Transports un loģistika

«Uzbekistan Airways» lidos Taškenta-Rīga-Ņujorka

Aivars Mackevics [email protected], 09.07.2004

Jaunākais izdevums

Uzbekistānas lidsabiedrība Uzbekistan Airways šī gada novembrī uzsāks lidojumus maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka ar lidmašīnām Boeing 767, kurās būs 207 pasažieru vietas – 10 pirmajā klasē, 40 biznesa klasē un 157 ekonomiskā klasē. Lidojumi (9 stundas un 50 minūtes) no Rīgas Ņujorkas virzienā būs ceturtdienās un svētdienās, bet uz Taškentu (4 stundas un 50 minūtes) lidos piektdienās un pirmdienās. Biļetes cena uz Ņujorku varētu maksāt 450 Ls. Šīs jaunais maršruts paver labas iespējas ceļošanai austrumu virzienā – Bankoka, Deli, Pekina, kā arī uz Uzbekijas pilsētām Samarkanda un Buhāra. Biļešu rezervēšana tiek solīta ar 15. augustu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Studentiem izdevīgāka cena lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku

Dace Preisa, 12.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas studentiem piedāvā izdevīgāku cenu un atvieglotus noteikumus lidojumiem no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. Tos ieviesusi Uzbekistānas nacionālā aviosabiedrība Uzbekistan Airways, kas ik nedēļu veic regulārus tiešos reisus no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ. «Mēs piedāvājam izdevīgāko cenu, tiešo lidojumu bez pārsēšanās un iespēju samazināt savus uzturēšanās izdevumus ASV. To esam panākuši, nodrošinot studentiem iespēju pirkt biļetes par speciālo cenu, kurām atgriešanās laiks pagarināts līdz četriem mēnešiem,» sacīja Hamidillo Magdijevs, Uzbekistan Airways pārstāvis Latvijā. Viņš atzīmē, ka, uzrādot pasi, piedāvājums ir spēkā visiem līdz 28 gadiem veciem jauniešiem. Tagad biļete tiešajam lidojumam no Rīgas uz Ņujorku un atpakaļ ir nopērkama par 325 latiem ieskaitot lidostas nodevas. Izlidošana ar Boeing 767-300 lidmašīnu no Rīgas uz Ņujorku notiek ik ceturtdienu un svētdienu plkst.12.40 pēc Latvijas laika, bet Ņujorkā lidmašīna nosēžas 13.30 pēc Ņujorkas laika. Bez Ņujorkas Uzbekistan Airways nodrošina tiešos lidojumus arī uz Uzbekistānas galvaspilsētu Taškentu. Kopumā «Uzbekistan Airways» strādā vairāk nekā 40 pasaules valstīs. Uzbekistan Airways ir Uzbekistānas nacionālā aviokompānija, kas izveidota 1992. gadā. 1993. gadā aviosabiedrība saņēma Eiropas kvalitātes sertifikātu. Šodien Uzbekistan Airways ir vienīgā aviosabiedrība, kas veic tiešos lidojumos no Latvijas uz ASV. Aviosabiedrības pasažieru pārvadājumu floti veido četri Boeing 767-300, seši Boeing 757, trīs Airbus 310» un trīs »Avro RJ – 85» lidmašīnas. Kopš Uzbekistānas valsts neatkarības atgūšanas, aviācijas biznesa attīstībā Uzbekistānas valsts ir ieguldījusi vairāk kā 1.2 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistānas Aviolīnijas palielinās lidojumu skaitu uz Rīgu

, 09.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas ar nākamā gada martu plāno palielināt lidojumu skaitu maršrutā Taškenta – Rīga un veikt divus lidojumus nedēļā.

Lidojumi šajā maršrutā tiks veikti sadarbībā ar Latvijas aviosabiedrību air Baltic, kas nodrošinās Latvijas iedzīvotājiem ērtākus pārlidojumus uz Dienvidaustrumāziju, savukārt, Āzijas iedzīvotājiem - nokļūšanu uz Eiropas pilsētām caur Rīgu.

Uzbekistānas Aviolīnijas jau ceturto gadu piedāvā lidojumus maršrutā Taškenta - Rīga – Ņujorka, un nodrošina savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju, Japānu, Koreju.

Pēdējos gadus lidojumi no Taškentas caur Rīgu veikti reizi nedēļā, taču, noslēdzot savstarpējās sadarbības vienošanos ar airBaltic, kompānija saskata lielu attīstības potenciālu un iespēju palielināt lidojumu skaitu caur Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uz Ņujorku lidos caur Rīgu

Artis Kalveits, 30.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistan Airways no novembra uzsāks lidojumus maršrutā Taškenta — Rīga — Ņujorka. Lidojumi caur Rīgas lidostu tiks veikti divas reizes nedēļā, Db informēja SM Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks. Atklājot šo maršrutu, Latvijas aviosabiedrība airBaltic varēs izveidot transkontinentālu tranzīta maršrutu Ņujorka — Rīga — Bangkoka. Kā skaidroja SM Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks, Latvijas nacionālajai lidasbiedrībai airBaltic būs iespēja pārdot fiksētu skaitu savu biļešu uz reisu Rīga — Taškenta — Rīga, kā arī iespēja veikt lidojumus tālāk uz austrumiem no Taškentas — uz Šanhaju, Bangkoku, Tokiju, Deli un citām vietām, izmantojot savus lidojumu kodus. Tāpat tiks veikta lidojumu kodu apmaiņa maršruta segmentā Rīga — Ņujorka. Šonedēļ Taškentā tika izskatīts arī jautājums par kravu tranzīta pārvadājumiem. Panākta vienošanās, ka airBaltic tiek iecelts par Uzbekistan Airways kravu aģentu, ziņo LETA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic sadarbosies ar uzbekiem

Oskars Prikulis [email protected], 11.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic ir noslēgusi līgumu ar vadošo Uzbekijas aviosabiedrību Uzbekistan Airways par sadarbības lidojumu (codeshare) veikšanu. Sākot no šā gada 29. oktobra, lidojumiem maršrutā Rīga - Taškenta tiks dots arī aviosabiedrības airBaltic reisa kods. airBaltic un Uzbekistan Airways sadarbības lidojumu līgums dos pasažieriem pieeju lidojumiem maršrutā Rīga – Taškenta, kā arī tālākajiem lidojumiem no Taškentas vai Rīgas. Pateicoties sadarbības līgumam, pasažieriem būs vieglāk orientēties abu aviosabiedrību lidojumu klāstā un lietot airBaltic un Uzbekistan Airways maršrutu tīklus. Lidojumi no Rīgas uz Taškentu notiks divas reizes nedēļā – pirmdienās un piektdienās, savukārt no Taškentas uz Rīgu – piektdienās un svētdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzbekistan Airways uzskata Rīgu par stratēģisku virzienu savā darbībā

, 30.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzbekistānas nacionālā aviokompānija Uzbekistānas Aviolīnijas (Узбекистон хаво йуллари) informē, ka šī gada pirmajā pusgadā maršrutā Taškenta – Rīga – Ņujorka kompānija pārvadājusi 7420 pasažierus.

Neskatoties uz to, ka šogad aviokompānijas lidojumi no Taškentas caur Rīgu uz Ņujorku tiek veikti tikai reizi nedēļā, salīdzinot ar divām reizēm nedēļā pagājušajā gadā, procentuāli pasažieru skaits vienā lidojumā ir pieaudzis, Db.lv informē kompānijas pārstāvis Latvijā Azizs Makhamadinovs, kurš norāda, ka joprojām aviokompānija ir vienīgā, kas piedāvā savienojuma reisus uz Dienvidaustrumu Āziju, Indiju un Ņujorku caur Rīgu un Taškentu.

„Rīga ir un paliek stratēģisks virziens mūsu kompānijai, jo tūristiem no Vidusāzijas joprojām pievilcīga ir kūrortpilsēta Jūrmala, tajā notiekošie pasākumi, piemēram, jauno izpildītāju konkurss Jaunais vilnis. Pateicoties Šengenas vīzai Rīga ir interesanta Āzijas uzņēmējiem un tūristiem, lai plānotu tālāk braucienus uz Eiropas pilsētām”, papildina aviokompānijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, paplašinot sadarbību ar Uzbekistan Airways, piedāvā ērtus savienojumus starp Džona Kenedija lidostu Ņujorkā un lidostām Baltijas jūras reģionā, informē uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, paplašinot sadarbību ar Uzbekistan Airways, piedāvā ērtus savienojumus starp Džona Kenedija lidostu Ņujorkā un lidostām Baltijas jūras reģionā, informē uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags. airBaltic klienti, kuri ceļos starp Ņujorku un Rīgu, varēs izmantot Uzbekistan Airways lidojumus, kas tiek veikti ar Boeing 767 lidmašīnu divas reizes nedēļā, bet airBaltic nodrošinās savienojumus starp Rīgu, kā arī citām Baltijas jūras reģiona lidostām. Pilns airBaltic piedāvāto lidojumu saraksts pieejams uzņēmuma mājaslapā www.airBaltic.com.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem. airBaltic piedāvā savienojumus no Rīgas uz galamērķiem aviokompānijas maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. Papildus tam, airBaltic piedāvā jaunus tiešos lidojumus no Tallinas, Viļņas un drīzumā arī no Baltijas piekrastes kūrortpilsētas Hēringsdorfas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic", kas lidojumus no Ukrainas uz Rīgu atsāka trešdien no rīta, tuvākajā laikā uz un no trešajām valstīm pasažieru pārvadājumus sāks nodrošināt vēl piecas aviokompānijas, informē lidostā "Rīga".

Saskaņā ar pašlaik pieejamo lidostas informāciju, regulāros lidojumus trešajām valstīm atsākt plāno "Belavia", kas lidos uz Minsku, "Aeroflot", kas lidos uz Maskavu, "Turkish Airlines", kas lidos uz Stambulu, "Uzbekistan Airways", kas lidos uz Taškentu, kā arī "Wizz Air", kas lidos uz Kijevu un Kutaisi.

Tāpat bez lidojumiem uz Kijevu "airBaltic" plāno atsākt lidojumus uz Minsku, Maskavu, Tbilisi, Sanktpēterburgu un Telavivu.

Lielākā daļa šo aviokompāniju lidojumus plāno atsākt marta beigās vai aprīļa sākumā, līdz ar vasaras sezonas sākumu. To, cik bieži būs lidojumi uz trešajām valstīm, pagaidām lidostā atbildēt precīzi nevarēja, jo visas lidsabiedrības vēl nav iesniegušas savus plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzņēmējdarbības iespējas Centrālāzijas reģionā

Ārlietu dienests Latvijas eksportam, 04.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš Latvijas vēstniecības atklāšanas Uzbekistānā 1992.gadā ir iegūta nenovērtējama pieredze darbam Centrālāzijas reģionā, kas pakāpeniski radīja iespēju paplašināt Latvijas pārstāvniecību vēl četrās reģiona valstīs – Kirgizstānā, Tadžikistānā, Afganistānā un Turkmenistānā.

Reģionā ir specifiska biznesa un sadzīves vide, kura, šķiet, dažbrīd rada nepārvaramus šķēršļus biznesa kontaktu dibināšanai. Tomēr prakse rāda, ka ir radīti nepieciešamie priekšnoteikumi veiksmīgai un ilglaicīgai ekonomiskai sadarbībai.

Pēdējo trīs gados, kopš Eiropas Savienības (ES) stratēģijas Centrālāzijas reģionā pieņemšanas, ES dalībvalstis ir uzsākušas jaunu politisko un ekonomisko attiecību posmu ar Centrālāzijas reģiona valstīm. Tāpēc var uzskatīt, ka Latvijas Valsts prezidenta Valda Zatlera valsts vizīte Tadžikistānā jūlijā ir loģisks turpinājums pērn oktobrī notikušajai prezidenta valsts vizītei Centrālāzijas reģiona valstīs – Kazahstānā, Uzbekistānā un Turkmenistānā, un nozīmīgs politisks stimuls un atbalsts divpusējo ekonomisko sakaru veicināšanai. Jāatzīst, ka tieši politiskais atbalsts augstā līmenī ir viens no svarīgākajiem ekonomiskās sadarbības katalizatoriem Centrālāzijas reģionā. Latvijas prezidents ir pirmais ES dalībvalstu prezidents, kurš apmeklējis Centrālāzijas valstis valsts vizītes ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā reģistrēti kopumā 16,36 tūkstoši jaunu uzņēmumu, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2012.gadu, pagājušā gadā reģistrēto uzņēmumu skaits sarucis, taču jaunreģistrēto uzņēmumu skaita kritums nebūt nenozīmē, ka būtu samazinājusies arī jauno uzņēmēju radošā pieeja, izvēloties savu uzņēmumu nosaukumus. Veicot pētījumu par 2013.gadā reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, Lursoft secinājis, ka radoši ļaudis dzīvo visā Latvijas teritorijā, sākot ar Liepāju, beidzot ar Daugavpili.

Vairāki uzņēmēji saviem uzņēmumiem izvēlējušies nosaukumus, kuri liek uzreiz noprast par komersanta darbības jomu. Tādi ir, piemēram, Beķerfeja, Ātra Paka, Kārumu fabrika, Prieks Būvēt, Tortes fabrika. Lursoft novērojumi arī liecina, ka nezūdoša ir cilvēku vēlme uzņēmumu nosaukumos iepīt pozitīvisma pilnus vārdus, kas, pavisam iespējams, nākotnē varētu līdzēt veiksmīgi vairot klientu loku. Starp interesantākajiem pērn reģistrēto uzņēmumu nosaukumiem, kuri tā vien vairo ticību savām spējām un rada optimismu, noteikti jāmin Yes, we can, Laimīgie nami, Good Feeling, Labs dzēriens, Tīri un Skaisti, Patiesi ar Mīlestību, Pozitīvo emociju aģentūra, Happy Latvia, tomēr ir uzņēmēji, kuri uzskata, ka lietas ir jāsauc īstajos vārdos, tādēļ pagājušajā gadā arī reģistrēti uzņēmumi, kuriem ir tādi nosaukumi kā Cerība resnīšiem un Pēdējā aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Zobārstniecības klīnika Concordia, ieguldot aptuveni 70 tūkstošus eiro, atver filiāli Taškentā

Anda Asere, 15.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot aptuveni 70 tūkstošus eiro, «Concordia» paplašinās ārzemēs un tādējādi palielina pakalpojuma noietu.

Zobārstniecības klīnikas «Concordia» īpašnieks un ortodonts Māris Gržibovskis stāsta, ka pārstāvniecība Uzbekistānas galvaspilsētā Taškentā atvērta vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, šajā pilsētā uzņēmējam dzīvo draugi un izdevās atrast labus speciālistus, kuri ir atvērti inovācijām, bija gatavi mācīties un tagad var nodrošināt atbilstošu pakalpojuma kvalitāti. Otrkārt, šāds solis ļauj paplašināt sava pakalpojuma noietu, jo Latvijas tirgus nav ļoti liels, turpretī Taškentā dzīvo vairāk cilvēku nekā visā Latvijā kopā. Treškārt, tur šāds pakalpojums – zobu taisnošana un sakodiena korekcija ar kapēm, «Invisalign» sistēmu – nebija pieejama.

Klīnikā strādā sava komanda, bet arī M. Gržibovskis uz turieni neregulāri dodas. «Tomēr galvenais, ka ārstēšanas plāna izstrāde un ārstēšanas kontrole notiek «mākonī», viss ir digitālā formātā un Mārim ir piekļuve visiem pacientiem un viņš arī dod gala apstiprinājumu pirms uzsākt ārstēšanu. Var teikt, ka Māris ir galvenais ārsts un pārējie strādā viņa uzraudzībā,» skaidro Juris Prančs, zobārstniecības klīnikas «Concordia» vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slovēnijas nacionālā aviokompānija «Adria Airways» pirmdien paziņoja, ka ir iesniegusi bankrota pieteikumu.

«»Adria Airways» pirmdien tiesā Kraņā iesniedza lūgumu sākt bankrota procedūru,» teikts kompānijas paziņojumā. Tajā paskaidrots, ka šī lēmuma iemesls ir «likviditātes trūkums» un ka tiesai ir jāizskata šis pieteikums trīs dienu laikā.

Slovēnijas Civilās aviācijas aģentūra paziņoja, ka ir anulējusi aviokompānijas licenci un ka neviena no «Adria Airways» lidmašīnām nevar lidot.

Aģentūra pagājušajā nedēlā bija devusi «Adria Airways» vienu nedēļu laika, lai tā iesniegtu finanšu restrukturizācijas plānu, citādi tā zaudētu licenci. Slovēnijas valdība pirmdien izslēdza iespēju finansiāli glābt šo aviokompāniju un paziņoja, ka «Adria Airways» finansiālais stāvoklis ir sliktāks, nekā bija gaidāms, un vienīgais variants ir bankrots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» izpilddirektors iecelts bruņinieku kārtā

Aivars Mackevics [email protected], 16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Lielbritānijas karalienes dzimšanas dienas svinību laikā aviosabiedrības British Airways izpilddirektors Rods Edingtons (Rod Eddington) ir iecelts bruņinieku kārtā. Šāds tituls viņam ir piešķirts par nopelniem civilās aviācijas attīstībā, kā arī par ieguldījumu British Airways izaugsmē*. Tā kā British Airways vadītājs ir Austrālijas pilsonis, kas ir Britu nāciju sadraudzības valsts, tad viņu, līdzīgi kā Lielbritānijas pavalstniekus, kam piešķirts bruņinieka tituls, turpmāk dēvēs par Seru Rodu Edingtonu.** Uzzinājis par apbalvojumu R. Edingtons teica: „Kā cilvēkam, kas ir uzaudzis Austrālijas rietumu daļā, personiski man tas ir milzīgs pagodinājums un lielisks veids kā beigt savu darbu aviācijas jomā. Taču es uzskatu, ka reizē tā ir atzinība ikvienam British Airways strādājošajam par pēdējo piecu gadu laikā paveikto.” Kā zināms, šī gada septembrī Rodu Edingtonu British Airways izpilddirektora amatā nomainīs Vilijs Volšs (Willie Walsh). Viņš ir izraudzīts šim amatam pēc tam, kad vairākus gadus veiksmīgi vadīja Īrijas aviosabiedrību Air Lingus. Pavisam nesen būdama tuvu bankrotam, šobrīd tā ir viena no veiksmīgākajām un pelnošākajām aviosabiedrībām Eiropā. Interesanti, ka tas ir paveikts laikā, kad Īrijā plaši izvērtās lēto aviokompāniju darbība. Piezīmes: * Saskaņā ar 2005. gada maijā publiskotajiem aviosabiedrības finanšu rādītājiem British Airways guva vislielāko bruto peļņu starp pasaules aviosabiedrībām. 2001. gadā pēc šiem pašiem rādītājiem tā bija tikai 21. vietā. ** To valstu pilsoņiem, kas nav Britu sadraudzības valstu dalībnieces, par īpašiem nopelniem tiek piešķirts Goda bruņinieka nosaukums, taču tiem netiek piešķirts Sera tituls. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija stratēģiski pieļauj tuvākos gados uzsākt lidojumus uz ASV pilsētu Ņujorku.

«Aviotirgus gadījumā ir tikai viena pilsēta uz kuru būtu vērt lidot un tā ir Ņujorka. Tomēr nākamgad tas noteikti nenotiks, bet nākotnē stratēģiski tuvāko gadu laikā mēs šādu iespēju pieļaujam,» Db norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Iepriekš airBaltic vairākkārt bija pieļāvis iespēju uzsākt starpkontinentālos reisus uz DA Āzijas valstīm, piem. Ķīnu, tomēr arī šie plāni pagaidām tiek atlikti.

«Nākamgad tas noteikti nenotiks. Situācija varētu mainīties 2010. gadā. Šobrīd tirgus ir tāds kāds tas ir – mūsu kaimiņvalstīs Igaunijā un Lietuvā novembrī bija pat pasažieru plūsmas samazinājums. Rīgā, pateicoties lielai tranzīta pasažieru plūsmai arvien ir pieaugums 8% apmērā. Tomēr šobrīd mēs nevēlamies palielināt riskus,» uzsver B. Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Latvijas mūziķi un uzņēmēji dodas ekspedīcijā no Taškentas uz Rīgu

Monta Glumane, 29.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas 100-gadei, Latvijas uzņēmēji un mūziķi ir apvienojušies, lai veiktu uz starpvalstu sadraudzību vērstu braucienu ar vēsturiskajiem auto spēkratiem no Uzbekistānas (Taškenta) uz Latviju (Rīga). Brauciena mērķis ir veicināt Latvijas un Uzbekistānas savstarpējās attiecības, kā arī godam nest Latvijas vārdu pasaulē, simbolizējot tās perspektīvu, attīstības iespējas Latvijai kā neatkarīgai valstij. Dalībnieku vidū būs gan Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēji, gan arī mūziķi no grupas «Prāta Vētra».

Ekspedīcija tiks veikta ar vēsturiskajiem auto spēkratiem: diviem LADA-2101 (1979.gada un 1974.gada auto), GAZ-24 (1974.gada) un Opel Rekord (1979.gada auto). Ekspedīcijas laikā tiks apmeklētas dažādas Uzbekistānas, Kazahstānas un Krievijas pilsētas un nozīmīgi apskates objekti, kā arī katrā vietā tiks atstāts zīmīgs vēstījums par Latviju. Tāpat arī vairākās Uzbekistānas pilsētās gaidāma dalībnieku svinīga sagaidīšana (piemēram, Samarkandā), iesaistot pilsētu mērijas un to amatpersonas.

Brauciena jeb ekspedīcijas dalībnieki būs Latvijas uzņēmēji no A/S «SONORA» Jānis Mozga, Uldis Batarags, Jurijs Konovalovs, Nauris Jonass, Andrejs Samuiliks. SIA «SONORA Development» - Andris Kulbergs, «Balcia Insurance SE» - Lauris Boss, «E.Tauriņš un partneri» -Ralfs Kirštuks, Latvijas mūziķi no grupas «Prāta Vētra» -Jānis Jubalts un Māris Mihelsons, kā arī uzņēmēji no Uzbekistānas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Taškenta - Rīga, kā Latvijas mūziķi un uzņēmēji devās ekspedīcijā?

Laura Mazbērziņa, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei, Latvijas uzņēmēji un mūziķi bija apvienojušies, lai veiktu uz starpvalstu sadraudzību vērstu braucienu ar vēsturiskajiem spēkratiem no Uzbekistānas (Taškenta) uz Latviju (Rīga).

Brauciena mērķis bija veicināt Latvijas un Uzbekistānas savstarpējās attiecības, kā arī godam nest Latvijas vārdu pasaulē. Dalībnieku vidū bija gan Latvijas un Uzbekistānas uzņēmēji, gan arī mūziķi no grupas «Prāta Vētra».

Brauciena garums bija 5 700 kilometri, tā ilgums - desmit dienas. Ekspedīcija startēja 31. martā, bet finišēja 10. aprīlī. Ekspedīcijas laikā tika apmeklētas dažādas Uzbekistānas, Kazahstānas un Krievijas pilsētas un nozīmīgi apskates objekti, kā arī katrā vietā tika atstāts zīmīgs vēstījums par Latviju.

Ekspedīcijas automašīnas tika iegādātas Taškentā, pēc tam tika savestas labā tehniskā kārtībā. Automašīnas netika īpaši pielāgotas rallijam - kādas tās padomju laikos brauca ielās, tādas arī tika izmantotas rallijam. Vienīgais, kas bija līdzi, - degvielas rezerves, lieki riepu komplekti un dažas detaļas, kuras varētu lūzt pirmās. Ekspedīcijas dalībniekām vajadzēja sastapties ar dažādiem pārbaudījumiem, piemēram, kad automašīnas pa ceļam uz Latviju sāka «niķoties».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic, publiskojot jauno ziemas lidojumu grafiku, ziņo par uzlabotu lidojumu sarakstu, taču, pētot maršrutus, redzams, ka daļā tuvāko maršrutu airBaltic šoziem lidos mazāk, kamēr straujš kāpums paredzams Maskavas reisiem.

Ziemas sezonā, kas sāksies 28. oktobrī, airBaltic neveiks lidojumus uz Atēnām, Baku, Bari, Kišiņevu, Dublinu, Nicu, Odesu, Oulu, Simferopoli, Taškentu, Umeu un Venēciju. Tāpat jāpiebilst, ka airBaltic šoziem Oulu vairāk nebūs bāzes lidosta. Savulaik Somijas pilsēta Oulu tika izvēlēta, lai veidotu «tiltu uz Arktiku» un airBaltic veica uz turieni 10- 15 tiešos reisus nedēļā. Tāpat airBaltic atteicies no tiešiem lidojumiem no Umea pilsētas, kā arī papildu lidojumiem no Turku un Vāsas, izņemot lidojumus no šīm pilsētām uz Rīgu un atpakaļ. Pēdējā gada laikā airBaltic ir atteicies jau no puses savu kādreizējo Somijas lidojumu galamērķu un šoziem lidos tikai uz Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Tamperi un Vāsu. Mazāk nekā pērnajā ziemā airBaltic lidos vairākos tuvajos maršrutos - uz Kaļiņingradu 4 reizes nedeļā (bija 7), uz Kauņu - 3 reizes (bija 4), uz Tallinu un Viļņu 28 reizes nedēļā (bija 35). Tāpat mazāk lidojumu šoziem plānots uz Tamperi, Varšavu un Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk sadarbību ar British Airways

Lelde Petrāne, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic noslēgusi vienošanos par sadarbības lidojumiem ar Lielbritānijas aviosabiedrību British Airways.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: «Rīga-Londona ir populārākais starppilsētu maršruts ceļotājiem, kuri sāk vai noslēdz savu ceļojumu Baltijas reģionā.»

Partnerattiecības ar British Airways nodrošinās airBaltic pasažieriem iespēju sasniegt papildu galamērķus, kas tiek piedāvāti no Londonas Getvikas lidostas. Turklāt British Airways pasažieriem no jebkuras vietas pasaulē būs labāka piekļuve Rīgai.

British Airways ir Lielbritānijas lielākā starptautiskā aviokompānija un viens no pasaulē vadošajiem premium pārvadātājiem. Lidsabiedrības biznesa centrs atrodas Londonā, kas ir pasaulē lielākais premium ceļošanas tirgus, būtisku klātbūtni nodrošinot arī Hītrovas, Getvikas un Londonas Sitijas lidostās. British Airways, kas pārvalda vienu no plašākajiem starptautisko maršrutu tīkliem, kopīgi ar kopuzņēmumiem, sadarbības lidojumu un franšīzu partneriem veic lidojumus uz vairāk nekā 70 valstīm. British Airways gadā pārvadā gandrīz 40 miljonus pasažieru un veic lidojumus ar vairāk nekā 280 lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada aprīļa jauna lēto cenu aviokompānija atklāj trīs tiešo lidojumu maršrutus no Rīgas: Londona (Lutona), Oslo (Torp) un Turku.

Par to paziņoja Wizz Air pārstāvji. Iepazīšanās cena ar jauno aviokompāniju vienā virzienā būs 14.99 eiro, ieskaitot nodokļus, bet izņemot maksu par bagāžu. Biļetes varēs iegādāties tikai internetā. Pamazām Wizz Air domā savu lidojumu skaitu no Rīgas palielināt, bet pašlaik uz Londonu un Oslo aviosabiedrība no Rīgas lidos 3 reizes nedēļā, uz Turku- 2 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» lidojumiem uz Londonu pirmajā pusgadā 17% pieaugums

Aivars Mackevics [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

British Airways šī gada jūnijā Rīgas – Londonas maršrutā pārvadāja 7507 pasažierus, kas ir par 41% vairāk kā 2004.gada jūnijā. Kopā no 2005.gada 1.janvāra 6 mēnešos pārvadāti 34 505 pasažieri jeb par 17 % vairāk kā pagājušogad. Lidmašīnu aizpildījums jūnijā bija 72% (88% pagājušogad). Pusgadā aizpildījums bija 62% (80% pagājušā gada atbilstošā periodā). No šī gada 27.marta, kad spēkā stājās vasaras lidojumu saraksts. British Airways palielināja kapacitāti jeb vietu skaitu lidojumiem no Rīgas uz Londonu par 67 %: Pirmkārt, lidojumiem izmantojot lielāku lidmašīnu – Airbus 321, kas ir lielākā, kāda darbojas Rīgas lidostā Eiropas lidojumos. Otrkārt, no šī gada 28.marta British Airways veic 7 lidojumus nedēļā, lidojot katru dienu (iepriekš 6 reizes nedēļā). Toms Andersons, British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs: “Iepriekš rēķinājāmies, ka pasažieru skaita pieaugums no Lielbritānijas gada laikā var pieaugt pat līdz 40-50%. Tāpēc gribējām būt tam gatavi no vasaras sezonas palielinot kapacitāti. Pusgada rezultātu vērtēju kā veiksmīgu, kas turklāt sasniegts smagas konkurences apstākļos. Londona ir vienīgā pilsēta, uz kuru no Rīgas lido trīs aviokompānijas.” Uz Hītrovas lidostu British Airways no Rīgas lido kopš 2002. gada 31.marta. Tā ir aviokompānijas bāzes lidosta. Hītrova ir lielākā lidosta Eiropā, kuru gadā izmanto aptuveni 64 miljoni cilvēku. Vairāk nekā 90 aviosabiedrības veic lidojumus no Hītrovas uz aptuveni 160 galapunktiem visā pasaulē. Avots: British Airways

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau agrāk ziņots, British Airways ir nolēmusi pārtraukt lidojumus no Londonas uz Rīgu, un sestdien, 24. martā, aviokompānija veiks pēdējo reisu šajā maršrutā, Db.lv informēja British Airways pārstāvis Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

British Airways uzsāka lidojumus uz Rīgu 1997. gada 1. aprīlī. Atkarībā no reisu skaita nedēļā, ik gadu British Airways pārvadāja no 40 000 līdz 70 000 pasažieru, no kuriem daudzi ne tikai apmeklēja Apvienoto Karalisti, bet devās tālāk uz vairāk nekā 150 aviosabiedrības lidojumu galapunktiem visā pasaulē.

British Airways bija pirmā aviosabiedrība Latvijas tirgū, kas jau no 1997. gada piedāvāja lidot gribētājiem veikt biļešu rezervāciju caur internetu. Laikā no 2001. līdz 2002. gadam, aviosabiedrība pilnībā pārgāja uz elektroniskajām biļetēm, kā arī nodrošināja internetā pilnu aviobiļešu iegādes ciklu līdz pat norēķiniem ar kredītkartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru