Oficiālās vizītes esot lietderīgas, atzīst uzņēmēji, steidzot izmantot Centrālāzijas valstu potenciālu. Spriežot pēc lielās uzņēmēju atsaucības, acīmredzot šādām vizītēm ir jēga, norādīja Valsts prezidents Andris Bēziņš, izvērtējot oficiālo vizīšu rezultātus uz Azerbaidžānu, Turkmenistānu un Kazahstānu.

Viņš uzsvēra, ka gan ministri, gan valsts institūciju darbinieki, gan viņš pats ir gatavs aktīvi iesaisīties uzņēmēju interešu aizstāvībā, risinot jebkādas vajadzības visaugstākajā līmenī. Tai pašā laikā Valsts prezidents aicināja Latvijas biznesa pārstāvjus izvērtēt, vai šķēršļi lietu virzībai nav meklējami nevis pretimnākšanas trūkumā konkrētajā valstī, bet pašu nevarēšanā.

Valsts prezidents Bērziņš oficiālajās vizītēs Kazahstānu, Turkmenistānu un Azerbaidžānu apmeklēja šā gada pavasarī. Visās vizītēs prezidentu pavadīja plašas uzņēmēju delegācijas.

Vizītē Azerbaidžānā piedalījušies 80 Latvijas uzņēmēji, Turkmenistānā - 46, bet Kazahstānā - 70, kas pārstāvēja galvenās Latvijas tautsaimniecības nozares, sacīja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs Andris Ozols. Vislielākā interse Latvijas komersantu starpā bijusi par pakalpojumu un preču eksportu uz šīm valstīm, kā arī šo tirgu izpēti.

Azerbaidžānai ir liela interese un iestrādnes dzelzceļa, arī konteineru satiksmes attīstībā koridorā, kas skar Melno jūru, Kaspijas jūru un tad tālāk caur Turkmenistānu un Uzbekistānu Ķīnas virzienā, norāda LDz Cargo valdes loceklis Kaspars Gerhards. To viņi arī piedāvājot Latvijai kā pagarinājumu konteinervilcienam «Zubr». «Azerbaidžānai ir lieli plāni investēt jaunos prāmjos, un tas mums varētu būt interesanti,» saka K. Gerhards. Savukārt Turkmenistāna ir ieinteresēta veicināt satiksmi pāri Kaspijas jūrai, tādēļ tiek attīstīta Turkmenbaši osta.  Nule atklātais dzelzceļa posms, kas savieno Turkmenistānu un Kazahstānu, ir jauna alternatīva līdz šim esošajam koridoram, kas veda caur Uzbekistānu.

Vidusāzijas tirgus ir ļoti dinamisks un ātri attīstās, kravu apjomi nākotnē šajā virzienā strauji pieaugs, sevišķi ņemot vērā jauno dzelzceļa atzaru, kas savieno Kazahstānu un Turkmenistānu, prognozē SIA Nurminen Maritime Latvia valdes loceklis Māris Luns.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra