Bērnu un ģimenes lietu ministrija (BM) aicina uzņēmums, kas īsteno ģimenei draudzīgu darbības politiku, pretendēt uz Ģimenei draudzīga komersanta (ĢDK) statusu. Pagaidām neviens Latvijas uzņēmums šo statusu vēl nav saņēmis.
Kārtējā vērtēšanas komisija sanāks šā gada novembrī. Tie uzņēmumi, kas vēlas pretendēt uz ĢDK statusu, tiek aicināti visus nepieciešamos dokumentus iesniegt līdz šī gada 31.oktobrim.
BM uzņēmumu izvērtēšanu uzsāka 2007.gada sākumā un pašlaik notiek to uzņēmumu izvērtēšana, kas bija pieteikušies līdz šī gada maijam, stāstīja ministrijas pārstāvis Taivo Trams. Viņš informēja, ka līdz šim uz ĢDK statusu pieteikušies 8 uzņēmumi un tas, vai kādam no tiem tiks piešķirts šis statuss, būšot zināms līdz novembrim. Uzņēmumi, kas pretendē uz ĢDK statusu: SEB Unibanka, Latvijas Valsts meži, Latvijas Finieris, Laima, Leļļu teātris, Latvijas Televīzija, Bērnu klīniskā universitātes slimnīca un viesu nams Straumēni.
Pieteikties var, vēršoties BM un iesniedzot pieteikumu un citus nepieciešamos dokumentus, par kuriem detalizētāku informāciju var iegūt ministrijas mājas lapā www.bm.gov.lv, sadaļā Ģimenei draudzīgs komersants - http://www.bm.gov.lv/lat/gimenei_draudzigs_komersants/.
Pretendējot uz šo statusu, uzņēmumam ir iespēja demonstrēt savu pieredzi un vērtības plašākai sabiedrībai, vienlaikus rādot piemēru arī citiem komersantiem. Nosaukums Ģimenei draudzīgs komersants tika ieviests, lai veicinātu ģimenisko vērtību nostiprināšanos sabiedrībā un uzlabotu ģimenēm piemērotu dzīves un darba vidi. ĢDK statusa piešķiršanas mērķis ir izcelt un atzinīgi novērtēt tos komersantus, kuru politika un pakalpojumi ir draudzīgi bērniem un ģimenēm, kā arī popularizēt bērniem un ģimenēm draudzīga komersanta ideju.
Atbilstību ĢDK statusam vērtē speciāli izveidota vērtēšanas komisija, kas pēc rezultātu apkopošanas tiem uzņēmumiem, kas ir ieguvuši nepieciešamo punktu skaitu, piešķir ĢDK statusu apliecinošu apliecību un tiesības izmantot ĢDK logo. Vērtēšanas komisija pieteikumus ĢDK statusa piešķiršanai izskata divas reizes gadā.