Transports un loģistika

Uzņēmēji pa dzelzceļu kravas vedīs uz savu roku

Oskars Prikulis [email protected], 07.03.2006

Jaunākais izdevums

Lai izvairītos no augstajām dīkstāves maksām un nodrošinātos pret iespējamo vagonu deficītu, vairāki Latvijas lielie uzņēmumi grasās vai jau ir iegādājušies dzelzceļa vagonus, ar kuriem piegādāt izejvielas no Krievijas un Baltkrievijas. Tādejādi šobrīd izvērtusies situācija, ka Latvijas lielajiem uzņēmumiem izdevīgāk šķiet par lielu naudu iegādāties pašiem savus vagonus, nevis izmantot Latvijas dzelzceļa pakalpojumus. Dzelzceļa vagonu vidējā cena ir vairāki desmiti tūkstoši eiro par vienību, tāpēc var rēķināties, ka ieguvumam un finansiālajam ietaupījumam, ko gūs uzņēmēji, iegādājoties paši savus vagonus, jābūt ievērojamam. Nozares speciālisti arī uzsver — svarīgākais esot tieši izejvielas piegāžu drošība. Problēma gan esot tā, ka kravu pārvadājumi ar saviem vagoniem ir ļoti sarežģīts process, un arī vagonu reģistrācija kopējā vagonu reģistrā nav viegls process. Arī par «tīriem» kravu pārvadātājiem vagonu īpašnieki nevarēs kļūt, jo kravu pārvadājumus tie varēs veikt tikai tad, ja viens no maršruta galapunktiem ir Latvija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DAF – kravas automašīnas iespējams salikt pēc LEGO principa

Autors: Nātālija Poriete, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī kravas automašīnu ražotājs DAF Trucks Barselonā prezentēja jauno LF kravas automašīnu sēriju (pilna masa no 7,5 līdz 19 tonnām), kā arī uzlabotos kravas automašīnu CF un XF modeļus, kurus pirmo reizi tirgum kompānija parādīja šā gada pavasarī.

Raksts tapis sadarbībā ar DAF

Liels pieprasījums pēc pilsētas kravas automašīnām LF tiek gaidīts Nīderlandē, Vācijā, Lielbritānijā un Ungārijā. Nākamajā gadā tiek plānots saražot vairāk nekā 11 000 DAF LF sērijas kravas automašīnu. Savukārt šajā gadā uzņēmums plāno pārdot 10 500 kravas automašīnu. Vislielākais pieprasījums starp DAF kravas automašīnām, tajā skaitā Latvijā, ir pēc XF sērijas modeļiem, kas ir šī segmenta etalons tālu maršrutu pieveikšanai. Šīs kravas automašīnas aprīkotas ar lielu dzīvojamo platību, darba un bagāžas telpu salonā. DAF XF ir labākās guļamvietas nozarē, un sēdvietas vadītājam nodrošina maksimālu komfortu automašīnas vadīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijā uzsākta Matīsa Kažas vesterna Kur vedīs ceļš uzņemšana. Filmas darbība risinās 19. gadsimta beigās, kad no baltvācu barona muižas īsi pirms kāzām pazūd topošā līgava.

Pirmais latviešu vesterns – tā savu debijas spēlfilmu Kur vedīs ceļš raksturo 23 gadus vecais režisors Matīss Kaža. Filmas galvenā varone ir Eva, baltvācu barona aizbildniecībā uzaugusi aristokrātiska jauniete. Īsi pirms paredzētajām kāzām Eva no muižas pazūd. Aizdomās par nolaupīšanu tur latviešu skrīveri Miku, un pazudušos jauniešus sāk meklēt barona rokaspuiši, vietējie žandarmi un citi spēki, katrs savu mērķu vadīti.

Režisors Matīss Kaža par filmas Kur vedīs ceļš uzņemšanu stāsta: «Šī nebūs tipiska kostīmfilma vai vēsturiska drāma. Mēs strādājam vesterna žanra ietvaros, un tomēr to pārveidojam pa savam. Tas būs vesterns Austrumeiropas mērcē, varētu to pat saukt par īsternu. Stāsts par pieaugšanu laikā, kurā par savu nākotni nevaram būt droši. Arī par cīņu pret netaisnību, tai skaitā koloniālismu, neiecietību, aizraušanos ar varu. It kā darbība risinās pusotru gadsimtu senā pagātnē, un tomēr tas ir par mūsdienām.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas autoražotājs Volvo Trucks novembrī testa braucienos Spānijā iepazīstināja ar jaunajām kravas automašīnām, kas darbojas ar sašķidrināto dabasgāzi (liquefied natural gas – LNG), kas ļauj pazemināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu atmosfērā par 20–100%. Tādējādi Volvo Trucks ideja ievērojami samazināt smago transportlīdzekļu kaitīgo ietekmi uz klimatu ir kļuvusi par realitāti. Volvo Trucks prezentēja sešas kravas automašīnas, kas darbojas ar dabasgāzi kombinācijā ar dīzeļdegvielu (5%). Jaunie kravas automašīnu modeļi Volvo FH LNG un Volvo FM LNG var strādāt ar biogāzi, samazinot kaitīgo CO2 izmešu emisiju līdz 100%, kā arī ar dabasgāzi, kas samazina izmešu apjomu līdz 20%, salīdzinot ar gāzes un dīzeļa dzinēju. Tāpat salīdzinājumā ar kravas automašīnām, kas strādā ar dīzeļdzinēju, jaunās kravas automašīnas izmanto 15–25% mazāk degvielas, un, izmantojot LNG, salīdzinot ar dīzeļdzinēju, ietaupījums veido 40%. Volvo Trucks pārstāvji uzsver, ka kravas automašīnas, kas izmanto LNG, ar pilnu tvertni var mērot no 550 līdz 1000 kilometriem atkarībā no transportlīdzekļa modeļa un 1 kg LNG rada tikpat daudz enerģijas kā 1,39 litri dīzeļdegvielas.

LNG patlaban lielākoties izmanto ražošanas nozarē, taču tā ir arī ļoti laba iespēja palielināt konkurētspēju degvielas jomā un samazināt apkārtējās vides kaitīgo piesārņojumu, norāda Volvo Trucks pārstāvji. Kā zināms, šā gada maijā Eiropas Komisija pieņēma regulu, kas liek kravas automašīnām samazināt kaitīgo CO2 izmešu apjomu. Volvo Trucks šajā regulā saskata iespēju, kā paplašināt LNG izmantošanu tirgū. “Mūsu vīzija ir kaitīgo izmešu apjoms nulles līmenī, tiesa gan, tam nederēs viens vienkāršs risinājums, bet gan vesels risinājumu komplekss,” stāsta Volvo Trucks apkārtējās vides un inovāciju direktors Larss Martensons.

“Es uzskatu, ka gāze ir dzīvotspējīgs veids dīzeļdegvielas nomaiņai kravas automašīnām, kas brauc tālajos maršrutos,” norāda Volvo Trucks produktu menedžeris Matss Frenzens. Viņš uzsver, ka, lai arī biogāzi ražo ierobežotā daudzumā, ilgtermiņā dabasgāzes pieejamība ir lieliska perspektīva. Saskaņā ar zinātnieku prognozēm attiecībā uz enerģētikas attīstību 21. gadsimtā dabasgāze kļūs par galveno enerģijas avotu pasaulē. To izmantos dažādās nozarēs, tostarp lauksaimniecībā, komunālo pakalpojumu sektorā un, protams, transporta sektorā, kas ir īpaši perspektīvs virziens starptautisko pārvadājumu izaugsmes dēļ, ņemot vērā šķidrās degvielas pieejamību un nosacījumu samazināt toksisko izmešu apjomu atmosfērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 milj. tonnu kravu – tās ir kravas, kas pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu,» saka Euro Rail Trans valdes loceklis un līdzīpašnieks Ainārs Šlesers

Fragments no intervijas:

Sen neesat sniedzis intervijas presei, bet piekritāt sarunai tagad, kad jūsu pārstāvētais uzņēmums Euro Rail Trans ir viens no Baltijas Foruma konferences Krievija – ES: savstarpējās atkarības izaicinājumi un jaunā dienaskārtība galvenajiem atbalstītājiem. Kādēļ nolēmāt atbalstīt šo pasākumu?

Euro Rail Trans ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā mūsu partneris ir Krievijas dzelzceļa uzņēmums AS RŽD Logistika. Mūsu mērķis ir veicināt kravu plūsmas palielināšanu Latvijas virzienā. Šodien sankcijas starp Eiropas Savienību (ES), Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV) un Krieviju ir radījušas ļoti sarežģītu situāciju Latvijai. Mēs redzam, ka ir aizvēries Liepājas metalurgs un cilvēki ir palikuši bez darba. Mēs redzam to, ka mūsu zivrūpnieki ir pazaudējuši nozīmīgus tirgus un nekādas kompensācijas viņi nesaņem. Mēs redzam to, ka mūsu piena pārstrāde tāpat ir nolikta fakta priekšā, ka nekādas kompensācijas par ieviestajām sankcijām viņi neredzēs. Visas šīs problēmas ir jārisina mums pašiem, bet mēs mēģinām cerēt, ka kaut kas atrisināsies Briselē un Amerikā. Skaidrs ir tas, ka pat mūsu kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija ir mūsu tiešie konkurenti. Mēs esam brāļu tautas, bet mūsu tirgotāji, ražotāji un ostas konkurē savā starpā. Diemžēl pēdējo 20 gadu laikā Lietuva ir izmantojusi situāciju, kurā Kaļiņingradas koridors tika izmantots veidā, lai subsidētu Klaipēdas ostu. Tas, protams, ir radījis problēmas gan Rīgas ostai, gan Liepājas ostai, gan Ventspils ostai. Ņemot vērā, ka es šodien esmu ne tikai Euro Rail Trans valdes pārstāvis, bet arī viens no īpašniekiem, esmu ieinteresēts palīdzēt Latvijai piesaistīt jaunas kravas laikā, kad cita daļa kravu iet projām no mums. Tādēļ arī mēs atbalstām Baltijas Forumu. Jo šajā forumā piedalās pārstāvji ne tikai no Latvijas un Krievijas, bet arī no ASV un daudzām Eiropas valstīm. Mums ir jāvienojas par pamatlietām. Pierobežā valstīm, kas ir kaimiņvalstis, ir jāspēj sadarboties visās tajās jomās, kurās ir iespējams sadarboties. Lai arī ir sankcijas starp lielvarām, mums tāpat ir jādomā, lai Latvijas iedzīvotāji nebrauktu prom. No valsts jau ir aizbraukuši vairāki simti tūkstošu cilvēku. Transporta nozarē ir nodarbināti aptuveni 100 tūkst., kas kopā ar ģimenes locekļiem ir 200 tūkst. cilvēku. Ja problēmas skars šo nozari, mēs pazaudēsim arī lielus nodokļu maksātājus, jo transporta nozarē algas ir krietni virs vidējā. Ja šie cilvēki aizbrauks prom, tā tiešām būs katastrofa. Lai to nepieļautu, mums jāsāk strādāt. Sadarboties ar Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ķīnu – ar visiem iespējamajiem partneriem, lai transporta nozare attīstītos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Starptautiskie kravu pārvadājumi – kā digitālās platformas palīdzēs Tavam biznesam

Sadarbības materiāls, 01.04.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskie kravu pārvadājumi ar mūsdienu tehnoloģiju sniegtajām priekšrocībām ir vienkāršāki, ātrāki un izdevīgāki. Digitālās loģistikas platformas kā Cargologs apvieno kravu nosūtītājus un transporta uzņēmumus vienā platformā, tādējādi nodrošinot parocīgu un ātru piegādes procesu gan pārvadātājiem, gan nosūtītājiem.

Automatizācija, kravu izsekošana un maršutu optimizācija ir tikai dažas no priekšrocībām, ko priekš loģistikas pakalpojumiem sniedz digitālās tehnoloģijas. Turpini lasīt rakstu un uzzini vairāk par to, kā digitālās tehnoloģijas palīdzēs Tavam uzņēmumam efektīvāk organizēt kravas piegādes!

Kas ir digitālās loģistikas platforma?

Aptuveni 25 procenti no visiem kravas transportlīdzekļiem Eiropā pārvietojas tukši, savukārt puse brauc tikai ar daļēju piepildījumu – tas ne tikai ietekmē ekonomiskos rādītājus, bet arī rada nevajadzīgu piesārņojumu. Šāda situācija ir radusies, jo Eiropā ir sadrumstalots kravas pārvadātāju tīkls – Cargologs digitālās loģistikas platforma atrisina šo problēmu, apvienojot vairākus kravas pārvadātājus vienuviet.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie šī Eiropas un Āzijas savienojuma koridora gan nopietni jāpiestrādā

Par to ir pārliecināts Samskip Van Dieren Multimodal izpilddirektors Henks van Dīrens, kuram ir vairāk nekā 40 gadu ilga pieredze transporta nozarē. 1993. gadā pēc 20 gadu darba viņš pieņēma būtisku lēmumu pārorientēties no autopārvadājumiem uz intermodālo transportu (īsjūras un dzelzceļa pārvadājumi). Kopš tā laika viņa ikdienas darbs esot būt «intermodālajam arhitektam». Kompānija Samskip, kurai ir 250 apakšuzņēmēju, pieder 22 kuģi, lielākais Eiropas 45 pēdu konteineru parks (10 000), četras saldētavas, 1000 puspiekabes un 200 kravas auto. Latvijas dzelzceļa rīkotajā konferencē «Globālās transporta kustības vīzija 2050» H. van Dīrens stāstīs par dzelzceļa būtisko lomu gan šodienas kravu plūsmā, gan nākotnes izaugsmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat realizējot šobrīd iecerētos uzlabojumus un pasākumus rindu mazināšanai uz Latvijas - Krievijas robežas, jūtamus rezultātus tas, visticamāk, nedos.

Db aptaujātie šoferi, robežsargi un nozares eksperti norāda, ka rindu jautājumu nākotnē neizdosies atrisināt ar pašreizējām iecerēm, tāpēc Latvijas - Krievijas robežu vēl ilgu laiku rotāšot kravas automašīnu rindas. Satiksmes ministra Aināra Šlesera padomnieks Georgs Lancmanis norāda, ka situācija uz robežām nākotnē būtiski neuzlabosies, jo kravu apjoms starp Eiropas Savienību un Krieviju tikai pieaugs, bet Latvijas tranzītceļš būs galvenais šīs plūsmas nodrošināšanai. Db devās uz Terehovu un pārliecinājās, ka galvenais rindu iemesls uz Latvijas - Krievijas robežas ir Krievijas robežsargu gausais darbs - laukums starp Latvijas robežkontroles punktu un Krievijas robežkontroles punktu bija pārpildīts, un līdz ar to Latvijas robežsargi vairs nespēja apkalpot kravas automašīnas, jo tās nebija kur novietot neitrālā zonā. Latvijas robežsargi norāda, ka Krievijas kolēģi strādājot «pēc garastāvokļa» - dažkārt viņi pārbaudot un apkalpojot 20 kravas automašīnas stundā, bet bieži arī tikai 10 un mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajās dienās kompānija DAF Trucks Barselonā prezentēja pēdējas paaudzes ar vairākām inovācijām papildinātos 2016. gada DAF kravas automašīnu modeļus, kuriem ir zemāks degvielas patēriņš un ekspluatācijas izmaksas, mazāka ietekme uz vidi un rezultātā transporta kompānijai lielāka atdeve no katra nobrauktā kilometra

Jaunajām DAF kravas automašīnām ir īpašs klusuma režīms, kas ļauj tām pārvietoties pilsētvidē, netraucējot iedzīvotāju naktsmieru.

Izaugsme Eiropā

DAF Trucks NV ietilpst vienas no lielākajiem kravas automašīnu ražotājiem pasaulē ASV kompānijas PACCAR Inc., grupā. DAF Trucks NV turpina uzlabot savas pozīcijas Eiropas kravas automašīnu tirgū. DAF Euro 6 CF, XF modeļi tiek ražoti Nīderlandē, savukārt LF– Lielbritānijā. 2015. gadā DAF Trucks tirgus daļa segmentā virs 16 tonnām Eiropas kravas automašīnu tirgū pieauga līdz 14,6%. Šajā segmentā DAF ir tirgus līderis Nīderlandē, Lielbritānijā, Polijā un Ungārijā. Pērn DAF Trucks nodemonstrēja apjoma pieaugumu Vācijā (10,8% tirgus daļa), Lielbritānijā (23,9%), Spānijā (11,3%), Polijā (18,9%), Nīderlandē (29,4%) un Čehijā (17,2%), Francijā (12,0%) un Itālijā (10,2%). Savukārt vieglajā segmentā DAF Trucks piedāvā LF modeli, kura Eiropas tirgus daļa pērn pieauga vairāk nekā par 5%, sasniedzot pārdošanas apjomu 49 tūkstošus. Piemēram, Lielbritānijā LF tirgus daļa sasniedz 36% vieglo kravas automašīnu segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Drīzumā visiem Rīgas satiksmes pārvadiem būs oficiāli nosaukumi

LETA, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptēja oficiālu nosaukumu piešķiršanu vairākiem pilsētas satiksmes pārvadiem.

Vairāki satiksmes pārvadi pilsētas iedzīvotāju vidū jau ilgstoši tiek dēvēti par tiltiem, tāpēc oficiālajā nosaukumā nolemts ietvert vārdu «tilts».

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Brīvības ielā piešķirs nosaukumu «Gaisa tilts». Šis ir pirmais gaisa pārvads Rīgā, atklāts 1906.gadā.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Brasas stacijas piešķirs nosaukumu «Brasas tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Brasas staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Zemitānu stacijas piešķirs nosaukumu «Jorģa Zemitāna tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Zemitānu staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu. Piešķirot oficiālo nosaukumu, tiek iemūžināts Latvijas armijas pulkveža, Ziemeļlatvijas brigādes komandiera, Lāčplēša kara ordeņa kavaliera Jorģa Zemitāna (1873-1928) vārds.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Daimler Truck AG” ģenerālpārstāvis Latvijā SIA “Domenikss” ir atklājis lielāko kravas automobiļu tirdzniecības un servisa centru Latvijā, kura izveidē investēti divi miljoni eiro.

Līdz ar jaunā centra atvēršanu Pierīgā SIA “Domenikss” plāno kāpināt pārdoto kravas automobiļu apjomu, kā arī vairākkārt palielināt servisa darbu apjomu kravas automašīnu un autobusu segmentā - līdz 2025. gadam par 300%.

Jaunais kravas automobiļu tirdzniecības un servisa centrs, kā arī lielgabarīta automašīnu mazgātava, atrodas Sauriešos un ir izvietots divās ēkās ar kopējo platību 2560 m2 . Vienā no ēkām atrodas kravas automašīnu tirdzniecības salons, servisa telpas, un kravas automašīnu rezerves daļu noliktava. Otrā darbojas kravas automašīnu mazgātava.

“Jaunā centra atvēršana ir stratēģiski nozīmīgs solis SIA “Domenikss” biznesa paplašināšanā gan kravas auto tirdzniecībā, gan pēcapkopē. Šo paplašināšanās projektu mēs esam plānojuši ilgstoši, bet kopš 2018. gada rūpīgi pievērsušies tā īstenošanai. Ieguldījumus centra izveidē turpinājām, neskatoties uz pandēmijas radīto ekonomisko krīzi. Uzskatām, ka ieguldījumi ir pamatoti, ņemot vērā skaidro prognozi pieprasījuma kāpumam iekšzemes komerctransporta nozarē. Piemēram, 2020. gadā “Domenikss” vairāk nekā trīs reizes palielināja pārdoto kravas automašīnu skaitu, bet kopā ar partneriem šis skaits attiecībā pret 2019. gadu bija 10 reizes lielāks. Īstermiņā - pārvadājumu un piegādes autoparka paplašināšanu ietekmē Covid-19 viestās izmaiņas preču apritē, proti, pieaug vajadzība uzturēt un atjaunot esošo autoparku, jo jaunu auto piegāde ir ierobežota. Savukārt ilgākā termiņā - Eiropas Savienības prasības, vides politikas tendences pasaulē un globālās auto industrijas attīstības tendences liks izmantot videi draudzīgākas automašīnas arī Latvijā, kam sekos nepieciešamība veikt liela gadagājuma autoparka nomaiņu. Līdz ar to šajā segmentā redzam augstu potenciālu un priekšrocības “Domenikss” līderpozīciju attīstīšanai,” saka SIA “Domenikss” padomes priekšsēdētāja Benita Danilenko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Scania Latvia peļņa pērn palielinājusies par 12%

Lelde Petrāne, 29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas automašīnu tirgū strādājošā uzņēmuma SIA Scania Latvia peļņa pērn palielinājusies par 12% - līdz 887 tūkstošiem latu.

Scania Latvia apgrozījums 2012.gadā, salīdzinot ar 2011.gadu, palielinājies par 22%, sasniedzot 26,6 milj. latu.

Aigars Pušinskis, Scania Latvia vadītājs, norāda, ka pērn kopumā Scania Latvia pārdeva 246 jaunas kravas automašīnas un 76 lietotas kravas automašīnas. «Galvenie tirgu ietekmējošie faktori pērn lielākoties bija ekonomiskie apstākļi, kā arī kravas automašīnu tirgū pastāvošā un pieaugošā konkurence starp visiem tirgus dalībniekiem,» viņš piebilst.

Šogad esot prognozējams kravas automašīnu pārdošanas apjomu pieaugums. A. Pušinskis norādīja: «No 2006.gada līdz 2008.gadam tika nopirkts liels skaits kravas automašīnu. Šobrīd līzingā ņemtās automašīnas ir izmaksātas un ir pienācis brīdis, kad tās būtu jāmaina pret jaunākām, bet ekonomiskā nestabilitāte Eiropas Savienībā varētu būt ierobežojošs faktors, kas varētu likt autoparku īpašniekiem pārdomāt un atlikt iegādi. Šis gads būs pēdējais, kad kravu pārvadātāji Eiropas Savienībā varēs iegādāties jaunus kravas transportlīdzekļus ar motoriem, kas atbilst EURO 5 prasībām. No 2014.gada 1.janvāra stājas spēkā EP regula, kas paredz, ka jaunus kravas transportlīdzekļus varēs reģistrēt tikai ar motoriem, kas atbilst stingrajām EURO 6 apkārtējās vides prasībām.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mercedes-Benz kravas automobiļi iekaro līdera pozīcijas Centrālās un Austrumeiropas tirgos

, 30.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daimler prezentē jaunu Mercedes-Benz Actros modeli un organizē tūri pa astoņām Centrālās un Austrumeiropas valstīm.

Jaunā Mercedes-Benz kravas automobiļu modeļa Actros starptautiskās iepazīšanās tūres laikā kravas automobiļu karavāna apceļos astoņas Centrālās un Austrumeiropas starptautisko pārvadājumu valstis, veicot jaunā automobiļa prezentācijas, Db.lv informē Inga Melngalve, SIA Domenikss mārketinga nodaļas vadītāja.

Actros kravas automašīnu kolonna devās ceļā no Igaunijas, 25. jūnijā sasniedzot Latviju un Lietuvu. Pēc tam plānots apceļot citas Centrāleiropas valstis – Poliju, Čehiju, Ungāriju, Rumāniju un galamērķi sasniegt 17. jūlijā Bulgārijas galvaspilsētā Sofijā.

Jauno kravas automobiļu ar pilno masu virs 16 tonnām tirgus rādītāji astoņās apceļotajās valstīs 2007. gadā sasniedza jaunus pārdošanas rekordus, kopumā tika pārdotas apmēram 55 000 vienības. Salīdzinot ar 2006. gada rādītājiem, kad kopējais pārdoto kravas automobiļu skaits sasniedza 35 100 vienību, vērojams pieaugums par vairāk nekā 56%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LTAB: Kravas transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaits palielinās

Žanete Hāka, 19.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn bija apdrošināti ap 72 tūkstoši kravas transportlīdzekļu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

2013. gadā kravas transportlīdzekļi izraisīja vairāk nekā 6400 ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas proporcionāli reģistrēto automašīnu skaitam ir divas reizes biežāk nekā CSNg, kurus izraisījuši vieglie spēkrati.

No tiem 4645 ir izraisīti Latvijā un 1766 – ārvalstīs.

Analizējot pēdējo piecu gadu statistiku, vērojams, ka kravas transportlīdzekļu izraisīto CSNg skaits ar katru gadu palielinās. Ja 2009. gadā tie bija vairāk nekā 4600, tad 2013. gadā, tie jau ir vairāk nekā 6400, norāda LTAB.

Pērnajā gadā par kravas transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem ir pieņemti 7 tūkstoši lēmumu par kopējo summu 10 miljoni eiro, kas ir par 1,5 miljoniem eiro vairāk nekā 2012. gada gadā. Savukārt par vieglo transportlīdzekļu izraisītajiem negadījumiem, pērnajā gadā ir pieņemti vairāk nekā 30 tūkstoši lēmumu par kopējo atlīdzības summu gandrīz 24 miljoni eiro. Arī vidējās atlīdzības apmērs par kravas transportlīdzekļu izraisītiem negadījumiem ir gandrīz 2 reizes augstāks nekā vieglo transportlīdzekļu, kas apliecina, ka kravas transportlīdzekļu vadītāji ir ļoti riskanti autovadītāji ar augstu negadījuma izraisīšanas iespējamības pakāpi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā būs papildu ierobežojumi kravas transporta kustībai

, 20.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Rīgas pilsētas izpilddirektora 2007.gadā izdotajam rīkojumam, 1.martā stāsies spēkā ierobežojumi kravas transporta (ar pilnu masu virs 5 tonnām) kustībai pār vairākiem pilsētas tiltiem un to pievedceļiem arī darba dienu vakara sastrēgumstundu laikā, liecina domes sniegtā informācija medijiem.

Šie ierobežojumi neattiecas uz operatīvajiem transportlīdzekļiem, transportlīdzekļiem ar oranžu (dzeltenu) bākuguni, kas tiek izmantoti specifiskiem uzdevumiem, un trafarētiem komunālo dienestu transportlīdzekļiem.

No 2007.gada 1.decembra satiksmes plūsmas atvieglošanai stājās spēkā kravas transporta virs 5 tonnām satiksmes ierobežojumi pār vairākiem tiltiem un to pievedceļiem darba dienu rīta sastrēgumstundu laikā. Respektējot ar kravas transporta pārvadājumiem saistīto uzņēmumu lūgumu, līdz 1.martam tika pagarināts pārejas laiks kravas transporta kustības ierobežojumu ieviešanai darba dienu vakaros, lai uzņēmumi varētu pārskatīt piegādes maršrutus un veikt nepieciešamās darba organizācijas izmaiņas ierobežojumu ievērošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas amatpersonas ir atdzinušas, ka kravas kuģis Arctic Sea, kurš tika nolaupīts Baltijas jūrā, varētu būt vedis «aizdomīgu kravu».

Sākotnēji Krievijas puse šādu iespēju noliedza, ziņo Yahoo. Tiek spekulēts, ka Arctic Sea vedis ieročus vai pat atomieroču materiālus. Oficiāli kuģis bija devies uz Alžīriju ar kokmateriālu kravu. Krievijas izmeklētājs Aleksandrs Bastrukins valdības oficiālajā avīzē Rossiyskaya Gazeta norāda, ka netiek izslēgta iespējamība par aizdomīgu kravu, kas vesta ar Arctic Sea, kas ir arī iemesls, kāpēc tika aizturēta kuģa apkalpe. «Tāpēc mēs aizturējām apkalpi – mums ir jāsaprot, vai kāds no viņiem ir iesaistīts šajos notikumos,» norāda A. Bastrukins. Pēc nedēļas tiek solīta visa informācija par izmeklēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ķīna nākotnē var kļūt par vērienīgāko Krievijas gāzes pircēju

Dienas Bizness, 26.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šogad maijā Maskavā, stiprinot Krievijas un Ķīnas ekonomisko sadarbību, tika parakstīti vairāki stratēģiski nozīmīgi dokumenti, daudzi eksperti par svarīgāko sarunu rezultātu uzskata abu lielvalstu līderu kopējo paziņojumu, ka Krievija un Ķīna koordinēs sadarbību, Maskavai virzot Eirāzijas Ekonomiskās savienības (EES), bet Ķīnai – Zīda ceļa ekonomiskās joslas (Silk Road Economic Belt) jeb Jaunā Zīda ceļa plānus, otrdien raksta laikraksts Diena.

Jāatgādina, ka Jaunā Zīda ceļa plānus 2013. gada septembrī izvirzīja tobrīd tikko Ķīnas līdera posteni ieguvušais Sji Dziņpins. Grandiozā projekta, kura īstenošanas kopējās izmaksas tiek lēstas 22 triljonu dolāru (19,71 triljona eiro) apmērā, ietvaros ir paredzēts izveidot transporta, tirdzniecības un enerģētiskos koridorus, kas savienotu Ķīnu ar Eiropu, kā arī ar Tuvajiem Austrumiem un Āfriku, kaut gan nozīmīgākais, protams, ir Eiropas virziens. Tirdzniecības apgrozījums starp Ķīnu un Eiropas Savienību pašlaik ir 700 miljardi dolāru gadā, un tiek prognozēts, ka jau 2020. gadā tas sasniegs triljonu dolāru gadā.

Zīda ceļa ekonomiskās joslas trīs topošie maršruti tiek dēvēti par XXI gadsimta Jūras Zīda ceļu, Dienvidu ceļu un Ziemeļu ceļu. Jūras Zīda ceļš vedīs caur Malakas šaurumu bet nākotnē – caur kuģniecības kanālu Birmā, Indijas okeānu un Suecas kanālu savienos Ķīnu ar Vidusjūru, Dienvidu ceļš vedīs caur Vidusāziju un Irānu vai Kaukāza valstīm un sniegsies līdz Turcijas piekrastei, bet Ziemeļu ceļš vedīs caur Kazahstānu un Krieviju – līdz Sanktpēterburgai, bet tā otrs atzars caur Baltkrieviju – līdz Vācijai. Pēdējais maršruts ir interesants arī Latvijas ostām un kravu pārvadātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ES kravu pārvadājumi 2010. gadā sākuši atkopties

Jānis Rancāns, 22.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravas pārvadājumu apjomi gan ar autotransportu, gan pa dzelzceļu atgūstas no ekonomiskās krīzes samazinājuma, liecina Eiropas Savienības (ES) statistikas biroja Eurostat dati.

2010. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar līdzīgu laika periodu pirms gada, kravu autotransporta apjomi ir pieauguši par 3% un otrajā ceturksnī par 4%. Kravu pārvadāšanas apjomi pa dzelzceļu 2010. gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot gadu iepriekš, ir auguši par 8% un otrajā ceturksnī par 14%.

Ekonomikas krīzes iespaidā Eiropas Savienības (ES) valstīs 2009. gadā kravas pārvadājumi gan ar autotransportu, gan pa dzelzceļu bija būtiski samazinājušies, pārspējot jau piedzīvoto kritumu 2008. gadā.

ES kravas autotransporta apjomi 2009. gadā bija kritušies par 10%, salīdzinot ar kritumu 2% apmērā 2008. gadā. Dzelzceļa kravu pārvadājumi bija samazinājušis par 17% 2009. gadā, salīdzinot ar 2% kritumu 2008. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izmēģina videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

, 29.10.2009

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. (Foto: Panasonic)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem.

Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija. Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas.

Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādā kravas automašīnā, kas Ventspils ostā ieradās ar prāmi Scottish Viking no Zviedrijas, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Muitas kriminālpārvaldes darbinieki atklājuši autoriepas, kas, iespējams, nozagtas no kāda uzņēmuma noliktavas Norvēģijā.

Kravas pavaddokumenti izrādījušies viltoti un autovadītājs varējis uzrādīt tikai daļu no visiem nepieciešamajiem kravas pavaddokumentiem un to starpā nebija tādas pavaddokumentu sastāvdaļas kā kravas izcelsmi apliecinoša dokumenta.

Aizdomas vēl vairāk pastiprinājis fakts, ka kravas padziļinātās kontroles laikā automašīnas vadītājs informēja, ka kravā esošās automašīnu riepas tika iekrautas Norvēģijā, Oslo, nevis Zviedrijā, kā tas bija norādīts kravas pavaddokumentos.

Nepilnīgi iesniegtajos kravas pavaddokumentos kā kravas nosūtītājs tika uzrādīts kāds Zviedrijā reģistrēts uzņēmums, bet kā kravas saņēmējs – kāds Lietuvas uzņēmums, taču veicot saraksti ar Zviedrijas muitas dienestu, iegūta informācija, ka norādītais Zviedrijas uzņēmums vairs nav aktīvs un to ir pārņēmis cits uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Kravas automašīnu apsēstais autoceļš Brazīlijā jeb Nāves šoseja

Gunta Kursiša, 05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļš Brazīlijā no Rondonpolisas uz Soriso, pilsētu valsts centrālrietumu reģionā, nodēvēts par «Nāves šoseju». Šo nosaukumu ļoti labi atpazīst kravas automašīnu vadītāji, kas zina, ka uz šī autoceļa biežāk nekā citur notiek avārijas - autovadītāji ceļu satiksmes noteikumiem šeit pievērš nelielu vērību, turklāt ceļš ir tik šaurs, ka kravas automašīnas, braucot garām cita citai pretējos virzienos, atrodas tik tuvu, ka teju saskaras.

Šādu ainu novērojis Reuters fotogrāfs un žurnālists Naho Doče (Nacho Doce), kas nolēma pārbaudīt baumas par «Nāves šoseju», ar kravas automašīnas vadītāju dodoties ceļā no vienas valsts malas uz pretējo – Brazīlijas lielāko ostu Santos, pa ceļam iekraujot un izkraujot labību.

Kopumā Reuters žurnālistam ceļā nācās pavadīt desmit dienas, veicot piecu tūkstošu kilometru attālumu, lielāko daļu laika pavadot kravas automašīnā. Pa ceļam tika veikta kravas ielāde. Uz «Nāves šosejas» ierasta parādība ir pretējos virzienos garām braucošas kravas automašīnas, kura katra sver ap 70 tonnām, nereti veidojas arī kravas automašīnu sastrēgumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Papildināts ar foto - Kravā ceļojošs «bezbiļetnieks» sabojā šokolādes trifeles 102 000 eiro vērtībā

Lelde Petrāne, 21.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada sākuma apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) ir saņēmusi trīs pieteikumus par nelegālajiem «bezbiļetniekiem», kuri, paslepus ceļojot kravu nodalījumos, ir sabojājuši kravas saturu.

Visos gadījumos kravas pārvadātāji bija devušies uz Lielbritāniju, kur bija plānota kravas nodošana. Tomēr, atklājot nelegālo ceļotāju «viesošanos» kravas nodalījumā, visbiežāk nākas utilizēt visu kravas saturu, tādējādi radot ievērojamus zaudējumus. Piemēram, par sabradātu piena šokolādes trifeļu kravu BALTA saņēmusi līdz šim lielāko atlīdzības izmaksas pieteikumu kravu pārvadātāju atbildības apdrošināšanas pakalpojuma vēsturē - vairāk nekā 100 000 eiro.

BALTA atlīdzību pieteikumi rāda, ka nelegālie robežšķērsotāji turpina izmantot jebkuru iespēju, lai slepus aizceļotu uz citām valstīm. Par vienu no iecienītākajiem robežas šķērsošanas veidiem ir kļuvusi ceļošana kravas nodalījumos, savukārt populārākais galamērķis ir Lielbritānija. BALTA šā gada laikā saskārusies ar trīs šādiem gadījumiem, kuros «bezbiļetnieki» bija ielīduši augļu, šokolādes trifeļu, kā arī minerālūdens kravās. Kopumā par visām šīm utilizētajām kravām atlīdzībās pieteikti vairāk nekā 125 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas galvaspilsētā Viļņā Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču tirgotājs Ikea uzsācis tiešsaistes pasūtījumu piegādes uz mājām, izmantojot kravas velosipēdu, kas darbojas ar tīru saules enerģiju.

Tas ir pasaulē pirmais šāda tipa kravas velosipēds, un Ikea ir pirmais zīmols Baltijas valstīs, kas testē šo inovāciju.

Saules enerģijas kravas velosipēds Ikea sniegs ilgtspējīgu transportēšanas risinājumu. Tas samazina CO₂ emisijas par 95 % salīdzinājumā ar kravas mašīnām un par 65–70 % salīdzinājumā ar citiem tirgū pieejamiem kravas velosipēdiem.

“Mūsu mērķis – videi draudzīga uzņēmējdarbība – nosaka arī mūsu darba principus un iekārtu izvēli. Tāpēc meklēt videi draudzīgas inovācijas pēdējā preču piegādes posmā bija loģisks solis. Piegādājot pasūtījumus ar saules enerģijas kravas velosipēdu, mēs ne tikai rūpējamies par tīrāku vidi, bet varam arī vieglāk pārvietoties pilsētas centrā un būt pieejamāki vēl vairāk cilvēkiem,” saka Mindaugas Černius, Ikea Preču aprites nodaļas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas teritoriju šķērsos kilometru garš kravas vilciena sastāvs no Ķīnas

Lelde Petrāne, 06.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā nedēļā pa VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) uzturēto dzelzceļa infrastruktūru tiek plānots īpaši gara kravas vilciena pārvadājums, kas, turpinot attīstīt sadarbību ar Krievijas dzelzceļu un pamatojoties uz februāra beigās noslēgto vienošanos starp abiem uzņēmumiem par īpaši garu kravas vilcienu pārvadājumu organizēšanu, tiek nosūtīts no Ķīnas uz Kaļiņingradas apgabalu.

Kravas vilciens, kura sastāvā ir simts 20 pēdu konteineri, ir vienu kilometru garš. Maršrutā no Ķīnas uz Kaļiningradu tiek nogādāti izejvielu materiāli.

Vilciens ceturtdien, 2.aprīlī, sāka ceļu maršrutā Ķīna - Krievija – Latvija - Kaļiņingradas apgabals. Kravas vilciens galamērķi Kaļiņingradā sasniegs aptuveni deviņās diennaktīs, bet Latvijas teritoriju tas šķērsos desmit stundās, ieskaitot muitas un robežšķērsošanas procedūrām nepieciešamo laiku.

Neskatoties uz pašreizējo ekonomisko situāciju pasaulē, ko ietekmē Covid-19 un kā rezultātā vairums uzņēmumu ir apturējuši ražošanu vai būtiski samazinājuši ražošanas tempus, šis būs piektais konteinervilcienu sastāvs dažu nedēļu laikā, kas maršrutā Ķīna-Zabaikaļska (Krievija) - Kaliņingrada dodas, šķērsojot Latvijas teritoriju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Februāra sākumā ar ģimeni aizbraucām noķert vasaras sajūtu brīnišķīgajā Marokā. Brīnišķīga un krāsaina valsts, kurā aizbēgt no pelēkās un drūmās ziemas.

«Daudz laimes dzimšanas dienā,» es pasniedzu tētim aploksni, iedodu buču un nepacietīgi dīdos, kamēr gaidu reakciju no vecākiem, kad tētis būs atvēris aploksni. Iekšā ir lidmašīnas biļešu dāvanu kartes.

Lielāko dzīves daļu mani vecāki ir pavadījuši, lai izaudzinātu mani un māsu par labiem cilvēkiem un nav aizrāvušies ar ceļošanu. Igaunija, Lietuva, Vācija - tāds standartiņš. Tagad, kad, cerams, esmu izaugusi par labu cilvēku un varu pateikt vecākiem paldies par visu, ko man devuši, kā vienu no variantiem sava «paldies» pateikšanai izvēlējos uzdāvināt tēva apaļajā jubilejā vecākiem iespēju kaut kur aizlidot. Atpūsties. Tajā brīdī vecāki vēl nenojauš, ka deviņus mēnešus vēlāk lidos uz Maroku, bet smejoties saka, ka aizlidos kaut kur tepat, kur viss pazīstams – Ukrainu, Baltkrieviju..

Komentāri

Pievienot komentāru