Transports un loģistika

Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācijai piešķirs 7,66 miljonus latu

Žanete Hāka, 07.12.2010

Jaunākais izdevums

No valsts budžeta rezerves fonda tiks piešķirts 7,66 miljonus latu liels līdzfinansējums vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācijas projektam, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

To paredz otrdien valdībā apstiprinātais rīkojuma projekts.

Projekta kopējās izmaksas ir 92,98 miljoni eiro, no tiem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 67,46 miljoni eiro, bet 22,49 miljoni eiro – valsts budžeta dotācija.

Pērn ekonomiskās krīzes iespaidā valsts samazināja savu līdzdalību projekta realizācijā par 7,66 milj. latu. Taču, lai nodrošinātu projekta pabeigšanu un iepriekš plānoto saistību izpildi, valdība atbalstījusi dotāciju piešķiršanu samazinātās daļas – 7,66 miljonu latu apmērā.

Projekts tika atbalstīts 2001. gadā, taču to pilnībā pabeigt plānots 2011. gadā. Tā laikā paredzēta esošo signālu un pārmiju centralizācijas sistēmu nomaiņa ar mikroprocesoru sistēmu, jaunu signālu ierīkošana stacijās un uz galvenajām līnijām, jaunu sliežu ķēžu ierīkošana, augstsprieguma elektroapgādes līniju atjaunošana, kā arī daudzi citi darbi, kas uzlabos vilcienu kustības drošību un paaugstinās Latvijas Austrumu – Rietumu dzelzceļa koridora kapacitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pastāv ļoti liela iespējamība, ka Ministru kabinetam būs jālemj par vilcienu iepirkumā neizlietoto līdzekļu pārdali citiem mērķiem, pirmdien pēc tikšanās ar Valsts prezidentu Andri Bērziņu žurnālistiem atzina satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Taujāts par mediācijas sarunām Stokholmā, ministrs atzina, ka parakstu uz līgumiem patlaban neesot. Otrdien, 12.martā, Ministru kabinets uzklausīs a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētāja ziņojumu par pašreizējo situāciju.

«Šobrīd grūti spriest, kāds būs lēmums. Bet izskatās, ka ir ļoti liela iespējamība, ka tomēr pārdales lēmumi būs jāpieņem,» sacīja A. Matīss.

PV, kuram 8. martā bija jābeidz mediācijas sarunas Stokholmā par jauno vilcienu iepirkumu, vien apliecina, ka «mediācijas procesā ir izdarīts viss, lai panāktu Latvijas interesēm maksimāli labāko un izdevīgāko rezultātu», taču konkrētāka informācija netiek sniegta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasažieru pārvadājumiem paredzēto jauno elektrovilcienu būvniecība Čehijas transportbūves uzņēmumā “Škoda Vagonka” norisinās atbilstoši tādam grafikam, kas ļaus pirmo jauno vilcienu testēšanai Latvijā saņemt jau šopavasar, bet satiksmē sākt izmantot rudenī.

“Jaunie vilcieni ir ļoti gaidīts notikums Latvijā, tāpēc esmu gandarīts, ka vilcienu ražošana ir noslēguma fāzē un jau pavisam drīz uzsāksies to testēšana – vispirms Čehijā un Slovākijā un pēc tam arī Latvijā. Un visbeidzot rudenī tos varēs sākt izmantot pasažieru satiksmē,” pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits, kurš trešdien, 23. februārī, Čehijā apmeklēja “Škoda Vagonka” rūpnīcu Ostravā un iepazinās ar progresu vilcienu ražošanā.

“Ritošā sastāva modernizācija ir viens no galvenajiem priekšnoteikumiem sabiedriskā transporta popularizēšanā. Mēs kā ražotājs esam gandarīti, ka varēsim Latvijai piegādāt pilnīgi jaunus elektrovilcienus pirmo reizi vairāku desmitu gadu laikā. Esmu pārliecināts, ka klienti būs apmierināti ar modernu, ērtu, videi draudzīgu transportu,” saka “Škoda Transportation Group” prezidents Didjē Flegers (Didier Pfleger).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Papildināta ar 1. 2. un 3. rindkopu)

Pasažieru vilciena vadībai ziņojums par sarunu iznākumu jāprezentē 12. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Senāts vēl neskata Stadler sūdzību saistībā ar noslēgto līgumu par jauno vilcienu piegādi

Elīna Pankovska, 20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Senāts atlicis Stadler Bussnang AG blakus sūdzības izskatīšanu par Administratīvās rajona tiesas lēmumu, ar kuru atteikts pieņemt tā pieteikumu, informē tiesas pārstāve Baiba Kataja.

Stadler Bussnang AG savā pieteikumā lūdz atzīt par spēkā neesošu līgumu starp a/s Pasažieru vilciens un Construcciones Y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. par par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi, kas tika noslēgts pagājušā gada aprīlī.

Administratīvās rajona tiesa pērn 29.oktobī nolēma atteikties pieņemt šo pieteikumu un ierosināt administratīvo lietu, jo atzinas, ka pieteicējai nav publisko subjektīvo tiesību iesniegt šādu pieteikumu. Savukārt Stadler Bussnang AG iesnieda blakus sūdzību, lūdzot atcelt minēto tiesas lēmumu.

Savukārt notikušajā Senāta sēdē noskaidrots, ka trešā persona lietā - Construcciones Y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. nav saņēmusi informāciju par pieteikumu uz tiesas sēdi un tāpēc nav noteikusi pārstāvi dalībai tiesas sēdē. Ņemot vērā, ka informācija par pieteikumu trešajai personai jāsūta uz tās juridisko adresi un nav iespējams pateikt, cik laika tam būs nepieciešams. Šī iemesla dēļ Senāts nenoteica nākamo tiesas sēdes datumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas dzelzceļš uzsāk būvdarbus Babītes un Dzintaru stacijās

Dienas Bizness, 05.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) 5.jūnijā sācis būvdarbus Dzintaru un Babītes stacijās, tādējādi uzsākot vērienīgu Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, informē uzņēmumā.

Darbi sāksies ar celtniecības tehnikas novietošanu būvlaukumā, demontāžas un zemes darbiem, kam sekos jaunu būvkonstrukciju un komunikāciju būvniecība. Lai paspētu pabeigt projektus laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās. Tāpēc LDz aicina iedzīvotājus un pasažierus būt saprotošiem un izturēties ar izpratni pret iespējamām ar būvniecības darbiem saistītām neērtībām.

Būvlaukums tiks norobežots ar žogu, lai neradītu nesankcionētu pasažieru iemaldīšanos būvlaukumā un nodrošinātu pasažieru un vilcienu kustības drošību. LDz aicina uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts. Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena, Dzintaru un Babītes stacijās ir izbūvētas pagaidu platformas. Tās atrodas stacijas teritorijā, nedaudz atstatus no līdzšinējām iekāpšanas vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sāk platformu modernizāciju Asaros

Dienas Bizness, 14.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) 17.augustā sāks būvdarbus Asaru stacijā, turpinot vērienīgo Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, informē LDz pārstāvis Edgars Vilcāns.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, Asaru stacijā no 11.augusta ir mainīta vilciena apstāšanās vieta un pasažieru iekāpšana-izkāpšana. LDz aicina uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts un sekot norādēm.

Lai paspētu pabeigt projektus laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks sešas dienas nedēļā no plkst. 8 līdz 20. LDz aicina iedzīvotājus un pasažierus izturēties ar izpratni pret iespējamām ar būvniecības darbiem saistītām neērtībām.

Tuvākajā laikā darbi tiks uzsākti arī pārējās Jūrmalas stacijās - Majoros, Slokā, Dubultos, Lielupē, Pumpuros, Vaivaros, kā arī Zolitūdē, Imantā, Jelgavā un Cukurfabrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Majoru stacijā modernizēs dzelzceļa platformas

Žanete Hāka, 31.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) septembrī uzsāks būvdarbus Majoru stacijā, turpinot dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu Jūrmalas līnijā, informē LDz.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, Majoru stacijā pasažieru iekāpšana-izkāpšana abos virzienos notiks no salu platformas.

Virzienā uz Rīgu tiks izbūvēta stiklašķiedras kompozītmateriāla platforma, kas ir vieglāka nekā dzelzsbetona konstrukcijas un piemērotāka krastmalas gruntij. Vienlaicīgi būvdarbi notiks arī Majoru stacijas ēkā. Stacijas ēku pārbūves darbus uzsāks arī Asaros, Lielupē un Babītē. Ēkām, kurām ir kultūrvēsturiskā pieminekļa statuss, darbi ir saskaņoti ar Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekciju un Jūrmalas būvvaldē.

LDz aicina iedzīvotājus un pasažierus izturēties ar izpratni pret iespējamām ar būvniecības darbiem saistītām neērtībām un uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bulduru dzelzceļa stacijā nākamnedēļ sāks būvdarbus

Žanete Hāka, 09.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) 13.jūlijā sāks būvdarbus Bulduru pieturas punktā, turpinot vērienīgo Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, informē LDz.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, piektdien, 10.jūlijā Bulduru pieturā tiks mainīta vilciena apstāšanās vieta un pasažieru iekāpšana-izkāpšana. LDz aicina uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts un sekot norādēm.

Lai paspētu pabeigt projektus laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās.

Tuvākajā laikā darbi tiks uzsākti arī pārējās Jūrmalas stacijās – Asaros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Mellužos, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, kā arī Zolitūdē un Imantā.

Modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti - informācija par izmaiņām būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan ASPasažieru vilciens mājas lapā, kā arī pa dzelzceļa uzziņu tālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mellužu stacijā modernizēs platformas

Žanete Hāka, 31.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) uzsācis būvdarbus Mellužu pieturas punktā, turpinot vērienīgo Jūrmalas līnijas dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, informē LDz.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, Mellužu pieturā mainīta vilciena apstāšanās vieta un pasažieru iekāpšana-izkāpšana. LDz aicina uzturēties tikai vietās, kur tas ir atļauts un sekot norādēm.

Lai paspētu pabeigt projektus laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās.

Tuvākajā laikā darbi tiks uzsākti arī pārējās Jūrmalas stacijās – Asaros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, kā arī Zolitūdē un Imantā, Jelgavā un Cukurfabrikā

Modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nodos kapitālajam remontam un modernizācijai pirmos dīzeļvilcienus

NOZARE.LV, 06.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maijā tiks sākta pirmā modernizācijai nodotā dīzeļvilcienu sastāva izjaukšana un apsekošana, kam sekos tā kapitālais remonts un atjaunināšanas darbi, informēja AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Viņš skaidro, ka pie visiem vilcienu sastāviem strādās visi trīs pilnsabiedrības uzņēmumi - AS VRC Zasulauks, AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca un AS Rīgas Vagonbūves rūpnīca, kuri vienotā piedāvājumā uzvarēja dīzeļvilcienu modernizācijas iepirkumā. Pa kārtai vagoni būšot visu trīs pārstāvju pārziņā. Sāksies darbi Zasulaukā un arī tiks pabeigti Zasulauka depo. Pa vidu tie būs gan Rīgas Vagonbūves rūpnīcā, gan Daugavpilī.

Vispirms esot noritējuši projektēšanas darbi, tad tikšot veikts vagonu un sastāvu kapitālais remonts ar kalpošanas termiņa pagarināšanu, un tai seko modernizācija. Kalpošanas termiņš tiks pagarināts par 20 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumiem būs pieejami 107,3 miljoni eiro ES līdzfinansējuma

Žanete Hāka, 25.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu TEN-T dzelzceļa tīkla infrastruktūru un uzlabotu vilcienu satiksmes vadību, 2014.-2020.gada plānošanas periodā dzelzceļa tīkla infrastruktūras modernizēšanai no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda (KF) būs pieejami 107.3 miljoni eiro, informē Satiksmes ministrija.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts Darbības programmas Izaugsme un nodarbinātība prioritārā virziena Ilgtspējīga transporta sistēma 6.2.1.specifiskā atbalsta mērķa Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti 6.2.1.2.pasākuma Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un izbūve īstenošanas noteikumi, ko ceturtdien, 25.februārī, izsludināja Valsts sekretāru sanāksmē. Par tiem vēl lems valdība.

Pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ir Eiropas transporta tīklā esošas dzelzceļa infrastruktūras modernizācija un jaunas izveide, tai skaitā nozīmīgāko dzelzceļa mezglu pārbūve un atjaunošana, satiksmes pārvaldības sistēmu ieviešana, dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija, signalizācijas sistēmas modernizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas dzelzceļš nodod pagaidu ekspluatācijā paaugstinātās platformas Jelgavā un Olainē

Žanete Hāka, 30.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš speciālisti kopā ar Inženiera un uzņēmēja pārstāvjiem izveidotās komisijas sastāvā ir pieņēmuši pagaidu ekspluatācijā jaunās paaugstinātās dzelzceļa pasažieru platformas arī Jelgavā un Olainē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līdz ar to pašlaik pasažieriem izmantošanai pieejamas pasažieru platformas Slokā, Asaros, Mellužos, Pumpuros, Dzintaros, Lielupē, Bulduros, Babītē un Majoros (Tukuma virzienā). Pārējās stacijās (Vaivaros, Dubultos, Zolitūdē, Imantā, Cukurfabrikā, kā arī Majoros (Rīgas virzienā) notiek speciālistu norādīto trūkumu novēršana, lai jau janvārī tās būtu pieejamas pasažieriem.

Pagaidu ekspluatācija nozīmē, ka platformas ir izmantojamas to pamata funkcijai un komisija tās atzinusi par cilvēkiem drošām un prasībām atbilstošām, taču līdz pilnīgai nodošanai ekspluatācijā uzņēmējam pēc komisijas norādījumiem ir jānovērš nebūtiski trūkumi, lai parakstītu aktu par dzelzceļa infrastruktūras daļas nodošanu ekspluatācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz pabeidzis vērienīgo vilcienu kustības vadības sistēmas modernizāciju

Gunta Kursiša, 26.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Dzelzceļš (LDz) pabeidzis vairāk nekā 92 miljonus eiro vērto vilcienu kustības vadības sistēmas modernizāciju, aizstājot pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados uzstādīto releju bloķēšanas sistēma ar mikroprocesoru sistēmu.

Sistēma, kas tika izmantota iepriekš, ļāva noteikt tikai to, kur atrodas vilciens, savukārt jaunā sistēma sniegs iespējas pārbaudīt luksoforu, skaņas signālu stāvokli, ceļa parametrus un daudz ko citu, kas ievērojami uzlabos kustības drošību, stāstīja LDz Signalizācijas un sakaru distances vadītāja vietnieks Viktors Jegorovs.

LDz Attīstības daļas vadītāja Aija Poča stāstīja, ka projekta «redzamā daļa» ir datorizētas sistēmu vadības pultis, savukārt 4,5 tūkstoši kilometru zemē ieraktu kabeļu savienos kopējā sistēmā 54 dzelzceļa stacijas Latvijā no Latvijas Austrumu robežas līdz Ventspilij un divus dispečeru vadības posteņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LDz uzsāk Jūrmalas staciju un peronu modernizāciju

Dienas Bizness, 19.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) sācis būvdarbu sagatavošanas darbus Dzintaru un Babītes stacijās, tādējādi uzsākot vērienīgu Jūrmalas staciju un pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu, informē uzņēmumā.

Šobrīd projekta ietvaros tiek uzsākti sagatavošanās darbi, lai varētu izbūvēt pagaidu platformas un pēc tam uzsāktu pastāvīgo platformu rekonstrukciju, jo būvdarbu laikā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu netiks pārtraukti.

Stacijās, kurās notiks modernizācijas darbi, iekāpšana vilcienos notiks no pagaidu platformām, kas atradīsies stacijas teritorijā, nedaudz atstatus no līdzšinējām iekāpšanas vietām (pasažieriem aicinājums sekot norādēm uz vietas stacijās). No pagaidu platformām iekāpšana tiks nodrošināta arī personām ar īpašām vajadzībām.

Tuvāko mēnešu laikā pakāpeniski darbi tiks uzsākti arī pārējās Jūrmalas stacijās - Asaros, Bulduros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Mellužos, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, kā arī Zolitūdē un Imantā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas dzelzceļš datu tīklam iegādāsies jaunākās tehnoloģijas

Egons Mudulis, 25.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) izsludinājis iepirkuma konkursu par maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācijas veikšanu, lai ievērojami uzlabotu datu pārraides tīkla drošību un palielinātu tā caurlaides spēju, kā arī ļautu nākotnē ieviest dzelzceļa mobilo sakaru sistēmu GSM-R. Paredzamā līgumcena ir trīs miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

«Šodienas augstais automatizācijas līmenis dzelzceļā, kā arī jaunāko tehnoloģiju ieviešana nākotnē iespējama tikai pie nosacījuma, ja tiek izmantotas ļoti drošas datu pārraides sistēmas. Maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācija «Austrumu–Rietumu» transporta koridorā ir ļoti svarīga, lai nodrošinātu kvalitatīvus un nepārtrauktus balss un datu pārraides sakarus, kas ir drošas vilcienu kustības pamats. Modernizējot balss un tehnoloģisko sakaru risinājumus paaugstināsies darba efektivitāte, samazināsies tīkla bojājumu skaits un dīkstāves laiks,» norāda LDz viceprezidents Edvīns Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Apstrīd Latvijas dzelzceļa 13,97 miljonu eiro vērtā maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācijas konkursa rezultātus

Žanete Hāka, 04.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) saņemta sūdzība par VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) izsludinātā iepirkuma konkursa par maģistrālā datu pārraides tīkla modernizāciju rezultātiem, liecina informācija IUB mājaslapā.

Konkursa rezultāti tika paziņoti 21. februārī un saskaņā ar tiem modernizāciju uzticēts veikt pilnsabiedrībai SMN-Belam-Fima, kopējai līgumcenai sasniedzot 13,97 miljonus eiro. Tomēr šonedēļ konkursu apstrīdējusi pilnsabiedrība Reck un KRS. Pagaidām IUB nav noteicis datumu, kad sūdzība tiks izskatīta.

Db.lv jau rakstīja, ka LDz izsludinājis iepirkuma konkursu par maģistrālā datu pārraides tīkla modernizācijas veikšanu, lai ievērojami uzlabotu datu pārraides tīkla drošību un palielinātu tā caurlaides spēju, kā arī ļautu nākotnē ieviest dzelzceļa mobilo sakaru sistēmu GSM-R. Paredzamā līgumcena ir trīs miljoni eiro, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas dzelzceļš paraksta 24,4 miljonu līgumu par Liepājas stacijas modernizāciju

Lelde Petrāne, 03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) parakstījis projektēšanas un būvniecības līgumu ar pilnsabiedrību Thales - Fima - Transceltnieks par Liepājas stacijas signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļu rekonstrukciju. Līguma kopējā summa ir 24,4 miljoni eiro, no tās Kohēzijas fonda līdzfinansējums 18,1 miljoni eiro un LDz finansējums - 6,3 miljoni eiro.

Projektu plānots īstenot līdz 2015.gadam, informēja uzņēmuma parstāvis Edgars Vilcāns.

Projekts paredz ievērojami rekonstruēt Liepājas staciju, kas galvenokārt ietver signalizācijas sistēmas modernizāciju un sliežu ceļa rekonstrukciju.

«Liepājas dzelzceļa stacija ir pats svarīgākais transporta ķēdes posms Liepājas ostas veiksmīgas darbības nodrošināšanai, un šī modernizācija mums ļaus būtiski uzlabot dzelzceļa sniegto pakalpojumu un strādāt efektīvāk,» skaidro Latvijas dzelzceļa prezidents Uģis Magonis.

Šobrīd stacijas konfigurācija, signalizācijas sistēma, elektroapgādes un telekomunikācijas sistēmas, kā arī stacijas telpas pilnībā neatbilstot mūsdienu dzelzceļa transporta prasībām. Stacijas sliežu ceļa konfigurācija ir izveidota ļoti sen un darbojas ar pārmiju pārvedu rokas vadību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas dzelzceļš parakstījis miljonu līgumus ar RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE

Lelde Petrāne, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

24.jūlijā Latvijas dzelzceļš parakstījis līgumus ar pilnsabiedrību RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE par 16 pasažieru staciju modernizāciju Jūrmalas un Jelgavas virzienos.

Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE. Abu līgumu kopējā summa ir 12,7 miljoni eiro, un projekts Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem. Darbi tiks uzsākti tūlīt pēc līguma noslēgšanas, un tos plānots pabeigt līdz 2015.gada 30.septembrim.

Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansētā projekta ietvaros LDz labiekārtos 16 stacijas un pieturas punktus Rīgas un Pierīgas stacijās Asari, Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dubulti, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Melluži, Olaine, Pumpuri, Sloka, Vaivari un Zolitūde. Pasažieru infrastruktūras modernizācijas ietvaros, izbūvējot paaugstinātās platformas, vienlaikus sakārtos komunikāciju sistēmas – ierīkos LED apgaismojumu, ūdens piegādes un novadīšanas sistēmas, platformas tiks aprīkotas ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīs informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēs drošības «labirintus», margas, izveidos uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās tiks sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas. Staciju ēkām paredzēts veikt vienkāršotu renovāciju, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot VAS Latvijas dzelzceļš tehnoloģisko procesu attīstību, darbu uzsācis dzelzceļa pārbrauktuvju centrs, no kura attālināti tiks uzraudzītas apsargājamās dzelzceļa pārbrauktuves ar intensīvu satiksmi visā Latvijas teritorijā.

Šis ir pirmais šāda veida pārbrauktuvju centrs Baltijā un tajā būs iespējams vienlaikus apkalpot līdz 24 pārbrauktuvēm.

Līdz ar šī centra darbības uzsākšanu, VAS Latvijas dzelzceļš pakāpeniski atteiksies no pārbrauktuvju fiziskās kontroles, kad pie pārbrauktuvēm pastāvīgi uzturas dežurējošais personāls. Pārbrauktuvju centrā viens dežurants varēs apkalpot līdz sešām pārbrauktuvēm vienlaikus, tādējādi ar tehnoloģiju palīdzību tiks optimizēti resursi un uzlabosies darba apstākļi.

“Līdz ar pastāvīgu dzelzceļa infrastruktūras modernizāciju un tās drošības veicināšanu, VAS “Latvijas dzelzceļš” uzmanības centrā jau divus gadus ir arī visu tehnoloģisko procesu pārskatīšana un pakāpeniska modernizācija. Vienotā dzelzceļa pārbrauktuvju centra izveide ir būtisks solis LDz transformācijā no uzņēmuma, kurā daudz darba tika veikts manuāli, uz mūsdienīgu, Eiropas līmeņa dzelzceļa infrastruktūras uzņēmumu,” saka VAS “Latvijas dzelzceļš” valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas dzelzceļš sāk platformu modernizāciju Zolitūdes stacijā

Dienas Bizness, 06.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot vērienīgo dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu Jūrmalas un Jelgavas līnijās, Latvijas dzelzceļš (LDz) 6.novembrī uzsāk būvdarbus Zolitūdes pieturas punktā Rīgā.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, pasažieriem tiks uzbūvētas koka pagaidu platformas – līdz ar to būs mainītas vilciena apstāšanās vietas.

Lai objektu pabeigtu līdz gada beigām un mazāk traucētu vilcienu kustībai, arī šeit darbi notiks sešas dienas nedēļā no plkst. 8 līdz 20.

Šobrīd būvdarbi notiek 11 stacijās un pieturas punktos Jūrmalas līnijā, no kuriem vairākās stacijās jaunās platformas tiek gatavotas nodošanai pagaidu ekspluatācijā. Līdz gada beigām tiks pabeigtas arī stacijas ēkas un uzstādītas pasažieru apziņošanas un videonovērošanas sistēmas. Būvdarbi tuvojas noslēgumam arī Jelgavas un Olaines stacijās, kā arī Cukurfabrikas pieturas punktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Sāk platformu modernizāciju Jelgavas stacijā

Lelde Petrāne, 04.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļš (LDz) uzsācis būvdarbus Jelgavas stacijā, turpinot dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas projektu arī Jelgavas līnijā, informēja uzņēmumā.

Lai nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena būvdarbu laikā, Jelgavas stacijā mainīta vilciena apstāšanās vieta un pasažieru iekāpšana-izkāpšana.

Lai paspētu pabeigt projektu laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, darbi notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās.

Vērienīgā pasažieru infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros būvdarbi jau ir uzsākti piecos pieturas punktos Jūrmalas līnijā un Olaines stacijā. Tuvākajā laikā darbi tiks uzsākti arī pārējās stacijās un pieturas punktos - Asaros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, kā arī Zolitūdē un Imantā un Cukurfabrikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Satiksmes ministrijai tiek 7,66 miljoni latu

Madara Fridrihsone, 23.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl šogad Satiksmes ministrija saņems 7, 661 milj. Ls ES Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta «Vilcienu kustības vadības sistēmas modernizācija (Latvijas Austrumu –Rietumu dzelzceļa koridors)» pabeigšanai.

Lēmuma projektu, kas paredz līdzekļu pārdalīšanu par labu Satiksmes ministrijai no Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammām «Valsts parāda vadība» un «Iemaksas Eiropas Kopienas budžetā» ceturtdien atbalstīja Saeima.

Kohēzijas fonda līdzfinansētā projekta kopējās izmaksas ir 65 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valdība lemj par LDz peļņas novirzīšanu konkurētspējas nodrošināšanai

Monta Glumane, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība konceptuāli atbalstījusi atļaut noteikt VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) dividendēs izmaksājamo peļņas daļu 2018.-2020.gadam 0% apmērā, atstājot peļņu kapitālsabiedrības rīcībā un novirzot to publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras attīstībai un atjaunošanai, tajā skaitā, rezerves veidošanai, kas var tikt izmantota valsts akciju sabiedrības «Latvijas dzelzceļš» darbības ilgtspējas saglabāšanai un plānoto publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras projektu īstenošanai, informē Satiksmes ministrija.

Minētais nosacījums jāņem vērā, izstrādājot likumprojektu «Par valsts budžetu 2019.gadam» un likumprojektiem turpmākajiem trim gadiem.

«LDZ pēdējos gados ir paaugstinājis darbības efektivitāti, kā arī izstrādājis jaunus pakalpojumus un paplašinājis pārvadājumu teritoriju, apguvis jaunus tirgus, veidojot gan jaunas partnerības, gan attīstot esošās. Līdz šim paveiktais atspoguļojas uzņēmuma gada finanšu rezultātos, kas esošajā tirgus situācijā ir vērtējami kā stabili,» valdības sēdē uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Nepieciešamība nodrošināt infrastruktūras pārvaldītāja finanšu līdzsvaru ir noteikta Eiropas Savienības direktīvā par vienotas dzelzceļa telpas izveidi. Lai nodrošinātu infrastruktūras uzturēšanu nemainīgi augstā līmenī un izmaksu stabilitāti pārvadātājiem, būtisks faktors ir uzņēmuma finanšu stabilitātes nodrošināšana neatkarīgi no pārvadājumu apjoma izmaiņām. Līdz ar to peļņas atstāšana uzņēmuma rīcībā ļauj nodrošināt stabilu un paredzamu darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru