Eksperti norāda, ka lēmums pacelt vagonu izmantošanas maksas un dīkstāves maksas varētu iegriezt arī Latvijas dzelzeļam — tas varētu vēl vairāk saasināt tendenci, ka dažādi ražošanas uzņēmumi paši iegādājas savus vagonus, tādējādi sašaurinot dzelzceļa kompāniju tirgu. Jau šobrīd vairāki Latvijas lielie uzņēmumi grasās vai jau ir iegādājušies dzelzceļa vagonus, ar kuriem piegādāt izejvielas no Krievijas un Baltkrievijas, lai izvairītos no augstajām dīkstāves maksām un nodrošinātos pret iespējamo vagonu deficītu. Tas Latvijas lielajiem uzņēmumiem šobrīd šķiet izdevīgāk nekā izmantot LDz u.c. kompāniju pakalpojumus. Dzelzceļa vagona vidējā cena ir vairāki desmiti tūkstoši eiro, tāpēc var rēķināties, ka ieguvumam un finansiālajam ietaupījumam, ko gūs uzņēmēji, iegādājoties paši savus vagonus, jābūt ievērojamam.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra