Transports un loģistika

Zemkopības ministrijas valsts sekretāres vietnieks: Vajadzīgs mežsaimnieku un ceļu uzturētāju kompromiss

Māris Ķirsons [email protected], 09.03.2005

Jaunākais izdevums

«Saprotam mežsaimnieku un arī ceļu uzturētāju (īpašnieku) bažas, taču būtu normāli, ja sala apstākļos atļautu pārvadāt kokmateriālu kravas ar kopējo masu 60 t,» uzsver Zemkopības ministrijas valsts sekretāres vietnieks meža jautājumos Arvīds Ozols. Viņaprāt, ziemā, kamēr ir sals, tādējādi varētu izvest vairāk koksnes no mežiem, bet tad, kad viss paliek mīksts, piemēram, pavasara šķīdoni, vispār nevest neko.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltijas Tirgus uzturētāju programmai pievienojas divi jauni dalībnieki

Žanete Hāka, 01.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. oktobra Baltijas Tirgus uzturētāju programmai pievienojas Orion Securities un SEB Pank, lai veicinātu tirgus likviditāti, informē NASDAQ OMX Riga.

Orion Securities darbosies kā tirgus uzturētājs trīs uzņēmumu akcijām, savukārt SEB Pank nodrošinās tirgus likviditāti astoņu uzņēmumu akcijām, kas ir iekļautas Baltijas Oficiālajā sarakstā. AB bank Finasta, kas jau piedalās Baltijas Tirgus uzturētāju programmā, nodrošinās likviditāti vēl viena uzņēmuma akcijām.

NASDAQ OMX Baltijas Tirgus uzturētāju programma tika uzsākta šā gada 1. jūlijā. Lai rosinātu tirgus dalībniekus iesaistīties šajā brīvprātīgajā programmā, NASDAQ OMX piedāvā atlaides standarta tirdzniecības komisijas maksām 40% apmērā. Dalībniekam, kurš nodrošina likviditāti vismaz trim akcijām, pienākas tirdzniecības maksas atlaide par visām attiecīgajā tirgū tirgotajām akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Grozījumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā

, 24.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdarīt Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (Latvijas Vēstnesis, 2004, nr.65.) šādus grozījumus:

1. Aizstāt visā tekstā vārdu "inspekcija" (attiecīgā locījumā) ar vārdu "aģentūra" (attiecīgā locījumā).

2. Aizstāt visā tekstā vārdus "ceļu satiksmes negadījumu izraisīt (izraisītājs, izraisījušais)" (attiecīgajā locījumā) ar vārdiem "ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarīt (nodarījušais)" (attiecīgā locījumā).

3. 1.pantā:

izslēgt 3. punktā vārdu "rakstveida";

izteikt 8. punktu šādā redakcijā:

"8) cietusī persona -- fiziskā persona, kurai ceļu satiksmes negadījumā nodarīts veselības kaitējums, izņemot ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa vadītāju;"

izslēgt 9. punktu;

izteikt 11. punkta a) apakšpunktu šādā redakcijā:

"a) tās valsts teritorija, kur transportlīdzeklim piešķirts valsts reģistrācijas numurs un izsniegta atbilstoša valsts reģistrācijas numura zīme (turpmāk - numura zīme), neatkarīgi no tā, vai šī numura zīme ir pastāvīga vai pagaidu,";

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Finasta pievienojusies Baltijas Tirgus uzturētāju programmai

Lelde Petrāne, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2013. gada 1. augustu, banka Finasta pievienojas NASDAQ OMX Baltijas Tirgus uzturētāju programmai, kļūstot par likviditātes nodrošinātāju sešu Baltijas uzņēmumu akcijām.

Banka Finasta kļūs par tirgus uzturētāju Rokiškio Sūris, Linas Agro Group un Grigiškės akcijām, kā arī turpinās nodrošināt tirgus likviditāti Pro Kapital, Ekspress Grupp un Olainfarm akcijām.

Baltijas tirgus uzturētāju programmā pašlaik piedalās LHV Pank, kas nodrošina likviditāti Tallinna Kaubamaja, Olympic Entertainment Group un Tallinna Vesi akcijām.

«Mēs pievienojamies Baltijas Tirgus uzturētāju programmai, jo saskatām tajā lielu nozīmi. Lielāka tirgus likviditāte ir izdevīga gan investoriem, gan uzņēmumiem, kas iekļauti biržā,» saka Andrejs Ciba (Andrej Cyba), Finasta valdes loceklis un Finanšu tirgus nodaļas direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts gadiem ilgi nespēj sakārtot ierēdniecības aparāta atalgojuma sistēmu

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 26.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2003. gada sākumā tika solīts, ka pēc Andra Šķēles valdības laikā pieņemtajiem noteikumiem par tā sauktajiem vadības līgumiem valsts pārvaldes aparāta darbinieki dzīvos tikai līdz 2004. gada 1. janvārim.

"Sakārto" jau astoņus gadus

Jau 2000. gada janvārī A. Šķēles vadītais Ministru kabinets akceptēja koncepciju par valsts budžeta iestāžu darbinieku darba samaksas sistēmām un uzdeva Finanšu ministrijai līdz nākamā gada decembrim izstrādāt noteikumu projektu par darba samaksas sistēmu valsts iestāžu darbiniekiem. Taču 2002. gada februārī jau Andra Bērziņa vadītajai valdībai nācās secināt, ka divu gadu laikā Finanšu ministrija uzdevumu nav veikusi.

Pati Gundara Bērziņa vadītā Finanšu ministrija skaidroja, ka "noteikumu projekts par darba samaksas sistēmu valsts iestād��s strādājošajiem jeb darba samaksas reformas otrais posms un noteikumu projekts par darba samaksas sistēmu valsts pārvaldes iestādēs strādājošajiem jeb darba samaksas reformas pirmais posms ir aplūkojami kompleksi, to izpilde ir savstarpēji saistīta".

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Prezentēs jaundibināto Latvijas Mežsaimnieku asociāciju

Māris Ķirsons [email protected], 18.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien,jaundibinātās Latvijas Mežsaimnieku asociācijas biedri informēs par asociācijas dibināšanas nepieciešamību, tās galvenajiem mērķiem un darbības uzdevumiem, kā arī izteiks savu viedokli par situāciju nozarē. Šā gada 13.janvārī tika reģistrēta jauna sabiedriska organizācija – Latvijas Mežsaimnieku asociācija, kuru nodibināja Latvijas mežizstrādātāji un ar mežizstrādi saistīto pakalpojumu sniedzēji. Latvijas Mežsaimnieku asociācijas mērķis ir īstenot efektīvu sadarbību starp privātajiem mežizstrādes un mežsaimniecības uzņēmumiem, privātiem meža zemes īpašniekiem Latvijā un iestādēm, kas realizē valsts pārvaldes funkcijas meža nozarē un veido meža nozares politiku, kā arī pārstāvēt biedrības viedokli un intereses visās valsts iestādēs, norādīts Latvijas Mežsaimnieku asociācijas informācijā.Pašlaik asociācijā ir astoņu Latvijas meža nozares uzņēmumu pārstāvji – SIA Silva valdes loceklis Juris Antoņevičs, SIA Latsin izpilddirektors Varis Sīpols, SIA GRK direktors Haralds Barviks, AS Talsu mežrūpniecība valdes priekšsēdētājs Gatis Štāks, SIA Kursa MRU rīkotājdirektors Edgars Dupužs, AS Lindeks ražošanas direktors Jānis Leitāns, SIA Līvas Koks izpilddirektors Jānis Siliņš un mežsaimnieks Modris Fokerots,norādīts Latvijas Mežsaimnieku asociācijas informācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu nozare vairs nerullē

Katrīna Iļjinska, Vēsma Lēvalde, Db, 16.01.2009

Plānotais finansējuma samazinājums draud ar bankrotiem ceļu nozarē, krietnu bezdarbnieku skaitu un sabrukušiem ceļiem, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

FOTO: RITVARS SKUJA, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Valsts ceļu iepirkumu skaits šogad sarucis līdz 17 iepirkumiem par 99.65 milj. Ls. Pirms budžeta apstiprināšanas bija plānoti 86 iepirkumi par 145.21 milj. Ls.

No tā var secināt, ka plānoto iepirkumu pakete sarukusi par 69 iepirkumiem. Tāpat jaunais iepirkumu plāns liecina, ka iepriekš nebija plānoti, bet tagad nākuši klāt 9 iepirkumi, kuri iecerēti Eiropas Reģionālā Attīstības fonda (ERAF) līdzekļu apguvei. Līdz ar to 100 % no valsts budžeta šogad tiks finansēti tikai 8 iepirkumi, kuru kopējā summa paredzēta 37.41 milj. Ls. Un vēl 62.24 milj. Ls vērtībā paredzēti ERAF līdzfinansētie projekti, no kuriem 85 % finansē tieši ERAF, bet no valsts budžeta jāsedz 15 %. Jāpiebilst, ka minētās summās iekļauta ne tikai pati būvniecība, bet arī zemju iegūšana, projektu vadība, būvuzraudzība u.c., līdz ar to pašai būvniecībai naudas būs vēl mazāk. Acīm redzami, ka iepirkumu skaita samazinājuma sekas būs valsts autoceļu stāvokļa pasliktināšanās un sabrukšana, jo ceļu kvalitāte jau tagad ir ļoti slikta. Pašreizējos apstākļos situāciju ceļu būvē varētu raksturot kā visai nervozu, norāda biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. «Esam informēti par apmēram 25 % finansējuma samazinājumu nozarē, bet, apzinoties, ka kuru katru dienu var pienākt vēl sliktākas ziņas, šī nervozitāte arī izpaužas,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Swedbank pievienojas Baltijas Tirgus uzturētāju programmai

Žanete Hāka, 01.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank pievienojusies Baltijas Tirgus uzturētāju programmai un uzsāk likviditātes nodrošināšanu trim Baltijas tirgū kotētajām akcijām - Tallink Grupp, Olympic Entertainment Group un Merko Ehitus, informē NASDAQ OMX Riga.

Tirgus uzturētāja uzdevums ir visu tirdzniecības sesijas laiku uzturēt pirkšanas un pārdošanas uzdevumus noteiktā apjomā un cenas robežās, tādējādi nodrošinot papildu likviditāti.

NASDAQ OMX Tallinn valdes priekšsēdētājs Rauno Kletenbergs uzsver, ka likviditātes palielināšana ir viena no biržas galvenajām prioritātēm. Līdz ar Swedbank pievienošanos Baltijas Tirgus uzturētāju programmai tagad tajā ir iesaistījušies visi aktīvākie biržu biedri. Jo vairāk būs tirgus uzturētāju dažādām akcijām, jo izdevīgākas cenas būs ieguldītājiem.

Ieguvumi investoriem ir labākas cenas un mazāks likviditātes risks, jo akciju cena tiek noteikta efektīvāk. Tirgus uzturētāji biržās kotētās akcijas padara pievilcīgākas ieguldītājiem – īpaši tiem, kuri tiecas pēc apjomīgiem ieguldījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltijas biržās darbību uzsāk likviditāti veicinoša tirgus uzturētāju programma

Mārtiņš Apinis, 01.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas tirgū no šodienas sāk darboties jauna tirgus uzturētāju programma, kas paredzēta likviditātes palielināšanai. Lai rosinātu biedrus iesaistīties šajā brīvprātīgajā programmā, NASDAQ OMX vērtspapīru biržas Tallinā, Rīgā un Viļņā piedāvā biedriem 40% atlaidi tirdzniecības maksām.

Tirgus uzturētāju programmas nosacacījumi paredz, ka NASDAQ OMX Baltijas tirgus biedram – bankai vai brokeru sabiedrībai, kas darbojas kā tirgus uzturētājs – jāuztur konkrētajām akcijām pirkšanas un pārdošanas uzdevumi vismaz 3000 eiro vērtībā tirdzniecības sesijas uzsākšanas un slēgšanas izsolēs un 85% no tirdzniecības laika. Tā investoriem tiks nodrošināta iespēja iegādāties, kā arī pārdot akcijas par iespējami mazāku cenu svārstību. Turklāt visas tirdzniecības sesijas laikā akcijām būs pietiekams piedāvājums un pieprasījums.

Pēc biržas informācijas, pirmais biedrs – LHV Pank – jau pieteicies jaunajai tirgus uztrurētāju programmai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Politologs: Valsts prezidents ar pieņemto lēmumu var justies laimīgs

LETA, 06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Andris Bērziņš var justies laimīgs ar izdarīto izvēli, aicinot zemkopības ministri Laimdotu Straujumu (V) veidot jauno valdību, uzskata politologs Jānis Ikstens.

Viņaprāt, prezidents varot justies laimīgs, jo ir dabūjis tādu Ministru prezidenta amata kandidātu, kādu, iespējams, ir gribējis. Par to liecinot salīdzinoši gludais [premjera kandidāta nosaukšanas] process, saka Ikstens.

Straujuma nav atstājusi strauja un neapdomīga cilvēka iespaidu, tāpēc valdības vadīšana turpināšoties līdzšinējā premjera Valda Dombrovska (V) stilā. Ne darbība ministres amatā, ne arī Zemkopības ministrijas valsts sekretāres amatā nav radījusi revolucionāra cilvēka iespaidu. «Tā nebūs nekāda [Einara] Repšes uguņošana vai [Andra] Šķēles mācīšana,» sprieda politologs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par RAPLM valsts sekretāri ieceļ Laimdotu Straujumu

, 18.12.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18. decembrī Ministru kabinets ārkārtas sēdē pieņēma lēmumu par Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts sekretāri ar 2007. gada 1. janvāri iecelt Laimdotu Straujumu, kura jaunajā amatā tiks pārcelta no Zemkopības ministrijas valsts sekretāres amata, Db.lv informēja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija.

Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Aigars Štokenbergs:

"Laimdotas Straujumas profesionālā un akadēmiskā pieredze dod pārliecību, ka viņas iecelšana Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas valsts sekretāres amatā stiprinās ministrijas kapacitāti un ļaus efektīvāk realizēt ministrijas uzstādītās prioritātes. Valsts sekretāres darba kārtībā būs, piemēram, padziļināta ekonomiskā analīze par visu nozaru ministriju plānotajām investīcijām reģionos un četru gadu plāna izstrāde investīciju piesaistei reģionos, kā arī Nacionālā attīstības plāna īstenošana, ieviešanas vadība un uzraudzība".

Laimdota Straujuma ir beigusi Latvijas Universitātes Fizikas un matemātikas fakultāti, savukārt 1992.gadā ieguvusi ekonomikas doktora grādu. Zemkopības ministrijas valsts sekretāres amatā L. Straujuma strādāja kopš 2000.gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: Ceļu lietotāji nodokļos samaksā 500 miljonus eiro, taču ceļu uzturēšanai tiek vien 200 miljoni eiro

Dienas Bizness, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzstājoties ceļinieku gadskārtējā konferencē Attīstība sākas ar ceļu, satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsvēra, ka viņa ministra darbības prioritāte ir autoceļu sakārtošana un uzturēšana.

«Ceļu lietotāju samaksātie nodokļi kopējā budžetā pārsniedz 500 miljonus eiro, taču no valsts budžeta finansējums gan pašvaldību ceļu, gan valsts ceļu uzturēšanai un atjaunošanai ik gadu piešķir 190 - 200 miljonu eiro. Tātad tikai 36% no naudas, ko samaksā ceļu lietotāji, ir novirzīta ceļu uzturēšanai un atjaunošanai,» akcentēja U. Augulis.

Ministrs norādīja, ka ir jāmazina šī šķēre starp ceļu lietotāju nomaksātajiem nodokļiem un piešķirto finansējumu ceļu infrastruktūrai.

Nacionālajā attīstības plānā ir noteikti konkrēti rādītāji jeb sasniedzamie procenti ceļu infrastruktūras uzlabošanā, kas sekmētu valsts attīstību un pamatu ekonomiskajai izaugsmei, īpaši reģionos. Šie rādītāji ir labs atskaites punkts, kas palīdz definēt, kāpēc tieši tik finansējuma ieguldām ceļu infrastruktūrā vai kāpēc nosakām autoceļu finansēšanu par vienu no valdības prioritātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teju 40% vīriešu Latvijā ir gatavi uzsākt darbu ceļu būvē vai apsver iespēju pievērsties šai nozarei, Db.lv informēja Satiksmes ministrija.

Uz jautājumu "Vai Jūs būtu gatavs strādāt ceļu būves profesijās?" apstiprinoši atbildējuši 6% vīriešu un 4% sieviešu, bet to par iespējamu atzinuši 33% vīriešu un 6% sieviešu. Gatavību strādāt ceļu būvē visbiežāk pauduši ārpus pilsētām dzīvojošie respondenti, liecina Satiksmes ministrijas un VAS Latvijas Valsts ceļi rīkotās ceļu būves profesiju popularizēšanas kampaņas laikā veiktās aptaujas dati.

Trešdaļa aptaujāto vīriešu uzskata, ka ceļu būvē nodarbināto vidējā darba alga uz rokas ir robežās no 600 līdz 800 latiem. Kā norādījis biedrības Latvijas Ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs, "priekšstats ir visai pareizs. Biedrības uzņēmumos strādājošo vidējā darba alga ir virs 600 latiem." Nozarē strādājošie lēš, ka pēdējos gados ceļu būves uzņēmumu darbinieku alga pieaug vidēji par 30 % gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ

Lelde Petrāne, 15.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ceļu uzturētāju aprēķini liecina, ka puse no visiem Latvijas ceļiem jeb katrs otrais kilometrs ir sliktā stāvoklī, kopš neatkarības atjaunošanas bijušas tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ, svētdien vēstīja LNT raidījums Top 10.

Kā apliecinājusi VAS Latvijas valsts ceļi Juridiskās daļas vadītāja Ivonna Straudovska, visas bijušas tā sauktās «bedru lietas», izņemot vienu, kurā vainota slidena brauktuve.

Latvijas valsts ceļi sakāvi cietuši tikai vienā no šīm prāvām. Turklāt uzvaru svinējusi nevis kāda privātpersona, bet gan Saeimas autobāze, kuras īpašumā esoša automašīna bedrē nolauzusi riteni. Pēc Latvijas valsts ceļu pārstāves teiktā, tiesvedība ilgusi sešus gadus un kompensācijas apmērs bijis 400 lati.

Apdrošinātaji uzskata, ka vēršanos pret ceļu uzturētājiem par zaudējumu kompensācijām saistībā ar sliktā ceļu stāvokļa dēļ izraisītām avārijām un automašīnu bojājumiem apgrūtina policijas virspusīgā attieksme, fiksējot negadījumu apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Piketa organizatoriem būs jāiesniedz kārtības uzturētāju paraksti un skaits

Elīna Pankovska, Db, 17.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasākuma organizētājam būs jāiesniedz pašvaldībā kārtības uzturētāju sarakstu ar tajā minēto personu parakstiem, to paredz tieslietu ministrijas izstrādātie grozījumi likumā Par sapulcēm, gājieniem un piketiem.

Rīkotājiem būs arī jāiesniedz precizētais saraksts, ja tajā notikušas izmaiņas vai ir nepieciešamība palielināt kārtības uzturētāju skaitu.

Patlaban esošais regulējums ir ļoti vispārīgs, tādēļ pasākuma organizatori bieži vien pienācīgi neizpilda savus pienākumus saistībā ar kārtības uzturētāju nodrošināšanu, bet pašvaldības pārstāvjiem vai policijas darbiniekiem, kuri konstatē pārkāpumus, nav iespējas tos ātri un efektīvi novērst.

Mainīta būs arī kārtība pieteikuma iesniegšanā, proti, pieteikums par sapulces, gājiena vai piketa rīkošanu būs jāiesniedz ne ātrāk kā četrus mēnešus pirms plānotā pasākuma.

Pašlaik ir noteikts, ka pieteikumu var iesniegt ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms attiecīgā pasākuma norises.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Latvijas Labāko sekretāri 2012 īpašā godināšanas ceremonijā 7. jūnijā uz Tallink kuģa M/S Romantika klāja atzīta Dace Lāme, kura jau piecus gadus strādā uzņēmumā Cemex.

Lielākais biroja preču izplatītājs Baltijā Officeday Latvia ar partneru Dienas Bizness, Radio SWH un Tallink atbalstu šogad pirmo reizi rīkoja konkursu Latvijas Labākā sekretāre. Konkurss notika vairākos etapos un titulu ieguva tā dalībniece, kura konkursa mājas lapā savāca lielāko balsu skaitu, saņēma augstāko žūrijas vērtējumu par Radio SWH un Dienas Bizness uzdevumiem, kā arī augstāko procentuālo atbilstību perfektas sekretāres etalonam. Kopumā dalībai konkursā pieteicās 75 asistenti, biroja vadītāji, sekretāri un sekretāres.

Latvijas Labākā sekretāre 2012 D. Lāme pauž prieku par iegūto titulu un atzīst, ka viņas dalība konkursā bija jauka iniciatīva no kolēģu puses, kuri arī iesūtījuši pieteikumu. Stāstot par savu darbu, 2012. gada labākā Latvijas sekretāre atzīmē, ka viņai patīk palīdzēt cilvēkiem, kā arī rūpēties par to, lai viņi darba vidē jūtas mīlēti, cienīti, godāti un motivēti. Šī iemesla dēļ D. Lāme pievērsusies studijām personālvadībā. «Kad atnācu strādāt uz Cemex, man nebija precīza priekšstata par to, ko es gribētu darīt. Tagad zinu, ka ļoti gribētu strādāt personāla daļā - arī tam darbam, ko daru šobrīd, ar to ir saikne,» viņa atzīst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļu satiksmes drošības padomes izskata priekšlikumus ceļu drošības situācijas uzlabošanai

Dienas Bizness, 26.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē vienojās par priekšlikumiem ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanā, kā arī priekšlikumiem ceļu uzturēšanas nodrošināšanā ziemas periodā, informē Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss norādīja, ka daudzu apstākļu kopums,t.sk. autovadītāju braukšanas prasme, automašīnu tehniskais stāvoklis, mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku attieksme pret ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, ceļu uzturēšanas apstākļi, diemžēl janvārī ir sekmējis ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) un bojā gājušo skaita pieaugumu, salīdzinot ar šo pašu periodu iepriekšējos gados.

Valsts policijas sniedza pārskatu par 2014.gadā CSNg, kuros bojā gājuši cilvēki, no tiem 70% uzbraukumu gājējiem notika diennakts tumšajā laikā. Šā gada janvāra mēnesī notikušo CSNg veicinošie faktori bija dažādi, kā: nepastāvīgie laika apstākļi, nepareizi izvēlēts ātrums, ceļu uzturētāju nesavlaicīga reaģēšana uz mainīgajiem ceļa apstākļiem, atstarojošo elementu neesamība gājēju apģērbā, brauktuves šķērsošana tam neparedzētā vietā, kā arī satiksmes dalībnieku nihilistiskā attieksme pret normatīvo aktu prasību ievērošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas Mežsaimnieku asociācijas valdes loceklis: koksnes izsnieguma kāpumam vairāki iemesli

Māris Ķirsons [email protected], 18.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ciršanai izsniegtās koksnes apjoma lielais kāpums ir saistīts ar vētrā lauzto/gāzto mežaudžu izstrādi,» uzsver Latvijas Mežsaimnieku asociācijas valdes loceklis Andis Saulītis. Viņš atzīst, ka vētra ir būtiski koriģējusi daudzu mežsaimnieku plānus, it īpaši Kurzemē un Zemgalē. Turklāt meža īpašnieki izmanto situāciju, kad, ejot pēc ciršanas apliecinājuma vētras postījumu sakopšanai, vienlaikus vēlākam laikam izņem arī augošu koku ciršanas atļaujas, — tā A. Saulītis izskaidro situāciju, ka vairāk nekā 50 % no ciršanai izsniegtajiem tomēr ir augoši koki. Kā vēl vienu iemeslu tam asociācijas valdes loceklis min to, ka tūlīt pēc vētras mežu īpašnieki metoties glābt vētras izpostītās — pārsvarā skujkoku audzes, kā rezultātā pieaudzis lapkoku sortimentu deficīts, kas atkal stimulējis tieši augošu lapkoku ciršanas apliecinājumu izņemšanu un arī reālu nociršanu. A. Saulītis arī uzsver, ka ciršanai izsniegtās koksnes daudzums gan vēl nenozīmē, ka tieši tik daudz arī tiek izcirsts, jo līdzšinējo gadu pieredze rāda, ka izsniegtais ciršanas apjoms vienmēr ir lielāks par reāli izcirsto. Latvijas Mežsaimnieku asociācijas valdes loceklis Andis Saulītis uzsver, ka ciršanai izsniegtās koksnes apjomi Latvijā būtu pavisam citādāki, ja nebūtu jālikvidē vētras postījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienotībašovakar valdes sēdē nolēmusi par Ministru prezidenta amata kandidātu virzīt pašreizējo zemkopības ministri Laimdotu Straujumu.

Šai pašā valdes sēdē Straujuma arī uzņemta partijas Vienotība rindās, mikroblogošanas vietnē Twitter pavēstīja Vienotības Saeimas frakcijas priekšsēdētājas vietnieks Edvards Smiltēns.

Pēc valdes sēdes Vienotības līdere Solvita Āboltiņa žurnālistiem apliecināja, ka šodien pieņemti divi lēmumi - Straujuma uzņemta partijas rindās, kā arī Vienotība viņu nolēmusi izvirzīt par premjera amata kandidāti.

Jau rīt, 6.janvārī, Vienotības pārstāvji dosies pie Valsts prezidenta Andra Bērziņa, lai pārrunātu šo jautājumu. Tāpat jaunnedēļ tiks sāktas politiskās konsultācijas, rīt notiks saruna ar Reformu partiju, tad šis jautājums tiks pārrunāts ar pārējiem potenciālās koalīcijas partneriem, lai varētu diskutēt par nākamās valdības aprisēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu nodošana pašvaldībām atkarīga no reģionālās reformas un finansējuma

Patlaban nekā jauna nav, un reāli par šo procesu varēs runāt tikai pēc administratīvi teritoriālās reformas, norāda Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomnieks tautsaimniecības jautājumos Aino Salmiņš. Proti, šobrīd neviens vēl nezina, kādas nākotnē būs pašvaldību robežas, taču no tā, ka novadi apvienosies, nauda klāt nenākšot. Tāpat jautājums ir par pārņemto ceļu finansēšanu, kuru uzturēšanai patlaban tiek aptuveni 1560 eiro/km. Ir arī skaidrs, ka jāmaina ceļu finansēšanas modelis, jo nākotnē ceļu lietotāju maksājumi (akcīze, ceļu lietošanas nodeva, transporta ekspluatācijas nodoklis) pārsniegs 800 milj. eiro, bet no valsts budžeta valsts un pašvaldību ceļiem līdz šim tika vien zem 240 milj. eiro. Tāpat arī ES līdzfinansējums 90% apjomā tiek galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, atstājot vietējos ceļus (teju 13 tūkst. km no kopumā 20 tūkst. km valsts ceļu) pašplūsmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dobeles novada pašvaldība nepiekrīt Valsts akciju sabiedrības Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova teiktajam, ka Latvijā būtu par daudz ceļu un ir jādomā, kuri ceļi būtu jālikvidē.

Dobeles novada pašvaldības izpilddirektora vietnieks Gunārs Kurlovičs pauda, ka ceļu blīvums uz iedzīvotāju, kā to piemēro Kononovs, nav rādītājs, kas liecina par nepieciešamību pēc autoceļiem.

«Ja iedzīvotāju skaits saruks uz pusi, vai tad Latvijā jālikvidē puse ceļu? Ja ceļi būtu lieki, tie nebūtu izbraukti un nebūtu daudz jāremontē,» secināja Kurlovičs.

Viņš uzskata, ka ir tieši otrādi - problēma ir lielajā ekspluatācijas slodzē, jo pietiekami intensīvās lauksaimnieciskās darbības un smagās tehnikas dēļ grantētie lauku ceļi ir ļoti sliktā stāvoklī, jo nepietiek resursu to uzlabošanai.

«Ceļu infrastruktūra ir būtiska tautsaimniecības attīstībā, tikai problēma tā, ka Latvijā tā ir ļoti slikti uzturēta. Lielu daļu meža ceļu uztur Latvijas Valsts meži,» skaidroja Dobeles novada pašvaldības vadības pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prezidents aicina Straujumu veidot jauno valdību

LETA, 06.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Andris Bērziņš šodien aicinājis pašreizējo zemkopības ministri Laimdotu Straujumu (V) veidot jauno valdību.

Vienotība svētdien valdes sēdē nolēmusi virzīt Straujumu par Ministru prezidenta amata kandidāti. Šai pašā valdes sēdē Straujuma arī uzņemta partijas "Vienotība" rindās.

Vienotības līdere Solvita Āboltiņa iepriekš pauda, ka Straujuma pašreizējā valdībā ir vispieredzējušākais cilvēks valsts pārvaldē, tāpat viņai ir doktora grāds ekonomikā un pašreizējā amatā izdevies panākt līdzsvaru zemkopības nozarē.

Arī demisionējušais premjers Valdis Dombrovskis (V) pauda, ka Straujumas ļoti lielā pieredze valsts pārvaldē ir labs pamats, lai viņa sekmīgi tiktu galā ar premjera pienākumiem un nodrošinātu darbu pēctecību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ko būtu jāņem vērā turpmākajos ceļu būves iepirkumos?

Boleslovas Vengris (Boleslovas Vengrys), ceļu infrastruktūras ierīkošanas uzņēmuma SAS Biseris tirdzniecības vadītājs, 26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī izskatās, ka Latvija ar Covid19 pandēmiju no šodienas perspektīvas tiek galā labāk kā kaimiņvalstis, nesen kā Latvijas Republikas Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādīja, ka ekonomiskās situācijas "atkausēšanai" nākamgad būtu nepieciešami papildu līdzekļi ceļu projektiem ap attīstības centriem, minot, ka par ekonomikas atkopšanos un tautsaimniecībai nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem pēc vīrusa izraisītās krīzes beigām ir jādomā jau tagad.

Pilnībā piekrītu! Šajā kontekstā vēlos padalīties, kā, veicinot konkurenci ceļu satiksmes iepirkumos, panākt ietaupījumu valsts budžetā.

Piedaloties dažādos projektos esam strādājuši ar partneriem visā pasaulē, pielāgojoties ceļu kvalitātes standartiem Baltijas valstīs, Rietumeiropā, kā arī pat Saūda Arābijā. Dalība vairākos iepirkuma konkursos dažādās valstīs ļauj uzņēmumam iepazīt dažādus apstākļus un tirgus prasības. Minot piemērus, Lietuvā ceļu stāvoklis, kā arī laikapstākļi ir ļoti līdzīgi kā Latvijā, kas sniedz iespēju novērtēt uzņēmuma iespējas nodrošināt augstas kvalitātes ceļu apzīmējumu darbus par zemāku cenu kā to pašlaik piedāvā vietējie tirgus spēlētāji. Nīderlandē pasūtītājs norāda, kādas kvalitātes ceļa atjaunošanas darbi nepieciešami, atkarībā no ceļa nozīmes un satiksmes intensitātes. Pašlaik Saūda Arābijā notiek aktīvi infrastruktūras atjaunošanas darbi un veidoti vairāki jauni ceļi, ievērojot ļoti augstas kvalitātes prasības. Šajā tirgū pirms līguma noslēgšanas tiek veikti kvalitātes testi, katram ceļa posmam pirms darbu uzsākšanas. Arī ceļu infrastruktūras nozarē globāla pieredze ir uzņēmuma priekšrocība, kas veicina augstākas kvalitātes pakalpojumu sniegšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija šobrīd strādā pie divu daudzmiljonu ceļu būves projektu realizācijas Rīgas apkārtnē par privāto investoru līdzekļiem. Projektu aptuvenās izmaksas šobrīd nav precizētas, tomēr tās būs mērāmas daudzos desmitos miljonu latu. Viens no projektiem būs Ķekavas apvedceļa būvniecības projekts, bet otrs - Rīgas apvedceļa projekts, kuriem būtu jāatvieglo sastrēgumu un transporta plūsmas problēmas šajos posmos.

Abi ceļu būves objekti tiks realizēti pēc t.s. Valsts un privātās partnerības (VPP) modeļa, kas paredz, ka privātais investors par savu naudu sākotnēji uzceļ objektu un apsaimnieko to, bet valsts vairāku gadu garumā naudu atmaksā. Tādējādi valstij tiks dota iespēja realizēt milzu autoceļu projektus, bet maksāt par to vēlāk. Satiksmes ministrijas aptuvenās aplēses liecina, ka 2009. gadā VPP projektu realizētājiem no Valsts autoceļu fonda tiks maksāti 12 miljoni latu, bet 2010. gadā maksājumi jau varētu sasniegt 20 miljonus latu un ar katru gadu arvien pieaugt. "Mēs paši varēsim koriģēt un plānot, cik daudz VPP projektus gribēsim realizēt un kādas summas varēsim atļauties izlietot VPP projektos," norāda SM pārstāvis Lauris Dripe, uzsverot, ka kopumā SM varētu realizēt pat piecus VPP projektus, jo ar katru gadu pieaugšot arī Valsts autoceļu fonda finansiālās iespējas. Db jau vēstīja, ka projektu realizācija pēc VPP principa izmaksā krietni dārgāk nekā tradicionālais iepirkums, tomēr valsts ierobežotie budžeta līdzekļi neļauj realizēt lielus projektus pēc tradicionālā iepirkuma. Ilgtermiņā gan VPP princips noteikti atmaksāšoties, vērtē speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru