Krievijas un Baltkrievijas tirgus kā eksporta iespēja ir jāsaglabā, taču jāskatās tur, kur var labāk un drošāk nopelnīt, un to var izdarīt rietumos, intervijā Rietumu radio sacīja AS Liepājas papīrs prezidents Jānis Vilnītis.

Gada sākums uzņēmumam bijis «vēsturiski sliktākais», un tas bijis saistīts ar problēmām Krievijā un Baltkrievijā, taču Liepājas papīrs veicis tirgus pārstrukturēšanu un pārlicis akcentus uz jauniem tirgiem, galvenokārt rietumos, sacīja Vilnītis.

Aizvadītajā gadā Liepājas papīra apgrozījums sasniedza 7,57 miljonus eiro, kas ir par 30% vairāk nekā 2013.gadā, taču šogad ražošanas kopējais apjoms varētu būt par 15%-16% zemāks nekā 2014.gadā, sacīja Vilnītis, norādot, ka, neraugoties uz apgrozījuma samazināšanos, uzņēmums ir rentabls.

«Galvenie tirgi mums ir Vācija un Dānija, un šobrīd jau parādījusies jauna iespēja strādāt Lielbritānijā,» sacīja Vilnītis. «Šī gada laikā daudz kas nācis klāt neplānoti, ko sākumā nemaz nebijām domājuši, taču esam gatavi apsvērt katru iespēju un idejas. Ja no desmit jaunām idejām realizēsies pat mazākā daļa, tas būs labi, jo tas vienalga būs ar pievienoto vērtību.»

Šogad sadarbībā ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru Liepājas papīrs īstenoja ārējā tirgus apgūšanas projektu arī Somijā un Norvēģijā.

Kā norāda Vilnītis, rietumvalstu tirgus ir grūtāk iekarot, jo Dānijas, Vācijas, Skandināvijas un Lielbritānijas tirgus dalībnieki sevi ļoti sargā, un uzņēmumiem ir nepieciešamas labas rekomendācijas, kā arī dažādi sertifikāti un licences.

«It kā vārdos tas ir atvērts tirgus, taču darbos un dabā tas ir grūti iegūstams,» sacīja Vilnītis.

Vienlaikus, Liepājas papīrs no Krievijas tirgus nav aizgājis pilnībā, un uzņēmumam šajā valstī joprojām ir daudz lielu klientu, sacīja Vilnītis.

«No mums aizgājuši projām tikai tie, kas negribēja uzņemties riskus par Krievijas rubļa svārstībām, taču ir palikuši lielie klienti, kuri joprojām pasūta pie mums, neskatoties uz to, ka cenas ir cēlušās un noteikumi kļuvuši bargāki,» norādīja uzņēmuma prezidents.

2014.gadā Liepājas papīrs uz Krieviju eksportēja preces 2,8 miljonu eiro apjomā, savukārt šogad šī tirgus apjoms samazināsies līdz 1,2-1,4 miljoniem eiro, savukārt Baltkrievijas tirgus apjoms uzņēmumam pērn bija 1,4 miljoni eiro, kamēr šogad tas būs vien 100 000 eiro.

«Tas bija mērķtiecīgi,» sacīja Vilnītis. «Uz riskantajiem tirgiem eksportējām aptuveni piekto daļu, taču tagad to īpatsvars ir samazinājies, līdz ar to viss ir kārtībā.»

AS Liepājas papīrs ir poligrāfijas uzņēmums, un tā pamatdarbības virziens ir etiķešu druka un iepakojuma apdruka, kas ietver pilnu pakalpojumu servisu - dizaina izstrādi un maketēšanu, filmu un iespiedformu izgatavošanu, apdrukāta materiāla pēcapstrādi un produkcijas piegādi klientam.

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra