Citas ziņas

Vācu tūristi maina paelu pret spageti

Aivars Mackevics [email protected], 17.03.2003

Jaunākais izdevums

Vācijas automobilistu klubs ADAC, kurš apvieno vairākus miljonus biedru, ir aptaujājis sava kluba 4 000 biedrus par to izraudzītajiem ceļojumu mērķiem 2003. gadā. Rezultāti liecina, ka šogad vācieši visvairāk ir iecerējuši doties uz Itāliju nekā uz Spāniju. Vairāk kā 13% kluba biedru ir izvēlējušies šo zemi aiz Alpu kalniem savai atpūtai. Līdz ar to Itālija aiz sevis atstāj Spāniju, kas ilgstoši ir bijusi visiecienītākā valsts vāciešu atpūtai. Turpretī 29% aptaujāto priekšroku dos atpūtai Vācijas ietvaros. Top sarakstu aiz Vācijas, Itālijas un Spānijas papildina Austrija, Francija, Grieķija, Turcija, Skandināvija, Dānija un Beneluksas valstis. Aptaujas rezultāti liecina, ka šogad vairāk nekā tas bija 2002. gadā populāri ir īsie ceļojumi, kas ir saistīti arī ar saimniecisko situāciju valstī. Bet ADAC izsaka prognozi, ka arī tie, kas ir iecerējuši doties divu nedēļu atpūtā, to galarezultātā samazinās uz vienu nedēļu. Ceļojumu mērķa zemes izvēli stipri ir ietekmējušas bailes par iespējamajiem terora aktiem attiecīgajā valstī. To kā pamatu savai izvēlei ir minējuši 60% vāciešu. ADAC aptauja parāda, ka vāciešu ceļojumi kopumā kļūst īsāki un tie tiek realizēti galvenokārt Eiropas ietvaros. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada rudenī graudu pārstrādes uzņēmums AS Dobeles dzirnavnieks atvēris Latvijā pirmo spageti ražotni, informē uzņēmuma pārstāvji.

Turpmāk Latvijas iedzīvotājiem būs iespēja iegādāties pašmāju rūpnieciski ražotos spageti. Tirgū būs pieejami zīmolu Presto un Primo spageti no mīksto kviešu miltiem un spageti, kas ražoti no cieto kviešu mannas, ar zīmolu Dobele.

Kopējās investīcijas spageti ražotnē ir 4,86 miljoni eiro, no kuriem 3,8 miljoni eiro investēti tehnoloģijās un iekārtās. Lieljaudas ražotne tapusi nepilnu divu gadu laikā. Tās kapacitāte ir aptuveni 3 t gatavās produkcijas stundā. «Esam saņēmuši pirmos lielāka apjoma spageti pasūtījumus, tāpēc paredzams, ka jau 6 mēnešu laikā spēsim nodrošināt ražotnes jaudu vismaz 50% apmērā. Prognozējam, ka no kopējā realizācijas apjoma 90% veidos eksports,» stāsta AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dobeles dzirnavnieka kredītlīnija palielināta līdz 13 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Dobeles dzirnavnieks parakstījis līgumu ar Swedbank par apgrozāmo līdzekļu finansēšanu, ar kuru tika pagarināta un vienlaikus līdz 13 miljoniem eiro palielināta esošā kredītlīnija, informēja bankas pārstāvji.

Dobeles dzirnavnieks izmantos apgrozāmos līdzekļus, lai sagatavotos jaunajai graudu sezonai, kā arī ieguldīs jauno projektu attīstībā – tostarp, spageti makaronu ražošanas līnijā un cieto kviešu dzirnavām nepieciešamo izejvielu iegādē.

«Kā katru gadu ap šo laiku, aktīvi gatavojamies jaunajai graudu iepirkuma sezonai,» saka AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils, piebilstot, ka jau tiek slēgti pirmie līgumi, un uzņēmums turpina pilnveidot sistēmu, lai vēl paātrinātu graudu pieņemšanas procesu. Paralēli graudu iepirkumam tiek realizēti vairāki investīciju projekti, tostarp jaunu dzirnavu izbūve, kurās varēs malt cieto kviešu graudus, un spageti ražotnes celtniecība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot vairāk nekā 4 miljonus eiro, šovasar a/s Dobeles dzirnavnieks atklās jauno spageti ražotni.

Kā DB informē uzņēmumā, investīcijas spageti rūpnīcas ražošanas tehnoloģiskās līnijas izveidei ir ap 3.8 miljoni eiro, no tā 35% ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) atbalsts. Plānots, ka kopējās investīcijas spageti rūpnīcas izveidē būs vairāk nekā 4 miljoni eiro.

Jaunās spageti ražotnes jauda plānota ap 2.5 tonnām spageti stundā. Spageti ir vieni no populārākajiem pastas veidiem ne vien Baltijā, bet arī citviet pasaulē un tas pamudinājis ražot šo produktu. Atkarībā no ražošanas intensitātes jauno darba vietu skaits spageti ražotnē varētu būt ap 10. Kopējās investīcijas uzņēmumā 2013.gadā plānotas virs 7 miljoniem eiro un tās ietver arī kombinēto kviešu dzirnavu izbūvi. Tas ļaus uz vietas Dobelē malt cieto kviešu jeb durum graudus, kas ir izejviela cieto kviešu pastai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: spagetiDobeles dzirnavniekā

Gunta Kursiša, 23.05.2014

Db.lv lasītājiem šonedēļ piedāvājam ielūkoties Dobeles dzirnavnieka jaunatklātajā spageti ražošanas cehā, kurš darbu sāka pērnā gada rudenī un kura izveidē ieguldīti vairāk nekā 4,8 miljoni eiro.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Db.lv piedāvā ielūkoties pagājušā gada nogalē atvērtajā Dobeles dzirnavnieka spageti ražotnē, kuras izveidē ieguldīti vairāk nekā 4,8 miljoni eiro un kura pagaidām ir vienīgā lielā spageti ražotne Latvijā.

Vienā stundā ražotne, kas izvietota vertikāli, proti, četros stāvos, var sagatavot trīs tonnas gatavas produkcijas, taču pagaidām spageti ražošanas līnija darbojas ar 30% noslodzi. Noslodzes palielināšana līdz 60% - 70% tiek plānota gada laikā, Db.lv stāstīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils.

Vairāk par spageti ražošanas procesu uzziniet, aplūkojot galeriju augstāk!

Kopumā pašlaik ārpus Latvijas robežām tiek eksportēti līdz 90% no saražotajiem spageti. Lielākā daļa produkcijas nonāk Baltijas valstīs un Skandināvijā, taču daļa ceļojot arī uz tā dēvētajām attīstības valstīm Āzijā un Āfrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot saasināto situāciju pārtikas sektorā un pieaugošās mazumtirdzniecības cenas, Konkurences padome (KP) noslēgusi olu, zivju, piena, gaļas, graudu un maizes produktu tirgus uzraudzības II daļas pētījumu par graudu un maizes produktu tirgu.

Atsevišķu maizes un graudu produktu (rudzu maizei, baltmaizei, kviešu miltiem, spageti makaroniem un griķiem) ražošanas un tirdzniecības posmos cenu pārnesē no viena posma uz nākamo konstatētas nepilnības - cenu izmaiņas notikušas novēloti vai neproporcionāli. Vienlaikus KP tirgus uzraudzībā secināja, ka mazumtirdzniecības piegādes ķēdes posmā Latvijā saražotām precēm periodiski tiek piemērots lielāks uzcenojums nekā ārpus Latvijas ražotām precēm. KP aicinājusi mazumtirgotājus būt vērīgiem un nepārkāpt Negodīgas tirdzniecības prakses aizlieguma likumā noteikto godīgu tirdzniecības praksi pret saviem piegādātājiem.

KP konstatējusi, ka maizes un graudu produktu grupā vairākām Latvijā saražotām precēm mazumtirdzniecības piegādes ķēdes posmā tiek piemērota atšķirīga cenošanas politika nekā ārpus Latvijas saražotām precēm. Piemēram, Latvijā saražotiem kviešu miltiem to vidējais uzcenojums ir bijis lielāks nekā ārpus Latvijas saražotiem miltiem. Arī Latvijā ražotie griķi vidēji tika cenota dārgāk nekā ārpus Latvijas ražotie griķi. Savukārt Latvijā saražota rudzu maize no 2022.gada februāra līdz novembrim tika cenota lētāk nekā ārpus Latvijas ražota rudzu maize, taču jau pēc 2022.gada decembra mazumtirgotāju posmā Latvijā saražota rudzu maize tika cenota dārgāk nekā ārpus Latvijas ražota rudzu maize.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: AS Dobeles dzirnavnieks spēj saražot līdz pat 150 tonnām makaronu dienā

Elīna Pankovska, 13.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos pāris gadus graudaugu nozare piedzīvojusi dažādus izaicinājumus, tomēr, neskatoties uz visu, AS Dobeles dzirnavnieks spējis palielināt pārstrādāto graudu apjomu un saražotās produkcijas apjomu, norāda uzņēmuma vadītājs Kristaps Amsils.

Viens no uzņēmuma ražotajiem produktiem ir dažādu veidu makaroni, kas tiek arī eksportēti. AS Dobeles dzirnavnieks spēj saražot ik dienu līdz 150 tonnam spageti un īsās formas makaronu. Makaronu ražošanas līnijas kapacitāte ir līdz pat trīs tonnām makaronu stundā Kopumā uzņēmums diennaktī spēj pārstrādāt vairāk nekā tūkstoti tonnas graudu.

Produktu ražošana ir izkārtota pamīšus pa stāviem, kur tiek apstrādātas gan pārslas, gan arī makaroni. Ražošana ir iekārtota tā, ka sākas augšējā stāvā un tad virzās līdz pat pirmajam stāvam. Kā norāda uzņēmuma pārstāvji, tas darīts tāpēc, lai efektivizētu darbu.

Makaronus AS Dobeles dzirnavnieks sāka ražot 2012. gadā, kad tika atklāta īsformu makaronu ražotne, savukārt 2013. gadā - spageti ražotne. Joprojām makaronu realizācijā vērojams pieaugums. Ja 2016. gadā tās bija 25,8 tūkst. tonnu, tad pagājušajā gadā - jau 30 tūkst. tonnu. Līdz ar to uzņēmums kļuvis par lielāko makaronu ražotāju Ziemeļeiropā. Lielākā daļa no saražotā gan tiek eksportēta uz citām valstīm. Piemēram, no kopējā saražotā spageti apjoma aptuveni 95% tiek eksportēti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā sekmīgi darbojas Rīgas vācu skola, un šobrīd, tuvojoties pavasarim, skola gatavojas jaunajam mācību gadam, uzņemot skolā 5-9 gadus vecus bērnus, un komplektējot skolēnus 1., 2., kā arī 3. klasei, kas mācības varēs uzsākt 2017. gada 1. septembrī.

Rīgas vācu skola ir pirmā un līdz šim vienīgā skola Latvijā, kurā mācības notiek pēc Vācijas izglītības programmas, un tā ir akreditēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir paredzēta gan Latvijas skolēniem, gan arī bērniem no citām valstīm, kuru vecāki uzturas Latvijā. Šobrīd skolā, pirmsskolas izglītošanās līmenī, darbojas bērni no 15 pasaules valstīm.

Izglītības sistēmas galvenās atšķirības, ko piedāvā Rīgas vācu skola, ir saistītas ar izglītošanās procesu un tā kvalitāti – mācību metodes ir virzītas ne tikai uz zināšanu ieguvi un uzkrāšanu, bet arī uz individuālu domāšanas procesa attīstīšanu plašākā kontekstā. Skolēnu skaits klasē tiek stingri noteikts, un tas ir ne vairāk 15.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir klāt pavasaris, un Rīgas vācu skola, kā ierasts šajā laikā, rīko atvērto durvju dienas – 23. martā no pulksten 14 līdz 19 un 24. martā no pulksten 11 līdz 14. Gaidām vecākus un pirmsskolas vecuma bērnus (no piecu gadu vecuma), kas šoruden vēlas sākt mācību gaitas. Rīgas vācu skola (Deutsche Schule Riga) ir starptautiskā privātskola, kas Latvijā veiksmīgi darbojas jau vairākus gadus, tā atrodas Rīgas centrā, Dzirnavu ielā 16.

Nākamajam – 2018./19. – mācību gadam Rīgas vācu skola 1. un 2. klasē uzņem jebkuras tautības bērnus vecumā no pieciem līdz astoņiem gadiem (kas dzimuši 2009.–2013. g.). Piecgadīgajiem Rīgas vācu skola iesaka apmeklēt skolas bērnudārzu (pirmsskolu).

Deutsche Schule Riga izglītojamie pabeigs skolu ar starptautiski atzītu Abitur (Vācijas vidusskolas diploms) un/vai International Baccalaureate (IB) diplomu.

Rīgas vācu skola ir pirmā un joprojām vienīgā skola Latvijā, kura sekmīgi darbojas saskaņā ar Vācijas valsts izglītības programmas standartiem. Būtiski, ka tā ir licenzēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir starptautiska – tajā mācās gan Latvijas skolēni, gan citu valstu bērni, kuru vecāki uzturas Latvijā. Pašlaik skolā izglītojas bērni no 20 valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nestabilitāte un darbaspēka trūkums pasliktina vācu uzņēmēju noskaņojumu Baltijas valstīs

Sandra Dieziņa, 16.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu uzņēmumi Igaunijai, Latvijai un Lietuvai joprojām sniedz augstu vērtējumu un plāno turpmākas kapitāla un personāla investīcijas. Pēc iepriekšējo gadu eiforijas tomēr ir iestājies zināms ilūziju zudums.

Makroekonomisko rādītāju nestabilitāte, augošās izmaksas un izteikts darbaspēka trūkums Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ievērojami apslāpējuši pozitīvo noskaņu. Tāds ir Vācijas-Baltijas Tirdzniecības kameras Igaunijā, Latvijā un Lietuvā (AHK) ikgadējās konjunktūras aptaujas kopsavilkums. Aptaujā piedalījās 82 uzņēmumi no rūpniecības, tirdzniecības un pakalpojumu sniegšanas jomām.Starp Vāciju un Baltijas valstīm pastāv tradicionāli labas ekonomiskās attiecības, kuras iepriekšējos gados attīstījušās ļoti dinamiski. No intensīvi aizvien augošā pieprasījuma pēc produktiem ar marku Made in Germany guva labumu ne tikai vācu piegādātāji, bet arī trijās Baltijas valstīs aktīvie vācu uzņēmumi. Pagājušajā gadā lielākā daļa uzņēmumu ar vācu kapitāldaļām guva nozīmīgu apgrozījuma un peļņas pieaugumu līdz pat 20 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Atbilstoši tam aptaujas dalībnieki ir apmierināti un kopumā tikai 4 procenti aptaujāto vērtē pašreizējo situāciju kā sliktu. Arī sava uzņēmuma turpmākās attīstības novērtējums atspoguļo pozitīvas noskaņas. Optimisms ietekmē arī investīciju aktivitātes: lielākā daļa uzņēmumu grib palielināt investīciju apjomu vai turpināt investēt iepriekšējā gada līmenī. Turklāt gandrīz 40 procenti uzņēmumu plāno palielināt darbinieku skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūristu skaits Jūrmalā turpina pieaugt

, 02.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem tūristu skaits Jūrmalā 2006. gadā bija 124 638, kas ir par 23 procentiem vairāk nekā 2005.gadā.

Analizējot tūristu skaita pieaugumu 2006.gadā pa ceturkšņiem, svarīgi atzīmēt, ka pirmajā ceturksnī pieaugums bija 65%, bet otrajā ceturksnī - 25%, kas liecina par to, ka salīdzinājumā ar 2005. gadu tūristi arvien vairāk izvēlas Jūrmalu apmeklēt arī ziemas un pavasara sezonā.

"Mums ir prieks par katru tūristu, kas apmeklē Jūrmalu, lai arī kādas valsts pilsonis viņš būtu. Tieši tāpēc ir patiesi svarīgi, ka mēs spējam nodrošināt Jūrmalā dažādas aktivitātes, lai izklaidētu tūristus ne tikai vasaras sezonā, bet arī ziemas un pavasara laikā," skaidro atbildīgais par tūrisma nozari Jūrmalas pilsētā, domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Aigars Tampe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem tūristu skaits Jūrmalā 2006. gadā bija 124 638, kas ir par 23 procentiem vairāk nekā 2005.gadā.

Analizējot tūristu skaita pieaugumu 2006.gadā pa ceturkšņiem - pirmajā ceturksnī pieaugums bija 65%, bet otrajā ceturksnī - 25%, kas liecinot par to, ka salīdzinājumā ar 2005. gadu tūristi arvien vairāk izvēlas Jūrmalu apmeklēt arī ziemas un pavasara sezonā.

Joprojām pirmo vietu ar 9% pieaugumu salīdzinājumā ar 2005. gadu tūristu skaita ziņā ieņem tūristi no Latvijas, kas veido 32% no kopējā tūristu skaita Jūrmalā. Tūristi no Lietuvas ar 15% pieaugumu salīdzinājumā ar 2005. gadu ieņem otro vietu ar 13% no kopējā tūristu skaita. Tūristi no Igaunijas veido13% no kopējā pilsētas viesu daudzuma, uzrādot 50% pieaugumu salīdzinājumā ar 2005. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācu tūristiem biežāk jāsmaida

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu tūristi nesaprot humoru, ļoti bieži ir neatbilstoši apģērbušies, patērē daudz alus un dod maz dzeramnaudas, bet ir godīgi, labi audzināti un ļoti disciplinēti. Tādi ir aptaujas rezultāti, ko veica žurnāls Reader's Digest Deutschland (Vācija), aptaujājot vietējos iedzīvotājus deviņās pasaules valstīs, kuras bieži tiek apmeklētas no vācu tūristiem. Aptaujas galvenais moto bija balstīts uz to, ka tūristi atpūtā var daudz piedzīvot, taču tie, kas uzņem atpūtniekus, piedzīvo vēl vairāk. Piemēram, kāds austrālietis ir izteicies, ka vāciešiem nevajadzētu visu pārāk nopietni uztvert, un ir jābūt jautrākiem. Kāda taizemiete ir ieteikusi vāciešiem vairāk smaidīt. Aptaujas rezultāti liecina, ka daļu īpašību var sastapt ikvienā vietā, kur vien atpūšas vācu tūristi. Pie šādām īpašībām pieder ne tikai dzelžainā disciplīna, bet arī humora vai joku nesaprašana. Turpretī briti, spāņi un poļi uzskata, ka vācieši ir bez humora izjūtas. Sliktas atsauksmes ir saņēmuši vācieši arī par savu modes izjūtu. Apģērba kvalitāte ir ļoti laba, bet paši tūristi ir nemoderni apģērbušies. Īpaši tas attiecas uz vācu vīriešiem, kas valkā zeķes sandalēs. Kāds spānis ir pat piebildis, ka vāciešiem uzreiz nevajadzētu izteikt savu nacionalitāti, liekot visiem raudzīties uz viņu kājām. Pastāv arī citas īpašības pēc kurām var noteikt vācu tūristu, proti, skaļi runā, ir liela auguma un izskatās bāli kā arī patērē lielu daudzumu alus, bet dod attiecīgi maz dzeramnaudas. Kāds gids no Dienvidāfrikas pilsētas Kapštates atzīst, ka no rītiem neviens negrib izvēlēties vadīt vācu tūristu grupas, jo vācieši ir ļoti skopi tūristi. Taču nav jau arī tā, ka vāciešiem nebūtu labu īpašību. Šeit īpašu vērību un cieņu izpelnās vācu produkcija, darba prieks un kārtība, pārlieku lielā nopietnība un centība. Vācieši bieži domājot, ka ir paši svarīgākie pasaules cilvēki, tā ir izteicies kāda taksi šoferis no Varšavas. Citi slavē ka uz vāciešiem var paļauties un ir labi audzināti. Pieklājības ziņā vāciešus tomēr pārspēj japāņi. Jāatzīmē, ka žurnāls Reader's Digest tiek izdots 19 pasaules valodās ar 48 izdevumiem gadā un to veido 30 redakcijas piecos pasaules kontinentos. Aptaujā piedalījās pavisam 63 vietējie iedzīvotāji no Austrālijas, Polijas, Taizemes, Francijas, Brazīlijas, Lielbritānijas, Meksikas, Dienvidāfrikas un Spānijas. Aptaujas mērķis bija iegūt vācu tūrista noskaņojuma galvenās īpašības. Avots: EuroCity

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalā pērn būtiski pieaudzis tūristu skaits

Aivars Mackevics [email protected], 23.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūristu skaits Jūrmalā 2004.gadā ir pieaudzis par gandrīz 50% salīdzinājumā ar 2003.gadu. Jūrmalu apmeklējuši 88 312 cilvēki, liecina Centrālās statistikas biroja dati. Statistikā iekļauti tie tūristi, kas nakšņojuši Jūrmalas viesu izmitināšanas iestādēs. Tūristi Jūrmalā uzturas vidēji 5 dienas, Db uzzināja Jūrmalas domē. Visilgāk Jūrmalā paliek tūristi no Baltkrievijas un Izraēlas – vidēji 15 dienas. Šo valstu tūristi jau sen iecienījuši Jūrmalas klimatu un parasti izmanto kūrortārstniecības procedūras. Latvijas iedzīvotāji atpūšas Jūrmalā vidēji sešas dienas, savukārt tūristi no Krievijas un Vācijas paliek šeit 3,3 dienas. Nedaudz mainījies tūristu ģeogrāfiskais sadalījums, kā arī katras valsts īpatsvars kopējā tūristu skaitā. Līderpozīcijās tāpat kā iepriekšējos gados ir tūristi no Latvijas, kuri veido 36% no kopējā viesu skaita. Viņiem seko tūristi no Krievijas (17%). Krasi palielinājies tūristu skaits no kaimiņvalstīm – Lietuvas (11%) un Igaunijas (7%). Tad seko tūristi no Baltkrievijas, Vācijas, Somijas, Polijas, Izraēlas un Zviedrijas. Analizējot tūristu skaita pieaugumu pa valstīm, salīdzinājumā ar 2003.gadu, ir jāatzīmē, ka visus apsteidza tūristi no Lietuvas – palielinoties par 338%, tiem seko Somijas tūristi (par 126%), Nīderlandes (par 193%), Igaunijas (par 92%), Krievijas (par 63%) un Vācijas (par 42%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai popularizētu inženierzinātņu studijas, Rīgas Tehniskās universitātes studenti piektdien, 18.martā Eiropas Savienības mājā, Aspazijas bulvārī 28 visas dienas garumā būvē Eiropas tiltu no spageti.

Piektdien, 18. martā ikviens interesents ir aicināts skatīt tilta konstruēšanas paraugdemonstrējumu ES mājā, interesanti pavadīt laiku un uzzināt vairāk par gaidāmajām STiKS 7 sacensībām.

STiKS 7 šogad notiks 2. aprīlī RTU Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultātē. STiKS 7 projektā jaunieši no Baltijas sacenšas un pierāda savas spējas risināt inženiertehniskas problēmas, izmantojot netradicionālus risinājumus, lai rezultātā izgatavotu pēc iespējas izturīgāku tiltu no makaroniem un līmes. Spageti tiltu konstruēšanas sacensībās var piedalīties ne tikai studentu, bet arī skolēnu komandas. To mērķis ir rosināt jauniešus izvēlēties studēt inženierzinātnes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā joprojām ir dārgākie produkti Baltijas valstīs, turklāt, iespējams, pircēji pārmaksā neefektīvas tirdzniecības dēļ, atzina Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra (LTVC) vadītāja Ingūna Gulbe.

Neskatoties uz to, ka pēdējā laikā Lietuvā ļoti būtiski ir pieaugušas pārtikas produktu cenas, jau ilgu laiku Baltijas valstīs lētākā pārtika nopērkama Viļņas veikalos, savukārt dārgākā - Rīgas veikalos. No apskatīto vairāk nekā 40 produktu saraksta jūnijā Viļņā bija 21 Baltijā lētākais pārtikas produkts un septiņi dārgākie, Tallinā - 14 lētākie un 18 dārgākie, bet Rīgā - septiņi lētākie un 21 dārgākais produkts.

«Liela loma šajās augstajās Latvijas cenās ir tirdzniecībai, kas, iespējams, nav pietiekami efektīva. Tirgotāji bieži pārmet Latvijas ražotājiem, ka tie nespēj saražot produktus par konkurētspējīgām cenām un viņi ir spiesti tirgot lētākus importa produktus. Tikmēr cenu novērojumi rāda, ka Latvijā ir dārgāki arī daudzi importa produkti, kurus neražo nevienā Baltijas valstī, piemēram, augļi, dārzeņi, tēja, graudu pārslas, importa piena produkti,» sacīja Gulbe.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātē 21.martā sesto gadu pēc kārtas norisinājās spageti tiltu konstruēšanas sacensības STiKS. Pasākumā, kur dalībnieki no makaroniem un līmes veidoja pēc iespējas izturīgākas tilta konstrukcijas, šogad piedalījās 100 dalībnieku, pārstāvot 18 mācību iestādes.

Sešu stundu laikā sacensību dalībnieki pārvērta trauslos spageti makaronus izturīgās tiltu konstrukcijās. Tika izmantotas visdažādākās tiltu konstrukcijas un saistvielas, cenšoties atrast spēcīgāko kombināciju, lai tilts spētu izturēt pēc iespējas lielāku slodzi.

Mājās gatavoto Lielo tiltu kategorijā piedalījās 7 komandas, bet 2 no tām bija uzbūvējušas pat 2 tiltus, kas sacensības padarīja īpaši aizraujošas. Pārliecinošu 1. vietu ieguva komanda «JAM» (dalībnieki: Artūrs Vēvers, Jānis Lungevics, Māris Puriņš) ar rezultātu 476.14 kg, kam pietrūka vien vairāk par 8 kg līdz jaunam Latvijas rekordam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas notikumu kalendārs tagad arī vācu valodā

Ainars Sedlenieks [email protected], 29.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kalendārs internetā notikumi.lv izveidojis arī Latvijas notikumu kalendāru vācu valodā līdzās jau esošajām latviešu un angļu valodas versijām (www.notikumi.lv un www.eventguide.lv). Arī vācu valodā tā nosaukums ir www.eventguide.lv un tajā tiek ievietota informācija, kas var interesēt vācu tūristus vai vienkārši interesentus, kas vēlas uzzināt par aktuālākajām kultūras, sporta vai izklaides norisēm Latvijā. Vācijas tūristi 2004. gadā ieņēma trešo vietu no visiem Latviju apmeklējušiem tūristiem, tūlīt aiz Lietuvas un Igaunijas. Visvairāk vācieši interesējušies par Rīgu - 2004. gadā vācu tūristu skaits ir pieaudzis par 35%. Rīgā viņus interesē latviešu nacionālā virtuve un "Lido", Rīgas jūgendstila arhitektūra un kultūras pasākumi, piemēram, Latvijas Nacionālās operas piedāvājums. 2004. gadā vācu tūristi, kas apmeklēja Rīgu, atstāja šeit apmēram 1,6 milj. Ls, kas ir par 0,5 milj. vairāk nekā 2003. gadā. Vairāk kā 50% no visām ārvalstu tūristu pavadītajām gultas naktīm Latvijas laukos veidoja vācu tūristi. Diemžēl informācija par Latviju un tās piedāvājumu tūrisma, kultūras, izklaides un citās jomās vācu valodā internetā pieejama ļoti ierobežotā apjomā un dažādā kvalitātē. Ja Latvijas pilsētu un kultūras institūciju mājas lapās informācija angļu valodā vēl tiek tulkota un aktualizēta, tad informācija kvalitatīvā vācu valodā ir retums. Latvijas kalendārs internetā vācu valodā tapis ar daļēju Rīgas domes Kultūras pārvaldes finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pirmoreiz Latvijā mācības pēc vācu izglītības programmas – RĪGAS VĀCU SKOLA uzsāk uzņemšanu 1.klasē

Martin Farenfield, Rīgas vācu skolas direktors, 25.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau gandrīz gadu Latvijā darbu uzsākusi Rīgas vācu skola, un šobrīd tā gatavojas jaunajam mācību gadam, uzņemot skolā 5-7 gadus vecus bērnus, kas mācības varēs sākt jau 2016.gada 1. septembrī.

Šī būs pirmā reize Latvijā, kad mazie skolnieki varēs mācīties vācu valodā, saskaņā ar Vācijas valsts izglītības programmu, kas ir akreditēta arī Latvijas izglītības sistēmā. Skola ir paredzēta gan Latvijas skolēniem, gan arī bērniem no citām valstīm, kuru vecāki uzturas Latvijā, un šobrīd skolā, pirmsskolas izglītošanās līmenī, darbojas bērni no 9 pasaules valstīm.

Galvenās izglītības sistēmas atšķirības, ko piedāvā Vācu skola, ir saistītas ar izglītošanās procesa kvalitāti – visaptveroša pieeja izglītībai, kas virzīta ne tikai uz zināšanu ieguvi un uzkrāšanu, bet arī uz individuālu domāšanas procesa attīstīšanu plašākā kontekstā. Vienā klasē tiek uzņemti ne vairāk kā 15 bērni, līdz ar to, bērnam mācību procesā tiek nodrošināts daudz tiešāks, individuāls kontakts ar pedagogu, radot iespēju veidot arī kvalitatīvākas skolēna-pedagoga attiecības, kas ir ļoti būtiski izglītošanās procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalas tūrisma attīstības tendences 2005.gadā

Aivars Mackevics [email protected], 05.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar CSP datiem tūristu skaits Jūrmalā 2004.gadā ir pieaudzis par gandrīz 50 procentiem salīdzinājumā ar 2003.gadu un ir 88 312 cilvēku. Vidēji tūristi paliek Jūrmalā piecas dienas, kas ir labs rādītājs valstī. Palielinājies tūristu skaits no kaimiņvalstīm, kas atbrauc uz Jūrmalu brīvdienās ar mērķi apmeklēt Līvu Akvaparku, uzturoties vidēji vienu vai divas naktis. Visilgāk Jūrmalā paliek tūristi no Baltkrievijas un Izraēlas - vidēji 15 dienas. Šo abu valstu tūristi jau sen iecienījuši Jūrmalas klimatu un parasti izmanto kūrortārstniecības procedūras. Būtiski ir tas, ka Latvijas iedzīvotāji atpūšas Jūrmalā vidēji sešas dienas, savukārt tūristi no Krievijas un Vācijas paliek šeit 3,3 dienas un tērē vairāk naudas. Nedaudz izmainījies tūristu ģeogrāfiskais sadalījums, kā arī katras valsts īpatsvars kopējā tūristu skaitā. Līderpozīcijās tāpat kā iepriekšējos gados ir vietējie tūristi no Latvijas, kuri veido 36 procentus no kopējā skaita. Viņiem seko tūristi no Krievijas (17%). Krasi palielinājies tūristu skaits no kaimiņvalstīm - Lietuvas (11%) un Igaunijas (7%). Tad seko tūristi no Baltkrievijas, Vācijas, Somijas, Polijas, Izraēlas un Zviedrijas. Tūristu skaita pieauguma analīze pa valstīm rāda, ka salīdzinājumā ar 2003.gadu pērn visus apsteidza tūristi no Lietuvas - viņu skaits palielinājies par 338%. Viņiem seko Somijas tūristi (par 126%), Nīderlandes (par 193%), Igaunijas (par 92%), Krievijas (par 63%) un Vācijas (par 42%). Šāds tūristu sadalījums un pieaugums Jūrmalā izskaidrojams ar Latvijas iestāšanos ES un kopējo tūristu pieplūdumu valstī, ar Līvu Akvaparka atvēršanu, kas piesaista lielu apmeklētāju skaitu no daudzām valstīm, ar populāru pasākumu norisi Jūrmalā - festivāli „KVN”, „Jaunais Vilnis”, „Jurmaļina”, kuri tiek plaši reklamēti vietējos un Krievijas plašsaziņas līdzekļos, kā arī ar aktīvu pilsētas mārketingu ārvalstīs - dalība starptautiskajos gadatirgos un prezentācijās Latvijā, Krievijā, Baltkrievijā, Lietuvā, Igaunijā, Somijā un Vācijā, žurnālistu un tūrisma kompāniju pārstāvju uzņemšana Jūrmalā un citas mārketinga aktivitātes. 2004.gadā ir atvērtas vairākas jaunas un rekonstruētas vecās tūristu naktsmītnes: 1. pilnībā rekonstruēta kūrortviesnīca "Baltic Beach Hotel" (bijusī „Rīgas Jūrmala”); 2. jaunas viesu mājas - VIP apartamenti „Lagūna”, „Brigantīna”; 3. viesnīca "Eiropa"; 4. viesnīca „Konkordija”; 5. elitārais klubs „TB Palace” ar viesu māju un spa centru. 2004.gadā atvērti divi jauni spa centri (kūrorta centri): 1. „Aquae triumphus"; 2. „Amber Spa". 2005.gadā plānots atvērts šādas tūristu naktsmītnes: 1. kūrortviesnīca „Hotel Jūrmala Spa” (atvērs 27.maijā); 2. kūrortviesnīca „Amber Spa hotel Jūrmala” (atvērs rudenī); 3. viesnīca „Pegasa pils” maijā atvērs jaunu viesnīcas korpusu, kurā būs arī spa centrs (kūrorta centrs). Jūrmalas pilsētas domes tūrisma mārketinga aktivitātes Šovasar uzsāks savu darbu Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma informācijas centrs, kas atradīsies Lienes ielā 5. Jūrmalas pilsētas domes sarūpētās tūrisma brošūras: 1. Šogad ir iznākušas jaunas tūrisma informatīvās brošūras „Jūrmala 2005” astoņās valodās; 2. Maijā tiks izdota brošūra „Jūrmala Guide” trīs valodās; 3. Vasarā katru mēnesi iznāks tūrisma informatīvās brošūras „Pasākumi Jūrmalā” trīs valodās. Tajās būs plaša informācijas par Jūrmalas kultūras un sporta aktivitātēm, ko var apmeklēt gan pilsētas iedzīvotāji, gan tās viesi; 4. Maijā iznāks brošūra „Jūrmala gardēžiem”, kuru Jūrmalas pilsētas dome izdod sadarbībā ar izdevniecību „Jumava”. Katru gadu Jūrmalas pilsētas dome izgatavo un uzstāda jaunas tūrisma informatīvās zīmes Jūrmalas pilsētā. Arī šogad maijā tiks uzstādītas jaunas tūrisma informatīvās zīmes. Pirmo reizi tās parādīsies Slokā, kam šogad atzīmējam 750 gadskārtu. Jūrmalas pilsētas domes dalība tūrisma gadatirgos 2005.gadā: 1. Somijā „Matka 2005”; 2. Latvijā „Balttour 2005”; 3. Lietuvā „Vivatour 2005”; 4. Vācijā „ITB 2005”; 5. Krievijā „MITT 2005”, „MITF 2005”, „CI

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu investoru vērtējums par ekonomiskajiem procesiem Centrālajā un Austrumeiropā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, ir būtiski mainījies. It īpaši tas attiecināms uz Baltijas valstīm, kur pēc pēdējos gados piedzīvotās ekonomiskās eiforijas iestājies mērenāks attīstības temps, savukārt Balkānu reģionā optimisms pieņemas spēkā.

Turpretim Čehija kā bija tā arī paliek – pievilcīgākā valsts vācu investoru vērtējumā. Tādas ir galvenās ikgadējās aptaujas atziņas, kas šogad tika veikta starp 928 uzņēmumiem, 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīs.

Centrālā un Austrumeiropa kā reģions tiek uzskatīts par kontinenta dinamiskāko ekonomisko telpu, kas no gada gadā kļūst arvien atraktīvāks vācu investoriem. Jaunās ES dalībvalstis, NVS un Balkānu reģiona valstis, uzrādot iespaidīgus attīstības tempus arvien spēcīgāk integrējās pasaules ekonomikā, kļūst par nozīmīgu Vācijas sadarbības partneri. Vācijas kopējais eksporta apjoms uz Austrumeiropu pagājušajā gadā sasniedza 154 miljardus eiro. 16% no kopējā Vācijas importa un eksporta ir realizēti Austrumeiropas virzienā. Tas ir ievērojami augstāks rādītājs nekā līdz šim tradicionāli lielākais tirdzniecības apjoms ar Franciju un ASV. Runājot par tiešajām investīcijām, reģions ir priviliģēts vācu uzņēmēju vidū. Līdz 2007. gada beigām reģionā bija investēti 95 miljardi eiro jeb vairāk nekā viena desmitā daļa no kopējām vācu ārvalstu investīcijām. Pagājušajā gadā vien investīciju apjoms sastādīja turpat 15 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija pārāk maz un neskaidri ir formulējusi savas priekšrocības ārvalstu investoru piesaistei, abas pārējās Baltijas valstis vairākos segmentos investoriem šķiet pievilcīgākas; Latviju iegāž arī jaunā nodokļu reforma

Tas izriet no vācu investoru DB sacītā. Jāpiebilst, kā Vācija ir Latvijas otrais lielākais preču importa un ceturtais lielākais preču eksporta partneris, 2016. gadā kopējam preču apgrozījumam, pēc CSP datiem, sasniedzot teju 2 miljardus eiro. Savukārt vācu tiešās investīcijas Latvijā 2016. gada beigās pārsniedza 585 miljonus eiro. Vācu investori līdz šim Latvijā ir dibinājuši 434 uzņēmumus, kas nodrošina gandrīz 7900 darba vietas, tā secināts Vācijas–Baltijas Tirdzniecības kameras (AHK) veiktajā pētījumā. Latvija, ņemot vērā vācu uzņēmumu skaitu, statistiski ieņem pirmo vietu Baltijas valstu vidū, neskatoties uz to, ka kaimiņvalstī Lietuvā ir izveidots salīdzinoši vairāk darba vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apkopojot Igaunijas Tūrisma padomes datus par 2014. gadu, redzams, ka ievērojami palielinājies ārvalstu tūristu skaits. Visievērojamāk pērn palielinājies vācu tūristu segments, bet kā nākamie Igauniju visvairāk iemīļojuši tieši Latvijas tūristi.

Kā liecina Igaunijas Tūrisma padomes datu apkopojums, 2014. gads tūrisma nozarē bijis veiksmīgākais pēdējo piecu gadu laikā. Igaunijā pērn 1,98 miljoni ārvalstu tūristu izmantoja šīs valsts naktsmītņu pakalpojumu, kas ir par 2% vairāk nekā 2013. gadā. Kopumā naktsmītņu pakalpojumi izmantoti 3,92 miljonus reižu, kas liecina par to, ka vairākums tūristu Igaunijā izvēlas pavadīt vairākas naktis. Turklāt 2014. gadā rekords sasniegts gan reģistrēto ārvalstu, gan vietējo tūristu kategorijās. Kopumā visvairāk palielinājies vācu tūristu skaits, kuri pērn izmantojuši naktsmītņu pakalpojumus, tam seko Latvijas, ASV un Japānas tūristi.

Veiksmīgo gadu apliecina arī Igaunijas Bankas dati – ar 1,39 miljardu eiro tūrisma ieņēmumiem 2014. gads bijis veiksmīgākais pēdējo 4 gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētāju Kristapu Amsilu

Lelde Petrāne, 05.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild AS Dobeles dzirnavnieks valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils. Uzņēmuma galvenie darbības virzieni ir visa veida kviešu miltu, mannas, miltu maisījumu, makaronu, graudaugu pārslu, musli, putraimu un dzīvnieku barības ražošana.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/ nozarē?

Kā uzņēmumu, tā nozari uzskatu par perspektīvu. Pārtika ir pamatpatēriņa prece, līdz ar to tā ir viena no stabilākajām nozarēm, jo pārtiku cilvēki lietos kā ekonomiskās izaugsmes, tā arī lejupslīdes laikos. Darbs šajā uzņēmumā ir dinamisks, līdz ar to arī aizraujošs. Šo uzņēmumu jūtu kā savējo gan produktu, gan lokācijas ziņā. Gandarī, ka tas ir spēcīgs Latvijas zīmols, ko ar gadiem izdodas celt un stiprināt, kā arī vest ārpus Latvijas. Mani profesionālie mērķi saistās tieši ar Dobeles dzirnavnieku. Vēlos, lai uzņēmums attīstās, ļaujot to dēvēt ne tikai par vienu no vadošajiem graudu pārstrādātājiem Baltijā, bet par vadošo arī Eiropā. Protams, tas ir ambiciozs mērķis, bet bez ambīcijām nebūs izaugsmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ko labāk neiegādāties atlaižu portālos [personīgā pieredze]

Sergejs Volvenkins, LU doktorants (spec.: MVU konkurētspējas paaugstināšana), 18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atceros, kad atlaižu portālos vēl tikai sāka parādīties super izdevīgi piedāvājumi, kopā ar sievu iegādājāmies gan SPA, gan restorānu, gan baseinu apmeklējumus un daudz ko citu. Taču šis laika periods drīz vien pagāja. Sākām iepirkties uzmanīgāk, bet atsevišķas jomas no sava klāsta vispār svītrojām.

Sākumā pārstājām iegādāties atlaižu kuponus uz restorāniem. Tas notika pēc gadījuma, kad ar atlaižu kuponu aizgājām uz nelielu un patīkamu restorāniņu, kur ļoti garšīgi gatavoja spageti. Mēs bijām pastāvīgie tā klienti un zinājām, ka šejienes virtuve ir ļoti laba. Taču šajā reizē no ēdiena, ko mums pasniedza, mēs nenotiesājām pat pusi. Pusauksti, līdz galam neizvārīti spageti ar jēlu sakultu olu. Tas bija kas briesmīgs. Mēs devāmies prom un turpmāk šajā restorānā vairs nekad neiegriezāmies. Starp citu, nesen tas tika aizvērts. Sakiet, kā vienam nelielam restorāniņam var būt izdevīgi piešķirt 50 % atlaidi, nomaksāt komisiju interneta portālam un vēl nodrošināt ēdiena kvalitāti un strādāt plusā? Atbilde – tas nav iespējams. Līdz ar to arī izpaliek arī ēdiena kvalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru