Transports un loģistika

Uz Ņujorku lidos caur Rīgu

Artis Kalveits, 30.07.2004

Jaunākais izdevums

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistan Airways no novembra uzsāks lidojumus maršrutā Taškenta — Rīga — Ņujorka. Lidojumi caur Rīgas lidostu tiks veikti divas reizes nedēļā, Db informēja SM Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks. Atklājot šo maršrutu, Latvijas aviosabiedrība airBaltic varēs izveidot transkontinentālu tranzīta maršrutu Ņujorka — Rīga — Bangkoka. Kā skaidroja SM Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks, Latvijas nacionālajai lidasbiedrībai airBaltic būs iespēja pārdot fiksētu skaitu savu biļešu uz reisu Rīga — Taškenta — Rīga, kā arī iespēja veikt lidojumus tālāk uz austrumiem no Taškentas — uz Šanhaju, Bangkoku, Tokiju, Deli un citām vietām, izmantojot savus lidojumu kodus. Tāpat tiks veikta lidojumu kodu apmaiņa maršruta segmentā Rīga — Ņujorka. Šonedēļ Taškentā tika izskatīts arī jautājums par kravu tranzīta pārvadājumiem. Panākta vienošanās, ka airBaltic tiek iecelts par Uzbekistan Airways kravu aģentu, ziņo LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistan Airways uzskata Rīgu par stratēģisku virzienu savā darbībā

, 30.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas (Узбекистон хаво йуллари) informē, ka šī gada pirmajā pusgadā maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka kompānija pārvadājusi 7420 pasažierus.

Neskatoties uz to, ka šogad aviokompānijas lidojumi no Taškentas caur Rīgu uz Ņujorku tiek veikti tikai reizi nedēļā, salīdzinot ar divām reizēm nedēļā pagājušajā gadā, procentuāli pasažieru skaits vienā lidojumā ir pieaudzis, Db.lv informē kompānijas pārstāvis Latvijā Azizs Makhamadinovs, kurš norāda, ka joprojām aviokompānija ir vienīgā, kas piedāvā savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju un Ņujorku caur Rīgu un Taškentu.

„Rīga ir un paliek stratēģisks virziens mūsu kompānijai, jo tūristiem no Vidusāzijas joprojām pievilcīga ir kūrortpilsēta Jūrmala, tajā notiekošie pasākumi, piemēram, jauno izpildītāju konkurss Jaunais vilnis. Pateicoties Šengenas vīzai Rīga ir interesanta Āzijas uzņēmējiem un tūristiem, lai plānotu tālāk braucienus uz Eiropas pilsētām”, papildina aviokompānijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic", kas lidojumus no Ukrainas uz Rīgu atsāka trešdien no rīta, tuvākajā laikā uz un no trešajām valstīm pasažieru pārvadājumus sāks nodrošināt vēl piecas aviokompānijas, informē lidostā "Rīga".

Saskaņā ar pašlaik pieejamo lidostas informāciju, regulāros lidojumus trešajām valstīm atsākt plāno "Belavia", kas lidos uz Minsku, "Aeroflot", kas lidos uz Maskavu, "Turkish Airlines", kas lidos uz Stambulu, "Uzbekistan Airways", kas lidos uz Taškentu, kā arī "Wizz Air", kas lidos uz Kijevu un Kutaisi.

Tāpat bez lidojumiem uz Kijevu "airBaltic" plāno atsākt lidojumus uz Minsku, Maskavu, Tbilisi, Sanktpēterburgu un Telavivu.

Lielākā daļa šo aviokompāniju lidojumus plāno atsākt marta beigās vai aprīļa sākumā, līdz ar vasaras sezonas sākumu. To, cik bieži būs lidojumi uz trešajām valstīm, pagaidām lidostā atbildēt precīzi nevarēja, jo visas lidsabiedrības vēl nav iesniegušas savus plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada aprīļa jauna lēto cenu aviokompānija atklāj trīs tiešo lidojumu maršrutus no Rīgas: Londona (Lutona), Oslo (Torp) un Turku.

Par to paziņoja Wizz Air pārstāvji. Iepazīšanās cena ar jauno aviokompāniju vienā virzienā būs 14.99 eiro, ieskaitot nodokļus, bet izņemot maksu par bagāžu. Biļetes varēs iegādāties tikai internetā. Pamazām Wizz Air domā savu lidojumu skaitu no Rīgas palielināt, bet pašlaik uz Londonu un Oslo aviosabiedrība no Rīgas lidos 3 reizes nedēļā, uz Turku- 2 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic, publiskojot jauno ziemas lidojumu grafiku, ziņo par uzlabotu lidojumu sarakstu, taču, pētot maršrutus, redzams, ka daļā tuvāko maršrutu airBaltic šoziem lidos mazāk, kamēr straujš kāpums paredzams Maskavas reisiem.

Ziemas sezonā, kas sāksies 28. oktobrī, airBaltic neveiks lidojumus uz Atēnām, Baku, Bari, Kišiņevu, Dublinu, Nicu, Odesu, Oulu, Simferopoli, Taškentu, Umeu un Venēciju. Tāpat jāpiebilst, ka airBaltic šoziem Oulu vairāk nebūs bāzes lidosta. Savulaik Somijas pilsēta Oulu tika izvēlēta, lai veidotu «tiltu uz Arktiku» un airBaltic veica uz turieni 10- 15 tiešos reisus nedēļā. Tāpat airBaltic atteicies no tiešiem lidojumiem no Umea pilsētas, kā arī papildu lidojumiem no Turku un Vāsas, izņemot lidojumus no šīm pilsētām uz Rīgu un atpakaļ. Pēdējā gada laikā airBaltic ir atteicies jau no puses savu kādreizējo Somijas lidojumu galamērķu un šoziem lidos tikai uz Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Tamperi un Vāsu. Mazāk nekā pērnajā ziemā airBaltic lidos vairākos tuvajos maršrutos - uz Kaļiņingradu 4 reizes nedeļā (bija 7), uz Kauņu - 3 reizes (bija 4), uz Tallinu un Viļņu 28 reizes nedēļā (bija 35). Tāpat mazāk lidojumu šoziem plānots uz Tamperi, Varšavu un Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentiem izdevīgāka cena lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku

Dace Preisa, 12.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas studentiem piedāvā izdevīgāku cenu un atvieglotus noteikumus lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. Tos ieviesusi Uzbekistānas nacionālā aviosabiedrība Uzbekistan Airways, kas ik nedēļu veic regulārus tiešos reisus no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. «Mēs piedāvājam izdevīgāko cenu, tiešo lidojumu bez pārsēšanās un iespēju samazināt savus uzturēšanās izdevumus ASV. To esam panākuši, nodrošinot studentiem iespēju pirkt biļetes par speciālo cenu, kurām atgriešanās laiks pagarināts līdz četriem mēnešiem,» sacīja Hamidillo Magdijevs, Uzbekistan Airways pārstāvis Latvijā. Viņš atzīmē, ka, uzrādot pasi, piedāvājums ir spēkā visiem līdz 28 gadiem veciem jauniešiem. Tagad biļete tiešajam lidojumam no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ ir nopērkama par 325 latiem ieskaitot lidostas nodevas. Izlidošana ar Boeing 767-300 lidmašīnu no Rīgas uz Ņujorku notiek ik ceturtdienu un svētdienu plkst.12.40 pēc Latvijas laika, bet Ņujorkā lidmašīna nosēžas 13.30 pēc Ņujorkas laika. Bez Ņujorkas Uzbekistan Airways nodrošina tiešos lidojumus arī uz Uzbekistānas galvaspilsētu Taškentu. Kopumā «Uzbekistan Airways» strādā vairāk nekā 40 pasaules valstīs. Uzbekistan Airways ir Uzbekistānas nacionālā aviokompānija, kas izveidota 1992. gadā. 1993. gadā aviosabiedrība saņēma Eiropas kvalitātes sertifikātu. Šodien Uzbekistan Airways ir vienīgā aviosabiedrība, kas veic tiešos lidojumos no Latvijas uz ASV. Aviosabiedrības pasažieru pārvadājumu floti veido četri Boeing 767-300, seši Boeing 757, trīs Airbus 310» un trīs »Avro RJ – 85» lidmašīnas. Kopš Uzbekistānas valsts neatkarības atgūšanas, aviācijas biznesa attīstībā Uzbekistānas valsts ir ieguldījusi vairāk kā 1.2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija stratēģiski pieļauj tuvākos gados uzsākt lidojumus uz ASV pilsētu Ņujorku.

«Aviotirgus gadījumā ir tikai viena pilsēta uz kuru būtu vērt lidot un tā ir Ņujorka. Tomēr nākamgad tas noteikti nenotiks, bet nākotnē stratēģiski tuvāko gadu laikā mēs šādu iespēju pieļaujam,» Db norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Iepriekš airBaltic vairākkārt bija pieļāvis iespēju uzsākt starpkontinentālos reisus uz DA Āzijas valstīm, piem. Ķīnu, tomēr arī šie plāni pagaidām tiek atlikti.

«Nākamgad tas noteikti nenotiks. Situācija varētu mainīties 2010. gadā. Šobrīd tirgus ir tāds kāds tas ir – mūsu kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā novembrī bija pat pasažieru plūsmas samazinājums. Rīgā, pateicoties lielai tranzīta pasažieru plūsmai arvien ir pieaugums 8% apmērā. Tomēr šobrīd mēs nevēlamies palielināt riskus,» uzsver B. Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad lidojumus uz Rīgu uzsāks Skandināvijas lidsabiedrība Skyways, kas 10 reizes nedēļā lidos no Gēteborgas, un Izraēlas nacionālās aviokompānijas El Al čārtersabiedrība Sundor, kas vienreiz nedēļā lidos no Telavivas.

Kopumā Rīgas lidostā šovasar darbosies 19 aviokompānijas, raksta Neatkarīgā.

Starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse norāda, ka tuvāko divu gadu laikā Rīgā atgriezīsies KLM Royal Dutch Airlines. Tai gan esot vairāk prasību nekā pārējām tradicionālām aviokompānijām, kas lido no Rīgas. Ja, piemēram, pasažieriem uz gaisakuģi jānokļūst pa peronu un tas ir slidens, tad lidostai jānodrošina paklāji.

Jāatgādina, ka februāra sākumā aviokompānija airBaltic noslēdza sadarbības līgumu ar KLM, nodrošinot tās pasažieriem nokļūšanu caur Amsterdamu, Šipholas lidostu, uz Eiropas un aizjūras galamērķiem. Savukārt airBaltic izpilda lidojumus caur Rīgu uz galamērķiem Austrumeiropā, Krievijā un NVS valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidēji mēnesī vārds Latvia (Latvija angļu valodā) interneta populārākajā meklēšanas portālā Google tiek ievadīts 450 tūkst. reižu, Latvia tourism (Latvija tūrisms) - 135 tūkst. reižu.

Salīdzinot nedēļas, kad informācija par Rīgu meklēta visaktīvāk, un ziņas, kas šajā laikā parādījās ārvalstu interneta vietnēs un medijos, skaidrs, ka līknes augstākie punkti saistīti ar citviet plaši izskanējušiem notikumiem - ASV prezidenta Džordža Buša vizīti Rīgā, Pasaules čempionātu hokejā, NATO sanāk­smi, slavenā hokejista Sergeja Žoltoka bērēm, skandāliem apvītajiem geju un lesbiešu gājieniem. Tāpat intereses augstākie punkti bijuši novērojami uzreiz pēc tam, kad lēto biļešu aviolīnija Ryanair paziņoja, ka uzsāks lidojumus uz Rīgu, kā arī tad, kad Latvija pievienojās Šengenas līgumam. Tomēr visaugstākais punkts līknē tika sasniegts nedēļā, kad plašu atspoguļojumu izraisīja kārtējā Brīvības pieminekļa apgānītāja aizturēšana un tam sekojušie tā brīža iekšlietu ministra Mareka Segliņa neglaimojošie izteikumi par Lielbritānijas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic paplašinās lidojumus starp Ukrainu un Krieviju caur Rīgu; pēc gaisa telpu slēgšanas pieprasījums varētu augt

LETA, 14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic no septembra beigām jau piedāvā izdevīgus nosacījumus lidojumiem uz Krievijas un Ukrainas galvaspilsētām un norāda, ka ir ērti izmantot Rīgu kā tranzītpunktu lidojumiem no Maskavas uz Kijevu, īpaši pēc tam, kad Ukraina, atbildot uz identisku Maskavas lēmumu, no 25.oktobra slēgs savu gaisa telpu Krievijas aviolīnijām.

Kā aģentūrai LETA skaidro airBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags, šajā situācijā varot vilkt paralēles ar situāciju Gruzijas un Krievijas konflikta laikā, kad tika noteikti līdzīgi aizliegumi. Arī tad daudzi pasažieri izvēlējās lidot caur Rīgu. Kopš septembra beigām airBaltic sākusi paplašināt lidojumus starp Krieviju un Ukrainu caur Rīgu.

Jau līdz šim abu valstu iedzīvotāji izmantojuši Rīgu kā tranzītlidostu ceļojumiem gan uz Ziemeļeiropu, gan citiem reģioniem. «Rīga ir tradicionāla pārsēšanās vieta gan Krievijas, gan Ukrainas ceļotājiem,» secina lidsabiedrības pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistānas Aviolīnijas palielinās lidojumu skaitu uz Rīgu

, 09.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas ar nākamā gada martu plāno palielināt lidojumu skaitu maršrutā Taškenta – Rīga un veikt divus lidojumus nedēļā.

Lidojumi šajā maršrutā tiks veikti sadarbībā ar Latvijas aviosabiedrību air Baltic, kas nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem ērtākus pārlidojumus uz Dienvidaustrumāziju, savukārt, Āzijas iedzīvotājiem - nokļūšanu uz Eiropas pilsētām caur Rīgu.

Uzbekistānas Aviolīnijas jau ceturto gadu piedāvā lidojumus maršrutā Taškenta - Rīga – Ņujorka, un nodrošina savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju, Japānu, Koreju.

Pēdējos gadus lidojumi no Taškentas caur Rīgu veikti reizi nedēļā, taču, noslēdzot savstarpējās sadarbības vienošanos ar airBaltic, kompānija saskata lielu attīstības potenciālu un iespēju palielināt lidojumu skaitu caur Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citigroup nolēmusi galu galā nepirkt jaunu lidmašīnu. ASV finanšu sektora jaunie politiskie vadītāji sākuši izmantot savu ietekmi un nosodījuši Citigroup plānu iegādāties jaunu lidmašīnu par 50 miljoniem AS dolāru, ziņo Financial Times.

Vēl otrdien, 27. janvārī, Citigroup uzstāja, ka pabeigs jaunā lidaparāta Dassault Falcon 7X iegādi.

Baltā Nama pārstāvis Roberts Gibs (Robert Gibbs), paužot jaunā ASV prezidenta Baraka Obamas viedokli šajā sakarā, sacīja, ka "šobrīd šis nav labākais veids kā izmantot naudu. Šī nauda labāk jāiegulda aizdevumu nodrošināšanai bankas klientiem".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Air Lithuania» paplašina savu maršrutu tīklu

Aivars Mackevics [email protected], 19.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu lidsabiedrība Air Lithuania piedāvās jaunus maršrutus. Sākot ar 27. martu sešreiz nedēļā lidos maršrutā Hamburga – Luksemburga. Turklāt vasaras sezonā (28. maijs – 3. septembris), katru sestdienu lidsabiedrība lidos no Minhenes un Ķelnes uz Palangu. Turpretī no šī gada 27. marta tā lidos no Palangas uz Maskavu divreiz nedēļā. Līdz ar jaunā lidojumu plāna pieņemšanu, papildus lidojums uz Oslo (5 reizes nedēļā) tiks turpināts uz Gdaņsku. Tas pats attiecas lidojumam uz Bilundu (5 reizes nedēļā), kas tiks turpināts uz Varšavu. Pērn lidsabiedrība pārvadāja 54.500 pasažierus, kas ir par 24% vairāk kā 2003. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena maršruts no Viļņas līdz Tallinai atkarīgs no Latvijas un Igaunijas vienošanās

LETA/BNS, 27.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Viļņu un Rīgu pagarināšana līdz Tallinai ir atkarīga no Latvijas un Igaunijas amatpersonu lēmumiem, trešdien paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Trešdienas rītā atklājot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Rīgu, Skuodis žurnālistiem teica, ka Latvija un Igaunija pašlaik diskutē par dzelzceļa satiksmi starp Rīgu un Tartu, kuram varētu pielāgot arī līnijas starp Viļņu un Rīgu kursēšanas grafiku.

"Man ir ļoti grūti runāt par projektiem, kurus tieši nevaru ietekmēt, jo vispirms par to ir jāvienojas Igaunijas un Latvijas pusei," trešdien Viļņā žurnālistiem sacīja Skuodis, atbildot uz jautājumu, vai pašreizējā valdības sasaukuma laikā varētu sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Tallinu.

"Jau notiek sarunas par savienojumu starp Rīgu un Tartu, un mums ir [dzelzceļa] savienojums no Tartu uz Tallinu. Ja tiks izveidots savienojums starp Rīgu un Tartu, es domāju, ka mēs varēsim pielāgot kustības grafikus [maršrutam Viļņa-Rīga]," klāstīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Pilna intervija ar Lattelecom Rīgas maratona direktoru: Ceļā uz zeltu

Linda Zalāne, 02.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom Rīgas maratons nav tikai priecīgas skrējēju sejas, izlieti sviedri un sportotprieks. Šim pasākumam ir savs devums Latvijas tautsaimniecībā

Nolūkā noskaidrot to, cik lielu «naudas pēdu» maratona norises dienās atstāj skrējēji un viņu līdzjutēji, veikts pētījums. Par to plašāk DB stāsta SIA Nords Event Communications valdes priekšsēdētājs, Lattelecom Rīgas maratona direktors Aigars Nords un pētījuma veicējs SIA KEKonsultācijas valdes priekšsēdētājs Elmārs Kehris.

Šogad maijā notiks 28. Lattelecom Rīgas maratons. Cik gadus Jūs esat pie šī pasākuma organizēšanas stūres?

Aigars Nords (A.N.): Šis būs 12. maratons, kuru organizēsim. Protams, ja atskatās uz to laiku, kad sākām, toreiz situācija bija cita. Skriešana nebija tik populāra, un arī mēs paši taustījāmies un domājām, kā šādu pasākumu noorganizēt, jo nevienam nebija pieredzes šajā jomā. Nezinājām, kā pareizi jāveic laika atskaite, kur ražo medaļas, kā pareizi rīkoties, lai varētu slēgt ielas. Nebija arī kam palūgt padomu. Paši kā komanda bijām braukuši uz ārvalstu maratoniem, taču tur pieredzi guvām tikai kā dalībnieki. Skaidras vīzijas mums nebija, un valdīja neziņa par to, kā un vai šis pasākums gūs atsaucību. Tā bija mana un komandas vēlme pamēģināt, jo mums pašiem patika skriet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Emirates» apgūst Ziemeļameriku un ievieš elektronisko biļešu sistēmu

Aivars Mackevics [email protected], 21.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Emirates ir iestājusies īpaši ekskluzīvā klubā. Tagad pārvadātājs, ar atrašanās vietu Dubaijā, apkalpo piecus kontinentus. Maršrutu tīkls, ieskaitot jauno gala mērķi Ņujorku, aptver 76 pilsētas 53 valstīs. Uz citām ASV, Kanādas un Dienvidamerikas lielām pilsētām lidsabiedrība lidos vēl šogad. Emirates jaunajā maršrutā Dubaija – Ņujorka izmanto Airbus A-340-500. Šajā reaktīvajā lidmašīna, kas domāta garajiem lidojumu maršrutiem, ir atsevišķas pirmās klases kabīnes, kur katras iekārtošana izmaksāja lidsabiedrībai 175 000 ASV dolārus. Emirates ir uzsākusi elektroniskās biļešu izsniegšanas sistēmas darbību. Pateicoties jaunajai sistēmai, klienti biļetes var pasūtīt elektroniski no Dubaijas uz 75 citiem Emirates gala mērķiem un no 26 citām pilsētām uz 19 valstīm. Pārējos lidsabiedrības gala mērķos elektronisko biļešu sistēmu lidsabiedrība plāno ierīkot nākošo divpadsmit mēnešu laikā. Pašlaik elektroniskās biļetes uz Emirates reisiem var nopirkt firmas biļešu rezervēšanas centros. Turklāt Eiropā šis pakalpojums sākot ar 15. jūniju būs pieejams caur sistēmu Galileo. Lidsabiedrība vēlas tikai viena gada laikā savu elektronisko biļešu pakalpojumu visā pasaulē piedāvāt arī caur citām Globālajām rezervēšanas sistēmām (Global Distribution Systems). Šeihs Ahmed bin Saeed Al-Maktoum, Emirates valdes priekšsēdētājs ir skaidrojis, ka „elektroniskās biļetes ir progresīva biļešu rezervēšanas metode. Un, ka Emirates vienmēr cenšas piedāvāt saviem klientiem vērtīgus pakalpojumus. Elektroniskās biļetes esot tikai vēl viens pierādījums, ka Emirates filozofija ir orientēta uz klientiem. Tā ir balstīta uz jaunām tehnoloģijām, ir daudz uzticamāka nekā līdzšinējās sistēmas kā arī daudz drošāka.” Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā bāzētā PrimeraAir sāk tirgot biļetes lidojumiem no Eiropas uz ASV

Lelde Petrāne, 20.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā aviokompānija PrimeraAir paziņojusi par trīs jaunām bāzes stacijām Eiropā - Londonā (Stansted, STN), Parīzē (Charles de Gaulle, CDG) un Birmingemā (BHX), lai sāktu lidojumus uz Ņujorku (EWR) un Bostonu (BOS), sākot ar 2018. gada aprīli. 2017. gada vasaras beigās tiks atklāti vēl divi transatlantiskie galamērķi.

«Ar jaunajām Airbus A321neo nodrošināsim lidojumus maršrutos, kuros ierasts izmantot platfizelāžas lidmašīnas. Pateicoties šo lidaparātu augstajai izmaksu efektivitātei un aprīkojumam, lidojumos no Eiropas varēsim piedāvāt zemas cenas,» saka PrimeraAir komercdirektore un viceprezidente Anastasija Višņakova.

Jaunajā lidmašīnā būs pieejamas divas klases – ekonomiskā un biznesa. Visiem pasažieriem būs iespēja lidojumu laikā izmantot bezvadu internetu un uzlādēt elektroniskās ierīces.

Lidojumi uz ASV tiks uzsākti 2018. gada aprīlī un būs pieejami visa gada garumā. No visām Eiropas bāzes stacijām PrimeraAir katru dienu nodrošinās lidojumus uz Ņujorku, bet četras reizes nedēļā – uz Bostonu. Biļetes nopērkamas interneta vietnē primeraair.com no 2017. gada 20. jūlija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Polijas degvielas ērglis Orlen medīs Latvijā

Madara Laicāne, Miks Lūsis, Db, 08.10.2008

Latvijā ir jāsāk ar Rīgu, lai attīstītu brendu un domātu par tālāku attīstību. Tirgus iekarošanu nevar sākt ar perifēriju — rajonu apgūšana varētu būt otrais posms, uzsver Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PKN Orlen tuvāko nedēļu laikā sola atklāt konkrētus plānus par ienākšanu Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā.

Veicot Latvijas tirgus izpēti, PKN Orlen veikusi pārrunas ar vairākiem Latvijas degvielas tirgotājiem, visticamāk, apspriežot to iespējamo iegādi, uzzināja Db. "Mēs arvien vēl esam ieinteresēti Latvijas tirgū, taču detalizētāka informācija tiks publiskota dažu nedēļu laikā," Db paskaidroja PKN Orlen preses pārstāvis Davids Pekažs (Dawid Piekarz). Savukārt vairāki Latvijas degvielas tirgus dalībnieki pieļauj, ka Orlen uz Latviju nenāks.

Atklās kārtis

Baltijas valstīs vienīgā naftas pārstrādes kompleksa Mažeiķu nafta īpašnieks PKN Orlen savus plānus par ienākšanu Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā līdz šim nav slēpis, bet nav arī konkretizējis. Grupas stratēģijā 2007. - 2012. gadam minēts, ka līdz 2012. gadam paredzēts sasniegt vismaz 20% līdzdalību Baltijas valstu tirgos. PKN Orlen vadītāja vietnieks Voicehs Heidels (Wojciech Heydel) iepriekš (Db, 10.09.2007.) aģentūrai Reuters norādīja, ka Lietuvas un Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū plāno iegūt 10 - 15%. Nedz Latvijas tirgus iekarošanai atvēlēto naudas summu, nedz Latvijā plānoto DUS skaitu D. Pekažs joprojām atklāt nevēlējās, norādot, ka uz šiem un citiem jautājumiem atbildes taps zināmas šā gada novembra sākumā, kad paredzēts publiskot visas PKN Orlen stratēģijas detaļas, tostarp arī plānus attiecībā uz Baltijas valstīm. "Pašlaik mēs gatavojamies aktualizēt mūsu stratēģiju saskaņā ar atsevišķu tirgus segmentu," atzīmēja D. Pekažs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir nepieņemami, ka airBaltic maksā lielāku cenu nekā Ryanair. Faktiski Latvijas valsts dotē Ryanair un izkropļo konkurenci, intervijā Neatkarīgajai norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks.

Viņš arī atzīmē, ka nezina, vai Ryanair pēc pieciem gadiem vēl lidos uz Rīgu, bet airBaltic lidos. Tas esot pilnīgi skaidrs.

Runājot par konfliktu ar lidostu, airBaltic prezidents skaidro: «Rīgas lidostas 2004.gada līgums ar Ryanair ir ar ļoti labvēlīgiem nosacījumiem. Mums ar Rīgas lidostu ir līgums, kas garantē tos pašus nosacījumus, bet iepriekšējā Rīgas lidostas vadība šos nosacījumus ignorēja, tāpēc izveidojās ass konflikts, kas tagad tiek risināts tiesā. Tiesas sēde ir atlikta līdz aprīlim. Jautājumu izskata arī Konkurences padome. Ar jauno lidostas vadību mums nav domstarpību par problēmas būtību. Mēs esam vienojušies par visiem jautājumiem, kas skar šo līgumu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ziemas sezonā lidostā Rīgā divi jauni galamērķi

Dienas Bizness, 28.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga līdz ar ziemas lidojumu saraksta ieviešanu tiks atklāti divi jauni galamērķi – uz Līdsu (Bredfordu) un Eindhovenu, kamēr uz vairākiem galamērķiem, ieskaitot Kijevu, Minheni, Varšavu, Helsinkus u.c., tiks palielināts lidojumu skaits.

Līdz gada beigām lidosta Rīga kopumā plāno apkalpot piecus miljonus pasažieru.

Uz Līdsu (Bredfordu) Lielbritānijā lidojumus no 30. oktobra uzsāks aviokompānija Ryanair. Tas būs jau sestais Īrijas lidsabiedrības galamērķis Lielbritānijā. Šoziem kopumā Ryanair apkalpo 15 maršrutus uz Rīgu un no tās.

No 9. decembra lidsabiedrība Wizz Air lidos uz Nīderlandes pilsētu Eindhovenu.

Aviokompānija Finnair ziemas sezonā palielina reisu skaitu uz Helsinkiem - plānoti 17 reisi nedēļā. Lidojumu skaitu palielinājusi arī aviokompānija Aeroflot, kas tagad lidojumus uz Maskavu, Šerementjevas lidostu veiks divreiz dienā. Savukārt aviokompānija LOT uz Varšavu ziemas sezonā lidos deviņas reizes nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu tendences rāda, ka arī uzturēšanās laiks krastā palielinās, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kruīzu ceļojumi šobrīd ir viens no straujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē, ko ik gadu izmanto aptuveni 23 milj. pasažieru. Tirgus tendences liecina, ka līdz 2030. gadam kruīza pasažieru skaits varētu pieaugt vēl par trešdaļu, atklājot arī jaunus tūrisma maršrutus un tirgus nišas, norāda Rīgas Brīvosta. Tās dati liecina, ka pēdējo gadu laikā Rīgas ostā ir vērojams kruīzu pasažieru skaita pieaugums. Kopumā pagājušajā gadā Rīgu apmeklēja 86 kruīza kuģi, ar kuriem uz galvaspilsētu tika atvesti 87,4 tūkst. pasažieru no vairāk nekā 120 pasaules valstīm Līdz ar to pasažieru skaits, salīdzinājumā ar 2016. gadu, ir pieaudzis par 22,4%. Rīgas Brīvosta norāda, ka ir sasniegts desmitgades pasažieru pārvadājumu rekords.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» biežāk lidos uz Maskavu

Aivars Mackevics [email protected], 21.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 2006.gada 8.maija lidsabiedrība British Airways palielinās regulāro lidojumu skaitu maršrutā Maskava – Londona līdz 18 reisiem nedēļā. Jaunie reisi tiks veikti no Maskavas otrdienās, sestdienās un svētdienās no Domodedovo uz Hītrovas lidostu. Atpakaļreisi tiks notiks pirmdienās, piektdienās un sestdienās. Jaunajos reisos, kā arī papildus reisā sestdien, lidos Airbus 320 lidmašīna, kas ir aprīkota ar Club Europe un Euro Traveller kabīnēm. Visus pārējos lidojumus veiks Boeing 767. Ņemot vērā agro izlidošanas laiku, lidojumi galvenokārt ieinteresēs pasažierus, kas lidos caur Londonu uz Ziemeļamerikas un Dienvidamerikas, Āzijas un Austrālijas valstīm. Līdz ar jauno reisu ieviešanu lidsabiedrība paredz pieprasījuma pieaugumu vismaz divās reizēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pārvadātājs "Elron" plāno sākt pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu, Tartu un Tallinu ne vēlāk kā šī gada oktobrī, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" (PV) pārstāvji.

PV informē, ka patlaban starpministriju līmenī ir panākta konceptuāla vienošanās par PV un "Elron" sadarbības uzsākšanu pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai starp Rīgu, Tartu un Tallinu.

Kompānijā informē, ka līdz šim diskutēts, ka Igaunijas pārvadātājs varētu pagarināt savu esošo maršrutu Tallina-Tartu-Valga vienreiz dienā līdz Rīgai.

Vilciena atiešana no Valgas uz Rīgu plānota vakarā, bet no Rīgas uz Valgu rīta pusē. Latvijas pusē vilcienam pieturot Valmierā, Cēsīs, Siguldā un Zemitānos.

PV pārstāvji piebilst, ka līdz tam Igaunijas pārvadātājam jāpaveic zināmi mājasdarbi, piemēram, jāiziet sertifikācijas process vilcienu izmantošanai Latvijas teritorijā un VAS "Latvijas dzelzceļš" infrastruktūrā, jāaprīko sastāvs ar nepieciešamo aprīkojumu un jāpielāgo apziņošanas sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Qantas Airways līdz 2025.gada beigām plāno sākt pasaulē garāko tiešo lidojumu

LETA--AFP, 02.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas nacionālā aviokompānija "Qantas Airways" pirmdien paziņoja, ka līdz 2025.gada beigām plāno sākt pasaulē garākos komerciālos tiešos lidojumus no Sidnejas uz Londonu, pasažieriem tajos pavadot 19 stundas.

Aviosabiedrība norāda, ka pēc piecu gadu plānošanas tā pasūtījusi 12 lidmašīnas "Airbus A350-1000", lai nodrošinātu tiešos lidojumus uz Londonu, kā arī Ņujorku.

Tiešos reisus no Sidnejas paredzēts sākt līdz 2025.gada beigām, un plānots, ka vēlāk šādi lidojumi tiks veikti arī no Melburnas.

"Jauna veida lidmašīnas nodrošina jaunas iespējas," sacīja "Qantas Airways" vadītājs Alans Džoiss.

Aviokompānijas šobrīd piedāvātais garākais lidojums ir no Pērtas uz Londonu, kurā pasažieriem jāpavada 17 stundas.

Savukārt šobrīd garāko tiešo lidojumu pasaulē nodrošina Singapūras nacionālā aviokompānija "Singapore Airlines" no Singapūras uz Ņujorku, un tā ilgums ir aptuveni 19 stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Riga Fashion Week 2017 kā inovāciju etalons

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*, sagatavoja Annija Apsīte, 07.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izgudrošana un būšana inovatīviem attiecas ne tikai uz jauniem produktiem un pakalpojumiem jau ierastās un pašsaprotamās industrijās.

Lai būtu soli priekšā pasaulei, jebkuru lietu izgudrotājiem un dizaineriem jābūt radošiem un inovatīviem. Lai spētu noturēt savu ietekmi, ikvienam jābūt inovatīvam un radošam. Jābūt progresīvi domājošam un galu galā - progresīvam savā rīcībā. Modes dizaineri noteikti ir vieni no viedākajiem un talantīgākajiem, kuriem ir skaidra vīzija par mūsdienu pasauli. Viņi spēj ne tikai izgudrot inovatīva izskata un stila drēbes, bet tās vienlaikus rada arī funkcionāli pareizas no dizaina, materiāla un krāsu aspektiem. Atšķirībā no produktu izgudrošanas citās jomās, modes pasaulē izgudrotāji jeb dizaineri ir pamanīti un kļūst par stilīguma, mūsdienīguma un funkcionalitātes paraugiem. Visbiežāk jauno izgudrojumu krāsa, materiāls un stils nav tas, kas nosaka jaunā produkta veiksmi vai neveiksmi, ieejot pasaules tirgū. Savukārt modes pasaulē krāsa, materiāls (audums) un stils (izskats), kopā savienojot, veido kombināciju, kas nosaka to, vai jaunais dizains atradīs vietu tirgū. Sava zīmola aizsargāšana (tāpat kā veiksmīgi izstrādāta dizaina aizsargāšana) ir ārkārtīgi būtiska. Preču zīmju reģistrēšana (un mazo burtiņu TM pievienošana pie sava zīmola nosaukuma), kā arī patenta reģistrēšana ir atslēga, kā aizsargāt sev piederošo izgudrojumu. Var droši teikt, ka neviens nevēlētos redzēt konkurentu nopelnām no paša radītajām veiksmīgajām biznesa idejām, kuras jums ļāvušas nopelnīt naudu un kuras ar jūsu pūlēm ir iepazīstinātas ar pasauli. Gribu atgādināt, ka preču zīmes un patenta reģistrēšana nav dārga un ir ļoti rekomendējama.

Komentāri

Pievienot komentāru