Transports un loģistika

VPA Logistics vispirms attīstīs konteinervilcienu

Egons Mudulis, 13.04.2015

Jaunākais izdevums

Konteinervilcienam Saule plāno pilnus sastāvus; kopuzņēmums ar kazahiem tapšanas stadijā , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja šobrīd konteinervilciens no Lietuvas uz Kazahstānu (caur Baltkrieviju un Krieviju) dodas nepilnos sastāvos, tad jau tuvākajā laikā plānots to nosūtīt pilnos sastāvos, telefonsarunā ar DB saka VPA Logistics dzelzceļa pārvadājumu direktors Guntauts Kunickis. Savukārt nākotnē iecerēta kopēju termināļu veidošana ar kazahu KTZ Express Klaipēdā un Horogosā (pie Ķīnas robežas), lai apkalpotu kravu plūsmu starp Ķīnu un Eiropas valstīm. Saules operators ir VPA Logistics.

Labāk darīt

DB jau rakstīja (2015.04.09.), ka vairāki Latvijā darbojošos starptautisku loģistikas uzņēmumu pārstāvji visai skeptiski izsakās par 2011. gada oktobrī atklātā konteinervilciena Saule darbību gan šobrīd, gan šī konteinervilciena perspektīvām nākotnē. «Ja neko nedarīs, tad arī nekā nebūs, mēs cenšamies, lai kaut kas notiktu,» kritiķu pārmetumus noraida G. Kunickis. Laiks parādīšot, kā Saule attīstīsies. Kravu bāzi viņš cita starpā saredz arī konkurējošajā pārvadājumu veidā, proti, autopārvadājumos. Tie esot konkurētspējīgi ar dzelzceļu tikai tad, ja maršruta garums nepārsniedz tūkstoš kilometru.

Uz loģistiķu teikto, ka kravu pārvadājumi no Ķīnas, Krievijas vai Vidusāzijas uz Eiropu tīri labi var iztikt bez Baltijas valstu tranzīta koridora, no Baltkrievijas nonākot pa taisno Polijā un tad tālāk Vācijā, viņš norāda uz kādu Saules (līdz ar to arī jebkura konteinervilciena Baltijas valstu ostu virzienā) priekšrocību. Proti, atšķirībā no pārvadājumiem, kas tiek veikti caur Poliju, šeit nav jāmaina ritošais sastāvs un līdz ar to nav jāveic kravu pārkraušana atšķirīgā sliežu platuma dēļ, bet iespējams kravu nogādāt līdz pat Klaipēdas ostai. Runa gan nav par visu Eiropu, bet par kravu plūsmu uz Austrumeiropu, Skandināvijas valstīm, daļēji arī Vāciju. Viņaprāt, šajā reģionā Baltijas valstu komersantiem ir perspektīvas, un vietas pietiekot visiem. Saules tarifi nepieaugšot, drīzāk tie varētu samazināties, prognozē G. Kunickis.

Visu rakstu VPA Logistics vispirms attīstīs konteinervilcienu lasiet 13. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abas puses no kopuzņēmuma sagaida daudz; Ķīnas kravu piesaiste prasīs laiku

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda VPA Logistics ģenerāldirektors Dariuss Beinorts. Pēc viņa teiktā, šobrīd norit sarunas saistībā ar kopuzņēmuma Saule Logistics Solution (SLS) darbību. Korporatīvo jautājumu sakārtošana prasīšot vēl divus līdz trīs mēnešus. DB jau rakstījis (2015. gada 9. jūnijā), ka Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) meitas uzņēmuma KTZ Express un Lietuvas uzņēmuma Paulius & Associates Real Estate (VPA grupa) kopuzņēmums SLS atklājis multimodālo termināli Klaipeda West Gate (KWG). Tas pēc kaimiņvalsts transporta un komunikāciju ministra Rimanta Sinkeviča teiktā ir pirmais reālais solis abu valstu sadarbībā. Kazahi tranzīta potenciāla attīstībai izvēlējušies Klaipēdu, lai tiem būtu «uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā», sacījis KTZ vadītājs Askars Mamins. Projekta ietvaros iecerēta apmaiņa ar loģistikai domātām teritorijām uz Kazahstānas–Ķīnas robežas Horgosā un atbilstoša teritorija loģistikas termināļa izveidei Klaipēdā. SLS darbosies kā iknedēļas konteinervilciena Saule (Lietuva–Kazahstāna, vēlāk līdz Ķīnai) operators, norāda D. Beinorts, piebilstot, ka KWG sadarbosies arī ar Viļņas un Klaipēdas intermodālajiem dzelzceļa termināļiem (skat. 2015. gada 16. aprīļa DB).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kallasas vīrs pārdos savas daļas Krievijā joprojām strādājošajā loģistikas kompānijā Stark Logistics

LETA/BNS, 25.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas premjerministres Kajas Kallasas vīrs Arvo Halliks, kuram daļēji piederošā uzņēmuma darbība Krievijā izraisījusi valdības krīzi, piektdien paziņoja, ka pārdos savas kapitāldaļas loģistikas kompānijā "Stark Logistics" un izstāsies no dalības uzņēmumā.

"Saistībā ar medijos izskanējušo es saprotu, ka neatkarīgi no atbildēm manas sievas darbu ietekmēs jautājumi, kas saistīti ar manu uzņēmējdarbību, kapitāldaļām un darbu "Stark Logistics", kas pēc mūsu klienta "Metaprint" pasūtījuma veic pārvadājumus no Igaunijas uz Krieviju," paziņoja Halliks.

"Tādēļ šodien esmu vienojies ar citiem "Stark Logistics" līdzīpašniekiem nekavējoties pārdot visas manas akcijas atpakaļ "Stark Logistics", atkāpties no kompānijas padomes, lauzt manu līgumu par finanšu direktora darbu un atteikties no visiem amatiem un pienākumiem un nodot tos citiem darbiniekiem," piebilda Kallasas vīrs.

Kā pauda Halliks, "Stark Logistics" pēdējos 14 gadus ir bijusi nozīmīga daļa viņa karjerā un kā uzņēmējs un finanšu direktors vienmēr esot rīkojies atbilstoši likumam, zināšanām un vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Rietumu Banka” ir piešķīrusi kredītu 6,5 miljonu apmērā SIA “Eften Logistics”. Izsniegtais finansējums paredzēts uzņēmuma esošo saistību refinansēšanai ar mērķi nodrošināt loģistikas parka “EfTEN Logistics Ķekava” attīstību.

“EfTEN Logistics Ķekava” ir viens no lielākajiem loģistikas parkiem Latvijā, kas piedāvā nomai biroju, tirdzniecības un noliktavu telpas 37.5 tūkstošu kvadrātmetru platībā. Ar Rietumu Bankas kredītu uzņēmums refinansēs iepriekšējās saistības par šo telpu iegādi, tādejādi sekmējot tā turpmāko izaugsmi.

“Loģistikas industriju mēdz dēvēt par valsts ekonomikas artēriju, kas savieno ražotājus un tirgotājus, pilsētas un lauku reģionus, Latviju un tās eksporta tirgus. Loģistikas centru attīstība mūsdienās ir pamats daudzu citu nozaru izaugsmei, līdz ar ko valsts ekonomikā tiek radītas jaunas darbavietas un palielinās konkurētspēja, tādējādi veicinot ilgtspējīgu tautsaimniecības izaugsmi. Mēs augstu novērtējam uzņēmuma “EfTEN Logistics” profesionalitāti un darba mērogu un ticam, ka šis darījums dos vērtību ekonomikai kopumā,” uzskata Jeļena Buraja, Rietumu Bankas valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Tirdzniecības finansējums: Mūsu plecs Jūsu tirdzniecības operācijām!

, 24.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nauda apgrozījumā – ir pamats jebkura uzņēmuma funkcionēšanai. Tās trūkums – vienmēr sāpīgi ietekmē labas biznesa idejas attīstības ātrumu.

“Analizējot mūsu klientu darbību, esam secinājuši, ka viņu piegādes ir nevienmērīgas”, - stāsta loģistikas kompānijas “Quinto Logistics” eksperte Olga. “Interesējoties par neregulāras savstarpējas sadarbības iemesliem, mēs noskaidrojām, ka tā cēlonis ir apgrozījuma līdzekļu trūkums”. Quinto Logistics speciālisti nepameta savus klientus šajā situācijā, un vērsās pie finanšu profesionāļiem mātes kompānijā Quinto Capital Partners. Kopīgiem spēkiem risinājums tika atrasts.

Šobrīd, jau pēc dažiem mēnešiem, par Tirdzniecības Finansējumu var droši runāt kā par ērtu risinājumu Quinto Logistics klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Preču loģistikas un distribūcijas pakalpojumu sniedzēja SIA «HAVI Logistics» valdē reģistrētas izmaiņas - iecelti divi jauni valdes locekļi, tostarp jauns valdes priekšsēdētājs, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

No SIA «HAVI Logistics» valdes priekšsēdētāja amata atbrīvots Andris Dobulis, kurš šo amatu ieņēma kopš 2005.gada, kā arī amatu atstājis valdes loceklis Juris Celmiņš.

Par uzņēmuma jauno valdes priekšsēdētāju iecelts Nerijus Vabolis. Viņam valdē pievienosies valdes loceklis Kirils Golovanovs, kurš šajā amatā iecelts no jauna. Savukārt valdes loceklis Bertelsen Jorgen Juul turpinās veikt savus pienākumus kā līdz šim.

SIA «HAVI Logistics» arī izbeidzis uz Daces Gžibovskas vārda izdoto prokūru. Vienlaikus uzņēmums izdevis jaunu prokūru ar tiesībām pārstāvēt komercsabiedrību kopīgi ar vismaz vienu no valdes locekļiem un bez tiesībām atsavināt nekustamo īpašumu, ieķīlāt vai apgrūtināt ar lietu tiesībām uz Santas Rederes vārda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurjera un loģistikas pakalpojumu sniedzējs SIA «DHL Latvia» publicējis paziņojumu par reorganizāciju, saskaņā ar kuru tas daļu no mantas un bilances aktīviem pievienos māsas uzņēmumam SIA «DHL Logistics Latvia», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Lēmums par SIA «DHL Latvia» reorganizāciju pieņemts 21.septembrī, bet 28.septembrī paziņojums kreditoriem publicēts oficiālajā laikrakstā «Latvijas vēstnesis». Kreditori savus prasījumus par pieteikt SIA «DHL Latvia» viena mēneša laikā.

«Lursoft» Klientu portfelis jau vēstīja, ka SIA «DHL Latvia» vienīgais īpašnieks Vācijas kompānija «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» 3.jūlijā nodibināja jaunu uzņēmumu Latvijā - SIA «DHL Logistics Latvia».

Atbilstoši jaundibinātā uzņēmuma statūtiem, SIA «DHL Logistics Latvia» galvenie darbības veidi ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem, uzglabāšana un noliktavu saimniecība, sauszemes transporta palīgdrbības, ūdens transporta palīgdarbības, aviotransporta palīgdarbības, kravu iekraušana un izkraušana un pārējās transporta palīgdarbības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komercreģistrā ierakstīta kurjera un loģistikas pakalpojumu sniedzēja SIA «DHL Latvia» reorganizācija, ar kuru daļa uzņēmuma mantas un bilances aktīvu atdalīta, pievienojot to māsas uzņēmumam SIA «DHL Logistics Latvia», ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «DHL Latvia» vienīgais īpašnieks Vācijas kompānija «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» 3.jūlijā nodibināja jaunu uzņēmumu Latvijā - SIA «DHL Logistics Latvia», iepriekš vēstīja «Lursoft» Klientu portfelis.

Atbilstoši jaundibinātā uzņēmuma statūtiem, SIA «DHL Logistics Latvia» galvenie darbības veidi ir kravu pārvadājumi pa autoceļiem, uzglabāšana un noliktavu saimniecība, sauszemes transporta palīgdrbības, ūdens transporta palīgdarbības, aviotransporta palīgdarbības, kravu iekraušana un izkraušana un pārējās transporta palīgdarbības.

Tā pamatkapitāls ir 2800 eiro, un «Deutsche Post Beteiligungen Holding Gmbh» ir 100% kapitāla daļu īpašnieks. SIA «DHL Logistics Latvia» juridiskā adrese ir Mārupe, Plieņciema iela 35, kur reģistrēts arī SIA «DHL Latvia».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Luminor piešķir 21,28 miljonus eiro Olaines loģistikas parka iegādes darījumam

Zane Atlāce - Bistere, 20.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Olaines Logistics šī gada novembra beigās saņēma 21,28 miljonu eiro Luminor līdzfinansējumu, lai iegādātos moderno un funkcionālo Olaines loģistikas parku SIA Olaines Logistics Park.

Finansējuma saņēmējs SIA Olaines Logistics pieder Igaunijas investīciju kompānijai United Partners Property OÜ.

«Ir gandarījums kļūt par SIA Olaines Logistics ilgtermiņa finanšu partneri – tas viennozīmīgi ir abpusējs ieguvums. Luminor īpaši novērtē sadarbību ar uzņēmējiem, kuriem rūp un kuri vēlas vairot Baltijas valstu attīstību. Olaines loģistikas parks ir būtisks reģionālas nozīmes spēlētājs, tāpēc priecājamies, ka varam būt daļa no šīs vērtīgās sadarbības,» uzsver Luminor vadītāja Latvijā Kerli Gabrilovica.

«Mēs patiesi ticam Baltijas biznesa modelim un uzskatām, ka vadošā Baltijas pārtikas mazumtirgotāja reģionālās izplatīšanas centra iegādāšanās ir stabila investīcija. Peļņa ir neliela, bet paredzama un jau pārbaudīta,» stāsta United Partners Property OÜ finanšu direktors Sīms Silds (Siim Sild).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas transporta un loģistikas uzņēmums "Girteka Logistics" palielinājis savu autoparku līdz 7000 kravas automašīnām.

Salīdzinājumam 2016.gadā uzņēmuma autoparkā bija 2900 kravas spēkrati.

Kamēr Eiropas kravas pārvadājumu nozare joprojām ir ļoti sadrumstalota, "Girteka Logistics" izaugsmi saredz investīcijās darbiniekos, tehnoloģijās un videi draudzīgās kravas automašīnās, informē uzņēmumā.

Līdz 2021. gadam "Girteka Logistics" plāno autoparku palielināt līdz 10 000 kravas automašīnām, nodarbinot 20 000 autovadītāju.

"Mēs ļoti lepojamies, ka pavisam jauns Volvo FH kļūs par 7000. kravas automašīnu, kas piegādāta uzņēmumam "Girteka Logistics," saka Rodžers Alms, Volvo Trucks prezidents. "Tas ir vēl viens pierādījums mūsu ilgtermiņa biznesa attiecībām, kurās mēs piegādājam kravas automašīnas ar zemu degvielas patēriņu, vadītāja komfortu un atbalsta pakalpojumus, kas veicina labāku ieguldījumu atdevi un ilgtspējīgu nākotni vienai no lielākajām Eiropas autotransporta kompānijām."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas daudznozaru uzņēmumu grupas SBA (SBA grupė) investīciju pārvaldības kompānijas Capitalica Asset Management, kas attīsta biroju kompleksu Verde, fonds Capitalica Green Logistics Fund ir iegādājies loģistikas centru Ulbrokas ielā, Dreiliņos.

Šī ir jau otrā Capitalica Green Logistics Fund investīcija Latvijā. Jaunais komerciālais nekustamā īpašuma objekts papildina fonda portfeli, kas šobrīd jau iekļauj piecus loģistikas kompleksus — trīs Igaunijā un divus Latvijā.

"Šis darījums nostiprina mūsu pozīcijas Baltijas valstu loģistikas tirgū. Tā kā Rīgā ir ierobežots zemes gabalu piedāvājums, tas vēl vairāk palielinās fonda portfeļa vērtību. Esam pārliecināti, ka jauniegādātais īpašums nesīs pievilcīgu atdevi arī mūsu investoriem," komentē Capitalica Green Logistics fonda pārvaldnieks Mindaugs Ļaudansks.

Ēka ir labā tehniskajā stāvoklī, tās kopējā nomājamā platība ir 5 647 m2. Šis pirkums palielinās kopējo fonda pārvaldīto noliktavu un loģistikas platību līdz 32 880 m2. Loģistikas centrs atrodas šeit strādājošajiem uzņēmējiem pievilcīgā vietā: Ulbrokas ielā, Vidzemes priekšpilsētas Dreiliņu apkaimē, uz zemes gabala 1,6 ha platībā. Fondam piederošais loģistikas centrs ir uzbūvēts stock-office formātā, kurā ierīkotas trīs tipu telpas — noliktava, birojs un klientu apkalpošanas zāles.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Citadele piešķir 2,5 miljonus Dreiliņu loģistikas centra iegādes refinansēšanai

Db.lv, 28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele noslēgusi vienošanos ar “Capitalica Green Logistics Fund” piederošo SIA “Dreilini hub” par saistību refinansēšanu 2,5 miljonu eiro apmērā.

Darījums ļaus uzņēmumam noslēgt loģistikas centra iegādi Dreiliņos, Ulbrokas ielā.

“Capitalica Green Logistics Fund” ir Lietuvas “SBA Group” investīciju pārvaldnieka “Capitalica Asset Management” fonds, kas iegulda ilgtspējīgos komercīpašumos Baltijas valstīs, fokusējoties uz loģistikas un noliktavu segmentu. SIA “Dreilini hub” ir fonda uzņēmums, kas izveidots, lai noslēgtu īpašuma iegādi Ulbrokas ielā.

Ēkas kopējā nomājamā platība ir 5 647 m2, un tās galvenais īrnieks ir viens no vadošajiem DIY jeb “Dari pats” produktu vairumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs SIA “LIC Gotus”. Loģistikas centrā pieejamas trīs veidu telpas – noliktavas, biroji un klientu apkalpošanas zāles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Kādus šķēršļus un iespējas Covid-19 krīze ir radījusi loģistikas uzņēmumiem?

Sadarbības materiāls, 12.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nenoliedzami, ka Covid-19 krīze ievērojami pamainījusi dažādus mūsu dzīves aspektus – sākot ar pavisam sadzīviskām niansēm, piemēram, iespēju apmeklēt iepirkšanās centrus un veikalus, un beidzot ar globālām izmaiņām uzņēmējdarbībā. Šoreiz par to, kā pandēmija ietekmējusi loģistikas uzņēmumus!

Kravu pārvadājumi un citas nozares vienmēr iet roku rokā

Kravu pārvadājumus ne tikai pandēmijas, bet arī visā pārējā laikā ietekmē virkne citu notikumu, piemēram, rūpnīcu darbība, preču pieprasījums, noteikumi robežu šķēršošanai, un daudzi citi. Piemēram, līdz ar Covid-19 krīzes sākšanos savu darbību pārtrauca virkne rūpnīcu visā pasaulē, un tas, protams, atspoguļojās arī kravu pārvadājumu lauciņā. Lielu lomu spēlēja arī dažāda veida ierobežojumi, kas skāra ne vien sadzīvi, bet arī uzņēmējdarbību.

Kā redzams Oficiālās statistikas portālā, 2019. gadā ar autotransportu iekšzemē tika veikti 55,764 miljoni tonnu kravu pārvadājumi, savukārt starptautiskajos pārvadājumos – 17,991 miljoni tonnu. 2020. gadā bija vērojamas likumsakarīgas izmaiņas, proti, pieauga iekšzemes pārvadājumu apjoms jeb kravu pārvadājumi Latvijā (59,989 miljoni tonnu), savukārt starptautiskie kravu pārvadājumi saruka – to apjoms samazinājās līdz 15,716 miljoniem tonnu. Pozitīvi vērtējams fakts – neskatoties uz krīzi, Latvijas eksportā bija un ir vērojama augšupejoša līkne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brāļiem Dukuriem piederošā kravas pārvadātāja SIA "MarTo logistics" apgrozījums pagājušajā gadā bija 1,104 miljoni eiro, kas ir par 42,4% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 1,6% - līdz 110 966 eiro, liecina informācija "Firmas.lv".

Uzņēmuma gada pārskata vadības ziņojumā skaidrots, ka darbu ietekmēja situācija ar Covid-19, kā rezultātā pērn pirmajā un otrajā ceturksnī samazinājās komercsabiedrības ieņēmumi.

Tāpat vadības ziņojumā minēts, ka komercsabiedrība pērn daļēji atjaunoja autoparku.

"MarTo logistics" 2020.gadā sāktais darbs Eiropas Savienības projektā "Modulārā skeletona kamanu izstāde" pērn tika veiksmīgi pabeigts, savukārt uzstādītie mērķi tika sasniegti, apgalvots vadības ziņojumā.

Kompānijas vadība 2022.gadā paredz iegādāties loģistikas programmu, īrēt telpas remontzonas izveidošanai, iegādāties specializētos kravas automašīnu remonta un apkopes instrumentus un iekārtas, kā arī kravas automašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Izbeigts Panway Logistics tiesiskās aizsardzības process

Žanete Hāka, 08.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izbeigts SIA Panway Logistics tiesiskās aizsardzības process, informē Klientu Portfeļa monitorings.

Uzņēmumam tiesiskās aizsardzības procesu ierosināja jau pērnā gada 1. decembrī.

Lursoft pieejamā informācija norāda, ka 2013. gadu Panway Logistics aizvadīja ne tik veiksmīgi, un tā apgrozījums saruka līdz 10,116 miljoniem eiro. Līdz ar apgrozījuma kritumu, pērn samazinājās arī uzņēmuma peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas bija 50,223 tūkstoši eiro.

2014. gadā Panway Logistics veica 222,58 tūkstošu eiro nodokļu maksājumus valsts kopbudžetā.

2000. gada oktobrī dibinātais Panway Logistics, kas 2013. gadā nodrošināja 161 darbavietu, patlaban pieder Krievijas pilsonim Aleksandram Žaplovam, kurš ir 84% kapitāldaļu turētājs, un atlikušās kapitāla daļas savā starpā dala Inga Varnasa un Sergejs Ņehvjadovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodibina kopuzņēmumu kravu apkalpošanai; plāno būvēt konteineru termināli

«Mums ir ļoti svarīgi, lai mums būtu uzticami, stabili partneri Baltijas reģionā, un kā šādus partnerus mēs esam izvēlējušies lietuviešu biznesu – kopā ar lietuviešu kolēģiem mēs plānojam attīstīt tranzīta potenciālu,» Klaipēdā notikušajā starptautiskajā forumā «Jaunais Zīda ceļš – efektīvs sauszemes savienojums starp Eiropu un Āziju» norādīja Kazahstānas dzelzceļa (KTZ) prezidents Askars Mamins. Kazahi ir ieinteresēti paplašināt savu darbību Baltijas jūras reģionā. Tā kā Klaipēda te ir viena no svarīgākajām ostām, tajā investē, lai veicinātu eksporta, importa un tranzīta virzienus, vēsta Obzor.lt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad plānots pabeigt noliktavu, ražošanas un biroju telpu kompleksa "Green park" būvniecības pirmo kārtu. Līdz ar to paredzams, ka gada beigās tur darbu sāks starptautiskais loģistikas uzņēmums "Itella Logistics", kas starptautiskās e-komercijas iespējas vietējiem uzņēmumiem padarīs vienkāršākas. Nākamgad uz "Green park" pārcelsies arī "McDonald’s" Baltijas loģistikas centrs.

Industriālā parka attīstītājs, projektētājs un būvnieks ir uzņēmums "Piche". "Green park" ir trešais "Piche" realizētais industriālais parks Starptautiskās lidostas "Rīga" tuvumā. Turklāt uzņēmums Mārupē ir iegādājies zemi kopumā 300 000 kvadrātmetru platībā līdzīgu industriālo parku būvniecībai nākotnē. "Green park" būs noliktavas 50 000 kvadrātmetru platībā un biroju telpas 7 000 kvadrātmetru platībā.

SIA "Piche" valdes priekšsēdētājs Pēteris Senkāns informē: "Ar "Itella Logistics" pievienošanos mūsu industriālo parku iemītnieku pulkam skaidri iezīmējas e-komercijas klastera aprises, kas pašreizējos apstākļos un arī tuvākajā nākotnē būs īpaši svarīgi. Ap šo uzņēmumu un jau mūsu esošo klientu "Omniva" daudzi uzņēmumi var veiksmīgi veidot e-komercijas piegādes centrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Lietuvā strādājošais inkasācijas un apsardzes pakalpojumu sniedzējs – Eurocash1 grupa – paplašina darbību Latvijā, pievienojot grupai SIA CBL Cash Logistics, ar mērķi veidot spēcīgu platformu, lai attīstītu inkasācijas pakalpojumu uzņēmumu Latvijā un domātu par tālāku attīstību Baltijas valstīs, informē uzņēmums.

SIA CBL Cash Logistics ir Citadeles grupas meitas uzņēmums, kas sniedz inkasācijas pakalpojumus un darbojas ar plašu inkasācijas tīklu visā Latvijā. SIA CBL Cash Logistics īpašnieku maiņas process uzsākts, lai banka Citadele fokusētos uz prioritārajiem biznesa virzieniem – privātpersonu un mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanu un kreditēšanu, un tas tiks pabeigts, kad abas puses saskaņos tehniskos un komerciālos jautājumus turpmākajai sadarbībai. Uzņēmuma apvienošanos un nosaukuma maiņu paredzēts uzsākt pēc īpašnieku maiņas noslēguma, aptuveni šī gada rudenī. Pārejas posma laikā uzņēmumu klienti tiks apkalpoti bez pārmaiņām, kā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu piegādes uzņēmums Itella Logistics paplašinājusi Smartpost paku piegādes tīkla pakalpojumus, ļaujot ne vien saņemt, bet arī nosūtīt pakas, izmantojot jauno e-pakalpojumu, informē uzņēmumā.

Smartpost tīklu pašlaik veido vairāk nekā 200 paku punkti 65 Latvijas apdzīvotās vietās, līdz gada beigām to skaitu plānots palielināt līdz 300 punktiem. Plānotajā attīstībā Baltijā kopumā plānots investēt 2 miljonus eiro, papildus jau 2 miljonu eiro investīcijām iepriekšējā gadā.

Itella Logistics: plānojam kļūt par Latvijas pasta lielāko konkurentu 

Itella Logistics ienāks sūtījumu piegādes tirgū visā Latvijā; konkurence saasināsies, trešdien...

Kā norāda Itella Logistics izpilddirektors Ainārs Gilis, Smartpost tīkla atvēršana tiem klientiem, kuriem nepieciešams arī nosūtīt pakas, ir mērķtiecīgas un konsekventas attīstības solis Latvijā. "Itella turpinās investēt ne tikai tīkla paplašināšanā, bet arī klientu apkalpošanas un visas piegādes ķēdes optimizācijā. Ir skaidrs, ka pēdējā gada laikā strauji augošā tiešsaistes tirdzniecība ir izveidojusi jaunus cilvēku ieradumus. Palielināta sūtījumu plūsma ir cieši saistīta ar datu plūsmas pārvaldību, kurai ir nepieciešams ļoti efektīvs paku piegādes pakalpojums. Šajā tirgus segmentā mums ir savi mērķi, uz kuriem konsekventi virzāmies," uzsver A.Gilis.

Smartpost paku termināļi no citiem tehniskajiem risinājumiem Latvijā atšķiras ar to, ka tie atrodas telpās un tiek izmantoti bez skārienekrāna. Katrām durtiņām ir atsevišķa slēdzene. Viss sūtījuma reģistrācijas process tiek veikts Smartpost tiešsaistes vietnē, kas novērš obligātu nepieciešamību drukāt sūtījuma pavadlapu. Pēc nosūtīšanas datu ievadīšanas un apmaksas klientam tiek rezervēts konkrēts nodalījums viņa izvēlētajā Smartpost terminālī.

Paku nosūtīšana būs pieejama ne tikai Latvijā, bet arī uz Lietuvu, Igauniju un Somiju. Šajās valstīs tāpat ir plaši attīstīts Smartpost tīkls; tā kopējais paku piegādes punktu skaits šobrīd jau ir vairāk nekā 3500.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroauto ražošanas uzņēmuma Tesla vadītājs Īlons Masks (Elon Musk) ceturtdien prezentēja kompānijas jaunāko veikumu – daļēji elektrisko kravas auto Tesla Semi.

Kompānijas vadītājs apgalvo, ka Tesla kravas auto ar vienu uzlādi spēs veikt aptuveni 800 kilometru.

Izmantojot ātrgaitas lādētāju, būs nepieciešamas vien 30 minūtes, lai auto uzlādētu aptuveni 600 kilometru garam braucienam.

Bez piestiprinātas piekabes kravas auto 100 kilometru stundā ātrumu varēs sasniegt piecās sekundēs. Savukārt ar 40 tonnu kravu šādu ātrumu auto spēs sasniegt 20 sekunžu laikā.

Tesla Motors ir pārliecināta, ka jaunais kravas auto bez apkopes un remontdarbiem spēs nobraukt vismaz pusotru miljonu kilometru. Ražošanu plānots uzsākt 2019. gadā un rezervācijas varēs veikt, sākot no 5000 ASV dolāru.

Teslas kravas automašīnā īpaši padomāts par vadītāja ērtībām – vadības pults izveidota kabīnes centrā, lai vadītājam būtu labāka redzamība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Girteka Logistics atradusi risinājumu šoferu trūkumam

Egons Mudulis, 26.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Girteka Logistics paši apmāca šoferus un ņem vērā darbinieku viedokli problēmu risināšanā.

Šis ir risinājums šoferu trūkumam, ar ko saskaras transporta kompānijas, par pērn uzbūvēto šoferu akadēmiju saka Kristians Kāss Mortensens, kas Girteka Logistics (GL) attbild par sabiedriskajām attiecībām un lielākajiem kompānijas klientiem. Tas, kā GL izturas pret saviem šoferiem, neesot ierasts industrijas standarts, turklāt citām kompānijām Eiropā nav tik labu šoferiem paredzētu telpu. Ap 10 milj. eiro vērtajā ēkā ir gan biroju telpas darbiniekiem, gan apmācību, atpūtas, virtuves, dušu telpas šoferiem, gan iespēja izmazgāt un izžāvēt darba drēbes pēc reisa uz kompānijas rēķina.

Dienā, kad Dienas Bizness apmeklēja Šauļus, darbā pieteikties bija atnākuši seši šoferi, savukārt vienā no telpām apmācības notika krievu valodā, kas liek domāt, ka tie bija potenciālie šoferi no Ukrainas, Baltkrievijas un, iespējams, arī Latvijas. GL darbā pieņemot tikai tos, kam jau ir pieredze, un papildu apmāca, kā braukt ekonomiski, izvairīties no negadījumiem vai apieties ar refrižeratoru. Pēc viņa teiktā, GL netiek īstenota industrijā ierastā prakse piestādīt šoferiem rēķinu, piemēram, par auto skrāpējumiem u. tml. lietām. Patlaban kompānijai ir ap 7000 šoferu. GL aplēsusi, ka kompānijas darbinieku mainības rādītājs ir par 20% labāks nekā konkurentiem. Ieguvums no tā, ka šoferiem tiek nodrošināta apmācība, labi darba apstākļi, jaunas mašīnas un labas algas (ienākumi esot vismaz 2000 eiro uz rokas, bet Skandināvijas virzienā vairāk) ir tas, ka katru gadu no jauna nav jāpieņem darbā 1500 šoferi. Vizuāli GL vadītāji izskatījās jaunāki (ap 35 gadiem) nekā Latvijā, kur kompānijas sūdzas par jaunās paaudzes neieinteresētību kļūt par tālbraucējiem. Katram GL šoferim ir par viņu atbildīgais vadītājs, kura pārziņā ir ap 30 šoferu. DB vizītes dienā GL uzsvēra savu misiju Mēs rūpējamies (par saviem darbiniekiem, klientiem, sabiedrību), organizējot darbiniekiem, jo īpaši šoferiem, izklaides un saliedēšanās pasākumu. Ik pa brīdim to patraucēja militārās lidmašīnas, kas pacēlās no blakus tieši esošā NATO lidlauka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa pārvadājumu apjomi Ķīnas–Eiropas maršrutā turpina augt, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Konteinervilcienu skaits Eirāzijas savienojumā sasniedzis kārtējos rekordus kopš šāda veida regulāru pārvadājumu uzsākšanas 2011. gadā. Saskaņā ar China Railway Corporation (CRC) teikto, šā gada 10 mēnešu laikā vairāk nekā 3000 kravas vilcienu kursējuši 57 līnijās, pārsniedzot iepriekšējo sešu gadu kopējos rādītājus, vēsta Xinhua. Ķīnas dzelzceļš arī norādījis, ka pieauguma tendence saglabājas, un jau maijā izveidota sadarbības komiteja loģistikas izmaksu samazināšanai un efektivitātes palielināšanai. Kā būtiska daļa no Vienas joslas, viena ceļa iniciatīvas dzelzceļa kravu pārvadājumi patlaban savieno 35 Ķīnas un 34 Eiropas pilsētas. Eiropa ir Ķīnas lielākais tirdzniecības partneris, un šī gada 10 mēnešos savstarpējā tirdzniecība pieaugusi par 16,2% līdz 513 miljardiem USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Ķīnas, gan Latvijas pārstāvji saredz iespēju veikt regulārus pāravadājumus maršrutā Jivu‒Rīga; preču saņēmējus vēl neatklāj.

Centrāleiropas un Austrumeiropas un Ķīnas sadarbības formāta 16+1 ietvaros Jivu pilsētas vicemērs Xiong Tao un Timex Industrial Investment Co vadītājs Feng Xubin pastāstīja par sadarbības iespējām ar Latviju, tostarp attiecībā uz konteinervilcienu satiksmes attīstību. Satiksmes ministrijas vēstījums ķīniešiem gan aprobežojās lielākoties ar Latvijas transporta, tostarp dzelzceļa un ostu infrastruktūras un to attīstības iespēju aprakstu.

Testa vilciena pārvadātās preces tālāk tiks nosūtītas gan uz Baltkrieviju, gan Ziemeļvalstīm, bet nākotnē tās varētu arī tikt nosūtītas uz Vāciju un citām Eiropas valstīm, sarunā ar Db.lv norādīja F. Xubin. Iepriekš gan Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš Dienas Biznesam norādīja, ka kravu nav domātas Skandināvijas valstīm, bet Latvijai tuvējām Eiropas valstīm, kā arī, iespējams, Krievijai. Vaicāts par to, vai kāda iesaistītā puse no testa vilciena pelna, F. Xubin atzīmēja: «Tā kā tas ir pilotvilciens, mēs šoreiz no tā nepelnām.» Pēc viņa teiktā, būs vajadzīgs laiks, lai sameklētu vairāk klientu. Atbildot uz jautājumu, cik ilgs laiks vajdzīgs, lai saprastu, vai vilcienam ir ekonomisks pamats, viņš uzsver, ka Jivu‒Rīga vilciens ir praktisks, par ko liecinājusi arī iepriekšēja tirgus izpēte, un būs nepieciešams pusgads, lai izveidotu to par regulāru vilcienu. Pēc viņa teikā, Jivu pārstāvji plāno atvērt biroju Rīgā. Uz Apvienotās Transporta‒Loģistikas kompānijas (ATLK) prezidenta Alekseja Groma jautājumu, kāpēc netika izmantots (taisnākais) maršruts caur Dostiku, proti, Kazahstānu, F. Xubin norādīja, ka maršruts izvēlēts atbilstoši klienta prasībām, taču Rīgas virzienā tas varētu iet arī caur Kazahstānu un pēc tam Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmēji un nozaru asociācijas Saeimai prasa atlikt minimālo VSAOI ieviešanu

Db.lv, 02.06.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākās uzņēmēju biedrības Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), 53 uzņēmēju organizācijas un nozaru asociācijas ir nosūtījušas atklāto vēstuli Saeimas deputātiem, prasot atlikt minimālo valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) sistēmas ieviešanu ar 1. jūliju.

Saeimas deputātiem nosūtītajā vēstulē uzņēmēju organizācijas un nozaru asociācijas prasa Saeimas deputātus pieņemt likumprojektu, kas paredzētu minimālo VSAOI sistēmas spēkā stāšanās termiņa atlikšanu līdz brīdim, kad ekonomika ir atkopusies no Covid-19 krīzes ierobežojumiem, vienlaikus šajā laikā dodot iespēju labot konstatētos sistēmas brāķus.

Vēstulē tiek uzsvērts, ka jau nodokļu politikas izmaiņu izstrādes gaitā uzņēmumu organizācijas norādīja, ka jauna sociālās apdrošināšanas sistēma būtu izstrādājama ārpus valsts budžeta likumprojektu paketes, kā arī ļaujot ekonomikai atkopties pēc Covid-19 krīzes sakarā valdības noteiktajiem uzņēmējdarbības ierobežojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties iniciatīvas "Konsultē vispirms" principa ieviešanā iesaistīto uzraugošo iestāžu 2019. gada darbības novērtējumam, par iniciatīvas līderi 2019. gadā atzīta Zāļu valsts aģentūra. Augstāko novērtējumu dažādās nominācijās ieguva arī Valsts ieņēmumu dienests, Pārtikas un veterinārais dienests, Uzņēmumu reģistrs un Centrālā statistikas pārvalde.

Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro velk paralēles ar sportu: ""Konsultē vispirms" ir par labāku sadarbību. Gribētos redzēt, lai sadarbība valsts pārvaldes un uzņēmēju starpā nav kā "tautas bumba", kur mērķis ir izsist no spēles pēc iespējas vairāk spēlētāju, bet lai tā vairāk līdzinātos frisbijam, kur, neskatoties uz augsto spēles dinamiku, valda savstarpēja cieņa, godīgs spēles gars, un kur par strīdīgām situācijām spēlētāji vienojas paši, bez tiesneša palīdzības."

2019. gadā par iniciatīvas "Konsultē vispirms" līderi atzīta Zāļu valsts aģentūra (ZVA), kas saņēma arī apbalvojumu nominācijā "Uzņēmēju izvēle". ZVA līderību šā gada novērtējumā veicinājis tieši klientu vērtējums - darbinieki intervijās tika raksturoti kā kompetenti un pretimnākoši. Daudzās situācijās darbinieki proaktīvi palīdz meklēt risinājumu, tādēļ veidojas labs dialogs starp iestādi un klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru