Transports un loģistika

Vācijas automobilistu klubs «ADAC» iesaka nomātos automobiļus rūpīgi pārbaudīt

Aivars Mackevics [email protected], 01.04.2004

Jaunākais izdevums

Vācijas automobilistu klubs ADAC iesaka tiem, kas ceļojuma laikā grib iznomāt automašīnu, pirms braukšanas rūpīgi to pārbaudīt. Populārajās atvaļinājumu vietās Antālijā, Faro un Maljorkā veiktais pētījums liecina, ka daudzām nomas automašīnām ir defekti un tukša benzīna bāka. Sevišķi jāuzmanās auto nomas centros, kas ir ārpus lidostām. Jāņem vērā arī tas, ka apdrošināšana neattiecas uz riepu un korpusa bojājumiem, tāpēc šīs daļas jāpārbauda īpaši rūpīgi. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Finanšu ministrijas nākamās nedēļas kalendārs

, 03.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informāciju sagatavoja Daiga Reihmane, Finanšu ministrijas Komunikācijas departamenta direktora pienākumu izpildītāja.

Kalendārs

06.11.2006. – 10.11.2006.

Pirmdiena, 6. novembris

Fm Sanāksme Par Struktūrfondu Jautājumiem

Finanšu ministrijā notiks Finanšu ministrijas vadības un visu Eiropas Savienības (ES) fondu vadībā iesaistīto FM struktūrvienību iknedēļas sanāksme, kas koordinē visus ar ES fondu vadības sistēmas izveidi un darbību saistītos jautājumus, normatīvo aktu izstrādi u.c.

Mk Sēdē Izskatīs Fm Kompetences Jautājumus

Ministru kabineta (MK) sēdē izskatīs Finanšu ministrijas sagatavotos dokumentus:

· noteikumu projektu "Grozījumi Ministru kabineta 2005.gada 30.augusta noteikumos Nr.651 "Kārtība, kādā pievienotās vērtības nodoklis piemērojams preču importam, preču piegādēm, preču iegādēm Eiropas Savienības teritorijā un pakalpojumiem, par kuriem samaksāts no ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļiem"";

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kalendārs

, 10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

13.08.2007 - 17.08.2007

Pirmdiena, 13.augusts

Fm Sanāksme Par Struktūrfondu Jautājumiem

Finanšu ministrijā notiks Finanšu ministrijas vadības un visu ES fondu vadībā iesaistīto FM struktūrvienību iknedēļas sanāksme, kas koordinē visus ar ES fondu vadības sistēmas izveidi un darbību saistītos jautājumus, piemēram, normatīvo aktu izstrādi u.c.

Otrdiena, 14.augusts

Finanšu Ministrs Tiksies Ar Valsts Prezidentu

Finanšu ministrs Oskars Spurdziņš un Finanšu ministrijas valsts sekretāre Irēna Krūmane dosies vizītē pie Latvijas Valsts prezidenta Valda Zatlera, lai pārrunātu budžeta veidošanu valstī, inflāciju un citus makroekonomikas jautājumus.

Mk Sēdē Izskatīs Fm Kompetences Jautājumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pēdējiem ADAC AutoMarxX veiktajiem pētījumiem, britu visurgājēja Landrover Defender vērtība otreizējā tirgū pēc četriem gadiem sarūkot vismazāk.

Pētījuma veidotāji atzīst, ka Defender modelis ir pieskaitāms pie t.s eksotiskajiem modeļiem, ar specifisku pircēju auditoriju, kura skaitliski neesot liela. Pie modeļiem, kuru vērtība četru gadu laikā samazinās vismazāk ir pieskaitāmi arī Porsche Boxter un Mini. Pētījums norāda, ka mazās klases automobiļu vērtība samazinās ievērojami lēnāk nekā, piemēram, prestižo limuzīnu cenas. Toyota Aygo, Peugeot 107 un Citroen C1 trijotnes cenas otreizējā tirgū pēc četriem gadiem un vidēji 60 tūkst. kilometru nobraukuma samazinās par aptuveni 44 %. Turpretim BMW 7. sērijas, Mercedes S klases un Audi A8 limuzīnu cenas četros gados krīt dramatiski, pārsniedzot 60 % cenas kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijā apmierinātākie ir Subaru īpašnieki

, 29.10.2009

Vācijā Subaru īpašnieki par savu pirkumu ir apmierināti, ko nevar teikt par Renault, Chevrolet un Peugeot pircējiem. (Foto: ADAC)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc žurnāla ADAC Motorwelt veiktā pētījuma, Vācijā visbiežāk par savu braucamrīku ir apmierināti japāņu markas Subaru īpašnieki.

Pēc vairāk nekā 42 700 lasītāju aptaujas Subaru markas īpašnieki par savu pirkumu visbiežāk pauž sajūsmu. Ne mazāk prieku saviem īpašniekiem spējuši sagādāt Lexus un Jaguar. Neliels pārsteigums, ka augsto piekto pozīciju ir izcīnījis rumāņu mazcenas autozīmols Dacia. Zīmīgi, ka no vācu autoražotājiem iecienītākais un mīlētākais ir slavenais Porsche, kurš ierindojies astotajā vietā, savukārt otrs mīlētākais vācietis ir BMW, kurš ierindojies 15 pozīcijā. Pie automašīnu markām, kuru īpašnieki nav apmierināti ar savu pirkumu ir Renault, Chevrolet, Peugeot un Fiat.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijā degvielas cenas sasniegušas augstāko līmeni divu gadu laikā

Lelde Petrāne, 11.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājus Vācijā pārsteigušas valstī augstākās degvielas cenas kopš 2008.gada. Viņiem jāmaksā līdz 1,529 eiro par litru augstākās kategorijas benzīna, atsaucoties uz ADAC motokluba sniegto informāciju, vēsta thelocal.de.

ADAC pārstāvis sacījis - viņš šaubās, vai augstā benzīna cena var tikt pamatota ar pašreizējām naftas tirgus cenām. Savukārt Vācijas Degvielas asociācijas (MWV) pārstāve teikusi, ka augstā benzīna cena atspoguļo izmaiņas pasaules tirgū, piemēram, eiro vājināšanos, jēlnaftas cenu pieaugumu, spēcīgo pieprasījumu no Ķīnas un Aļaskas cauruļvada slēgšanu.

Saskaroties ar cenu pieaugumu, Auto Klubs Eiropa (ACE) aicinājis Vācijas valdību pārskatīt regulējuma iespējas, kā piemēru minot Vācijas dienvidu kaimiņieni Austriju. Tur kopš gada sākuma degvielas uzpildes stacijas var paaugstināt savas cenas tikai vienu reizi dienā - pusdienlaikā, lai gan cenas samazināt var jebkurā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu kluba ADAC piešķirtais «Dzeltenā Eņģeļa 2011» apbalvojums tiek pirmajam pilnā hibrīda automobilim kompaktajā C segmentā - Toyota Auris.

Šajā jaunieviestajā ADAC ikgadējo «Dzeltenā Eņģeļa» («Gelben Angel») apbalvojumu kategorijā Auris hibrīdauto tiek cildināts par lielisko degvielas ekonomiju un izcili zemo emisiju līmeni šajā automobiļu kategorijā.

Saskaņā ar žūrijas teikto, Toyota Auris ir progresīvākais mūsdienu hibrīdautomobilis attiecībā uz ikdienas praktiskumu, izmaksām, ietekmi uz vidi un drošību. Šis novērtējums pamatojas uz jaunu vērtēšanas metodi, ko ADAC – lielākais Vācijas automobiļu klubs – izstrādājis, lai garantētu visu, uz titulu pretendējošo automobiļu, objektīvu novērtējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Audi tirgus daļa Latvijā sasniedz 2%

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 2007. gadā tika reģistrēts 671 jauns Audi – tas ir par 42 procentiem vairāk, ja salīdzina ar iepriekšējo gadu (2006. gadā: 473), un par 15 procentiem vairāk nekā kopējais jauno pasažieru auto skaita pieaugums tirgū (27 procenti).

Audi tirgus daļa Latvijā ir pieaugusi par 0,21 procentu, sasniedzot 2,06 procentu daļu 2007. gadā (2006. gadā: 1,85 procenti), Db.lv informēja SIA Moller Auto Baltic sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Jaunromane.

''Kā augstas kvalitātes novatorisku automobiļu ražotājs Audi ir viens no pasaules vadošajiem premium zīmoliem. Kā Audi importētājs divos visātrāk augošajos tirgos Eiropā, mēs ar nepacietību gaidām jaunus izaicinājumus un 2008. gadā turpināsim Audi modeļu ofensīvu'', saka Espens Egelunds (Espen Egelund), Audi importētāja Latvijā un Lietuvā Moller Auto Baltic vadītājs.

2007. gadā Latvijā un Lietuvā kopā tika reģistrēti 1166 jauni Audi automobiļi, jeb par 48 procentiem vairāk kā iepriekšējā gadā (2006. gadā: 786).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais Eiropas automobiļu klubs ADAC savos ikgadējos pētījumos Mercedes-Benz C-klasi atzinis par uzticamāko un drošāko vidējās klases automobili.

Izanalizējot ceļu satiksmes negadījumu statistikas datus, ADAC eksperti secinājuši, ka, salīdzinot ar citiem šīs klases automobiļiem, Mercedes-Benz C-klase parādījusi lielāko tehnisko izturību un apliecinājusi sevi kā automobili, kam var uzticēties.

Ceļu satiksmes negadījumu statistika tiek apkopota, balstoties uz ADAC personāla ikdienas pieredzi. Tā tiek publicēta ik gadu un atspoguļo patiesu un uzticamu informāciju par noteiktu automobiļu modeļu izturību ceļu satiksmes negadījumos. Automobiļiem, kas reģistrēti laika posmā no 2003. līdz 2008. gadam (ik gadu to ir bijis vismaz 10 000) un cietuši ceļu satiksmes negadījumos tehnisku iemeslu dēļ, tika veikti apjomīgi datu salīdzinājumi. Vidējās klases segmentā tieši Mercedes-Benz C-klase apliecināja sevi kā automobili, kas šādos ceļu satiksmes negadījumos cietis vismazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vācijas autoklubs ADAC viltojis respektētos gada auto balsojuma rezultātus

Lelde Petrāne, 20.01.2014

Martins Vinterkorns, Vācijas automašīnu ražotāja Volkswagen vadītājs, tur rokās Gelber Engel 2014 balvu.

Foto: AFP

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ADAC, Vācijas autoklubs, atzinis, ka tas pielabojis līdz šim respektētās auto gada balvas rezultātus, melojot par to, cik cilvēku nobalsojuši konkursā, vēsta thelocal.de.

Tas nācis klajā svētdien. Komunikācijas vadītājs Mihaels Ramsteters palielinājis nodoto balsu skaitu pat desmit reizes, tādējādi

VW Golf ieceļot 2014. gada auto godā. Viņš apgalvojis, ka par šo automašīnu nodotas 34 299 balsis. Realitātē skaits bijis krietni pieticīgāks - 3409.

Šodien tapis zināms, ka tas bijis tikai sākums. Izrādījies, ka Ramsteters melojis arī par 2012. un 2013. gada rezultātiem. Šobrīd nav īsti skaidrs, cik ilgu laiku notikusi manipulēšana ar datiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MyTaxi, Moia, e-mobilitāte, autonomās mašīnas – runājot par digitalizāciju, mobilitāte ir sektors, kas šobrīd mainās un attīstās visstraujāk. Nākotnes mobilitātes sadaļa izstādē CEBIT apvienos mobilitātes pionierus, kā arī vizionāru un stratēģu prezentācijas par nākotnes mobilitātes risinājumiem.

ADAC uzsāk ilgtermiņa sadarbību ar CEBIT

CEBIT biznesa festivāla sadarbības partnera, Eiropas lielākā automobiļu kluba ADAC stendā no 11. līdz 15. jūnijam apmeklētājiem būs iespēja apskatīt virkni inovāciju un aktuālo modeļu. ADAC ir CEBIT Startup Scale 11 platformas kopienas kapteinis, kas uzņems mobilitātes sektora jaunās kompānijas. Papildus tam uz d!talk skatuvēm mobilitātes kluba eksperti dalīsies ar prezentācijām un viedokļiem par mobilitāti, mārketingu un digitālajām pārmaiņām.

Deutsche Bahn prezentēs dzelzceļa transporta nākotni

50 miljoni papildu pasažieru un tūkstošiem jaunu vilcienu – tādas milzu iespējas Deutsche Bahn attīstībai piedāvā digitālās pārmaiņas transporta jomā. CEBIT nākotnes mobilitātes arēnā būs iespēja uzzināt par turpmākajiem Deutsche Bahn attīstības virzieniem, tai skaitā par kompānijas plāniem nākotnes reģionālo vilcienu atpūtas telpās rādīt FIFA pasaules čempionāta mačus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas automobiļu savienība ADAC apkopojusi ikgadējo sarakstu ar automašīnu ražotājiem, kuri 2008. gadā ir parādījušas sevi no labākās puses, ziņo AutoNews.

ADAC ražotājus vērtējis pēc sešiem rādītājiem: imidžs, tirgus daļa, apmierinātība, kvalitāte, tehnoloģiju attīstība un zīmola attīstība.

Ražotājus vērtēja ADAC kluba biedri, kuru visā pasaulē ir apmēram 17 miljoni. 2008. gada top 10 tika izveidots, katram ražotājam saņemot kluba biedru vērtējumu no viens (labākā atzīme) līdz pieci (sliktākā atzīme).

Imidžs (25%)Tirgus daļa (10%)Apmierinātība (15%)Kvalitāte (30%)Tehnoloģiju attīstība (10%)Zīmola attīstība (10%)Vidējā balle
Audi2.63.61.51.41.93.32.17
Volkswagen2.72.31.81.62.23.22.20
Mercedes2.33.21.61.72.04.52.29
BMW2.63.51.51.81.94.82.43
Porsche3.24.41.31.53.32.32.44
Toyota3.34.61.42.12.02.72.57
Skoda3.93.81.52.02.13.52.72
Mazda4.14.41.42.22.33.32.87
Opel3.83.61.72.42.43.92.89
Honda4.14.51.32.41.83.42.91

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas parlamenta opozīcijā esošā sociāldemokrātiskā partija iecerējusi aizliegt uz valsts autobāņiem pārvietoties bez ātruma ierobežojuma. Paredzēts, ka partija šādu ierosinājumi iekļaus savā programmā pirms septembrī paredzētajām vēlēšanām.

Sociāldemokrātiskās partijas vadītājs Sigmals Gabriels (Sigmal Gabriel) aicinājis uz autobāņiem ieviest ātruma ierobežojumu 120 km/h, norādot uz statistikas datiem, kas apliecina, ka vietās, kur ir šādi ierobežojumi, samazinājies avāriju skaits.

Līdzīgu viedokli paudusi arī Vācijas Zaļā partija, kas aicinājusi ieviest 80 km/h ierobežojumu uz valsts vienkāršajiem ceļiem, lai tādējādi samazinātu siltumnīcas gāžu emisiju apjomus. Tiek pieļauts, ka sociāldemokrāti un Zaļā partija varētu veidot koalīciju, ja septembra vēlēšanas būs sekmīgas abiem politiskajiem spēkiem.

Izskanējušo ierosinājumu kritizējusi Vācijas autobraucējus pārstāvošā organizācija ADAC, kas paudusi, ka šādi ierobežojumi nav pamatoti. Sarunā ar laikrakstu Bild, ADAC pārstāvis Adreas Holzels (Andreas Holzel) sacījis, ka, neskatoties uz to, ka autobāņi nodrošina 30% Vācijas satiksmes, uz tiem noticis tikai 11% smagu avāriju, pretstatā 60% uz citiem ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kalendārs

, 07.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10.09.2007 - 14.09.2007

Pirmdiena, 10.septembris

Fm Sanāksme Par Struktūrfondu Jautājumiem

Finanšu ministrijā notiks Finanšu ministrijas vadības un visu ES fondu vadībā iesaistīto FM struktūrvienību iknedēļas sanāksme, kas koordinē visus ar ES fondu vadības sistēmas izveidi un darbību saistītos jautājumus, piemēram, normatīvo aktu izstrādi u.c.

Otrdiena, 11.septembris

Mk Sēdē Izskatīs Fm Kompetences Jautājumus

Ministru kabineta sēdē paredzēts izskatīt Finanšu ministrijas sagatavotos tiesību aktu projektus:

" grozījumi Ministru kabineta 2002.gada 28.maija noteikumos Nr.219 "Kārtība, kādā atlīdzināmi ar komandējumiem un darbinieku darba braucieniem saistītie izdevumi";

" rīkojums "Par Latvijas Republikas delegāciju Starptautiskā Valūtas fonda un Pasaules Bankas pilnvarnieku gada sanāksmē Vašingtonā 2007.gada 20. un 21.oktobrī".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tiks apstiprināti jaunie dabasgāzes tarifi, kuros būs ietverts atsevišķs maksājums par dabasgāzes sadali un pārvadi, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Tā rezultātā mājsaimniecībām, kas ir mazie dabasgāzes patērētāji un kuru pieslēguma jauda ir līdz 6 kubikmetriem stundā, bet patēriņš ir nulle, rēķins varētu pieaugt par 1,77 eiro. Savukārt šīs pašas grupas patērētājiem, kuru patēriņš ir 2400 kubikmetri gadā, rēķins samazināsies par 1,88 eiro. To DB uzņēmēju klubā stāstīja tā viešņa, AS Latvijas Gāze meitasuzņēmuma, gāzes sadales operatora Gaso valdes priekšsēdētāja Ilze Pētersone-Godmane.

Viņa arī stāsta, ka juridisko klientu grupā, kas ir lielie dabasgāzes patērētāji un kuru pieslēguma jauda ir no 105 380 001 līdz 1 054 000 000 kilovatstundām, 51% lietotāju gala tarifs par dabasgāzi saskaņā ar jaunajiem tarifiem samazināsies, bet 16% pieaugs. Tajā pašā laikā lielākajai daļai klientu, kuriem maksājums pieaugs, tā palielinājums nepārsniegs 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pēc reprezentatīvā auto vērtības sliekšņa palielināšanas jāpārskata arī statusa piemērošanas periods

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 16.05.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima pieņēmusi nozarē ilgi gaidīto un loģisko lēmumu palielināt reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni no 50 000 līdz 75 000 eiro. Tas varētu būt viens no stimuliem arī elektromobiļu pārdošanas apjomu kāpumam un līdz ar to Latvijas iespējai veiksmīgāk tuvoties noteiktajiem Eiropas Savienības ilgtspējīgas attīstības mērķiem.

Taču nozīmīgs un vērtīgs solis būtu noteikt reprezentatīvā auto nodokļa piemērošanas periodu līdz pieciem gadiem, tādā veidā veidojot samērīgu nodokļu politiku un neliekot par kādreiz ekskluzīvu auto arī pēc 10 gadiem maksāt paaugstinātu likmi.

Tiek noņemts papildu slogs uzņēmumiem

Vairāku gadu laikā jaunu automobiļu cenas būtiski palielinājās inflācijas un izejmateriālu izmaksu pieauguma dēļ. Rezultātā patlaban standarta klases automobiļi un ikdienas elektroauto tiek pielīdzināti luksusa klases transportlīdzekļiem, tiem piemērojot reprezentatīvā auto nodokli. Tas rada slogu ikvienam uzņēmumam, kas vēlas šādu automobili iegādāties, jo realitātē netiek pirkts luksusa tipa transportlīdzeklis. Īpašu ietekmi tas atstāj uzņēmumiem, kuri iegādājas automobiļus vairumā. Līdz šim novērots tas, ka tiek meklēti citi veidi, kā reģistrēt vai iegādāties automobiļus, nereti apejot likumdošanas normas. Lai arī ceļš uz izmaiņām bija salīdzinoši garš, Saeima beidzot ir pieņēmusi grozījumus Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā, palielinot reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni no 50 000 līdz 75 000 eiro. Tādējādi uzņēmumi varēs iegādāties automobiļus no plašāka piedāvājuma klāsta, tiem nebūs vajadzības meklēt citus veidus tos reģistrēt, kā arī tiks veicināta "zaļā” politika, jo būs lielākās izvēles iespējas elektromobiļu klāstā, kas ir augstākās cenās. Rezultātā tiks pozitīvi ietekmēta valsts ekonomika un vide.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Degvielas izmaksas ceļojumā pa Eiropu var būtiski samazināt

Aivars Mackevics [email protected], 21.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlijs un augusts ir aktīvākie ceļojuma mēneši, kad tūristi dodas pavadīt savu atvaļinājumu kādā no Eiropas valstīm. Bieži vien individuālie ceļotāji par savu transporta līdzekli izvēlas personīgo automašīnu. Degvielas cena ceļojumā ir viens no būtiskākajiem izmaksu faktoriem, tāpēc ir lietderīgi iegūt informāciju par cenu atšķirībām katrā atsevišķā valstī. Vācijas automobilistu klubs ADAC ir apkopojis uz 19.07.2005 benzīna (E-95) un dīzeļdegvielas cenas 25 Eiropas valstīs. Pēc veiktās aptaujas var secināt, ka vislētākā dīzeļdegviela ir Latvijā un vislētākais benzīns ir Igaunijā. Visdārgākā dīzeļdegviela ir Lielbritānijā 1,38 eiro par litru un visdārgākais benzīns ir Norvēģijā un Turcijā, kur viens litrs maksā 1,43 eiro. Baltijā visaugstākās cenas ir Lietuvā. Valsts E-95* Dīzeļdegviela* Austrija 1,06 0,98 Beļģija 1,25 1,05 Čehija 0,96 0,96 Dānija 1,37 1,23 Francija 1,20 1,07 Grieķija 0,90 0,88 Igaunija 0,75 0,80 Itālija 1,24 1,13 Īrija 1,05 1,05 Latvija 0,78 0,78 Lielbritānija 1,32 1,38 Lietuva 0,88 0,86 Luksemburga 1,02 0,86 Nīderlande 1,40 1,05 Norvēģija 1,43 1,34 Polija 1,03 0,89 Portugāle 1,08 0,98 Slovēnija 0,92 0,93 Somija 1,16 0,93 Spānija 1,00 0,94 Šveice 1,04 1,11 Turcija 1,43 1,07 Ungārija 1,05 1,01 Vācija 1,22 1,08 Zviedrija 1,29 1,20 Piemēram, plānojot ceļojumu ar automašīnu uz Berlīni, visizdevīgāk ir uzpildīt pilnu degvielas tvertni Latvijā un tad ceļojuma laikā to papildināt, neiebraucot Vācijā. Ja ceļojums ir paredzēts uz Francijas Lionu, tad ceļojums ir jāplāno, lai Luksemburgā automašīnās tvertne ir gandrīz tukša. Ceļojumos uz attālākām Eiropas valstīm der salīdzināt izmaksu pozīcijas starp automašīnu un lidmašīnu. Jāņem vērā, ka atvaļinājumu laiks Eiropā rada papildus sastrēgumus uz autostrādēm, kas atņem dārgo ceļošanas laiku. * cena eiro par 1 litru degvielas

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ja krieviem vajag naudu, viņi to vienmēr atradīs

Andrejs Vaivars, Db, 16.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas uzņēmumiem ir interese par Latvijas hokejistu finansēšanu, bet uzvar piesardzība.

Septembrī sākas jaunā Kontinentālās hokeja līgas (KHL) jaunā sezona. Līgā spēlējošā kluba Dinamo Rīga valdes priekšsēdētājs Normunds Sējējs norāda, ka Krievijas komandām noteiktie budžeta griesti ir pārāk zemi, savukārt rīdziniekus kaimiņvalsts kompānijas atsakās finansēt.

Nav noslēpums, ka sportā apgrozās ļoti lielas naudas summas. Cik lielā mērā var runāt par šā biznesa ienesīgumu?

Uz kā rēķina tad jūs pelnāt?

Uz biļetēm un reklāmām. Nevar jau teikt, ka no spēlēm mums nekas nepaliek pāri, bet, lai nosegtu arēnas izdevumus, nodrošinot pirmsspēles šovu, spēli, starplaiku šovus, transportu utt., aiziet ļoti lielas summas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas prāmji kļūs drošāki

Aivars Mackevics [email protected], 29.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvien vairāk Eiropas ceļotāji izmanto pasažieru prāmjus. Vācijas automobiļu klubs (ADAC) pagājušajā gadā 8,5 miljoniem ceļotāju rezervējis braucienu ar viena no 700 Eiropas prāmju līnijām. Drošība uz prāmjiem gadu gaitā ir kļuvis par ļoti svarīgu jautājumu. Pēc ADAC veiktās prāmju pārbaudes, jāsecina ka lielākā daļa apsekoto pasažieru prāmju ir ar augstu drošības līmeni. Ikgadējo pārbaužu laikā tiek apsekoti 20 – 30 prāmji. Pēc pēdējiem rezultātiem pieciem prāmjiem tika piešķirta atzīme „ļoti labi“ un 13 — „labi“. Tikai viens Itālijas prāmis, kas kursē gar Sicīlijas salas krastu, neizturēja pārbaudi. Vislabāko atzinumu guva grieķu uzņēmuma Anek Lines prāmis Olympic Champion, kas kursē starp Itāliju un Grieķiju. Ja salīdzina prāmjus Eiropas ziemeļu un dienvidu valstīs, tad jāsecina, ka Baltijas un Ziemeļjūras prāmjiem ir augstāks drošības līmenis nekā tiem, kas kursē Vidusjūrā. Kā vienu no situācijas skaidrojumiem var minēt to, ka daudzi ziemeļos izmantotie prāmji vēlāk tiek novirzīti uz dienvidu maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izsludināts konkurss Vācijas Tautsaimniecības balva Latvijā 2006

, 13.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas Tautsaimniecības balvas iecere ir veicināt Vācijas un Latvijas saimniecisko sakaru pozitīvo attīstību, motivējot Latvijas uzņēmumu sadarbību ar vācu partneriem, Db.lv informēja Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras Igaunijā, Latvijā, Lietuvā pārstāve Solveiga Aboliņa.

Nu jau devīto gadu pēc kārtas Vācijas tautsaimniecības vārdā Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kamera Igaunijā, Latvijā, Lietuvā (AHK) piešķir balvu Latvijas uzņēmumiem par ievērojamiem sasniegumiem. Katru gadu piesakās vidēji 30 uzņēmumi. Balvas mērķis ir to vietējo uzņēmumu apbalvošana, kuri dizaina, kvalitātes, ražošanas vai eksporta pilnveidošanai ir veltījuši īpašu piepūli. Vienlaicīgi šī balva ir Vācijas uzņēmumu atzinības apliecinājums Latvijai. Balvas patrons ir Vācijas vēstnieks Latvijā Eberhards Šuppius.

Vācijas Tautsaimniecības balva tiek pasniegta kopš 1997. gada. Šogad balva tiks pasniegta divās kategorijās:

- kategorijā par nopelniem Vācijas un Latvijas tautsaimniecības attīstībā balva tiks piešķirta vienam mazam / vidējam uzņēmumam par izciliem sasniegumiem Vācijas un Latvijas ekonomisko sakaru veicināšanā,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropa vienmēr bijusi visai "dažāda", kas nozīmējis, ka šajā pasaules daļā plaukst labs fons domstarpībām.

Pati Eiropas Savienība (ES) pamatā tika dibināta kā miera savienība, kuras galvenais mērķis bija tas, lai vecajā kontinentā vairs nebūtu kara. Varētu teikt, ka notika izvēle par labu birokrātijai un dažādu veidu citām ķildām, bet galvenais – "nē" karam Eiropā.

Arī šobrīd daudzi šķēpi tiek lauzi starp reģiona ziemeļiem un dienvidiem, piemēram, par to, vai vajadzētu emitēt kopēju reģiona parādu. Plaisas Eiropā (starp ziemeļiem un dienvidiem) gan, šķiet, kļūst arvien plašākas, kas licis uzdot daudz jautājumus par to, kā ES un monetārais reģions varētu izskatīties nākotnē.

Ja ar to nepietiek, tad šomēnes ar pamatīgu akmeni pa ES kopējo ķildu pūzni atļāvās iesviest Vācijas Konstitucionālā tiesa, kura Eiropas Centrālās bankas (ECB) iepriekšējo aktīvu uzpirkšanu jeb kvantitatīvo mīkstināšanu (gandrīz trīs triljonu eiro apmērā) draudējusi atzīt par potenciāli nelikumīgu, ja šī iestāde tai nesagatavos savas darbības "proporcionalitātes izvērtējumu".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Antīko automobiļu klubs (LAAK) ir ciešām saitēm savīts ar Rīgas Motormuzeju, jo tieši kluba biedri ar tā dibinātāju un ilggadēju kluba prezidentu Viktoru Kulbergu priekšgalā savulaik, sēžot nelielā pagrabiņā Ropažu ielā, izloloja ideju par muzeja nepieciešamību.

Juridiski Rīgas Motormuzejs, kas kopš 2010. gada atrodas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) paspārnē, un klubs ir nodalīti, bet teorētiski tie strādā roku rokā. Klubs palīdzējis kolekcijas izveidē, turklāt apmēram 20% no muzejā aplūkojamiem spēkratiem pieder LAAK biedriem, un daudzus citus automobiļus savulaik līdz Latvijai palīdzējuši atgādāt tieši kluba entuziasti. «Mūsu klubs ir viens no senākajiem Austrumeiropā, un tas ir nepārtraukti darbojies 43 gadus. Seno spēkratu kolekcija tiek veidota kopš 1972. gada, kad tika nodibināts klubs, kas bija un ir vieta, kur satiekas domubiedri, piedalās kopējos pasākumos, meklē un atjauno vēsturiskos spēkratus,» stāsta LAAK valdes priekšsēdētājs un Rīgas Motormuzeja direktora vietnieks Agris Šmits, kurš kluba vadītāja pienākumus pilda vairāk nekā desmit gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu žurnāls Spiegel publicējis sarakstu ar visuzticamākajām automašīnām 2008. gadā.

Sarakstu izveidoja Vācijas neatkarīgo autospeciālistu apvienība (ADAC). Lai automašīna iekļūtu šajā sarakstā, tā nedrīkst būt vecāka par 6 gadiem un Vācijā jābūt pārdotiem vismaz 10 000 šo auto.

Pēdējos trīs gadus ADAC pirmajās vietās ierindoja Japānas automašīnas, bet izskatās, ka nākamais gads zīmēsies Vācijas koncerna krāsās, jo no pirmajā desmitniekā ierindojušās tikai divas ārzemju markas.

Desmit uzticamākās automašīnas 2008. gadā:

1. BMWX3;

2. AudiA2;

3. BMW 1. sērija;

4. MINI;

5. Mazda 3;

6. MercedesCLK;

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

CityBee Solutions pērk 5000 automobiļus; sāks darbu arī Latvijā un Igaunijā

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajai uzņēmumu grupai ar lietuviešu kapitālu Modus group gatavojoties ienākt Latvijas un Igaunijas tirgū ar automašīnu koplietošanas pakalpojumu CityBee un tālāk attīstīt šo darbību Polijā, tai piederošā kompānija CityBee Solutions izsludinājusi starptautisku iepirkuma konkursu 5360 jaunu automašīnu iegādei, vēsta Lietuvas biznesa laikraksts Verslo žinios.

Lēsts, ka līdz ar šo pirkumu, kurā Modus group investēs aptuveni 110 miljoni eiro, CityBee palielinās savu automašīnu parku vairāk nekā sešas reizes un kļūs par vienu no lielākajām automašīnu koplietošanas pakalpojumu kompānijām visā Eiropā.

Kā norādījis CityBee Solutions vadītājs Aurims Čagus, iepirkuma konkurss izsludināts, plānojot ienākšanu Latvijas un Igaunijas tirgū un darbības paplašināšanu Polijā, kur kopš rudens tiek piedāvāts CityBee transports dažādu mantu pārvadāšanai. Vienlaikus tas ļaus kompānijai tālāk attīstīties arī Lietuvā.

Latvijā un Igaunijā sākumā iecerēts izmantot automobiļus, kas paredzēti mantu pārvadāšanai un lielu kravu transportēšanai. Rīgā un Tallinā CityBee gatavojas startēt ar 50 kravas automobiļu parku, kas pakāpeniski tiks paplašināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada valdība ir iecerējusi paaugstināt ikgadējo nodevu vieglajiem automobiļiem, motocikliem, tricikliem un kvadricikliem, kā arī noteikt izmaiņas maksājumu periodiskumā, kas nozīmē, ka nodeva būs jāmaksā katru gadu, neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklis būs veicis valsts tehnisko apskati vai nē.

Nodeva būs jāmaksā arī par iepriekšējiem gadiem, ja tā nebūs maksāta un transportlīdzeklis būs bijis reģistrēts uzskaitē Latvijā. Šai normai nebūs atpakaļejoša spēka un tā sāks darboties tikai no 2011. gada un neattieksies uz senāku laiku kā 2010. gadu. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) neatbild par nodokļu un nodevu politiku valstī, kā arī nav šīs nodevas ierosinātājs. Nodevas iekasēšanu un atmaksāšanu administrē VAS Latvijas valsts ceļi. Savukārt CSDD piedāvā iespēju nodevu samaksāt jebkurā no savām nodaļām visā Latvijā.

CSDD skaidro kā rīkoties, lai ikgadējās nodevas izmaksas atbilstu patiesajai transportlīdzekļu izmantošanai. Transportlīdzekļu reģistrā šobrīd ir daudz transportlīdzekļu, kas, spriežot pēc tehniskās apskates datiem, jau sen vairs nepiedalās ceļu satiksmē, bet joprojām reģistrā atrodas uzskaitē.

Komentāri

Pievienot komentāru