Citas ziņas

Uz Antarktīdu kuģos kruīzu laineris

Aivars Mackevics [email protected], 12.09.2006

Jaunākais izdevums

Vislielākais kruīzu laineris polārā tūrisma vēsturē dosies uz Antarktīdu. Laineris Golden Princess ir 210 metrus garš, un tas var uzņemt 3800 pasažierus un ekipāžas locekļus. Tik liela kuģa parādīšanos antarktiskajos ūdeņos veicinājusi dinamiskā tūrisma attīstība Antarktīdā pēdējos gados. Agrāk pētnieciskie un tūrisma kuģi, kuri devās uz Antarktīdu, varēja uzņemt ne vairāk par 250 cilvēkiem. Daudzi speciālisti šo ideju uzskata par pārāk bīstamu, jo lainerim nav pretledus aizsardzības, kā arī tas atradīsies no gidrogrāfiskā viedokļa maz izpētītajos ūdeņos, tāpēc tas var būt pakļauts neparedzamajiem gadījumiem. Tomēr kompānijas Princess Cruises pārstāvji, kam pieder laineris, uzsver, ka tas ir pilnīgi gatavs polārajam ceļojumam un ka tā pasažieriem nekas nedraud.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar ASV kruīzu līnijas “Holland America Line” kuģa “Rotterdam” vizīti šonedēļ noslēgusies aktīvā kruīza sezona Rīgas ostā, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Saskaņā ar Rīgas brīvostas pārvaldes datiem, šogad, ceļojot ar kruīza kuģiem, Rīgu apmeklējuši 79 624 ārvalstu tūristu, kas ir par 5% vairāk nekā pagājušā gada sezonas laikā. Lielākā daļa kruīzu ceļotāju bija no Vācijas, ASV un Lielbritānijas, pavisam kopā no 126 pasaules valstīm.

Šīs kruīzu sezonas laikā sasniegts arī jauns rekords – reģistrēts lielākais līdz šim ar vienu kruīza kuģi atvesto pasažieru skaits, tie bija 3712 tūristi, kas Rīgā ieradās š.g. 15.augustā ar Itālijas kompānijas “Costa Cruises” kruīza laineri “Costa Fascinosa”.

Neraugoties uz to, ka šogad Rīgu apmeklēja mazāk kruīza kuģu nekā pērn, šosezon ievērojami audzis pasažieru skaits uz tiem – ja pērn kuģi devās ceļā daļēji piepildīti (53% no maksimālās pasažieru ietilpības), tad šogad tie jau ceļo ar vidēji 88% pasažieru piepildījumu no iespējamās maksimālās kapacitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās, informē Rīgas Brīvostas pārvaldē.

“Šis bijis grūts laiks Baltijas jūras reģionam, bet ir cerības, ka pakāpeniski atkal atgriezīsimies pie augšupejošas tendences, kā tas bija pirms pandēmijas un Krievijas sāktā kara sākuma Ukrainā”, situāciju nozarē komentē Jens Chr. Skrede, Cruise Europe izpilddirektors.

Šī gada aprīlī Rīgas brīvostas pārvalde kopā ar Rīgas investīciju un tūrisma aģentūru, Ro-Pax Terminal un Riga Cruiseship Agency piedalījās “Seatrade Global 2024”, kur pārstāvēja Rīgas ostu un pilsētu pasaules lielākajā kruīza tūrisma izstādē, tikās ar nozares partneriem un kruīza kompāniju pārstāvjiem, lai pārrunātu nākamo gadu kruīzu līniju plānus un aktuālās rezervācijas. Foruma laikā gūts apstiprinājums, ka tuvāko gadu laikā Rīgas ostā varētu ienākt vairākas jaunas ASV kruīza līnijas, tāpat drīzumā varētu būt gaidāma dažu lielo kruīza līniju atgriešanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza laineris ar aptuveni diviem tūkstošiem cilvēku - apkalpes locekļiem un pasažieriem - pavadījis lielu daļu svētdienas, dreifējot Baltijas jūrā, jo pazudusi strāva, atsaucoties uz Zviedrijas jūras glābšanas dienesta sniegto informāciju, vēsta thelocal.se.

Laineris, kura operators ir Zviedrijas - Itālijas kompānija MSC Cruises, sabojājies pie Zviedrijas Gotlandes salas.

«Šķiet, prāmi skāra pilnīgs elektrības zudums. Šajā situācijā motori nedarbojas,» AFP sacījis Birgers Knutsons no glābšanas centra.

Paziņojumā svētdienas vakarā kruīza firma informējusi, ka naktī laineris tiks vilkts uz Nīneshamnas ostu netālu no Stokholmas, kur tiks organizēta 1800 pasažieru nogādāšana mājās.

Ceļotājiem tiks piedāvāts cits kruīzs, kurā jādodas līdz 2012.gada decembrim, solījusi Ženēvā bāzētā kompānija.

Laineris MSC Opera Sauthemptonu atstājis 7.maijā, lai dotos desmit dienu ceļojumā, ietverot Stokholmu, Helsinkus, Sanktpēterburgu un Kopenhāgenu, un tam Sauthemptonā bija jāatgriežas otrdien.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules kruīza tūrisma industrija turpina atgūšanos pēc gandrīz divu gadu pandēmijas izraisītās dīkstāves, un tiek sagaidīts, ka šogad kruīza kuģu pasažieru skaits pasaulē pārsniegs 30 miljonus, līdz 2028. gadam pasaules kruīzu kuģu floti papildinot ar vēl 66 jauniem kruīza kuģiem, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Arī Eiropā ceļojošo kruīza pasažieru skaits uzrāda augšupejošu tendenci un šogad plānots sasniegt jau 80% no 2019. gada rādītājiem. Vienlaikus industrijas ekspertu vidū šobrīd īpaša uzmanība tiek veltīta Ziemeļeiropai un Baltijas jūras reģionam, kas kara un no kruīza kartes izslēgtās Pēterburgas dēļ pašlaik atrodas sarežģītā situācijā. Kā zināms, tieši Pēterburga iepriekš bijusi viens no tūristu pieprasītākajiem un pirktākajiem Baltijas jūras kruīza maršrutu galamērķiem. Šosezon drošības apsvērumu, neskaidrības par ģeopolitisko notikumu attīstību un pieprasījuma krituma dēļ vairākas, īpaši ASV tirgū strādājošās kruīza līnijas, ir izvēlējušās pārplānot savus maršrutus, uz laiku pārtraucot kruīzu maršrutus Baltijas jūrā, īpaši tās Austrumu krasta ostās, tādējādi tajā ir sagaidāms kruīza vizīšu skaita samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar līnijas Plantours Cruises kuģa “Hamburg” ienākšanu ostā 22.aprīlī sāksies šī gada kruīzu sezona Rīgā.

Kuģis “Hamburg” savu Baltijas jūras kruīzu uzsāka 20. aprīlī Hamburgā, un tā ietvaros apmeklēs arī Gdaņsku, Klaipēdu, Tallinu, Helsinkus, Mariehamnu, Stokholmu, Visbiju, Bornholmu, Kopenhāgenu, kruīzu noslēdzot 30. aprīlī Ķīles ostā. Arī pagājušā gada kruīzu sezonu Rīgas ostā atklāja ar šī paša kuģa “Hamburg” uzņemšanu. “Tā kā pagājušā sezona ostā bija ļoti veiksmīga ar rekordaugstu kruīza kuģu apmeklējumu skaitu - 99 apkalpoti kuģi, un sagaidītu 10 miljono pasažieri, tad uzskatām šo par labu zīmi, un sagaidām tikpat veiksmīgu sezonu arī šogad”, tā Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

2023. gada kruīza sezona Rīgas ostā solās būt gana daudzveidīga un krāsaina. Šosezon ir pieteiktas 63 kruīza kuģu vizītes. Tas gan ir mazāk nekā pērn, jo saistībā ar ģeopolitisko situāciju daudzas kruīza kompānijas neiekļauj Baltijas jūras austrumu ostas savos maršrutos. Tajā pašā laikā tiek prognozēts, ka pasažieru skaits uz ienākošajiem kruīza kuģiem šosezon būs lielāks nekā tas bija pagājušā sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā savā pirmajā vizītē 11.maijā piestāja kruīzu kompānijas “Holland America Line” kuģis “Rotterdam”. Uz Rīgu tas atveda 2457 pasažierus no vairāk nekā 40 pasaules valstīm, no kuriem gandrīz puse ir ASV pilsoņi, tāpat ievērojams skaits pasažieru ir no Nīderlandes, Kanādas, Austrālijas u.c.

“Rotterdam” ir liels (299 metri) un jauns kuģis, tas palaists ūdenī 2020. gada rudenī, taču pandēmijas dēļ pirmajā kruīzā tas devās vien 2021. gada rudenī. “Rotterdam” ir luksusa klases kruīza laineris, tam ir 12 klāji, uz kuģa ir 6 restorāni, spa centrs, plašas sporta un rekreācijas zonas, bibliotēka, mākslas galerija, teātra un koncertu zāle un citas atpūtas iespējas kuģa pasažieriem.

Kuģis Rīgā ieradies no Rostokas un tālāk dosies uz Tallinas ostu. 14 dienu kruīzs Baltijas jūrā sākās un arī noslēgsies Amsterdamā.

Šī ir pirmā kuģa “Rotterdam” vizīte Rīgas ostā, kas šodien tika atzīmēta ar īpašu ceremoniju, Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietniekam Edgaram Sūnam un kuģa kapteinim Bas van Dreumel uz kuģa komandtiltiņa apmainoties ar piemiņas zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar franču kruīza kompānijas “Ponant” kruīzu kuģa “Le Bellot” vizīti Rīgā oficiāli atklāta šī gada kruīza sezona, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Pirmais sezonas kuģis ir ekspedīciju klases, būvēts 2020.gadā, tam ir 7 klāji, vairāki restorāni un bāri, atpūtas telpas, peldbaseins, spa zona, fitnesa zāle. Kuģis aprīkots ar 92 kajītēm 184 pasažieriem (maksimālā ietilpība 264 personas), kuģi apkalpo 112 apkalpes locekļi. Ponant jaunākie kuģi būvēti kā polārās kruīza jahtas (garums - 131 metri) ar mazu iegrimi (4,5 metri), un ir īpaši izstrādāti, lai nodrošinātu ekskluzīvu privātu jahtu tipa polāro ceļojumu pieredzi. “Le Bellot” Rīgu apmeklē 10 dienu ilga tematiska “muzikālā” kruīza ietvaros. Maršruts iekļauj 9 Baltijas jūras ostas, tostarp, mūsu kaimiņus Klaipēdu un Tallinu.”

2024.gada kruīza sezonā Rīgas ostā šobrīd pieteikti 67 kuģu ienācieni, kas ir par 5 vizītēm vairāk nekā pērn. 9 kuģu vizītes plānotas uz 2 dienām ar nakšņošanu Rīgā, 13 kuģi apmeklēs Rīgas ostu pirmo reizi. Sezona ilgs no aprīļa līdz decembrim, kad Rīgas ostā pieteikti 5 kruīzu kuģu ienācieni, kas ir uz pusi vairāk nekā 2023.gada noslēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā sagaidīts jaunākais no ASV kruīzu kompānijas “Silversea” flotes kuģiem “Silver Dawn”, informē Rīgas brīvostas pārvalde.

Šis ultra luksusa klases kuģis ir vien gadu vecs, tas uzbūvēts 2022. gadā Dženovas kuģu būvētavā Itālijā. Pirmā “Silver Dawn” vizīte Rīgas ostā tika atzīmēta ar īpašu ceremoniju, kurā kuģa kapteinis un Rīgas ostas pārstāvji apmainījās ar piemiņas zīmēm. Uz Rīgu kuģis atveda 530 kruīza tūristus, pārsvarā no ASV, bet arī no Lielbritānijas, Austrālijas, Kanādas un citām valstīm.

“Silver Dawn” ir ultra luksusa klases kruīza laineris ar 11 klājiem un 298 plašām, pasažieru ērtībām un komfortam pilnībā pielāgotām kajītēm. Uz kuģa ir 8 restorāni, kas piedāvā 26 dažādus ēdināšanas konceptus, un 6 bāri. Kā uzsver kompānija “Silversea”, ceļojums ar “Silver Dawn” piedāvā autentisku un aizraujošu pieredzi. Pasažierus uz klāja sagaida jaunas paaudzes luksusa pieredze - ar grezniem apartamentiem un izciliem maršrutiem, progresīvu dizainu un tehnoloģijām, kā arī īpaši izstrādātu labsajūtas koncepciju. Kruīza kuģis “Silver Dawn” ir 212,8 metrus garš, un tā bruto tonnāža ir 40 855 GT. Ceļojuma laikā par pasažieru ērtībām rūpējas 408 kuģa apkalpes darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas ostā 8.augustā ienāks Vācijas tūrisma aģentūras un kruīzu kuģu operatora Phoenix Reisen kuģis MV Artania, kas būs pirmais kruīza kuģis pēc teju pusotra gada pārtraukuma, ko izraisījusi globālā Covid-19 pandēmija.

MV Artania ar ~ 560 pasažieriem uz klāja Rīgā ieradīsies no Tallinas ostas un kruīza laikā plāno apmeklēt vēl vairākas Baltijas jūras pilsētas, to starpā Kopenhāgenu, Stokholmu, Helsinkus, Tallinu, Gdaņsku un Ķīli u.c.

Visi kuģa pasažieri ir pilnībā vakcinēti pret Covid-19.

Uz kuģa, kas jūras kruīzu uzsāka 30. jūlijā Brēmerhāfenē, atrodas pasažieri no 8 valstīm, visvairāk no Vācijas, bet arī Austrijas, Beļģijas, Vācijas, Itālijas, Nīderlandes, Šveices un Čehijas.

Rūpējoties par drošības standartiem Covid-19 vīrusa izplatības risku mazināšanai, kas ļautu pakāpeniski atsākt kruīza kuģu ienācienus Rīgas ostā, Rīgas brīvostas pārvalde sadarbībā Latvijas Valsts robežsardzi, NMPD un SPKC ir izstrādājusi “Vadības plānu Covid-19 vīrusa izplatības riska mazināšanai”, kas turpmāk būs jāievēro visiem Rīgā ienākošajiem kruīza kuģiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eiropa piedzīvo kruīzu tūrisma uzplaukumu

Aivars Mackevics, 30.10.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Costa Crociere prezidents paziņoja, ka pasažieru skaits Eiropas kruīzos ir pieaudzis no 2,67 miljoniem 2003. gadā līdz 3,21 miljoniem 2005. gadā. Līdz ar to pasažieru plūsmas pieaugums veido 13 %.

Kompānijas Costa Crociere prezidents paziņoja, ka pasažieru skaits Eiropas kruīzos ir pieaudzis no 2,67 miljoniem 2003. gadā līdz 3,21 miljoniem 2005. gadā. Līdz ar to pasažieru plūsmas pieaugums veido 13 %.

Saskaņā ar prognozēm, līdz 2010. gadam pasažieru skaits Eiropas kruīzos pieaugs par 17% un veidos 4,5 miljonus pasažieru gadā.

Eiropas kruīzu industrijas ienākumi 2004. – 2005. gadā pieauga par 13%, tajā laikā, kad kruīzu daļa tūrisma tirgū veido apmēram 4,1%.

Kompānijai Costa Crociere laika periodā no 2000. līdz 2005. gadam izdevās trīskāršot pārdošanu, bet pasažieru skaits, kas ir izmantojis kompānijas kruīzus, jau 2007. gadā var sasniegt 1 miljonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesamaksāto parādu apmēra pieaugums un apgrozāmo līdzekļu trūkums var draudēt ar maksātnespējīgo uzņēmumu skaita pieaugumu - cunami.

« Lai novērstu finansiālo grūtību sekas, ir jāmeklē problēmu patiesie cēloņi un jāpiedāvā tādi risinājumi, kuri strādā arī šodienas ekonomiskajos apstākļos,» saka ZAB Liepa, Skopiņa/BORENIUS zvērināts advokāts Gatis Flinters.

4. maijā Rīgā sākas kruīzu kuģu sezona

Šajā sezonā kruīzu kuģi Rīgā ienāks retāk, taču paredzams, ka tie būs lielāki un lepnāki. Šogad paredzami 66 kruīzu kuģu ienācieni, kas ir par 22 mazāk, nekā pērn, DB stāstīja Rīgas brīvostas pārvaldes kruīzu kuģu un pasažieru daļas vadītāja Inita Luna. Tas gan nenozīmējot, ka sezona uzskatāma par ievērojami sliktāku, jo tūristu skaits saglabāsies diezgan līdzīgs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajās brīvdienās Ventspils ostā bija piestājis vācu kruīzu kompānijas Phoenix Reisen kuģis Amadea, informē SIA Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT).

Uzņēmumā, kas sācis kruīza kuģu piesaisti Ventspilij, norāda, ka šis ir pirmais no SIA «NNVT» piesaistītajiem kruīza kuģiem. Iecerēts, ka kruīzu biznesa kā jaunā produkta attīstīšana veicinās tūrisma attīstību pilsētā un reģionā, sekmēs pienesumu ekonomiskās attīstības jomā un paaugstinās pilsētas atpazīstamību plašākā mērogā.

Kruīza bizness Ventspilī līdz šim bijis neaktīvs, jo nav neviena institūcija vai uzņēmums, kas nodarbotos ar kruīza līniju piesaisti un iesaistīto pušu koordinēšanu, lai līnijas veiksmīgi darbotos Ventspilī. Dažu kruīzu organizatoru kuģi nesenā pagātnē gan apstājušies vietā netālu no Ventspils mola, taču ņemot vērā, ka tā nav pilnīgi piemērota šāda veida kuģu pietauvošanai un pasažieru apkalpošanai, NNVT pirms pāris gadiem uzsāka jaunu iniciatīvu kruīza kuģu piesaistē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

4. maijā Rīgā sākas kruīzu kuģu sezona

Lāsma Vaivare, 22.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā sezonā kruīzu kuģi Rīgā ienāks retāk, taču paredzams, ka tie būs lielāki un lepnāki, šodien raksta Dienas bizness.

Šogad paredzami 66 kruīzu kuģu ienācieni, kas ir par 22 mazāk, nekā pērn, DB stāstīja Rīgas brīvostas pārvaldes kruīzu kuģu un pasažieru daļas vadītāja Inita Luna. Tas gan nenozīmējot, ka sezona uzskatāma par ievērojami sliktāku, jo tūristu skaits saglabāsies diezgan līdzīgs. Pērn bija ap 68 tūkst. tūristu, šogad paredzēti ap 65 tūkst. «Nāk arvien lielāki kuģi. Operatori tiecas pēc lielākiem kuģiem, jo tas ir lētāk un izdevīgāk,» viņa norādīja.

Kruīzu kuģu sezona šogad tiks atklāta 4. maijā, kad, vizinot tūristus maršrutā starp Gdiņas uz Tallinu, ostā piestās Mona Lisa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izglābti visi pasažieri un apkalpes locekļi no Antarktikā nelaimē nonākušā kruīza kuģa, kurš pie Dienvidu Šetldenas salām sadūrās ar aisbergu un sāka grimt., ziņo bt.no.

Kuģa 154 pasažieri un apkalpes locekļi no grimstošā kuģa patvērās glābšanas laivās, no kurām viņus izglāba divi citi reģionā esoši kruīzu kuģi., ziņo bt.no

Explorer veic divu nedēļu kruīzu ap Antarktīdu, un kajīte maksā ap 4000 mārciņu (3900 lati).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūristi uz Krievijas ledlauža iestrēguši ledū

, 18.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas ledlauzis, kurš vedis vairāk nekā 100 tūristus, zinātniekus un žurnālistus kruīzā ap Antarktīdu ir iestrēdzis ledū, taču tas nav apdraudēts, raksta The Washington Post.

Kuģis «Kapteinis Hļebņikovs» un tā pasažieri nav apdraudēti, informējis kuģošanas sabiedrības pārstāvis Germans Kuzins.

Tagad kuģis gaida lielāku vēju un mēģinās izkustēties vēlreiz. G. Kuzins teica, ka kuģis atrodas apmēram 8 kilometru attāluma no neaizsaluša ūdens.

Pēc G. Kuzina teiktā, tūristi izmanto neplānoto apstāšanos un veic ekskursijas ar helikopteru pa apkārtni. Starp pasažieriem ir arī BBC filmēšanas grupa, kas vēlējusies filmēt dokumentālu filmu par Antarktīdu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā būs iespēja doties ceļojumā uz Antarktīdu.

Uz Antarktīdu varēs nokļūt ar National Geographic Endeavor ledlauzi. Ekspedīcija ilgs 15 diennaktis, kuru laikā ceļotāji tiks izmitināti labiekārtotās kajītēs. Par šādu ceļojumu būs jāmaksā, sākot no 17 950 USD.

Jāatzīmē, ka visi ienākumi tiks ziedoti turpmākajai arktiskās dabas izpētei.

picturegallery.c85b6649-39b4-4995-a045-076cd13ac069

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar Costa Cruises kuģiem šovasar Rīgā ieradušies ap 20 tūkstoši tūristu

Egons Mudulis, 29.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīza kompānijas Costa Cruises laineris Costa Pacifica šogad Rīgu būs apmeklējis sešas reizes, 31. augustā pēdējo reizi šovasar piestājot Rīgas ostā. Kopumā Baltijas jūrā šovasar kursē pieci Costa Cruises laineri, kas ir lielākais vienai kompānijai piederošo kruīza kuģu skaits šajā reģionā.

Costa Pacifica ir lielākais pasažieru kuģis, kas šovasar piestājis Rīgas ostā, liecina Rīgas Brīvostas dati. Costa Cruises pasažieri veido apmēram 25% no visu Rīgas ostā piestājušo kruīza pasažieru skaita, norāda Itālijas uzņēmuma Costa Cruises Latvijā pārstāvja SIA Baltic GSA direktors Mārcis Kalniņš. Līdz šim Rīgu šogad apmeklējuši ap 58 tūkst. kruīza pasažieru, Db.lv norādīja Rīgas Brīvostā.

«Mēs priecājamies, ka Rīgā piestāj arvien vairāk kruīza kuģu, un esam lepni sadarboties ar tādām pasaules mēroga kruīza kompānijām kā Costa Cruises. Rīgai ir daudz, ko piedāvāt saviem viesiem, un mēs esam pārliecināti, ka tie, kas Rīgu ir iepazinuši, vēlēsies šeit atgriezties,» norāda Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas prezidente Kitija Gitendorfa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar termināļa kapitāldaļu iegādi Ventspilī nodrošinās pircējiem ritmisku un ekonomiski pamatotu piegādi

Viens no lielākajiem slāpekļa un fosfora minerālmēslu ražotājiem Krievijā – AAS Vienotā ķīmijas kompānija Uralhim – caur savu meitas uzņēmumu Uralchem Freight limited kļuvusi par kontrolpaketes (55%) turētāju SIA Despina Capital, kam 100% pieder SIA Ventamonjaks. Darījuma summa ir 55 miljoni eiro, no kuriem 33 miljonus eiro uz 11 gadiem aizdevusi ABLV Bank, apstiprina darījumā iesaistītās puses.

Drošības garantijas

Uralhim, kas ir lielākais amonjaka eksportētājs Krievijā, gadā saražo ap 2,8 miljoniem tonnu šī produkta. Lielākā daļa šīs produkcijas – ap 2 miljoniem tonnu – izmanto pats Uralhim minerālmēslu ražošanai. Savukārt 700–800 tūkstoši tonnu ir pieejami vai nu citām kaimiņvalsts minerālmēslu rūpnīcām, kuras pašas nespēj saražot amonjaku pietiekamā daudzumā, vai arī var tikt eksportētas pa dzelzceļu uz citām valstīm, norāda Uralhim ģenerāldirektors Dmitrijs Koņajevs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas valdība ir apstiprinājusi plānus aizliegt kruīzu kuģu iebraukšanu rajonā ap Venēcijas pilsētas centru.

Ministru kabinets pēc trešdien notikušas sanāksmes paziņoja, ka vajadzētu izteikt priekšlikumus par enkurvietu būvēšanu lieliem pasažieru kuģiem un konteinerkuģiem attālāk no vēsturiskiem objektiem.

Attiecīgs dekrēts paredz, ka lieliem kuģiem vajadzēs piestāt ārpus Venēcijas lagūnas, sacīja kultūras ministrs Dario Frančeskini.

Tas arī atbildīs ANO kultūras organizācijas UNESCO prasībām.

Vairāki ministri pēdējā laikā jau ir izvirzījuši plānus par jaunu enkurvietu būvēšanu kruīzu kuģiem.

Kruīzu kuģi Venēcijā jau daudzus gadus ir pretrunīgi vērtēti. Kritiķi uzskata, ka milzīgie tūristu kuģi ir nepievilcīgs skats un vides apdraudējums, kā arī sekmē tūristu pūļus, bet aizstāvji uzsver, ka šī nozare nodrošina darbavietas Venēcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pieprasījuma pieaugumu kruīza ceļojumus savā piedāvājuma klāstā iekļauj lielākā daļa tūrisma aģentūru, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Pasaule mainās. Ceļotāji īpašu vērību pievērš galamērķu drošībai, viņus interesē ne tikai kultūrvēsturiskās vērtības. Te parādās kruīza ceļojumu priekšrocības, jo kuģis ir savā ziņā noslēgta pasaule, kas iziet ļoti stingras drošības kontroli, un ceļotājs var justies droši, līdz ar to pieprasījums pēc kruīziem pērējos trīs gados pieaug, un šī tendence saglabājas stabila,» stāsta Cruiselines Latvija pārdošanas un mārketinga vadītāja Inita Elizabete Lāma.

Kruīza braucieni tiek organizēti pa jūru, okeāniem un upēm. Baltic GSA kruīzu pārdošanas vadītāja Astra Kalniņa uzsver, ka šādu ceļojumu pieprasījuma līkne ir konstanti augoša ne tikai pēdējos trīs gados, bet vispār, kopš Latvijā un Baltijā tiek piedāvāti šādi ceļojumi. Pieaugumu īpaši pēdējos gados nodrošinājuši kruīza kā ceļojuma veida labāka atpazīstamība un spēja atšķirt kruīzu no prāmju kompāniju piedāvājuma, kaut arī bieži tiek lietots viens un tas pats termins – kruīzi. Šādu ceļojumu popularitāti sekmē arī pievilcīgā cena, fakts, ka ir ievērojami pieaudzis kompāniju skaits, kuru ceļojumus ir iespējams iegādāties Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Maijā Rīgā 60% kruīzu pasažieru skaita pieaugums

Gunta Kursiša, 04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā iebraucošo kruīzu pasažieru skaits maijā, salīdzinot šo pašu periodu pērn, palielinājies par 59%, bet Rīgas viesnīcu vidējais noslogojums gada griezumā pieaudzis par gandrīz 3%, liecina Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) apkopotie nozares uzņēmumu dati.

Kruīza kuģa Tallink pārvadāto pasažieru skaits maršrutā Latvija-Zviedrija palielinājies par 10,5%, un Rīgas pasažieru termināls statistika liecina, ka šā gada maijā Rīgā uzņemti 6856 kruīzu pasažieri. Pērn šajā pašā laika posmā tika uzņemti 4319 kruīzu pasažieri.

Savukārt vidējais Rīgas viesnīcu noslogojums pieaudzis līdz 67,4% iepretim 65,6|% pērnā gada maijā, liecina Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas apkopotie dati.

Ārlietu ministrijas informācija liecina, ka 2012. gada maijā kopējais vīzu pieteikuma skaits salīdzinājumā ar 2011. gada maiju ir pieaudzis par 13%, sasniedzot vairāk nekā 18 tūkstošus vīzu pieteikumu. Procentuāli vislielākais vīzu pieteikumu skaita pieaugums 2012. gada maijā bijis Latvijas vēstniecībā Turcijā, kur, salīdzinot ar 2011. gada maiju, tas pieaudzis par 77% (175 vīzu pieteikumi pagājušā gada maijā un 309 vīzu pieteikumi šī gada maijā). Savukārt lielākais vīzu pieteikumu skaits šī gada maijā bijis Latvijas vēstniecībā Maskavā - pieaugums par 14% un izsniegtas 8839 vīzas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada kruīzu sezona Rīgas ostai solās būt veiksmīga; jau pieteikti 87 kuģi, un viens no tiem būs izmērā īpaši brangs, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pirmais šī gada kruīza kuģis ostā ir sagaidīts jau janvārī. Tas bija operatora St.Peter Line kuģis Princess Anastasia – tā kuģi tradicionāli ienāk ostā ziemas sezonā. Vasaras sezona sāksies 5. maijā, un kruīza kuģu ienācieni plānoti līdz pat oktobra vidum. Tradicionāli aktīvākie mēneši būs jūnijs, jūlijs un augusts. Prognozēts, ka šogad osta sagaidīs vairāk nekā 90 tūkst. kruīza pasažieru. Pirmo reizi ostā ienāks Grand Circle Cruise Line kuģis CLIO, kā arī Thomson Cruises operatora kruīza kuģis Thomson Celebration. Šogad tiek gaidīta līdz šim lielākā kruīza kuģa ierašanās ostā – Rīga iekļauta Transocean Tours operatora kuģa Celebrity Silhouette (319 m garš) maršrutā, un tas paredzējis ostā ienākt piecas reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Cer trīskāršot kruīza ceļotāju skaitu no Tallinas ostas

Gunta Kursiša, 12.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas osta un Tallinas lidosta cer slēgt vienošanās, kas paredz palielināt to tūristu skaitu, kas savu kruīzu uzsāk un pabeidz Tallinas ostā. Šādu ceļotāju skaits varētu palielināties līdz 20 tūksošiem, vēsta thebaltic-course.com.

2011. gadā Tallinu par Baltijas jūras kruīza sākuma un beigu punktu izvēlējās vairāk nekā septiņi tūkstoši tūristu, taču tiek lēsts, ka nākamgad šis skaits varētu teju trīskāršoties. Šī gada pavasarī gan Tallinas lidosta, gan Tallinas osta slēdza vienošanos ar Spānijas kruīzu kompāniju Happy Cruises. Saskaņā ar šo vienošanos kompānijai ir jāizmanto Tallinas osta, kā Happy Cruises Baltijas jūrā organizēto kruīzu sākuma un beigu punkts.

Patlaban osta un lidosta piesaistījusi vēl vienu partneri – Spānijas kompāniju Pullmantur, kas varētu palielināt to cilvēku skaitu, kas dodas kruīzā, līdz 20 tūkstošiem. Tallinas ostas pārstāvis Sirle Arro (Sirle Arro) norādīja, ka kompānija ir pieņēmušas lēmumu sadarboties, tomēr līgumi vēl nav parakstīti.

Komentāri

Pievienot komentāru