Konteinervilcienam Saule plāno pilnus sastāvus; kopuzņēmums ar kazahiem tapšanas stadijā
, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja šobrīd konteinervilciens no Lietuvas uz Kazahstānu (caur Baltkrieviju un Krieviju) dodas nepilnos sastāvos, tad jau tuvākajā laikā plānots to nosūtīt pilnos sastāvos, telefonsarunā ar DB saka VPA Logistics dzelzceļa pārvadājumu direktors Guntauts Kunickis. Savukārt nākotnē iecerēta kopēju termināļu veidošana ar kazahu KTZ Express Klaipēdā un Horogosā (pie Ķīnas robežas), lai apkalpotu kravu plūsmu starp Ķīnu un Eiropas valstīm. Saules operators ir VPA Logistics.


Labāk darīt


DB jau rakstīja (2015.04.09.), ka vairāki Latvijā darbojošos starptautisku loģistikas uzņēmumu pārstāvji visai skeptiski izsakās par 2011. gada oktobrī atklātā konteinervilciena Saule darbību gan šobrīd, gan šī konteinervilciena perspektīvām nākotnē. «Ja neko nedarīs, tad arī nekā nebūs, mēs cenšamies, lai kaut kas notiktu,» kritiķu pārmetumus noraida G. Kunickis. Laiks parādīšot, kā Saule attīstīsies. Kravu bāzi viņš cita starpā saredz arī konkurējošajā pārvadājumu veidā, proti, autopārvadājumos. Tie esot konkurētspējīgi ar dzelzceļu tikai tad, ja maršruta garums nepārsniedz tūkstoš kilometru.


Uz loģistiķu teikto, ka kravu pārvadājumi no Ķīnas, Krievijas vai Vidusāzijas uz Eiropu tīri labi var iztikt bez Baltijas valstu tranzīta koridora, no Baltkrievijas nonākot pa taisno Polijā un tad tālāk Vācijā, viņš norāda uz kādu Saules (līdz ar to arī jebkura konteinervilciena Baltijas valstu ostu virzienā) priekšrocību. Proti, atšķirībā no pārvadājumiem, kas tiek veikti caur Poliju, šeit nav jāmaina ritošais sastāvs un līdz ar to nav jāveic kravu pārkraušana atšķirīgā sliežu platuma dēļ, bet iespējams kravu nogādāt līdz pat Klaipēdas ostai. Runa gan nav par visu Eiropu, bet par kravu plūsmu uz Austrumeiropu, Skandināvijas valstīm, daļēji arī Vāciju. Viņaprāt, šajā reģionā Baltijas valstu komersantiem ir perspektīvas, un vietas pietiekot visiem. Saules tarifi nepieaugšot, drīzāk tie varētu samazināties, prognozē G. Kunickis.


Visu rakstu VPA Logistics vispirms attīstīs konteinervilcienu lasiet 13. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra