Konkurences padome (KP) ierosinājusi lietu par iespējamu negodīgu konkurenci laikraksta Bizness un Baltija (B&B) rīcībā.
Lieta par B&B izdoto un izplatīto pielikumu Pulss ierosināta pēc izdevniecības Db lūguma, jo izdevniecība uzskatīja, ka B&B pielikums krievu valodā ar nosaukumu Pulss bija sajaucami līdzīgs ar Db pielikumu Impulss.
Piemāna patērētāju
Impulss tiek izdots jau ceturto gadu katra mēneša pirmajā piektdienā, izņemot jūlijā. Pulss iznāca tieši šā gada jūlija pirmajā piektdienā, turklāt bez jebkādas norādes, ka tas būtu jauns izdevums. Žurnālistikas praksē parasts, ka jauno izdevumu piesaka tā pirmajā numurā. B&B savu žurnālu bez maksas izplatīja arī Db klientiem. Kāds no tiem vērsās Db redakcijā, norādot, ka vēlas samainīt saņemto Pulsu uz latviešu versiju, uzskatot, ka Pulss ir Impulsa versija krieviski lasošajai auditorijai. db.lv jau vēstīja, ka Pulsa redaktore Olga Lobko līdzību starp izdevumiem neatzina. Arī Pulsa projekta vadītājs Aleksejs Ščerbakovs norādīja, ka tā ir sakritība.
Klajš atdarinājums
Salīdzinot kopiespaidu, nepārprotami redzams, ka Pulss ir klajš Impulsa atdarinājums, teikts Db iesniegumā KP. Špikots ir žurnāla nosaukums un tā ārējais izskats, arī vāka noformējums un pat izdevuma formāts. Atdarināta Impulsa pirmā lapa ar redaktores sleju un tās netradicionālo fotosižetu. Impulsa jūnija numurā redaktore fotografēta no mugurpuses. Citur Latvijas presē šāda veida fotosižets izmantots netiek, pareizāk sakot, netika līdz Pulsa jūlija numuram. Abi žurnāli uzrunā vienu mērķauditoriju un tajos aplūkotās tēmas ir līdzīgas. Uzkrītoši, ka Pulsā publicēti raksti, kas vedināja domāt par iespējamu pasūtījumu, teikts Db iesniegumā KP. Db uzskata, ka B&B, izdodot Pulsu, atdarināja Db preču zīmi Impulss. B&B rīcību nosodīja arī preses izdevēju asociācija.
Svarīgs princips
«Nav būtiski, kas ir strīdus puses. Runa nav arī par materiāliem zaudējumiem, bet par principu,» uzsver izdevniecības Dienas Bizness SIA direktors Gastons Neimanis. «Šādi starpgadījumi var radīt sliktu iespaidu par uzņēmējdarbības vidi Latvijā, jo gan B&B, gan Db ir starptautiski produkti,» piezīmēja G. Neimanis. Db iestājas par godīgu konkurenci preses izdevumu tirgū un aicina arī citus paust viedokli par B&B rīcības atbilstību vai neatbilstību godīgas konkurences un ētikas principiem. KP jau uzklausījusi Db viedokli un prasīs paskaidrojumus no B&B. Pēc informācijas apkopošanas padome lems, vai ir pamats B&B sodīšanai. Mazākais iespējamais sods par negodīgu konkurenci ir 250 Ls, lielākais - 5% no uzņēmuma pēdējā finanšu gada neto apgrozījuma. B&B izdod SIA B&B Redakcija. Tās apgrozījums 2006. gadā bija 794 tūkst. Ls, liecina Lursoft dati. Tas nozīmē, ka maksimālais sods varētu sasniegt ap 40 tūkst. Ls.