AS Tallink Grupp un Meyer Turku Oy ziņo, ka šodien, 4. augustā, ar metāla griešanas ceremoniju Turku kuģu būvētavā ir uzsākta jaunā Tallink LNG ātrgaitas prāmja būvniecība. Prāmi paredzēts izmantot satiksmei maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem.

Prāmis bruģēšot ceļu jaunai ērai ātrgaitas prāmju satiksmē Tallina – Helsinki maršrutā.

Turku kuģu būvētavai 2016. gadā šis pasūtījums palielinās produkcijas apjomu par 30%, salīdzinot ar 2015. gadu.

Prāmis būs aptuveni 212 m garš ar 2 800 pasažieru vietām. Prāmja būvniecība izmaksās aptuveni 230 miljonus eiro. Prāmis tiks būvēts Turku kuģu būvētavā Meyer Turku Oy, un tā piegāde ir plānota 2017. gada sākumā. Uz jaunā prāmja tiks nodrošinātas aptuveni 300 darbavietas. Jaunais prāmis kā degvielu izmantos sašķidrināto dabasgāzi (LNG). Ar bruto tonnāžu 49 000 t un ātrumu 27 mezgli jaunais prāmis būs ar būtiskiem uzlabojumiem energoefektivitātē. Korpusa forma samazinās straumes pretestību un nodrošinās prāmim labu kursēšanu ledus apstākļos.

Tallink finansēs jaunā prāmja būvniecību ar ilgtermiņa aizdevumu 184 miljonu EUR apmērā no Nordea bankas ar Somijas Eksporta kredītu aģentūras Finnvera garantiju.

Dizaina izstrāde ar sākotnējo projekta nosaukumu NB1391 ilga 6 mēnešus. Šobrīd, kad 3D digitālie prāmja modeļi ir sagatavoti, ražošana – būvniecība tiks uzsākta ar metāla griešanu, kas tiks izmantots prāmja korpusa būvniecībai. Ķīļa ielikšana plānota 2015. gada nogalē. Prāmi paredzēts nodot 2017. gada sākumā. Prāmis kursēs maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem ar Tallink ātrgaitas servisa zīmolu Tallink Shuttle.

Šobrīd maršrutā starp Tallinu un Helsinkiem Tallink piedāvā jūras satiksmi ar diviem ātrgaitas prāmjiem M/S Star un M/S Superstar un vienu kruīza prāmi M/S Baltic Queen, nodrošinot 14 reisus dienā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra