Latvijā ir vairāki vietējo ražotāju zīmoli, kuri patērētājiem pazīstami kopš padomju laikiem un vēl senāk. Lielākā daļa no tiem nav piedzīvojuši būtiskas pārmaiņas produkta piedāvājuma ziņā, bet, ejot laikam līdzi, ir mainījusies zīmolu komunikācija.

«Vēsturiskos zīmolus no citiem atšķir emocijas un vērtības, ar kurām mērķauditorija vēlas asociēties un identificēties. Tā var būt gan kvalitātes garantija, gan tradīcijas, gan bērnības atmiņas,» norāda Rīgas Biznesa skolas mārketinga pasniedzēja, a/s Rīgas piena kombināts mārketinga direktore Inese Eglīte.

Lai zīmols ar senām tradīcijām būtu pievilcīgs arī jaunajai paaudzei, ir nepieciešami vairāki priekšnoteikumi. «Pirmkārt, tā ir zīmola unikalitāte un nemainīgās vērtības. Otrkārt, ar zīmolu saistītā noturīgā kvalitāte. Treškārt, zīmola spēja mainīties līdzi laikam un patērētājam,» uzskaita AS Latvijas balzams zīmolu direktors Valters Kaže.
Pielāgojoties mūsdienām, izmaiņas ir neizbēgamas. Tie ir gan papildinājumi zīmola produktu klāstā, gan iepakojuma dažādošana. Bez racionālajām vērtībām, jauniem produktiem, zīmolam ir jāsniedz arī emocionālās. «Galvenais faktors, kā nodrošināt, lai zīmols ar senām tradīcijām būtu pievilcīgs arī jaunajai paaudzei, ir veids (kā?) un stāsta saturs (ko?), ar ko tiek uzrunāta mērķauditorija. Pats zīmols var būt simtiem gadu vecs, bet, izvēloties laikam atbilstošu mārketinga komunikāciju, iespējams ļoti veiksmīgi uzrunāt arī paaudzi, kura ir daudzkārt jaunāka par paša zīmola pirmsākumiem,» pauž AS Aldaris komunikāciju direktore Laura Krastiņa.

Emocijas un vērtības pārdzīvo laiku pārbaudi, taču mainās uzrunāšanas veids dažādām auditorijām, piekrīt I. Eglīte. «Piemēram, gados jaunāka auditorija ir vairāk atvērta interaktīvai saziņai ar zīmolu un labprātāk iesaistās tā veidošanā nekā gados vecāka auditorija.»

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

 

 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra