Neskatoties uz Zemkopības ministrijas (ZM) ierēdņu vairākkārtējiem solījumiem atvieglot veterināro kravu tranzīta kontroles procedūras, solījumi palikuši neizpildīti un kravas turpina apiet Rīgas ostu. Db aptaujātie tranzīta nozares uzņēmēji un asociāciju pārstāvji norāda, ka ZM pārstāvji solījuši izmaiņas normatīvajos aktos, kas atvieglotu veterināro kravu tranzītu caur Latvijas ostām, kā arī bijuši ar mieru mainīt cenrādi, kura dēļ kravu tranzīts caur Rīgas ostu ir par dubultu samaksu un dārgāks nekā caur Klaipēdas ostu. Taču kopš jūnija, kad notika ZM un tranzīta asociāciju pārstāvju tikšanās, «absolūti nekas nav mainījies,» stāsta ekspedīcijas kompānijas Kompass tranzīts valdes loceklis Henriks Rancāns. Bet kompānijas Lat Finn Agency direktors Vladimirs Stepanovs informēja, ka vienas veterinārās kravas tonnas pārkraušana Klaipēdas ostā ir aptuveni par 7 — 8 eiro lētāka nekā Rīgā un veterināro kravu tranzītam Krievijas un NVS valstu virzienā tiek izmantota tikai Klaipēdas osta. Toties ZM ierēdņi sagatavojuši grozījumus veterināro kravu pārkraušanu reglamentējošajos Ministru kabineta noteikumos, kur likumīgi apstiprinājuši nepamatotās prasības, norāda H. Rancāns. Arī četru tranzīta asociāciju vēstulē ZM norādīts, ka uzņēmēji kategoriski iebilst pret ZM izstrādātajiem grozījumiem, kuri «nepamatoti paplašina Padomes Direktīvā [..] noteikto regulāciju un dod iespēju kontrolējošai veterinārajai valsts iestādei importa prasības attiecināt uz veterinārās izcelsmes tranzīta kravām, kas no trešās valsts cauri Latvijas ostām tiek vestas tranzītā uz kādu citu trešo valsti». Importa prasību attiecināšana uz tranzīta kravām ir galvenais uzņēmēju pretenziju iemesls, jo tādējādi veterināro tranzītkravu pārkraušanai nepieciešama daudz dārgāku un sarežģītāku pārkraušanas vietu izveidošana ostās.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra