Transports un loģistika

Vācu-dāņu prāmju satiksmes kompānija Scandlines iekļūst īpašnieku strīdā

Aivars Mackevics [email protected], 01.11.2002

Jaunākais izdevums

Dānijas Transporta ministrija (50% Scandlines akciju īpašniece) pirms neilga laika paziņoja, ka vēlas kompāniju Scandlines pārņemt savās rokās un firmas galveno biroju pārcelt no Rostokas uz Kopenhāgenu. Scandlines otrais īpašnieks, Vācijas dzelzceļa sabiedrība Deutsche Bahn, nepiekrīt dāņu plāniem un nevēlas pārdot savas akcijas. Deutsche Bahn tās varētu pārdot par 200-300 miljoniem eiro taču tikai tad ja tiktu saglabātas 1000 vācu darbavietas uzņēmumā. Skandlines tika dibināts 1998. gadā apvienojoties, dāņu Scandlines un vācu Faehrgesellschaft Ostsee GmbH. Pašlaik šī kompānija ir viena no veiksmīgākajām Baltijas jūras prāmju satiksmē. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines piedalīsies starptautiskajā transporta un loģistikas izstādē TransRussia 2007

, 26.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas - Dānijas prāmju kompānija Scandlines 27. un 28. martā piedalīsies starptautiskajā transporta un loģistikas konferencē Maskavā, kur prezentēs savu intensīvo prāmju un RoRo kuģu satiksmes tīklu Baltijas jūrā.

Starptautiskā konference - izstāde TransRusia 2007, kas norisināsies Maskavas sporta kompleksā Oļimpijskij no 27. līdz 30. martam, veltīta transporta un loģistikas jautājumiem Krievijā. "Scandlines" prezentēs savus loģistikas risinājumus kravu pārvadājumiem pa jūru un citus loģistikas risinājumus stendos I 32/I 36, kur izstādes apmeklētāji varēs satikt uzņēmuma pārstāvjus un saņemt informāciju par kompānijas darbību Baltijā, tās stratēģiju un nākotnes plāniem.

Scandlines nodrošina 12 līnijas ar 24 prāmjiem starp Vāciju, Dāniju un Zviedriju, kā arī uz Baltijas valstīm. Veiksmīgas darbības rezultātā 2006. gadā Scandlines bija viens no vadošajiem kuģniecības uzņēmumiem Baltijā, pārvadājot 20 miljonus pasažieru, 4,2 miljonus automašīnu un vairāk nekā 1,1 miljonu kravas vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines nodibina savu pārstāvniecību Ventspils ostā

, 04.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Scandlines no 2008. gada 1. jūnija nodibinājusi savu pārstāvniecību Ventspils ostā zem oficiālā zīmola Scandlines Deutschland GmbH, filiāle Scandlines Latvia.

Par filiāles vadītāju un attiecīgi arī oficiālo Scandlines GmbH pārstāvi kompānija ir iecēlusi Brianu Lindbergu (Brian Lindberg). Kompānija Scandlines sākusi otro fāzi savā uz Austrumeiropu vērstajā ilgtermiņa stratēģijā, nolemjot koncentrēties uz Baltijas valstīm un Krieviju.

“Šie ir tirgi ar augstu attīstības potenciālu. Par galveno Scandlines biznesu līdzās mūsu tradicionālajiem maršrutiem trīsstūrī Vācija-Dānija-Zviedrija domājam par pakalpojumu nodrošināšanu starp Zviedriju, Vāciju un Ventspili kā mūsu centrālo ostu Baltijas valstīs. Scandlines vēlas kļūt par tirgus līderi pat Austrumbaltijas teritorijas koridoros Austrumi-Rietumi un Dienvidi-Ziemeļi”, saka ScandlinesGmbH izpilddirektors Džons Stīns-Mikelsens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stena Line pārņem Scandlines maršrutus no Latvijas

Vēsma Lēvalde, 30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stena Line šobrīd iegādājas piecus prāmju maršrutus no Zviedrijas un Vācijas uz Latviju. Trīs maršrutus, proti, no Trāvemindes uz Ventspili un Liepāju, kā arī maršrutu Nīnēshamna-Ventspils, uzņēmums ir iegādājies no Scandlines GmbH.

Turklāt Stena Line ir iegādājies Scandlines GmbH kuģus un darbību maršrutos starp Trelleborgu un Zasnicu, kā arī starp Trelleborgu un Rostoku, kas Stena Line padara par vienīgo īpašnieku. Šīs iegādes ir daļa no Stena Line darbības paplašināšanas stratēģijas augošajos tirgos.

«Iegādājoties maršrutus no Vācijas un Zviedrijas uz Baltijas valstīm, mēs izvēršam savu klātbūtni Baltijas dienvidu daļā un paplašinām savu piedāvājumu gan kravas, gan pasažieru pārvadājumu jomā. Mūsu mērķis ir turpināt jauniegūto darbību attīstību, tādējādi nodrošinot saviem klientiem labākus pakalpojumus un lielākas iespējas,» saka Gunnars Blūmdāls (Gunnar Blomdahl), Stena Line vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. oktobrī juridiski noslēgsies darījums starp prāmju operatoriem Scandlines un Stena Line, pārņemot Latvijas prāmju maršrutus.

Lai arī jaunais īpašnieks būtiskas pārmaiņas pagaidām nesola, Liepājas ostā cer uz jaunu prāmju līniju un kravu apgrozījuma pieaugumu. «Stena Line formāli pārņems prāmju maršrutus no Scandlines 1.oktobrī. Pirmās nedēļas mēs strādāsim pie integrācijas,» DB atklāj Stena Line korporatīvo komunikāciju direktors Joakims Kendals.

Prāmjus Liepājas ostā apkalpo Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA Terrabalt. Uzņēmuma valdes loceklis Āris Ozoliņš uzsver, ka divu gadu laikā, kopš Liepājas osta, pateicoties Scandlines, atguva prāmju līniju, ir audzis prāmju noslogojums un reisu skaits. «Pirms divarpus gadiem Scandlines atgriezās Liepājā ar vienu prāmi divas reizes nedēļā, bet tagad ir divi prāmji četras reizes nedēļā. Prāmju noslogotība ir pieaugusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scandlines atklās jaunu reisu

, 18.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas - Dānijas prāmju kompānija Scandlines AG no 2007. gada oktobra paplašinās savu pārvadājumu tīklu, iekļaujot tajā jaunu maršrutu no Rostokas (Vācijā) uz Hanko (Somijā), Db.lv informēja kompānija.

Sākot ar oktobri, Scandlines dosies reisā uz Somijas ostu Hanko divreiz nedēļā. Pārvietošanās laiks būs 32 stundas. Prāmis kursēs līdz decembra beigām. Reisu skaits ar 2008. gadu tiks palielināts līdz četrām reizēm nedēļā, un to veiks divi prāmji, kuru kopējā kravas jauda ir 1 800 metru.

"Pateicoties Rostokas - Hanko līnijai, Scandlines varēs piedāvāt Eiropas transporta nozarei tādu pakalpojumu klāstu, kas palīdz optimizēt loģistikas procesa ķēdes svarīgajā ziemeļu - dienvidu koridorā Baltijas jūrā. Turklāt Scandlines nākotnē piedāvās arī divus maršrutus no Vācijas preču transportēšanai uz Krievijas tirgu: caur Ventspils ostu Latvijā - Scandlines transporta centru Baltijas valstīs un Hanko, Somijā. Abām ostām ir labs potenciāls attiecībā uz savienojumiem ar autoceļiem un dzelzceļu," liecina kompānijas paziņojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines jauns ģenerāldirektors

, 13.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par jauno Scandlines GmbH ģenerāldirektoru no šī gada 1. jūnija iecelts 49 gadus vecais Maikls Hassings (Michael Hassing).

Pirms tam M. Hassings septiņus gadus dzīvoja Londonā, kur papildus citiem pienākumiem bija Samskip ģenerāldirektors un vadīja tā globālo attīstību un loģistiku starptautiskā mērogā, Db.lv informē Scandlines Deutschland GmbH.

M. Hassings bijis arī AP Møller-Mærsk direktors Londonā, tur viņa galvenās atbildības jomas iekļāva loģistiku, jauktā transporta un kravu pārvadājumus laineru aģentūrā, kā arī ārzonā.

Vācu – Dāņu kuģniecības kompānijas Scandlines GmbH īpašnieki Allianz Capital Partners, 3i Group un Deusche Seereederei GmbH jau 2007. gada augustā runājot par Scandlines, skaidroja, ka viņu mērķis ir turpmāk attīstīt kompāniju un veicināt tās akciju apriti fondu biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scandlines Baltijā audzē apjomus

Vēsma Lēvalde, 14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānijas Scandlines kravu apjoms pērn maršrutos no Vācijas uz Latviju audzis par 43%.

2011. gadā Scandlines pieredzēja ievērojamu kravu pārvadājumu pieaugumu maršrutā starp Trāvemindi (Lībeku) Vācijā un Baltijas valstu reģionu, informē Scandlines centrālais birojs.

«Mēs esam ļoti priecīgi par Scandlines panākumiem. Tā darbība gandrīz tieši pirms diviem gadiem sākās ar diviem reisiem nedēļā, bet patlaban ir izvērtusies par noslogotu jūras satiksmes līniju. Panākumu pamatā ir ne tikai rēderejas sniegto pakalpojumu augstā kvalitāte un iespējas apkalpot visu veidu kravas, bet arī Skandināvijas ģeogrāfiskā stāvokļa priekšrocības ar optimāliem ceļu un dzelzceļa satiksmes savienojumiem. LHG satiksmes pakalpojumu apjoms saistībā ar Baltijas valstīm un Krieviju pieaug. Mēs vēlamies pēc iespējas ātrāk kļūt par tirgus līderiem šajā Baltijas jūras ostu līnijā ar Vāciju,» pauž Lībekas ostas uzņēmuma Lübecker Hafen-Gesellschaft mbH (LHG) RoRo/LoLo kravu nozares vadītājs Niko Volbolts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sāk kursēt prāmis Liepāja - Trāveminde

Vēsma Lēvalde, 27.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Vācijas pilsētas Trāvemindes (Lībekas priekšostas) šodien, 27. aprīlī, sāk kursēt prāmis līnijā Trāveminde - Liepāja - Trāveminde.

DB jau vēstīja, ka līniju nodrošina operators Scandlines un tajā kursēs divi prāmji divas reizes nedēļā. Uz kravas un pasažieru prāmja Urd ir 186 pasažieru vietas un vairāk nekā pusotrs tūkstotis kravu līnijmetru, savukārt, uz prāmja Kaunas ir 210 pasažieru vietas un aptuveni tikpat kravas līnijmetru. Tomēr pagaidām prāmja Kaunas vietā kursēs prāmis Envoy, liecina informācija Scandlines mājaslapā. Prāmis otrdienās un piektdienās kursēs no Vācijas, bet ceturtdienās un svētdienās - no Liepājas. Divas reizes nedēļā prāmji joprojām piestās Ventspilī. Prāmju līniju operators Scandlines nodarbina ap 2000 cilvēku prāmju līnijās Baltijas jūrā. 2009. gadā Scandlines strādāja ar 505 miljonu eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 13,3% mazāk nekā 2008. gadā. Scandlines peļņa (EBITDA) 2009. gadā bija 159 miljoni eiro (2008. gadā - 131 milj. eiro), DB informēja Scandlines korporatīvo komunikāciju direktors Mihaels Špekenbahs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - Prāmja avārija samazinājusi kravu apgrozījumu autopārvadātājam

Gunta Kursiša, Vēsma Lēvalde, 11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānijas Scandlines prāmī URD, uz kura atradās arī kravas automašīnas no Latvijas, Travemindes ostā Vācijā ietriecies prāmis Nils Holgersons.

Kompānija Scandlines līdz šim četras reizes nedēļā nodrošināja pārvadājumus no Liepājas ostas. Patlaban no Liepājas kursē tikai viens prāmis nedēļā, savukārt transporta palīgdarbību nozares kompānijai Terrabalt uz pusi samazinājies kravu apgrozījums, vēsta Latvijas Radio.

No Liepājas turpina kursēt otrs prāmis ASK, kas ļauj nodrošināt pārvadājumus, taču notikušais uzņēmumam Terrabalt radīs īslaicīgus zaudējumus.

Liepājas ostas kapteiņa vietnieks Kārlis Ludāns norādīja, ka «līdzīgi gadījumi ostās mēdz notikt».

Scandlines mājas lapā scandlines.lt izmainītajos prāmju līnijas kursēšanas grafikus redzams, ka prāmis URD atsāks kursēt maršrutā Liepāja - Traveminde jūnija sākumā. Liepājas ostas kapteiņdienesta rīcībā esošā informācija liecina, ka prāmja avārija aizkavēs normāla kustības grafika atjaunošanu vismaz uz mēnesi. Plānots, ka prāmis pēc remonta līnijā atgriezīsies 15. jūnijā, noskaidroja Db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines papildina divi jauni prāmji

Vēsma Lēvalde, 06.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju kompānija Scandlines no Štrālzundes kuģubūvētavas saņēmusi divus jaunus prāmjus. No 2012. gada jaunie kuģi kursēs maršrutā Rostoka - Gedsera (Dānijas salas).

«Mūsu jaunie kuģi ir skaidrs signāls Scandlines nākotnei - mēs ejam uz attīstību. Austrumu koridori kļūst arvien nozīmīgāki, un šie kuģi mums palīdzēs dubultot kapacitāti Rostokas - Gedseras maršrutā,» norāda Scandlines izpilddirektors Štefans Zanne. Jaunie prāmji kopā ar plānotajiem ieguldījumiem ostu infrastruktūrā kopā kompānijai izmaksājuši 230 miljonus eiro.

Jaunie Scandlines prāmji ir 169 metrus gari, 24,80 m plati, tie spēj uzņemt 1500 pasažieru un 460 automašīnas vai 90 kravas vienības (apm. 1600 iekraušanas metri). Kuģi spēj sasniegt ātrumu 20,5 mezgli.

DB jau rakstīja, ka no 27. aprīļa prāmju līniju operators Scandlines nodrošina prāmi maršrutā Liepāja - Trāveminde. Saglabājies arī maršruts Ventspils - Trāveminde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aivars Mackevics [email protected], 26.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāņu un vāciešu prāmju kompānija Scandlines ziņo, ka jūras līnijās no Vācijas uz Lietuvu un Latviju ir ievērojami pieaudzis pasažieru skaits, piemēram, prāmju līnijā Rostoka-Liepāja apkalpoto pasažieru skaits pieauga par 173,2%, līnijā Kīle-Klaipēda par 79,6% un Zasnica (Sassnitz)-Klaipēda par 59,7%. Taču kopējais pasažieru skaits (~ 80 000) Baltijas līnijās salīdzinājumā ar citiem maršrutiem ir niecīgs. Scandlines apkalpo trīs prāmju līnijas starp Dāniju un Vāciju, taču pasažieru skaits šajās līnijās ir samazinājies par 1,7 miljoniem, sasniedzot tikai 7,8 miljonus 2003. gadā. Pasažieru skaits galvenajā maršrutā starp Putgārdene (Puttgarden) un Redbīhavna (Rödby) pagājušajā gadā sasniedza 6,4 miljonus, kas ir par 2,9 % mazāk nekā 2002. gadā. Prāmju līnijās starp Vāciju un Zviedriju ceļotāju skaits pieauga par 10,8%, sasniedzot 1,1 miljonu. Pavisam Scandlines apkalpo 17 prāmju līnijas. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prāmju operatoram Stena Line nosaka labvēlības statusu Liepājas ostā

Vēsma Lēvalde, 29.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju operatora Stena Line prāmjiem Liepājas ostā saglabāsies visi labvēlīgie nosacījumi, kas 2012.gadā bija noteikti iepriekšējam prāmju operatoram - Scandlines.

Prāmjiem piešķirta speciāla ostas maksas atlaide, nosakot vienu pastāvīgu ostas maksu - 200 eiro par katru ostas apmeklējumu. Šajā summā ietverta kanāla, loču, pasažieru, piestātnes, tonnāžas un sanitārā maksa.

Terminēta atlaide 80% apmērā piešķirta arī prāmju apkalpotājai - LSEZ SIA Terrabalt - par ostas kopējās infrastruktūras lietošanu kravām, kuras tiek nosūtītas vai saņemtas ar kravas - pasažieru prāmjiem. Atlaide piešķirta līdz 2013.gada beigām.

Lēmums bijis nepieciešams, lai jaunais prāmju operators Stena Line nemainītu savu politiku attiecībā uz prāmju maršrutiem Baltijas jūrā un saglabātu līniju Liepāja - Trāveminde, skaidroja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieks Guntars Krieviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas un Vācijas kuģniecības uzņēmums «Scandlines», kas veic prāmju pārvadājumus Baltijas jūrā, ticis pārdots par 1,7 miljardiem eiro, pirmdien paziņojumā tā bijušais īpašnieks - Londonā bāzētais investīciju uzņēmums «3i Group».

«Scandlines» iegādājušās infrastruktūru investīcijas kompānijas «First State Investments» un «Hermes Investment Management».

Darījums paredz, ka «First State Investments» savā īpašumā iegūs 50,1% «Scandlines» akciju, bet «Hermes Investment Management» - 14,9% akciju.

Tikmēr «3i Group» panācis vienošanos no jauna veikt investīcijas «Scandlines», savā īpašumā iegūstot 35% akciju.

Ziņas par «Scandlines» iespējamu pārdošanu pirmo reizi izskanēja decembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts lielāko zemes platību īpašnieki - fiziskās un juridiskās personas

Ja gadu iepriekš gandrīz piektā daļa Latvijas lielāko privāto zemes īpašnieku – fizisko personu pēdējā gada laikā bija šķīrušies no ievērojamas daļas savu zemes platību, tad aizvadītajā gadā šajā ziņā valdījis sastingums.

Kā rāda jau tradicionālā ikgadējā informācija par Latvijas, Rīgas, Jūrmalas un Rīgas rajona lielāko un vērtīgāko zemes platību īpašniekiem, ko Baltic Screen apkopojis, balstoties uz Valsts zemes dienesta atlasītajiem datiem, jaunpienācēji zemes megaīpašnieku vidū ir uz pirkstiem skaitāmi, savukārt būtiskākās pārmaiņas saistītas ar kadastrālo vērtību maiņu un zemes nonākšanu no fizisko personu īpašuma šīm pašām personām piederošu kompāniju rokās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Scandlines paplašina prāmju satiksmi no Latvijas

Vēsma Lēvalde, 03.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apmierinātu augošo satiksmes pieprasījumu uz Baltijas valstīm, sākot ar 3. novembri, maršrutā Trāveminde - Liepāja līdztekus kravas - pasažieru prāmim M/K Ask kursēs arī prāmis M/K Urd. Tādējādi kravu pārvadātājiem šajā maršrutā Scandlines turpmāk nodrošinās izbraukšanu trīs reizes nedēļā.

No Trāvemindes M/K Ask izbrauks otrdienās un piektdienās, bet M/K Urd - ceturtdienās. No Liepājas M/K Ask uzsāks ceļu ceturtdienās un svētdienās, M/K Urd - sestdienās. Kopumā tas palielinās izbraukšanas biežumu maršrutos starp Trāvemindi un Latvijas ostām Ventspili/Liepāju līdz piecām izbraukšanas reizēm nedēļā.

2010./2011. gadā ir ievērojami pieaugusi kravu transportēšana uz Baltijas valstīm, informē Scandlines. Lai apmierinātu pieprasījumu, kuģniecības uzņēmums iznomāja M/K Scottish Viking un M/V Watling Street, un līdz ar to divi jauni prāmji kursē maršrutos Nīneshamna – Ventspils un Trāveminde – Liepāja – Ventspils. M/K Urd iesaistīšana maršrutā Trāveminde – Liepāja ir nākošais solis Scandlines intensīvās stratēģijas īstenošanā kravu pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas ostā pēc remonta atgriezies Vācijā kuģu sadursmē cietušais prāmis Urd. Nedēļu tas kursēs pēc agrākā grafika, taču pēc tam uz tehnisko apskati dosies otrs līnijas prāmis Ask, Db.lv informēja kompānijā Scandlines.

Db.lv rakstīja, ka prāmju kompānijas Scandlines prāmī Urd, uz kura atradās arī kravas automašīnas no Latvijas, Trāvemindes ostā Vācijā ietriecies prāmis Nils Holgersons. Kompānija Scandlines līdz negadījumam četras reizes nedēļā nodrošināja pārvadājumus no Liepājas ostas.

Pēc avārijas no Liepājas kursēja tikai viens prāmis nedēļā, savukārt stividoram - LSEZ SIA Terrabalt - uz pusi samazinājās kravu apgrozījums. Patlaban notiek darījums, kura rezultātā uzņēmums Stena Line pārņems no Scandlines piecus prāmju maršrutus no Zviedrijas un Vācijas uz Latviju, tostarp arī maršrutu Trāveminde - Liepāja/Ventspils. Uzņēmuma Stena Line vadība sola, ka pasažierus un kravu pārvadātājus, tāpat darbiniekus Liepājā un Ventspilī īpašnieku maiņa neskars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Scandlines Baltijā audzē apjomus

Vēsma Lēvalde, 29.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apmierinātu pieaugošo pieprasījumu ceļošanai un pārvadājumiem uz un no Baltijas valstīm, kuģniecības uzņēmums Scandlines iesaistīs satiksmē uz Ventspili jaunu kuģi, kas palielinās pārvadājumu jaudu par 30%.

Sākot ar nākamā gada 3.janvāri, nomātais kravas-pasažieru prāmis Scottish Viking kursēs maršrutā Nīneshamna-Ventspils, veicot piecus braucienus nedēļā turp un atpakaļ, Db.lv informē Scandlines.

Motorkuģis Scottish Viking kā kravu, tā pasažieru pārvadājumu jaudu maršrutā Zviedrija-Latvija palielināšot par 30%.

Scandlines izpilddirektors Sorens Polsgārds Jensens skaidro, ka šogad arvien vairāk cilvēku vēlas ceļot no un uz Baltijas valstīm un ar jauno prāmi Scottish Viking kompānija vēloties apmierināt tirgus prasības. «Pirmkārt, tas, protams, attiecas uz kravu pārvadājumiem, tomēr arvien vairāk tūristu izmanto mūsu maršrutus no un uz Baltijas valstīm,» skaidro S.P.Jensens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepāja zaudē prāmju līnijas

Vēsma Lēvalde [email protected], 06.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prāmju līniju īpašnieces a/s Scandlines uzraudzības padome nolēmusi, ka Ventspils un Rostoka kļūs par galvenajām ostām Scandlines satiksmei Baltijas valstu un Krievijas virzienā.No 1. oktobra sāks kursēt prāmis Ventspils - Rostoka, kas aizvietos līniju Liepāja - Rostoka, turklāt uz Ventspili prāmis kursēs divas reizes biežāk. Turpmāk arī prāmis Petersburg, kas kursēja līnijā Liepāja - Karlshamna, kursēs no Ventspils. Liepājas prāmju operatora LSEZ SIA Terrabalt direktors Jurijs Solovjovs Db norādīja, ka kompānija šādam lēmumam bijusi gatava, jo neoficiālas runas bijušas jau sen. Tomēr Liepājas SEZ pārvaldnieks G. Krieviņš bija sašutis, ka Scandlines nav laikus brīdinājusi Liepājas ostu, kas vēl tikai pirms pusgada piešķīra Scandlines speciālas atlaides ostu maksai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomisku apsvērumu dēļ Tallink noņem no līnijas vienu prāmi; autopārvadātāji neizpratnē

Lai uzlabotu darbības efektivitāti un rentabilitāti, AS Tallink Grupp nule kā paziņojis par prāmja Romantika pārcelšanu maršrutā Tallina–Stokholma, atstājot Rīgas virzienā vienu pašu prāmi Isabelle, kas kursēs katru otro dienu. Autopārvadājumu kompānijām šis lēmums izraisījis neapmierinātību, jo bijis pilnīgi negaidīts, liekot pārplānot maršrutus nokļūšanai Zviedrijā.

Nelāga attieksme

«Tā tās lieta nedara, ja ir vēlēšanās biznesā ilgstoši darboties,» par pēkšņo Tallink paziņojumu sašutis starptautisko transporta un loģistikas pakalpojumu kompānijas SIA Altreks valdes priekšsēdētājs Lauris Fišers. Viņam nav izprotama prāmju līnijas rīcība, ik pa laikam šajā maršrutā mainot prāmju kursēšanu. Tas tikai liecinot, ka Tallink nerēķinās ar saviem klientiem un izturas tā, it kā pārvadājumu kompānijas savu biznesu neplānotu. Lai nodrošinātu pakalpojumus klientiem, Altreks nāksies pārplānot maršrutus, izmantojot prāmju satiksmi uz Zviedriju no citām Baltijas jūras ostām gan Latvijā, gan kaimiņvalstīs. Viņaprāt, izveidojusies situācija ir iespēja citām prāmju līnijām, kā Stena Line vai DFDS, ieņemt tukšo vietu Rīgā, norāda L. Fišers. Komersanti var izmantot aprīlī turp un atpakaļ ieviesto vienu papildu reisu maršrutā Ventspils–Nīneshamna (Zviedrija), saka Stena Line Freight reģionālais vadītājs Baltijas valstīs, Krievijā un NVS Aivars Tauriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sekmīgi darbojas Rīgas vācu skola, un šobrīd, tuvojoties pavasarim, skola gatavojas jaunajam mācību gadam, uzņemot skolā 5-9 gadus vecus bērnus, un komplektējot skolēnus 1., 2., kā arī 3. klasei, kas mācības varēs uzsākt 2017. gada 1. septembrī.

Rīgas vācu skola ir pirmā un līdz šim vienīgā skola Latvijā, kurā mācības notiek pēc Vācijas izglītības programmas, un tā ir akreditēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir paredzēta gan Latvijas skolēniem, gan arī bērniem no citām valstīm, kuru vecāki uzturas Latvijā. Šobrīd skolā, pirmsskolas izglītošanās līmenī, darbojas bērni no 15 pasaules valstīm.

Izglītības sistēmas galvenās atšķirības, ko piedāvā Rīgas vācu skola, ir saistītas ar izglītošanās procesu un tā kvalitāti – mācību metodes ir virzītas ne tikai uz zināšanu ieguvi un uzkrāšanu, bet arī uz individuālu domāšanas procesa attīstīšanu plašākā kontekstā. Skolēnu skaits klasē tiek stingri noteikts, un tas ir ne vairāk 15.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir klāt pavasaris, un Rīgas vācu skola, kā ierasts šajā laikā, rīko atvērto durvju dienas – 23. martā no pulksten 14 līdz 19 un 24. martā no pulksten 11 līdz 14. Gaidām vecākus un pirmsskolas vecuma bērnus (no piecu gadu vecuma), kas šoruden vēlas sākt mācību gaitas. Rīgas vācu skola (Deutsche Schule Riga) ir starptautiskā privātskola, kas Latvijā veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, tā atrodas Rīgas centrā, Dzirnavu ielā 16.

Nākamajam – 2018./19. – mācību gadam Rīgas vācu skola 1. un 2. klasē uzņem jebkuras tautības bērnus vecumā no pieciem līdz astoņiem gadiem (kas dzimuši 2009.–2013. g.). Piecgadīgajiem Rīgas vācu skola iesaka apmeklēt skolas bērnudārzu (pirmsskolu).

Deutsche Schule Riga izglītojamie pabeigs skolu ar starptautiski atzītu Abitur (Vācijas vidusskolas diploms) un/vai International Baccalaureate (IB) diplomu.

Rīgas vācu skola ir pirmā un joprojām vienīgā skola Latvijā, kura sekmīgi darbojas saskaņā ar Vācijas valsts izglītības programmas standartiem. Būtiski, ka tā ir licenzēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir starptautiska – tajā mācās gan Latvijas skolēni, gan citu valstu bērni, kuru vecāki uzturas Latvijā. Pašlaik skolā izglītojas bērni no 20 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viena prāmju biļete trīs valstīm

Aivars Mackevics [email protected], 15.06.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuģniecības uzņēmumi Superfast Ferries, Scandlines un Viking Lines kopīgi ir izveidojuši vienu biļeti priekš auto un prāmju ceļojuma uz Somiju, Zviedriju un Dāniju. Ceļojuma “riņķa biļete” sākas no Rostokas uz Hanko (Superfast), no Turku vai Helsinkiem uz Stokholmu (Viking Line), kā arī no Helsingborgas uz Helsingør un no Rødby uz Puttgardenu (Scandlines). Ceļojuma cena četrām personām un vienai automašīnai ir sākot no 596 eiro. Īsuma par Superfast Ferries: Superfast Ferries ir grieķu uzņēmuma Attica Enterprises S.A. 100% meitas uzņēmums. Patlaban Superfast pieder viena no pasaules ātrākajām prāmju flotēm. Savā prāmju satiksmes līnijās no Itālijas uz Grieķiju uzņēmums ir ieņēmis jau vadošo pozīciju Adrijas jūrā. Turpretī Baltijas jūrā prāmju satiksme tiek nodrošināta uz Somiju, kā arī Ziemeļjūrā uzņēmuma prāmji kuģo uz Skotiju. Prāmju koncernam pieder arī Blue Star Ferries marka ar deviņiem ultramoderniem prāmjiem, kuri kuģo Adrijas un Vidusjūras ūdeņos. Sīkāka informācija: www.superfast.com Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Februārī darbu sāks Apdrošinātāju asociācijas ombuds

Inguna Šķepaste [email protected], 02.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA), pamatojoties uz Eiropas Savienības rekomendācijām un Komisijas 2003. gada 19. decembra lēmumu Nr. 298 Klientu strīdu ar apdrošinātāju par apdrošināšanas atlīdzību izmaksu efektīvas ārpus tiesu izskatīšanas procedūras izstrādes ieteikumi, ir izveidojusi Ombuda institūciju. Ombuda izveidošanas galvenais mērķis — lai apdrošināšanas sabiedrību klientu sūdzības par apdrošināšanas atlīdzību izmaksām tiktu efektīvi izskatītas ārpus tiesas procedūrā. Tā rezultātā klientiem būs iespēja uzreiz nevērsties tiesā, kas ir dārgi un ilgstoši, bet iesniegt sūdzību ombudam — pieredzējušai un kompetentai personai apdrošinātāju darbības jautājumos. Jāatzīmē, ka ombuds izskatīs tikai fizisku personu sūdzības. Analogas ārpus tiesas strīdu izskatīšanas institūcijas apdrošināšanas jomā darbojas daudzās Eiropas Savienības un tās kandidātvalstīs. Ombuda kompetencē būs strīdu izskatīšana par klientu sūdzībām, kas iesniegtas par apdrošināšanas atlīdzību nelaimes gadījumu, palīdzības un dzīvības apdrošināšanā. Ombuda reglaments nosaka, ka apdrošināšanas atlīdzības apmērs, par ko iesniegta sūdzība, nedrīkst pārsniegt 2000 latus. Sākot jau ar 2005. gadu, ombuds skatīs sūdzības arī par īpašuma apdrošināšanu, transportlīdzekļu brīvprātīgo apdrošināšanu u.c. apdrošināšanas veidiem. Ombuds savā darbībā ir neatkarīgs. Tā piemēram, pieņemot lēmumus, ombuds ir pakļauts tikai likumam un tam jāievēro objektivitāte un taisnīgums. Ombuda neatkarību nodrošina arī nosacījums, ka to ievēl uz termiņu, kas nedrīkst būt mazāks par trim gadiem, un to nedrīkst atstādināt no amata atkarībā no tā, kam par labu ir izšķirts strīds. Ombudam jāievēro atklātības princips, proti, tas ne vēlāk kā līdz katra gada 1. martam sagatavo un iesniedz Komisijai (apdrošinātāju uzraudzības institūcija), Patērētāju tiesību aizsardzības centram un visiem apdrošinātājiem publisku gada pārskatu par izskatītajiem strīdiem, norādot iesniegto sūdzību skaitu un panākto rezultātu. Ombudam jāievēro pretējās puses obligātās uzklausīšanas princips.†Izskatot sūdzību, ombudam jāuzklausa un jāizvērtē visu strīdā iesaistīto personu, to interešu pārstāvju un aizstāvju, kā arī ekspertu, ja tādi tiek pieaicināti, viedokļi. Efektivitātes princips nosaka apdrošinātāja klienta tiesības brīvi un nepastarpināti vērsties pie ombuda bez tiesību aizstāvja vai pārstāvja starpniecības. Ar strīdu izskatīšanu saistītos izdevumus segs no LAA budžeta līdzekļiem. Sūdzības iesniedzējam tikai būs jāiemaksā LAA kontā drošības nauda, kas uzskatāma par simbolisku, un tā nedrīkstēs pārsniegt 20 latus par viena strīda izskatīšanu. Ja ombuds sūdzību pilnīgi vai daļēji apmierinās, drošības nauda būs jāatmaksā sūdzības iesniedzējam. Ombudam lēmums jāpieņem ne vēlāk kā 60 dienu laikā no sūdzības iesniegšanas dienas. Ja izskatāmais strīds ir sevišķi sarežģīts un nepieciešams ilgstošs laiks vispusīgai faktu un apstākļu noskaidrošanai, strīda izskatīšanas termiņu ar ombuda motivētu lēmumu var pagarināt līdz gadam, par to rakstveidā paziņojot visām strīdā iesaistītājām personām. Izskatot strīdu, ombuds vadās no tiesiskuma, taisnīguma un godīguma principa. Katrai strīdā iesaistītajai personai ir tiesības brīvi iesniegt jebkādus paskaidrojumus un pierādījumus, kā arī izteikt savus argumentus par pastāvošo strīda priekšmetu. Ombuda lēmumi vai rīcība nedrīkst jebkādā veidā ierobežot apdrošinātāja klienta patērētāja tiesības un to aizsardzību. Brīvas izvēles princips. Pabeidzot strīda izskatīšanu pēc būtības, ombuds taisa lēmumu, kuram ir rekomendējošs raksturs un kurā obligāti jānorāda, ka lēmums neierobežo jebkuras strīdā iesaistītās personas tiesības vērsties tiesā vispārējā kārtībā. Vēl vairāk – apdrošinātāja klients jebkurā strīda izskatīšanas posmā ir tiesīgs atteikties no ombuda izmantošanas. Apdrošinātājs nav tiesīgs uzlikt par pienākumu šo strīdu izskatīt tikai ombudā, ierobežojot klienta tiesības vērsties valsts institūcijās vai tiesā. Pārstāvības princips. Sūdzības iesniedzējam ir tiesības izmantot trešās personas kā savus pārstāvjus vai aizstāvjus jebkurā strīda izskatīšanas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stena Line liks jaunākus prāmjus; mudinās uz bezpavadības pārvadājumiem

To Dienas Biznesam norāda zviedru kompānijas Stena Line (SL) kravu pārdošanas direktors Baltijas un NVS valstīs, SIA Stena Line valdes loceklis Oskars Osis.

Vai Latvijas virzienā jums ir kāda konkurence, neesat kā monopolisti?

Konkurenti prāmju biznesā ir līdzvērtīgi spēlētāji. Nevar saukt par konkurentu sauszemes pārvadājumus Rietumeiropas virzienā. Par konkurentiem šajā reģionā uzskatu DFDS Seaways, Tallink un Transfennica Rietumeiropas un Skandināvijas pārvadājumos no Klaipēdas, Rīgas un Paldiskiem. SL no Lietuvas un Igaunijas pārvadājumus neveic. Pārvadājumus Skandināvijas virzienā (Ventspils‒Nīneshamna) izmanto Latvijas un Lietuvas klienti. Tā kā Lietuvas tirgus ir lielāks, ap 65% no šiem klientiem ir Lietuvas pārvadātāji. Savienojumā ar Rietumeiropu (Liepāja‒Trāveminde) lielākais pārvadātāju segments – ap 65% ‒ ir igauņi ģeogrāfiskā novietojuma dēļ, jo Igaunijas šoferis, nostrādājot vienu maiņu, var ievērot darba un atpūtas režīmu, pēc tam piegādāt kravu Rietumeiropai.

Komentāri

Pievienot komentāru