Transports un loģistika

Uzraugi vērtēs Nestes un Statoila zemo cenu ekonomisko pamatojumu

Miks Stroža [email protected], 17.03.2006

Jaunākais izdevums

Konkurences padome izvērtēs Degvielas tirgotāju un ražotāju savienības iesniegumu par iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem SIA Latvija Statoil un SIA Neste Latvija darbībās un analizēs degvielas mazumtirdzniecības cenu ekonomisko pamatojumu, Db informēja padomes pārstāve Dana Sosnovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labākās mazcenu aviokompānijas; Eiropas sarakstā tiek arī airBaltic

Gunta Kursiša, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot zemo cenu lidsabiedrības visā pasaulē un reģionos, Skytrax World Airline Awards TOP 10 Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju sarakstā piekto vietu ieņem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Savukārt par pasaulē labāko zemo cenu aviokompāniju atzīta Malaizijas budžeta aviokompānija AirAsia, bet Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav iekļuvusi nedz pasaulē, nedz Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju saraksta pirmajā desmitniekā.

airBaltic Eiropā labāko zemo cenu aviosabiedrību sarakstā ierindojas piektajā vietā, apsteidzot tādas lidsabiedrības kā flyBe un Wizz Air. Par labākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā atzīta Norwegian (1. vieta), easyJet (2. vieta), Germanwings (3. vieta), NIKI (4. vieta), airBaltic (5. vieta), Wizz Air (6. vieta), WOW Air (7. vieta), Pegasus Airlines (8. vieta), flyBe (9. vieta) un Onur Air (10. vieta).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sakoptākais Kurzemē – Nīcas pagasts

Vēsma Lēvalde [email protected], 04.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

4.augustā ir apkopoti konkursa „Sakoptākais Latvijas pagasts 2006” vērtēšanas rezultāti Kurzemē un par uzvarētāju kopvērtējumā ir kļuvis Liepājas rajona Nīcas pagasts (priekšsēdētājs Agris Petermanis), informē Latvijas Pašvaldību savienība. No konkursa 15 nominācijām Nīca ir uzvarējusi septiņās: „Iedzīvotājus sociāli atbalstošākā pašvaldība”; „Lauku ceļu saimnieks”; „Par veselības aprūpes pieejamības nodrošināšanu pagasta iedzīvotājiem”; „Civilā aizsardzība un ugunsdrošība pagastā”; „Bērnam un ģimenei draudzīgs pagasts”, „Stipra pilsoniskā sabiedrība lauku apvidos”, kā arī jaunajā nominācijā „Pagasta odziņa”. Saldus rajona Zirņu pagasts (priekšsēdētājs Vilnis Grāvelis) visvairāk punktu ir ieguvis četrās nominācijās: „Zemkopība un lauku vide”; „Izglītība un sports”; „Vides aizsardzība” un „Dialoga meistari”. Četras nominācijas ir ieguvis arī Talsu rajona Mērsraga pagasts (priekšsēdētājs Alberts Neilands): „Pagasta attīstības iespējas”; „Mežs un sabiedrība” „Kultūrvides veidošana pašvaldībā” un „Sakoptākā uzņēmējdarbības vide”. Kurzemes vērtēšanas komisiju vada Daugavpils rajona Kalupes pagasta padomes priekšsēdētājs Aivars Raščevskis (tālrunis 29140852). Vērtēšana 2.kārtā jau ir beigusies arī Zemgalē, kur par sakoptāko pagastu kopvērtējumā ir kļuvis Aizkraukles rajona Skrīveru pagasts (priekšsēdētājs Pēteris Jansons). Zemgales vērtēšanas komisijas priekšsēdētāja ir Rēzeknes rajona Nautrēnu pagasta padomes priekšsēdētāja Līvija Plavinska (tālrunis 29468107). Otrdien, 1.augustā, vērtēšana sākās arī Vidzemē, kur konkursa 2.kārtai ir izvirzītas šādas pašvaldības: Valmieras rajonā — Matīšu pagasts (2.kārtā izvērtēts 1.augustā); Valkas rajonā — Blomes pagasts (izvērtēts 2.augustā); Cēsu rajonā — Amatas novads (izvērtēts 3.augustā); Alūksnes rajonā — Alsviķu pagasts (vērtēs 8.augustā); Gulbenes rajonā — Rankas pagasts (vērtēs 9.augustā) un Madonas rajonā — Kalsnavas pagasts (vērtēs 10.augustā). Vidzemes vērtēšanas komisiju vada Bauskas rajona padomes un Rundāles pagasta padomes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (tālrunis 29441971). Latgalē konkursa 2.kārtai izvirzītās pašvaldības vērtēs jaunnedēļ: Daugavpils rajonā — Salienas pagastu (vērtēs 7.augustā); Krāslavas rajonā — Skaistas pagastu (vērtēs 8.augustā); Preiļu rajonā — Vārkavas novadu (vērtēs 9.augustā) un Balvu rajonā — Rugāju pagastu (vērtēs 10.augustā). Latgales vērtēšanas komisiju vada Tukuma rajona Jaunpils pagasta padomes priekšsēdētāja Ligita Gintere (tālrunis 29246217). Arī Pierīgā konkursa 2.kārtai izvirzītos pagastus vērtēs jaunnedēļ: Ogres rajonā — Lēdmanes pagastu (vērtēs 7.augustā); Tukuma rajonā — Smārdes pagastu (vērtēs 8.augustā) un Rīgas rajonā — Krimuldas pagastu (vērtēs 9.augustā). Pierīgas vērtēšanas komisiju vada Valkas rajona Trikātas pagasta padomes priekšsēdētāja Cilda Purgale (tālrunis 29473182). Konkurss šogad notiek ar moto „Cilvēks — sakopta pagasta dvēsele”. Konkurss notiek jau 12.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ar zemām cenām atklāti diktē noteikumus

Valters Grīnvalds, 01.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērnās nedēļas nogalē Neste realizētās cenu kampaņas ietvaros degvielas cena mazumtirdzniecībā bija zemāka nekā vairumtirdzniecībā.

Lai gan Latvijas mazie un vidējie degvielas mazumtirgotāji jau vairākkārt pauduši savu neapmierinātību par to, ka trīs degvielas tirgus līderi degvielas cenas savos DUS maksimāli pietuvina vairumtirdzniecības cenai, pagājušajā nedēļas nogalē SIA Neste Latvija degvielas cena bija pat zemāka nekā Mažeiķu nafta tirdzniecības nama vairumcena. Lai gan atklāti par to neviens nerunā, taču starp degvielas mazumtirgotājiem jau sen klīst runas, ka tieši Neste diktē degvielas cenu kāpumu vai kritumu, kuram pazemīgi seko citi degvielas tirgotāji.

Db jau vēstīts (02.08.2005), ka tieši zemās cenas Neste uzskata par savu galveno ieroci."Automātiskajās DUS tirgojam tikai degvielu bez papildservisa, un mūsu vienīgais instruments, lai piesaistītu klientu, ir cena," tā toreiz teica SIA Neste Latvija mazumtirdzniecības vadītājs Zigismunds Niedra. "Ja mūsu piedāvātā cena nav interesanta, pārdošanas apjomi var kristies." Jau toreiz Z. Niedra skaidroja, ka atteikšanās no veikaliem un cita veida papildservisa pakalpojumiem devusi apmēram 1-1.5 santīmu ekonomiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Zemo procentu likmju vide: četri iemesli pārlieku nesatraukties par Latvijas kredītiestāžu spēju pielāgoties

Latvijas Bankas ekonomists Pēteris Kloks, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļā Latvijas Bankas Ekspertu saruna vētīja, cik lielā mērā mājsaimniecības un uzņēmumi ir izmantojušas unikālās iespējas, ko atnesis zemo procentu likmju laikmets. Taču ne visiem jaunie apstākļi nozīmē jaunas iespējas. Eiropas Centrālā banka (ECB) savā jaunākajā Finanšu stabilitātes pārskatā secina, ka zemo procentu likmju vide palielina finanšu stabilitātes riskus Eiropā, t.sk. kredītiestādēs.

Stabila Latvijas finanšu sistēma ļaus mājsaimniecībām un uzņēmumiem labāk izmantot zemo procentu likmju laikmeta priekšrocības. Tādēļ, turpinot diskusiju, jāvaicā, – kā zemās procentu likmes ietekmē Latvijas kredītiestādes un to finanšu stabilitāti un ko šajā ziņā mainīs pakāpeniskais procentu likmju pieaugums ASV?

Kamēr mājsaimniecības priecājas par rekordzemām kredītu izmaksām, Latvijas kredītiestādes saskaras par rekordzemiem procentu ienākumiem, ko tās gūst, kreditējot tautsaimniecību. Jaunākie dati liecina, ka 2016. gadā kopējie kredītiestāžu sektora procentu ienākumi no kredītu izsniegšanas tautsaimniecībai ir par 36% zemāki kā pirms pieciem gadiem un par 2% zemāki kā pērn, un kritums ir straujāks kā kopējā kredītportfeļa samazināšanās. Turklāt zemi vai negatīvi ir arī procentu ienākumi no ieguldījumiem Latvijas un ārvalstu parāda vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padomei, izmeklējot t.s. Nestes un Statoil lietu, radušās aizdomas, ka dominējošo stāvokli degvielas tirgū ļaunprātīgi izmanto visi trīs tirgus līderi.

Vēstulē, kas nonākusi Db rīcībā, Konkurences padome (KP) ar saviem secinājumiem iepazīstina iesaistītās puses, norādot, ka degvielas tirgū pastāv kolektīva dominance jeb dominējošais oligopols, kuru veido Neste Latvija (Neste),Latvija Statoil (Statoil) un Lukoil Baltija R (Lukoil).

KP skaidro, ka jēdziens vairāki tirgus dalībnieki nozīmē, ka dominējošā stāvoklī atrodas divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas ir juridiski neatkarīgi cits no cita, bet starp kuriem pastāv ekonomiska saikne, kura izpaužas tādējādi, ka šie tirgus dalībnieki ir kopīga vienība noteiktās darbībās attiecībā pret konkurentiem, klientiem vai patērētājiem, tādējādi konkrētā tirgū noteiktos apstākļos var izveidoties un pastāvēt kolektīvais dominējošais stāvoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lidsabiedrība Aeroflot plāno izveidot valsts pirmo zemo cenu lidsabiedrību. Kompānija cer, ka jau 2014. gadā zemo cenu aviokompānija nodrošinās lidojumus no Maskavas uz Sanktpēterburgu un Krievijas dienvidu pilsētām.

Paredzēts, ka lidsabiedrības operāciju bāze atradīsies Maskavas Domodedovo lidostā, vēsta Krievijas laikraksts Vedomosti. Laikam ejot, aviokompānija varētu piedāvāt arī starptautiskus lidojumus uz Kijevu, Erevānu, Stambulu un Barselonu. Topošās lidsabiedrības lidmašīnu parku iecerēts nodrošināt ar 40 Boeing 737 lidmašīnām. Krievijas zemo cenu aviokompānijas nosaukums vēl nav atklāts.

Aviācijas tirgus eksperti vērtē, ka Krievijā pieprasījums pēc zemo cenu lidojumiem prognozējams augsts. Krievijas iedzīvotājiem, lai pārvietotos starp milzīgās valsts pilsētām, daudz laika nepieciešams pavadīt vilcienos, kuriem laba alternatīva būtu lēti avioreisi. Savukārt atvaļinājumu kaimiņvalsts iedzīvotāji izvēlas pavadīt Turcijā un Vidusjūras valstu kūrortos, uz kurieni arī plāno lidot topošā lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Cērps: finanšu tirgus regulatori sākuši sadarboties pārrobežu banku un finanšu grupu uzraudzībā

Nozare.lv, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienas no finanšu krīzes sekām, kas mainījušas nozares uzraugu darbu, ir sadarbība pārrobežu banku un finanšu grupu uzraudzībā, norāda zviedru Finanšu inspekcijas Banku un vērtspapīru nodaļas vadītājs un iestādes augstākās vadības grupas loceklis Uldis Cērps.

«Starp regulēšanas ietvaru reformām arī būtu jāpiemin tā sauktās uzraugu kolēģijas, kas ir izveidotas visām lielajām pārrobežu bankām. Uzraudzības labā prakse nosaka, ka mātesbanku un meitasbanku vai filiāļu valstu uzraudzības iestādes sadarbosies, apmainīsies viedokļiem par banku iekšējiem kontroles mehānismiem un kopēji vērtēs riskus. Bieži tas nozīmē kontaktēšanos diendienā starp šiem banku uzraugiem,» teica Cērps.

Cērpa iestādes uzraudzībai pakļautās zviedru bankas darbojas Baltijas valstīs un vairākās citās Eiropas valstīs. «Zviedrijas Finanšu inspekcija vada četras šādas kolēģijas, kas izveidotas četrām sistēmiskām bankām Zviedrijā. Baltijas valstu uzraugi ir šo kolēģiju pilntiesīgi locekļi kopā ar banku uzraugiem no Ziemeļvalstīm, Lielbritānijas un Vācijas. Kolēģiju pamatprincips ir, ka gan mātesbankas valsts uzraugi, gan arī uzraugi citās valstīs, kur banka strādā, pilnībā pārzina visas finanšu grupas riskus,» skaidroja Zviedrijā strādājošais latvietis, kas no 2000.līdz 2008.gada sākumam vadīja Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK) Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ekspertu viedokļi par gada inflāciju Latvijā

, 12.01.2009

No kreisās: Ieva Vēja, DnB NORD Bankas ekonomisko pētījumu grupas speciāliste, Dainis Stikuts, Swedbank vecākais ekonomists, Olga Ertuganova, Latvijas Krājbankas Investīciju pārvaldes galvenā analītiķe, un Dainis Gašpuitis, SEB bankas makroekonomikas eksperts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/images/article/2009/01/12/11382f8a-4e45-46d3-ae53-6d7b803b50df.jpg

Inflācija Latvijā decembrī turpināja pazemināties

Inflācija Latvijā decembrī turpināja pazemināties, gada inflācijai samazinoties līdz 10.5%, un tas bija jau otrais mēnesis pēc kārtas, kad, salīdzinājumā ar iepriekšējo mēnesi, piedzīvojām deflāciju. Kā jau prognozēts, galvenie inflācijas pazemināšanās avoti decembrī bija degvielas cenu kritums vidēji par 8.8%, kā arī apģērbu un apavu cenu samazināšanās sezonas atlaižu ietekmē. Vēl tālāku inflācijas pazemināšanos ierobežoja siltumenerģijas cenu pieaugums un atsevišķu pārtikas preču sadārdzināšanās.

Janvārī inflācijas kritums, kas vērojams jau kopš pagājušā gada vidus, uz brīdi var apstāties, kad pievienotās vērtības nodokļa standartlikmes paaugstināšana vien dod pamatu vispārējam cenu pieaugumam par 2.5%. Šāda inflācija gan ir mazāka par 2.8% cenu kāpumu, kāds tika piedzīvots pagājušā gada janvārī, tomēr jāņem vērā arī pazeminātās pievienotā nodokļa likmes pacelšanas ietekme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Degvielas tirgotāji vainu noliedz

Valters Grīnvalds; [email protected]; 7504128, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Negatīva Konkurences padomes lēmuma rezultātā Latvijas divi lielākie degvielas tirgotāji Neste un Lukoil vērsīsies tiesā. Kā Db informēja Neste Latvija ģenerāldirektors Olli Pulkanens (Olli Pylkkanen), Neste vakardien, beidzoties termiņam, ko Konkurences padome (KP) bija atvēlējusi, lai degvielas tirgotāji iepazītos ar tā sauktās Nestes un Statoil lietas izmeklēšanas materiāliem, ir iesniegusi savus komentārus KP, norādot, ka uzskata KP pieņēmumus par nepamatotiem.

Viņš ir pārliecināts, ka visām izvirzītajām apsūdzībām jātiek atsauktām nekavējoties un ir pēdējais laiks izbeigt šo lietu, kura jau ir vilkusies pārāk ilgi.

Apvaino nepamatoti

"Latvija Statoil lietā izvirzītos apgalvojumus uzskata par ekonomiski, juridiski, racionāli un faktuāli nepamatotiem, jo uzņēmums strādā tikai un vienīgi saskaņā ar Latvijas Republikā spēkā esošo likumdošanu un starptautiski atzītu praksi," tā SIA Latvija Statoil sabiedrisko attiecību konsultante Margrieta Akmens.

"Ja lēmums būs mums par labu, tad tas būs pierādījums, ka mēs strādājam pareizi, ka spējam konkurēt tirgū, varam aizsargāt savu pozīciju un atbalstīt patērētāju. Ja mēs hipotētiski pieļaujam, ka lēmums ir negatīvs, tad mēs nezināsim, kā rīkoties tirgū un kā noteikt cenas," lēš O. Pulkanens. Viņš norāda, ka negatīvs KP lēmums noteikti sekmēs cenu pieaugumu. Šī lieta ir muļķīga arī tāpēc, ka citās valstīs degvielas tirgotājiem KP pārmet, ka tie paaugstina cenas, Latvijā tiek pārmests, ka cenas īsā laika periodā ir tikušas pazeminātas. Cik liels cenu kāpums ir gaidāms, O. Pulkanens neprognozē, viņš gan atzīst, ka tās nekāps momentāli, bet ilgtermiņā noteikti. Uzņēmuma ģenerāldirektors atklāj, ka negatīva lēmuma rezultātā pēc visļaunākā scenārija patērētājiem vairs netiks piedāvātas nedēļas nogales cenu atlaides. "Negribas ticēt, ka Latvijā un Eiropas Savienībā mūsdienās ir iespējams, ka valsts institūcija sāk regulēt degvielas cenas. Ja tiks pieņemts uz likumdošanu un konkrētiem faktiem balstīts lēmums, tad mēs esam pārliecināti, ka tas būs mums pozitīvs," tā O. Pulkonens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freetaxi: Lidostai jādod iespēja klientiem braukt ar zemcenu taksometriem

Lelde Petrāne, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostai jāizmanto radusies situācija ap taksometru kompāniju problēmām lidostā, lai dotu iespēju klientus apkalpot arī zemo izmaksu taksometru kompānijām, norāda taksometru dienests Freetaxi.lv.

«Esošā sistēma lidostā Rīga klientiem ir pilnīgi neizdevīga, jo zemo cenu taksometru kompānijām iespēja strādāt lidostā praktiski liegta,» sacīja taksometru dienesta Freetaxi.lv vadītāja Natālija Judina, norādot, ka, pat ja lidosta esošajā situācijā piedāvātu lidostā strādāt zemo izmaksu taksometru kompānijām, tās nespētu samaksāt augsto maksu, ko lidosta prasa par tiesībām strādāt lidostas taksometru stāvlaukumā.

Viņa aicina lidostu izveidot atsevišķu zemo izmaksu taksometru kompāniju stāvlaukumu, kas atrastos tālāk no centrālās ieejas, un līdz ar to maksa par šī stāvlaukuma izmantošanu būtu krietni zemāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompāniju pārvadājumi jau iekarojuši 30–40% no Eiropas tirgus; tās audzē muskuļus arī Baltijā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Analizējot aviokompāniju tirgus daļu datus starptautiskajā lidostā Rīga, pēdējos piecos gados ir novērojama nepārprotama tendence – zemo cenu aviokompānijas strauji audzē savu īpatsvaru, turpretī Latvijas nacionālās aviokompānijas AirBaltic apkalpoto pasažieru skaits pēdējos piecos gados ir sarucis par 20%. Kā liecina DB aptaujāto ekspertu sacītais, zemo cenu aviokompāniju uzvaras gājiens nav specifisks Latvijas fenomens. «To īpatsvars Eiropas tirgū jau ir sasniedzis 30–40%. Šī ekspansija ir grūti apturama, jo sevišķi tik mazos mājastirgos, kāda ir Baltija. Ir novērojama arī zemo cenu aviokompāniju tuvināšanās ar starpkontinentālo lidojumu veicējiem, piemēram, ar Lufthansa. Līdz ar to pārskatāmā laikā droši vien piedzīvosim zemo cenu aviokompāniju un starpkontinentālo aviokompāniju maršrutu tīklu saplūšanu,» DB saka aviācijas eksperts Ginters Solingers. To uzsver arī neatkarīgais starptautiskās lidostas Rīga padomes loceklis Tālis Linkaits, norādot, ka zemo cenu aviokompānijas arī vērienīgi paplašina savas flotes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No jūnija militārie gaisa kuģi veiks zemos lidojumus Latvijas gaisa telpā

Dienas Bizness, 29.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8.jūnijā militārie gaisa kuģi veiks pirmos zemos lidojumus, kas līdz šim ārpus gaisa telpas virs Ādažu poligona citviet Latvijas gaisa telpā netika veikti, bet ir nepieciešami, lai to piloti uzturētu kvalifikāciju un atbilstošas spējas, kas nepieciešamas kaujas un citu lidojumu veikšanai, informē Aizsardzības ministrija.

Pirmo zemo lidojumu Latvijas gaisa telpā veiks ASV lidmašīnas A-10 Thunderbolt II, kas šā gada februārī tika nosūtītas uz Eiropu operācijas Atlantic Resolve ietvaros, kas izveidota pēc NATO samitā Velsā pieņemtā lēmuma par sabiedroto spēku pastiprinātu klātbūtni alianses austrumos. Daļa no šīm lidmašīnām pašreiz ir izvietotas Igaunijas Gaisa spēku bāzē Emari.

Zemie lidojumi notiks tikai šādiem lidojumiem paredzētās lidojumu zonās un tikai iepriekš saskaņotos datumos un laikos, informācija par kuriem sabiedrībai jau ir pieejama Nacionālo bruņoto spēku interneta vietnē www.mil.lv.

Bruņotie spēki uzsver, ka gan zemie lidojumi, gan vispārējās un operacionālās gaisa satiksmes lidojumi, Latvijas gaisa telpā notiek tikai normatīvajos aktos noteiktajā augstumā un ātrumā, līdz ar to militāro gaisa kuģu radītais troksnis ir īslaicīgs un nenodara kaitējumu cilvēkam un īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Jau šodien varam braukt zaļāk, negaidot rītdienu

Māris Ķirsons, 20.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Zaļā kursa nospraustos mērķus par atjaunojamās enerģijas izmantošanu autotransportā iespējams īstenot, pat nemainot autoparku no iekšdedzes dzinējiem uz elektroauto, bet gan izmantojot degvielu, kas ražota no atkritumiem.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis. Viņaprāt, tas būtu labākais un uzreiz pieejamākais transporta degvielas risinājums, kas ļautu pagarināt iekšdedzes dzinēju auto ekspluatācijas termiņu, mazinātu spiedienu uz elektroauto pieprasījumu un tādējādi tos padarītu pieejamākus.

Kāda ir pašreizējā situācija tā dēvētās zaļās degvielas segmentā?

Autotransports ne tikai Latvijā, bet teju vai visā Eiropas Savienībā ir galvenais transporta veids, kuru izmanto ne tikai kravu, bet arī pasažieru pārvadājumu veikšanai. Savukārt ES izvirzīts ambiciozs mērķis samazināt siltumnīcu gāzu emisijas par 55% jau līdz 2030. gadam, un, tā kā automašīnas rada apmēram 25% visu CO2 izmešu, tad transportam un tajā izmantojamajai degvielai būs jāmainās. Latvijā ir vairāk nekā 800 000 automašīnu, kuras darbina iekšdedzes dzinēji, un to aizstāšana, piemēram, ar elektroauto nav iespējama pat ne 10 gadu laikā, jo īpaši, ja vairumam auto īpašnieku nav finanšu līdzekļu sava vecā spēkrata nomaiņai pret elektroauto, bet valsts iespējamais atbalsta apmērs dažu tūkstošu eiro apmērā pagaidām nebūs pietiekams jauna auto iegādes cenas samazināšanai un līdz ar to – būtiski nestimulējošs instruments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sākas pieteikšanās Sējējam - 2009

, 04.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopības ministrija (ZM) aicina lauku uzņēmējus pieteikties lauksaimnieku vidū populārajam konkursam Sējējs-2009.

Izvirzīt pretendentus konkursam aicinātas arī pašvaldības un lauksaimnieku nevalstiskās organizācijas.

Šogad konkursa dalībniekus vērtēs tikai piecās grupās iepriekšējo 11 grupu vietā. Nominācijā Lauksaimnieciskā ražošana vērtēs liekākās augkopības un lopkopības saimniecības. Savukārt nosacīti mazākas augkopības, lopkopības un netradicionālās lauksaimniecības saimniecības vērtēs grupā Saimniekošana laukos. Jau otru reizi nominācijā Ģimene lauku sētā aicina pieteikties vienas ģimenes apsaimniekota lauku saimniecība. Šī nominācija pagājušajā gadā ieguva lielu dalībnieku atsaucību. Tāpat vērtēs dalībniekus nominācijā Lauksaimnieku kooperācija.

Pieteikumi dalībai šajās konkursa grupās jāiesniedz Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) rajonu lauku attīstības birojos līdz 12.jūnijam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainās importētāju tirgus daļa; dīzeļdegvielas patēriņš aug straujāk, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Gan benzīna, gan dīzeļdegvielas importa apjomu ziņā valstu griezumā pērn vērojamas izmaiņas, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā informācija uzrāda strauju dīzeļdegvielas patēriņa kāpumu.

Benzīna imports 2015. gada pirmajos 10 mēnešos, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2014. gadā, no Somijas sarucis no 153 līdz 80 milj. l, savukārt no Lietuvas importētās produkcijas apjoms palielinājies no 82 līdz 176 milj. l. Šie statistikas dati gan ietver ne tikai mazumtirdzniecībai domāto degvielu. Minētās izmaiņas varētu norādīt, ka kāds no lielajiem degvielas uzpildes staciju tīkliem pārgājis no Nestes uz Mažeiķos ražotās produkcijas tirdzniecību, pieļauj nozares eksperti. Viņi skaidro, ka DUS tīkli iepērk produkciju, balstoties ekonomiskajā izdevīgumā. Interesanti, ka Latvijā benzīns tiek ievests arī no Igaunijas, kam skaidrojums varētu būt Nestes degvielas ievešana caur mūsu ziemeļu kaimiņvalsti. «Neste Oil ir vienīgais DUS tīkls Latvijā, kurā visa degviela tiek piegādāta no Somijas,» norāda Neste Latvija Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Pērkone. Viņa skaidro, ka 95. markas benzīns un dīzeļdegviela tiek piegādāta ar kuģiem no Neste rūpnīcas Somijā, Porvo, uz Neste termināli Rīgā. Savukārt 98. markas benzīns tiek importēts no Neste rūpnīcas Somijā caur Neste termināli Tallinā, tādā veidā optimizējot produktu loģistiku. Vaicāts par iespējamām piegādātāju izmaiņām, Statoil Fuel & Retail Latvia Degvielas kategorijas vadītājs Armands Žubulis norāda, ka kompānijas prioritāte vienmēr bijusi augstākās kvalitātes degvielas nodrošināšana saviem klientiem. Pēc viņa teiktā, Statoil tīklā pieejamā degviela atbilst Eiropas Savienības degvielas kvalitātes standartu prasībām, kas ir ievērojami stingrākas, nekā Latvijas likumdošanā reglamentētās. Konkrētus piegādātājus vārdā nesaucot, viņš norāda, ka Statoil uztur sadarbību un veic regulāru tās izvērtēšanu ar vairākām naftas pārstrādes rūpnīcām Eiropā, lai klientiem vienmēr nodrošinātu degvielu, kas atbilst Statoil noteiktajām kvalitātes prasībām, līdz ar to dažādos laika periodos piegādātāji var mainīties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kurp virzās naftas cenas?

Latvijas Bankas ekonomiste Krista Kalnbērziņa, 29.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenu straujās pārmaiņas pēdējo desmit gadu laikā esam jau pieredzējuši vairākas reizes.

2009. gadā naftas cenas, reaģējot uz globālo finanšu krīzi, saruka no gandrīz 140 līdz 40 ASV dolāriem barelā, lai atkal atgrieztos līdz 120 ASV dolāriem jau 2011. gadā. Šobrīd naftas cenas turpina būt ļoti zemā līmenī. 2014. gada otrajā pusē cenas saruka par 70%, sasniedzot zemāko punktu jeb 29 ASV dolārus barelā, kopš tā laika naftas cenu līmenis bijis zems.

Šobrīd naftas cenu līmenis ir nedaudz kāpis, tomēr tas turpina svārstīties tuvu 40-50 ASV dolāru līmenim un neuzrāda noturīgu kāpuma tendenci. Īsumā rakstā stāstīšu par to, kas šo naftas kritumu noteicis un kā zemais naftas cenu līmenis ir ietekmējis globālo izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Kas liecina par apdrošinātāju stabilitāti?

Uldis Dzintars, apdrošināšanas sabiedrības Balta valdes loceklis un finanšu direktors, 22.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar apdrošinātāju gada pārskatu pieejamību, aktuāla kļūst to analīze. Visbiežāk finanšu darbības rezultātu apskatītājus interesē divi rādītāji – uzņēmuma stabilitāte, proti, vai var uzticēties apdrošinātājam, un uzņēmuma darbības panākumi.

Runājot par stabilitāti, nereti tā tiek interpretēta vienkāršotā veidā – uzņēmumam ir peļņa vai zaudējumi. Diemžēl šāds skatījums pilnīgi neparāda esošo paša apdrošinātāja kapitālā lielumu pretim riskiem, kas rodas no uzņemtajām saistībām. Tāpēc finanšu tirgus uzraugi seko līdzi apdrošinātāju stabilitātes rādītājam, izmantojot „Maksātspējas norma I”. Lai to aprēķinātu, tiek ņemts parakstīto prēmiju vai izmaksāto atlīdzību lielums un salīdzināts ar koriģēto paša kapitālu. Uzraugi tad nosaka minimālo lielumu, bet, ja aprēķins pārsniedz noteikto minimumu, tad tas tiek koriģēts atbilstoši apdrošināšanas portfelim. Piemēram, „Baltas” gadījumā šī norma ir 5.3 miljoni LVL uz 2012. gada pirmā ceturkšņa beigām, kas nosaka, ka pašu kapitālam jābūt tādā pašā lielumā. „Baltas” klients var mierīgi gulēt, jo mūsu kapitāls maksātspējas aprēķinam ir 12.1 miljoni LVL, kas ievērojami pārsniedz prasīto – par 2.26 reizēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiskālās disciplīnas padome (FDP) aicina valdību ierobežot papildus ekonomikas stimulēšanas pasākumus, jaunākajā monitoringa ziņojumā norāda Fiskālās disciplīnas padome (FDP).

Vērtējot septembrī pieņemtos lēmumus par valsts atbalstu, FDP secināja, ka tādu nav bijis daudz. Nacionālajam veselības dienestam ir piešķirti 9,4 miljoni eiro, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar Covid-19.

"Jāatzīst, ka pēdējos mēnešos veselības aizsardzības sistēmai ir piešķirti salīdzinoši daudz budžeta līdzekļu. Četri miljoni eiro ir piešķirti datortehnikas iegādei, lai nodrošinātu iespējas mācības attālināti. Septembrī darbību ir sācis "Altum" ieguldījumu fonds modernizācijai, kas atbalstīs lielos uzņēmumus, kas cietuši no Covid-19- ar kapitāla injekcijām, subordinētiem aizdevumiem, un obligāciju iegādēm," pauž FDP.

Šteinbuka: Ilūzija par "mazo Šveici" ir pilnībā izgaisusi 

Sapņi, ka Latvijā bankas būs tilts starp austrumiem un rietumiem, un tā...

Fiskālās disciplīnas uzraugi norāda, ka valdības darbs Covid-19 krīzē vērtējams pozitīvi, tomēr FDP aicina valdību ierobežot papildus ekonomikas stimulēšanas pasākumu izveidi, jo tie tieši pasliktina valsts budžeta un valsts fiskālo ilgtspēju.

FDP norāda uz to, ka valsts budžeta finansētam atbalstam ir jābūt aizvien selektīvākam, labāk mērķētam un ar iespējami ātrāku ekonomisko efektu.

"Valsts investīciju projektiem primāri ir jāveicina Latvijas ekonomiskā potenciālā attīstība, produktivitātes pieaugums un konkurētspēja. Kā tuvākā prioritāte ir uzskatāma Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanās un noturības mehānisma ātra un efektīva izmantošana tuvākajos divos gados, lai stiprinātu Latvijas ekonomikas potenciālu saskaņā ar ES izvirzītajām prioritātēm," min FDP.

Fiskālās disciplīnas uzraugi atzīmē, ka ES Atveseļošanas fonda izmantošana, visticamāk, nepasliktinās valsts budžetu un nepalielinās valsts parādu.

"Latvijai tuvākā prioritāte Covid-19 seku mazināšanai ir Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma ātra un efektīva izmantošana nākamajos divos gados, lai stiprinātu Latvijas ekonomikas potenciālu saskaņā ar ES prioritātēm. Šie līdzekļi sniedz unikālu iespēju ne tikai mazināt pandēmijas sekas, bet arī veicināt ekonomikas izrāvienu," norādīja padomē.

Apgūstot Atveseļošanās un noturības mehānisma līdzekļus nākamajos divos gados, FDP norāda, ka šīs naudas izlietojumā ir jāseko ES noteiktajām prioritātēm, kas paredz veicināt ES ekonomisko, sociālo un teritoriālo kohēziju, stiprināt ekonomisko un sociālo noturību, mīkstināt krīzes sociālo un ekonomisko ietekmi, kā arī atbalstīt zaļās un digitālās transformācijas.

"Atveseļošanās fonda līdzekļi ir ļoti vērtīgs resurss, taču ekonomisko izrāvienu Latvijai tie nesīs tikai tad, ja šī nauda tiks efektīvi ieguldīta. Tāpēc FDP atkal un atkal uzsver, ka ir svarīgi panākt, lai šī nauda nepārvērstos kaut kādos infrastruktūras projektos - ēkās, ceļos un tamlīdzīgi. Naudas izlietojumam ir jābūt skaidri mērķētam un tādam, kas dod ātru atdevi, panāk IKP pieaugumu un papildus budžeta ienākumus. Lai ir saprotams, kur un pēc kādiem kritērijiem nauda tiek ieguldīta," pauda FDP priekšsēdētāja Inna Šteinbuka.

Tāpat FDP atzīmēja, ka fiskālo ierobežojumu dēļ pasaules attīstītās valstis ieiet "parādu ērā", kas var radīt nopietnus izaicinājumus ekonomikām vidējā termiņā.

FDP pārstāvji arī minēja, ka Latvija ar Covid-19 krīzi saskārās laikā, kad ekonomikas izaugsme sāka sabremzēties, ko ietekmēja ekonomikas cikliskums, tranzīta samazinājums un banku sektora "kapitālais remonts". Līdz ar to ekonomikai bija jāsaskaras ar dubultu negatīvo slogu.

Tajā pašā laikā FDP atzīmēja, ka Covid-19 krīze Latvijā ienāca veselīgākā ekonomiskajā vidē, ko nodrošināja nozīmīgas strukturālās reformas pēc 2008.gada finanšu krīzes. Turklāt šobrīd Latvijai priekšrocības sniedz dalība eirozonā un efektīva ekonomikas atbalsta programma. Līdz ar to pašlaik novērotās Covid-19 sekas Latvijas ekonomikā nav tik dziļas kā iepriekšējā finanšu krīzē.

Kā pozitīvu tendenci Covid-19 ietekmes mazināšanā FDP min to, ka turpina uzlaboties nodokļu iekasēšana, piemēram, šogad septembrī valsts obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas tika iekasētas par 6% vairāk nekā 2019.gada septembrī. Arī pamatbudžetā ir novērojams nodokļu pieaugums par 1%. "Kopumā gan pamatbudžeta, gan speciālā budžeta izpildi var uzskatīt par atbilstošu ārkārtas situācijai," atzina padomē.

Pēc FDP minētā, arī Ministru kabineta sēdē apstiprinātās valsts budžeta prioritātes liecina, ka budžets 2021.gadam ir sociāli orientēts, ar potenciālu fiskāli stimulēt kopējo iekšējo pieprasījumu, uzlabot veselības aprūpes sistēmas kapacitāti un mazināt sociālo nevienlīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VK rekomendācija armijā saprasta kā pavēle, uzsākot reiderismam līdzīgas darbības pret uzņēmēju

Jānis Goldbergs, 18.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“...lai Aizsardzības ministrijai jebkurā brīdī būtu operatīvi pieejama informācija, kas varētu kalpot par pamatu iespējai atgūt nomas objektu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resora vajadzībām, izbeidzot nomas līgumus bez būtiskiem papildu izdevumiem no valsts budžeta”.

Tā skan Valsts kontroles revīzijas ziņojuma Vai īpašumu Rīgā, Krustabaznīcas ielā 11, aizsardzības resors pārvaldījis valsts interesēs? būtiskākā rekomendācija Aizsardzības ministrijai un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

SIA Arsan, kas noslēdzis neapdzīvoto telpu nomas līgumu uz 40 gadiem ar NBS pirms vairāk nekā 20 gadiem, lielākā ķeza ir, ka VK rekomendācija armijā ir uztverta kā nepārprotama pavēle. Uzņēmuma valdes loceklis Endo Lapsa pēc ilgstošas komunikācijas ar Aizsardzības ministriju un NBS sapratis, ka jāvēršas pie civilām amatpersonām pēc taisnības, un uzrakstījis vēstuli premjeram un aizsardzības ministram ar situācijas skaidrojumu, tomēr atbildi turpat divu mēnešu laikā tā arī nav saņēmis. Tikmēr objektā notiek kaut kas, ko var pielīdzināt reiderismam uzņēmējdarbības vidē ar to atšķirību, ka šajā gadījumā to realizē NBS un Aizsardzības ministrija. Dienas Bizness lūdza Endo Lapsu skaidrot situāciju īsāk un tiešāk, nekā tas darīts četru A4 formāta lapaspušu garajā vēstulē premjeram, kuru gan pilnā apmērā pievienojam intervijas noslēgumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts institūcijas Latvijas preču veicināšanas vārdā ķērušās pie stingrākām lielveikalu ķēžu pārbaudēm, kontrolējot ievesto pārtiku, lai apkarotu lielāko mazumtirgotāju dominējošo stāvokli tirgū, ziņo Dienas bizness.

Pēdējo divu nedēļu laikā lielveikalu ķēdēm un tur pārdodamajai produkcijai ar pārbaudēm klāt ķērusies Konkurences padome (KP) un Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), vēsta laikraksts. «Mēs neesam saņēmuši nevienu oficiālu iesniegumu no kāda pārtikas ražotāja, ka lielveikalā viņa produkcija tiktu diskriminēta. Tai pašā laikā mēs zinām, ka ražotāji vienkārši baidās ziņot, jo viņu spēka pozīcijas nav līdzvērtīgas ar lielveikalu ķēdēm,» uzsvēra KP vadītājs Raimonds Jonītis.

Pirmie Rimi un Maxima piegāžu līgumu pārbaužu rezultāti liecina, ka juridiski viss ir kārtībā un kur piesieties par dominējošo stāvokli gan neesot. «Lai veicinātu Latvijas preču apriti veikalos, KP strādā pie preču grupas definēšanas, kuru pietiekamā apjomā ir iespējams saražot Latvijā. Pēc pašreizējām aplēsēm tie ir piena produkti, gaļas izstrādājumi, zivis un maize. Diskutējam vēl par olām,» skaidroja R. Jonītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Patēriņa cenu līmeni 2023.gadā visbūtiskāk ietekmēja cenu kāpums pakalpojumiem un cenu tendences pasaulē

Db.lv, 12.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2023.gada decembrī, salīdzinot ar 2023.gada novembri, patēriņa cenu līmenis samazinājās par 0,8%, kas bija straujākais cenu kritums decembra mēnesī kopš 1991.gada jeb datu publicēšanas uzsākšanas.

Precēm vidējais cenu līmenis samazinājās par 1,2%, bet pakalpojumiem pieauga par 0,4%. Lielākā ietekme uz cenu pārmaiņām bija cenu kritumam degvielai, elektroenerģijai, apģērbiem un apaviem, kā arī cenu kāpumam pasažieru aviopārvadājumiem un alkoholiskajiem dzērieniem.

2023.gadā kopumā patēriņa cenas stabilizējās, katru mēnesi sarūkot, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo mēnesi - no 21,5% šā gada sākumā līdz 0,6% decembrī. To turpināja ietekmēt pasaules cenas un nestabilā ģeopolitiskā situācija. Ņemot vērā inflācijas dinamikas bāzes efektu, 2023.gadā vidējā gada inflācija saglabājās augsta - 8,9%.

Lielākā palielinošā ietekme uz vidējo patēriņa cenu līmeni gada laikā bija pakalpojumu cenu kāpumam. Pakalpojumu cenas kopumā pieauga par 5,3%, kas kopējo patēriņa cenu līmeni palielināja par 1,3 procentpunktiem. Lielākā palielinošā ietekme bija ambulatorajiem pakalpojumiem, galvenokārt sadārdzinoties ārstu speciālistu un zobārstniecības pakalpojumiem, cenas ievērojami palielinājās arī ēdināšanas pakalpojumiem, pasažieru aviopārvadājumiem un pārvadājumiem pa autoceļiem, atpūtas un kultūras pakalpojumiem (ieskaitot televīzijas abonēšanas maksu, atpūtas un sporta pasākumus, muzeju, kinoteātru, teātru, koncertu apmeklējumu), mājokļa īres maksai, atkritumu savākšanai un citiem ar mājokli saistītiem pakalpojumiem, kā arī personisko transportlīdzekļu apkopei un remontam. Savukārt cenas būtiski samazinājās kanalizācijas pakalpojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbildība par ekonomisko situāciju valstī un tās radīto politiskās uzticības krīzi un sociālajām problēmām, ar kurām šobrīd jācīnās Ivara Godmaņa valdībai, galvenokārt jādala politiskajai varai un banku sektoram.

Šāds secinājums izriet no Db.lv rīkotajā aptaujā saņemtajiem lasītāju viedokļiem. Vairāk nekā 64 % Db aptaujas dalībnieku vainojuši vai nu pie varas esošos vai iepriekš valsti vadījušos politiskos spēkus.

Tiesa, esošajam valdības vadītājam I. Godmanim (LPP/LC) «ar vaimanāšanas taktiku, nevis risinājumiem, ko darīt», pēc aptaujas dalībnieku domām, nav jāuzņemas visa atbildība par situāciju valstī, lai gan arī viņam tikusi skarba kritika, tai skaitā pelta viņa «tuvredzīgā politika pirmās valdības laikā, kas sagrāva rūpniecību un lauksaimniecību».

Vaino Tautas partiju

Ievērojami lielāku kritiku izpelnījusies Tautas partija, kura «iedibināja praksi zagšanu uzskatīt par labu valsts pārvaldības praksi», tās dibinātājs un ierindas biedrs Andris Šķēle «par mērķtiecīgu Latvijas valsts izsaimniekošanu, savu interešu bīdīšanu, veiksmīga politiskā spēka izveidi, kas turpinājis īstenot Andra Šķēles un nu jau arī pašu intereses». Nopēlums nav gājis secen arī bijušajam premjeram Aigaram Kalvītim, kurš «vadīja Ministru kabinetu pietiekami ilgi, lai veidotu uzkrājumus un investīcijas, ko viņš, protams, nedarīja. Aigara Kalvīša laikos bija tie treknākie gadi mūsu ekonomikā, tādēļ arī vairāk kā jebkad bija iespējams uzkrāt rezerves tādiem laikiem, kā pašreiz. Ja valdība rādītu piemēru un tad aicinātu tā rīkoties arī iedzīvotājus, tad ļoti iespējams, tagad būtu krietni vieglāk». Viņam tiek pārmesta nespēja «savilkt jostas valsts pārvaldē, tās kā to tagad dara I. Godmanis».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) divu nedēļu laikā izvērtēs Aizkraukles banks rīcību, pieprasot klientiem papildus prasības un mainot līgumu nosacījumus, kā arī lems par tās atbildību.

FKTK vērtēs emAizkraukles bankas/em rīcībuPar to norādīja Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) priekšsēdētāja Irēna Krūmane, kura atzina, ka arī šodien saņēmusi sūdzību no kāda bankas klienta.

I. Krūmanes vietnieks Jānis Brazovskis skaidroja, ka šī ir Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) kompetence, tomēr arī komisija vērtēs šo situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru