Jaunākais izdevums

Kravas vagonu deficīta slāpēšanai UralVagonZavod (UVZ) bijušas RAF rūpnīcas teritorijā Jelgavā gatavojas ražot vismaz 2500 vagonu ik gadu.

Tādējādi Jelgava iegūšot vismaz 100 jaunas darba vietas, valsts - mazāku bezdarba līmeni, lielākus ražošanas apjomus un eksportu. «Jelgavu izvēlējāmies, balstoties ne tikai no ražošanas komforta viedokļa, bet arī no pilsētas vadības ieinteresētības un pretimnākšanas šāda projekta īstenošanā,» pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu atzina Krievijas korporācijas UralVagonZavod (UVZ) ģenerāldirektors Oļegs Sijenko.

Viņš arī atzina, ka plānotais kravas vilcienu vagonu ražošanas uzņēmums, vērtējot pēc Krievijas mērogiem, ir mazs, kamēr Latvijai - liels. Pēc UVZ ģenerāldirektora sacītā, investīcijas būs mērāmas miljonos, taču precīzāku skaitli viņš nenosauc, tikai piebilst: tik, cik būs nepieciešams.

Arī par iecerēto strādājošo skaitu O. Sijenko saka: simtiem, tomēr precizēt šo skaitli nesteidzas. Proti, šobrīd esot parakstīts tikai nodomu protokols un notiekot darbs pie līguma teksta sagatavošanas un parakstīšanas, tad arī varēšot runāt par konkrētākiem skaitļiem. Pēc neoficiālām aplēsēm, vagonu ražošana Jelgavā varētu tikt uzsākta jau 2013. gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Tiesa pagarina TAP plāna saskaņošanas termiņu vagonu rūpnīcas būvētājam Jelgavā

LETA, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesa līdz aprīļa sākumam pagarinājusi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) plāna izstrādāšanas termiņu Krievijas koncerna Uralvagonzavod (UVZ) meitasuzņēmumam AS Baltic Railway Holding (iepriekš UVZ Baltija).

Kā aģentūrai LETA paskaidroja tiesā, pamatojoties uz tiesā saņemto iesniegumu, 6.martā tiesa nolēma pagarināt TAP plāna saskaņošanas un izstrādāšanas termiņu. Tas ticis pagarināts līdz 8.aprīlim.

LETA jau ziņoja, ka Baltic Railway Holding, kam Jelgavā pagaidām apturēta topošās vagonu rūpnīcas būve, palicis parādā būvniekiem. Aģentūras LETA aptaujātie uzņēmumi atzina, ka vagonu rūpnīcas veidotājs viņiem palicis parādā un vairākus mēnešus nekādi maksājumi nav veikti, taču pagaidām uzņēmēji nezaudē cerības atgūt parādu. Neviens no uzņēmumiem nenosauca konkrētas summas, atsaucoties uz pasūtītāja līguma nosacījumiem un ētiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Motormuzeja krājumu papildinās vecākais zināmais RAF mikroautobuss pasaulē - Latvijas PSR 1960. gadā ražotais RAF-977V “Latvija”.

Unikāls RAF-977V "Latvija" atrasts Čīlē, kas pēc Rīgas Motormuzeja rīcībā esošās informācijas, ir visvecākais zināmais RAF mikroautobuss pasaulē un vienīgais pirmās RAF mikroautobusu paaudzes paraugs.

2020. gada pavasarī sākās cīņa par RAF-977V “Latvija” iegūšanu Rīgas Motormuzeja krājumā. Unikālo spēkratu bija noskatījuši arī kolekcionāri no Krievijas, taču emocionālais vēstures stāsts un pietāte pret seno spēkratu deva priekšroku motormuzeja speciālistiem mikroautobusa iegādē.

Pirmā RAF mikroautobusu paaudze (RAF-10 "Festivāls", RAF-977 un RAF-977V "Latvija" un daži eksperimentālie paraugi: RAF-08 un RAF-978 "Sprīdītis") tika izgatavota laika periodā no 1957. līdz 1962. gada maijam. Saražoti ap 1300 eksemplāriem, pārsvarā izmantojot roku darbu virsbūvju izgatavošanā. Ārēji tos var atpazīt pēc dalītā vējstikla un taisnstūra veida radiatora dekoratīvās restes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jelgavas autobūves leģendas «RAF» spēkrati

Laura Mazbērziņa, 24.05.2018

«Autoveikala eksperiments»

«RAF 2924» (1994)

Deviņdesmito gadu sākumā uzsāktās komerctransporta ražošanas programmas ietvaros tika izgatavots speciālā furgona – autoveikala eksperimentālais paraugs, taču sērijveida ražošanā tas netika ieviests.

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD Rīgas Motormuzejā 24. maijā tiek atklāta izstāde «Daudzveidīgais RAF», kurā apmeklētājiem ir iespēja iepazīt autobūves leģendas «RAF» spēkratu kolekciju. Izstāde veidota par godu Latvijas valsts simtgadei.

Izstādē «Daudzveidīgais RAF» aplūkojami seši mazpazīstami «RAF» spēkrati, no kuriem trīs šobrīd ir braucoši.

«RAF» spēkratu atjaunošanas darbu izmaksas mērāmas dažu simtu eiro apmērā, katram spēkratam tās atšķiras. Automobiļu tehniskie uzlabojumi un krāsošana notikusi CSDD Rīgas Motormuzeja restaurācijas darbnīcās. Trīs spēkrati bija tikai jānotīra - tie nav CSDD Rīgas Motormuzeja īpašums. Pārējie trīs spēkrati ir Rīgas Motormuzeja īpašumā un iegūti dažādos veidos. Piemēram, Rīgas Motormuzejs pirms kāda laika pārņēmis automobiļu kolekciju, kura ir piederējusi pazīstamajam auto inženierim un auto būves ekspertam Andrim Dambim.

Rīgas autobusu fabrika «RAF» Jelgavā ražoja mikroautobusus no 1954. līdz 1998. gadam. 1969. gada 25. jūlijā Jelgavā lika pamatakmeni «RAF» jaunajai mikroautobusu rūpnīcai. «RAF» ražotnes platība bija 25 400 kvadrātmetri, kur tika uzstādītas modernākās tā laika iekārtas: jaudīgas preses virsbūvju paneļu štancēšanai, automatizētas virsbūvju metināšanas līnijas, augstražīgas iekārtas automobiļu gruntēšanai un krāsošanai. Rūpnīca gadā saražoja ap 14 000 mikroautobusu, maksimumu sasniedzot 1988. gadā – 18 000. Jelgavā «RAF» strādāja vairāk nekā 3000 darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidkompānijas RAF-Avia izsole šodien noslēdzās veiksmīgi, informē likvidējamās AS Latvijas Krājbanka maksātnespējas administratora KPMG Baltics pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Izsolē piedalījās divi pretendenti, no kuriem viens - juridiska persona no Latvijas, bet otra - no ārvalstīm. Izsolē uzvarēja juridiska persona no Latvijas, kurai 14 dienu laikā jāveic pilna samaksa, lai darījumus būtu oficiāli noslēdzies.

Summa, par kuru tika nosolītas RAF-Avia daļas, bija zemāka nekā izsoles sākuma cena, taču augstāka nekā administratora pirms izsoles noteiktā slēptā cena.

Db.lv jau rakstīja, ka jūnijā likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administratora KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme piederošo AS RAF-Avia kapitāldaļu izsole noslēdzās neveiksmīgi – pircējs netika atrasts. Kapitāldaļas tika pārdotas kā mantu kopība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināts: RAF vintage festivāls Jelgavā

Lelde Petrāne, 18.05.2012

Rīgas improvizācijas teātra aktieris Viesturs Vizulis (no kreisās) un Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš ierodas uz "RAF vintage" festivāla atklāšanu, kura laikā varēs apskatīt vecos "RAF" autobusu modeļus industriālā parka "NP Jelgavas biznesa parks" teritorijā, kur agrāk atradās leģendārā "Rīgas autobusu fabrika" (RAF).

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā 17. maijā norisinājās RAF vintage festivāla oficiālā atklāšana industriālā parka NP Jelgavas Biznesa Parks teritorijā. Tur agrāk atradās leģendārā Rīgas Autobusu Fabrika jeb RAF.

Tā ietvaros klātienē ir iespēja aplūkot 15 pilnībā un daļēji restaurētus RAF autobusus un mikroautobusus.

Vienlaikus ir iespēja iepazīties ar vēsturiskām RAF relikvijām - gleznām, plakātiem, rasējumiem, galdiem, krēsliem un pat to laiku datortehniku, kā arī aplūkot foto izstādi, kas atspoguļo rūpnīcas strādnieku ikdienu.

RAF vintage festivāls ir NP Jelgavas Biznesa Parks simbolisks veltījums RAF rūpnīcai, kas teju pusgadsimtu Latvijas vārdu nesa ne tikai PSRS robežās, bet arī Eiropā, Āfrikas valstīs, Kubā un pat Karību reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

PrivatBank izsniegusi 3,56 miljonu eiro aizdevumu RAF-AVIA kravas lidmašīnas iegādei

Žanete Hāka, 23.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS PrivatBank piešķīrusi Latvijas kravas pārvadājumu lidsabiedrībai AS “RAF-AVIA” kredītu 3,56 miljonu eiro apmērā "ATR72-212A (500)" lidmašīnas iegādei.

Bankas finansētās lidmašīnas ražotājs ir aviorūpniecības uzņēmums “ATR”, kas tika dibināts 1981. gadā.

“RAF-AVIA” dibināta 1990. gadā. Aviācijas struktūrvienība tika pārveidota par neatkarīgu aviokompāniju AS “RAF-AVIA” 1994. gadā. Kompānijas galvenais birojs un bāze atrodas Rīgā, bet otrā bāze ar tehniskās apkalpošanas staciju atrodas Vācijas pilsētā Hānā. AS “RAF-AVIA” ir vienīga aviokompānija Eiropā, kas AN26 modeļa lidmašīnu ekspluatācijai ir saņēmusi atbilstošu sertifikātu.

Pateicoties bankas finansējumam, AS “RAF-AVIA” varēs būtiski palielināt savu konkurētspēju Eiropas tirgū. "ATR72-212A (500)" lidmašīna pārveidota par kravas lidmašīnu un tiks izmantota DHL pārvadājumiem Eiropas teritorijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

UVZ Baltija skatās uz rietumiem

Egons Mudulis, 05.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavā topošās dzelzceļa kravas vagonu rūpnīcas produkcijas noiets nākotnē varētu būt arī rietumos. To sarunā ar DB norāda a/s UVZ Baltija valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks.

Viņš šodien līdz ar Latvijas Valsts prezidentu Andri Bērziņu, Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministru Denisu Manturovu, māteskompānijas UralVagonZavod ģenerāldirektoru Oļegu Sijenko un UVZ Baltija padomes priekšsēdētāju Konstantīnu Djominu Jelgavā piedalās vagonbūves rūpnīcas simboliskās kapsulas ielikšanas ceremonijā, kuras laikā tiks atstāts vēstījums nākamajām paaudzēm, tostarp šis Dienas Biznesa numurs.

Šobrīd dzelzceļa kravas vagonu ražotne vairs nav tikai idejas līmenī, bet jau ir gatavs tās skiču projekts, un pirmā Baltijas un NVS valstu tirgum domātā produkcija no konveijera varētu noripot 2015. gada sākumā, kad rūpnīca sāks strādāt ar pilnu jaudu. Taču UVZ Baltija jau kaļ nākotnes plānus un turpmāko attīstību redz rietumvalstu tirgu virzienā, stāsta A. Sačiks. Šo mērķu realizācijai uzņēmums pēta iespējas iegādāties aktīvus ES valstīs. «Tai brīdī, kad izlemsim doties ES tirgū, būsim tam pilnībā gatavi,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 25. jūlijā, nedaudz pēc pulksten 12, pārgriežot sarkano lenti, Jelgavā tika atklāts «RAF centrs», informē reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, atklājot tirdzniecības centru, tam dāvinājis pilsētas karogu, lai «zina un atceras, kā labā jāstrādā». A.Rāviņš atklāšanā pievērsis uzmanību centra nosaukumam, kurš apzīmē teritoriju, ko šodien pasaule vēl atceras: «Kas var būt Jelgava bez RAF un RAF bez Jelgavas!»

Viktors Savins, «SIA EfTEN Capital» pārstāvis, novēlējis veiksmi ikvienam «RAF centra» nomniekam: «Ja jums veiksies, arī mums būs labi.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Krājbankas administrators izsolīs AS RAF-Avia daļas

Žanete Hāka, 24.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administrators KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme izsolē piedāvās AS RAF-Avia kustamās mantas lietu kopību, liecina paziņojums laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Mantu kopība sastāv no SIA MG Zeme piederošajām 898,7 tūkstošiem AS RAF-Avia akcijām, kas ir 75% no uzņēmuma pamatkapitāla.

Tāpat tajā ietilpst SIA MG Zeme prasījuma tiesības pret AS RAF-Avia 145,95 tūkstošu eiro apmērā.

Mantu kopībā ietilpst arī SIA Atlantijas nami piederošās 59,9 tūkstoši AS RAF-Avia akcijas, kas ir 5% no pamatkapitāla un likvidējamajai AS Latvijas Krājbanka piederošās prasījuma tiesības pret RAF-Avia 4,24 miljonu eiro apmērā.

Izsoles sākumcena ir 3,1 miljons eiro. Izsole notiks 12. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā gaidāms RAF vintage autobusu festivāls

Gunta Kursiša, 03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Muzeju nakts ietvaros Latvijā pirmo reizi gaidāms RAF vintage festivāls, kura laikā vienuviet būs aplūkojami vairāk nekā 15 dažādi RAF autobusu modeļi, no kuriem lielākā daļa ir autoinženiera Andreja Dambja privātās kolekcijas eksponāti.

RAF vintage festivāls notiks Jelgavā, NP Jelgavas Biznesa Parks teritorijā no 17. līdz 19. maijam, un publiskai apskatei autobusi būs pieejami 19. maijā, Muzeju nakts laikā.

Līdzās Andra Dambja pilnībā un daļēji restaurētajiem «RAFiņiem», interesenti varēs iepzīties ar vēsturiskām relikvijām – gleznām, plakātiem, rasējumiem, galdiem, krēsliem un pat to laiku datortehniku, kā arī unikālu foto izstādi, kas atspoguļo rūpnīcas strādnieku ikdienu, teikts Jelvavas Biznesa Parka paziņojumā.

«Kopumā RAF autobusi ir viens no spilgtākajiem rūpniecības «ziedu laiku» simboliem, kas Latvijas vārdu nesis gan Padomju Savienībā, gan ārpus tās robežām, norāda NP Jelgavas Biznesa Parks vadītāja Arta Nordmane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

RAF-Avia daļas izsolē neizdodas pārdot

Žanete Hāka, 19.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Likvidējamās AS Latvijas Krājbanka administratora KPMG Baltics, SIA Atlantijas nami un SIA MG Zeme piederošo AS RAF-Avia kapitāldaļu izsole noslēgusies neveiksmīgi – pircējs nav atrasts, informē administratora pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Kapitāldaļas tika pārdotas kā mantu kopība.

Mantu kopība sastāv no SIA MG Zeme piederošajām 898,7 tūkstošiem AS RAF-Avia akcijām, kas ir 75% no uzņēmuma pamatkapitāla. Tāpat tajā ietilpst SIA MG Zeme prasījuma tiesības pret AS RAF-Avia 145,95 tūkstošu eiro apmērā.

Mantu kopībā ietilpst arī SIA Atlantijas nami piederošās 59,9 tūkstoši AS RAF-Avia akcijas, kas ir 5% no pamatkapitāla un likvidējamajai AS Latvijas Krājbanka piederošās prasījuma tiesības pret RAF-Avia 4,24 miljonu eiro apmērā.

O. Fīrmanis norāda, ka izsolē piedalījās četri dalībnieki – gan no Latvijas, gan ārvalstīm. Izsole gan noslēdzās bez rezultāta, jo neviens no piedāvājumiem administratoru neapmierināja. Piedāvātā cena bija zem administratora pirms izsoles noteiktās slēptās cenas, viņš skaidro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Avionozares eksperts Tālis Linkaits komentē RAF-Avia plānus veikt pasažieru pārvadājumus

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 14.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēstīja laikraksts Dienas Bizness. Šos plānus DB komentē Tālis Linkaits, avionozares eksperts un VAS Starptautiskā lidosta Rīga padomes loceklis.

Nav rentabls bizness:

«Pasažieru pārvadājumi atšķirībā no kravu pārvadājumiem ir pilnīgi cita specifika. Jāveic pietiekami lielas investīcijas, lai piesaistītu pasažierus un nodrošinātu attiecīgu servisu. Ja arī RAF-Avia varētu pārvadāt pasažierus, tad tā būtu ļoti specifiska niša. Kopumā tirgus šobrīd ir ļoti šaurs neliela apjoma pārvadājumiem. Igaunijā, piemēram, bija problemātiski nodrošināt klientu bāzi lidojumiem uz salām. Kopumā šāds bizness nav uzskatāms par pārāk rentablu.

Kravu pārvadājumos ļoti liela nozīme ir pieredzei un sakariem, kā arī spējai pārdot savus pakalpojumus. Sekojot līdzi RAF-Avia, jāsaka, ka viņiem veiksmīgi tas ir izdevies. Uzņēmums ir atradis savu nišu, klienti uzticas un tas rezultātā arī nodrošina uzņēmumam labus finanšu rādītājus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ar mikroautobusiem RAF Latvija atkārtos ekspedīciju līdz Vladivostokai

Lelde Petrāne, 25.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspedīcijas Rīga-Vladivostoka mērķis ir atkārtot 1977.gada ekspedīciju No okeāna līdz okeānam, kad ar Latvijā ražotajiem mikroautobusiem RAF 2203 notika auto izmēģinājuma brauciens no Liepājas līdz Vladivostokai.

Toreiz, 1977.gada maija beigās, no Liepājas uz Vladivostoku devās trīs mikroautobusi RAF 2203 autovadītāja izmēģinātāja Valda Branta vadībā. Braucienā piedalījās arī Rīgas kinostudijas dokumentālo filmu radošā komanda, divi žurnālisti un ārsts.

Par godu šīs ekspedīcijas 40 gadu jubilejai un Latvijas Antīko automobiļu kluba 45 gadu jubilejai, šogad leģendārā ekspedīcija līdz Vladivostokai tiks atkārtota, ar trim restaurētiem RAF 2203 mikroautobusiem veicot šo pašu maršrutu.

Ceļš līdz Vladivostokai ir aptuveni 11 000 kilometru pa maršrutu: Sanktpēterburga – Maskava – Ņižņijnovgoroda – Kazaņa – Naberežnije Čelni – Ufa – Čeļabinska – Petropavlovska – Omska – Novosibirska – Irkutska – Baikaļska – Ulan Ude – Čita, Habarovska – Vladivostoka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta galerija - Gada būve Zemgalē: Sakārto ielas un pilis

Ingrīda Drazdovska, 09.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemgalē līdztekus īstenotajiem infrastruktūras projektiem izceļas kultūrvēsturiski nozīmīgi objekti, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jelgavā būvniecības aktivitāte ir bijusi līdzīga kā pagājušajā gadā: pēc pilsētas būvvaldes sniegtās informācijas, 2013.gadā tā izsniegusi 159 būvatļaujas, šogad – 179. Būvniecības nozīmīgāko daļu, tāpat kā iepriekšējos gadus, veido valsts un pašvaldības finansētie objekti. Šobrīd ir vērojama tendence, ka privātpersonas no banku saistītajiem nekustamā īpašuma uzņēmumiem samērā daudz iegādājušās jaunbūves, taču vēl neturpina to būvniecību.

Starp privātajā sektorā veiktajām investīcijām var pieminēt jaunu tirdzniecības centru – RAF Centrs. Tā attīstītājs ir viens no investīciju fonda EfTEN Capital uzņēmumiem Eften Jelgava. Šis projekts ir vienīgais šā fonda attīstības projekts šogad Latvijā, citi tā ieguldījumi ir saistīti ar gatavu objektu iegādi. Investīcijas projektā pārsniegušas 5 milj. eiro. T/c platība ir gandrīz 5000 m2, tā enkurnomnieks ir lielveikals Rimi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis šodien oficiālā vizītē apmeklēja NP Jelgavas Biznesa parku.

Raimonds Vējonis apmeklēja NP Jelgavas Biznesa parks nesen rekonstruēto 22 tūkstošus kvadrātmetru lielo ražošanas ēku, kuras rekonstrukcijā piesaistīti Eiropas reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzekļi. Jelgavas Biznesa parks šobrīd investēti 8, 6 miljoni eiro, no kuriem, pēc ERAF programmas kritēriju izpildes, uzņēmums saņems ERAF līdzfinansējumu 45% apmērā no kopējām projekta izmaksām.

NP Properties valdes priekšsēdētāja Elita Moiseja komentē: «Mums nereti uzdod jautājumu, kāpēc nolēmām rekonstruēt vecos RAF korpusus. Protams, šis bija ļoti sarežģīts darbs, jo rekonstruēt industriālu mantojumu, to pielāgojot ražošanas vajadzībām, ir daudz sarežģītāk kā uzbūvēt jaunu ēku. Taču konkrēti šī rūpnīcas ēka bija celta 70. gados, ievērojot augstus kvalitātes standartus. Līdz ar to tādi ēkas funkcionālie elementi kā pamati un nesošās konstrukcijas bija labi saglabājušās. Tāpēc, izvērtējot ekspertu atzinumus, secinājām, ka mums ir būtiski maksimāli saglabāt vēstures stīgas šai objektā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tēmē arī uz pasažieru pārvadājumiem

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 13.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia izdevies atkopties no sāpīgā Latvijas Krājbankas kraha sitiena, un uzņēmums plāno pievērsties pasažieru aviopārvadājumiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

RAF-Avia floti pašlaik veido septiņi gaisa kuģi – divi Zviedrijas koncerna SAAB un pieci Ukrianas An-26 lidaparāti. Kompānijas specializācija – vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet pēc jaunā uzņēmuma īpašnieka uzdevuma kompānijas menedžments sāk gatavoties arī pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Tāpat tiek meklētas iespējas paplašināt darbību, piemēram, ANO humānās palīdzības kravu transportēšanai uz Āfriku, kā arī pieteikta dalība Lielbritānijas pasta pakalpojumu nodrošinātāja izsludinātajā konkursā.

Pēc vairākus gadus piedzīvotiem zaudējumiem 2015. gadā RAF-Avia beidzot izdevies sasniegt peļņu. Tiesa, pērn gūtā peļņa tiks izlietota iepriekšējo gadu zaudējumu kompensēšanai. Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis uzsver, ka aviācijas bizness kopumā ir ļoti sarežģīts, tajā nav ko cerēt uz ātru peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Properties valdes priekšsēdētāju Elitu Moiseju

Lelde Petrāne, 05.06.2015

Elita jaunu uzrāvienu spēj sevī rast, aktīvi atpūšoties pie dabas, pirtī un esot kopā ar savējiem.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild NP Properties valdes priekšsēdētāja Elita Moiseja. NP Properties ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kuram pieder industriālo parku tīkls. Industriālie parki top bijušo rūpnīcu atjaunotajās teritorijās. NP Properties galvenie un lielākie klienti ir ražošanas uzņēmumi. «Tas šajā darbā man personīgi un mūsu komandai sniedz vislielāko gandarījumu - redzēt kā mūsu parkos top un tiek radīts,» atzīst Elita Moiseja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS RAF-Avia čarterreisu nodrošināšanai pielāgojusi vienu no tās flotē esošajām SAAB lidmašīnām, bet drīzumā noslēgsies vēl viena gaisa kuģa pielāgošana aviopasažieru vajadzībām

Aviokompānijas AS RAF-Avia pamatbiznesu veido vidēja apjoma kravu – līdz piecām tonnām – pārvadājumi Eiropā, bet šobrīd ir īstenojusies kompānijas iecere pievērsties pasažieru aviopārvadājumu pakalpojuma nodrošināšanai. Kā stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Anatolijs Jerumanis, čarterreisu pakalpojums tiek nodrošināts ar vienu SAAB lidaparātu, bet uzņēmums čarterlidojumiem vēlas pārņemt vēl vienu Zviedrijā ražotu gaisa kuģi. Kompānijas floti veido septiņi gaisa kuģi – trīs Zviedrijas koncerna SAAB un četri Ukrainas An-26 lidaparāti.

Aviopasažieru pārvadāšanai pielāgotā zviedru SAAB darbību veic Vācijā, cita starpā nodrošinot futbola komandu pārvadāšanu nelielos attālumos šīs valsts robežās. Otrai lidmašīnai, ar kuru iecerēti pasažieru aviopārvadājumi, šobrīd ir saņemta attiecīgā dokumentācija, kas nepieciešama tās reģistrešanai Latvijā. A. Jerumanis prognozē, ka lidojumus ar otru SAAB lidmašīnu varēs sākt februāra sākumā; kompānija veic sarunas ar iespējamajiem pakalpojuma pasūtītājiem. «Notiek sarunas Spānijā, Francijā un citur. Tāpat bija saruna arī ar Liepāju, bet viss būs atkarīgs no tā, kur būs labākas biznesa iespējas,» pauž RAF-Avia valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rūpniecības milzis šobrīd meklē telpas vagonu būves rūpnīcai Jelgavā; Latvijas dzelzceļš ieinteresēts piedāvājumā.

Kaimiņvalsts korporācija UralVagonZavod (UVZ) caur savām struktūrām ir gatava atvērt dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcu Jelgavā, par publiski līdz šim neafišētu projektu sarunā ar DB stāsta VAS LDz prezidents Uģis Magonis. Viņaprāt, tas varētu būt pat reālāks par vagonu būves rūpnīcas izveides ieceri Daugavpilī, kur līdzdalīgs varētu būt arī LDz.

Arī Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš apstiprina, ka pie viņa ir bijuši UVZ pārstāvji, kuri gan vairāk ir ievākuši informāciju projekta sagatavošanai, taču nav bijuši lēmuma pieņēmēji. Šobrīd ir skaidrs, ka tiek meklētas telpas, un pilsēta, protams, ir ļoti ieinteresēta šādas rūpnīcas izveidē. Latvijai ir vajadzīgas gan darba vietas, gan potenciālais gala produkts – vagoni, norāda Jelgavas mērs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samērā mazs bezdarbs, Rīgas tuvums un brīvais darba tirgus pasaulē mudina Jelgavas uzņēmējus nopietnāk domāt par sadarbību ar profesionālajām vidusskolām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

[FOTOREPORTĀŽA] Kā Jelgavā top UVZ Baltija vagonu rūpnīca, kurā ieguldīs 75 milj. eiro

Egons Mudulis, Māris Ķirsons, 26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgumam tuvojas lielākais mašīnbūves un metālapstrādes nozares projekts, kas ļaus atgūt daļu no Liepājas metalurga tautsaimniecībā radītā iztrūkuma

A/s UVZ Baltija māteskompānija UralVagonZavod (UVZ) ir pieņēmusi lēmumu, ka dzelzceļa vagonu ražošanas rūpnīcas projekts tiks paplašināts, īstenojot arī otro un trešo kārtu. Naudas izteiksmē ieguldījumi būs trīsreiz lielāki, nekā sākotnēji iecerēts, sasniedzot 75 milj. eiro. Līdz šim jau ieguldīts 17 milj. eiro. UVZ ir Krievijas metālrūpniecības un mašīnbūves nozares pētniecības, ražošanas (tostarp militārās tehnikas – tanku) un loģistikas gigants.

Otrajā kārtā paredzēts izveidot ražotni specializētajiem konteineriem sašķidrināto gāzveida vielu pārvadāšanai. Savukārt trešajā kārtā ieplānots izveidot cehu kompozītmateriāliem – vagonu jumtiem, sienām –, kas paredzēti, lai būtiski samazinātu paša vagona svaru, saglabājot tā ekspluatācijas īpašības. Ražošanas telpu ziņā tas nozīmē divkāršu pieaugumu, bet darbavietu skaita ziņā pieaugums nebūšot dubultīgs, jo tiek izmantotas augstās tehnoloģijas un ražošana tikšot robotizēta. Līdz ar to rūpnīca piedāvās plašu produkcijas spektru, darbinieku skaitam sasniedzot 350. Iekārtas rūpnīcai jau tuvākajā laikā tiks piegādātas no UVZ holdingā ietilpstošās zinātniskās ražošanas firmas Tehvagonmasch, kas atrodas Ukrainā, skaidro a/s UVZ Baltija valdes priekšsēdētājs Andrejs Sačiks. Neraugoties uz sarežģīto politisko situāciju, UVZ kompānijas darbību tā neietekmējot, jo ir ekonomisks, nevis politisks projekts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūra ITAR-TASS fotogrāfijās iemūžinājusi to, kā Krievijas Omskas Transporta mašīnbūves rūpnīcā tiek modernizēti T-72 tanki.

Rūpnīca pieder Krievijas kompānijai Uralvagonzavod (UVZ).

Rūpnīcas fotogrāfijas skatiet raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 uzņēmumi no Vācijas, Francijas, Šveices, Ungārijas, Slovākijas, Itālijas, Igaunijas, Lietuvas, Austrijas un Polijas pārdod preces Krievijas uzņēmumiem, kuri nodrošina Krievijas armiju ar mikroshēmām, munīciju un citām militāra lietojuma precēm, teikts pētnieciskās žurnālistikas izdevuma "The Insider" trešdien publicētā ziņojumā.

Starp Eiropas uzņēmumu pārdotajām precēm bija mikroshēmas raķetēm, optiskās šķiedras nakts redzamības ierīcēm, taktiskie zābaki, bruņuvestes, komponenti karakuģu dzinējiem un daudz kas cits.

Krievijas aizsardzības resora uzņēmumiem nepieciešamo aprīkojumu ieved militārie darbuzņēmēji, kas izvairās no iekļūšanas sankciju sarakstos.

"The Insider" atzīmēja, ka viens no šādiem darbuzņēmējiem ir Maskavā bāzētais "Stan", kas izstrādā mūsdienīgus darbgaldus un ir daļa no Krievijas aizsardzības konglomerāta "Rosteh". Korporācijai "Rosteh" ir noteiktas sankcijas, bet "Stan", kas izvairījies no sankcijām, pērnā gada jūlijā saņēmusi tehnisko aprīkojumu no Vācijas uzņēmuma "Vansped Logistics".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

UralVagonZavod ģenerāldirektors nebaidās no darba roku trūkuma Jelgavā

LETA, 13.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas korporācijas UralVagonZavod (UVZ) ģenerāldirektors Oļegs Sijenko nebaidās, ka tās plānotajā dzelzceļa vagonu būves un remonta rūpnīcā Jelgavā varētu pietrūkt darba roku.

Sijenko šodien pēc tikšanās Melngalvju namā ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem sacīja, ka projekta realizēšanas vietu jeb Jelgavu izvēlējušies eksperti, kā arī šādiem plāniem saņemts atbalsts no vietējās varas pārstāvjiem.

Plānotais uzņēmums, kas Krievijas mērogiem ir mazs, bet Latvijas mērogiem - gana liels, būs kompakts un automatizēts. Tam būs nepieciešami augsti kvalificēti speciālisti, taču Jelgavā tādu netrūkstot un speciālisti arī tiks apmācīti.

Uzņēmums varētu nodarbināt vairākus simtus cilvēku un saražot aptuveni 2500 dzelzceļa vagonus.

Sijenko norādīja, ka prezidents šodien paudis atbalstu uzņēmuma plāniem. Viņš neatklāja, cik lielas investīcijas plānots ieguldīt uzņēmuma izveidē.

Komentāri

Pievienot komentāru