Sadalot jauno vilcienu iegādei neizmantotos Eiropas Savienības (ES) līdzekļus citiem projektiem, Latvijai jāņem vērā, ka projektiem ir jābūt gataviem ieviešanai un saistītiem ar dzelzceļa infrastruktūru.
Tā Saeimas deputātiem norādījuši Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji, informējot par vakar sāktajām sarunām ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem par iespējamiem risinājumiem neizmantoto līdzekļu pārdalei.
EK ir noteikusi vēlamo proporciju starp līdzfinansētajiem ceļu un dzelzceļu infrastruktūras projektiem, un EK skatījumā Latvija ceļu infrastruktūras uzlabošanai pieejamo finansējumu šajā periodā jau ir izmantojusi, vēstīja Saeimas Preses dienestā. Abas puses esot vienisprātis, ka risinājumi vilcienu iepirkumam paredzētā finansējuma pārdalei jārod jau tuvākajā laikā, īstenojot mērķi veidot videi un cilvēkiem draudzīgu sabiedriskā transporta sistēmu. Konkrētu redzējumu šajā jautājumā EK plāno paust tuvākajā laikā, pauda FM pārstāvji, kā vienu no iespējamiem risinājumiem minot dzelzceļa infrastruktūras uzlabošanu, tostarp sliežu ceļu modernizāciju.
Runājot par nākamo plānošanas periodu, Saeimas Eiropas lietu komisijas deputāti uzsver, ka pirms sarunām ar ES institūcijām valdībai jākonsultējas ar Saeimu par Latvijas prioritātēm ES kohēzijas politikas 2014. – 2020.gada plānošanas periodam. «Definējot Latvijas prioritātes, ir jāievēro mūsu valsts Nacionālais attīstības plāns un Eiropas Komisijas izvirzītie ieteikumi Latvijai,» norādīja komisijas priekšsēdētāja Zanda Kalniņa-Lukaševica.
DB jau rakstīja, ka pēc neveiksmīgā jaunu vilcienu konkursa valdība nolēmusi novirzīt projektam paredzēto ES Kohēzijas fonda finansējumu 100 miljonu latu apmērā citiem projektiem. Par to, kurām aktivitātēm līdzekļus iespējams pārdalīt, notiek sarunas ar EK.