Dienas Bizness

  • 21 otrdiena,
    februāris

    Eleonora, Ariadne

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Vispirms jāredz Rail Baltica piedāvātie pakalpojumi  1

Loģistikas kompānijām svarīgas sniegto pakalpojumu izmaksas, ātrums un drošība, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lai loģistikas kompānijas būtu ieinteresētas izmantot topošo Eiropas platuma sliežu (1435 mm) infrastruktūru, tām ir būtiski trīs faktori, pirms starptautiskās konferences «Top Rail Baltica dzelzceļš» Dienas Biznesam norādīja konsultāciju kompānijas AECOM Baltijas reģiona direktors Arnis Kākulis. Līdz gada beigām ar AECOM saistītajai SIA Savant par 564,7 tūkst. eiro jāizstrādā Rail Baltica (RB) dzelzceļa līnijas intermodālā kravu loģistikas centra Latvijā darbības plāns un tehniskie risinājumi. A. Kākulis norāda, ka līdz šim ir padziļināti izpētīta potenciālā kravu plūsma praktiski visos virzienos un secināts, ka tā ir pat lielāka nekā 2010.–2011. gadā veiktajā izpētē. Pēc viņa teiktā, runa cita starpā ir par konteinerizēto un paletizēto kravu apjomu pieaugumu Krievijas–Rietumvalstu virzienā. «Šīs kravas var visai viegli pārvietot uz RB trases, nosūtot tālāk uz dienvidiem vai ziemeļiem bez kuģu starpniecības,» sacīja AECOM pārstāvis. Esošās izpētes ietvaros internetā aptaujāti 633 uzņēmumi, bet 50 uzņēmumu pārstāvji intervēti.

Terminālis visiem

Loģistikas kompānijas šo projektu un topošo dzelzceļa infrastruktūru nākotnē lietos, ja vien piedāvātajiem pakalpojumiem būs atbilstoša cena, kvalitāte un ātrums, kā arī pienācīga drošība, biznesa pārstāvju sacīto min A. Kākulis. Pētnieki ieteiks, lai intermodālais kravu loģistikas centrs vai terminālis tiktu veidots kā publiska infrastruktūra, kuras ietvaros tiktu veikta kravu pārkraušana starp autotransportu un dzelzceļa pārvadātājiem jaunajā un esošajā (1520 mm) sliežu platumā. Savukārt terminālim piegulošajās teritorijās varētu veidot privātos loģistikas centrus un sniegt citu veidu pakalpojumus ar papildu pievienoto vērtību. Latvijas gadījumā sākotnēji izskatītas astoņas termināļa atrašanās vietas, taču šobrīd pētnieki apstājušies pie Salaspils un Olaines novada vietā, kur sanāk kopā autoceļi un dzelzceļš. Izvēlēts gan tiks tikai viens variants. Vaicāts par to, vai RB loģistikas centrs varētu būt publiskās un privātās partnerības projekts, viņš atzīmē, ka investīcijas terminālī varētu arī nebūt tik lielas, lai privātiem investoriem būtu par to interese. Šis infrastruktūras objekts gan varētu būt krietni lielāks nekā DB aprakstītie intermodālie Lietuvas dzelzceļa termināļi Viļņā un Kauņā.

Konteinerizētā kravu plūsma no Krievijas rietumu virzienā šobrīd ir samērā niecīga (uz pārējo kravu fona), norāda Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Normunds Krūmiņš. Viņam ir grūti iedomāties kādus argumentus, kuru dēļ lai Krievija būtu ieinteresēta novirzīt, piemēram, tranzīta kravu plūsmu, kas šobrīd iet caur Brestu Baltkrievijā, caur Latviju.

Visu rakstu Vispirms jāredz Rail Baltica piedāvātie pakalpojumi lasiet 24. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Saistītie raksti

Reklāma