Transports un loģistika

Viļņas mērs prezentējis jaunās aviokompānijas Air Lituanica projektu

Gunta Kursiša, 04.10.2012

Jaunākais izdevums

Viļņas pilsētas pašvaldības vadītājs Arturs Zuokas (Arturas Zuokas) Kauņā prezentējis jaunas lietuviešu aviokompānijas Air Lituanica projektu, kas varētu uzsākt lidojumu tuvākajā laikā, vēsta Baltic-Course.com.

Lai realizētu vīziju par jaunu aviokompāniju Lietuvā, ir nepieciešama Viļņas un Kauņas pilsētu sadarbība, uzsvēra A. Zuokas.

Projektam realizējoties, no Kauņas uz Viļņu un otrādi varētu nokļūt 30 minūšu laikā. Paredzēts, ka Air Lituanica varētu lidot no trim Lietuvas pilsētām – Viļņas, Kauņas un Palangas.

«Eksperti aprēķinājuši, ka, tūristi izmantojot Air Lituanica, ik gadu Viļņā un Kauņā varētu iztērēt aptuveni 36,2 milj. litu (aptuveni 10,5 milj. eiro). Paredzams, ka ik gadu aviokompānija varētu pārvadāt 125 tūkst. pasažieru,» norādīja Viļņas mērs.

Pirmā darbības gada laikā ka Air Lituanica varētu lidot uz sešām lidostām – Amsterdamu, Briseli, Kijevu, Londonu, Maskavu un Palangu. Pēc viena gada darbības Air Lituanica galamērķu sarakstam klāt varētu nākt vēl sešas pilsētas – Stokholma, Minhene, Berlīne, Pēterburga, Hamburga un Tbilisi. 2015. gadā jaunā Lietuvas lidsabiedrība varētu uzsākt lidojumus arī uz Stambulu, stāstīja A. Zuokas.

Lai Air Lituanica varētu uzsākt darbību, kopumā tajā ieguldījuši 14 lietuviešu uzņēmēji un kompānijas.

Pašlaik Air Lituanica pamatkapitāls ir 2,5 milj. eiro. 17% ieguldījuma veikušas Lietuvā bāzētas kompānijas vai privātpersonas, bet 49% kapitāldaļu pieder stratēģiskam investoram, raksta Baltic-Course.com.

Jaunā lidsabiedrība Air Lituanica tika reģistrēta šā gada martā, iepriekš ziņoja Lietuvas mediji.

Iepriekš rakstīts, ka Air Lituanica «priekštece», Lietuvas aviokompānija flyLAL-Lithuanian Airlines, pieteica bankrotu 2009. gadā, kad aviokompānijas parādi veidoja aptuveni 18 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši cer, ka Air Lituanica pacelties gaisā palīdzēs Estonian Air

Gunta Kursiša, 19.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas mēra iniciētajai lietuviešu lidsabiedrībai Air Lituanica nav izdevies atrast stratēģisko investoru, tomēr aviokompānija noslēgusi sadarbības līgumu ar Igaunijas nacionālo aviokompāniju Estonian Air, vēsta BBN.

Viļņas mēra Artura Zuokas virzītā aviokompānija savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā, savukārt lidojumi uz Amsterdamu tiks veikti jūlija sākumā. No Estonian Air lietuviešu aviokompānija līdz 2015. gada beigām īrēs lidmašīnu Embraer 175.

Biļetes uz lidojumiem jau tiek pārdotas, izmantojot Estonian Air biļešu iegādes sistēmu. Pati Estonian Air, kā jau iepriekš vēstīts, pašlaik meklē izdzīvošanas iespējas. Estonian Air šā gada pirmajos piecos mēnešos pārvadājusi 220,9 tūkstošus pasažieru, kas ir par aptuveni trešdaļu mazāk nekā pirms gada, kad Estonian Air pasažieru skaits bija 323,2 tūkstoši. Maijā Estonian Air piedāvāto sēdvietu skaits lidmašīnās ir par aptuveni 45,5% mazāks nekā 2012. gada attiecīgajā mēnesī, un par aptuveni 23% mazāks nekā 2011. gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajai lietuviešu aviokompānijai Air Lituanica pat ciešā sadarbībā ar igauņu Estonian Air finansiāla veiksme ir maz ticama. To DB norādīja vairāki aviācijas eksperti. Air Lituanica, kas ir Viļņas mēra Artura Zuokas virzīts projekts, savu pirmo lidojumu uz Briseli plāno 30. jūnijā.

Lietuvas topošā aviokompānija ir noslēgusi līgumus ar Estonian Air un ECC Leasing par lidmašīnu īri. Ar Estonian Air lietuvieši plāno ciešu komerciālu sadarbību arī citās jomās, ieskaitot lidojumu veikšanu zem Air Lituanica zīmola, taču ar Estonian Air lidojumu numuriem.

«Air Lituanica ir Viļņas mēra politisks projekts ar lielām ambīcijām, bet nepietiekamu bāzi. Viena divas lidmašīnas var būt tikai čarterkompānijām, regulārajiem reisiem vajag vismaz piecas, tādu kā Estonian Air. Turklāt lietuvieši līdz šim ir izdarījuši visu, lai savā tirgū ļautu nostiprināties zemo cenu aviokompānijām, tādām kā Ryanair un Wizzair. Atkarot šo tirgu būs ļoti ilgi un dārgi, un es neredzu, ka Lietuvas aviokompānijai šada finansiāla bāze būtu, lai izturētu vairākus zaudējumu gadus, kas vismaz sākumā ir neizbēgami,» saka aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Air Lituanica, kas pagājušajā nedēļā paziņoja par lidojumu apturēšanu, neplāno turpināt darbību, un uzņēmuma vadītājs Nerijus Jukna nolēmis valdei iesniegt priekšlikumu ierosināt bankrotu, ceturtdien vēsta Vz.lt, atsaucoties uz kompānijas paziņojumu.

«Cerams, ka lēmums par bankrota ierosināšanu tiks pieņemts pēc iespējas drīzāk,» norāda lidsabiedrība.

Pārtraucot lidojumus, daļa Air Lituanica darbinieku vairs nevar pildīt savas funkcijas, tādēļ darba attiecības ar viņiem tiek izbeigtas, bet lidsabiedrības administrācija pārorganizē savus iekšējos resursus, koncentrējot uzmanību tikai uz nepieciešamākajiem darbiem - saziņu ar pasažieriem un sūdzību analīzi, atsakoties no pārējām funkcijām.

Kā ziņots, pagājušajā piektdienā Air Lituanica pavēstīja, ka šai dienā atceļ lidojumus uz Berlīni, Prāgu, Briseli un Stokholmu, bet no sestdienas - visus paredzētos reisus. Cenšoties mazināt pasažieriem radītās neērtības un izvērtējot pieejamos finanšu resursus, Air Lituanica vienojās ar Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic, ka tā pārņem Air Lituanica atceltos lidojumus līdz 5.jūnijam. Pasažieriem, kas iegādājušies biļetes uz citiem datumiem, jāvēršas lidsabiedrībā, lai saņemtu atpakaļ savu naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuviešu jaunā aviokompānija drīz lidos uz Čehiju un Vāciju

Gunta Kursiša, 12.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu nesen dibinātā aviosabiedrība Air Lituanica septembra nogalē sāks pasažieru pārvadājumus uz Prāgu un Minheni, vēsta BBN.

Pasažieru pārvadājumi tiks veikti ar Embraer 175 lidmašīnu, kurā ir 86 sēdvietas.

Pašlaik Air Lituanica veic lidojumus maršrutā no Viļņas uz Briseli, Amsterdamu un Berlīni.

Db.lv jau vēstīja, ka lidsabiedrības vadītājs Ēriks Zubrus (Erikas Zubrus) solījis - līdz 2015. gadam jaunās aviokompānijas maršrutu skaits būs sasniedzis 13 – 16, bet lidaparātu skaits flotē turpinās augt. Pašlaik Air Lituanica flotē ir divas lidmašīnas – viena, 76 sēdvietu Embraer 170, tiek nomāta no Estonian Air, bet otra – Embraer 175 – no Brazīlijas ražotāja Embraer meitas uzņēmuma ECC Leasing.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nesen dibinātā Air Lituanica sāks lidojumus starp Tallinu un Viļņu

Gunta Kursiša, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn dibinātā Lietuvas aviokompānija Air Lituanica sāks lidojumu maršrutā Tallina – Viļņa, vēsta Äripäev.

Plānots, ka nedēļā šinī maršrutā Lietuvas lidsabiedrība veiks desmit lidojumus, ziņo Tallinas lidosta. Pasažieru pārvadājumi tiks veikti ar Embraer 175 gaisa kuģi, kurā ir 86 vietas.

Air Lituanica pašlaik veic pasažieru pārvadājumus no Viļņas uz Briseli, Prāgu, Parīzi, Berlīni un Minheni.

Jau ziņots, ka Air Lituanica vadītājs Ēriks Zubrus (Erikas Zubrus) solījis - līdz 2015. gadam jaunās aviokompānijas maršrutu skaits būs sasniedzis 13 – 16. Ideja par jaunas lidsabiedrības izveidi radās Viļņas mēram Arturam Zuokam (Arturas Zuokas).

Air Lituanica priekštece, Lietuvas aviokompānija flyLAL-Lithuanian Airlines, pieteica bankrotu 2009. gadā, kad aviokompānijas parādi veidoja aptuveni 18 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviācijā operacionālā līmenī valda stabilitāte, bažas rada neskaidrā nākotnes stratēģija, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vasara Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic, salīdzinājumā ar citām reģiona aviokompānijām, ir iesākusies veiksmīgi. 2014. gads ir noslēgts ar 10,7 milj. eiro lielu peļņu, un vasarā AirBaltic no Rīgas piedāvās piecus jaunus galamērķus – uz Alborgu, Dubrovnikiem, Rodas salu, Salonikiem un Pizu. Savukārt no Tallinas AirBaltic ir sācis lidojumus uz Berlīni, Vīni un Parīzi. Igaunijas aviokompānijai Estonian Air joprojām klājas diezgan grūti – nav pozitīvi izbeigta Eiropas Komisijas izmeklēšana par ieguldīto valsts naudu aviokompānijā, un pērnais gads tika noslēgts ar 6,4 milj. eiro zaudējumiem. Tāpēc par AirBaltic aktivitātēm Tallinā Estonian Air nepriecājas, un tās vadītājs Jans Palmers publiski pārmetis AirBaltic negodīgu konkurenci, izvēloties tos pašus maršrutus, kuros jau lido Estonian Air. Par pārmetumiem AirBaltic vadītājs Martins Gauss tikai paraustījis plecus, piebilzdams, ka Latvijas tirgus ir limitēts, tāpēc aviokompānijai, kas par savu mājastirgu jau tradicionāli uzskata visu Baltiju, ienākumi jāgūst citviet. Turklāt situācija tirgū ir tāda, ka «vai nu konsolidē kādu, vai tiec konsolidēts». Maija vidū jaunu iespēju AirBaltic radīja arī darbību pārtraukusī Lietuvas aviokompānija Air Lituanica. DB jau rakstīja, ka 2012. gadā pēc bijušā Viļņas mēra Artura Zuokas iniciatīvas dibinātajai aviokompānijai Air Lituanica kapitāla nepietiekamības, tirgus piesātinātības un izvēlētās stratēģijas dēļ ilgs mūžs nav prognozējams. AirBaltic bija pirmā aviokompānija, kas paziņoja, ka pārņem daļu no Air Lituanica maršrutiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ceļojumiem izvēlas aviotransportu

Aļona Zandere, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo aviobiļešu cenu dēļ izteikti lielākā daļa tūristu izvēlas aviolidojumus; arī Latvijā pārvietošanās lidojot pieaug

Aviolidojumu nozīme attiecībā uz Latvijas ārējo tūrismu arvien pieaug. Kaut gan ekskursijas ar autobusiem vai braucieni ar kruīza kuģiem bauda uzticīgo klientu pieprasījumu, teju visi tūrisma operatori lielākoties piedāvā tādas ceļojumu paketes, kurās paredzēti pārlidojumi ar lidmašīnu.

Ceļojumu biroja Jēkaba ceļojumi direktore Ilze Alksne DB stāsta, ka apmēram 80% uzņēmuma klientu izvēlas tādu ceļojumu maršrutus, kuros iekļauti arī aviopārvadājumi. Varētu pieļaut, ka iemesls ir zemās aviobiļešu cenas, tomēr I. Alksne to neapstiprina: «Tā īsti nevaram runāt par aviobiļešu cenu kritumu, jo aviobiļetes ir lētas tikai tad, ja tās tiek nopirktas laicīgi. Ja izvēlas lidojumu pēc dažām dienām, tad cenas parasti nav zemas. Zemākas cenas vēl ir novērojamas virzienos, kur nav īsti sezona un tūristi brauc mazāk.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air Lituanica 22. maijā veiks lidojumus uz un no Amsterdamas, Parīzes un Tallinas, savukārt lidojumi uz Berlīni, Prāgu, Briseli un Stokholmu ir atcelti, liecina paziņojums aviokompānijas interneta vietnē.

No 23. maija ir atcelti visi lidojumi, paziņojusi lidsabiedrība.

Air Lituanica ir Lietuvas aviokompānija, kas bāzēta Viļņā.

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir gatava nodrošināt Air Lituanica plānotos reisus, informē aviokompānijas pārstāvis Jānis Vanags. «AirBaltic tirgus ir Latvija, Lietuva un Igaunija. Mēs konsolidēsim un stiprināsim mūsu pakalpojumus vietējā tirgū, piedāvājot vairāk tiešos lidojumus,» norāda airBaltic prezidents Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Coyote Fly: neesam noskaņoti kādam maksāt par mūsu pašu attīstītu zīmolu

Elīna Pankovska, 22.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Īstais jautājums būtu šāds: kāpēc šādas ziņas ir parādījušās presē tieši šobrīd, ja reģistrācijas iebildums Patentu valdē tika iesniegts pirms teju gada,» norāda Coyote Fly zīmola īpašnieks Oskars Skara.

Viņš uzsver, ka nav noskaņots kādam maksāt par viņu pašu attīstītu zīmolu. Patentu valdē ir iesniegti argumenti, un O.Skara ir pārliecināts, ka likums ir viņu pusē. «Coyote Ugly īpašnieki droši vien zina, ka vienas zīmes izmantošana ASV nedod monopolu uz visām zīmēm visā pasaulē. Ir jau arī citi pazīstami koijoti, piemēram, multeņu varonis Wiley Coyote. Coyote Fly preču zīmes reģistrācija Latvijā ir pilnīgi likumīga un šī reģistrācija šobrīd ir spēkā. Mēs ar nepacietību gaidām Patentu valdes lēmumu,» skaidro īpašnieks.

Viņš arī norāda, ka ir dzirdēti gadījumi, kad zīmolu reģistrē valstīs, kurās to neizmanto, lai pēc tam saņemtu «licences samaksu» no vietējiem. «Vai Coyote Ugly īpašnieki tagad pievērsušies šādam troļļu biznesam? Tādā gadījumā viņiem ieteicams iepazīties ar Latvijas likumu,» bilst O.Skara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas mēra aviokompānija tiek pie otras lidmašīnas

Gunta Kursiša, 10.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānijai, kuras ideju izauklējis galvaspilsētas mērs Arturs Zuokas (Arturas Zuokas), piegādāta otrā lidmašīna – 86 sēdvietu brazīliešu ražotā Embraer 175, vēsta BBN.

«Otras lidmašīnas noma un ceļojumu maršrutu tīkla paplašināšana ir daļa no mūsu aktivitāšu plāna, kas savukārt balstīts uzmanīgā tirgus izpētē un kompānijas pamata stratēģijā,» tā pavēstījis Air Lituanica vadītājs Ēriks Zubrus (Erikas Zubrus).

Viņš sola, ka līdz 2015. gadam jaunās aviokompānijas maršrutu skaits būs sasniedzis 13 – 16, bet lidaparātu skaits flotē turpinās augt.

Jaunās Air Lituanica lidmašīnas pirmais reiss gaidāms 15. septembrī maršrutā uz Briseli. No 20. septembra tā sāks pārvadāt pasažierus uz Prāgu, bet no 21. septembra – uz Minheni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar naktskluba Coyote Fly vadītāju Madaru Maulvurfu

Lelde Petrāne, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild naktskluba Coyote Fly vadītāja Madara Maulvurfa.

2013. gadā dzīvestila rallija Gumball 3000 jubilejas tūre veda pa Eiropu, piestājot arī Rīgā. Coyote Fly tika izvēlēts par oficiālo Gumball 3000 klubu Baltijā. «Aizraujoši izklaides pasākumi ir viena no Gumball vizītkartēm, un organizatori katrā valstī izvēlas ekskluzīvākos un augstākā līmeņa klubus un restorānus, tāpēc mums bija īpašs prieks, ka bija iespēja uzņemt pasaules līmeņa zvaigznes un miljonārus. Šis gan laikam uzskatāms par mūsu vissarežģītāko un darbietilpīgāko projektu, jo papildu kluba aktivitātēm, mums bija jānodrošina arī mašīnu izvietošana Rīgas ielās, kas prasīja iziet neskaitāmus birokrātiskos labirintus un diezgan lielas investīcijas,» stāsta M. Maulvurfa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ballīšu mīļotāju vidū iecienītais naktsklubs ar grūti tulkojamo nosaukumu Coyote Fly savu biznesa ideju un pat nosaukumu, iespējams, aizguvis no populāra naktsklubu tīkla Ņujorkā.

Patentu valde saņēmusi iebildumu no Coyote Ugly preču zīmes pārstāvjiem, un nav izslēgts, ka Coyote Fly preču zīmes reģistrēšana būs jādzēš, liecina vietnē nra.lv publicēts raksts.

Naktsklubs Coyote Fly dibināts 2006.gada nogalē un sākotnēji darbojās Vecrīgā, Palasta ielā, bet kopš 2010.gada 1.aprīļa izvietojies izklaides centrā Vernisāža. Uzņēmumam attīstoties, 2010.gada nogalē naktsklubs Coyote Fly tika atvērts arī Liepājā, ieņemot nozīmīgu lomu Liepājas izklaides industrijā, atgādināts rakstā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrībām Ryanair un Wizz Air no nākamā gada Viļņas lidostā tiks atcelti nodevu atvieglojumi, vēsta Vz.lt.

Kā piektdien intervijā LRT radio norādījis Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Arijands Šļups, no gadumijas visām kompānijām Viļņas lidostā būs vienādi noteikumi un vienādas nodevas. Tas attieksies arī uz Ryanair un Wizz Air, ar kurām pirms četriem gadiem, vēloties piesaistīt zemo izmaksu lidsabiedrības, tika parakstīti līgumi, kas paredz atvieglojumus, taču šo līgumu termiņi nākamgad beigsies.

«Viļņā zemo izmaksu lidsabiedrībām vairs nebūs paredzēti īpaši, no pārvadāto pasažieru skaita atkarīgi nodevu nosacījumi, turpretī Kauņā ilgtermiņa kontrakts aviokompānijai Ryanair arī turpmāk nodrošinās visai labvēlīgus darbības nosacījumus,» izdevumam Vz.lt sacījusi uzņēmuma Lietuvos oro uostai Komunikāciju un mārketinga nodaļas vadītāja Indre Baltrušaitiene, skaidrojot, ka Viļņas lidostai nākas vienādot nodevas «ētiskas partnerības un biznesa attiecību vārdā».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Naktskluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 īpašnieki izlemj nodalīt saimniecisko darbību

NOZARE.LV, 22.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktskluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 īpašnieki izlēmuši nodalīt saimniecisko darbību, informēja Coyote Fly mārketinga komunikāciju vadītāja Kristīne Dombrovska.

Lai nodalītu naktskluba un restorāna saimniecisko darbību, šī gada maijā veiktas izmaiņas uzņēmuma SIA Pasākumu apkalpošana īpašnieku un amatpersonu sastāvā. «Izmaiņas Pasākumu apkalpošanā, kas nodrošina nakts kluba Coyote Fly un restorāna Bibliotēka No.1 ikdienas darbu, tika plānotas jau sen,» atzīmē Dombrovska.

Firmas.lv informācija liecina, ka 27.maijā par uzņēmuma Pasākumu apkalpošana vienīgo īpašnieci un vienīgo valdes locekli kļuvusi Madara Maulvurfa, kas iepriekš bijusi Coyote Fly direktore. Līdz tam vienīgais uzņēmuma īpašnieks bija Oskars Skara, bet vienīgais valdes loceklis bija Jānis Paeglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Papildināts - Naktskluba Coyote Fly rekonstrukcijā ieguldīti 345 tūkstoši eiro; mainījusies vadība

Lelde Petrāne, 21.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ klubs Coyote Fly prezentēs vērienīgās pārmaiņas, kas īstenotas jūnija beigās uzsāktajos remonta darbos, izveidojot amfiteātra tipa kluba interjeru ar koncertzāles akustiku un četrām dažādām kluba zonām. Kluba rekonstrukcijas darbos ieguldīti aptuveni 345 tūkstoši eiro.

«Izklaides bizness nebūt nav tik vienkāršs, kā tas bieži vien izskatās no malas, jo, lai gūtu panākumus, nemitīgi jāattīstās un jāmainās, tāpēc visi jaunā interjera un koncepta sagatavošanas darbi aizsākti jau pirms pusotra gada. Sekojot līdzi pasaules tendencēm izklaides nozarē, turpmāk mēs vēlamies sevi saukt par lounge klubu, jo tas pilnībā raksturo mūsu darbību un nospraustos mērķus nākamajiem gadiem. Tai pašā laikā vēlamies būt atvērti un pieejami ikvienam, tādēļ arī jaunajā kluba interjerā katra kluba zona ir izdalīta atsevišķi, radot komfortablus apstākļus gan tiem, kuri vēlas uzturēties kādā no VIP zonām, gan tiem, kuri plāno vakaru pavadīt, izklaidējoties pie bāra,» stāsta kluba jaunā vadītāja Liene Bukbārde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Islandes jaunā zemo cenu lidsabiedrība Fly Play Viļņā atvērs atbalsta biroju

LETA--BNS, 29.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā Islandes zemo cenu lidsabiedrība "Fly Play" (darbojas ar zīmolu"PLAY") paziņojusi par plāniem Viļņā atvērt administratīvā un tehniskā atbalsta biroju.

Pirms diviem gadiem dibinātās kompānijas informācijas tehnoloģiju, digitālās attīstības, mārketinga, finanšu un klientu apkalpošanas birojā Viļņā tuvāko mēnešu laikā plānots pieņemt 15-20 darbiniekus. Lietuvā darbu jau sācis vietējais izpilddirektors Ķēstutis Jasjulevičs, bet drīzumā sāksies arī citu vakanču aizpildīšana, paziņoja Lietuvas ārvalstu investīciju veicināšanas aģentūra "Investuok Lietuvoje".

"Atsevišķu "PLAY" administratīvo funkciju izvietošana Lietuvā sniegs pieeju plašākam speciālistu lokam. Piemēram, "PLAY" starveida tīkla modelis paredz nepārtraukti darboties pakalpojumu centram, kas atrodas ne tikai Islandē, jo lielākā daļa klientu nerunā islandiešu valodā," paziņojumā citēts lidsabiedrības vadītāja Birgira Jonsona teiktais.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļnai nāksies aizņemties 70 miljonus eiro algām un ielu apgaismojumam

LETA--AFP, 16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunievēlētais Viļņas mērs, Liberāļu kustības politiķis Remigijs Šimašus prognozējis, ka pirmais darba gads viņam būs visgrūtākais, jo pilsētai ir nopietnas finansiālās problēmas un nāksies aizņemties 70 miljonus eiro, lai izmaksātu algas, nodrošinātu ielu apgaismojumu un citas kārtējās vajadzības.

Tikmēr līdzšinējais mērs Artūrs Zuoks jau paziņojis, ka sakāve vēlēšanās esot viņu pamudinājusi atkal izmēģināt spēkus nacionālā līmeņa politikā, kur šobrīd trūkstot «viedokļu un pieeju daudzveidības».

Proti, viņš solījis piedalīties gan nākamgad gaidāmajās Seima vēlēšanās, gan 2019.gadā sacensties par prezidenta krēslu, bet nekad vairs nepretendēt uz Viļņas mēra amatu.

Sava sāncenša uzvaru Zuoks sliecas skaidrot drīzāk ar galvaspilsētas vēlētāju vēlmi balsot pret pašreizējo mēru nekā ar atbalstu Šimašum. «Tie vēlētāji, kuri balsoja pret Zuoku, liek man atgriezties nacionālajā politikā,» viņš izteicies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta 2017.gada vasarā tiks slēgta uz 35 dienām, lai rekonstruētu skrejceļu, ceturtdien vēsta Verslo žinios.

Lēmums apturēt lidostas darbu pašā tūrisma sezonas karstumā jau izraisījis asas diskusijas - kā uzskata daļa uzņēmēju, būtu labāk, ja šie darbi tiktu veikti pa naktīm un vilktos ilgāk, lai tikai nenāktos pārtraukt darbu un pārcelties uz Kauņu.

Izdevums atzīmē, ka šāds risinājums Eiropas galvaspilsētas lidostām nav raksturīgs - remonta dēļ tiek slēgti tikai relatīvi nelieli reģionālie gaisa satiksmes mezgli, piemēram, Polijā atjaunošanas darbu laikā paredzēts slēgt Gdaņskas lidostu.

Kā izteicies uzņēmumu grupas Avia Solutions Group valdes priekšsēdētājs Ģedimins Žiemelis, viņš neatceras gadījumu, kad kādā Eiropas valsts galvaspilsētā pārtrauktu darbu vienīgā lidosta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma uzņēmums Fly Me Away orientējas uz ceļojumiem brīvdienās un biznesa attīstību saredz vietās, kur cilvēkiem nav plašas pieejas tiešajiem galamērķiem; jaunākā filiāle nodibināta Horvātijas pilsētā Zagrebā, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Mūsu biznesa modelis strādā vietās, kur cilvēkiem nav plašu iespēju lidot garo brīvdienu ceļojumos vai īsajos atvaļinājumos ar tiešajiem reisiem, jo ir mazs piedāvājums. Horvātijas galvaspilsēta Zagreba ir tāda vieta. Horvātijā visi lido uz Dubrovniku, Rijeku, Splitu – piekrasti, kur vasarā lido visas zemo cenu aviokompānijas. Taču trešdaļa Horvātijas iedzīvotāju dzīvo Zagrebā un uz ziemeļaustrumiem no tās. Piemēram, ja cilvēks maija brīvdienās grib aizlidot no Zagrebas uz Lisabonu, viņš ir spiests lidot caur Frankfurti, Romu vai braukt ar mašīnu uz Venēcijas lidostu, kas atrodas 300 km attālumā. Pagājušā gada beigās sākām darbu un šī gada jūnijā atklājām savu filiāli Zagrebā,» stāsta Jurģis Sedlenieks, Fly Me Away (SIA Baltic Ad Hoc) vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 17. oktobrī paredzētais DMX koncerts Rīgā tiek atcelts mākslinieka finansiālo problēmu un pilnīgi nekontrolējamās uzvedības dēļ. Tiek atcelti arī pārējie plānotie koncerti Eiropā, liecina medijiem sniegtā informācija.

«Vakar saņēmām informāciju par kārtējo reizi atcelto DMX šovu. Tikai šoreiz mums atklāja patieso informāciju. Neiedziļinoties detaļās, DMX izvairās maksāt saviem bērniem alimentus, kā arī nevēlas norēķināties ar kreditoriem. DMX menedžeris maksā milzīgu naudas summu, lai norēķinātos ar DMX kreditoriem un dabūtu atpakaļ viņa pasi, kas šobrīd ir arestēta un liedz viņam iespēju izceļot no valsts. Izskatās, ka tuvākajā laikā viņam būs arī jāstājas tiesas priekšā. Diemžēl pēc pēdējo ziņu saņemšanas esam spiesti domāt, ka arī iepriekš sniegtā informācija nav bijusi patiesa un koncerti nenotika šī paša iemesla dēļ. Toreiz koncerta rīkotāji par iemeslu minēja nopietnu mēles traumu, kas liedza viņam uzstāties vairākas nedēļas. Jāsaka, ka pirmo reizi uz savas ādas izjutām, cik grūti ir strādāt ar šāda līmeņa zvaigznēm, kurām vēl, neskaitot visas finanšu nepatikšanas, visdrīzāk ir arī dažādu atkarību problēmas. Tas gan, protams, ir mūsu pieņēmums, bet citu izskaidrojumu tik bezatbildīgai rīcībai neredzam,» stāsta naktskluba Coyote Fly vadītāja Madara Maulvurfa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kurš maksās par Malaysia Airlines traģisko reisu MH17?

Profesionālo apdrošināšanas brokeru asociācija, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ukrainā virs Kremļa atbalstītās kara darbības zonas notriektā lidmašīna ar 298 bojā gājušajiem ir viens no lielākajiem aviācijas negadījumiem pasaulē. Šādos gadījumos neizbēgami rodas arī jautājums par to, kurš un vai kompensēs zaudējumus un kādā apmērā. Cik lieli vispār ir zaudējumi un kāda ir bijusi līdzšinējā prakse pasaulē? Svarīgs aspekts ir arī lidmašīnas lidošana pāri kara darbības zonai un vai tā oficiāli skaitās kara darbības zona, vai varbūt tomēr juridiski izrādīsies, ka lidmašīnu notrieca teroristi – visa šī informācija ietekmēs lēmumus par kompensācijas lielumiem un par aviosabiedrības atbildību.

Jāatzīmē, ka lielā augstumā lidot pāri kara darbības zonām ir pasaules aviosabiedrību regulāra prakse. Katru dienu tūkstošiem lidmašīnu lido pāri vietām ar dažādu kara darbības aktivitāti. Pāri nemierīgajam Ukrainas austrumu reģionam līdz pagājušajai nedēļai katru dienu lidoja pasažieru lidmašīnas, un arī reisa MH17 notriekšanas pēcpusdienā tur gaisā atradās vairāku aviosabiedrību lidmašīnas. Tiek uzskatīts, ka lidot 10 000 metru augstumā ir salīdzinoši droši, jo ar roku pārnēsājamās pretgaisa raķetes tik augstu nesniedzas, bet parastiem nemierniekiem un līdzīgiem grupējumiem augsti attīstītu pretgaisa aizsardzības ieroču nav - tādi ir tikai lielu valstu oficiālam armijām. Pat arābu un rietumu atbalstītajiem Sīrijas nemierniekiem pretgaisa aizsardzības ieroči netiek izsniegti, par ko gan viņi regulāri sūdzas. Tomēr, kā secināms no publikācijām pasaules presē, tad Ukrainas nemiernieki tiek apgādāti ar daudz jaudīgākiem ieročiem, tai skaitā pretgaisa aizsardzības raķetēm. Šobrīd masu medijos cirkulē ziņas un versijas par to, ka Malaizijas lidmašīnu notrieca Krievijas atbalstītais grupējums ar Krievijas armijas piegādātu raķeti BUK, lai gan domas dalās par to vai pašu raķeti izšāva Krievijas armijas personāls vai arī tās atbalstītie militārie formējumi. Apstāklis, ka militārie formējumi cenšas ierobežot piekļuvi pie lidmašīnas atliekām un pierādījumiem, netieši liecina, ka viņiem vai viņu atbalstītājiem ir, ko slēpt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Restorānu Kolonādē cer atvērt augusta beigās; investīcijas var pārsniegt pusmiljonu eiro

NOZARE.LV, 19.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Restorāns Kolonāde. Mūsu stāsti... Brīvības pieminekļa laukumā durvis apmeklētājiem varētu vērt augusta beigās, stāsta Kolonādes kafejnīcas nomas tiesības ieguvušā uzņēmuma SIA Pasākumu apkalpošana pārstāve Kristīne Dombrovska.

Ēkas stāvoklis, kad tā tika nodota uzņēmuma rīcībā, bijis sliktāks, nekā tika novērtēts projekta sākumā, kā arī, ņemot vērā, ka nomas līgums ir uz ilgu laiku, uzņēmums vēlas veikt kvalitatīvu un ilgtspējīgu būvniecību. Taču tādēļ tiek patērēts vairāk laika, nekā sākumā plānots.

«Restaurēta tiek ne tikai ēkas fasāde, bet tiek labiekārtota arī teritorija ap Kolonādi. Iekšdarbus plānojam pabeigt līdz augusta beigām. Taču nevēlamies solīt konkrētu restorāna darba sākšanas datumu. Plānojam darbu sākt augusta beigās. Turklāt personāls ir gatavs sākt strādāt, tiklīdz būvniecības darbi tiks pabeigti,» atzīmē Dombrovska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piedāvā nakšņošanu caurspīdīgā teltī un braucienu ar elektrodēli

Monta Glumane, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA «E-Team» izveidojis savu pirmo projektu - piedzīvojumu parku «Austrumu Forts», kas apmeklētājiem piedāvā netradicionālas atpūtas iespējas Liepājā uz salas ar fortifikācijām, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma īpašnieks Kristaps Reinfelds.

Galvenā atpūtas parka ideja ir attīstīt un sniegt vēl neredzētas aktivitātes Liepājā un Latvijā. Šobrīd uzņēmums piedāvā nakšņošanas iespējas caurspīdīgā teltī un izbraucienus ar elektrodēli.

Atpūtas parkā sākot no 29. jūnija būs iespēja palikt caurspīdīgā teltī «burbulī», kurā ir paredzēts nakšņot diviem cilvēkiem. «Nakšņojot tajā paveras skats uz zvaigznēm, tajā pat laikā neatrodoties ārā, tādējādi sniedzot komfortu, kāds ir guļot iekštelpās un skatu, kāds iespējams atrodoties zem klajas debess,» stāsta uzņēmuma īpašnieks. Šobrīd rezervācijai pieejamas trīs teltis, kas ražotas Ķīnā un katra no tām ir izveidota savā krāsu akcentā.

Tiem, kurus satrauc fakts, ka teltis ir caurspīdīgas, uzņēmuma īpašnieks mierina: «Teltīs dienas laikā ir karstāks nekā ārā, bet tajā uzturēšanās paredzētā vakarā un pa nakti, tādēļ temperatūra tajā laikā ir normas robežās. Tās izvietotas redzamās vietās, bet tajās būs aizvelkams aizkars, kuru no iekšpuses varēs aizvilkt. Kā arī teritorija nakts laikā nebūs brīvi pieejama apmeklētājiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Levitējošu» golfa mobili iespējams iegādāties par 58 tūkstošiem

Jānis Rancāns, 05.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksusa klases preču mazumtirgotājs Hammacher Schlemmer tirdzniecībā piedāvā levitējošu golfa mobili – transportlīdzekli uz gaisa spilvena. Iegādāties to iespējams par 58 tūkstošiem ASV dolāru.

Transportlīdzeklis paredzēts tam, lai veiksmīgi varētu pārvarēt smilšainu apvidu vai arī ūdenstilpnes golfa laukumā. Golfa transportlīdzeklis aprīkots ar 65 zirgspēku divcilindru Hirth dzinēju, kura jaudas pietiek, lai paceltos aptuveni 2,7 metru augstumā un attīstītu 70 kilometru stundā lielu ātrumu. Hammacher Schlemmer arī atzīmē, ka transportlīdzeklis nenodara nekādu postu golfa laukuma zāles pārklājumam.

Kompānija sola, ka transportlīdzekļa «zemā profila aerodinamiskais» dizains nodrošina to, ka tā vadība nav sarežģīta. Golfa transportlīdzeklis aprīkots ar motociklam līdzīgu stūri un fly-by-wire reversās vilces sistēmu. Transportlīdzeklis arī esot ļoti kluss. Transportlīdzeklī pietiek vietas četriem pasažieriem, bet bagāžas nodalījumā ietilpst divas golfa piederumu somas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Bijušie TransferWise darbinieki izveido jaunuzņēmumu Salv

Anda Asere, 03.12.2019

Salv dibinātāji Sergejs Rumjancevs (Sergei Rumjantsev), Tāvi Tamkivi (Taavi Tamkivi) un Džefs Maklelands (Jeff McClelland).

Foto: Jake Farra

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas naudas atmazgāšanas novēršanas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Salv" sola desmitreiz efektīvāku palīdzību naudas atmazgāšanas novēršanā.

Naudas atmazgāšanas novēršanas (AML) jaunuzņēmums "Salv" šodien paziņoja par divu miljonu dolāru investīciju piesaisti. Investīciju raundu vada "Fly Ventures" kopā ar "Passion Capital" un "Seedcamp". Tāpat uzņēmumu atbalsta eņģeļinvestori - "Twilio" galvenais tehniskais direktors Ots Kaukvers (Ott Kaukver) un bijušais Igaunijas valsts informācijas tehnoloģiju vadītājs Tāvi Kotka (Taavi Kotka).

Naudas atmazgāšanas apmērs pasaulē gadā ir viens līdz divi triljoni dolāru, liecina Apvienoto Nāciju organizācijas Narkotiku un noziegumu biroja dati. "Salv" vēlas palīdzēt cīnīties ar to. Uzņēmuma līdzdibinātājs Tāvi Tamkivi (Taavi Tamkivi) norāda, ka atbilstība dažādām prasībām ir svarīga, bet ar to nepietiek, lai apkarotu noziegumus. "Bankas iegulda arvien vairāk resursu naudas atmazgāšanas novēršanai, bet reāls progress nenotiek. Pat, ja banka 100% izpilda noteikumus, ar to nepietiek. Par spīti kompleksajiem noteikumiem un procedūrām nauda tāpat tiek atmazgāta un sliktie puiši vienmēr ir soli priekšā. Mēs izveidojām "Salv", lai padarītu finanšu iestādes gudrākas noziegumu atklāšanā, nebojājot reālo klientu pieredzi. Parasti naudas atmazgāšana ir saistīta ar nopietnām, liela mēroga kriminālām darbībām sākot ar narkotiku kontrabandas līdz ieroču tirdzniecībai un terorismam. Ja mēs varam apturēt naudas atmazgāšanu, mēs sitīsim noziedzniekiem tur, kur viņiem sāp visvairāk, un padarīsim pasauli drošāku," viņš uzsver.

Komentāri

Pievienot komentāru