Citas ziņas

Uz Sāremā - mazāk braucēju

Vēsma Lēvalde, Db, 11.09.2008

Jaunākais izdevums

No šā gada 30.maija līdz 31.augustam prāmju kompānija SSC Ferries maršrutā Ventspils – Mintu – Ventspils (Sāremā, Igaunijā) pārvadājusi 11 892 pasažierus un 3090 transporta līdzekļus, informē SSC Ferries Ventspils biroja vadītāja Andrīna Žagare.

Šajā sezonā slikto laika apstākļu dēļ braucēju skaits bijis mazāks, nekā pērn, kad pārvadāti 15 062 cilvēki un 2411 transporta līdzekļi. Kā raksta Igaunijas reģionālais laikraksts Meie Maa, pēc tūrisma uzņēmumu lūguma Sāres apriņķis, kurā ietilpst Sāremā sala, meklē iespējas Mintu - Ventspils prāmju līnijas darbības turpināšanai, lai arī tā nes zaudējumus. Arī Sāremā tūrisma fonds, kurš apvieno vietējos tūrisma uzņēmējus, ir apliecinājis, ka arī šis tūristu daudzums salas tirdzniecības un ekonomikas uzturēšanai ir ļoti svarīgs.

Šogad no braucēju kopējā skaita pakalpojumu izmantojuši 30% igauņi (3561) un 30% latvieši (3560), 15% lietuvieši (1816), 10% vācieši (1129) un 6% (727) somi. Vairāk braucēji bijis virzienā no Mintu uz Ventspili – 6050 cilvēku, bet mazāk no Ventspils uz Mintu - 5842 cilvēku.

Igaunijas prāmju kompānija SSC Ferries, kas apkalpo prāmja līniju, piedāvāja arī pakalpojumu "12 jūdžu kruīzs" – pusotru stundu ilgu braucienu pa Ventas upi un Baltijas jūru. Sezonas laikā iespēju doties kruīzā izmantoja 4342 pasažieri.

Jau tradicionāli daudzas ventspilnieku ģimenes, skolēni un viņu audzinātāji skolas gada sākšanos atzīmē vizinoties ar prāmi. Šogad šo iespēju izmantoja 391 pasažieri.

Prāmja līniju Ventspils-Mintu atklāja 2005.gada 17. maijā. Pārvadājumi tiek veikti ar prāmi "Scania", kurš var uzņemt 276 pasažierus un līdz 80 vieglās automašīnas un autobusus un šo līniju apkalpo Igaunijas prāmju kompānija "SSC Ferries". Pārbrauciena ilgums no Ventspils līdz Mintu ostai ir četras stundas. Mintu osta atrodas uz Igaunijas lielākās salas Sāremā – 43 km no Kuresāres, Sorves pussalā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Db.lv viesojas Igaunijas senākajā amatalus darītavā

Ilze Žaime, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Pihtla õleköök» ir Igaunijas senākā amatalus darītava, kas nodarbojas gan ar Sāremā tradicionālā alus izgatavošanu, gan brūvē izsmalcinātu amatalu, kuru piedāvā restorāniem un bāriem. Tā «met acis» arī uz Latvijas tirgu.

Alus darītavas dibinātāja Arveta Vali (Arvet Väli) brāļa dēls Alo Vali (Alo Väli) pievienojās ģimenes uzņēmumam pirms sešiem gadiem. Tieši viņam ir jāpateicas par amatalus recepšu izstrādi un jauno alus veidu ienākšanu darītavas piedāvājumā. Pats viņš vēl aizvien atzīst, ka bizness ir attīstības stadijā, taču nākotnes plāni ir lieli, tai skaitā eksports uz Latviju un Somiju.

«Pihtla õleköök» radītais alus ir iegādājams viscaur Igaunijas veikalos un bāros, kas specializējas amatalus tirdzniecībā, kā arī lielveikalos. Tieši rudens un ziema ir tas laiks, kad darītavas saimnieki varēs brīvāk pievērsties jautājumam par eksporta attīstību, jo vasarā lielākā daļa alus paliek turpat Sāremā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju satiksmes izveidošana starp Igaunijas Sāremā salu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem, secināts pētījumā, ko pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas Saarte Koostookogu pasūtījuma veikusi Igaunijas kompānija Arenguruum.

Pētījumā tika analizētas iespējas sākt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils un Kuresāre - Rīga. Kompānija Kihnu Veeteed ir ieinteresēta ar prāmi Reet nodrošināt satiksmi maršrutā Mentu - Ventspils, bet kompānija Sea Wolf Express ar peldlīdzekli A-902 - maršrutā Romasāre - Rīga.

Maršrutam Mentu - Ventspils atbilstoši optimistiskai prognozei pirmajos gados būtu nepieciešams vairāk nekā 100 000 eiro atbalsts gadā, tomēr tas astoņu gadu laikā kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārijā gadā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, norādīts pētījumā.

Tajā uzsvērts, ka optimistiskā scenārija gadījumā maršruta Mentu - Ventspils atvēršana tūristu pieplūduma dēļ Sāremā dotu sociāliekonomisku labumu divus līdz trīs miljonus eiro gadā, bet piesardzīga scenārija gadījumā - vienu līdz divus miljonus eiro gadā. Pozitīvā gadījumā pa jūru Sāremā gadā ierastos papildu 10 000 līdz 20 000 tūristu, bet pesimistiskā gadījumā - 7000 - 11 000 tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Igaunijas salām!

Ilze Žaime, 18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas salas, kas no Latvijas ir tikai pāris stundu brauciena attālumā, patiks pat visizvēlīgākajiem ceļotājiem.

Ir divi veidi kā nokļūt uz Igaunijas lielākās salas Sāremā - ar lidmašīnu no Tallinas vai ar prāmi no ostas pilsētiņas Virtsu. Lidmašīna uz salu dodas divas reizes dienā un viena lidojuma cena ir 26 eiro. Savukārt prāmis kursē vairāk nekā divdesmit reižu dienā - no agra rīta līdz vēlam vakaram. Biļetes cena vieglajam automobilim ir 8 eiro, kā arī katrai personai jāiegādājas pasažiera biļeti - 3 eiro pieaugušajiem, 1,5 eiro skolēniem.

Aktīvā dzīvesveida piekritējiem salas apceļošana būs piemērota ar velosipēdiem. Sala ir pilnībā plakana, nebūs jārēķinās ar kalniem. Kempingi jūras krastā ir katrā piekrastes ielokā. Ja līdz prāmja piestātnei vēlaties nokļūt ar sabiedriskā transporta palīdzību pa zemes ceļiem, vislabākie savienojumi ved caur Tartu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Sāremā pašvaldība nolēmusi rīkot konkursu, lai izraudzītos prāmju satiksmes operatoru maršrutam starp Mentu ostu Sāmsalā un Ventspili, vēsta reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Operators tiks meklēts uz pieciem gadiem, par konkursa kritēriju nosakot zemāko cenu. Kā laikrakstam «Saarte Haal» sacījusi Sāremā pagasta vecākā vietniece Marili Nītsa, par konkrētām summām vēl nav runa, jo vispirms tiks gaidīti konkursa rezultāti.

«Kad beigsies konkurss, noskaidrosies nepieciešamo subsīdiju apjoms, kuru segšanu gatavojas uzņemties Ventspils brīvosta un Sāremā pašvaldība,» viņa norādījusi.

Pēc Nītsas teiktā, subsīdiju apmēru var noteikt, vienīgi balstoties uz agrākajām šā maršruta izmaksām vai uz kuģu maršrutu analīzi, kas veikta pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas «Saarte Koostookogu» pasūtījuma.

Šī analīze liecina, ka prāmju satiksme maršrutā Ventspils-Mentu iespējama vienīgi ar sabiedriskā sektora atbalstu un vajadzīgā summa pirmajos trijos gados varētu sasniegt 900 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecere jau šovasar atklāt prāmju satiksmi starp Ventspili un Igaunijas Sāremā salu acīmredzot būs jāatliek, jo sagatavošanās darbi ievilkušies garumā, ziņo Sāremā laikraksts «Saarte Haal».

«Lai gan cerējām atklāt prāmju satiksmi jau 2019.gada vasarā, tomēr ar šo maršrutu saistītās procedūras dažādu iemeslu dēļ diemžēl ieilgušas,» avīzei pastāstījis Sāremā pašvaldības vadītājs Madiss Kallass. Pēc viņa teiktā, prāmju līniju, visticamāk, izdosies atklāt 2020.gadā.

Igaunijas kompānija «Arenguruum» pērn martā pēc Sāremā biznesa un nevalstisko organizāciju asociācijas «Saarte Koostookogu» pasūtījuma veica pētījumu, kas liecināja, ka prāmju satiksme starp Sāmsalu un Latviju būtu sociālekonomiski izdevīga, tomēr tā, visticamāk, būtu nerentabla, ja notiktu tikai uz komerciāliem pamatiem.

Tika lēsts, ka maršrutā Mentu-Ventspils saskaņā ar optimistiskām prognozēm pirmajos gados būtu vajadzīgas dotācijas, kas pārsniegtu 100 000 eiro gadā, tomēr astoņu gadu laikā tas kļūtu pašpietiekams. Pesimistiskā scenārija gadījumā šim maršrutam būtu nepieciešami 300 000 eiro gadā, bija norādīts pētījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp Sāremā un Stokholmu vasaras sezonā būs regulārā tiešā aviosatiksme, kuru subsidēs Igaunijas salas pašvaldība.

To paredz līgums, kuru Sāremā pašvaldība parakstījusi ar Zviedrijas aviokompāniju "Braathens Regional Airlines", vēsta pašvaldības preses dienests.

Līguma termiņš ir trīs gadi.

Reisi starp Kuresāri un Stokholmas Brommas lidostu notiks no 15.maija līdz 18.septembrim pirmdienās un piektdienās ar turbopropelleru lidmašīnu "ATR 72-600", kurā ir 72 sēdvietas.

Lidojuma ilgums būs nepilna stunda.

Lai subsidētu šos reisus, Sāremā pašvaldība piešķīrusi 180 000 eiro.

"Šis starptautiskais aviomaršruts pavērs pilnīgi jaunas iespējas Sāremā iedzīvotājiem, jo no Kuresāres Stokholmas centrā varēs nokļūt nepilnā stundā. Arī Sāremā kļūs pieejama miljoniem Zviedrijas iedzīvotāju, kuri līdz šim atteikušies no domas doties uz salu ērtu transporta savienojumu trūkuma dēļ, un izvēlējušies citus galamērķus," sacījis Sāremā pašvaldības mērs Madiss Kallass.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Lielākie tūrisma objekti - viena apsaimniekotāja rokās

Ilze Žaime, 26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākās salas Sāremā galvenie apskates objekti - Kāli meteorīta krāteris apriņķa vidienē, Pangas klintis salas ziemeļu krastā un Anglas vējdzirnavu pakalns ar četrām 19.gs koka dzirnavām ir viena apsaimniekotāja rokās.

Uzņēmēja Alvera Sagura dzimtā vieta ir Sāremā, un vairākus gadus viņš darbojies mežu apsaimniekošanas nozarē ģimenes uzņēmumā. Tūrismam A. Sagurs pievērsies pirms 30 gadiem, kad salā sāka attīstīties viesu uzņemšana.

Nesen A. Sagurs iegādājās Anglas vējdzirnavām blakus esošo kokapstrādes kompleksu, kur plāno izveidot jaunu apmeklētāju centru un nodrošināt aktivitātes, kas ļautu ielūkoties tajā, kā darbi veikti senatnē.

Anglas apmeklētāju centrā viņš jau izveidojis vērienīgu kolekciju ar seniem instrumentiem, kas ir viena no lielākajām antīko instrumentu kolekcijām Igaunijā, ja ne visā Ziemeļeiropā.

Zemi, kas ietver šos ievērojamos Sāremā apskates objektus, A. Sagurs nomā. Sākotnēji viņš attīstīja viesiem ērtus stāvlaukumus un informācijas stendus, taču laika gaitā viņš katrā no apskates vietām izveidojis arī vasaras kafejnīcas un restorānus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sāks sarunas ar uzņēmumu «Kihnu Veeted» par prāmju satiksmi starp Mentu un Ventspili

LETA--BNS, 07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāremā pašvaldība nolēmusi sākt sarunas ar Igaunijas kompāniju «Kihnu Veeteed» par prāmju satiksmes atjaunošanu starp Mentu un Ventspils ostām, vēstīja Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.

«Kihnu Veeteed» bija vienīgā kompānija, kas piedalījās publiskajā iepirkuma konkursā ar diviem kuģiem, no kuriem viens tika atzīts par piemērotu konkursa nosacījumiem. Pašvaldība tagad sagaida, ka kompānija 15 dienu laikā iesniegs konkrētu piedāvājumu.

Ja būs iespējams, prāmju satiksme starp Mentu un Ventspili tiks atjaunota nākamajā vasarā.

Veiksmīga iepirkuma gadījumā uzvarētājs «Kihnu Veeteed» iegūs piecu gadu līgumu Mentu-Venspils prāmju līnijas apkalpošanai.

Pašvaldība sagaida, ka regulāra prāmju satiksme ik gadu sezonā no 1.jūnija līdz 31.augustam tiks nodrošināta vismaz trīs reizes nedēļā. Precīzāks prāmju satiksmes periods, grafiks un biežums tiks noteikts līgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ING Renault F1 komanda atbrīvojusi no pienākumiem komandas braucēju Nelsonu Pikē (Nelson Piquet). Nelsona aiziešanas no komandas pamatā ir mutiska vienošanās par to, ka abām pusēm tas būtu labākais iznākums.

Nelsona Pikē vietu ieņems jaunais francūzis Romāns Grosžans (Romain Grosjean), kas kļūs par otro ING Renault F1 komandas braucēju. Pirmās sacīkstes Romāns Grosžans kopā ar Fernando Alonso aizvadīs jau šajā nedēļas nogalē Valensijā, kur notiks Eiropas Grand Prix posms.

Šajā sezonā Romāns Grosžans ir bijis komandas trešais braucējs, un piedalījies visos līdz šim notikušajos posmos. 23 gadus vecos braucēju Renault atbalstījis jau kopš 18 gadu vecuma, kad Romāns iesaistījās Renault Braucēju Attīstības programmā. 2006.gadā Romāns Grosžans izcīnīja Franču Formulas Renault titulu, 2007.gadā viņš kļuva par Formula 3 Euro Series čempionu, savukārt 2008.gadā uzvarēja GP2 Asia čempionātā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Klientu trūkuma dēļ slēdz SPA Sāremā

S. Dieziņa, 05.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu trūkuma dēļ uz diviem mēnešiem tiek slēgtas divas SPA viesnīcas Sāremā salā Igaunijā, bet pārējās centīsies savilkt galus, ziņo www.dv.ee.

Ekonomiskais kritums bijis tik spēcīgs, ka klientu vienkārši nav – tagad ar visu klientu izvietošanu tiks galā viena viesnīca, tā divu viesnīcu slēgšanu pamato Kuressaare Sanatorium administrācija. Viesnīca Sāremā Valss un Ruutli slēgtas līdz 28. februārim, atvērta palikusi tikai Meri. Kuressaare Sanatorium valdes loceklis Ivars Vips situāciju nekomentēja. Sāremā tuvumā esošās Hāpsalas SPA viesnīcas Laine vadītāja pienākumu izpildītājs Velli Prūli sāremiešu lēmumu slēgt viesnīcas uzskata par saprātīgu. «Ņemot vērā, cik daudz SPA viesnīcu ir Sāremā, šāds lēmums ir pareizs,» tā viņš. Prūli sacīja, ka viesnīcu Laine nav domāts slēgt. Iespējams, klientu būs par pāris procentiem mazāk, taču spriežot pēc rezervācijas uz šodienu, to skaits ir pietiekams, lai viesnīca strādātu, tā V. Prūli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nākamgad Sāremā piestās rekordliels skaits kruīza kuģu

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek paredzēts, ka 2013. gadā Igaunijas lielākajā salā Sāremā piestās 15 kruīza kuģi, kas būs lielākais skaits šīs salas vēsturē, raksta The Baltic Course.

«2013. gadā piestāšanai Sāremā pieteikušies 15 kruīza kuģi, kas rada cerības, ka sala kļūs arvien iecienītāka tūristu vidū,» vietējam laikrakstam pauda a/s Tallinna Sadam pasažieru un kruīza kuģu nodaļas vadītājs Sirle Arro (Sirle Arro).

Viņš pauda, ka Sāremā osta ir vienīgā Ziemeļvalstīs, kas specializējas tikai kruīza kuģu uzņemšanā. Palielinoties pasažieru transportam, tālāk attīstīties varētu arī salas osta, norādīja S. Arro.

Paredzams, ka kuģi uz salu atvedīs vairāk nekā 7600 tūristus. Šogad Sāremā ostai pieteikušies vien trīs kruīza kuģi ar kopējo pasažieru skaitu 1,1 tūkst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sāremā salas pašvaldība izpētīs piecu Igaunijas kuģu kompāniju interesi nodrošināt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju, ziņo reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Pašvaldība vērsusies pie uzņēmumiem «Lindaliin», «TS Laevad», «Tallink Grupp», «Kihnu Veeteed» un «Saaremaa Laevakompanii» un gada atbildes līdz 1.decembrim.

Uzņēmumu aptaujāšana ir daļa no sākotnējā pētījuma par iespēju atklāt prāmju satiksmi starp Sāremā un Latviju. Sākotnējo pētījumu paredzēts pabeigt līdz decembra vidum.

Sāremā Mentu ostas pārstāvji šonedēļ Latvijā tiksies ar Rīgas un Ventspils ostu pārstāvjiem un Ventspils varasiestādēm.

No 2006. līdz 2008.gadam starp Mentu un Ventspili prāmju satiksmi nodrošināja «Saaremaa Laevakompanii» meitas uzņēmums «SSC Ferries» ar prāmi «Scania».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slēgs prāmju līniju Ventspils - Sāremā

, 01.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SCC Ferries, kas ir kompānijas Sāremā Laevakompanii meitas uzņēmums, darbība tiek pārtraukta, līdz ar ko, visticamāk, tiks slēgta arī prāmju līnija Ventspils - Sāremā, ziņo BBN.

Maršruts Ventspils – Sāremā tika atvērts 2005. gadā. Četru gadu laikā šajā maršrutā pārvadāti vairāk nekā 60 tūkst. cilvēku no teju 30 pasaules valstīm.

Pērn SCC Ferries strādāja ar 4.8 miljonu kronu (240 tūkst. latu) lieliem zaudējumiem. Maršruts Ventspils – Sāremā nekad neesot bijis sevišķi ienesīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Būs prāmis no Ventspils uz Gotlandi un Sāremā

Vēsma Lēvalde, 22.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES Centrālās Baltijas jūras reģiona programmas Uzraudzības komitejā apstiprināts projekts Gotlande – Ventspils – Sāremā savienojums ilgtspējīgai attīstībai. Tas dod zaļo gaismu prāmju līniju organizēšanai uz Gotlandi un Sāremā.

Projekts paredz veicināt triju valstu reģionu – Zviedrija (Gotlande) – Latvija (Ventspils) – Igaunija (Sāremā) ekonomisko attīstību, nodrošinot šo reģionu pieejamības un pievilcības uzlabošanu ar prāmja satiksmes attīstības palīdzību. Tas nozīmē, ka perspektīvā no Ventspils būs jauna prāmju līnija uz Gotlandi, kā arī atjaunosies satiksme uz Sāremā, norāda Ventspils brīvostas mārketinga daļas vadītājs I. Udodovs.

Vairāk par prāmju līnijām Kurzemē lasiet šodien, 22. aprīlī, Dienas Biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Cīņā par tūristu sirdīm Pērnava pārāka par Jūrmalu

Inguna Ukenābele, 05.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī daudziem Jūrmala asociējas ar slavenāko Baltijas valstu kūrortu, realitāte ir nedaudz cita, jo tūristu skaits jau gadiem daudz lielāks ir Igaunijas piejūras pilsētā Pērnavā. Izņēmums nav bijusi arī šīs vasaras tūrisma sezona. Lai arī apkalpoto viesu skaitā Baltijā plusi bijuši visiem, Pērnavas viesnīcās nakšņotāju ir bijis teju uz pusi vairāk nekā Jūrmalā.

Iespējams, kaut ko varētu mainīt nākamais ES fondu periods, kurā atbalsts tiek solīts tieši veselības tūrisma attīstībai. Vai šīs iespējas tiks izmantotas, būs atkarīgs no Jūrmalas pašvaldības un uzņēmējiem.

Tūristu vairāk

Baltijas piejūras slavenākie tūrisma centri šo vasaru var ierakstīt pozitīvajā bilancē, jo tūrisma mītnēs nakšņojošo tūristu skaits ir audzis.

CSP dati liecina, ka šā gada aktīvajā tūrisma sezonā, kas ilgst no maija līdz septembrim, Jūrmalas naktsmītnēs ir apkalpots 86,1 tūkst. viesu, kas ir par 17% vairāk nekā 2012.gadā šajā laikā. Tikpat sekmīgi gan nav veicies ar nakšņojumu skaitu – no maija līdz septembrim Jūrmalas naktsmītnēs tas sasniedzis 264 tūkstošus, kas ir par 3,7% vairāk nekā 2012.gadā. Tas nozīmē, ka nakšņojumu skaita kāpums būtiski atpaliek no viesu skaita pieauguma un ļauj secināt, ka daudzi no jauniegūtajiem tūristiem Jūrmalas naktsmītnēs ir pavadījuši ļoti īsu laiku. Tradicionāli «karstākais» laiks tūrisma sezonā ir bijis jūlijs un augusts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji vēlas panākt, lai tiktu atjaunota aviosatiksme starp Rīgu un Kuresāri, bet kā vēl viens variants tiek apsvērta iespēja pagarināt šo maršrutu līdz Helsinkiem, vēsta Sāremā reģionālais laikraksts «Saarte Haal».

Uzņēmējs Tullio Libliks pagājušajā nedēļā par to apspriedies ar Rīgas lidostas vadību. «Mēs pārrunājām, cik lietderīgi būtu atklāt pilnīgi atsevišķu līniju, atjaunot savulaik pastāvējušo maršrutu,» viņš pastāstījis avīzei.

Runājot par otro variantu, Libliks norādījis, ka diezgan daudzi salinieki no Sāremā dodas strādāt uz Somiju un viņus šāds maršruts, jādomā, interesētu.

Jau notikušas sarunas ar Latvijas nacionālo lidsabiedrību «airBaltic», kas pašlaik veic reisus maršrutā Rīga-Helsinki un savulaik lidoja maršrutā Rīga-Kuresāre.

«Taču projektā ieinteresētas arī vairākas mazākas lidsabiedrības,» atzinis uzņēmējs, piebilstot, ka satiksmi varētu atklāt jau šopavasar.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Vienpadsmit dienu garumā aizvadīts Saaremaa Food Festival

Ilze Žaime, 16.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražas laikā notikušais Saaremaa Food Festival pulcējis vairāk nekā 20 tūkstošus apmeklētāju, gan pagarinot tūrisma sezonu Sāmsalā, Igaunijā, gan atgādināt iedzīvotājiem par vietējajiem produktiem un tradicionālām maltītēm, ko salas iedzīvotāji baudījuši paaudžu paaudzēm.

Festivāla ietvaros norisinās arī Sāremā lielākās pilsētas Kuresāres Restorānu nedēļa. Šogad tajā piedalījās 13 restorāni. Restorānu sarūpētajām maltītēm izmaksājot 10 eiro pusdienlaikā un 18 eiro vakariņu laikā, tā bija iespēja nobaudīt restorānu piedāvājumu par zemākām cenām nekā tas izmaksātu ikdienā. Kā pamatnoteikums restorāniem bija katrā piedāvātajā maltītē vismaz 70% izejvielu nodrošināšana no vietējiem ražotājiem.

Iepriekšējos gadus festivāls ildzis septiņas dienas, taču šogad pirmo reizi tas tika pagarināts līdz vienpadsmit dienu garai programmai, tādējādi dodot iespēju izbaudīt piedāvātos pasākumus divu nedēļas nogaļu garumā. Festivāla organizatoram organizācijai «Saaremaa Turism» tas nozīmēja jaunus izaicinājumus - piedāvāt apmeklētājiem aizraujošu programmu vairāk nekā desmit dienu garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils - Sāremā maršruts šogad pieprasītāks

, 25.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu skaits, kuri izmanto vasaras sezonas maršrutu Ventspils - Sāremā, kuru nodrošina Igaunijas kompānijas Saaremaa Laevakompanii meitas uzņēmums SSC Ferries, šogad ievērojami palielinājies, ziņo BBN.

"Jūlija pirmo trīs nedēļu laikā, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, visvairāk palielinājies tūristu skaits no Lietuvas un Vācijas - gandrīz par 25%. Palielinājies arī valstu skaits, no kurām ieradušies tūristi. Patērētāji [kas izmanto sezonas maršrutu Ventspils - Sāremā] šogad atbraukuši no 31 valsts, ieskaitot eksotiskās zemes Meksiku, Austrāliju, Japānu un Izraēlu. Sezonas maršrutu izmantojuši arī tūristi no 21 Eiropas Savienības valsts," sacījis SSC Ferries vadītājs Anu Lomps (Anu Lomp).

Pērn visas sezonas laikā (no 2. maija līdz 1. septembrim) maršrutu Ventspils Sāremā izmantoja 15 622 pasažieri, kā arī tika pārvadātas 3 337 automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sieviešu vidū godprātīga braukšanas kultūra novērota biežāk. 93% no daiļā dzimuma velobraucējām ieguvušas Cienījama velosipēdista titulu, kamēr vīriešu konkurencē tādu ir nedaudz mazāk – 73%, secināts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Cieņ-o-metra mērījumā.

Absolūtais vairākums velobraucēju apliecināja, ka ir godprātīgi satiksmes dalībnieki, kuri ievēro noteikumus un izvairās radīt bīstamas situācijas uz ceļa. Vien 12% vaļsirdīgi atzina, ka dažkārt mēdz brīvi interpretēt satiksmes noteikumus un nesatraukties par tādu normu ievērošanu, kā luksoforu signāli vai ceļa došana gājējiem.

Kopumā vairāk nekā 8000 velobraucēju brīvprātīgi veikuši sava braukšanas stila mērījumu CSDD Draugiem.lv lapā atrodamajā Cieņ-o-metra aplikācijā, lai noteiktu, kādam tēlam atbilst viņu uzvedība ceļu satiksmē. Cieņ-o-metra aplikācija ar 14 jautājumiem par velobraucēja rīcību dažādās ikdienas situācijās uz ceļa piedāvāja katram būt paškritiskam un noskaidrot vai viņš ir godam pelnījis Cienījama velosipēdista titulu vai arī drīzāk ierindojas kādā pārgalvīgo braucēju kategorijā. Proti, ir «sportists», «karstgalvis», «aklais» vai pat «muļķis». Par laimi, klaji muļķīgu rīcību uz ceļa atzina tikai pavisam neliela daļa pārgalvīgo velobraucēju. Tā vietā tie sev biežāk «sportistu» un «aklo» braucēju īpašības, atzīstot, ka pārvietojas pārlieku strauji un agresīvi vai arī nepamana citus satiksmes dalībniekus un ceļazīmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzsāk velosipēdistu skaita pieauguma mērījumus Rīgā

Atis Rozentāls, Db, 19.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai aprēķinātu velosipēdistu skaita izmaiņas Rīgā un prognozētu velosatiksmes attīstības tendences pilsētā, velosipēdistu vortāls Veloriga.lv un veikalu tīkls Burusports šī gada vasaras un rudens mēnešos veic Vanšu tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaita mērījumus.

“Kā liecina šī gada jūlija pirmajā pusē un atkārtoti augusta pirmajā pusē veiktais pētījums, ceļu no Pārdaugavas uz Rīgas centru un atpakaļ mēro vidēji divi velosipēdisti minūtē. Turklāt redzams, ka lielākā daļa braucēju velosipēdu izmanto kā alternatīvu transporta līdzekli, par ko liecina plūsmu izmaiņas: dienas pirmajā pusē vairums braucēju dodas centra virzienā, bet ap pieciem pēcpusdienā Pārdaugavas virzienā braucošo ir divreiz vairāk. Turklāt, ja šobrīd braucēju vidū liela daļa ir tūristu, tad paredzams, ka jau septembrī saistībā ar mācību semestra sākumu augstskolās plūsmas būtiski mainīsies,” stāsta Burusports velosipēdu nodaļas pārstāvis Mārtiņš Lucāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās Bike To Work nedēļas ietvaros Latvijas Riteņbraucēju apvienība un velovortāls Divritenis.lv (Veloriga.lv) 13.maijā rīkos ikgadējo riteņbraucēju skaitīšanu ar mērķi noskaidrot braucēju skaita pieauguma tendences.

Latvijas Riteņbraucēju apvienība datu uzskaiti Rīgā veic kopš 2008. gada, savukārt biedrība Velo-redele Liepājā kopš 2014. gada. Pirmo reizi riteņbraucēju skaitīšanā ar velo draudzīgu organizāciju atbalstu iesaistīsies arī citas Latvijas pilsētas – Valmiera, Rēzekne, Daugavpils, Jēkabpils, Jelgava, Jūrmala un Ventspils.

Skaitīšanas mērķis ir nevis noteikt kopējo riteņbraucēju skaitu, kas nav tehniski iespējams, bet gan fiksēt braucēju skaita izmaiņas, salīdzinot jaunākos datus ar iepriekš attiecīgajā vietā un laikā iegūtajiem. Atkārtotas skaitīšanas noteiktās vietās un datu salīdzināšana vairāku gadu griezumā ļauj izdarīt secinājumus par riteņbraucēju kā satiksmes dalībnieku skaita izmaiņām. Šie fakti ir noderīgi, lai konsultētu pašvaldības par nepieciešamo infrastruktūru un pētījumu veicējus par ikdienas riteņbraukšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Pēdējā lielā kūpinātava uz salas

Ilze Žaime, 30.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepilnu desmit kilometru attālumā no Sāremā salas lielākās pilsētas Kuresāres, mazā ciematiņā Nasva salas dienvidu pusē atrodas zvejnieku saimniecība «Tihemetsa Talu». Divi no saimnieces dēliem ir zvejnieki, viņu māte Tīna Mai (Tiina Mai) kūpina zivis un vada ekskursijas.

T. Mai vecāki šādam biznesam savulaik pievērsās, jo atrast darbu uz salas neesot bijis viegli. Meita biznesu pārņēma un šodien turpina ar to nodarboties, lai gan grūtību ir daudz un «Tihemetsa Talu» palikusi par pēdējo lielo kūpinātavu Sāremā.

Ik sezonu saimniecībā tiek apstrādātas vairākas tonnas zivju. Iegādāties gan tās var tikai uz vietas, svaigi kūpinātas. Dažas tonnas gadā nav gana daudz, lai kas paliktu tirgiem vai zivju tālākai pārdošanai. Patiesībā, mazas nozvejas dēļ ik pa laikam zivis nākas pat piepirkt klāt.

Pircēji nevēlas iegādāties zivis, kas bijušas saldētas, līdz ar to mazais uzņēmums atjautīgi risina to, kā zivis uzglabāt svaigas. Pat lielie ledusskapji tādam zivju apjomam nespēj nodrošināt piemērotu temperatūru, tādēļ saimniecība lielos daudzumos iepērk ledu, kurā zivis svaigas var uzglabāt līdz 3 dienām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Attīstīs sadarbību ar igauņiem

Vēsma Lēvalde, Db, 16.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas – Latvijas pārrobežu sadarbības programmas ietvaros plānots sākt septiņu kopīgu projektu realizēšanu jūras transporta, uzņēmējdarbības un sociālajā jomā. Projekti ieguvuši gandrīz piecus miljonus eiro lielu Eiropas Reģionālā attīstības fonda atbalstu.

Projektā BayLink Mērsraga, Ringsu (Sāremā) un Romasāres (Roomassare, Roņu sala) mazās ostas ir ieguvušas atbalstu padziļināšanas un labiekārtošanas darbiem, lai piemērotu apstākļus regulārai nelielu pasažieru kuģīšu satiksmei starp Mērsragu, Roņu salu un Sāremā salu.

Lai uzlabotu un paātrinātu pirmās palīdzības sniegšanu dvīņu pilsētās Valgā un Valkā, abu pušu neatliekamās palīdzības un ugunsdzēsības dienesti plāno nākotnē cieši sadarboties projektā Joint Rescue Services in Valka and Valga un ar jauna aprīkojuma un jaunu operatīvo transporta līdzekļu palīdzību nodrošināt labāku un efektīvāku palīdzības dienestu darbību. Kopīga reģiona ekonomiskā analīze, vienota izpratne par vietējām vajadzībām un tehnoloģisko inovāciju iespējām, kopīgi izveidoti radošu un perspektīvu biznesa ideju inkubatori, forumi investoriem – šādi plāni ir pamatā kopprojektam Small Innovative Business Promotion Network, kuru drīzumā uzsāks Rīgas Plānošanas reģions, Ventspils augstskola, Ventspils Augsto tehnoloģiju parks, Rīgas Ekonomikas augstskola, Tartu Zinātnes parks un Tartu Baltijas Studiju institūts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielākais mežu īpašnieks Igaunijā – noslēpumains zviedrs

Gunta Kursiša, 14.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais privātais mežu īpašnieks Igaunijā ir Zviedrijas uzņēmējs Jonass Valstroms (Jonas Wahlstrom), un viņam Igaunijā pieder aptuveni 23 tūkst. hektāru zemes, lielākoties mežu, citējot laikrakstu Äripäev, ziņo BBN.

J. Valstroms iepircis mežus Igaunijā aptuveni desmit gadu garumā, tomēr mežu iegādes mērķi viņš nevēlas atklāt un, Igaunijas biznesa laikrakstam uzrunājot uzņēmēju, viņš no komentāriem atteicās, raksta medijs.

Pagājušajā nedēļā J. Valstroms gan sniedza interviju Igaunijas laikraksta Äripäev mātes kompānijas avīzei Zviedrijā Dagens Industri, kurā sniegts neliels ieskats par zviedru uzņēmēja plāniem Baltijas valstī. J. Valstromam pieder kompānija Metsnik OU, un viņš stāstīja, ka uzņēmums investē zemes iegādē kopš 1987. gada. J. Valstroms jau Zviedrijā izpelnījies noslēpumaina uzņēmēja, kurš apmeties kādā Dienvideiropas valstī, slavu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu pārvaldnieks East Capital Real Estate ir pārdevis GoSpa viesnīcas ēku Kuresārē.

Viesnīcas kopējā platība ir vairāk nekā 6600 m2 un tā atrodas Igaunijas kūrortpilsētā Sāremā salā, netālu no ostas, pilsētas parka un gleznainās 13. gadsimta bīskapa pils.

Saskaņā ar pušu vienošanos darījuma cena netiek izpausta.

Īpašums tika pārdots viesnīcu operatoru uzņēmumam, kas pārvalda vairākas augstas klases viesnīcas visā reģionā. Kopš 2006. gada East Capital Baltic Property Fund vārdā East Capital Real Estate ir pārvaldījis un attīstījis šo īpašumu kopā ar operatoru.

Viesnīca Georg Ots Spa savas durvis apmeklētājiem vērusi vaļā 2004. gadā un tā bija pirmā SPA viesnīca Igaunijā. Tajā ir 92 istabas, SPA un labsajūtas zona, konferenču centrs, kā arī augstākās klases restorāns ar skatu uz jūru. 2014. - 2015. gadā viesnīca tika pilnībā atjaunota.

Komentāri

Pievienot komentāru