«Pie mums – Polijas vēstniecībā – pat notikusi īpaša tikšanās, kas veltīta ābolu tēmai! Mūs satrauc, ka, teiksim, Rimi veikalu ķēdē vissliktākie un vislētākie ir tieši poļu āboli. Ābolu audzēšana ir sena poļu tradīcija un specializācija, tāpēc ir tik bēdīgi raudzīties uz šo nepretenciozo piedāvājumu,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze saka Polijas vēstnieks Latvijā Ježijs Mareks Novakovskis.

«Ja jau veikalu plauktos grib likt tos lētākos un neizskatīgākos ābolus no Polijas, tad cenšamies pierunāt poļu firmas, lai turpat blakus pircējs redzētu arī skaistus un kvalitatīvus poļu ābolus,» viņš turpina.

«Vēl jo vairāk, kāds menedžeris man paskaidroja, ka apzīmējums «Polijas produkts» Latvijā netiek uztverts pozitīvi, bet drīzāk kā zemākas kvalitātes produkts; katrā ziņā – ne no tā augstākā plaukta. Atturēšos minēt konkrētus nosaukumus, bet kāda Polijas firma gribētu ienākt Latvijā ar ļoti kvalitatīvu produkciju un tagad domā, kā šim produktam piešķirt vācu vai angļu nosaukumu, lai to varētu tirgot kā luksusa preci. Šī stereotipa dēļ, kas pastāv arī Polijā, Polijas produkcija bieži vien tiek tirgota ar citiem zīmoliem. Pēdējā laikā poļu uzņēmēji sākuši domāt, kā šo sabiedrības viedokli mainīt,» stāsta vēstnieks.

Viņš arī akcentē: «Piemēram, Reserved ir apģērbu ražošanas uzņēmums, kura produkcija pilnībā tiek ražota Polijā. Kāpēc angliskais nosaukums Reserved? Jo uzņēmuma veidotāji meklēja anglisku vārdu tieši minētā stereotipa dēļ, kurš pirms dažiem gadiem bija spēkā arī Polijā. Var minēt arī citus piemērus, piemēram, Gino Rossi, kas, neraugoties uz itālisko nosaukumu, ir poļu apavu ražošanas zīmols. Uzņēmums pirms vairākiem gadiem sāka darbu Polijā, izmantojot itāliešu vārdu kā savdabīgu sekmju garantu.»

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra