Dienas Bizness

  • 30 ceturtdiena,
    marts

    Nanija, Ilgmārs

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8639

    USD: 1.0748

Ekonomika

Uzstādīts pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā

Vakar, 17.augustā, Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) Grenctālē, Bauskas rajonā, darbu sācis AdBlue uzpildes sūknis. AdBlue ir kravas automašīnām un autobusiem paredzēts šķīdums, kas samazina slāpekļa oksīda daudzumu izplūdes gāzēs un degvielas patēriņu.

AdBlue lietošana palīdz izpildīt Eiropas Savienības valstīs noteiktās Euro 4 un Euro 5 automašīnu izplūdes gāzu normas, Db.lv informēja Statoil.

Tas ir pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā.

''Virknē ES valstu automašīnām, kas izpilda Euro 4 un Euro 5 standartus, paredzēti izmaksu atvieglojumi. Piemēram, daudz zemāka nodeva par automaģistrāļu lietošanu. Pagaidām Latvijā atvieglojumi nav paredzēti, taču, paaugstinoties sabiedrības kopējai ekoloģiskajai apziņai, tas neizbēgami notiks, un mēs, Latvija Statoil, palīdzam šo ekoloģisko domāšanu un aktivitātes veicināt,'' stāstīja Latvija Statoil izpilddirektore Baiba Rubesa.

Ar AdBlue lietošanas sistēmu (SCR - selektīvās katalizācijas redukcija) ir aprīkotas vadošo modeļu kravas automašīnas, kas sāktas ražot 2006. gada otrajā pusē, piemēram: DAF, Renault, Mecedes,Iveco, Volvo un MAN. "Braucot ar tukšu AdBlue tvertni, var tikt bojātas atsevišķas SCR sistēmas detaļas, tādējādi AdBlue uzpildes sūkņu uzstādīšana Latvijā, veicinās arī lielāko kravas automašīnu autoparku turētājus iegādāties šo modeļu ekoloģiskās automašīnas," norāda Statoil.

Lietojot AdBlue, degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 6%.

SCR sistēmu uzstāda starp dzinēju un izpūtēju. Sistēmā ir tilpne AdBlue uzpildīšanai, dozēšanas ierīce un katalizators. Caur dozēšanas ierīci tas tiek iesmidzināts izplūdes gāzu sistēmā. AdBlue reaģē ar amonjaku, un indīgie slāpekļa oksīdi (NOx) tiek sadalīti slāpeklī (N2) un ūdenī (H20).

AdBlue tiek patērēts ļoti nelielos daudzumos - vidējais patēriņs uz 100 km ir aptuveni 1,6 litri. Automašīnām, kas atbilst Euro 4 normām, tas ir aptuveni 4% no degvielas patēriņa, bet automašīnām, kas atbilst Euro 5 normām - aptuveni 6%.

Saskaņā ar Statoil mājaslapā internetā publicēto informāciju pirmo AdBlue sūkni Statoil uzstādīja 2006.gada 29.maijā Norvēģijā.

 

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

Lux Express starptautiskajos maršrutos kursēs jauni autobusi

Lux Express starptautiskajos maršrutos kursēs jauni autobusi

Igaunijas starptautisko pārvadājumu grupa Lux Express iegādājusies sešus jaunākās paaudzes Scania Irizar autobusus, kuri tiks izmantoti, lai apkalpotu pasažierus maršrutos Tallina-Rīga un Tallina-Pēterburga. Jaunie autobusi pasažierus...

Reklāma