Transports un loģistika

Vācu dzelzceļš (Deutsche Bahn) plāno iesūdzēt tiesā lētās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 26.09.2002

Jaunākais izdevums

Lētās lidsabiedrības konkurē ne tikai ar tradicionālajām aviokompānijām, bet arī ar dzelzceļu. Pēc Deutsche Bahn ziņām, lētas lidsabiedrības mārketinga pasākumos nepatiesi informē sabiedrību par lētajām lidojumu cenām, nepieminot papildus izmaksas par lidostas nodokli un drošības nodevām. Deutsche Bahn vēlas vienādus spēles noteikumus, lai lidsabiedrības informē sabiedrību ar pilnu cenu. Lai to panāktu vācu dzelzceļš plāno sūgriezties tiesā. Viena sūdzība jau ir iesniegta Eiropas Komisijā. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank pārtrauks Latvijas bankām nodrošināt ASV dolāru maksājumus

LETA, 07.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas banka Deutsche Bank, kas nodrošina ASV dolāru maksājumu veikšanu vairākām Latvijas bankām, nolēmusi pārtraukt korespondējošās attiecības ar bankām Latvijā.

Jau pērn Deutsche Bank sašaurināja darbību Latvijā un pārtrauca sadarbību ar vairākām Latvijas bankām, kuru biznesa modelī nozīmīgs īpatsvars ir ārvalstu klientu apkalpošanai. Tagad Deutsche Bank nolēmusi pilnībā izbeigt sadarbību ar bankām Latvijā.

Deutsche Bank aģentūrai LETA nesniedza nekādus komentārus par saviem darbības plāniem Latvijā. Savukārt Latvijas komercbanku pārstāvji uzsvēra, ka Deutsche Bank lēmums to darbību neietekmēs, un skaidroja, ka šis Vācijas bankas lēmums varētu būt saistīts ar pašas Deutsche Bank biznesa stratēģijas izmaiņām.

SEB bankas vadītāja Ieva Tetere atzina, ka Deutsche Bank lēmums pārtraukt Latvijas bankām nodrošināt ASV dolāru maksājumus savā ziņā ir vērtējums kopējai Latvijas finanšu sektora darbībai, tā ilgtspējai un industrijas biznesa standartu atbilstībai. «Pēdējo gadu notikumi finanšu sektorā Latvijā vairāk ir sašķobījuši kopējo reputāciju, nekā stiprinājuši. Tai pat laikā - lēmums nenodrošināt ASV dolāru maksājumus pilnīgi visiem tirgus dalībniekiem, visticamāk, ir saistīts arī ar pašas Deutsche Bank attīstības un darbības plāniem. Būtiski, ka finanšu sektorā šobrīd notiek jau ilgstoši nepieciešamās pārmaiņas, kuras, manā skatījumā, tikai stiprinās kopējo finanšu sektora reputāciju,» skaidroja Tetere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijas nacionālā dzelzceļa operatora personāls - šokējoši īdzīgs un demotivēts

Lelde Petrāne, 16.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz 70 procenti cilvēku, kuri strādā Vācijas nacionālajā dzelzceļa uzņēmumā Deutsche Bahn ir demotivēti un neapmierināti ar savu darbu, vēsta Financial Times Deutschland (FTD).

Deutsche Bahn pārstāvis apstiprinājis šos datus, bet nav sniedzis sīkākus komentārus.

Viņš tikai norādījis, ka uzņēmums jau ir izstrādājis pasākumus, lai mēģinātu novērst šo situāciju. Starp šiem pasākumiem esot, piemēram, valsts mēroga darbinieku konference. «Mēs esam uzsākuši plašu apmācību un pārmaiņu procesu,» viņš sacījis.

Taču kāds Deutsche Bahn augsta līmeņa darbinieks, kura vārds netiek minēts, sacījis, ka 190 tūkstošu darbinieku aptaujas rezultāti, ir šokējoši. Laikraksts norāda, ka apmierināti darbinieki ir ļoti būtiski Deutsche Bahn kā pakalpojumu sniedzējam, kuram katru dienu ir tiešs kontakts ar miljoniem klientu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Deutsche Bahn comfort» piesaista «BahnCard» klientus

Aivars Mackevics [email protected], 18.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bahn speciālā pakalpojumu programma "Bahn comfort", kas domāta priekš daudzbraucējiem, trīs mēnešus pēc tās ieviešanas praksē ir piesaistījusi gandrīz 100 000 BahnCard īpašniekus. Pasažieriem, kuri izmanto BahnCard bija nepieciešams savākt noteiktu punktu summu, kas atļauj izmantot BahnCard comfort pakalpojumus. Automātiski tika kvalificēti šajā programmā tie īpašnieki, kuriem ir personiskā NetzCard vai JahresCard. "Bahn comfort" klientiem pakalpojumu priekšrocības piedāvā 25 Vācijas dzelzceļa stacijas. Piemēram, piedāvājot klientiem dzelzceļa tuvumā novietot stāvvietā automašīnu, kā arī vilcienos marķējot ar speciālām uzlīmēm un spilveniem sēdvietas, kuras nepieciešamības gadījumā var arī rezervēt. Bet izmantojot speciāli ierīkoto servisa telefonu var saņemt palīdzību, organizējot darījumu vai arī privāta rakstura braucienus. "Bahn comfort" pakalpojumu paleti papildina arī viesnīcu un auto nomu piedāvājumi. Klientu lokam, kuri izmanto šo jauno Deutsche Bahn programmu ir liela nozīme Vācijas dzelzceļa saimniecībā, jo 2,7% no visiem BahnCard īpašniekiem sastāda 1/5 no BahnCard apgrozījuma, bet no tiem klientiem, kas sevi kvalificējuši jaunajai programmai ir 45% BahnCard 1.klases, bet 55% 2.klases pasažieri. Avots: Vdr-service

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas dzelzceļa milzis Deutsche Bahn Frankfurtē prezentējis savu jauno ātrgaitas vilcienu. Tas gan noticis divus gadus vēlāk, nekā plānots, vēsta thelocal.de.

Ražotājs Siemens pirmos četrus ICE 3 vilcienus Deutsche Bahn piegādājis pagājušā gada beigās. Vēl četri tiks piegādāti līdz marta beigām. Jauno vilcienu skaits sasniegs 17, bet to visu piegāde noslēgsies līdz 2016. gadam.

Siemens bija plānojis vilcienus piegādāt jau vairāk nekā pirms diviem gadiem, bet kavēšanos izraisīja problēmas ar bremžu kontroles sistēmu un saskaņojumiem. Vilcieniem bija jāiegūst atļauja pārvietoties pa sliedēm Vācijā.

Neraugoties uz visām problēmām, Deutsche Bahn prezentācijā norādīja, ka ICE 3 starts uzskatāms par veiksmīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijā darbību sāks zemo cenu dzelzceļa uzņēmums

Lelde Petrāne, 05.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izmantojot jaunus ātrgaitas, zemu izmaksu vilcienus, Vācijā privāts uzņēmums rudens sākumā ir gatavs sākt darboties noslogotajā Ķelnes - Berlīnes maršrunā, vēsta thelocal.de.

Uzņēmums MSM piedāvāšot klientiem biļetes, sākot no apmēram 19 eiro. Šo iniciatīvu uzņēmuma vadība salīdzinājusi ar zemo cenu aviokompānijas darbību.

Lētākā biļete, kādu piedāvā Vācijas nacionālais dzelzceļa uzņēmums Deutsche Bahn, ir 29 eiro par vienvirziena braucienu.

Pašlaik Deutsche Bahn bauda monopolu, piedāvājot Vācijā vienīgos ātrgaitas starppilsētu vilcienus. Tas uzņēmumam nodrošina aptuveni 3,8 miljardus eiro katru gadu.

Ja MSM plāns būs veiksmīgs, tas būs Deutsche Bahn vienīgais tiešais konkurents.

Deutsche Bahn dienā maršrutā starp Ķelni un Berlīni caur Hamburgu nodrošina ap 40 vilcieniem, taču MSM plāni ir krietni pieticīgāki, jo uzņēmuma rīcībā ir tikai četras lokomotīves un 30 vagoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» un «Deutsche Bahn» piedāvā apvienotās lidojuma - dzelzceļa biļetes

Aivars Mackevics [email protected], 28.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no šī gada 1. jūnija Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāk piedāvāt saviem pasažieriem, kuri lidos uz Vāciju, apvienotās biļetes lidojumam un braucieniem Deutsche Bahn (DB) vilcienos visā Vācijas teritorijā. airBaltic prezidents Bertolts Fliks saka: "airBaltic savā ziņā ir reģiona aviācijas industrijas līderis dažādu jauninājumu ieviešanā un šim reģionam unikālu produktu radīšanā, kas vērsts uz aviosabiedrības galveno mērķi - radīt maksimāli ērtus ceļošanas nosacījumus tūristiem, kuri lido no un uz Latviju. Kārtējais apliecinājums tam ir sadarbība ar Vācijas lielāko dzelzceļa pārvadātāju Deutsche Bahn. Kopā ar Deutsche Bahn esam radījuši produktu, kas ir principiāli jauns Latvijas tirgum un noteikti gūs mūsu pasažieru atzinību." airBaltic sadarbība ar Deutsche Bahn paredz iespēju ikvienam airBaltic pasažierim, kurš iegādājas aviobiļeti lidojumiem uz Vāciju, ar šo pašu biļeti braukt arī Vācijas sabiedriskajā transportā un nokļūt no lidostas ar DB vilcieniem jebkurā šīs valsts vietā, kopumā 6 000 DB stacijās visā valstī. airBaltic ir pirmā aviosabiedrība Baltijā, kas piedāvā tādu ar citiem transporta veidiem kombinētu biļešu produktu, tādējādi ievērojami paplašinot tūristu pārvietošanās brīvību un maksimāli ietaupot viņu resursus. Piemēram, Ķelnē jūnija vidū tiks atklāts lidostā integrēts dzelzceļa termināls, kas vistiešākajā veidā uzskatāmi parāda airBaltic un DB apvienotās biļetes priekšrocības - visīsākajā laikā nokļūt no viena transporta līdzekļa citā, lieki netērējot tam ne laiku, ne naudu. Būtiski ir tas, ka pasažieri varēs iegādāties kā vienu apvienotu biļeti gan lidojumam, gan braucienam ar DB vilcieniem, neveicot atsevišķas dzelzceļa biļetes iegādi. airBaltic un DB apvienotās biļetes no 1. jūnija lidojumiem uz Berlīni, Hamburgu un Ķelni, kā arī braucienam vienā virzienā 2.klases vagonā būs nopērkamas airBaltic biļešu aģentūrās un tūrisma aģentūrās par DB biļeti maksājot 19 LVL, bet braucienam DB 1.klases vagonā - 29 LVL. airBaltic un DB kombinētās biļetes būs nopērkamas arī airBaltic lidojumiem uz Vāciju no Viļņas. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir klāt pavasaris, un Rīgas vācu skola, kā ierasts šajā laikā, rīko atvērto durvju dienas – 23. martā no pulksten 14 līdz 19 un 24. martā no pulksten 11 līdz 14. Gaidām vecākus un pirmsskolas vecuma bērnus (no piecu gadu vecuma), kas šoruden vēlas sākt mācību gaitas. Rīgas vācu skola (Deutsche Schule Riga) ir starptautiskā privātskola, kas Latvijā veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, tā atrodas Rīgas centrā, Dzirnavu ielā 16.

Nākamajam – 2018./19. – mācību gadam Rīgas vācu skola 1. un 2. klasē uzņem jebkuras tautības bērnus vecumā no pieciem līdz astoņiem gadiem (kas dzimuši 2009.–2013. g.). Piecgadīgajiem Rīgas vācu skola iesaka apmeklēt skolas bērnudārzu (pirmsskolu).

Deutsche Schule Riga izglītojamie pabeigs skolu ar starptautiski atzītu Abitur (Vācijas vidusskolas diploms) un/vai International Baccalaureate (IB) diplomu.

Rīgas vācu skola ir pirmā un joprojām vienīgā skola Latvijā, kura sekmīgi darbojas saskaņā ar Vācijas valsts izglītības programmas standartiem. Būtiski, ka tā ir licenzēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir starptautiska – tajā mācās gan Latvijas skolēni, gan citu valstu bērni, kuru vecāki uzturas Latvijā. Pašlaik skolā izglītojas bērni no 20 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Matīss ar Deutsche Bahn vadību pārrunā sadarbības iespējas

Dienas Bizness, 22.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leipcigā, Starptautiskā transporta foruma ietvaros satiksmes ministrs Anrijs Matīss ticies ar Deutsche Bahn valdes priekšsēdētāju Dr. Rudigeru Grūbi, lai pārrunātu divpusējās sadarbības jautājumus, informēja Ministra padomniece komunikācijas jautājumos Līga Līce.

A.Matīss iepazīstinājis Deutsche Bahn vadītāju ar Satiksmes ministrijas redzējumu par iespējamo Latvijas lomu piegāžu ķēžu starp Ķīnu un Eiropu organizēšanā. Sarunas laikā uzsvērts, ka Latvija varētu būt ļoti efektīva loģistikas platforma starp Ķīnu, Centrālāziju un Ziemeļeiropas valstīm.

L. Līce norāda, ka Deutsce Bahn šobrīd ir uzņēmies vadošo lomu Eiropas loģistikas nozarē, kas balstīta ilgtermiņa sadarbībā ar Rietumeiropas un ASV vadošajiem ražotājiem, kam ir rūpnīcas Ķīnā. Kā piemērus sarunas laikā Dr. Grūbe minējis datortehnikas un elektrotehnikas piegādes uz Eiropas lielāko ostu Dīsburgā, kā arī Vācijas autoražotāju piegādes uz rūpnīcām Ķīnas ziemeļaustrumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu finanšu tirgus regulators (FCA) šodien publiskojis lēmumu par Deutsche Bank sodīšanu saistībā ar Krievijas izcelsmes naudas atmazgāšanu; shēmā figurē arī Latvija

(Pievienots Latvijas FKTK komentārs)

Britu likumsargs relīzē norāda, ka Deutsche Bank uzliktais vairāk nekā 163 milj. GBP (virs 191 milj. EUR) sods ir lielākais, kādu FCA vai tā priekšgājēji jebkad kādam ir piemērojuši. Banka naudas atmazgāšanas pretpasākumu (AML) noteikumus nav ievērojusi laikā no 2012. gada sākuma līdz 2015. gada beigām.

Bankai tiek pārmests, ka tā ar nepietiekami pārraudzītiem globālajiem darījumiem ir pakļāvusi Apvienoto Karalisti finanšu noziegumu riskiem. Nepietiekamās AML ievērošanas dēļ neidentificēti klienti caur Deutsche Bank ir pārskaitījuši ap desmit miljardiem USD nezināmas izcelsmes naudas. Tā no Krievijas caur Londonu ir pārskaitīta t.s. spoguļu darījumu shēmā, beigu beigās nonākot ofšoru kontos. Notikušo darījumu shēma pieļauj ļoti lielu iespēju, ka tas ir bijis finanšu noziegums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deutsche Bahn tur aizdomās par savu darbinieku noklausīšanos

, 03.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais Vācijas dzelzceļa koncerns Deutsche Bahn tiek turēts aizdomās par nesankcionētu savu darbinieku noklausīšanos, ziņo Gazeta.ru atsaucoties uz Der Stern.

Kā raksta Der Stern, šīs aizdomas radušās pēc tam, kad atklājās, ka Deutsche Bahn noslēdzis līgumu ar firmu, kas nodarbojās ar cita vācu giganta Deutsche Telekom darbinieku telefonsarunu noklausīšanos. Db.lv par to ziņoja pirms nedēļas. Deutsche Bahn vadība apstiprinājusi sadarbību ar uzņēmumu, taču noliedz nesankcionētu savu darbinieku sarunu noklausīšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" finanšu līdzsvara nodrošināšanai 2020. gadā ir nepieciešams papildus finansējums no valsts budžeta aptuveni 25 milj. eiro apmērā, kā arī papildus finanšu līdzekļi 15,8 milj. eiro apmērā, lai kompensētu neattiecināmās izmaksas pilnā apmērā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai visa 2020.gada laikā, informē uzņēmumā.

LDz skaidro, ka 2019. gads Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis sarežģīts gan globālā, gan reģionālā līmenī - dažādu ārēju faktoru rezultātā ir ievērojami samazinājušies kravu pārvadājumu apjomi. Šī situācija ir būtiski ietekmējusi visu Latvijas transporta nozari, bet visspēcīgāk tas ir skāris tranzīta jomā darbojošos uzņēmumus, t.sk., VAS "Latvijas dzelzceļš".

Arī 2020. gada pirmo divarpus mēnešu kravu pārvadājumu tendences, kā arī pašreizējie pasaules un reģiona ekonomiku potenciāli satricinošie notikumi liecina, ka situācija, kas saistīta ar kravu pārvadājumu apjomiem, būtiski neuzlabosies vai, iespējams, pat pasliktināsies.

Tādējādi, lai gan Latvijas tautsaimniecības interesēs dzelzceļa tīkla darbību nepieciešams saglabāt pilnā apjomā, neskatoties uz jau pagājušā gada nogalē uzsāktajiem striktajiem izmaksu optimizācijas un darbības efektivitātes palielināšanas pasākumiem, "Latvijas dzelzceļš" 2020. gadā nespēs īstenot finanšu līdzsvara nosacījumus, jo ieņēmumi ir samazinājušies tik būtiski, ka tie nesedz izmaksas, kuras jau šobrīd ir samazinātas iespējami zemākajā līmenī, vienlaikus neapdraudot dzelzceļa infrastruktūras kvalitāti un kustības drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sekmīgi darbojas Rīgas vācu skola, un šobrīd, tuvojoties pavasarim, skola gatavojas jaunajam mācību gadam, uzņemot skolā 5-9 gadus vecus bērnus, un komplektējot skolēnus 1., 2., kā arī 3. klasei, kas mācības varēs uzsākt 2017. gada 1. septembrī.

Rīgas vācu skola ir pirmā un līdz šim vienīgā skola Latvijā, kurā mācības notiek pēc Vācijas izglītības programmas, un tā ir akreditēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir paredzēta gan Latvijas skolēniem, gan arī bērniem no citām valstīm, kuru vecāki uzturas Latvijā. Šobrīd skolā, pirmsskolas izglītošanās līmenī, darbojas bērni no 15 pasaules valstīm.

Izglītības sistēmas galvenās atšķirības, ko piedāvā Rīgas vācu skola, ir saistītas ar izglītošanās procesu un tā kvalitāti – mācību metodes ir virzītas ne tikai uz zināšanu ieguvi un uzkrāšanu, bet arī uz individuālu domāšanas procesa attīstīšanu plašākā kontekstā. Skolēnu skaits klasē tiek stingri noteikts, un tas ir ne vairāk 15.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas lielākā banka «Deutsche Bank» nomainījusi vadītāju.

Bankas padome svētdien nolēmusi, ka Džonu Kraienu bankas vadītāja amatā nomainīs viņa līdzšinējais vietnieks Kristians Zēvings, paziņojusi banka.

Lai gan Kraiena līguma termiņam bija jābeidzas 2020.gadā, Vācijas mediji ziņo, ka viņš atlaists, jo viņam bijušas domstarpības par stratēģiju ar «Deutsche Bank» padomes priekšsēdētāju Paulu Ahleitneru.

Kraiens, kurš ir brits un iepriekš bijis Šveices finanšu grupas UBS finanšu direktors Eiropā, par vienu no diviem «Deutsche Bank» līdzvadītājiem kļuva 2015.gadā, bet 2016.gadā pēc otra līdzvadītāja Jirgena Fičena aiziešanas kļuva par «Deutsche Bank» vienīgo vadītāju.

Kraiena uzdevums bija restrukturizēt «Deutsche Bank» un atbrīvot to to problēmām, kas bankai radās, kad pirms finanšu krīzes tā mēģināja konkurēt ar globālajām investīciju bankām. Viņa vadībā «Deutsche Bank» samaksāja miljardiem eiro naudassodos un kompensācijās, lai novērstu ilgstošas tiesu prāvas, un nostiprināja bankas kapitālu ar astoņu miljardu eiro vērtu akciju emisiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš līdz gada beigām plāno atlaist apmēram 1500 darbinieku

Lelde Petrāne, 16.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" līdz 2020. gada beigām plāno pārtraukt darba tiesiskās attiecības ar aptuveni 1500 darbiniekiem, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Šodien izplatītā paziņojumā tas skaidro, ka 2019. gads gan koncernam "Latvijas dzelzceļš" (LDz), gan visai Latvijas transporta un tranzīta nozarei ir bijis satricinājumiem bagāts – gan fosilo izejvielu cenu samazinājuma globālajos finanšu tirgos un attiecīgi mazāka to pārvadājumu apjoma rezultātā, gan arī reģiona ekonomiskās un politiskās situācijas dēļ ir pieredzēts būtisks ienākošo un izejošo kravu apjoma samazinājums.

VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs norāda, ka jau kopš 2019. gada vasaras "Latvijas dzelzceļš" aktīvi pārskata visas funkcijas un darba organizācijas procesus, kā arī ir būtiski samazinājis uzņēmuma izmaksu pozīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nestabilitāte un darbaspēka trūkums pasliktina vācu uzņēmēju noskaņojumu Baltijas valstīs

Sandra Dieziņa, 16.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu uzņēmumi Igaunijai, Latvijai un Lietuvai joprojām sniedz augstu vērtējumu un plāno turpmākas kapitāla un personāla investīcijas. Pēc iepriekšējo gadu eiforijas tomēr ir iestājies zināms ilūziju zudums.

Makroekonomisko rādītāju nestabilitāte, augošās izmaksas un izteikts darbaspēka trūkums Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ievērojami apslāpējuši pozitīvo noskaņu. Tāds ir Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras Igaunijā, Latvijā un Lietuvā (AHK) ikgadējās konjunktūras aptaujas kopsavilkums. Aptaujā piedalījās 82 uzņēmumi no rūpniecības, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas jomām.Starp Vāciju un Baltijas valstīm pastāv tradicionāli labas ekonomiskās attiecības, kuras iepriekšējos gados attīstījušās ļoti dinamiski. No intensīvi aizvien augošā pieprasījuma pēc produktiem ar marku Made in Germany guva labumu ne tikai vācu piegādātāji, bet arī trijās Baltijas valstīs aktīvie vācu uzņēmumi. Pagājušajā gadā lielākā daļa uzņēmumu ar vācu kapitāldaļām guva nozīmīgu apgrozījuma un peļņas pieaugumu līdz pat 20 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Atbilstoši tam aptaujas dalībnieki ir apmierināti un kopumā tikai 4 procenti aptaujāto vērtē pašreizējo situāciju kā sliktu. Arī sava uzņēmuma turpmākās attīstības novērtējums atspoguļo pozitīvas noskaņas. Optimisms ietekmē arī investīciju aktivitātes: lielākā daļa uzņēmumu grib palielināt investīciju apjomu vai turpināt investēt iepriekšējā gada līmenī. Turklāt gandrīz 40 procenti uzņēmumu plāno palielināt darbinieku skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas asociācija Transports un Loģistika aicina VAS Latvijas dzelzceļš2008. gadā apturēt kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu

, 23.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik VAS Latvijas dzelzceļš notiek 2008. gada kravu pārvadājumu tarifu politikas apspriešana. Jaunā tarifu projekta pieņemšanas priekšvakarā BATL vērš VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz to, ka 2007. gada laikā jau divas reizes tika paaugstināti dzelzceļa kravu pārvadājumu tarifi.

No 1. janvāra VAS Latvijas dzelzceļš palielinājusi maksu par kravu pārvadājumiem vidēji par 10%. No 2007. gada 1. jūlija, neraugoties uz daudzajiem uzņēmēju un BATL protestiem, tika paaugstināta maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu. Infrastruktūras izmantošanas cenu pieaugums sadārdzinājis kravu pārvadājumus pa Latvijas dzelzceļiem par 10%.

Vienlaikus ar tarifu paaugstināšanos jau otro gadu pēc kārtas konsekventi samazinās kravu pārvadājumu apjoms. Pēc 2006. gada rezultātiem, transportēšanas plūsmu apjoms krities par 11,2%. 2007. gada laikā šis process turpinās un pirmajā pusgadā pārvadājumu apjoms samazinājies par 6,9%.

BATL atbalsta VAS Latvijas dzelzceļš vadības viedokli, ka infrastruktūras uzturēšanas izdevumi ir jānosedz, turklāt arī no budžeta līdzekļiem. Tajā pašā laikā mēs vēlreiz vēršam VAS Latvijas dzelzceļš vadības uzmanību uz nepieciešamību novērst strīdīgos un dubultos maksājumus, kas paredzēti Metodikā dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanai un rada gan neattaisnotas infrastruktūras izmantošanas izmaksas, gan arī kravu pārvadājumu tarifu pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valsts dzelzceļa operators Deutsche Bahn mašīnistu streiku dēļ zaudēja "ap simt miljoniem eiro", ceturtdien publicētā intervijā paziņoja kompānijas ģenerāldirektors Ridigers Grube.

«Streika izmaksas ļoti ātri var sasniegt līdz pat desmit miljoniem eiro dienā. Līdz šim streiki mums ir izmaksājuši ap simt miljoniem eiro,» viņš sacīja reģionālajam laikrakstam Berliner Zeitung.

«Fakts ir tāds, ka tas mums ir daudz kaitējis. Un mani tas patiešām sanikno, jo mūsu tēls ir cietis. Un streika ietekme tika uzgrūsta uz daudzu mūsu darbinieku pleciem,» Grube klāstīja.

Vācijas vilcienu mašīnistu arodbiedrība GDL pēdējā laikā ir organizējusi vairākus streikus, no kuriem jaunākais bija novembra sākumā, kad vairākas dienas streikoja gan kravas, gan pasažieru vilcienu mašīnisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MyTaxi, Moia, e-mobilitāte, autonomās mašīnas – runājot par digitalizāciju, mobilitāte ir sektors, kas šobrīd mainās un attīstās visstraujāk. Nākotnes mobilitātes sadaļa izstādē CEBIT apvienos mobilitātes pionierus, kā arī vizionāru un stratēģu prezentācijas par nākotnes mobilitātes risinājumiem.

ADAC uzsāk ilgtermiņa sadarbību ar CEBIT

CEBIT biznesa festivāla sadarbības partnera, Eiropas lielākā automobiļu kluba ADAC stendā no 11. līdz 15. jūnijam apmeklētājiem būs iespēja apskatīt virkni inovāciju un aktuālo modeļu. ADAC ir CEBIT Startup Scale 11 platformas kopienas kapteinis, kas uzņems mobilitātes sektora jaunās kompānijas. Papildus tam uz d!talk skatuvēm mobilitātes kluba eksperti dalīsies ar prezentācijām un viedokļiem par mobilitāti, mārketingu un digitālajām pārmaiņām.

Deutsche Bahn prezentēs dzelzceļa transporta nākotni

50 miljoni papildu pasažieru un tūkstošiem jaunu vilcienu – tādas milzu iespējas Deutsche Bahn attīstībai piedāvā digitālās pārmaiņas transporta jomā. CEBIT nākotnes mobilitātes arēnā būs iespēja uzzināt par turpmākajiem Deutsche Bahn attīstības virzieniem, tai skaitā par kompānijas plāniem nākotnes reģionālo vilcienu atpūtas telpās rādīt FIFA pasaules čempionāta mačus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas dzelzceļa kompānija Deutsche Bahn ceturtdien prezentēja vērienīgu reorganizācijas plānu, kas paredz līdz 2020.gadam investēt 55 miljardus eiro.

Šī reorganizācija, kuru Deutsche Bahn raksturo kā lielāko kopš 1994.gada, ir paredzēta, lai paaugstinātu konkurētspēju, palielinātu pasažieru skaitu un rentabilitāti, kā arī nodrošinātu punktuālu pakalpojumu sniegšanu un stabilu interneta un telefona sakaru uztveršanu vilcienos.

Nākamo piecu gadu laikā 55 miljardi eiro tiks investēti visās biznesa struktūrvienībās, lai uzlabotu kvalitāti, piesaistītu vairāk klientu un uzlabotu ekonomiskos rādītājus, norāda kompānijas vadītājs Rēdigers Grūbe.

No kopējās summas 50 miljardi eiro tiks investēti Vācijā un gandrīz 40 miljardi tiks atvēlēti infrastruktūrai vien.

Aptuveni 20 miljardi eiro no šīs summas tiks iegūti no "Deutsche Bahn" pašreizējās naudas plūsmas, bet valsts nodrošinās vēl 35 miljardus eiro, sacīja Grūbe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas dzelzceļa kompānijas Deutsche Bahn vadītājs Hartmuts Mēdorns (Hartmut Mehdorn) ir atkāpies pēc tam, kad nāca klajā, ka kompānija piesaistījusi privātdetektīvus darbinieku izspiegošanai un pat dzēsusi viņu elektronisko pastu.

Mēdorns taisnojies, ka neko par to nav zinājis un nav darījis neko sliktu, taču atkāpjas, lai "pārtrauktu šīs postošās debates".

Viņš ticis iepriekš slavēts par to, ka desmit gadus Deutsche Bahn bija pelnošs globālā transporta tirgus līderis, taču ticis arī smagi kritizēts par konfliktiem ar apvienībām.

Viņa likteni izšķīra fakts, ka Mēdorns ir zaudējis Vācijas kancleres Angelas Merkeles atbalstu. Viņa iepriekš teica, ka Mēdorns ir atgriezis kompāniju atpakaļ uz finansiāli veiksmīgām sliedēm un pārveidojis to par loģistikas firmu, ko respektē visā pasaulē. Merkeles atbalsta zaudējums varētu būt saistīts ar faktu, ka pēc sešiem mēnešiem Vācijā notiks federālās vēlēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

140 tūkstoši Deutsche Bahn vilcienu pagājušajā gadā nav ieradušies galamērķī

Lelde Petrāne, 07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas valstij piederošā dzelzceļa kompānija Deutsche Bahn atzinusi, ka to vilcienu skaits, kas nekad nav ieradušies galamērķī, pagājušajā gadā ir palielinājies, vēsta thelocal.de.

Pagājušajā gadā aptuveni 140 tūkstoši Deutsche Bahn vilcienu nekad neieradās savā galamērķī. Tas nozīmē, ka vilcienu skaits, kas brauciena laikā sabojājās, palielinājies par 20 000, salīdzinot ar 2016. gadu.

Dati liecina, ka 97 tūkstoši vilcienu izbrauca, bet neieradās galamērķī tehnisku problēmu dēļ. Vēl 40 tūkstoši vilcienu pat neizbrauca no atiešanas vietas.

Citiem vārdiem sakot, pagājušajā gadā neieradās 1 procents no visiem Deutsche Bahn vilcieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bērnu dzimšanas dienas dzelzceļa stacijā

Aivars Mackevics [email protected], 14.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas dzelzceļš (Deutsche Bahn) kopš neilga laika organizē bērniem dzimšanas dienas svētkus. Svinības tiek organizētas grupās līdz 8 bērniem vecumā no astoņiem līdz 12 gadiem. Bērni dzelzceļa pavadoņa vadībā apmeklē dzelzceļa stacijas visnoslēpumainākās vietas, ātrvilciena ICE kabīni un tiek atļauts pieteikt vilcienu pienākšanu stacijas skaļrunī. Svinību izmaksas triju stundu garumā bērnam ar tortes galdu ir 50 eiro vērtībā. Pašlaik šajā programmā piedalās sekojošas dzelzceļa stacijas: Augsburga, Berlīne, Ķemnica, Dortmunde, Diseldorfa, Aizenaha, Frankfurte, Hamburga, Ķīle, Ķelne, Potsdama un Štutgarte. Pieteikšanās laiks ir divas nedēļas pirms pasākuma. Sīkāka informācija: Deutsche Bahn

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Deutsche Bank veiks lielāko akciju piedāvājumu bankas vēsturē

Ritvars Bīders, 21.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākā banka Deutsche Bank palielinās kapitālu par 10,2 miljardiem eiro, veicot šogad līdz šim lielāko jaunu akciju piedāvājumu. Tas nepieciešams, lai pārpirktu Deutsche Postbank un palielinātu bankas rezerves, ziņo Bloomberg.

Deutsche Bank cer pārdot 308,6 miljonus jaunu akciju par 33 eiro gabalā gan Vācijā, gan ASV. Šī cena ir par 30% zemāka nekā Deutsche Bank akcijas cena 20. septembrī Frankfurtes biržas slēgšanas brīdī.

Bankas izpilddirektors Jozefs Akermans (Josef Ackermann) šo akciju piedāvājumu, kas ir lielākais Deutsche Bank vēsturē, pamato ar nepieciešamību rast finansējumu Deutsche Postbank pārpirkšanai, kā arī palielināt rezerves, ko nosaka jaunie noteikumi.

Pēc šī paziņojuma Deutsche Bank akcijas cena Frankfurtes biržā palielinājās par 0,4% līdz 47,05 eiro. Kopumā šā gada laikā bankas akcijas cena ir samazinājusies par 4,8%. Patlaban Deutsche Bank tirgus vērtība ir 29,2 miljardi eiro. Deutsche Postbank tirgus vērtība ir 5,5 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs, precēm no Ķīnas sasniedzot Eiropu.

Tāds ir viens no galvenajiem secinājumiem VAS Latvijas dzelzceļš organizētajā konferencē Globālās transporta kustības izaicinājumi.

«Dzelzceļš kopumā piedzīvo renesansi, arī Latvijas dzelzceļa infrastruktūru gaida lielas pārmaiņas. Mēs esam globālu iespēju un izaicinājumu priekšā, un ir skaidrs, ka Latvijas dzelzceļš pastāvēs arī turpmākos 100 gadus,» konferences ievadā sacīja Satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Savukārt VAS Latvijas dzelzceļš valdes loceklis Māris Kleinbergs ministra teikto apstiprināja, norādot, ka 2035. gadā pēc Rail Baltica projekta noslēgšanas uzņēmums gūs sasaisti ar visu Eiropu un spēs sniegt izcilus pakalpojumus gan Rietumu, gan Austrumu klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru