Viļņas mērs Artūrs Zuoks ticies ar Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic prezidentu Bertoltu Fliku un Latvijas Krājbankas īpašnieces, Lietuvas banku grupas Snoras, pārstāvjiem, lai apspriestu iespējamo atbalstu mēra iecerētajai zemo izmaksu lidsabiedrībai, vēsta Lietuvas biznesa ziņu portāls Vz.lt.

Jau ziņots, ka Zuoks iecerējis panākt, lai aviokompānija ar īslandiešu kapitālu Lithuanian Express jau nākamā gada martā sāktu lidojumus no Lietuvas galvaspilsētas.

Kā paziņojusi Viļņas pašvaldība, airBaltic tuvākajā laikā gatavojas izstrādāt ieteikumus attiecībā uz lidsabiedrības darbības iespējām, piemēram, vai pastāv nepieciešamība pēc biznesa klases lidojumiem un tūrisma ceļojumiem, kā arī attiecībā uz iespējamajiem maršrutiem.

Banka pagaidām neizpauž, vai tā šai projektā piedalītos kā investore vai kā kreditore.

«Snoras ir ieinteresējies par šo projektu un apsver iespēju tajā piedalīties. Uzskatām, ka šāda projekta īstenošana ir ļoti svarīga gan Viļņai, gan visai Lietuvai, tiecoties panākt labu gaisa satiksmi ar citām valstīm,» teikts Snoras korporatīvā biznesa dienesta direktora Modesta Keļauska paziņojumā, ko saņēmis Vz.lt.

Kā atgādina portāls, Fliks Lietuvā izveidojis kompāniju Baltijas aviācijas sistēmas (BAS), bet joprojām nav skaidrs, kad šī kompānija varētu sākt lidojumus.

Lietuvas Civilās aviācijas administrācijas direktors Ķēstutis Aurīla portālam apliecinājis, ka BAS vēl nav iesniegusi daudzus dokumentus, kas nepieciešami, lai tā varētu veikt reisus. BAS sertifikācijas dokumentus Civilās aviācijas administrācija sāka kārtot jau pagājušā gada nogalē, bet process virzās uz priekšu lēni.

Maijā laikraksts Kauno diena atgādināja, ka BAS vēlējusies jau aprīlī sākt regulārus reisus no Viļņas septiņos maršrutos ar divām lidmašīnām, bet tagad Aurīla izteicies, ka BAS noskaņota sākt lidojumus oktobra beigās - jau pēc ziemas grafika.

Pati kompānija vairs nekādus konkrētus datumus nepiemin, vien norāda, ka no saviem plāniem Lietuvā nav atteikusies.

Zuoks, kas savos priekšvēlēšanu solījumos izteica apņemšanos nodrošināt Lietuvai «bāzes aviopārvadātāju», solījis jau šonedēļ pašvaldībā izveidot darba grupu, kam būtu jāizstrādā līgums, kas paredzētu, ka aviokompānija Lithuanian Express jau nākamā gada martā sāktu regulārus lidojumus no Lietuvas galvaspilsētas.

Kā izteicies mērs, viņa iniciatīvu atbalsta Lietuvas satiksmes ministrs Eliģijs Masjulis. Savukārt pats ministrs noskaņots krietni atturīgāk, uzsverot, ka nedomā iesaistīties mēģinājumos piesaistīt šo kompāniju Viļņai. Viņš ieteicis Zuokam censties panākt tādu vienošanos, lai lidsabiedrība pati investētu savus līdzekļus un pati vai ar pašvaldības palīdzību sameklētu vēl citus investorus.

Vienlaikus ministrs piebildis, ka gadījumā, ja pilsētas varasvīriem izdotos piesaistīt Viļņas Starptautiskajai lidostai jaunu aviokompāniju, viņš šo iniciatīvu visnotaļ atbalstītu.

Pirms diviem gadiem kompānijas Lithuania Express dibinātāji apgalvoja, ka ir gatavi sākt lidojumus no Viļņas uz vismaz sešām Eiropas valstu galvaspilsētām, bet vēlāk savus plānus mainīja.

Saskaņā ar informāciju, kas savulaik sniegta par šo kompāniju, tajā investējusi triju juridisko un astoņu fizisko personu grupa, kas dibinājusi arī pazīstamo īslandiešu lidsabiedrību Iceland Express.

2003.gadā dibinātā Iceland Express, kas sevi prezentē kā zemo izmaksu lidsabiedrību, veic lidojumus no 18 lidostām Eiropā un piecām - Ziemeļamerikā. Tās galvenā mītne atrodas Reikjavīkā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra