Dienas Bizness

  • 23 ceturtdiena,
    februāris

    Haralds, Almants

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8445

    USD: 1.0513

Ražošana

Ventbunkers gatavojas pārvietot mazutu uz peldošu noliktavu; Litasco sūdzoties ministriem  6

AS Ventbunkers gatavojas pārvietot naftas kompānijas Lukoil meitasuzņēmuma Litasco naftas produktus uz peldošu noliktavu, kā tas ir noteikts līgumiskajās tiesībās, savukārt Litasco izdarot spiedienu uz Latvijas valdību, lai tas tā nenotiktu, informēja AS Ventbunkers.

Ventbunkera pārstāvji uzskata, ka tikai tāpēc, ka kompānija gatavojas naftas produktus pārvietot, Litasco cenšoties izdarīt spiedienu uz Latvijas valdību, lai apturētu «šo pilnīgi tiesisko rīcību».

Litasco izpilddirektors Sergejs Čapligins, kurš Rīgā ieradās šīs nedēļas sākumā, esot ticies ar tieslietu ministru Aigaru Štokenbergu (V). Šonedēļ savukārt plānota tikšanās ar ekonomikas ministru Arti Kamparu (V).

Litasco pārstāvji neesot tikušies ar Ventbunkers vadību, jo «nolēmuši runāt ar presi un ikvienu politiķi, kurš uzklausītu viņu stāstus».

Ventbunkers padomes priekšsēdētājs Rūdolfs Meroni (attēlā, avots: LETA) uzskata, ka «Čapliginam un viņa komandai neizdevās iedzīt mūs stūrī tikšanās laikā Cīrihē».

«Viņi piekristu pieņemt pārkraušanai 120 000 metrisko tonnu mazuta tikai tad, ja Ventbunkers piekristu segt visus zaudējumus, kurus izraisīja Litasco. Tie varētu būt pieci līdz 10 miljoni eiro (līdz septiņiem miljoniem latu). Vienlaikus Litasco turpina slēpt vairāk nekā 20 miljonus eiro (14 miljonus latu), kas pienākas Ventbunkeram un kuri tika izmaksāti uz slēptu kontu,» skaidro Meroni.

Litasco joprojām atsakoties pieņemt pārkraušanai 120 000 metrisko tonnu mazuta no Ventbunkera termināļa. Ar šo rīcību Litasco esot paralizējusi dīzeļdegvielas tranzītbiznesu caur Ventspils ostu. Turklāt tiek bloķēta Latvijas dzelzceļa sistēma, jo uz dzelzceļa atrodas 1700 dzelzceļa cisternas, kas piepildītas ar papildu 100 000 metrisko tonnu mazuta.

Latvijas Dzelzceļš skaidroja, ka no šī konflikta tiešo finansiālo zaudējumu neesot, taču esot apgrūtināta un neērta LDz darbība.

Saistītie raksti

Reklāma