«Mēs varētu saņemt ļoti nopietnas finanšu korekcijas brīdī, kad pārbaudi veiks auditori. Un tās var draudēt ļoti reāli, un tās būs jāatmaksā valstij. Šo korekciju var noteikt 25% līdz pat 100% apmērā,» tā, komentējot vilcienu iepirkuma konkursu, intervijā Dienas Bizness norāda jaunieceltā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) vadītāja Dace Gaile.
Viņa norāda, ka Latvijai trūkst pieredzes lielajos, starptautiskajos konkursos. « Šī epopeja parādīja mūsu pieredzes trūkumu tik liela mēroga starptautiskiem konkursiem. Bija skaidrs, ka galvenie spēlētāji šeit būs starptautiskie uzņēmumi, un mums šeit pietrūka pieredzes. Šobrīd laimīgi ir tikts līdz tam, ka vilcienu iegādes līgumu it kā varētu slēgt. Bet šeit atkal runa ir par līguma grozījumiem... Ir līguma projekts, ko zināja visi iespējamie dalībnieki šajā iepirkumā. Tajā bija visai skaudri nosacījumi, bet tāda nu bija pasūtītāja izvēle. Šie līguma nosacījumi tagad ir grozīti, un šajā brīdī jau ir jābūt ļoti uzmanīgiem - tā ir ES Kohēzijas fonda nauda, un gadījumā, ja Eiropas auditori uzskatīs, ka izdarītie grozījumi ir būtiski, pastāv risks, ka varētu tik veiktas finanšu korekcijas valstij. Un šajā gadījumā skaitļi ir ļoti lieli. Tāpēc arī ir bažas par to, kas notiek ar šā līguma pārskatīšanu.»
Jau ziņots, ka Administratīvā apgabaltiesa noraidījusi kompānijas Stadler iesniegto blakussūdzību par zemākas instances tiesas atļauju turpināt par vērienīgu uzskatīto jauno vilcienu iepirkumu.
Apgabaltiesas priekšsēdētājas palīdze Līga Trubiņa informē, ka Stadler sūdzības lietu sākotnēji bijis paredzēts skatīt rakstveida procesā šodien, taču viens no lietas dalībniekiem lūdzis tiesu rast iespēju sūdzību izskatīt ātrāk - līdz februāra beigām.
Tiesas pārstāve nekonkretizēja, kurš no dalībniekiem šādu lūgumu tiesai izteicis, taču informēja, ka lūgums apmierināts un tiesa 29.februārī atstājusi spēkā Administratīvās rajona tiesas 25.janvāra lēmumu.
Rajona tiesa janvāra beigās neapturēja Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmuma darbību un atļāva AS Pasažieru vilciens turpināt Latvijas vēsturē par vērienīgu uzskatīto 429,24 miljonus latu vērto iepirkumu un slēgt līgumu ar Spānijas kompāniju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF).
Apgabaltiesas lēmums nebija pārsūdzams.
Kā ziņots, CAF iepriekš pagarināja piedāvājumu vērienīgajā vilcienu iepirkuma konkursā.
Arī valdība iepriekš deva atļauju turpināt jauno vilcienu iepirkumu.
PV iepirkums paredz līdz 2015.gadam iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus.
Spānijas kompānija konkursā ieguvusi tiesības uz 610,76 miljonus eiro (429,24 miljonus latu) vērto līgumu.