Dienas Bizness

  • 25 sestdiena,
    februāris

    Alma, Annemarija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8450

    USD: 1.0609

Ražošana

Ventspils tirdzniecības ostas vēlme pārkraut akmeņogles netīk pašvaldībai  2

A/s Ventspils tirdzniecības osta (VTO) vēlas turpināt pārkraut akmeņogles, taču pašvaldība iebilst, atsaucoties uz Pārventas iedzīvotāju interesēm.

A/s VTO iesniegusi pieteikumu Ventspils reģionālajā vides pārvaldē (VRVP) B kategorijas piesārņojošās darbības atļaujas saņemšanai. Savukārt Ventspils dome pauž neizpratni par uzņēmējsabiedrības vēlmi atjaunot akmeņogļu pārkraušanu 2.pārkraušanas kompleksā, kas atrodas vistuvāk Pārventas dzīvojamiem rajoniem, no kurienes saņemts lielākais sūdzību skaits.

Atbilstoši Ventspils pilsētas domes prasībai VTO piekrita, ka pirms pieciem gadiem izsniegtajā un šobrīd vēl spēkā esošajā atļaujā iekļauta prasība pakāpeniski samazināt pārkrauto akmeņogļu apjomu šajā pārkaušanas kompleksā, pilnībā pārtraucot līdz 2012.gada beigām. Šo prasību operators arī pildījis, izņēmums bija tikai šā gada sākums, kad janvāra beigās 2. pārkraušanas kompleksā vēl joprojām tika krautas akmeņogles, turklāt par to tika saņemtas sūdzības no iedzīvotājiem. Pēc tam, kad Ventspils pilsētas dome vērsa VRVP uzmanību uz šo faktu, tā veica pārbaudi un ierosināja administratīvo lietvedību par atļaujas nosacījumu neizpildi. Iesniegumā B kategorijas piesārņojošās darbības atļaujas saņemšanai iekļauta informācija par vēlmi atjaunot akmeņogļu pārkraušanu - 2.pārkraušanas kompleksā pārkraut gan akmeņogles (līdz 1, 5 milj. t/gadā) gan arī dzelzsrūdu (līdz 1,5 milj. t/gadā), kura arī ir putoša krava, norāda Ventspils pašvaldība. Savukārt 1.pārkraušanas kompleksā (iepretī Livonijas ordeņa pilij) plānots palielināt pārkrauto akmeņogļu apjomu 1,5 reizes.

«Šie plāni pilnīgi neņem vērā, ka jau šobrīd VTO ir piesārņojošās darbības operators, kura ietekme uz dzīvojamo rajonu gaisa kvalitāti ir visizteiktākā. Tāpat iesniegumā nav iekļauta informācija ne par kādiem jauniem tehniskiem risinājumiem, kas samazinātu putēšanu. Ventspils brīvostā uzkrātā pieredze rāda, ka akmeņogles var pārkraut arī slēgtā veidā, kā to jau piecus gadus dara a/s Baltic Coal Terminal. Nav skaidrs, kāpēc to nevar darīt arī VTO. Plānojot palielināt pārkraujamo akmeņogļu daudzumu, VTO pilnīgi aizmirsusi ventspilniekiem doto solījumu atklātā veidā pārkrauto akmeņogļu apjomu pārvietot uz slēgto termināli,» teikts pašvaldības izplatītajā paziņojumā.

Saistītie raksti

Reklāma