Vērienīgais jaunu vilcienu iepirkums draud nonākt uz tiesas galda, ja vien Latvijas valstij piederošais Pasažieru vilciens(PV) un Spānijas mašīnbūves uzņēmums Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles (CAF) tuvākajās sešās nedēļās nevienosies par abām pusēm pieņemamu sadarbības formu.

Parakstot aptuveni 600 miljonus eiro vērto līgumu par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu būvi un jauno vilcienu apkalpošanu ar konkursā uzvarējušo CAF, bijušais PV vadītājs Nils Freivalds, visticamāk, apzinājās, ka ar līgumu viss nav īsti lāgā, raksta laikraksts Diena.

To, ka Latvija līgumā iekļauto grozījumu dēļ varētu zaudēt 100 miljonus latu lielu ES līdzfinansējumu, vairākkārt bija norādījusi Finanšu ministrija. Īsi pēc līguma parakstīšanas N. Freivalds amatu atstāja, tagad PV saimnieko jauna valde, kurai vienlaikus jāvienojas ar CAF par pusēm pieņemamu līguma redakciju un jāsaglabā ES līdzfinansējums, kam nepieciešams grozīt 2. aprīļa līgumu.

PV apgalvo, ka līguma grozījumi ir nosūtīti saskaņošanai uz CAF, ko spāņu uzņēmums noliedz, sakot, ka ir saņemts faktiski jauns līgums. «Nē. PV ir nosūtījis CAF pilnīgi jaunu līgumu, kurš neatspuguļo nedz šābrīža realitāti, nedz sarunas starp pusēm, nedz CAF piedāvājumu. Šis līgums satur neatbilstošus nosacījums,»  Dienai norādīja CAF. Vienlaikus CAF uzsver, ka būtu gatavs izskatīt 2. aprīlī parakstītā līguma grozījumus. 

Iepriekš DB rīkotā diskusijā A. Brikmanis norādīja, ja ar CAF līdz 2. oktobrim, kad noslēdzas parakstītā līguma termiņš, netiks panākta vienošanās, lai novērstu risku nesaņemt ES naudu 100 miljonus latu apmērā PV rīkos jaunu konkursu.

Neoficiāli zināms, ka tikai neliela formalitāte, ko atturas veikt SM, neļauj uzskatīt 2. aprīlī parakstīto līgumu par pilnvērtīgi stājušos spēkā, raksta Diena. CAF gan norāda, ka līgums ir parakstīts un stājies spēkā, un, ja negatīvi tiks aizskartas CAF intereses, uzņēmums tās aizstāvēšot, izmantojot esošajā līgumā iekļautos nosacījumus. Visticamāk, CAF būtu gatavs runāt par izmaiņām 2. aprīlī parakstītajā līgumā, taču PV vēlas atgriezties pie līguma sākotnējās redakcijas, kur veikti tikai nelieli grozījumi.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra