Citas ziņas

Ziemas kempingi Dānijā kļūst arvien populārāki

Aivars Mackevics [email protected], 23.11.2004

Jaunākais izdevums

Dānijas Kempingu padome ziņo par nakšņojumu skaita pieaugumu arī aukstajā gada laikā pēdējos trīs gados. Kempingi ziemas laikā Dānijā kļūst arvien pieprasītāki, kā rezultātā pieaug arī kopējais gada nakšņojumu skaits. No Dānijas 510 kempinga vietām 111 ir atvērtas arī ziemas mēnešos. Pavadīt laiku kempingā ziemā nenozīmē izdzīvošanas treniņu, bet gan lētu iespēju pavadīt dažas brīvdienas prom no mājas. Dzīvi kempingā visu gadu var baudīt, apmetoties no aukstuma izolētā kempinga treilerī vai mājiņā. Tā saucamie “Hytter”, mazas, ērtas koka mājiņas divām līdz sešām personām, tagad ir arī aprīkotas ar virtuvi un vannas istabu. Ziemas kempingos ierīkotas dažādas brīva laika pavadīšanas vietas, piemēram, peldbaseini, saunas, atpūtas un spēļu telpas, bērnu laukumi. Tomēr jābrīdina, ka pakalpojumu kvalitāte un iespējas kempingos ziemas mēnešos nav tik augstā līmenī, kā pierasts vasaras sezonā. Dažos kempingos, kas darbojas visu gadu, no novembra līdz martam pat nepieciešama iepriekšēja rezervācija. Lai ziemas kempings izdotos, tam nepieciešamas atbilstošs inventārs. Ziemas auto treilera teltij vajadzētu būt ar mazu platību un slīpu jumtu, kas ir daudz labāka par vasaras telti, tādejādi labāk pasargājot no vētrām un sniega. Nedrīkstētu aizmirst līdzi paņemt sniega lāpstas, vislabāk no gumijas. Svarīgas ir arī baterijas un pietiekoši garš kabelis, lai tas sniegtos līdz elektrības sadaļas skapim. Protams, arī apkurei vajadzētu būt kārtībā. Priekšroku ieteicams dot karstā gaisa pūšamajām apkures iekārtām, jo tās novērš kondensācijas ūdens rašanos. Ja nav uzpildīta tīra propāngāze, gāzes padeve sala laikā var tikt traucēta. Dānijā gan balonos tiek uzpildīta propāngāze, bet tas netiek darīts visās valstīs. Pie mīnus grādiem arī jāuzmanās, lai neaizsaltu kanalizācijas un ūdens padeves caurules. Lai mazinātu ledus veidošanos, ūdens tvertnē var nedaudz pievienot spirtu vai sāli. Dānijas kempingu sarakstā ir 111 kempinga vietas, kas darbojas visu gadu, dažās ir nepieciešama savlaicīga rezervācija. Arī Dānijas autoceļu kartēs norādītas kempinga vietas ar to kontaktinformāciju. Sīkāka informācija: www.visitdenmark.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijā, tāpat kā Latvijā, šobrīd ir lielo iespēju laiks. Abas valstis piedzīvo ekonomisko krīzi. Latvijas atšķirība ir tā, ka mums turklāt vēl ir sabiedrības krīze. Jebkura krīze ir pārmaiņu un iespēju laiks. Aktīviem un inovatīviem Latvijas uzņēmējiem tas noteikti ir jāizmanto.

Dānija grib kļūt par zaļās izaugsmes pasaules laboratoriju. Te tuvākajos gados tiks likti pamati pasaules ekonomikas izaugsmei. Ja pagājušā gadsimta 90.gados pasaules izaugsmes dzinējs bija informāciju tehnoloģijas, tad turpmāk tās būs tīrās un zaļās tehnoloģijas.

Dānija ir slavena ar savām enerģijas tehnoloģiju zināšanām. Daudzi šeit lepojas, ka kopš 70.gadiem Dānijas ekonomika augusi par 75%, kamēr enerģijas patēriņš palicis nemainīgs.

Pirms pāris gadiem Dānijas valdība izveidoja neatkarīgu ekspertu Klimata komisiju. Nule šī komisija nāca klajā ar ziņojumu** un ieteikumiem, kas jādara, lai Dānija līdz 2050.gadam veiktu pāreju no fosilās enerģijas un atjaunojamo enerģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kvalitatīvas un uzticamas riepas automašīnai nepieciešamas 365 (vai 366) dienas gadā. Taču īpaši svarīgas tās kļūst ziemas mēnešos, kad ceļu klāj gan pieblietēts, gan izkusis sniegs, ūdens un ledus, pārvietošanos padarot īpaši izaicinošu. Tāpēc šajā rakstā apkopota informācija par to, kā ziemas riepas palīdz tikt galā ar minētajiem izaicinājumiem; atvēli 10 minūtes un uzzini daudz ko jaunu!

Īsais ievads ziemas riepu tipos

Ziemas riepas tiek iedalītas mīkstā sastāva (Skandināvijas tipa) un cietā sastāva (Eiropas tipa) klasēs; Skandināvijas tipa riepas piemērotas zemākām gaisa temperatūrām un piesnigušiem/apledojušiem ceļiem, savukārt Eiropas tipa riepas izvēlies, ja pārsvarā brauc pa labi tīrītiem pilsētas ceļiem un šosejām.

Protektora raksts ir dziļāks un ar vairāk rievām

Lai nodrošinātu saķeri ar ceļa segumu, ko klāj sniega kārta, ledus vai ūdens, riepai jāspēj novadīt zem tās esošo ūdeni un/vai sniegu, tādējādi pasargājot automašīnu no akvaplanēšanas. Lai to izdarītu, ziemas riepas ievērojami atšķiras no vasaras riepām – tām ir vairāk rievu, kā arī dziļāks protektors (minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepām ir četri milimetri, taču jaunas ziemas riepas izceļas ar divreiz (vai pat vairāk) dziļāku protektoru). Tāpat lielu lomu spēlē nelieli iegriezumi jeb lameles protektora blokos, kas uzlabo saķeri ar sniegu vai ledu. Par ūdens un sniega izspiešanu rūpējas platas centrālās rievas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pirmā sniega uzsnigšanu un Ziemassvētku tuvošanos uzvaras gājienu piedzīvo karstie ziemas dzērieni – karstvīns, dažādi silto sulu dzērieni un kokteiļi, kā arī alus, kura garšas buķete liek domāt nevis par svelmīgu vasaras dienu, bet sniegotu ziemu.

Lai gan karstvīna dzeršanas tradīcijas pirmsākumi meklējami Vācijā, arī pie mums tā pēdējo gadu laikā sākusi iesakņoties. Teju katrā bārā, kafejnīcā vai restorānā ziemas mēnešos iespējams tikt pie kūpoša karstā dzēriena, jo bārmeņi aizvien izdomā jaunas receptes, kas ļauj apmeklētājiem izbaudīt jaunas garšas nianses. Arī ražotāji nesēž, rokas klēpī salikuši. Latvijā tiek darināts gan karstvīns, gan alus, kas īpaši piestāv ziemas sezonai. Veikalu plauktos atrodami arī vairāki bezalkoholiskie silto sulu dzērienu veidi. DB aptaujātie kafejnīcu pārstāvji atzīst, ka karsto dzērienu pieprasījuma palielinājums ir cieši saistīts ar pirmā sniega parādīšanos un, protams, gaidāmajiem ziemas saulgriežiem. Savukārt ražotājiem sezonālā produkta piedāvāšana ļauj palielināt apgrozījumu un nopelnīt arī laikā, kad pircējiem kāre pēc aukstajiem atspirdzinošajiem dzērieniem ir krietni samazinājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas riepu nelietotāji visbiežāk ir vīrieši - pētījums atklāj, ka divreiz vairāk vīriešu nekā sieviešu vispār neiegādājas ziemas riepas.

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku (63%) ir sagatavojuši savu auto ziemas sezonai, un aprīkojuši to ar ziemas riepām, liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia veiktais pētījums.

16% respondentu ziemas riepas ir iegādājušies jau pirms sniegā uzkrišanas, bet 47% norādījuši, ka izmantos jau pagājušajā gadā iegādātās ziemas riepas. Tikai 12% aptaujāto joprojām nav sagatavojušies ziemas sezonai un plāno par ziemas riepām parūpēties pēc pirmā sniega, bet ceturtdaļa respondentu - 24% norādījuši, ka ziemas riepas joprojām neesot iegādājušies un negrasoties to darīt vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atrast labas un kvalitatīvas ziemas riepas nav nemaz tik vienkārši. Ja vēlies ekonomēt līdzekļus, tad izvēle krīt par labu vissezonas riepām, taču prātīgāk un no ilgtermiņa viedokļa labāk meklēt kvalitatīvas ziemas riepas. Ielūkosimies, kuras ir top ziemas riepas interneta veikalā Riepas1.lv.

Ziemas riepas vs vissezonas riepas: kādas ir atšķirības?

Katru gadu ziemas sezonā no 1. decembra Latvijā visiem spēkratiem jābūt aprīkotiem ar klimatiskiem apstākļiem atbilstošām riepām - šajā gadījumā ziemas riepām. Ziemas riepas ir īpašas ar to, ka tām ir mīkstāka gumija, platākas centrālās rievas un protektors ir ar vairāk rievām un ribām. Ir trīs dažādu veidu ziemas riepas - cietā sastāva neradžotās riepas, mīkstā sastāva neradžotās riepas un radžotās riepas. Izvēloties ziemas riepas, jāņem vērā vairāki faktori, kā, piemēram, nobraukums ikdienā, ceļu veids (asfalts, grants, zemes ceļi), par kuriem ikdienā dosies, vide, kurā atrodies (pilsēta, lauki, meži, reljefs) un paredzamā ziema (slapja, auksta, sniegota, ar atkalām un tamlīdzīgi).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan ziemas riepas obligāti jālieto, sākot no 1. decembra, kas nozīmē, ka vēl vairākus mēnešus var tikt izmantotas vasaras riepas, ir svarīgi par to iegādi parūpēties laicīgi, lai, sākoties gada aukstajiem mēnešiem, Tavs auto būtu gatavs nepieciešamajām pārvērtībām. Taču, lai orientētos ziemas riepu piedāvājumā, jāņem vērā vairāki aspekti, kas apkopoti šī raksta turpinājumā.

Ieteikums #1: Pievērs uzmanību riepu saderībai ar Tavu automašīnu

Tāpat kā cilvēkam der konkrēta izmēra un tipa apavi, arī automašīnai nederēs jebkuras ziemas riepas – jāseko līdzi tam, lai riepu izmērs būtu pareizais. Kā to iespējams noteikt? Automašīnai piemērotāko riepu izmēru norāda paši auto ražotāji, šo informāciju attēlojot uz uzlīmes, kas atrodas vai nu degvielas tvertnes vāciņa iekšpusē, vai durvju ailē vadītāja pusē.

Taču ir viens bet – mašīnām ne vienmēr ir uzstādīti oriģinālie diski, un šādos gadījumos jaunas ziemas riepas jāiegādājas, par paraugu ņemot pašreizējo disku izmēru. Ja ailē norādīts viens izmērs, bet automašīnai uzmontēti mazāki vai lielāki diski, riepas jāiegādājas atbilstoši diskiem. Savukārt gadījumā, ja grasies iegādāties jaunas ziemas riepas komplektā ar diskiem, izvēlies Tava auto modelim piemērotāko komplektu, ņemot vērā uzlīmē esošo informāciju – tādējādi braukšana būs drošāka un ērtāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Nodrošina ziemotni velosipēdiem, kuriem nav vietas saimnieku mājās

Linda Zalāne, 02.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan velosezona šogad izstiepusies nedaudz garāka kā citus gadus, kad novembra beigās jau zemi klāja sniegs, velosipēdu darbnīcas un tirgotāji sākuši naski piedāvāt jaunu pakalpojumu – velogarāžu, kur savu uzticamo braucamo novietot ziemas sezonā.

Princips pavisam vienkāršs – klients atved savu velosipēdu uz konkrēto vietu, samaksā par pakalpojumu un līdz pavasarim aizmirst, ka mājoklī jāatrod vieta arī velosipēdam, kas gada aukstajos mēnešos visbiežāk kalpo kā drēbju statīvs. Protams, dzīvoklī iespējams velosipēdu arī ar speciāliem stiprinājumiem novietot pie sienas vai pat griestiem, bet ne visos mājokļos tam atradīsies piemērota vieta. Turklāt gleznu no sienas taču nost nerausi, lai pāris mēnešus skatītos uz savu ciskudrilli.

Aptaujātās velodarbnīcas teic, ka pakalpojums nebūt nav ienesīgs bizness un brīva niša, bet iespēja ziemas sezonā lietderīgi izmantot savas pustukšās noliktavas un nodrošināt, ka meistariem ir darbs, jo garāžas pakalpojums tiek piedāvāts komplektā ar velosipēda tehnisko apkopi. Tas nozīmē, ka, iestājoties pavasarim, klientam vairs nebūs jālauza galva par sava braucamā savešanu darba kārtībā. Velodarbnīcas gan ir pārliecinātas, ka nākamajā pavasarī būs mazāk darba un pie to durvīm neveidosies garas rindas, jo lielākā daļa velobraucēju, kā ierasts, visu tomēr atstāšot uz pēdējo brīdi un līdz ar pirmajiem pavasara saules stariem attapšoties, ka braucamo vajag tagad un tūlīt, turklāt ideālā kārtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkal sinoptiķi ir ieminējušies par sniega iespējamību tuvākajās nedēļās un atkal aktuāls kļūst jautājums - kādas ziemas riepas izvēlēties? Kas jauns riepu nozarē?

Principā nekas nav mainījies. Revolūcija nav notikusi. Nav izdomāta super riepa, kas ir pārāka par visām pārējām un ir ideāla visām dzīves situācijām. Kā katru gadu gandrīz katram riepu ražotājam ir kāds jauns modelis. Lielākais jaunumu klāsts no premium riepu ražotājiem šosezon ir Nokian. Atjaunots gandrīz viss ziemas riepu sortiments. Gan radžotās riepas, gan skandināvijas tipa frikcijas riepu modelis, kā arī SUV Eiropas tipa ziemas riepu modelis. Šobrīd jaunajiem modeļiem vēl nav pieejami riepu testi pietiekamā daudzumā, lai varētu kaut ko secināt un izlobīt patiesību. Mans uzskats, ka no viena riepu testa secināt par riepas izcilību nevar, bet, apkopojot vairāku testu rezultātus, jau var sākt izdarīt secinājumus. Šobrīd vismaz viena pirmā vieta jaunajai radžotajai riepai Nokian Hakkapeliitta 9 jau ir! Ar lielisku startu un godalgotām vietām startējis ir arī korejiešu riepu ražotājs Hankook ar jaunu radžoto riepu modeli Hankook I*Pike RS2. Dalīta otrā - trēšā vieta ZaRuljom ziemas riepu testā. Jaunumi arī Michelin nometnē. Jauna radžotā riepa Michelin X-Ice North 4 un Eiropas tipa ziemas riepa Alpin 6. Pēdējā gan vairāk izskatās, kā Michelin vissezonas riepas Crossclimate nedaudz ziemīgāka versija. Iepriekšējais Michelin modelis Alpin 5 noteikti izskatījās piemērotāks braukšanai pa sniegu un ledu. Ne vienmēr riepas sniegumu var novērtēt tikai pēc riepas protektora izskata, tāpēc gaidīsim pirmos testu rezultātus un ar palielinātu interesi vērosim sadaļu par sniegumu uz ledus un sniega.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielu rezonansi sabiedrībā guvusī ziemas kviešu interneta rīka izstrāde un projekta realizācija, kur plānots ieguldīt 499,5 tūkstošus eiro, ilgs piecus gadus.

Kā informē Latvijas lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) pārstāvji, projekts Lēmumu pieņemšanas atbalsta sistēmas izstrāde ziemas kviešu lapu un vārpu slimību ierobežošanai paredz 5 gadu laikā testēt 15 ziemas kviešu šķirnes, lai noteiktu to izturību pret slimībām un rastu veidus to apkarošanai. Tāpat šajā laikā plānots noteikt arī fungicīdu lietošanas intensitātes ietekmi uz slimību rašanos šajās 15 ziemas kviešu šķirnēs.

Projekta vadītāja Linda Šarķe-Fedjajeva uzsver, ka interneta rīka izveide ir tikai daļa no plānotajiem projekta izdevumiem. Rīks būs kā tulks starp zinātnieku atklājumiem par šo jautājumu un zemnieku vajadzībām praksē, audzējot ziemas kviešus un saskaroties ar dažādajām šo augu slimībām. Interneta rīkā saimnieks varēs ievadīt savus datus par ziemas kviešu stāvokli un saņemt ieteikumus slimību apkarošanai, viņa stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mērķtiecība ir vārds, ko Ieva Blūma sarunā atkārto bieži. Jau astoņus gadus viņa dzīvo Dānijā un ir māksliniece uzņēmēja, kā arī trīs bērnu mamma.

Māksla un bizness

Dānijā Ieva no­kļuva pēc pirmās Rīgā gūtās atzinības ar grafikām Brīnumzeme un Dānijas Kultūras institūta uzaicinājuma veidot grafikas grāmatu. «Kopenhāgenā es pēkšņi izjutu, ka tiek novērtēta un respektēta mana individualitāte. Cil­vēkus šeit fascinē tieši tas, ka es daru kaut ko atšķirīgu, nāku ar savām idejām un neiekļaujos standarta rāmjos. Rīgā tā nebija,» atceras Ieva. Tikai pirmo mēnesi Dānijā viņa izmantojusi piešķirtās stipendijas atbalstu, viss pārējais ir sasniegts pašas spēkiem. Ieva atzīst, ka visus šos gadus veltījusi sevi abām jomām - mākslas radīšanai un pārdošanai, biznesam. «Tas ir tāds pats bizness kā visi citi - sarunāt tikšanos ar, piemēram, bankas direktoru, prezentēt viņam savu mākslu, diskutēt par cenām? Tas ir ļoti intensīvs darbs, kam Dānijā nododas tikai retais. Ļoti dau­dzi mākslinieki vēlas dzīvot no savas mākslas, bet tikai nedaudziem tas izdodas. Liela daļa mākslinieku Dānijā dzīvo no sociālajiem pabalstiem vai ar kādas labas galerijas atbalstu,» stāsta Ieva. Dzīvojot Dānijā, Ieva ir izstādījusies un pārdevusi darbus 38 lielos uzņēmumos. «Dānijā ir ļoti spēcīgas mākslas tradīcijas, māksla ir kā sadzīves elements gan personiskajā, gan biznesa vidē. Gandrīz visos lie­lā­­kajos uzņēmumos ir mākslas klubi, kuros darbojas cilvēki, kas interesējas par mākslu. Šie klubi katru mēnesi izvēlas mākslinieku, kura darbus viņi grib redzēt savā uzņēmumā un pēc tam, iespējams, iegādāties.» Palīdz tas, ka sabiedrībā ir liela interese par mākslu. Eļļas glezna birojā pie sienas ir tikpat prestiža lieta kā grezna automašīna. Tomēr, no otras puses, nav arī tā, ka Dānijā māksla tiktu ļoti atbalstīta. «Dāņi ir nācija ar ļoti augstu pašapziņu, dzīves līmeni un lielām izvēles iespējām, un viņi vispirms atbalstīs savējos. Ja viņiem patīk tas, ko mākslinieks dara, tad viņi izrādīs interesi. Ja cilvēkus mani darbi neuzrunātu, es tos nekad nevarētu pārdot.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad sagaidāms neliels kempingu apmeklētāju īpatsvara pieaugums, aģentūrai LETA pastāstīja Latvijas Kempingu asociācijas valdes priekšsēdētājas Agris Perro.

Katrā kempingā situācija ir atšķirīga, tādēļ nav iespējams visu Latvijas kempingu vārdā pateikt, ka, piemēram, interese par nakšņošanu kempingos 2017.gadā pieaug vai samazinās, sacīja Perro.

Tomēr, spriežot pēc asociācijas biedru atsauksmēm un ik gadu izstādēs ieguldītā darba, ar katru gadu asociācijas kempingiem kopumā veicas arvien labāk, jo, lai arī nelieli, ir vērojami viesu skaita pieaugumi, pauda asociācijas vadītājs.

Arī 2017.gada sezonā sagaidām nelielu pieaugumu, pamatojot to gan ar mūsu veiktajām mārketinga aktivitātēm Eiropā, gan ar imigrantu situāciju "vecajā" Eiropā, norādīja Perro.

Kā viņš uzsvēra, asociācijas biedri cer, ka šovasar būs labi laika apstākļi, jo tas ir ļoti svarīgs aspekts vasaras sezonā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja bērniem ziema parasti saistās ar Ziemassvētkiem un brīvlaiku, autovadītājiem šī gadalaika tuvošanās mēdz asociēties ar ziemas riepām – tās šajā periodā ir obligātas, tāpēc rudens mēnešos jautājums par riepu nomaiņu ir īpaši aktuāls. Ja vēlies zināt, no kura datuma automašīnai ar ziemas riepām jābūt aprīkotai obligāti un kāds sods draud par šī noteikuma pārkāpšanu, esi nonācis pie pareizā raksta!

1. decembris – datums, kas jāatceras visiem autovadītājiem

Jautāsi – kāpēc? Jo no 1. decembra līdz 1. martam automašīnai obligāti jābūt aprīkotai ar ziemas riepām, un to nosaka likums. Bet vai tas nozīmē, ka ziemas riepu montēšanu droši var atlikt līdz 30. novembra pievakarei? Nebūt ne, jo, iestājoties aukstam laikam un ceļa segumam arvien biežāk esot klātam ar ūdeni, sniegu vai ledu, vasaras riepas vairs nespēj nodrošināt vajadzīgo saķeri ar ceļu. Par riepu nomaiņu vajadzētu domāt jau tad, kad termometra stabiņš sāk rādīt mazāk par +7 grādiem – zemākā temperatūrā ziemas riepas uzrāda savu labāko veiktspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) un Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atgādina, ka, sākot ar rītdienu – no 1.decembra līdz pat 1.martam – visiem transportlīdzekļiem obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām.

Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka laika posmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas obligāti jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Ja tiek konstatēts, ka transportlīdzeklis nav aprīkots ar sezonai atbilstošām riepām, autovadītājam var tikt uzlikts sods 30 eiro apmērā.

Vieglo auto ziemas riepu minimālais protektora dziļums ir 4 mm. Tāpat uzmanība jāpievērš arī riepu vecumam. Ieteicams neiegādāties un neizmantot riepas, kas vecākas par pieciem, sešiem gadiem, jo braucot gan nodilst protektors, gan laika gaitā riepu gumija zaudē savas īpašības. Riepas ražošanas laiks norādīts uz katras riepas ārējās malas. Piemēram, kvadrātā vai aplī redzami četri cipari – pirmie divi ir gada nedēļa, bet pēdējie divi – gads, kad riepa ražota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdzirdot par nelabvēlīgiem laika apstākļiem autobraucēji ir metušies mainīt vasaras riepas pret ziemas, izveidojot pie daudziem riepu servisa centriem garas rindas. Apzinīgāko pulkā ir korporatīvie klienti un sievietes.

Riepu servisa centra Laneks pārstāvis Tālis Meļķis atzīst, ka šobrīd uz riepu maiņu pieraksts daudzos maiņas punktos ir izveidojies vismaz uz divām nedēļām „Atsevišķi klienti, kuri šobrīd zvana un vēlas pierakstīties uz riepu maiņu pat nedaudz apvainojas, ja varam pierakstīt tikai uz oktobra beigām,” tā T. Meļķis. Pēc viņa novērojumiem šobrīd aktīvi ziemas riepas maina korporatīvie klienti, kā arī sievietes. Atšķirībā no stiprā dzimuma pārstāvjiem sievietes ir daudzkārt aktīvākas, tostarp pedantiski ievērojot nolikto laiku, kad ir paredzēta riepu maiņa. Turpretim vīrieši bieži grēko, gan nokavējot paredzēto laiku, kad jāierodas servisā, gan aizmirstot, ka iepriekš ir pierakstījies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dānija - pievilcīga zeme darba meklētājiem no Latvijas

Dānijas ārlietu ministrs Pērs Stīgs Mellers (Per Stig Møller) un nodarbinātības ministrs Klauss Hjorts Frederiksens (Claus Hjort Frederiksen), 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijai pēdējo gadu laikā ir bijis tas gods tikt pasludinātai par paraugu ekonomikas jomā. Mūsu spēcīgā ekonomiskā izaugsme, kā arī zemais bezdarba līmenis ir izraisījuši interesi Eiropā, un mums, kā Dānijas ministriem, ir prieks par atzinību. Tomēr arī Dānijā mēs nevaram atļauties gulēt uz lauriem. Mūsu labklājības sabiedrība ir jauna izaicinājuma priekšā - daudzās no mūsu darbavietām pietrūkst prasmīgu darbaroku un zinošu prātu. Šī iemesla dēļ dāņi novērtē ārzemju darbaspēka devumu. Mēs gluži vienkārši nespējam iztikt bez tā.

Dānijai ir īpašs darba tirgus. Tas ir ievērojams ar to, ka darba devēji un arodbiedrības kopīgi lemj par daudzām lietām, kuras citās valstīs nosaka ar likumdošanas palīdzību. Abu pretējo nometņu iesaistīšana darba tirgus jautājumu risināšanā nodrošina sakārtotas darba attiecības, augstu samaksu un labus darba apstākļus, un gan ārvalstu darba ņēmējiem, gan arī uzņēmumiem ir iespēja iesaistīties šajās dāņu organizācijās. Dānijā atalgojuma un darba noteikumi gan ārzemniekiem, gan vietējiem iedzīvotājiem ir vienādi - ārzemnieki netiek nodarbināti pēc atšķirīgiem noteikumiem. Šīs, turklāt, nav vienīgās priekšrocības. Piemēram, jau pēc trim nostrādātiem mēnešiem ārzemju darbinieks saņem Dānijas nacionālo veselības apdrošināšanas karti, kas ļauj apmeklēt ārstu bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk laiku pa laikam informatīvajā telpā tiek pieminēti podkāsti. “Klausies jaunāko podkāstu ceturtdien!”, “Zīmols X ir izveidojis podkāstu sēriju, kurā stāsta par …”, un vēl, un vēl. Bet kas tas podkāsts īsti ir? Ko tas nozīmē, kāpēc tie kļūst arvien populārāki, un kur ir pieejami podkāsti latviešu valodā? Uzzini raksta turpinājumā!

Kas ir podkāsti?

Podkāsts (no angļu “podcast”) ir viens no internetā pieejamiem audiopārraižu veidiem. To var klausīties pastaigas laikā, braucot sabiedriskajā transportā uz darbu vai pat darbā, darba laikā. Tas ir satura medijs, kas nepaņem pilnīgi visu klausītāja uzmanību, kā to dara video vai rakstiskie satura mediji (blogi).

Kādi ir podkāstu veidi?

Kā it visam, arī podkāstiem ir vairāki veidi jeb tipi:

1. intervijas tips;

2. solo tips;

3. multi-vadītāju tips.

Turpinājumā iepazīsties tuvāk ar katru no podkāstu veidiem!

1. Intervijas tips

Viens no visu laiku populārākajiem podkāstu veidiem ir intervijas tips, kura ietvaros viens vai divi vadītāji katrā raidījumā intervē citu viesi. Savu popularitāti šis tips ir izpelnījies ar to, ka nav nepieciešams veikt milzīgus sagatavošanās darbus un visu pārraides “svaru” nest uz vienas personas pleciem. Tā vietā sagatavošanās priekšdarbi ietver jautājumu sagatavošanu, ko uzdot šim intervējamajam cilvēkam. Pēc tam viss ir atkarīgs no vadītāja prasmēm veidot un vadīt sarunu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā Latvijā, arī Dānijā salīdzinoši nesen notika parlamenta vēlēšanas. Ja kādam šķiet, ka tikai Latvijā politikas procesi ir neprognozējami un neskaidri, tad šaubāties – «pārsteigumi» un solījumu laušana notiek arī Dānijā. Tas negatīvi ietekmē ikvienu – it īpašu uzņēmējus, jo, lai plānotu uzņēmuma attīstību ilgtermiņā, ir svarīgi, lai politiskā un ekonomiskā vide būtu stabila un prognozējama.

Šajās ārkārtas vēlēšanās Latvijā par galveno lozungu kalpoja cīņa par tiesiskumu un godīgu valsti, un laiks rādīs, vai tas ir izdevies. Arī Dānijā šo vēlēšanu uzstādījums bija atšķirīgs no iepriekšējām vēlēšanām, kas notika 2007. gadā. Toreiz valdīja ekonomiskais uzplaukums un cilvēkiem dienaskārtībā bija citi jautājumi, bet šogad vēlētāji, izdarot izvēli, apsvēra, kā valsti izraut no globālās finanšu krīzes radītās lejupslīdes. Protams, arī Latvijā globālā finanšu krīze un nesaimnieciska saimniekošana ir atstājusi dziļu ietekmi, tomēr Latvijā, manuprāt, vēlētājiem galvenais bija emocionālais vadmotīvs. Arī publiskajā pirmsvēlēšanu komunikācijā Latvijas politiķi vairāk izmantoja personiskos motīvus nekā politiski vai ekonomiski pamatotas idejas, ar kurām viņi atšķiras no konkurentiem. Dānijā personiskie motīvi bija mazāk izteikti – cilvēki vairāk vērtēja politiķu ekonomisko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ryanair un airBaltic ziemā lidos vairāk

, 23.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā ziemas sezonā, salīdzinot ar pērno ziemas sezonu, pieaugs regulāro reisu skaits, kas tiek apkalpoti Rīgas lidostā.

Pagājušajā ziemas sezonā no starptautiskās lidostas Rīga bija vidēji 500 regulāro reisu nedēļā, šogad šis rādītājs sasniegs jau vidēji 560. No šā gada 26. oktobra, kad stājas spēkā ziemas sezonas lidojumu grafiks, no starptautiskās lidostas Rīga būs pieejami 562 regulārie reisi nedēļā ar iespēju nokļūt uz 61 tiešo galamērķi.

«Aviācijas nozares sarežģītās situācijas dēļ daudzas aviokompānijas ziemas sezonā nolemj samazināt lidojumu biežumu un maršrutu skaitu, savukārt lidsabiedrības Ryanair un airBaltic tos no Rīgas palielina. Tas parāda lidsabiedrību spēku, kā arī to, ka Rīga joprojām ir pievilcīgs galamērķis tūrisma un darījumu braucieniem, kā arī ērts pārsēšanās punkts tālākiem lidojumiem,» uzskata lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo ziemu ietekmē bezradžu ziemas riepas ir dominējošā pircēju izvēle, turklāt aizvien vairāk popularitāti gūst t.s. Eiropas tipa ziemas riepas.

Pēc riepu tirgotāju novērojumiem, radžoto riepu pieprasījums ar katru gadu strauji samazinās. Pēdējie mohikāņi, kas joprojām tās uzticīgi izmanto, ir tie autovadītāji, kuri dzīvo Ziemeļlatvijā vai kuriem darbs vai hobijs saistās ar agru celšanos un attiecīgi agru braukšanu, proti, tad, kad specializētie dienesti vēl nav tikuši līdz ceļu attīrīšanai vai kaisīšanai. Tāpat daži tēvi savu meitu pirmajam auto un pirmajam ziemas pārbaudījumam izvēlas riepas ar radzēm. Visbeidzot vīri, kas nav droši par savu laulāto draudzeņu braukšanas meistarību, arī bieži vien raugās radžoto riepu virzienā. Pārējos gadījumos bezradžu riepas ir galvenā izvēle. Pagaidām mīkstā sastāva ziemas riepas ir līderpozīcijās, taču plāno ziemu un piedāvājuma pilnveidošanās ietekmē Eiropas ziemas riepu īpatsvars strauji palielinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Graudaugu raža Latvijā šogad vērtējama kā ļoti laba, liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra (LLKC) augkopības speciālistu veiktā oficiālā ražas prognozēšana.

Oskars Balodis, LLKC Augkopības nodaļas vadītājs, stāsta: «Graudaugu raža visā valstī šogad padevusies tiešām laba. Pateicoties tam, Kurzemes saimnieki varēs atsperties pēc pērnā gada zaudējumiem. Arī maizes šogad pietiks, jo Zemgalē, Kurzemē un Latgalē padevušies ļoti labas kvalitātes ziemas kvieši. Maijā prognozētā ražība, piemēram, ziemas kvieši 5 t/ha vai ziemas rapsis - teju 4t/ha, piepildījusies ar uzviju.»

Lauku apsekojumi Vidzemē liecina, ka laba raža ir teju visām kultūrām. «Lielās saimniecības ziņo pat par 5-6 tonnām no hektāra nokultu ziemas kviešu,» stāsta LLKC Gulbenes augkopības speciāliste Inga Freimane. «Mazajās saimniecībās gan tik labas ražas nav gaidāmas - varētu būt nedaudz vairāk nekā 4 t/ha, jo saimnieki nelieto atbilstošus augu aizsardzības līdzekļus. Mūsu pusē pilnībā pabeigta ziemas rudzu kulšana. Ļoti apmierinātas ar iegūto ražu no tiem ir bioloģiskās saimniecības, kas audzē rudzus maizei - viņiem iekūlums ir līdz 2 t/ha un graudu kvalitāte ir laba.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Ražas šogad gaidāmas mazākas

Sandra Dieziņa, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas miežu pļauja jau pabeigta, ražas gaidāmas mazākas nekā pērn.

Līdz jūlija beigām lielākajā daļā Latvijas pabeigta ziemas miežu pļauja, turpinās ziemas rapša un ziemas kviešu pļauja, informē Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs (LLKC). Centra augkopības eksperti graudaugu ražas vērtē kā vidējas, karstuma dēļ graudi ir sīki, taču kvalitāte ir laba.

Ziemas miežu vidējā raža valstī ir trīs tonnas no hektāra, kas ir zemāka nekā citus gadus. Miežu ražu ietekmēja karstums, kura dēļ graudi šogad ir sīkāki. Nokultie miežu lauki pašlaik tiek gatavoti ziemas rapša sējai, kas sāksies augusta pirmajās dienās. Ar ziemas miežiem šogad apsētās platības ir salīdzinoši nelielas – kopumā 2,7 tūkstoši ha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražošanas iekārtās, produkta testēšanā un tirgus izpētē divu gadu laikā SIA Hiberna ieguldījuši ap 150 000 Ls privāto līdzekļu. Investīcijas varētu atpelnīties trīs gados. Tomēr lielāku nozīmi šajā projektā strādājošie piešķir iespējai strādāt pie sirdij tuvas lietas kopā ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem un radīt produktu pozitīvām emocijām.Pirmie pasaulē sāk rūpnieciski ražot ziemas vindsērfinga dēļus

Ražošanas iekārtās, produkta testēšanā un tirgus izpētē divu gadu laikā ieguldīti ap 150 000 Ls privāto līdzekļu. Investīcijas varētu atpelnīties trīs gados. Tomēr lielāku nozīmi šajā projektā strādājošie piešķir iespējai strādāt pie sirdij tuvas lietas kopā ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem un radīt produktu pozitīvām emocijām, laikrakstam uzsver uzņēmējs.

"Ledus dēļus pasaulē pazīst 20 gadus, Latvijā – 10 gadus," skaidro R. Liepiņš. "Līdz šim mūsu valstī šis produkts diezgan labā līmenī tapa garāžās vai kādā darbnīcā mazās sērijās draugiem. Arī mēs paši šādā veidā izpildījām pasūtījumus. Bet rietumos šāda pašdarbība nav cieņā, un reti kāds ko tādu dara. Tāpēc pirms diviem gadiem pieņēmām lēmumu, ka varētu kļūt par līderiem šajā jomā un ražot pasaulē labākos vindsērfinga dēļus. Liekot lietā savu pieredzi un know-how, nodarbinot inženierus un dizainerus, esam radījuši unikālu testa aparatūra. Iesaistot vairāk nekā 20 komponenšu piegādātājus, varam ražot tāda tehnoloģiskā līmeņa dēļus, kādus neviens vēl nav taisījis."

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ziemas riepas jau novembrī varot novest pie lielāka avāriju skaita ziemā

Dienas Bizness, 05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deputāts Gunārs Rusiņš no neatkarīgo deputātu grupas, kas pieder pie valdošās koalīcijas, pagājušonedēļ nāca klajā ar iniciatīvu, ka ziemas riepas automobiļiem būtu jāuzliek agrāk, nekā patlaban paredz likums.

Tomēr valdošās koalīcijas deputāti no Saeimas komisijām, kurām par šādu priekšlikumu būtu jālemj, pret to pagaidām ir visai atturīgi. Savukārt Drošas braukšanas skolas eksperts Andris Pļavenieks laikrakstam Diena norādījis, ka šādas izmaiņas varētu nozīmēt lielāku avāriju skaitu ziemas vidū, kad agrāk uzlikto ziemas riepu radzes jau būtu nodilušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" ziemas sezonā, kas sāksies 2023.gada oktobra beigās, atvērs sezonālo bāzi Laspalmasā, Grankanārijā, Spānijā, informē "airBaltic" pārstāvji.

Tādējādi ziemas sezonā divas lidsabiedrības lidmašīnas "Airbus A220-300" tiks bāzētas Grankanārijas lidostā, veicot tiešos lidojumus uz desmit galamērķiem. Biļetes jaunajos maršrutos būs iespējams rezervēt no 21.jūnija.

"airBaltic" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss norāda, ka, gatavojoties gaidāmajai ziemas sezonai, "airBaltic" vienmēr rūpīgi analizē tirgus dinamiku. Ziemas mēnešos, kad kopējais pasažieru pieprasījums pasaulē parasti ir mazāks, lidsabiedrība ir noteikusi iespēju optimizēt darbību, lai tā būtu pēc iespējas efektīvāka, izveidojot sezonālu bāzi un veicot lidojumus ar divām lidmašīnām no Laspalmasas.

Lidsabiedrībā skaidro, ka, bāzējot divas lidmašīnas Laspalmasā, "airBaltic" demonstrē stratēģiju, lai optimizētu apkalpes rotāciju efektivitāti un maksimāli palielinātu lidmašīnu izmantošanu, izmantojot tās maršrutos caur lidsabiedrības jau esošajām bāzēm un apkalpotajām pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Polijā, Krievijā un Turcijā zūd interese par kolektīvās iepirkšanās portāliem

Lelde Petrāne, 19.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina interneta izpētes un konsultāciju uzņēma Gemius dati, Polijā, Krievijā un Turcijā interese par kolektīvās iepirkšanās portāliem samazinās, bet Dānijā tā ir ievērojami pieaugusi. Kamēr Turcijā šādus portālus visbiežāk apmeklē pircēji vecuma grupā no 18 līdz 34 gadiem, Dānijā tie ir interneta lietotāji vecumā virs 45 gadiem.

Gemius ir izpētījis kolektīvo iepirkšanās portālu popularitāti Polijā, Krievijā, Turcijā un Dānijā. Kā rāda dati, vislielākais intereses zudums par kolektīvās iepirkšanās portāliem novērojams Krievijā - salīdzinot ar situāciju pirms diviem gadiem, portālu auditorija samazinājusies no 38% līdz 8%. Arī Polijā manāms auditorijas kritums no 27% līdz 12%, bet Turcijā no 27% līdz 22%. Pretēja situācija ir Dānijā, kur kolektīvo iepirkšanās portālu auditorija pieaugusi no 5% līdz 13%.

Kristians Hjorts, nozares ekspers un Gemius filiāles vadītājs Dānijā skaidro: «Šīs situācijas pamatā ir divi iemesli. Pirmkārt - kolektīvās iepirkšanās portāli Dānijā parādījās vēlāk nekā citās valstīs, kur veikts Gemius pētījums. Otrkārt - Dānijā lēnām, bet ir novērojama ekonomiskā izausgme. Lai arī cilvēki ir sākuši tērēt vairāk naudas, vēlme saņemt izdevīgus piedāvājumus nav zudusi. Tas ir tieši tas, ko klientiem piedāvā kolektīvās iepirkšanās portāli.»

Komentāri

Pievienot komentāru