Transports un loģistika

Visbiežāk bagāžu zaudē lidsabiedrība Luxair

Aivars Mackevics [email protected], 26.03.2003

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrības rūpējas stipri atšķirīgi par savu pasažieru bagāžām. Pēc Association of European Airlines veiktās statistikas 2003. gada janvārī, kurā tika vērtētas 23 lidsabiedrības, ir noskaidrojies, ka vislabākie rezultāti ir Turkish Airlines – uz 1 000 pasažieriem 0,5 pazaudētas mantas. Seko spāņu Spanair (7,7), rumāņu Tarom (9,4), ungāru Ungarns Malev (10,0) un vācu Lufthansai (21), turpretī luksemburgiešu lidsabiedrībai Luxair 55 pazaudētas mantas. Avots: Reise-Preise

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair samazinājusi maksu par nododamo bagāžu, atgriežot to iepriekšējā līmenī, proti, par bagāžu, kuras svars ir līdz 15 kilogramiem būs jāmaksā 15 eiro, savukārt par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem, būs jāmaksā 25 eiro, ziņo Irish Times.

Nododamo bagāžu cenu izmaiņas stāsies spēkā šā gada 1. septembrī.

Iepriekšējās Ryanair bagāžu cenas bija attiecīgi 20 eiro par bagāžu līdz 15 kilogramiem un 30 eiro par bagāžu, kuras svars ir no 15 līdz 20 kilogramiem. Iepriekš apstiprinātā augstā maksa par bagāžu saglabāsies Ryanair reisos uz Kanāriju salām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.

Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.

A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka pasažieriem turpmāk neļaus salonā bez maksas ņemt rokas bagāžu, kura sasniegs 10 kilogramus.

Ryanair otro reizi šogad maina bagāžas noteikumus. Gada sākumā aviokompānija paziņoja, ka lidmašīnas salonā varēs ienest tikai vienu somu, kamēr koferi, kuri sasniedz 10 kilogramus, būs jānodod kā reģistrētā bagāža, bez maksas. Bagāžu nodošanai lidsabiedrības darbinieki paņem pie iekāpšanas vārtiem - tā nav jānodod reģistrācijas zonā. Pasažieriem, kuri lidojumu iegādājušies ar Priority Boarding privilēģijām, vēl arvien tiks ļauts bagāžu lidmašīnas kabīnē ienest kā līdz šim - vienu lielo un vienu mazo somu.

Sākot no šā gada 1.novembra Ryanair pasažieri lidmašīnas salonā bez maksas drīkstēs ienest nelielu rokassomu vai mugursomu (42cm x 20cm x 30cm), kuru varēs novietot sev zem sēdekļa. Par lielāku bagāžu, kuras sasniedz 10 kilogramus (55cm x 40cm x 20cm) būs jāmaksā 8 līdz 10 eiro. Priority Boarding klientiem gan nekas nebūs mainījies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Avikompānija Wizz Air ieviesusi jaunu kabīnes bagāžas politiku, no šī gada 29. oktobra atceļot samaksu par rokas bagāžu, informē kompānijā.

Kompānijā skaidro, ka pasažieriem būs tiesības ienest kabīnē vienu rokas bagāžu, kas atbilst izmēram 55x40x23cm, bez papildus samaksas.

Aviokompānijas mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pašlaik Wizz Air lidmašīnas kabīnē ļauj ņemt līdzi nelielo rokas bagāžu, kuras izmēri nepārsniedz 42x32x25 cm, savukārt lielā rokas bagāža, par atsevišķu samaksu, nedrīkst pārsniegt izmērus 55x45x25 cm.

Aviokompānijas klientiem, kas jau ir iegādājušies biļeti un maksas rokas bagāžu ceļojumam pēc 2017. gada 29. oktobra, izmantojot kādu no Wizz Air platformām, samaksātā summa par bagāžu tiks atgriezta 120% apmērā uz personīgajiem WIZZ kontiem.

No trešdienas avikompānija pasažieriem arī pakalpojumu WIZZ Priority, kas ietver prioritāro iekāpšanu, tāpat pasažieri var ņemt līdzi uz klāja papildus personisko mantu, kuras izmērs nepārsniedz 40x30x18cm un no 29.oktobra tiek garantēta vieta rokas bagāžai lidmašīnas kabīnē (pakalpojums pieejams arī pērkot WIZZ Go, WIZZ Plus un WIZZ Privilege Pass).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dažādu pakalpojumu reputācija jeb ar ko jārēķinās biznesa ceļotājiem

Silvestrs Savickis, 08.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti vārdu reputācija lieto brīžos, kad tiek runāts par kādu konkrētu subjektu – personu vai uzņēmumu. Tomēr vārds reputācija ir vietā, ja runājam arī par pakalpojumiem, ko piedāvā vairāki vai pat ļoti daudzi uzņēmumi. Piemēram, ceļojumu apdrošināšanu un pasažieru pārvadājumiem ar aviotransportu.

Šo stāstu rakstu kolēģa, arīDienas biznesa vairāku blogu autora, Ģirta Rūdas iedvesmots. Pirms pāris nedēļām lasīju viņaemuāru par nedienām dodoties darījumu braucienā uz Argentīnu. Viens no Ģirta ieteikumiem bija papildus apdrošināt savu bagāžu. Tad nu stāsts parreālo dzīvi arī tad, ja bagāžu esat papildus apdrošinājis ar kādas riska apdrošināšanas kompānijas ceļojumu apdrošināšanas polises palīdzību. Bonusā vēl arī stāsts par kārtību, kādā aviokompānijas atlīdzina zaudējumus gadījumos, ja bagāža ir fiziski sabojāta.

Darbojošās personas nesaukšu vārdos, jo droši vien viss notikušais ir saskaņā ar priekšrakstiem, likumiem, normatīvajiem aktiem utt. un nekāduattieksmes pretenziju man nav. Būtiskākais ir vērst uzmanību un apzinātieskā būs īstenībā pat ja būsiet sevi papildus apdrošinājis. Ko nozīmē apdrošināšanas polisē redzamais, bet ko, savukārt, saka apdrošināšanas noteikumi, kurus nevienam jau tā īsti rūpīgi līdz galam izlasīt negribas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. maija aviokompānija airBaltic ir paaugstinājusi maksu par nododamo bagāžu. Turpmāk dažos gadījumos maksa par bagāžu, kas netiek ņemta līdzi salonā būs pat divas reizes augstāka.

Ja pasažierim nav Baltic Miles kartes, tad no 1 maija līdzšinējo 15 eiro vietā par bagāžu būs jāmaksā 30 eiro, ja apmaksa tiek veikta internetā. Savukārt, ja maksa par bagāžu tiek veikta lidostā, tad līdzšinējo 20 eiro vietā būs jāšķiras no 30.

Jaunie tarifi:

EUR 20/LVL 14 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim ir Baltic Miles karte un bagāža tiek apmaksāta kopā ar aviobiļeti.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja pasažierim nav Baltic Miles karte vai ja bagāža tiek pirkta atsevišķi no aviobiļetes.

EUR 30/LVL 21 par 1 somu vienā virzienā, ja bagāžas apmaksa tiek veikta lidostā.

EUR 60/LVL 42 ir maksa par rokas bagāžu pirms iekāpšanas, ja tā pārsniedz atļautos izmērus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

2004. gadā palielinās kompensācija par lidojuma bagāžas nozaudēšanu

Aivars Mackevics [email protected], 15.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no lietām, kas ceļotājus visvairāk kaitina, ir pazudusi bagāža. Pats svarīgākais šādos gadījumos ir nekavējoties par to ziņot, vislabāk jau uzreiz lidostā (Lost & Found). Lidsabiedrību pienākums ir atlīdzināt zaudējumus, bet pieprasījums ir jāiesniedz korektā formā. Lufthansa, piemēram, piedāvā iespēju internetā tieši sazināties ar bagāžas dienestu: http://gepaeck.lufthansa.com. Vācijā pasažieru tiesības attiecībā uz bagāžu regulē Gaisa satiksmes likums (iekšzemes lidojumi) un Varšavas vienošanās (starptautiskie lidojumi). Iekšzemes lidojumu gadījumā par pasažieru bagāžu atbild lidsabiedrība un atlīdzina zaudējumus pazudušas vai bojātas bagāžas gadījumā līdz 1700 eiro apmērā. Starptautiskajos lidojumos bagāžas kompensācijas kārtību nosaka jau novecojusī Varšavas vienošanās, kas ierobežo lidsabiedrības atbildības apmēru līdz 547 eiro par rokas bagāžu un 27,35 eiro / kg par uzglabāšanā nodoto bagāžu. 2004. gada vidū stāsies spēkā Monreālas vienošanās, kas paaugstinās atbildības apmēru uz 1233 eiro. Vecie noteikumi dod iespēju tūristam, kas dodas uz ārzemēm, bagāžas zaudēšanas gadījumā papildus pieprasīt no ceļojuma organizētāja brauciena cenas samazinājumu. Tiesu praksē ir bijuši gadījumi, kad ceļojuma cena ir tikusi samazināta par 30%. Tagad lidsabiedrības nes atbildību arī par videokamerām, mobilajiem telefoniem un diktafoniem, kas lidojuma laikā bagāžas glabātuvē tiek sabojāti. Lai gan katrā atsevišķā gadījumā tiek pārbaudīta arī pasažiera vaina, lidsabiedrības vairs nevar tik viegli aizbildināties ar ceļotāju nevērību un vieglprātību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air pavēstījusi, ka iekasēs maksu par rokas bagāžu, airBaltic izplatījusi paziņojumu, ka «airBaltic izvērtēs šo tendenci un analizēs, vai maksa par rokas bagāžu ir nepieciešama».

Db.lv jau rakstīja, ka, sākot no 24. oktobra Wizz Air ieviesīs desmit eiro maksu par rokas bagāžu, kas lielāka par 42 cm x 32 cm x 25 cm. Jaunie noteikumi attieksies uz visiem Wizz Air maršrutiem, izņemot lielāko daļu lidojumu uz un no Ukrainas. Šis Wizz Air solis nav guvis pasažieru atbalstu, 88% respondetu norādot, ka viņi apdomās, vai neizvēlēties lidojumiem citu aviokompāniju, kas šādu maksu neprasa.

Patlaban Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic lidojumos rokas bagāža ir bez maksas. «Ja klients šobrīd ir iegādājies biļeti nākamajam gadam un rokas bagāža šajā biļetē ir iekļauta kā bezmaksas pakalpojums, tad tas arī būs bezmaksas pakalpojums, neatkarīgi no turpmākajiem lēmumiem,» teikts lidsabiedrības paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ieviesusi jaunu papildu pakalpojumu, ļaujot bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru, informē aviosabiedrībā.

Pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss norāda, ka papildu rokas bagāžas svars ir inovatīvs pakalpojums, kuru nepiedāvā daudzas citas lidsabiedrības. «Mēs regulāri sekojam līdzi pasažieru ceļošanas paradumiem, kas skaidri demonstrē, ka šādam pakalpojums ir pieprasījums. Tas paredzēts tiem pasažieriem, kuriem nepieciešami vairāk nekā astoņi kilogrami rokas bagāžai, taču viņi nevēlas iegādāties reģistrētu bagāžu,» teic M.Gauss.

Lai izvērtētu jauno pakalpojumu, airBaltic datu ievākšanas nolūkos nosvēra vairāk nekā 2 000 pasažieru rokas bagāžu. Atsevišķos maršrutos 15% rokas bagāžu pārsniedza atļauto svaru, skaidri apliecinot, ka daļai pasažieru nepieciešams papildu svars rokas bagāžai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic pilnveidojusi uzņēmuma pakalpojumus darbā ar aizkavēto vai bojāto bagāžu, ieviešot tiešsaistes pašapkalpošanās platformu komunikācijai starp pasažieri un lidsabiedrību.

"Neskatoties uz to, ka mēs īpaši rūpīgi attiecamies pret pasažieru bagāžu un vairāk nekā 98% gadījumu tā droši un savlaicīgi sasniedz savu galamērķi, dažreiz bagāža var aizkavēties vai tikt sabojāta. Šādos gadījumos mūsu klientu serviss sniedz profesionālu aprūpi un dara visu nepieciešamo, lai bagāžu atrastu un piegādātu, kā arī atlīdzinātu pasažiera izdevumus," saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Pateicoties jaunajam servisam, pasažieri tagad var izveidot vai pārvaldīt pieteikumus un izsekot savu aizkavēto bagāžu pašapkalpošanās mājaslapā.

"airBaltic" koncerns pērn strādāja ar 142,6 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 72% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 29 reizes un sasniedza 264,6 miljonus eiro. "airBaltic" grupā ietilpst mātessabiedrība "Air Baltic Corporation" un meitasuzņēmumi SIA "Baltijas kravu centrs", AS "Aviation Crew Resources", SIA "Air Baltic Training" un SIA "Loyalty Services".

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināts - Brussels Airlines piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem

NOZARE.LV, 27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Brussels Airlines Rīgas lidostā piedāvās lielākas iespējas atpūtas braucienu interesentiem, jo Briselē būs pieejami jauni savienojumi ar galamērķiem, uz kuriem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nelido, šodien preses konferencē atzina kompānijas viceprezidents e-komercijas jautājumos Eiropā, Beniluksa valstīs uz Ziemeļamerikā Ksavjē Lagardēns.

Sarunas ar lidsabiedrību Brussels Airlines par ienākšanu Rīgas lidostā bijušas ilgstošās, atzina Satiksmes ministrijas, lidostas un lidsabiedrības pārstāvji. Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Arnis Muižnieks uzskata, ka, ienākot Rīgā, Brussels Airlines aizpildīs to iztrūkumu, kāds līdz šim bijis Briseles maršrutā. Viņš norādīja, ka tagad, piedāvājot jaunus lidojumus sešreiz nedēļā, tiks uzlabota pakalpojuma kvalitāte šajā maršrutā. Muižnieks uzskata, ka te nevajadzētu runāt par nevajadzīgu konkurenci, bet gan par sadarbību, kas dos pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc DNB bankas pasūtījuma veiktajā aptaujā atklājies, ka kopumā Latvijas reģionos un Pierīgā remontdarbi mājokļos tiek veikti daudz biežāk nekā galvaspilsētā, teikts bankas paziņojumā.

Visaktīvāk remontdarbi patlaban norit Kurzemē un Zemgalē. Savukārt galvaspilsētā salīdzinājumā ar reģioniem ir viens no zemākajiem rādītājiem, kas apliecina remonta veikšanu patlaban vai pāris pēdējo gadu robežās. Tāpat salīdzinājumā ar citiem reģioniem Rīgā ir visvairāk respondentu, kuru mājokļos remonts nav veikts vairāk nekā 5 gadus. Bet katrs desmitais rīdzinieks atzīst, ka savu mājokli vispār nekad nav remontējis.

Kopumā remonts patlaban norit katra piektā Latvijas iedzīvotāja mājoklī. Visaktīvāk remontdarbus patlaban veic kurzemnieki (27,3%) un Zemgales iedzīvotāji (25,5%). Vidzemē un Latgalē šo variantu norādīja katrs piektais respondents. Savukārt katra sestā Latvijas iedzīvotāja mājoklis remontu šogad jau ir piedzīvojis. Biežāk to atzinuši Latgales iedzīvotāji (19,7%) un Pierīgā mītošie respondenti (16,9%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair apsver maksas par rokas bagāžu ieviešanu

Lelde Petrāne, 08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ryanair dzīšanās pēc lielākiem ienākumiem un peļņas nerimstas, šobrīd aviokompānija apsver iespēju ieviest maksu par pasažieru rokas bagāžu, atsaucoties uz Independent.ie, vēsta baltic-ireland.ie.

Lidsabiedrības izpilddirektora vietnieks Maikls Kavlejs apgalvojis, ka maksa par bagāžu tiek apsvērta jau ilgi, piebilstot, ka bezmaksas pakalpojumi parasti netiek novērtēti, un 80% pasažieru nodeva bagāžu, kad tas bija bez maksas saņemams pakalpojums.

Šobrīd bagāžu nodod tikai 35% Ryanair pasažieru.

Rokas bagāža ir viens no pēdējiem pakalpojumiem, ko aviokompānijas piedāvā bez maksas.

Ryanair vadītājs Maikls O'Līrijs iepriekš ir nācis klajā ar vairākiem ekstravagantiem papildus peļņas gūšanas priekšlikumiem, tostarp – ieviest maksu par tualešu izmantošanu lidmašīnā. Šis ierosinājums gan pagaidām nav realizēts, atgādina baltic-ireland.ie.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Terorisma draudiLondonā var aizkavēt lidojumus

Dace Preisa, 10.08.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar šodien pastiprinātajiem drošības pasākumiem visās Lielbritānijas lidostās, easyJet norāda uz iespējamo lidojumu aizkavēšanos un atcelšanu. easyJet aicina visus pasažierus pārbaudīt informāciju par lidojumiem mājas lapā http://www.easyJet.com EasyJet pašreiz pārskata, kuri lidojumi tiks atcelti, un drīzumā publicēs to sarakstu mājas lapā. easyJet padomi pasažieriem: Ja jūsu lidojums ir atcelts, lūdzu nedodaties uz lidostu – jūs varat izmantot interneta mājas lapu, lai pasūtītu vietu citā reisā vai arī pieprasītu biļetes atmaksu. Ja jūsu lidojums tomēr nav atcelts, esiet gatavi apgrūtinājumiem. Iespējams, ilgāks laiks būs nepieciešams, lai tiktu līdz lidostai. Ierodaties lidostā divas stundas pirms paredzētā izlidošanas laika. Šodien pasažieriem nav atļauts salonā ienest rokas bagāžu. Salonā var ienest tikai pašas nepieciešamākās lietas, kas iepakotas caurspīdīgā plastikāta maisiņā. Visu atlikušo bagāžu ir jāreģistrē pirms izlidošanas. Visu pārējo bagāžu jānodod pie reģistrēšanās. Pasažieri un rokas bagāža Sekojošie noteikumi attiecas uz visiem pasažieriem, kas sāk savu lidojumu Lielbritānijas lidostās un uz tiem, kas atrodas Lidostā tranzīta pārlidojumā. Salonā nav atļauts ienest rokas bagāžu. Kabatām jābūt tīrām. Pasažieriem ir atļauts ņemt līdzi salonā tikai vienu (ideālā gadījumā caurspīdīgu) plastikāta maisiņu, kurā .var atrasties šādi priekšmeti: kabatas lieluma naudasmaks ar tā saturu (piemēram, nauda, kredītkartes, identitātes kartes utt.) nevis rokassomiņas; ceļošanai nepieciešamie dokumenti (piemēram, pase un aviobiļete); receptes medikamenti un zāles, kas nepieciešamas lidojumā (piemēram, diabēta komplekts), izņemot šķidruma veidā, ja vien tam nav autentiskuma apstiprinājums; optiskās brilles un saulesbrilles bez briļļu maciņa; kontaktlēcu kastīte, bet ne pudele ar šķidrumu; tiem, kas ceļo ar bērniem, bērnu ēdiens, piens (katras pudeles saturs pavadošajam pasažieriem ir jāpagaršo) un sanitārie priekšmeti, kas nepieciešami lidojumam (autiņbiksītes, salvetes, krēmi un autiņbiksīšu izmešanai paredzētās somas); neatsaiņoti sieviešu higiēnas priekšmeti (piemēram, tamponi, paketes, dvieļi un salvetes); neatsaiņotas salvetes; atslēgas (bet ne ar papildus elektroniskā ierīcēm). Visi pasažieri tiek ļoti rūpīgi pārbaudīti. Visas mantas un apavi tiek caurskatīti ar rentgena stariem, tai skaitā iešanai paredzētie palīglīdzekļi. Drošības pārbaudes punktu var šķērsot tikai lidostas nodrošinātā ratiņkrēslā. easyJet jau iepriekš vēlās pateikties saviem pasažieriem par pacietību un sadarbību līdz pastiprinātie drošības pasākumi Lielbritānijas lidostās tiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā aviokompānija Estonian Air saņēmusi klientu kritiku saistībā ar jauno Embraer lidaparātu, ko kompānija nesen sāka izmantot, ziņo bbn.ee.

Saskaņā ar pasažiera, kurš lidojis no Tallinas uz Kijevu, stāstīto aviokompānija svara ierobežojumu dēļ atstājusi viņa bagāžu Tallinā.

«Mēs izkāpām no lidmašīnas Kijevā un sākām gaidīt savu bagāžu. Bija daudzi pasažieri - ne tikai es, kuri atklāja, ka aviokompānija bagāžu atstājusi Tallinā,» stāstījis pasažieris Endels.

Pēc viņa teiktā, aviokompānija pavēstījusi, ka tā nolēmusi atstāt daļu bagāžas Tallinā, jo lidmašīna bijusi pilna un vedusi degvielu arī atpakaļceļam.

Pasažieris teicis, ka šādas aviokompānijas rīcības dēļ viņš lidostā izšķērdējis visu dienu, ziņojot par trūkstošo bagāžu un to gaidot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts, veicot pārbaudes arī pie iekāpšanas sektora, Db.lv pastāstīja lidsabiedrības korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Biežāku pārbaužu nepieciešamību veicinās airbaltic jaunieviestais papildu pakalpojums – iespēja bezmaksas rokas bagāžai pievienot papildu četru kilogramu svaru.

Db.lv jau vēstīja, ka šī pakalpojuma cena būs sākot no 8,99 eiro. Izmantojot šo iespēju, kopējais pieļaujamais rokas bagāžas svars var sasniegt 12 kilogramus.

A.Briede informē, ka atbilstoši biļešu noteikumiem, airBaltic pārstāvji līdzīgi kā līdz šim var pārbaudīt pasažieru rokas bagāžas izmēru un svaru pirms pasažieru iekāpšanas lidmašīnā. Pasažieru rokas bagāžas atbilstība noteikumiem tiek pārbaudīta, ja pasažieris reģistrējas uz reisu vai nodod bagāžu pie airBaltic pārstāvjiem lidostā. Līdz ar vasaras lidojumu saraksta iestāšanos rokas bagāžu pārbaužu skaits pie iekāpšanas lidmašīnā tiks palielināts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic par bagāžu būs jāmaksā atsevišķi

, 27.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviosabiedrība airBaltic no 2007. gada 5. decembra ieviesīs atsevišķu maksu par bagāžu 3 latu apmērā, Db.lv informēja Air Baltic Corporation Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks komentē: „Kopš 2002. gada airBaltic pastāvīgi samazina biļešu cenas. Piemēram, Latvijā pēdējo piecu gadu laikā mūsu vidējās aviobiļešu cenas, ņemot vērā inflācijas rādītāju, ir samazinājušās par 50%. Maksas par bagāžu nodalīšana no aviobiļetes cenas ir lielisks veids, kā ietaupīt vēl vairāk naudas tiem pasažieriem, kuri nododamās bagāžas pārvadāšanas pakalpojumu neizmanto un izvēlas ceļot tikai ar rokas bagāžu. Tā kā īsie nedēļas nogales ceļojumi kļūst arvien populārāki, palielinās arī šādu pasažieru skaits.”

Maksa par bagāžu 3 latu apmērā būs pieejama tiem pasažieriem, kuri aviobiļetes iegādājas mājas lapā http://www.airbaltic.com/public/index.html. Pēdējā brīža maksa lidostās būs 5 lati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Aptauja: Cilvēki ar zemiem ienākumiem neienteresējas par 2.pensiju līmeņa rezultātiem

Žanete Hāka, 11.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislielāko interesi par sava pensijas 2. līmeņa uzkrājumu izrāda cilvēki, kuru ienākumu līmenis pārsniedz 800 eiro mēnesī. Tikmēr cilvēki ar zemākiem ienākumiem sava pensijas kapitāla uzkrāšanu biežāk atstāj novārtā, necenšoties ietekmēt tā pieaugumu, liecina pēc DNB bankas pasūtījuma veiktās aptaujas rezultāti.

Viena no iespējām, kas ļauj ikvienam sekot līdzi pensiju 2. līmeņa darbības rezultātiem, ir vietne manapensija.lv. Vaicājot, cik bieži šī iespēja izmantota, atklājies, ka visbiežāk (vienu reizi gadā vai biežāk) to dara iedzīvotāji ar ienākumiem virs 800 eiro mēnesī (31 %), kamēr no tiem, kam ienākumi ir līdz 600 eiro mēnesī, – 18 %. Atbildi, ka pensiju 2. līmeņa darbības rezultātiem nav sekojuši ne reizi vai vienu reizi pirms vairāk nekā pieciem gadiem, visbiežāk minēja iedzīvotāji grupā ar zemākajiem ienākumiem (67 %).

Ikviens Latvijas iedzīvotājs savu individuālo pensiju 2. līmeņa uzkrājumu var noskaidrot arī ar vietnes Latvija.lv palīdzību. Tomēr aptaujas dati atklāj, ka arī šo bezmaksas iespēju savā labā izmanto mazāk nekā puse aptaujas dalībnieku (39 %), kamēr 59 % atzinuši, ka to nedara nekad. Visbiežāk – vienu vai vairākas reizes gadā – savu individuālo pensijas 2. līmeņa uzkrājumu pārbauda vislabāk pelnošie aptaujas dalībnieki (800 un vairāk eiro mēnesī). Šajā grupā tā atbildējis katrs ceturtais respondents. Tikmēr atbildi „nekad” visbiežāk sniedza tie, kuri pelna līdz 600 eiro mēnesī (65 %).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieri vērtē pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 21.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vāciski rakstošais ceļojumu žurnāls “Reise&Preise” savā interneta aptaujā ir noskaidrojis labākās pasaules lidsabiedrības. Pavisam savu vērtējumu desmit kategorijās izteica 8 000 lidsabiedrību pasažieri, kuri pievērsa uzmanību apkalpošanai, cenām un drošības sajūtai. Rezultāti liecina, ka labāko vidū galvenokārt ir Āzijas lidsabiedrības. Vadošo pozīciju ieņem lidsabiedrība Sri Lankan, no Eiropas lidsabiedrībām pirmajā desmitniekā ir iekļuvušas tikai divas. TOP 10: 1. Sri Lankan 2. Malaysia Airlines 3. Singapores Airlines 4. Emirates 5. Cathay Parcific 6. Lauda Air 7. Continental Airlines 8. Thai Airlines 9. Lan Chile 10. Luxair Saraksta pēdējo desmitniekā ierindojas ar 53 vietu lidsabiedrība Ryanair, 54 vietā – Varig, 55 vietā - Air Malta, 56 vietā - Sun Express, 57 vietā - Northwest Airlines, 58 vietā – Iberia, 59 vietā – Aeroflot, 60 vietā - Air China, 61 vietā - Kuwait Airways, 62 vietā - Egypt Air. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair samazina pārvadājamās bagāžas cenu

Dienas Bizness, 03.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 5. janvāra Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair samazina cenu par pasažieru bagāžas pārvadāšanu. No svētdienas cena par bagāžu, kas tiek nodota pie reģistrācijas, tiks samazināta par 50%, bet bagažai, kas tiek uzrādīta pie iekāpšanas vārtiem, - par 17%, informē lidsabiedrība.

Līdz ar izmaiņām, bagāžu nododot pie reģistrēšanās lidojumam, cena turpmāk būs 30 eiro/30 Lielbritānijas mārciņas (iepriekš - 60 eiro/60 mārciņas). Savukārt, bagāžu uzrādot pie iekāpšanas vārtiem, cena būs 50 eiro/50 britu mārciņas (iepriekš - 60 eiro/60 mārciņas).

Papildus vienai bezmaksas bagāžai, ko pasažieriem atļauts ņemt lidmašīnas salonā, Ryanair arī ļauj ņemt līdzi otru, mazo bagāžas vienību, piemēram, rokas somiņu. Līdz šim stingri tika noteikts, ka salonā pasažieris drīkst ņemt tikai vienu bagāžas vienību.

Jau ziņots, ka no šā gada 19. janvāra Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair vairs nelidos maršrutā Rīga - Stokholma, Db.lv uzzināja lidostā Rīgā. Zināms gan arī, ka Ryanair slēdzis arī vairākus citus reisus Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

British Airways sper pirmos soļus zemo cenu lidojumu tirgū

Jānis Rancāns, 20.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānija British Airways izlēmusi sekot zemo cenu aviokompāniju Ryanair un easyJet pēdās un sākusi pasažieriem, kas ceļo tikai ar rokas bagāžu, piedāvāt lidojumus par zemāku cenu pasažieriem.

Šāda veida lidojumi gan pagaidām būs pieejami kompānijas maršrutos no Getvikas lidostas uz Amsterdamu, Dubrovnikiem, Džērsiju, Tunisu un Turīnu, vēsta Sky News. Cenu atšķirība no parastiem lidojumiem veido, sākot no piecām līdz 15 britu mārciņām.

Tāpat kompānija ar piecām Airbus A319s lidmašīnām papildinājusi Getvikas lidostā izvietoto tuvo lidojumu floti. «Jaunais maksas veids ir saistīts ar vēlmi palielināt ceļotāju iespējas. Jau patlaban daudzi pasažieri ceļo tikai ar rokas bagāžu, kuru atļauts ņemt salonā. Tie, kuri arī turpmāk vēlēsies reģistrēt bagāžu, maksās to pašu cenu, ko arī patlaban,» klāstījuši aviokompānijas pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru