Prognozes liecina, ka ostu direktīvas projekts šodien atkal tiks noraidīts un tas būtu ļoti izdevīgi Latvijai. Visticamāk, atkārtoti virzītā ostu direktīva tiks noraidīta, jo jaunais direktīvas variants faktiski neatšķiras no jau kādreiz — 2003. gada beigās noraidītā. Dienu pirms izšķirošā balsojuma visu frakciju deputāti izteica neapmierinatību ar Eiropas Komisijas (EK) plāniem. Deputātiem šodien jābalso par projektu redakcijā, kādu sākotnēji iesniedz EK un kas izpelnījās plašu kritiku gan no jauno, gan arī no veco dalībvalstu pueses. Šāda situācija izveidojās tāpēc, ka pērn novembrī visnotaļ «netradicionālā» balsojumā Transporta komisija noraidīja ziņotāja grozījumus. Tiesa, komiteja balsojot par grozījumiem atsevišķi tos atbalstīja, taču balsojot par visu ostu direktīvas grozījumu bloku, to noraidīja, tādējādi «dzēšot» arī salīdzinoši pozitīvos grozījumus, kuros ziņotājam vairākos jautājumos bija izdevies panākt kompromisu. Kā Db skaidroja EP, tad šajos grozījumos bija panākti krietni labvēlīgāki noteikumi dokeriem, atsakoties no pašizkraušanas pakalpojuma ieviešanas, tika panākta arī vienošanās par atsevišķiem noteikumiem liberalizācijas pārejas perioda ieviešanai, tiesa loču pakalpojumi tiktu pakļauti liberalizācijai. Tāpēc faktiski šodien jābalso par sākotnējo EK versiju, kuras ideoloģiskais mērķis ir palielināt Eiropas ostu konkurenci, mazināt stividorkompāniju monopolus ostās, palielināt caurskatāmību ostu finansiālajā darbībā un noteikt Valsts atbalsta regulējumu ostām.