Eiropas Komisijas ziņojumā par autocenām ES ir atzīmēts, ka visdārgākās automašīnas pirms nodokļu aprēķināšanas ir Vācijā un Austrijā, taču lētākas ir Somijā, Grieķijā un Nīderlandē. Eiropas autotirgus liberalizācija vēl nav sasniegusi ES plānotos rezultātus, jo cenu atšķirības starp augstāko un zemāko cenu vidēji ir 18%. Piemēram, Fiat modelim Seicento pārdošanas cenas atšķirība starp Lielbritāniju un Spāniju ir 59,5%. Vācijā no 84 automodeļiem 37 uzrādīja visaugstāko cenu ES. Piemēram, VW Golf Vācijā ir par 32% dārgāks nekā Somijā. Sevišķi mazo kategoriju automašīnas (Ford Fiesta, Nissan Micra, Peugeot 206, VW Polo) Vācijā ir ievērojami dārgākas nekā citās zemēs, piemēram, Peugeot 206 Grieķija pirms nodokļiem maksā 7 690 eiro, bet Vācijā 10 245 eiro. Vidējā kategorijā arī daudzi modeļi Vācijā ir ievērojami dārgāki nekā citās valstīs, piemēram, Škoda Fabia Vācijā maksā 9 990 eiro, bet Grieķijā 7 400 eiro jeb 35% lētāk. Modelis Nissan Almera Vācijā maksā 12 474 eiro, bet Griekijā par 3 008 eiro mazāk. Modelis Audi 3 Vācijā maksā par 27% dārgāk nekā Somijā (11 953eiro). Augstajā kategorijā Skoda Octavia Vācijā maksā par 42,5% dārgāk nekā Somijā, bet Honda Accord par 35% dārgāk. Modelis VW Passat Vācijā maksā par 27% vairāk nekā Grieķijā. Avots: Handelsblatt

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra