Transports un loģistika

Vācieši savas automašīnas labprāt mazgā paši

Aivars Mackevics [email protected], 01.11.2006

Jaunākais izdevums

Lielākā daļa vāciešu savas automašīnas cenšas uzturēt tīrībā un tāpēc bieži vien iegriežas auto mazgāšanas salonos. Taču katrs piektais autoīpašnieks Vācijā savu automašīnu mazgā pats. Apmēram 44% vāciešu aptaujās atzīst, ka tīra automašīna viņiem ir ļoti svarīgs faktors labsajūtai. Vidēji Vācija katra privātā automašīna viena gada laikā tiek mazgāta 7 reizes, taču ir autobraucēji, kuri katru otro nedēļu rūpīgi spodrina savu spēkratu. Vidēji Vācijā ik gadus tiek nomazgātas 235 miljonu automašīnu dažādos auto mazgāšanas salonos. Gada apgrozījums šajā nozarē ir 1,5 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilas mazgātavas stacijas pamatā ir pafiltrējošas grīdas tehnoloģija - notekūdens nenonāk apkārtējā vidē, konstrukcija nodrošina notekūdeņu pašfiltrāciju, notekūdens tiek lietots atkārtoti. Tās galvenais pielietojums – platforma, kuru iekļaut mazgātavas konstrukcijā nodrošinot iespēju mazgāt tehniku gan manuāli, gan mehāniski.

Konstrukcija veidota pēc standartizētu izmēru principa, ir viegli montējama, demontējama, kā arī viegli transportējama. Šāda mazgātavas stacija nav piesaistīta vietai, uzstādāma un nojaucama dažu stundu laikā, darbojas visu gadu. Salīdzinoši ar standarta mazgātavām tai ir zemāka pašizmaksa un atvieglota birokrātiskā saskaņošana, uzstādīšana dažu stundu laikā.

Papildus galvenajai uzņēmuma darbībai tiek apskatīti papildus biznesa novirzieni, kur iespējams potenciāls pieprasījums pēc šīs unikālās pašfiltrējošās platformas:

sacīkšu transporta mazgāšanas stacija (auto, moto, velo u.c.);

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Bizness ar augstu atbildības likmi

, 08.04.2015

«Shine Expert» – tās ir inovatīvas nanoautomazgātuves, kas īpaši saudzīgi ļauj notīrīt automobili no jebkādiem netīrumiem, tajā skaitā no kvarca un bituma, norāda Andrejs Širokovs.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākotnes tehnoloģijas automašīnu mazgāšanā Latvijā jau šodien. Tā dažos vārdos var nosaukt uzņēmuma Shine Expert izveidoto nano automazgāšanas pakalpojumu. Dārgi vai lēti? Ja salīdzina vienas reizes cenu, šķiet dārgi, taču ja skatās ilgtermiņā – sanāks lētāk.

«Būtībā apzīmējums nanomazgāšana nezinātājiem rada nedaudz maģiskas sajūtas. To var redzēt, kad klients pirmo reizi pie mums atbrauc nomazgāt savu automašīnu. Jo reāli nekāda mazgāšana nenotiek. Un klients ir ļoti pārsteigts, kad vēro darba procesu. Šo pakalpojumu var tēlaini nosaukt par sauso mazgāšanu jeb vēl precīzāk – par automašīnas bezkontakta tīrīšanu. Jo visa procesa laikā mūsu darbinieks mašīnas korpusam pat nepieskaras,» skaidro Shine Expert īpašnieks, jaunās mazgāšanas tehnoloģijas radītājs Andrejs Širokovs. Viņš gan piebilst, ka šis nav nekāds revolucionārs izgudrojums, bet gan daudzu gadu daudzu speciālistu atklājumu apkopojums, kas risinājumu guvis tieši Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Latvijas veļas mazgāšanas līdzekļu tirgū pieprasītākie ir Henkel Latvija un PROCTER &GAMBLE MARKETING LATVIJA produkti

Lelde Petrāne, 29.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir noslēgusi veļas mazgāšanas līdzekļu tirgus uzraudzību, kuras ietvaros KP izvērtēja konkurences apstākļus un pārbaudīja, vai tirgū nepastāv konkurences ierobežojumi, kas kaitē uzņēmumu darbībai vai patērētāju interesēm.

Apkopojot tirgus uzraudzībā iegūtos datus, KP secināja, ka Latvijas patērētājiem ir nodrošinātas plašas veļas mazgāšanas līdzekļu iegādes iespējas, jo produktu vidū pastāv daudzveidība - tirgū tiek piedāvāti veļas pulveri, šķidrie veļas mazgāšanas līdzekļi, kā arī pēdējos gados aizvien lielāku popularitāti ieguvušās kapsulas, kas paredzētas vienai mazgāšanas reizei.

Latvijā iespējams iegādāties ap 250 veļas mazgāšanas līdzekļu, izvēloties starp kopumā 40 dažādiem ražotāju zīmoliem, mazumtirgotāju pašzīmoliem, kā arī starp tradicionālajiem un ekoloģiskajiem mazgāšanas līdzekļiem. Veļas mazgāšanas līdzekļus Latvijas tirgum piegādā vairāk nekā 30 piegādātāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā patlaban nopērkamas trīs veidu hibrīdautomašīnas - Toyota, Lexus un Honda, liecina autotirgotāju sniegtā informācija. Par to, cik maksā šādas automašīnas, ar ko tās atšķiras no parastajām automašīnām un kuri Latvijas uzņēmēji jau iegādājušies hibrīdautomašīnas darba vajadzībām, lasiet Db.lv sagatavotajā apskatā.

Papildināts ar uzņēmuma TRIĀLS komentāru.

(Video, kurā Wess Motors Automašīnu pārdevējs Raimonds Buls stāsta par hibrīdautomašīnu darbības tehnoloģiju un skaidro, kādas ir šo automašīnu priekšrocības - raksta beigās.)

Uz jautājumiem atbild WESS Motors (Toyota un Lexus pārdevējs) Reklāmas nodaļas vadītāja Jana Šilvane:

- Vai Latvijā ir iespējams iegādāties Lexus un Toyota hibrīdautomašīnas?

Jā, Latvijā var iegādāties gan Toyota, gan Lexus hibrīdauto: Toyota Prius, Lexus RX400h, Lexus GS450h un jūlijā vai augustā Latvijā būs nopērkams vēl viens Lexus hibrīdauto - lielais sedans LS600h.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministrija ir izsludinājusi iepirkumu Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkas jumta un fasādes tīrīšanai, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Pretendentiem savs piedāvājums jāiesniedz līdz 23.maijam. Paredzamā līgumcena bez pievienotās vērtības nodokļa ir 110 000 eiro.

Kā liecina ministrijas informācija, darbus plānots pabeigt līdz 30.jūnijam.

Kopš ēkas būvdarbu pabeigšanas, kas notika 2013.gada decembrī, ēka vēl ne reizi pilnībā nav nomazgāta - gan dažādu citu prioritāru darbu dēļ, gan diskusiju dēļ ar ēkas būvuzņēmēju un Kultūras ministriju par to, kam šī darbība jāveic un jāfinansē. Mazgāšanu bija plānots īstenot 2014.gada rudens beigās līdz Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē sākumam, taču plānotie darbi nenotika nepastāvīgo laikapstākļu dēļ, līdz ar to ārpus kārtas tika veikta tikai daļēja logu mazgāšana, iepriekš aģentūrai LETA skaidroja LNB pārstāvis Augusts Zilberts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ne vienmēr vējstiklu mazgāšanas līdzekļi marķēti kā toksiski

Sanita Igaune, 21.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības inspekcija aicina iedzīvotājus būt piesardzīgiem, izmantojot automašīnu vējstiklu mazgāšanas līdzekli ar nosaukumu «Auto vējstiklu mazgāšanas šķidrums Citrus -15oC, Go!» (ražotājs Mayeri Industries AS). Produkta sastāvā ir 18% metanola, bet tas nav klasificēts un marķēts kā toksisks, kā arī nav nodrošināts bērniem drošs iepakojums, brīdina Veselības inspekcija.

Veselības inspekcijas speciālisti, veicot pārbaudes mazumtirdzniecības veikalos, un degvielas uzpildes stacijās, atlasīja tirdzniecībā plašai sabiedrībai pieejamus automašīnu vējstiklu mazgāšanas līdzekļu paraugus, kuriem noteica metanola kvantitatīvo saturu.

Izvērtējot citus testēšanas pārskatus konstatēts, ka marķējumā nav sniegta pilna informācija par bīstamību arī citiem testēšanai atlasītajiem automašīnu vējstiklu mazgāšanas līdzekļiem: «Vējstiklu mazgāšanas šķidrums -21°C, gatavs lietošanai» (ražotājs Tilia-A) un «Vējstiklu mazgāšanas šķidrums, ziemas -21°C» (izplatītājs Euro Energo Company).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svētdienās uz Nīcas sadzīves pakalpojumu punktu nāk mazgāties trūcīgo ģimeņu bērni. Tiek domāts, kā to darīt pieejamu tālāko ciemu iedzīvotājiem, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Tā ir vieta, ar kuru lepojamies un ko labprāt rādām ciemiņiem,» par sadzīves pakalpojumu punktu saka Nīcas novada Sociālā dienesta vadītāja Inese Lapiņa. Tas piedāvā divu veidu pakalpojumus – mazgāšanos dušā un veļas mazgāšanu, žāvēšanu un gludināšanu.

Pakalpojumi domāti Nīcas novadā deklarētajiem iedzīvotājiem, kuriem ir trūcīgās personas statuss un nav vai ir saplīsusi veļasmašīna. Viņiem par veļas mazgāšanu ir jāmaksā 71 cents. Cilvēkiem, kuri paši nevar atnākt, veļu mazgāt atnes aprūpētāja. Citu personu apkalpošana ir atsevišķi gadījumi, prioritāte ir trūcīgo apkalpošana. Ja nav statusa, tad pakalpojums maksā 2,84 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora (KBI) uzņēmums Clean Steam nākamnedēļ Liepājā sāks piedāvāt jaunu pakalpojumu – auto mazgāšanu ar tvaiku, pavēstīja KBI.

«Tā ir starptautiski atzīta un pilnīgi droša auto mazgāšanas metode, turklāt arī dabai nekaitīga, jo mēs neizmantojam nekādus ķīmiskus līdzekļus. Klientiem nav iemesla uztraukties par noplūdinātām ielām vai sētām, jo šī tvaika auto mazgāšana patērē tikai aptuveni divus litrus ūdens, taču tas, protams, ir atkarīgs no konkrētās automašīnas lieluma,» paskaidroja uzņēmuma pārstāvis Kristaps Kokins.

Viņš norādīja, ka pakalpojuma izmaksas nepārsniegs pilsētā esošo stacionāro auto mazgātavu sniegto pakalpojumu cenas. Tvaika ģenerēšanas iekārtu var izmantot ne tikai auto mazgāšanai, bet arī, piemēram, pārtikas ražotņu tīrīšanai, dezinfekcijai, mīksto mēbeļu un grīdas segumu tīrīšanai, informēja uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šajā pavasarī klientu ir ievērojami mazāk nekā citus gadus pat par spīti tam, ka pašlaik automobiļu mazgāšanas cenas ir jau tik zemas, ka tās kristies vairs nemaz nevar,» ar nožēlu teic SIA Intransserviss valdes priekšsēdētājs Pāvels Kozlovs, raksta jelgavniekiem.lv.

P. Kozlovs paskaidro, ka ne ķīmiskie līdzekļi, ne elektrība, nedz arī ūdens lētāki nepaliek, kas cenu nolaist zemāk vairs vienkārši neļauj.

Jautāts par pieprasītāko auto īpašnieku pakalpojumu, P.Kozlovs atbild: «Protams, visbiežāk veic auto ārējo mazgāšanu, kas arī ir vislētākā, savukārt otrā populārākā ir pilnā automašīnas tīrīšana, tāpēc, jāteic, viss atkarīgs no automašīnas īpašnieka un viņa maksātspējas.» Kā iemeslu zemajam pieprasījumam pēc automazgātavas pakalpojumiem uzņēmējs min maksātspēju un laikapstākļus, kuru dēļ bieži vien neesot nemaz vērts mazgāt mašīnu, jo tā, gandrīz tikko izbraucot no automazgātavas, atkal kļūst netīra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 400 tūkstošus eiro, Valmierā, Rīgas un Skolas ielas krustojumā uzsākta Valmierā pirmās Wash & Drive pašapkalpošanās automazgātavas būvēšana. Plānots, ka automazgātavas plānotā kapacitāte ļaus apkalpot līdz pat 800 automašīnām dienā. Jauno automazgātavu plānots atvērt pirms Līgo svētkiem.

Kopumā automazgātavā būs sešas slēgtā tipa mazgāšanas kabīnes vieglajiem automobiļiem. Papildus augstspiediena mazgāšanas rīkam būs pieejama arī putu birste, ar kuru klients var kārtīgi nomazgāt savu auto, kā arī divi putekļsūcēji. Valmierā tiks piedāvāta arī jauna iespēja – riepu un disku mazgāšana. Laika gaitā šī mazgāšanas programma tiks ieviesta arī citās automazgātavās.

Kopumā divu līdz trīs gadu laikā SIA Wash & Drive vadība visā Latvijā plāno izveidot vairāk nekā 40 automazgātavas ar 160 līdz 200 atklāta tipa mazgāšanas boksiem, investējot tajās aptuveni 12 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Purenn sācis ražot arī veļas mazgāšanas līdzekļus

Dienas Bizness, 26.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kivvi Organic Cosmetics līdzīpašnieku dibinātais ekoloģisku tīrīšanas līdzekļu ražošanas uzņēmums SIA Purenn radījis jaunu produktu līniju – veļas mazgāšanas līdzekļus, informē uzņēmuma līdzīpašniece Agate Kanča.

Uz augu sastāvdaļu bāzes izstrādātie veļas mazgāšanas līdzekļi nesatur fosfātus, optiskos balinātājus un naftas pārstrādes vielas.

Jauno produktu klāstā ir veļas mazgāšanas līdzekļi bez aromāta, bērnu veļai, krāsainām drēbēm, universāls mazgāšanas līdzeklis, kā arī veļas mīkstinātājs, cietinātājs un palīgs gludināšanai. Jaunajiem produktiem ir septiņi dažādi aromāti – rudzupuķu, lavandas, kumelītes, alvejas, klinģerītes, avenes un bērza.

Purenn ražoto produktu klāstā līdz šim bija 20 produktu – trauku mazgāšanai, vannas istabām, dzīvojamām telpām, grīdām, stikliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dacia - zīmols uz viļņa

, 19.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

" 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi ir būtiski palielinājušies - 47 valstīs pārdotas vairāk kā 110 000 automašīnas;

" Paplašinot piedāvājumu klāstu ar Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van, Dacia zīmols arvien lielāku popularitāti izkarojis Rietumeiropā;

" 2007.gadā Pitesti rūpnīca Rumānijā un Casablanca rūpnīca Marokā palielināja ražošanas apjomu, lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu.

Pārdošanas apjoms turpina pieaugt

Dacia pārdošanas apjoms strauji turpināja pieaugt pēc Dacia Logan MCV un Dacia Logan Van laišanas apgrozībā 2007.gada sākumā. Jūnija beigās no kopēja Dacia pārdošanas apjoma 60% sastādīja Logan (pārdotas 74 928 automašīnas 47 valstīs), 35% - Logan MCV (32 943 automašīnas 29 valstīs) un 5% - Logan Van (3849 automašīnas Rumānijā un Bulgārijā). Straujākais pārdošanas apjoma pieaugums - 63,3% - vērojams Rietumeiropā, kur pārdotas 32 889 automašīnas. Dacia zīmolam šobrīd pieder 1,38% no pasažieru automašīnu tirgus Francijā (pārdotas aptuveni 15 000 automašīnas) un, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, tas ir par 30,8% vairāk. Līdzīga situācija vērojama arī Vācijā - 2007.gada pirmajos sešos mēnešos Dacia pārdošanas apjomi, salīdzinot ar to pašu periodu 2006.gadā, ir trīskāršojušies. Sevišķi strauju pārdošanas apjoma pieaugumu nodrošināja Dacia Logan MCV, kas tirgū parādījās 2007.gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apritējis gads, kopš Rīgā, Uzvaras bulvārī 7, Pulkveža Brieža ielā 12 un Jūrmalā, Jomas ielā 4 darbu sāka Elektrum elektroauto uzlādes stacijas.

Tajās tiek nodrošināta gan ierastās ātrās 50kW līdzstrāvas stacijas, gan pilsētai piemērotās vidēji ātrās jeb 22kW maiņstrāvas uzlādes iespēja. Uzlāde un norēķini šajās stacijās ir iespējami, izmantojot īpaši izveidoto mobilās lietotnes Elektrum uzlādes sadaļu. Pirmo reizi šāda lietotne no pašiem pamatiem tika izstrādāta tieši Latvijas tirgum. AS "Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstības vadītājs Ansis Valdovskis stāsta par to, kā pašlaik attīstās mūsu piedāvājums elektrisko transporta līdzekļu īpašniekiem. Viņš uzsver, ka ir ļoti iespējams – uz elektriskajām automašīnām pārsēdīsimies daudz ātrāk nekā domājam.

Pirms gada prognozējām, ka 2030. gadā Latvijā būs ap 30 000 elektrisko automašīnu. Kādu skaitu jūs prognozētu tagad, redzot, cik strauji notiek attīstība?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina pašmāju auto aizsardzības sistēmu uzstādītāja Autonams veiktie aprēķini, Latvijā šogad nozagti transportlīdzekļi aptuveni 5,7 miljonu eiro vērtībā. Pērn visa gada garumā tika nozagtas automašīnas par aptuveni 11 miljonu latu, Db.lv informēja SIA Autonams pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis Edvīns Panders.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem šī gada pirmajos septiņos mēnešos Latvijā kopumā nozagti 820 vieglie transportlīdzekļi. Zagļu vērtējumā vēl joprojām populārākās automašīnu markas ir VW un AUDI. Arvien biežāk tiek zagti jauni transportlīdzekļi, no kuriem šogad absolūtais līderis ir BMW X5.

Ja pērn visvairāk tika zagtas trīspadsmit līdz piecpadsmit gadus vecas automašīnas, tad šogad autozagļi pievērsušies nedaudz jaunākām mašīnām - pārsvarā 1998. un 1999. gada izlaiduma.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas daļas vadītājs: "Statistika liecina, ka tiek zagtas arvien vairāk tādas automašīnas, kuru vērtība pārsniedz 30 un 40 tūkstošus eiro. Šogad septiņos mēnešos ir nozagtas jau divdesmit divas 2006. un 2007.gada izlaiduma automašīnas. Līdz ar to zaudējumi īpašniekam un apdrošinātājiem kļūst ievērojami lielāki."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sasmēlusies pieredzi kosmētikas ražošanā, Kivvi Organic Cosmetics līdzīpašniece Agate Jurkovska-Kanča kopā ar vīru Kristapu Kanču ķeras klāt ekoloģisku tīrīšanas līdzekļu ražošanai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lai gan veikali ir pilni ar dažādiem tīrīšanas līdzekļiem, to vidū ir maz Latvijā tapušu, bet jo īpaši – ekoloģisku produktu. Tāpēc Agatei un Kristapam radās doma pievērsties šādam biznesam, un pērn viņi nodibinājuši ekoloģisku tīrīšanas līdzekļu ražošanas uzņēmumu SIA Purenn. Drīzumā tā gatavotie tīrīšanas līdzekļi nonāks tirdzniecībā. Lai izlauztos nozarē, kur nekas nav iepriekš darīts, ir liels izaicinājums un vajadzīgs gribasspēks, spītība, neatlaidība un liels darbs, turklāt šobrīd fairy ir kļuvis teju par apzīmējumu trauku mazgāšanas līdzeklim, līdzīgi kā autiņbiksītes tiek sauktas par pamperiem. «Es ķeru kaifu no katra jauna izaicinājuma – varu vai nevaru?» saka Agate. Pirms diviem gadiem viņa apmeklēja lielu ekoloģisko produktu izstādi un, klejojot pa plašajām zālēm, vēroja, kādus produktus piedāvā citi uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Būvnieki un Kultūras ministrija Gaismas pils tīrīšanas izmaksas dalīs uz pusēm

Dienas Bizness, 11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkas izskats, tuvojoties Latvijas prezidentūrai Eiropas Savienības Padomē, kļuvis par karsto aktualitāti un atklāj problēmu - ēka periodiski ir jāmazgā, lai neizskatītos gluži vienkārši netīra, taču tam vajadzīgs finansējums. Šoreiz ir panākta vienošanās, bet par nākamo iespējamo reizi būs jāizsludina konkurss. Kā novēroja Diena, ēkas mazgāšana vakar sākās, bet grūti teikt, kā būtu, ja šis jautājums nebūtu ieguvis rezonansi plašsaziņas līdzekļos.

Gaismas pils izskats piesaistīja TV3 uzmanību, pēc tam šo tēmu pārtvēra arī citi mediji. Kā aptuvena vienas mazgāšanas summa tiek minēti 80 000 eiro, ko Nacionālā būvkompāniju apvienība (NBA) kā ēkas būvnieks un Kultūras ministrija (KM) plāno finansēt uz pusēm. KM sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Bērziņa-Bebriša Dienai norādīja, ka 40 000 eiro ir maksimālā summa, ko līdzfinansēs KM, reāli maksāts tiks par faktiski nomazgāto apjomu. «Mazgāšanu veic jeb, precīzāk, organizē Nacionālā būvkompāniju apvienība, un tā tiek finansēta no LNB projekta īstenošanai paredzētiem līdzekļiem. Turpmākā LNB ēkas ekspluatācijas laikā ēkas (fasādes) mazgāšanu veiks bibliotēka pati no LNB ēkas uzturēšanai piešķirtajiem budžeta līdzekļiem,» rakstiski atbildēja I. Bērziņa-Bebriša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Gaismas pili par 97 268 eiro tīrīs Alfa Vita Life Science GmbH un Remroks

LETA, 01.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kultūras ministrijas rīkotajā iepirkumā par Latvijas Nacionālās bibliotēkas (LNB) ēkas jumta un fasādes tīrīšanas veicējiem izraudzītas kompānijas Alfa Vita Life Science GmbH un Remroks, informēja ministrijas pārstāve Dace Vizule.

Konkursā piedalījās trīs pretendenti. Par uzvarētājiem izraudzīts kompāniju piedāvājums par zemāko piedāvāto līgumcenu 97 268 eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Summas lielāko daļu veido materiālu un iekārtu izmaksas, bet mazāko daļu - konkrētā darba veikšanas izmaksas. Paredzēts, ka darbiem tiks izmantots īpašs pacēlājs un līdzekļi virsmu mazgāšanai un pārklāšanai.

Vizule akcentēja, ka LNB tiks veikta ne tikai fasādes un jumta tīrīšana, bet arī jumta seguma apstrāde ar speciālu līdzekli, kas ļaus nākotnē samazināt gan nosēdumu veidošanos, gan arī attiecīgi mazgāšanas izmaksas. Speciālo līdzekļa piegāde ietilpst līgumcenā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spodrība kļūs par pirmo ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu ražotāju Baltijā

Lelde Petrāne, 06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Spodrība 7.septembrī atklās jauno ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu līniju ECO SEAL FOR NATURE.

Uzsākot ECO SEAL FOR NATURE produktu līnijas ražošanu, Spodrība kļūs par pirmo ekoloģisko mazgāšanas un tīrīšanas produktu ražotāju Baltijā.

Jaunā produktu līnija ECO SEAL FOR NATURE aptver 9 ekoloģiskus mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļus: ECO veļai universāls, ECO veļai krāsainai, ECO veļai melnai, ECO balzams traukiem, ECO universāls, ECO vannas istabai, ECO grīdai, ECO WC un ECO krēmziepes.

ECO SEAL FOR NATURE ražošana aptver atbildīgu izejvielu izvēli, produktu ietekmes uz vidi izvērtēšanu un to darbības testēšanu, norāda uzņēmums. Jaunie produkti nesatur fosfātus, krāsvielas, alergēnus un citas kaitīgas piedevas, mazgājošās vielas bioloģiski sadalās. Jaunie mazgāšanas un tīrīšanas līdzekļi ir koncentrēti, kas samazina to lietošanas izmaksas un ietekmi uz vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu automašīnu tirgus Baltijas valstīs šī gada pirmajos mēnešos pēc pērnā gada krīzes pamazām atgūstas. Visstraujāk jaunu auto tirgus audzis Igaunijā, kur šī gada pirmos piecos mēnešos pārdots par 37,2% vairāk auto nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaugums bijis arī Latvijā (+17,3%) un Lietuvā (+7,2%), liecina Igaunijas uzņēmuma "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.

Īpaši strauji Baltijā aug pārdoto hibrīdauto un elektroauto skaits: Latvijā pārdoto hibrīdauto skaits šī gada pirmajā ceturksnī pieaudzis pat par 213,1%, elektroauto skaits – par 47,7%, savukārt ar tradicionālajiem benzīna un dīzeļdegvielas dzinējiem darbināmie auto zaudē popularitāti, un to pārdošanas apjomi strauji kritušies.

2020. gadā, salīdzinot ar 2019. gadu, jaunu automašīnu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par kopumā 23,7%. Lielākais kritums reģistrēts Kiprā - 42,8%, mazākais Dānijā - 12,5%. Igaunija 2020. gadu noslēdza ar pārdošanas apjoma kritumu par 29,3%, Latvija par 25,8% un Lietuva par 12,9%. Taču šī gada pirmajos piecos mēnešos situācija stabilizējusies: Eiropas Savienības no janvāra līdz maijam pārdoto jauno automašīnu skaits pieauga par vidēji 29,5% (Eiropas autoražotāju asociācijas (ACEA) dati). Igaunijā šī gada pirmajos piecos mēnešos pārdotas kopumā 10 329 jaunas automašīnas (kāpums par 37,2%), Latvijā – 6215 automašīnas (+17,3%) un Lietuvā 15 160 automašīnas (+7,2%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Raubiško: Viļņiem ir jābūt!

Katrīna Iļjinska, 670884437, 03.11.2008

«Diskusijas par tilta locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv,» tā Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādēļ Dienvidu tilts pēc slogošanas ir viļņains, un vai tas iespaidos drošību, skaidro tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško.

Kāpēc tilts izskatās viļņains?

Tam vilnim tur ir jābūt! Ir divi viļņi, kas bija pirms slogošanas un pēc. Starp 2. un 3.balstu, kā arī starp 5. un 6. balstu. Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks.

Vai, liecoties tiltam, nevar rasties plaisas un palielināties viļņi uz tilta?

Eiropas standarti nosaka, ka plaisas var būt 0.3 mm. Ja plaisas ievērojami pārsniedz šo līmeni, tad notiek betona sabrukšana, nekādas paliekošas deformācijas nav - tas nozīmē, ka ielieces lielākas nevar būt. Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa, 18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā, atšķirīgi no citur pasaulē izplatītās tendences, gan uzņēmumi, gan privātpersonas parasti iegādājas automašīnu ar līzingu bankā, taču pastāv vienkāršāka un ērtāka alternatīva bez pirmās iemaksas – pilna servisa noma. Kas tā ir un kā automašīnas noma var būt labāka par līzingu, to skaidro Rentest SIA, kas vairāk nekā 10 gadus piedāvā transportlīdzekļu pilna servisa nomu, reģionālais vadītājs Ardo Voll un Rentest Grupp (20 darbības gadu) vadītājs Andrus Valma.

Lielākais ieguvums, ko sniedz pilna servisa noma, ir laika un izdevumu ietaupījums, kā arī cenu pieauguma un neparedzētu apstākļu radīto risku vadība. „Uzņēmumi, tādi kā mēs, kuri ir specializējušies pilna servisa nomā, atbrīvo klientu no riska, fiksējot pilna servisa nomas maksājumus visā periodā,” paskaidro Andrus Valma.

Uzņēmuma laika patēriņš, kas saistīts ar vienu transportlīdzekli, ir aptuveni 20–25 darba stundas gadā

Uzņēmums bieži vien iegādājas transportlīdzekļus līzingā un nozīmē darbinieku, kura uzdevums ir sekot autoparka tehniskās apkopes termiņiem, iegādāties riepas, rezervēt riepu nomaiņas, tehniskās apskates un apkopes laikus. Pilna servisa nomas gadījumā visu klienta autoparka uzturēšanas uzraudzību veic pats nomas piedāvātājs, iegādājas riepas, uzglabā tās, vienojas par tehnisko apkopi, tehnisko apskati un rezervē riepu maiņas laikus. Rentest servisa ietvaros var paši nogādāt automašīnu uz riepu nomaiņu vai tehnisko apkopi, uz to laiku nododot klienta rīcībā maiņas automašīnu. Šo pakalpojumu var izvēlēties kā vienreizēju vai arī kā pastāvīgu papildpakalpojumu. Tā klients ietaupa savu vērtīgo laiku un var veltīt lielāku uzmanību savam pamatdarbam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Visvairāk zagtie auto modeļi 2018.gadā

Elīna Pankovska, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan zagļi iecienījuši jaunākus auto, pērn visvairāk zagtas bija desmit gadus un vecākas mašīnas.

Latvijā pēdējos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties, tomēr kopumā tas joprojām ir salīdzinoši augsts. Aplūkojot 10 gadu posmu, secināms, ka nozagto auto skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Proti, 2008. gadā Latvijā gada laikā tika nozagti vairāk nekā divi tūkstoši automašīnu, bet pagājušajā gadā tie bija 760 spēkrati. Vēl 2017. gadā kopumā tika nozagtas 854 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati. Arī apdrošinātāja Gjensidige Latvija pieejamā informācija liecina, ka salīdzinājumā ar 2017. gadu būtiski samazinājies auto zādzību skaits, īpaši jauno auto segmentā. Vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, kā arī Audi un BMW. Tomēr pēdējā pusotra gada laikā tendences ir mainījušās un BMW zagto auto topā ir izvirzījies vadībā – pērn kopumā tika nozagtas 212 BMW markas automašīnas. Pagājušajā gadā visvairāk zagtas BMW X5 – kopumā 42 šādas automašīnas. Otrajā vietā Volkswagen ar 133 nozagtām automašīnām, bet trešajā vietā ir Audi (113).

Komentāri

Pievienot komentāru