Dienas Bizness

  • 5 pirmdiena,
    decembris

    Sabīne, Sarma, Klaudijs

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8430

    USD: 1.0642

Ražošana

Uzstādīts pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā

Vakar, 17.augustā, Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) Grenctālē, Bauskas rajonā, darbu sācis AdBlue uzpildes sūknis. AdBlue ir kravas automašīnām un autobusiem paredzēts šķīdums, kas samazina slāpekļa oksīda daudzumu izplūdes gāzēs un degvielas patēriņu.

AdBlue lietošana palīdz izpildīt Eiropas Savienības valstīs noteiktās Euro 4 un Euro 5 automašīnu izplūdes gāzu normas, Db.lv informēja Statoil.

Tas ir pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā.

''Virknē ES valstu automašīnām, kas izpilda Euro 4 un Euro 5 standartus, paredzēti izmaksu atvieglojumi. Piemēram, daudz zemāka nodeva par automaģistrāļu lietošanu. Pagaidām Latvijā atvieglojumi nav paredzēti, taču, paaugstinoties sabiedrības kopējai ekoloģiskajai apziņai, tas neizbēgami notiks, un mēs, Latvija Statoil, palīdzam šo ekoloģisko domāšanu un aktivitātes veicināt,'' stāstīja Latvija Statoil izpilddirektore Baiba Rubesa.

Ar AdBlue lietošanas sistēmu (SCR - selektīvās katalizācijas redukcija) ir aprīkotas vadošo modeļu kravas automašīnas, kas sāktas ražot 2006. gada otrajā pusē, piemēram: DAF, Renault, Mecedes,Iveco, Volvo un MAN. "Braucot ar tukšu AdBlue tvertni, var tikt bojātas atsevišķas SCR sistēmas detaļas, tādējādi AdBlue uzpildes sūkņu uzstādīšana Latvijā, veicinās arī lielāko kravas automašīnu autoparku turētājus iegādāties šo modeļu ekoloģiskās automašīnas," norāda Statoil.

Lietojot AdBlue, degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 6%.

SCR sistēmu uzstāda starp dzinēju un izpūtēju. Sistēmā ir tilpne AdBlue uzpildīšanai, dozēšanas ierīce un katalizators. Caur dozēšanas ierīci tas tiek iesmidzināts izplūdes gāzu sistēmā. AdBlue reaģē ar amonjaku, un indīgie slāpekļa oksīdi (NOx) tiek sadalīti slāpeklī (N2) un ūdenī (H20).

AdBlue tiek patērēts ļoti nelielos daudzumos - vidējais patēriņs uz 100 km ir aptuveni 1,6 litri. Automašīnām, kas atbilst Euro 4 normām, tas ir aptuveni 4% no degvielas patēriņa, bet automašīnām, kas atbilst Euro 5 normām - aptuveni 6%.

Saskaņā ar Statoil mājaslapā internetā publicēto informāciju pirmo AdBlue sūkni Statoil uzstādīja 2006.gada 29.maijā Norvēģijā.

 

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

FOTO: Bombardier CS300 demo lidojumi virs Latvijas

FOTO: Bombardier CS300 demo lidojumi virs Latvijas    3

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic pirmdien, 5.decembrī ar jauno CS300 lidmašīnu veica testa lidojumu uz Liepāju. Uzņēmuma korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags informē, ka Liepāja no Rīgas sasniegta...

Reklāma