Viļņas lidosta 2017.gada vasarā tiks slēgta uz 35 dienām, lai rekonstruētu skrejceļu, ceturtdien vēsta Verslo žinios.

Lēmums apturēt lidostas darbu pašā tūrisma sezonas karstumā jau izraisījis asas diskusijas - kā uzskata daļa uzņēmēju, būtu labāk, ja šie darbi tiktu veikti pa naktīm un vilktos ilgāk, lai tikai nenāktos pārtraukt darbu un pārcelties uz Kauņu.

Izdevums atzīmē, ka šāds risinājums Eiropas galvaspilsētas lidostām nav raksturīgs - remonta dēļ tiek slēgti tikai relatīvi nelieli reģionālie gaisa satiksmes mezgli, piemēram, Polijā atjaunošanas darbu laikā paredzēts slēgt Gdaņskas lidostu.

Kā izteicies uzņēmumu grupas Avia Solutions Group valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis, viņš neatceras gadījumu, kad kādā Eiropas valsts galvaspilsētā pārtrauktu darbu vienīgā lidosta.

«Mums tas nozīmēs ne tikai tūristu plūsmas samazināšanos, bet arī dīkstāvi lidostā strādājošajiem dienestiem, jo netiks pieņemtas lidmašīnas. Mūsu uzņēmumos vien Viļņas lidostā strādā aptuveni 1000 cilvēku, kuriem nāksies doties bezalgas atvaļinājumā,» viņš spriedis.

Lidsabiedrības Air Lituanica komercdirektors Simons Bartkus savukārt paudis bažas, ka nepieciešamība skrejceļa rekonstrukcijas laikā pārcelt darbību uz Kauņu dažiem maršrutiem var izrādīties liktenīga un ka var nākties samazināt biļešu cenas, lai saglabātu pasažieru plūsmu.

Pašreizējais Viļņas lidostas skrejceļš ierīkots 1958.gadā, tā segums pēdējo reizi labots 2003. un 2004.gadā. Kā teikts lidostas interneta vietnē, domājot par lidojumu drošību, veikta virkne pētījumu un analīžu, izvērtējot skrejceļa, tā seguma un inženiersistēmu stāvokli. Lidostas vadība norādījusi, ka rekonstrukcijas laiks izvēlēts tā, lai panāktu pēc iespējas ilglaicīgāku rezultātu un sagādātu pēc iespējas mazāk neērtību lidostā strādājošajiem uzņēmumiem un pasažieriem.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra