VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) tarifi katru gadu pieaug un tie nav caurspīdīgi, norāda Ventspils Grain Terminal uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Vladislavs Šafranskis.

LDz it kā nosaka tarifu, bet pēc tā neviens nestrādājot. «Nezināmu apstākļu dēļ LDz pēc fantastiski augstā tarifa noteikšanas pēc tam katram komersantam piedāvā savu atlaidi un tarifu, un, kā veidojas atlaides, arī nav skaidrs,» uzsver uzņēmējs.

Viņš arī norāda, ka komersantam piedāvā tarifu tikai decembra sākumā un termināļa vadībai nepaliek izvēles iespējas - vai nu jāpiekrīt tarifam bez atrunām vai arī jāpaliek 1.janvārī bez parakstīta līguma. «Manuprāt, tas tiek darīts speciāli, lai terminālim nogrieztu iespējas izrunāt un izdiskutēt tarifus un piedāvāt savus argumentus - kāpēc šis tarifs obligāti ir jāsamazina,» uzskata Šafranskis.

Tarifa cenā esot ietverta arī infrastruktūras maksa, kura nav caurspīdīga, caurskatāma un kura nav atdalīta no pārvadājumu izmaksas. Tarifs esot jāsadala divās daļās, lai visiem ir priekšstats, kā veidojas infrastruktūras maksa, un lai neesot tā, ka uz Ventspils virziena rēķina, piemēram, nedotētu pārvadājumus citos virzienos.

«Nepieciešams pēc iespējas ātrāk pāriet uz praksi, ka Latvijas dzelzceļa struktūras, kā, piemēram, LDz Cargo, ar saviem partneriem - uzņēmējiem - slēgtu ilgtermiņa līgumus. Katru gadu decembra sākumā gaidīt - būs vai nebūs līgums un par kādiem tarifiem - tas neveido savstarpēju uzticību starp valsts struktūrām un komercstruktūrām,» uzsver uzņēmējs.

AS Ventspils Grain Terminal ir Latvijas un Kazahstānas kopuzņēmums ar reģistrēto statūtu kapitālu 5,5 miljonu latu apmērā. Partneri no Kazahstānas ir vadošie pārtikas graudu pārdevēji un eksportētāji pasaules tirgū, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.

2004.gada rudenī akciju sabiedrība Ventspils brīvostas teritorijā sāka būvēt specializētu graudu termināli, kurš sastāv no noliktavu kompleksa ar kopējo ietilpību 72 000 tonnu, vagonu un automašīnu izkraušanas mezgla, kuģu iekraušanas mašīnām un palīgiekārtām.

Dziļūdens pāļu konstrukciju piestātne ar 14,5 metru dziļumu ļauj apstrādāt Panamax tipa kuģus ar kravnesību 70 000 tonnu.

No 2006.gada septembra akciju sabiedrība Ventspils Grain Terminal ir Starptautiskās Graudu un lopbarības tirdzniecības asociācijas GAFTA dalībnieks kategorijā Approved Analysts.

Ventspils Grain Terminal pērn gūta peļņa 393 000 latu apmērā, un kopumā tika pārkrauti 580 000 tonnu graudu.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra