No dzelzceļa elektrifikācijas atteikties negrasās; priekšā gaidāmi smagi lēmumi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) ziņojuma uzklausīšanas slēgtajā sēdes daļā Ministru kabinets konceptuāli atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) un LDz priekšlikumu turpmākā projekta iesnieguma sagatavošanas procesā veikt padziļinātu izpēti elektrifikācijas projekta izmaksu‒ieguvumu analīzes ietvaros. Taču vērienīgajā projektā būtisku jautājumu vēl arvien ir vairāk nekā atbilžu.

Valdības lēmums nozīmē, ka no šī projekta neatsakāmies, norādīja premjers Māris Kučinskis. Pēc viņa teiktā, nākotnē gan gaidāmas grūtas diskusijas valdībā. Taču, kamēr nav pieejama izmaksu un ieguvumu analīze, valdībai ir grūti pieņemt lēmumu par to, kuru no divām projekta pirmā posma alternatīvām atbalstīt. DB jau rakstījis, ka politiķiem nāksies izšķirties, kuru virzienu vispirms elektrificēt. Rīgas alternatīva (560 milj. eiro) paredz elektrifikāciju tikai kravu pārvadājumiem, neveicot Pierīgas posmu rekonstrukciju, bet izbūvējot 2x25 kV maiņstrāvas kontakttīklu maršrutos Šķirotava‒Krustpils‒Daugavpils‒Baltkrievijas robeža un Krustpils‒Rēzekne. Savukārt Ventspils alternatīva (660 milj. eiro) ietver 2x25 kV maiņstrāvas kontakttīkla izbūvi tikai kravu pārvadājumiem maršrutā Ventspils‒Tukums‒Jelgava‒Krustpils un tālāk gan līdz Rēzeknei, gan Baltkrievijai. Liepājas koridoru plānots elektrificēt pēdējā posmā.

Visu rakstu Valdība konceptuāli atbalsta nezināmo lasiet 24. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra