Abas puses no kopuzņēmuma sagaida daudz; Ķīnas kravu piesaiste prasīs laiku

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VPA Logistics ģenerāldirektors Dariuss Beinorts. Pēc viņa teiktā, šobrīd norit sarunas saistībā ar kopuzņēmuma Saule Logistics Solution (SLS) darbību. Korporatīvo jautājumu sakārtošana prasīšot vēl divus līdz trīs mēnešus. DB jau rakstījis (2015. gada 9. jūnijā), ka Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) meitas uzņēmuma KTZ Express un Lietuvas uzņēmuma Paulius & Associates Real Estate (VPA grupa) kopuzņēmums SLS atklājis multimodālo termināli Klaipeda West Gate (KWG). Tas pēc kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministra Rimanta Sinkeviča teiktā ir pirmais reālais solis abu valstu sadarbībā. Kazahi tranzīta potenciāla attīstībai izvēlējušies Klaipēdu, lai tiem būtu «uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā», sacījis KTZ vadītājs Askars Mamins. Projekta ietvaros iecerēta apmaiņa ar loģistikai domātām teritorijām uz Kazahstānas–Ķīnas robežas Horgosā un atbilstoša teritorija loģistikas termināļa izveidei Klaipēdā. SLS darbosies kā iknedēļas konteinervilciena Saule (Lietuva–Kazahstāna, vēlāk līdz Ķīnai) operators, norāda D. Beinorts, piebilstot, ka KWG sadarbosies arī ar Viļņas un Klaipēdas intermodālajiem dzelzceļa termināļiem (skat. 2015. gada 16. aprīļa DB).

Ģeopolitika iegriež

«Ticu, kas šis kopuzņēmuma projekts realizēsies,» uzsver D. Beinorts. Savukārt ķīniešu kravu piesaiste nebūt neesot tikai sapnis, taču tās īstenošana prasīšot gan laiku, gan pacietību. Viņaprāt, Ķīnas kravu apjomu pietiek visu Baltijas valstu ostām. Šobrīd lielākais šķērslis biznesa attīstībai esot sarežģītā ģeopolitiskā situācija – ES un Krievijas attiecības. Tā rezultātā uzņēmums izjūtot tranzītkravu kritumu. Patlaban gan varētu būt sasniegts zemākais punkts, un tālāk jāseko pieaugumam. Tādēļ svarīgas esot gan starpvalstu attiecības, gan jaunu biznesu veidošana, saka kompānijas ģenerāldirektors.

ES sankcijas un Krievijas embargo atstājis negatīvu ietekmi pamatā uz saldētajām kravām, skaidro VPA Logistics tirdzniecības daļas vadītājs Tomass Latausks, piebilstot, ka uzņēmums apkalpo arī negabarīta kravas. Pamatā kritums skāris ASV ražoto vistu, kā arī Norvēģijas zivju produkciju.

Visu rakstu VPA Logistics cer uz kazahiem lasiet 15. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra