņems materiālus par līgumu slēgšanas iespējām ar ASV valdību, kā arī attiecīgajiem noteikumiem. Ar semināra programmu var iepazīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras mājas lapā (www.liaa.gov.lv).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par vienu rezerves daļu cīnās desmit pretendentu

Armanda Vilciņa, 26.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas karš Ukrainā ļoti sarežģījis visas līdzšinējās piegādes ķēdes, kuras jau bija ietekmētas Covid-19 ierobežojumu dēļ, tādēļ aviācijas nozare pašlaik saskaras ar milzīgu rezerves daļu trūkumu, atzīmē Deniss Žilkins, SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs.

Šī problēma bija aktuāla arī pirms kara sākuma, taču šobrīd cīņa par detaļām ir sīvāka nekā jebkad agrāk, norāda D.Žilkins, uzsverot, ka pašlaik uz katru pieejamo rezerves daļu pretendē aptuveni desmit aviokompānijas. Rezerves daļu krājumi izsīkst, un tirgū pieejamās detaļas savā īpašumā iegūst tikai tie komersanti, kas piegādātājam var piedāvāt augstāku cenu vai izdevīgākus līguma nosacījumus, teic SmartLynx Airlines operatīvais vadītājs, prognozējot, ka šī problēma nozarē, visticamāk, būs aktuāla vēl vismaz divus, trīs gadus.

Risinājuma nav

Aviācija ir stingri regulēta joma, kas pakļauta dažādām prasībām, tajā skaitā tehniskām, pauž D.Žilkins. “Pat pilnīgi jaunai lidmašīnai atsevišķas detaļas ir jāmaina pēc iepriekš noteikta stundu skaita vai nolidotajiem cikliem, kas nozīmē, ka arī jaunām lidmašīnām ir nepieciešamas rezerves daļas, bet to šobrīd ļoti trūkst. Gatavojoties lidojumu skaita pieaugumam pavasarī, aviokompānijas sāka pārbaudīt un apkopt lidmašīnas, kas Covid-19 laikā stāvēja dīkstāvē, kas nozīmē, ka rezerves daļas bija kritiski nepieciešamas, taču to vienkārši nebija, tādēļ daudzas lidmašīnas nevarēja atsākt lidojumus,” norāda D.Žilkins, piebilstot, ka šobrīd aviācijas nozare saskaras arī ar strauju degvielas cenu pieaugumu, kā arī darbinieku trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izsniedz licenci jaunai Latvijā reģistrētai aviokompānijai

Db.lv, 30.11.2022

Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars (no labās) un SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija 30.novembrī izsniedza gaisa pārvadājumu licenci uzņēmumam SIA “GetJet Airlines Latvia”, kas plāno strādāt un attīstīties čarterlidojumu tirgū.

Jaunu uzņēmumu ienākšana Latvijas aviācijas nozarē stiprina nozares konkurētspēju un paver jaunas ceļošanas iespējas Latvijas iedzīvotājiem.

Aviokompānijas mērķis ir uzsākt darbību Latvijas čarterlidojumu tirgū sadarbībā ar Latvijas tūroperatoriem. Izsniegtā gaisa pārvadājumu licence SIA “GetJet Airlines Latvia” ļauj veikt komerclidojumus visā pasaulē. Pašlaik uzņēmuma flotē ir viens Airbus A320 tipa gaisa kuģis. Tomēr, jau nākamajā gadā uzņēmums plāno paplašināt savu floti, jo pieprasījums komerclidojumu segmentā pieaug. Par konkrētiem galamērķiem pašlaik vēl pāragri runāt, līdz ar to precīzāka informācija būs pieejama nākamā gada sākumā, norāda SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«United Airlines» ievieš jaunu drošības pasākumu

Aivars Mackevics [email protected], 15.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība United Airlines savās lidmašīnās plāno ieviest jaunu drošības pasākumu- metāla barjeras, kas atdalīs pasažieru klāju no personāla klāja brīžos, kad pilotu kabīnes durvis būs atvērtas. Šis ir pirmais United Airlines brīvprātīgi plānotais drošības pasākums, kas ir kā atbildes reakcija uz valdības ieteikumu lidsabiedrība pievērst lielāku uzmanību pilotu kabīnes durvju nostiprināšanai (valdība ar šādu paziņojumu nāca klajā pēc 11.septembra notikumiem Ņujorkā). Kā paziņoja United Airlines pārstāvis Džefs Grīns (Jeff Green), plānotā barjera līdzinās žogam kam jāatdala pasažieru un personāla klājs. Barjeras tiks uzstādītas momentos, kad piloti dosies atpūsties vai ieturēt maltīti. Līdz šim, brīžos, kad pilotu kabīnes durvis bija atvērtas, to ieejas bloķēšanai tika izmantoti ēdienu piegādes ratiņi, kas bija nedrošs un nepiemērots līdzeklis. Plānoto drošības pasākumu United Airlines ieviesīs visās 500 avikompānijai piederošajās lidmašīnās. Testa mēģinājumu plānots veikt uz Boeing 757. Nav zināms, cik šis jauninājums avikompānijai izmaksāja, taču Federālā Aviācijas Administrācija to novērtējusi atzinīgi. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korpulentiem pasažieriem nāksies iegādāties otru sēdvietu ekonomiskajā klasē vai arī pirkt vienu biznesa klases biļetei, ja tie vēlēsies lidot ar United Airlines lidmašīnām, ziņo News.com.

"Ja pasažieris būs iegādājies vienu biļeti, tad mēs piedāvāsim iegādāties otru biļeti un nosēdināt vietā kur ir divas brīvas vietas blakām, bet ja lidojumam visas biļetes būs izpirktas, tad šis pasažieris nevarēs lidot ar United Airlines lidmašīnu," uzsvēra kompānijas pārstāvis Robins Urbanskis (Robin Urbanski)

Šādu lēmumu kompānija United Airlines nolēma pieņemt pēc tam, kad pagājušā gada laikā tā saņēma vairāk nekā 700 sūdzības no pasažieriem, kuri lidmašīnās sēdējuši blakus korpulentiem cilvēkiem.

“ Lūdzu, saprotiet, ka mēs rūpējamies par visiem mūsu klientiem un šo lēmumu esam pieņēmuši, lai ikviens pasažieris lidojot ar United Airlines justos ērti un patīkami," teikts kompānijas oficiālajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«US Airways» pievienojas «Star Alliance»

Aivars Mackevics [email protected], 04.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septītā lielākā ASV lidsabiedrība US Airways pievienojas pasaules lielākajai lidsabiedrību savienībai Star Alliance. Ar amerikāņu lidsabiedrības pievienošanos palielinās Star Alliance lidsabiedrību apkalpoto vietu skaits no 700 uz 771, kā arī palielinās valstu skaits uz kurām tiek lidots no 128 uz 133 valstīm. Patlaban netiek nosaukts konkrēts datums, kad pievienosies US Airways, bet tiek rēķināts, ka tas notiks jau nākamo 12 mēnešu laikā. Star Alliance tika izveidota 1997. gada maijā. Patlaban lidsabiedrību savienības locekles ir Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian Airlines, bmi, Lauda Air, Lufthansa, Mexicana Airlines, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, Tyrolean Airways, United Airlines un Varig Brazilian Airlines. Turpretī poļu lidsabiedrība Lot Polish Airlines plāno pievienoties Star Alliance šī gada oktobrī. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

American Airlines un US Airways veidos pasaulē lielāko aviokompāniju

Jānis Rancāns, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviokompānijas American Airlines un US Airways paziņojušas par apvienošanos, kuras rezultātā tiks izveidota pasaulē lielākā lidsabiedrība. Darījumu jau apstiprinājušas abu kompāniju direktoru padomes.

Darījuma vērtība aplēsta 11 miljardu ASV dolāru apmērā. Prognozēts, ka apvienotā aviokompānija saglabās nosaukumu American Airlines, bet vadīs to US Airways izpilddirektors Dougs Pārkers (Doug Parker).

Apvienotās aviokompānijas rīcībā nonāks 900 lidmašīnu un katru dienu lidsabiedrība izpildīs 3,2 tūkstošus lidojumu. Pēc apvienošanās kompānijā strādās aptuveni 95 tūkstoši cilvēku.

ASV avionozare pēdējo piecu gadu laikā pieredzējusi jau vairākas lidsabiedrību apvienošanās – līdzīgus darījumus iepriekš noslēgušas Delta ar Northwest, United ar Continental un Southwest Airlines Co. ar AirTran. Tiek prognozēts, ka nozares konsolidācijas sekmēs biļešu cenu pieaugumu. Kopš 2009. gada ASV aviokompāniju biļešu cenas palielinājušās par 11 procentiem, vēsta AP.

Komentāri

Pievienot komentāru