Dienas Bizness

  • 25 svētdiena,
    septembris

    Rodrigo, Rauls

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8644

    USD: 1.1214

Ražošana

Uzstādīts pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā

Vakar, 17.augustā, Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) Grenctālē, Bauskas rajonā, darbu sācis AdBlue uzpildes sūknis. AdBlue ir kravas automašīnām un autobusiem paredzēts šķīdums, kas samazina slāpekļa oksīda daudzumu izplūdes gāzēs un degvielas patēriņu.

AdBlue lietošana palīdz izpildīt Eiropas Savienības valstīs noteiktās Euro 4 un Euro 5 automašīnu izplūdes gāzu normas, Db.lv informēja Statoil.

Tas ir pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā.

''Virknē ES valstu automašīnām, kas izpilda Euro 4 un Euro 5 standartus, paredzēti izmaksu atvieglojumi. Piemēram, daudz zemāka nodeva par automaģistrāļu lietošanu. Pagaidām Latvijā atvieglojumi nav paredzēti, taču, paaugstinoties sabiedrības kopējai ekoloģiskajai apziņai, tas neizbēgami notiks, un mēs, Latvija Statoil, palīdzam šo ekoloģisko domāšanu un aktivitātes veicināt,'' stāstīja Latvija Statoil izpilddirektore Baiba Rubesa.

Ar AdBlue lietošanas sistēmu (SCR - selektīvās katalizācijas redukcija) ir aprīkotas vadošo modeļu kravas automašīnas, kas sāktas ražot 2006. gada otrajā pusē, piemēram: DAF, Renault, Mecedes,Iveco, Volvo un MAN. "Braucot ar tukšu AdBlue tvertni, var tikt bojātas atsevišķas SCR sistēmas detaļas, tādējādi AdBlue uzpildes sūkņu uzstādīšana Latvijā, veicinās arī lielāko kravas automašīnu autoparku turētājus iegādāties šo modeļu ekoloģiskās automašīnas," norāda Statoil.

Lietojot AdBlue, degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 6%.

SCR sistēmu uzstāda starp dzinēju un izpūtēju. Sistēmā ir tilpne AdBlue uzpildīšanai, dozēšanas ierīce un katalizators. Caur dozēšanas ierīci tas tiek iesmidzināts izplūdes gāzu sistēmā. AdBlue reaģē ar amonjaku, un indīgie slāpekļa oksīdi (NOx) tiek sadalīti slāpeklī (N2) un ūdenī (H20).

AdBlue tiek patērēts ļoti nelielos daudzumos - vidējais patēriņs uz 100 km ir aptuveni 1,6 litri. Automašīnām, kas atbilst Euro 4 normām, tas ir aptuveni 4% no degvielas patēriņa, bet automašīnām, kas atbilst Euro 5 normām - aptuveni 6%.

Saskaņā ar Statoil mājaslapā internetā publicēto informāciju pirmo AdBlue sūkni Statoil uzstādīja 2006.gada 29.maijā Norvēģijā.

 

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

FOTO: Wizz Air iepazīstina ar Airbus lidmašīnu A321neo

Zemo izmaksu lidsabiedrība Centrāleiropā un Austrumeiropā Wizz Air kopā ar Airbus piektdien Budapeštas lidostā iepazīstināja ar Airbus lidmašīnu A321neo un uzsāka testēšanas turneju WIZZ pilotiem, informē Wizz Air. Kopš pirmā lidojuma...

Reklāma