Jaunākais izdevums

Iepretim Laimas pulkstenim notekūdeņu kanalizācijas akā ietek spilgti violets ūdens.

Iespējams, ka lietus ūdens iekrāsojies no kālija permanganāta jeb «zilajiem graudiņiem», ar kuriem apbērts automašīnas Subaru motora pārsegs un priekšējais buferis. Lietum līstot, kālija permanganāts šķīst un ietek kanalizācijas akā.

Kālija permanganāts ir violeti melna kristāliska viela, kas šķīst ūdenī, veidojot violetu šķīdumu.

Kālija permanganātu dažreiz lieto sprāgstvielās par oksidētāju, maisījumos ar reducētāju. Kālija permanganāta reakciju ar glicerīnu var lietot aizdedzinošos sastāvos. Kālija permanganāts ir spēcīgs oksidētājs, un tas ir tā galvenais pielietojums. Kālija permanganātu lieto par dezinfekcijas līdzekli.

Kā aģentūru LETA informēja pašvaldības SIA Rīgas ūdens preses sekretārs Artūrs Mucenieks, Rīgas ūdens darbinieki ir operatīvi ieradušies notikuma vietā un secinājuši, ka kanalizācijā ieplūst ūdenī izšķīdis kālija permanganāts.

«Visticamāk, tas ir huligānisms, kura rezultātā notekūdeņu sistēmā nonāk piesārņotais ūdens, taču laimīgā kārtā nav bažu par ķīmiskā piesārņojuma nonākšanu kanalizācijas sistēmā. Turklāt Rīgas centrā ir kopsistēma lietus notekūdeņiem ar sadzīves notekūdeņiem, kuri nonāk bioloģiskās attīrīšanas ietaisēs, un ķīmiskais piesārņojums var iznīcināt labās baktērijas, kuras attīra Rīgas notekūdeņus. Šāds piesārņojums var atstāt ietekmi uz attīrīšanas ietaišu efektivitāti,» sacīja Mucenieks.

Viņš aicināja arī turpmāk iedzīvotājus operatīvi ziņot Rīgas ūdenim, ja viņi redz, ka kāds kanalizācijā cenšas ieliet kādus šķīdumus vai izbērt kādas vielas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdzirdot vārdu savienojumu ūdens filtrs, daudziem pirmās asociācijas ir saistītas ar nevajadzīgu luksuss preci, ko reti kurš vidusmēra cilvēks var atļauties. Izrādās, tas ir mīts! Dzeramā ūdens filtru cenas ir ļoti pieticīgas, turklāt ieguvumi ilgtermiņā ir vairāk nekā pārsteidzoši! Vai zināji, ka, iegādājoties ūdeni plastmasas pudelēs, mēs samaksājam vidēji piecas reizes vairāk, nekā, ja dzeram ūdeni no ūdens filtra kannām? Turklāt to lietošana palīdz ne tikai ieekonomēt, bet arī saudzēt vidi un vairot mūsu sadzīves tehnikas ilgtspēju.

Un tas vēl nav viss! Es Mīlu Kafiju, rūpējoties par saviem klientiem, piedāvā Best Water Technology (BWT) ražotos ūdens kannas filtrus mīkstākam ūdenim, ar augstu pH līmeni, magniju un cinku, – lai ikdienā varam baudīt ne tikai tīru un gardu, bet arī ar vērtīgām minerālvielām bagātinātu ūdeni. Kāpēc gan neizmantot šo brīnišķīgo iespēju uzņemt trešdaļu no magnija, cinka un citu vērtīgu minerālvielu devu, tikai izdzerot nepieciešamo dienas ūdens daudzumu?

Parēķināsim – cik izmaksā tavs ieradums

Dažbrīd nemaz neaizdomājamies, kādu ietekmi mūsu ikdienišķais paradums – pirkt ūdeni, kas pildīts plastmasas pudelēs – ilgtermiņā var atstāt uz dabu. Zemeslode ir kļuvusi par plastmasas planētu: katru minūti pasaulē tiek saražotas aptuveni miljons plastmasas pudeļu, kas rada tonnām atkritumu, no kuriem lielākā daļa pēc tam nokļūst dabā. Un tas nav viss! Lai šīs pudeles saražotu un transportētu, tiek radīts liels daudzums nevajadzīgas CO2 emisijas, kas turpina atstāt traģiskas sekas uz mūsu planētu. Mikroplastmasa mūsdienās atrodama gandrīz visur – gaisā, augsnē, pārtikā, ūdenī, tā nonākot arī mūsu organismā. Okeānos pēc 30 gadiem būs vairāk plastmasas, nekā zivju. Vai nav biedējoši?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto saņēmis pirmo Subaru kupeju BRZ. Sākot no 25. jūlija, Subaru BRZ pieejams testa braucieniem.

Pirmā Subaru BRZ kupeja, kas ir devusies Rīgas ielās, ir sarkanā krāsā un tās 2,0 litru, 200 zirgspēku opozītdzinēja radīto jaudu aizmugurējiem riteņiem nodod jaunākās paaudzes sešu pārnesumu automātiskā pārnesumkārba, kuru papildina pārnesumu pārslēgšanas lāpstiņas pie stūres rata.

Agresīvā izskata un rakstura BRZ kupeja ir jaunākais Subaru modelis. BRZ ir Subaru automobiļiem raksturīgās virsbūves formas un virsbūves elementi. Taču atšķirībā no citiem šobrīd tirdzniecībā esošajiem Subaru modeļiem BRZ nav aprīkots ar visu riteņu piedziņu un tas nav pieejams komplektācijā ar Subaru turbodzinēju. Subaru inženieri uzskata, ka nedaudz vairāk nekā 1300 kg smagajam automobilim pilnībā pietiek ar dinamiku, ko spēj sniegt 2,0 litru atmosfēriskais dzinējs un klasiskā aizmugurējo riteņu piedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru reizi, satiekot kādu no Toybaru ģimenes locekļiem, smaids sejā ir līdz ausīm. Vēl jo vairāk, kad, noķerot ziemu aiz astes, ar Subaru BRZ var kārtīgi izbraukāties gan pa trasi, gan slīpēt driftēšanas iemaņas uz speciāli izveidota ledus laukuma

Atgādināsim, ka vārdu salikums Toybaru radās brīdī, kad Subaru un Toyota laulību rezultātā 2012. gadā dzima divas fascinējošas klasiskās piedziņas kupejas Subaru BRZ un Toyota GT 86. Šobrīd abi modeļi jau ir izgājuši renovēšanas procedūras. Izmaiņas tehnikā un vizuālajā tēlā nav graujošas, bet tieši tik daudz, cik tas ir nepieciešams.

Subaru uz Rovaniemi Somijā bija uzaicinājis autožurnālistus izbaudīt ziemas priekus, sasaucot kopā visus galvenos zīmola personāžus, iekaitot Subaru XV, Subaru Outback, Subaru WRX Sti un uzlaboto rotaļlietu lieliem puikām Subaru BRZ.

Atslēdzot visus elektroniskos vagarus, ar BRZ ir kaifs slidināties pa sniega un ledus trasi. Neatsverams palīgs šādiem piedzīvojumiem ir radžotās riepas, jo pat ar mīkstajām frikcijas ziemas riepām BRZ jau varētu pārvērsties par nevadāmu lādiņu. Precīzā un ātrdarbīgā stūres reakcija ir viena no Subaru BRZ firmas zīmēm. Starp citu, uzlabotajam BRZ salonā ir parādījusies jauna stūre ar mazāku diametru un vēl ērtāku satvērienu. Sarkanas krāsas diegu nošuves salonā arī ir jaunums, kā arī tas, ka BRZ ir pirmais no Subaru modeļiem, kas izmantos full LED gaismas tehniku, bet aizmugurē uz bagāžnieka vāka ir uzsēdināts jaunā parauga antispārns, kas nodrošinās vēl labāku astes gala piespiedējspēku, nekā tas bija līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne, 21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karstasinīgā Subaru WRX Sti priekšdaļu salaulājot ar universāļa pakaļgalu, japāņu ražotājam ir izdevies uzmeistarot saimniecisku un dinamisku vāģi ar nosaukumu Subaru Levorg

Patiesībā Levorg japāņi sākotnēji nemaz neplānoja tirgot Eiropā, taču pēc uzstājīgiem Eiropas Subaru tirgotāju lūgumiem japāņu ražotāja vadība atmaiga un pieņēma lēmumu šo modeli piedāvāt arī Vecajam kontinentam. Starp citu, pirmajā tirdzniecības gadā Japānā Subaru pārdeva vairāk nekā 50 tūkst. jauno Levorg. Kas attiecas uz Eiropu, tad atsevišķu valstu tirgū, tostarp Šveicē, Skandināvijā un arī Baltijas valstīs būs jaunā eksemplāra lielākie cienītāji. Šis ir unikāls auto, kam grūti atrast līdzīgu pretinieku ne tikai pēc izmēriem, bet arī pēc pildījuma. Pēc Eiropas Subaru marketologu domām, jaunais Levorg itin labi varētu iet pie dūšas tiem, kas iepriekš fanojuši par Subaru Legacy.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Db.lv lasītāji norāda uz zīmolu Laima un Leica vizuālo identitāšu līdzību

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu zīmols Laima vakar pavēstīja, ka, stiprinot zīmola konkurētspēju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte. Taču portāla Db.lv lasītāji pauž izbrīnu par Laimas jaunās identitātes līdzību ar zīmola Leica logo. Arī tajā balti burti izvietoti uz sarkana apļa.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Inese Blaune, vaicāta, vai logo līdzība neradīs kādas problēmas turpmākajā darbībā, kā arī, vai, izstrādājot jauno logo, bija zināma šī līdzība, biznesa portālam Db.lv sniedza sekojošu skaidrojumu:

«Izstrādājot saldumu zīmola Laima jauno vizuālo identitāti, veicām apjomīgu izpēti. Viens no tās mērķiem bija salīdzināt zīmola vēsturisko un mūsdienu nozīmi. Rezultātā tika pieņemts lēmums apvienot elementus no trim nozīmīgiem Laimas periodiem. Pamatā saglabāts lakoniskais mūsdienu raksts, kas papildināts ar vijīgo līniju no pirmā Laimas logotipa, kas radīts vēl pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Līnija zīmei piešķir atraktivitāti un reizē pauž atvērtību, atdarinot smaidu. Arī logo krāsas izvēle ir likumsakarīga, jo tieši sarkanā ir bijusi Laimai raksturīgā krāsa vairāk nekā 40 gadus tās pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stiprinot saldumu zīmola konkurētspēju, Laima ieguvusi jaunu vizuālo identitāti. Drīzumā plašākai publikai tiks prezentēta jauna zīmola Laima produktu līnija.

Eriks Smits-Hansens, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs, komentē: «Laikam ejot un paaudzēm mainoties, arī tādiem vēsturiskiem zīmoliem kā Laima ir svarīgi iet kopsolī ar laika ritējumu. Turpināt būt aktuāliem, runāt par nozīmīgām vērtībām un būt pamanāmiem gan dažādu paaudžu cilvēku ikdienā, gan svinībās. Tādēļ, veidojot jauno Laimas vizuālo identitāti, mums bija svarīgi turpināt Laimas vēsturisko mantojumu un izteikt to mūsdienīgā, konkurētspējīgā rokrakstā.»

Jaunā Laimas vizuālā identitāte būs vienota visam Laimas produktu sortimentam, Laimas saldumu veikaliem un Laimas šokolādes muzejam. Vizuālās identitātes nomaiņas process ir uzsākts un tas notiks pakāpeniski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Laimas pulksteņa rekonstrukcija izmaksās 106 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne, 27.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākta «Laimas» pulksteņa rekonstrukcija, kas tiks pabeigta līdz decembra beigām. Kopumā pulksteņa rekonstrukcijā tiks investēti vairāk nekā 106 tūkstoši eiro.

««Laimas» pulkstenis ne tikai turpinās precīzi rādīt laiku, bet arī katru stundu priecēs ar labi zināmām Raimonda Paula melodijām un veiks laika atskaiti līdz 2018. gada 18. novembrim,» stāsta «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» pārstāve Lineta Mikša.

«Laimas» pulksteņa pirmsākumi meklējami 1924. gadā, kad Rīgas centrā tika novietots centrālais pulkstenis, kas sākotnēji sabiedrībā bija zināms kā «Lielais pulkstenis».1936. gadā pulkstenim tika piešķirts «Laimas» vārds, bet pēdējo reizi tas tika rekonstruēts 1999. gadā.

Jauno veidolu «Laimas» pulkstenim radījis dizainers Arvis Sproģis.

«Laimas» pulksteņa rekonstrukcija notiks no 2017. gada 27. novembra līdz 29. decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru krosovers XV sasniedzis Latviju un drīzumā tiks prezentēts potenciālajiem pircējiem.

Kā informēja Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto, pirmais Latvijas tirgum paredzētais Subaru XV tika nopirkts vēl to neiepazīstot dzīvē.

9. un 10. martā AD REM Auto salonā Dārzciema ielā tiks rīkotas jaunā Subaru atvērtās dienas.

Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kura tehniskā aprīkojuma paletē iekļauts jaunais 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinējs un jaunā Lineartronic automātiskā transmisija, kā arī jaunā Auto Start Stop sistēma benzīna dzinējiem. Paralēli jaunajam dzinējam, klientiem Subaru XV tikšot piedāvāts arī komplektācijā ar jau pazīstamajiem 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinējiem, kuri spēj attīstīt attiecīgi 150 un 147 zirgspēku jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldā atklāts Laimas pulkstenis, kas darbosies arī kā saules pulkstenis.

Laimas pulkstenis atrodas Siguldas stacijas laukumā, un to kā balvu kopā ar titulu Mīlestības pilsēta Sigulda ieguva pirms diviem gadiem a/s Laima akcijā.

Pulksteņa dizains veidots mūsdienīgs, jo citādāk tas neharmonētu ar rekonstruēto stacijas laukumu, kas tika veidots kā franču dārzs. Lai pulkstenis pildītu arī saules pulksteņa funkciju, tas ir nedaudz «saliecies» un pietuvināts zemes līmenim, norāda arhitekts Armands Bisenieks.

Pulksteņa dizaineris ir Arvis Sproģis. Laimas pulsktenis Siguldā izgatavots no nerūsējoša tērauda, un tam ir apgrieztas piramīdas forma – tā augšdaļa ir platāka, apakšdaļa – trīs reizes šaurāka. Tam ir arī iekšējais LED diožu apgaismojums, bet ciparnīcai ir Šveices ražojuma pulksteņa mehānisms.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētais Subaru krosovers XV joprojām ir pašpietiekams un uzticams auto, kas viegli iekļausies pilsētas satiksmē, taču tam pa zobam ir arī krietni sarežģītāki braukšanas apstākļi

Savelkot kopā visus labumus, ir jāsecina, ka lauku skolas direktoram vai lauku ārstam, kam ziemā ir jābrauc pa ne tik gludiem un te tik labi tīrītiem ceļiem Subaru XV varētu būt vajadzīgās sirdszāles, lai neuztrauktos par iebraukšanu grāvī vai iestigšanu kādā kupenā.

Pašsaprotami, ka Subaru XV pēc definīcijas nevarēs būt lētāks par priekšpiedziņas līdzinieku armiju. Jāpatur prātā, ka ieguldījums savā un salonā esošo pasažieru drošībā ir nenovērtējams lielums. Pašā liesākajā izpildījumā ar standarta 114 Zs jaudīgo 1,6 l benzīnmotoru Subaru XV cena būs, sākot no 20 400 eiro. Savukārt tandēmā ar 150 ZS benzīnmotoru un Lineartronic variatoru – sākot no 23 750 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Subaru oficiālais dīleris Latvijā AD REM Auto ir nodevis jauno Subaru krosoveru XV pirmajai klientei Latvijā, kura šo automobili pasūtīja vēl pirms oficiālās prezentācijas.

Par pirmo Subaru XV īpašnieci Latvijā ir kļuvusi ģimenes ārste Dace Zirnīte.

«Meklēju viegli vadāmu automobili ar automātisko pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņu, jo, dodoties uz mājas vizītēm, ar savu līdzšinējo automobili bieži nespēju pārvarēt piesnigušos vai dubļainos piebraucamos ceļus,» stāsta jaunākā Subaru modeļa īpašniece.

Viņa arī uzskata, ka šis esot labs auto sievietei.

Kā informē AD REM Auto, Subaru XV ir pirmais Subaru modelis, kas tiek komplektēts ar pilnīgi jauno 1,6 litru, 114 zirgspēku benzīna dzinēju un jauno Lineartronic automātisko pārnesumkārbu, kā arī Auto Start Stop sistēmu. Subaru XV dzinēju paletē iekļauti arī 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinēji. Auto ar dīzeļdzinēju patērē 5,6 l/100 km un 6,5 l/100 km ar benzīna dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota jaunā "Laimas" ražotne Ādažos, kuras izveidē un zīmola turpmākā attīstībā investēti 20 miljoni eiro.

Ražotni veido piecas būves - divstāvu ražotnes ēkas un vairākām būvēm tehniskām vajadzībām ar kopējo platību 7 820m2.

Tās būvniecībā izvēlēti un izmantoti augstākās kvalitātes materiāli, lai realizētu pasūtītāja uzstādīto mērķi - uzbūvēt pēc augstākajiem kvalitātes standartiem energoefektīvu un drošu ražotni. "Viens no lielākajiem izaicinājumiem projektā bija inženiersistēmu izbūve. Tās ir ļoti apjomīgas, darbietilpīgas un pielāgotas četriem dažādiem temperatūras un mitruma režīmiem, kas nepieciešami konfekšu ražošanas procesam. Lai gan no ārpuses ēka var šķist vienkārša, tās infrastruktūra ir komplicēta un maksimāli digitalizēta. Ražotnei piešķirta arī A energoefektivitātes klase," stāsta "Merks" projektu vadītājs Mihails Peščinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nosvinēti «Laimas» jaunās ražotnes spāru svētki, godinot pēdējā celtniecības posma uzsākšanu.

«Jau pavisam drīz – 2020. gada otrajā pusē – Laimas ielā 6 atklāsim ražotni, kas zīmīgi notiks gadā, kad atzīmēsim arī zīmola «Laima» 150. jubileju. Patiess lepnums un prieks par to, kas paveikts līdz šim, kā arī to, kas mūs vēl sagaida!» «Laimas» ražotnes spāru svētkos sacīja «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Kopējās investīcijas projektā veido 20 miljonus eiro, par ko veikta sākotnējās infrastruktūras izbūve, komunikāciju ierīkošana un noslēgts līgums ar būvkompāniju «Merks» 8,9 miljonu eiro apmērā. Šajā summā ietilpst arī investīcijas, kas tiks ieguldītas tālākā zīmola attīstībā un jaunu ražošanas iekārtu iegādei, norāda «Orkla Latvija» komunikācijas direktore Lineta Mikša.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta – Ieguldot 60 tūkstošus latu, Rīgā atklāj Laimas vēstniecību

Dienas Bizness, 18.06.2013

AS "Laima" sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova un AS "Laima" valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis piedalās "Laimas" vēstniecības, kas simbolizē fabriku "Laima" kā saldumu leģendu Latvijā kopš 1870.gada, atklāšanas pasākumā viesnīcas "Hotel de Rome" ēkā, kas atrodas iepretim "Laimas" pulkstenim.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Kaļķu 28 atvērta Laimas vēstniecība, kas veidota, lai veidotu saziņu ar sabiedrību, un tā kalpos gan kā tirdzniecības vieta, gan kā saziņas līdzeklis, Db.lv stāstīja a/s Laima pārstāve Rita Voronkova.

Kopumā Laimas vēstniecības izveidē ieguldīti 60 tūkstoši latu.

Nākotnē centrā plānotas sociālās aktivitātes, piemēram, attīstot Laimas apstiprināto labdarības projektu daudzbērnu ģimeņu bērnu atbalstam. Tāpat centrā iespējams uzzināt par saldumu ražotājas vēsturi un šokolādes ražošanas procesu.

Laimas vēstniecība ir pirmais projekts, kas vienlaikus pārstāvēs saziņu ar sabiedrību un tirdzniecību. Pašlaik šis Laimas «centrs» Vecrīgā ir kā «mašīna, kas izlikta testam», pauda R. Voronkova, norādot, ka pašlaik nav konkrētu plānu par šādas vēstniecības atklāšanu citur Latvijā vai ārpus tās. «Pirms šāda tipa centru atvēršanas citur, vēlamies šo konceptu izmēģināt un pilnveidot līdz pilnībai,» Db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Orkla Latvija» noslēgusi «Laimas» ražotnes būvniecības iepirkuma izvērtēšanas procesu. Konkursa kārtībā, izvērtējot 12 saņemtos pieteikumus, par jaunās «Laimas» ražotnes būvnieku izvēlēta būvkompānija «Merks», informē «Orkla Latvija».

Līguma kopsumma ir 8 920 000 eiro un jau tuvākajā laikā plānots noslēgt līgumu, lai ražotnes celtniecību Ādažos uzsāktu šajā pavasarī un 2020. gadā uzsāktu ražošanu jaunajā ēkā. Iegādātajā zemes gabalā jau ir sagatavoti pievadceļi un pieslēgumi jaunās ražotnes infrastruktūrai, kā arī ražotnes iela nodēvēta Laimas vārdā.

25. februārī noslēdzās pieteikšanās izsludinātajam iepirkumam, kura mērķis bija izvēlēties būvnieku jaunās «Laimas» ražotnes celtniecībai Ādažos. Kopumā tika saņemti 12 pieteikumi gan no Latvijas vadošajiem būvniecības uzņēmumiem, gan starptautiskiem koncerniem.

Līdz pat jaunās ražotnes darbības uzsākšanai Rīgā turpināsies «Laimas» saldumu ražošana. Jaunajā «Laimas» ražotnē Ādažos atradīsies arī moderna attīstības laboratorija, kas ļaus attīstīt un pilnveidot jaunus produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas Ziemassvētku sortimenta apgrozījums sasniedz teju 5,3 miljonus eiro

Dienas Bizness, 13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā svētku sezonā realizētais saldumu fabrikas Laima Ziemassvētku sortimenta apgrozījums sasniedzis gandrīz 5,3 miljonus eiro, kas pārsniedz 2013. gada Ziemassvētku laika rādītājus. Latvijā apgrozījums pieaudzis par vairāk kā par 18%, savukārt eksporta tirgos kopumā Ziemassvētku produkcijas apjomu pieaugums ir par 27%, salīdzinot ar 2013. gada svētku laiku, informē uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Maija Dulle – Sūniņa.

Uzņēmuma aplēses liecina, ka Latvijas iedzīvotāji kopumā šajos svētkos apēduši vairāk nekā 793 tūkstošus kilogramu Laimas saražoto Ziemassvētku gardumu. Jau tradicionāli vispopulārākie bijuši sveramie piparkūku cepumi, kas kopumā svētku laikā apēsti gandrīz 550 tūkstoši kilogramu, populāras pircēju vidū ir arī Selgas piparkūkas. Trešajā vietā ierindojas Laimas šokolādes Ziemassvētku sveramās konfektes, kā arī Laimas Ābolu zefīrs ar kanēli.

Savukārt eksporta tirgos pircēji tradicionāli priekšroku devuši Laimas Ziemassvētku Asorti konfekšu izlasei ar pajūgu uz kārbas, kas ir izteikts Ziemassvētku produktu sērijas līderis eksporta tirgos un pārdots vairāk kā 54 tonnas. Kā otro un trešo populārāko Laimas Ziemassvētku sortimenta produktu pircēji ārvalstīs iecienījuši liķiera konfektes Prozit un Selgas piparkūkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Watch ir viens no izskatīgākajiem un nopietnāko iespaidu radošajiem viedpulksteņiem

Lai gan daudzsološās valkājamās tehnoloģijas šā gada otrajā ceturksnī pirmo reizi piedzīvojušas pārdošanas apjomu kritumu, viedpulksteņu tirdzniecībai pasaulē sarūkot par trešdaļu, šīs preces nav palikušas mazāk iekārojamas. Tomēr pircējus var saprast – kvalitatīvie gudrie laikrāži maksā pat vairāk nekā vidusmēra viedtelefons, tādēļ tie vairākumam patērētāju ir faktiski nesasniedzami. Tas attiecas arī uz šī apskata varoni Huawei Watch.

Dizains

Ar šo pulksteni gigantiskā ķīniešu korporācija neapšaubāmi mērķējusi uz biznesa auditoriju. Par Huawei Watch piederību elitei signalizē pat glītā iepakojuma kastīte ar ādai līdzīga materiāla apdari iekšpusē, nemaz nerunājot par pašu ierīci. Viedpulkstenis pieejams dažādās krāsās un ar dažādu dizainu ādas un metāla siksniņām. DB rīcībā bija melnā versija ar melnu nerūsējoša tērauda aproces tipa stiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vecrīgā atklāts rekonstruētais «Laimas» pulkstenis.

Tas ne tikai turpinās precīzi rādīt laiku, bet arī katru stundu priecēs ar labi zināmām Raimonda Paula melodijām un veiks laika atskaiti līdz 2018.gada 18.novembrim.

«Laimas» pulksteņa rekonstrukcijā tika investēti vairāk nekā 106 000 eiro. Jauno veidolu «Laimas» pulkstenim radījis dizainers Arvis Sproģis. «Laimas» pulksteņa pirmsākumi meklējami 1924.gadā, kad Rīgas centrā tika novietots centrālais pulkstenis, kas sākotnēji sabiedrībā bija zināms kā «Lielais pulkstenis». Vēlāk, 1936. gadā pulkstenim tika piešķirts «Laimas» vārds, bet pēdējo reizi pulkstenis tika rekonstruēts 1999.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laimas veikala izveidē Ādažos investēti 46 tūkstoši eiro

Zane Atlāce - Bistere, 12.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vadošais šokolādes un konditorejas izstrādājumu, kā arī uzkodu ražošanas uzņēmums Orkla Confectionery & Snacks Latvija, investējot 46 tūkstošus eiro, atvēris saldumu zīmola Laima veikalu Ādažos.

2018. gadā Orkla Confectionery & Snacks Latvija plāno atvērt vēl divus jaunus veikalus Latvijā, kopumā investējot aptuveni 120 tūkstošus eiro.

«Esam patiesi lepni atklāt jaunu Laimas veikalu Ādažos, netālu no Laimas ielas, kur jau šī gada vasarā tiks uzsākta jaunās Laimas ražotnes celtniecība. Mēs turpinām stabilu attīstību, investējot gan saldumu un sāļo uzkodu ražošanas pilnveidē, gan arī mazumtirdzniecībā, paplašinot mūsu tirdzniecības kanālus,» stāsta Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Šobrīd Latvijā ir 18 Laimas saldumu veikali, no kuriem 12 atrodas Rīgā.

Jau vēstīts, ka Orkla Confectionery & Snacks Latvija nākamo divu gadu laikā investēs līdz pat 20 miljoniem eiro jaunās Laimas” ražotnes būvniecībā Ādažos un zīmola turpmākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laimas zīmols kopumā ir zaudējis savas pozīcijas. Varbūt nepietiek naudas, varbūt – smadzeņu,» tā norādījis Amadeus Group konsultants biznesa stratēģiskās attīstības jautājumos Aleksandrs Fridmans.

Intervijā laikraksta Vesti Segodna pielikumam Delovije Vesti eksperts norādījis, ka vairāku Latvijas uzņēmumu, tostarp Laimas, izvēlētā attīstības stratēģija bijusi kļūdaina.

«Žēl zīmola, tas bija labs,» saldumu ražotāju kritizē biznesa konsultants. Viņš uzskata, ka Laima ir kļūdījusies ar savu produktu pozicionēšanu un centusies konkurēt, izlaižot zemas kvalitātes produkciju.

Tikmēr Laimas, Staburadzes un Guttas mārketinga vadītāja Dace Kokina uzskata, kaaApgalvojumi par aplamu zīmola Laima virzību un tirgus daļas zaudēšanu nav pamatoti.

«Laimas jauno produktu attīstība balstīta patērētāju vēlmju izzināšanā. Tas devis ļoti pozitīvus rezultātus. Pēdējā gada laikā Laima palielinājusi savu produktu īpatsvaru tirgū, uzsākot darbību jaunos segmentos - saldējums un sulu konfektes. Tās arī atzītas par labāko importa aizstājējproduktu, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras balvu 2011.gadā. Tas pierāda zīmola spēku un vērtību, jo tieši zīmols ievedis tirgū vairāk nekā desmit jaunu produktu jaunos segmentos,» norādīja Laimas pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Parakstīts līgums par Laimas ražotnes būvniecību Ādažos

Zane Atlāce - Bistere, 18.04.2019

Merks valdes loceklis un celtniecības direktors Andris Bišmeistars (no kreisās), Orkla Latvija valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons un Orkla Latvija valdes loceklis un operacionālais direktors Henrijs Fogels.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Orkla Latvija» vadība 2019. gada 17. aprīlī parakstījusi līgumu ar būvkompāniju «Merks» par jaunās «Laimas» ražotnes celtniecību Ādažos, informē uzņēmumā.

Ražotnes celtniecību plānots uzsākt tuvākajā laikā. Iegādātajā zemes gabalā jau līdz šim ir sagatavoti pievadceļi un pieslēgumi jaunās ražotnes infrastruktūrai, kā arī ražotnes iela nodēvēta Laimas vārdā.

Līguma kopsumma ir 8 920 000 eiro.

«2017. gadā, kad paziņojām, ka tiks celta jauna »Laimas« ražotne Latvijā, mēs uzsākām ievērojamu projektu ar izcilu mērķi – radīt mūsu »Laimai« jaunas mājas ilgtspējīgas konkurētspējas nodrošināšanai un nākotnes izaugsmei. Šodien, parakstot līgumu par būvniecību, esam vēl vienu soli tuvāk tam, lai ražotu »Laimas« saldumus mūsdienīgā un multifunkcionālā ražotnē, ko »Laima« jau sen bija pelnījusi,» uzsver «Orkla Latvija» valdes priekšsēdētājs Toms Didrihsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

Applūdušas vairāku upju palienes; ūdens līmenis upēs turpinās paaugstināties

Žanete Hāka, 16.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā diennaktī upēs turpināja celties ūdens līmenis, un paredzams, ka tas turpināsies palielināties, liecina Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra informācija.

Daugavā pie Veļižas ūdens līmenis pieaudzis par 73 cm, bet Daugavā Baltkrievijas teritorijā ūdens līmeņa paaugstināšanās intensitāte nedaudz samazinās un posmā no Suražas līdz Verhņedvinskai ūdens līmenis paaugstinājās par 53 - 171 centimetriem.

Daugavā Latvijas teritorijā straujākā ūdens līmeņa paaugstināšanās aizvadītajā diennaktī novērota posmā no Daugavpils līdz Jersikai, kur ūdens līmenis paaugstinājās par 95 - 196 centimetriem. Arī citās Latgales upēs turpinās ūdens līmeņa paaugstināšanās: Rēzeknē pie Griškāniem, Dubnā posmā no Višķiem līdz Sīļiem un Laucesā pie Lenderņas par 15 - 24 cm diennaktī. Savukārt Ošā pie Kūleniekiem, Pededzē pie Litenes, Lielajā Juglā pie Zaķiem un Aiviekstē posmā no Lubānas līdz Aiviekstes HES par 30 - 54 centimetriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viegls, bezbailīgs un tagad arī nedaudz atsvaidzināts ar modernāku bižutēriju – tāds ir uzlabotais Subaru Forester

Jau ieraušoties pie Subaru Forester stūres, ir skaidrs, ka šī auto dabā nav baidīties no sniega, dubļiem un citiem izaicinošiem braukšanas apstākļiem, kam lielākā daļa kompakto SUV modeļu met līkumu. Vēl vairāk – Subaru Forester redzesloks ir daudz plašāks pat par tiem, kas apkrāvušies ar dārgām pilnpiedziņām un pazeminātiem pārnesumiem un sauc sevi par tīrasiņu dubļu karaļiem. Īsās pārkares, viegla pašmasa un teju rekordliels 22 centimetru klīrenss paplašina Forester izmantošanas iespējas. Subaru Forester nav baltrocītis, un tas izsaka daudz. Vienīgais, kas varētu atbaidīt, ir visai augstā bāzes modeļa cena, proti, sākot no 24,2 tūkst. eiro. Nopakojot auto pēc savas gaumes un patikšanas un vēl piesviežot klāt divu litru dīzeli, jau būs jārēķinās vismaz ar 30 tūkst. eiro. Tomēr, rafinētāk paanalizējot visus labumus, ko var iegūt, slēdzot draudzību ar Forester, daudzi būs spiesti atzīt, ka tas piedāvā diezgan unikālu kombināciju. Arī pret pasažieriem japāņu krosovera salons būs gana viesmīlīgs. Diviem brangas miesasbūves večiem otrā sēdekļu rindā vietas būs gana arī tad, ja pirmās rindas krēslos omulīgi būs iekārtojušies tikpat apaļīgi kolēģi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Subaru XV: vīrišķīgāks, vairāk prasmju

Aldis Zelmenis, 06.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā brīža mazākais Subaru krosovers XV ir mikroskopiski mainījis savu ārējo imidžu, toties pēc satura tas ir pilnīgi jauns auto

Subaru XV viss ir jauns, ieskaitot jaunu platformu, izturīgu virsbūves karkasu un daudz tehnisku risinājumu, kas palīdz jaunajam XV kļūt par modernu un mūsdienīgu auto gan braukšanas komforta, gan drošības ziņā. Garāks, platāks, ar īsākām pārkarēm un garāku riteņu bāzi. Garumā klāt nākuši 15 mm, platumā tie jau ir 20 mm, attiecīgi blakussēdētāja plecs vairs nebūs tik uzmācīgs, kā tas bija iepriekš. Subaru marketologi aprēķinājuši, ka plecu rajonā starp priekšā sēdošajiem telpas ir kļuvis par teju 3 centimetriem vairāk, un tas ir arī jūtams. Visbeidzot XV riteņu bāze ir palielināta par 30 mm. Tas savukārt stiprinās XV vadāmību un stabilitāti uz ceļa, pie reizes piesolot vairāk vietas aizmugurējo pasažieru kājām. Nemainīgs no iepriekšējās paaudzes ir palicis auto augstums, kā arī iespaidīgais 22 centimetru klīrenss un standartā esošā Symetrical All Wheel Drive (AWD) pilnpiedziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru