Latvijas dzelzceļš (LDz) parakstījis līgumu ar Čehijas uzņēmumu AŽD Sudo Praha par Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas skiču projekta izstrādi. Projekts paredz pusgada laikā sagatavot tehniski daudz  detalizētāku jauna LDz elektrotīkla izbūves un esošā kontakttīkla modernizācijas projekta darba uzdevumu, kas ietvers precīzāku  informāciju par iespējamiem tehniskajiem risinājumiem, izmaksām un paredzētajiem darba apjomiem, informē uzņēmumā.

Projekta izpildes laikā tiks sagatavota tehniskās dokumentācijas pakete, kas nodrošina nepieciešamos Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas būvniecības ieceres tehniskos un organizatoriskos risinājumus, kas ļaus sagatavot projekta pieteikumu ES finansējuma saņemšanai un  precīzāk definēs darba uzdevumu   turpmākai tehniskā projekta izstrādei.

Pāreja uz elektrisko vilci galvenajās dzelzceļa līnijās samazinās dzelzceļa transporta negatīvo ietekmi uz vidi (kaitīgus izmešu apjomu, trokšņus, vibrāciju), kā arī dos izmaksu ietaupījumu, kas paaugstinātu dzelzceļa konkurētspēju ar citiem transporta veidiem.

Līguma summa ir 1,48 miljoni eiro, no kuras  pusi finansē TEN_T fonds,  bet pusi veido LDz finansējums.

Labvēlīga Komisijas lēmuma rezultātā LDz plāno veikt esošā elektrotīkla modernizāciju, kā arī maģistrālo līniju elektrifikāciju nākamajā ES budžeta plānošanas periodā no 2015. līdz 2020.gadam.

Pašlaik Latvijā elektrificēti tikai ap 13,4% (249,8 km) dzelzceļa līniju, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropas Savienībā. Esošais 3 kV sistēmas tīkls ir novecojis un ir jānomaina ar 25 kV maiņsprieguma sistēmu.

Gatavojoties dzelzceļa tīkla elektrifikācijai, LDz jau vienojies ar Baltkrievijas dzelzceļu par kopīgas darba grupas izveidi, kuras uzdevums būs koordinēt kopējos plānus, grafikus un rīcību Daugavpils-Polocka virziena elektrifikācijā, kā arī saskaņot vilces iespējas un kravu plūsmas apjomus.

Elektrifikācija ir lielākais līdz šim plānotais dzelzceļa investīciju projekts Latvijā.

Koncerns Latvijas dzelzceļš sastāv no valdošā uzņēmuma VAS Latvijas dzelzceļš un piecām meitassabiedrībām – AS LatRailNet, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA LDz Cargo, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus; infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Infrastruktūra; ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA LDz Ritošā sastāva serviss, kā arī apsardzes uzņēmuma SIA LDz Apsardze.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra